خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی HTC Salsa

بررسی تخصصی HTC Salsa

گوشی دیگر از HTC تحت عنوان Salsa که همانند HTC ChaCha دارای دکمه ی سخت افزاری فیس بوک با امکانات باورنکردنی می باشد که این دکمه برای جوانان بعد از به کار رفتن در ChaCha آشنا به نظر می آید

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۰/۵/۳

ویژگی های  اصلی :


- پشتیبانی از چهار باند GSM و دوباند از 3G
- HSDPA با سرعت 7.2 مگابیت بر ثانیه و HSVPA با سرعت 384 کیلوبیت بر ثانیه
- صفحه نمایش 3.4 اینچی از نوع لمسی خازنی TFT,16M با رزولوشن (480×320)HVGA و صفحه نمایشی ضد خش
- به کاربردن آندروید V2.3 ( Gingerbread ) با HTC Sense
- پردازنده ی 800 MHz ، Adreno 205 GPU ، Qualcomm MSM 7227 chipset
- دارای 512 مگابایت به صورت RAM و 512 مگابایت به صورت ROM
- دوربین 5 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس اتوماتیک و فلاش LED و برچسب گذاری جغرافیایی
- فیلم برداری D1 تا 30 فریم بر ثانیه
- دارای Wi-Fi b/g/n و DLNA
- گیرنده ی GPS به همراه پشتیبانی از عملکرد AGPS
- حافظه خارجی 2 گیگابایتی همراه گوشی و قابلیت ارتقا تا 32 گیگابایت
- دارای سنسورهای شتاب سنج و مجاورت
- سوکت صوتی استاندارد 3.5 میلیمتری
- رادیو FM استریو با RDS
- پورت MicroUSB ( با قابلیت شارژ گوشی از طریق آن ) و بلوتوث استریو ورژن 2.1
- پشتیبانی از شماره گیری هوشمند و شماره گیری صوتی
- پشتیبانی از فرمت های DivX / XviD
- دارای صفحه نمایش ضد خش Gorilla Glass
- دوربین دوم جهات مکالمات تصویری
- بدنه ی آلمینیومی
- دارای نرم افزار HTC Location
- یکپارچگی با HTCSense.Com
- زمان راه اندازی بسیار سریع ( البته در صورتیکه باتری از جای خود خارج نکنید )


نقاط ضعف اصلی
- خوانایی نسبتا ضعیف صفحه نمایش در برابر آفتاب
- عملکرد نه چندان عالی دوربین گوشی
- تعبیه مجدد کارت حافظه در زیر باتری و عدم توانایی خروج سریع مموری کارت
- عدم فیلم برداری به صورت HD
 

اگر امکانات یک گوشی فوق العاده را از Salsa دارید ، این گوشی شما را نا امید خواهد ساخت ولی در محدوده ی گوشی های هوشمند میانی وظایف خود را به خوبی ایفا کرده است . Salsa دارای بدنه ی خوب و محکم با کیفیت ساخت خوبی می باشد و از آخرین نسخه ی آندروید بهره می برد و نیز دارای دکمه ی سخت افزاری شبکه اجتماعی است که خود باعث دوستی این گوشی با کاربران خود می شود .

image
image
image

محتویات داخل جعبه

HTC Salsa همانند رسم همیشگی HTC در یک جعبه ی کوچک عرضه می شود که تنها لوازم مورد نیاز گوشی همراه آن عرضه می شود که این لوازم از قبیل : شارژ گوشی و البته کابل مخصوص MicroUSB آن که دارای کاربردی دوگانه است ، همچنین هدست با کلید های مخصوص پخش موزیک یک تکه و در آخر کارت حافظه ی 2 گیگابایتی می باشد .

image
   
image

طراحی ظاهری

تعبیه یک صفحه نمایش 3.4 اینچی در Salsa باعث شده که کمی بلند تر نسبیت به مدل Wildfire S به نظر برسد و دارای ابعاد 12.3 × 58.9 × 109.1  میلیمتر می باشد و در نگاه واقعی این گوشی کوچک تر از آنچه تصویر این گوشی است به نظر می رسد . این گوشی دارای 120 گرم وزن با این نوع طراحی و کیفیت می باشد

طراحی و ساخت

هر آنچه که در باره ی طراحی HTC Salsa به کار رفته و نیز ایده هایی که در آن به کار رفته است که ایم گوشی را بسیار شبیه به 2 مدل دیگر هم خانواده ی خود یعنی Desire S و Wildfire S ساخته است که البته Salsa از لحاظ صفحه نمایش و سرعت پردازنده در بین این 2 مدل قرار می گیرد .
image
HTC Salsa در رنگ های ارغوانی ، مشکی و نقره ای در دسترس خواهد بود و لازم به ذکر است که جذابتی که Salsa با رنگ ارغوانی دارد در واقع Wildfire S با این رنگ همچنین جذابتی ندارد .بر روی گوشی یک صفحه نمایش بزرگ لمسی خازنی 3.4 اینچی دارای رزولوشن (480×320)HVGA را مشاهده می کنیم و این صفحه نمایش نمایش لذت بخش است مخصوصا زمانی که تنظیم خودکار نوردهی آن را غیر فعال می سازید .صفحه نمایش آن کمی دارای بازتاب نور است که همین امر شما را در محیط های باز و نورانی کمی ناراحت می کند ( اما شدن آن نسبت به Wildfire S کمتر است ) . صفحه نمایش آن خیلی سریع کثیف و لکدار می شود و همین امر همانند عامل بالا سبب کاهش عملکرد آن در محیط های باز می شود . در مورد حساسیت صفحه نمایش هم ، صفحه نمایش Salsa در همان حدی است که می توانید از صفحه نمایش خازنی انتظار داشته باشید ، حتی کوچکترین تماس با صفحه نمایش به آسانی ثبت می شود .

در تست صفحه نمایش از لحاظ روشنایی و کنتراست باید گفت که در صفحه نمایش Salsa رنگ مشکی آنقدر که باید قوی نبوده و مشکی مطلق نیست و از لحاظ روشنایی و کنتراست تصویر نمره ی قبولی را دریافت می کند .

image
دوربین دوم Salsa که جهت مکالمات تصویری است بر روی گوشی و در بین خروجی صدای گوشی و صفحه نمایش آن جای گرفته است که نسبت به Wildfire S که فاقد این ویژگی بود یک بروز رسانی به حساب می آید . همچنین Salsa دارای 2 سنسور پنهان مجاورت و تنظیم نور هم در این قسمت تعبیه شده است و تنها با دقت کردن به این قسمت می توانید آنها را تشخیص دهید .در پایین صفحه نمایش 3.4 اینچی آن ،4 کلید خازنی را می یابیم که از پاسخ دهی خوبی برخوردار اند و نیز فضای خوبی بین آنها قرار داده شده است . با فشردن طولانی مدت کلید ها ( Home , Menu ,Back , Search ) به عملکرد هایی دیگر از قبیل حستجوی صوتی و Task Switcher و ... دست پیدا خواهید نمود .

image
image

کمی پایین تر از این کلید ها به قوس زیبایی می رسیم که نظیر آن را در HTC Hero می توان دید و در آن محدوده دکمه ی مخصوص FaceBook همانند ChaCha دیده می شود که اجازه می دهد که محتوای خود را با فشردن آن دکمه در صفحه فیس بوک خود قرار دهید و با با فشردن و نگاه داشتن این دکمه می توانید به مکان های مختلفی از فیسبوک مراجعه کنید . با استفاده از این دکمه شما هر آنچه را که در صفحه نمایش خود می بینید می توانید به اشتراک بگذارید ، برای مثال وقتی می خواهید تصویر یا آلبومی را به اشتراک بگذارید تنها کافی است به آن عکس و یا آلبوم رجوع کنید و با زدن این دکمه آن محتوا را به اشتراک بگذارید .در سمت  چپ گوشی پنل تنظیم صدای خروجی گوشی و کمی پایین تر از آن درگاه بدون پوشش MicroUSB قرار گرفته است و خوشبختانه در سمت راست گوشی شاتر دوربین که در گوشی های HTC رایج نیست قرار گرفته است که بازخورد خوبی نیز داراست .

image
image

 در بالای گوشی خروجی استاندارد صدا 3.5 میلیمتری و دکمه ی روشن خاموش کردن گوشی / قفل صفحه نمایش تعبیه شده است .

image
 
image

در پایین گوشی همانند معمول گوشی های جدید HTC تنها میکروفون گوشی قرار داده شده است .

image
 بعد از این مشخصات به سراغ پشت گوشی می رویم در این قسمت یک دوربین 5 مگاپیکسلی و یک فلاش کوچک LED و یک بلندگو مشاهده می کنیم که این فلاش کوچک در محیط های تاریک انتظارات شما را بر آورده نخواهد ساخت . در پشت گوشی یک قسمت فلزی شامل هولوگرام HTC را مشاهده می کنیم و در قسمت های بالا و پایین آن به قسمت پلاستیکی می رسیم .
image

 نکته ی جالب آن است که قسمت پلاستیکی بالای گوشی دارای 2 رنگ متفاوت است که دوربین و فلاش گوشی در قسمت پلاستیکی با رنگی روشن تر قرار گرفته و بلندگوی گوشی در قسمتی تیره تر که هم رنگ پایین گوشی می باشد قرار گرفته است . قسمت پایین گوشی با از جای در آوردن آن به اسلات و باتری گوشی دسترسی پیدا هواهیم کرد ، باتری گوشی دارای قفل می باشد که با باز کردن آن می توانید با انگشت این باتری را به بیرون بکشید .

image
 
image

باتری Salsa یک باتری 1520 mAh است که در حدود 445 ساعت می تواند در حالت آماده باشد و در حدود 9 ساعت با آن مکالمه ی مداوم داشته باشید و در شرایط سخت و استفاده از زیاد از این گوشی لازم است که هر 2 روز آن را شارژ نمایید ( این شرایط سخت از قبیل : متصل شدن به Wi-Fi در تمام مدت و کمی وب گردی ، عکس برداری ، کمی مکالمه تلفنی ، بازی کردن کمی از مراحل بازی زیبا و سرگرم کننده ی Angry Bird و تست کردن تمام نرم افزار های نصب شده در داخل گوشی است ) .در جملع بندی می توان گفت که Salsa یک گوشی معقول هوشمند است . دارای بدنه ای ترکیب  از فلز و پلاستیک می باشد و البته گوشی خوش دست با دکمه اختصاصی دوربین و فیسبوک می باشد . تنها نکته ی نگران کننده آن بازتان نور توسط صفحه نمایش آن در محیط های آزاد است .

image
 
image

رابط کاربری

Salsa به صورت پیش فرض از آندروید 2.3 استفاده می کند و دارای رابط کاربری Sense ورژن 2.1 می باشد . در Salsa تغییراتی در منوی اصلی ایجاد شده و در قسمت Notification Area دسترسی به تنظیمات سریع قرار داده شده است .قفل صفحه نمایش جالب آن که در ChaCha نیز استفاده شده است در salsa نیز به چشم می خورد . در حالت پیش فرض دارای 4 آیکون میانبر و یک حلقه در پایین صفحه نمایش قرار دارد که برای باز کردن آن باید این حلقه را به وسط بکشید یا یکی از آیکون های میانبری انتخابی خود را به داخل آن حلقه بکشید و برنامه کاربردی را اجرا نمایید .

image
image
image
image

در پایین صفحه نمایش 3 دکمه ی مجازی قرار داده شده است که سمت چپی شما را به منوی اصلی رجوع داده و سمت راستی شما را به بخش شخصی سازی ( Personalize ) ارجاع می دهد و در نهایت دکمه ی مجازی که در وسط این 2 دکمه مجازی قرار گرفته است شما را به بخش Phone راهنمایی می کند .

image
image
image
image

Salsa همانند بعضی از گوشی های HTC ، روش جالب برای دستیابی به صفحات اصلی مختلف بدون پیمایش آنها در اختیار کاربر قرار می دهد . با یک ضربه و نیشگون ، Leap View پیش نمایشی از 7 صفحه اصلی را به طور همزمان در اختیار کاربر قرار می دهد . با فشردن و نگاه داشتن صفحه نمایش می توانید به مرتب سازی صفحات اصلی بپردازید .

7 صفحه اصلی تمام چیزی است که در اختیار شما قرار داده می شود و هیچ گزینه ای هم برای حذف و یا افزودن صفحه ای جدید تعبیه نشده است و با چنین تعداد ویجت ها به نظر می رسد که به تمامی این صفحات احتیاج خواهید داشت .

image
 
image

رابط کاربردی HTC Sense از صحنه ها – 5 تنظیم متفاوت صفحه اصلی – استفاده می کند . هر صحنه تصویر پس زمینه و ویجت های موجود صفحه را تغییر می دهد . برای مثال صحنه ی Work از ویجت سهام استفاده می کند ودر حالیکه صحنه ی Social از ویجت Twitter بهره می گیرد .انتخاب صحنه ها اکنون از یک فضای 3 بعدی انجام می گیرد اما به غیر از این ، کارایی آنها به همان شکل گذشته باقی مانده است . امکان تغییر دادن صحنه های پیش فرض وجود دارد و در صورت نیاز می توانید صحنه های دیگر هم از HTC Hub دانلود نمایید . سوییچ بین صحنه ها به چند ثانیه زمان نیاز دارد اما قابلیت سفارشی سازی بسیاری را در اختیار کاربران قرار می دهد . حالت شخصی و تجاری بسیاری از رقبا در برابر این قابلیت گوشی های HTC بسیار ناچیز به حساب می آید . HTC Sense گزینه ی دیگری به نام Skin را نیز برای سفارشی سازی در اختیار کاربران قرار می دهد که هر کدام این پوسته ها ، شکل و ظاهر اغلب کلید های مجازی ، نرم افزار ها ، منو ها و دیگر آیتم ها را تغییر می دهد و هر یک از آنها با یک عکس پس زمینه ی منحصر به فرد عرضه می شوند و از مجموعه رنگی متفاوت برای عناصر متفاوت رابط استفاده می کنند . آنها می توانند بر روی فاکتور هایی چون صفحه اصلی ، نوع قفل شدن صفحه و همینطور ویجت ها نیز تاثیر بگذارند .

image
image
image
image

متاسفانه در HTC Salsa دو Skin از قبل نصب شده قرار داده شده است که برای دریافت بیشتر می توانید به HTC Hub رفته و از آن Skin های جدید خود را دریافت نمایید .

image
image

منوی اصلی از نمای مشبک معمولی استفاده می کند ، اما می توانید از نمای لیستی نیز استفاده کنید و البته می توانید از امکان پیمایش حرکتی یا پیمایش الفبایی که به یافتن نرم افزار ها سرعت می بخشد ، هم استفاده نمایید .

منوی اصلی به روز رسانی شده است و اکنون از رابط لبه ای در عناصر مختلف مثل دفترچه تلفن استفاده کنید . 3 لبه در پایین منوی اصلی با نام های تمامی نرم افزار ها ، نرم افزار و برنامه های پرکاربرد و لیست علاقه مندی ها تعبیه شده است و این لبه ها زمانی به کار می آید که نرم افزار ها و برنامه های نصب شده بر روی گوشی زیاد باشد .

image
image
image

با کلیک بر روی Personalize به صفحه ای عدایت خواهید شد که در آن می توانید از میان عکس های پس زمینه ، صحنه ها ، ویجت ها ، میانبر ، پوشه ها و ... را برای صفحه نمایش خود شخصی سازی و انتخاب نمایید .

 

image
image

در بخش ویجت ها ، هر دو نوع ویجت ها ( HTC , Android ) در یک صفحه قرار داده شده است . تعداد ویجت ها بسیار زیاد است و به همین دلیل ممکن است که 7 صفحه اصلی را هم کم بدانید و ویجت های دلخواه خود را نیز می توانید از HTC Hub هم دریافت نمایید .

image
image
image
image

 وقتی یک ویجت را انتخاب می کنید می توانید از نسخه های متفاوت و ظاهر هایی گوناگون استفاده نمایید که برای اکثر ویجت ها حداقل دو نوع استایل متفاوت و نیز سایز قرار داده شده است . به طور مثال ساعت ها دارای 6 نوع و حالت متفاوت هستند .

image
image
image
image

برخی از این ویجت ها حتی قابلیت های متفاوتی هم دارند . برای نمونه ویجت Twitter را بررسی می کنیم : یک نسخه از آن بروز رسانی افرادی که دنبال می کنید را به شما نمایش می دهد و نسخه ی دیگر تنها اجازه نوشتن مطالب را به شما خواهد داد و نسخه ی دیگر تنها بروز رسانی افرادی که دنبال می کنید را فقط می توانید مشاهده نمایید . هیچ چیزی نمی تواند مانع از استفاده از این ویجت ها به طور همزمان شود .

image
image
image

قسمت ناحیه یادآور ها اکنون به 2 قسمت تقسیم شده است . قسمت اول لیست نرم افزار هایی که اخیرا مورد استفاده قرر گرفته اند ( شبیه Task Switcher ) که با فشردن و نگه داشتن دکمه ی Home می توانید به این قسمت رجوع کنید و قسمت بعدی برای سوییچ بین Wi-Fi  ، بلوتوث یا GPS و ... است و میانبری نیز برای تنظیمات کلی گوشی نیز در نظر گرفته شده است .

image
image

انتخاب متون اکنون تقریبا در تمامی قسمت های رابط کاربری امکان پذیر است . Gingerbread با قرار دادن دو دستگیره بزرگ در اطراف متن انتخاب شده کار با آن را آسان می سازد . می توانید با کشیدن دستگیره ها و حرکت دادن آنها متنی را که نیاز دارید انتخاب کنید که قابلیت هایی چون Copy / Paste / cut و جستجوی کلمه به چشم می خورد . امکان انجام ساده تر این کار تقریبا غیر ممکن است و می توان گفت که آسان ترین کار همین روشی است که در Salsa به کار رفته است .

image
image

زمان راه اندازی بسیار سریع از ویژگی های خوب HTC Salsa است ، این قابلیت زمانی که گوشی را خاموش کنید به کار می آید و با در آوردن باتری از جای خود در مرتبه بعد ، Salsa زمان راه اندازی طولانی تری خواهد داشت .تصور ما این است که HTC از نوعی Hibernate که در رایانه معمولی برای راه اندازی سریع به کار گرفته می شود در این گوشی استفاده کرده است . همچنین Salsa دارای قابلیت Restore Section در قسمت مرورگر وب است که باعث می شود به هر دلیلی به طور اتفاقی از برنامه خارج شدید صفحاتی که باز بودند از بین نرود و با بازگشت مجدد این صفحات در دسترس شما خواهد بود .

دفترچه تلفن

HTC Salsa از دفتر چه تلفنی با یکپارچگی فوق العاده با سرویس شبکه های اجتماعی استفاده می کند . این دفترچه تلفن همه چیز را از پیام های کوتاه تا آلبوم های عکس فیسبوک مخاطب را مرتب سازی و ساماندهی می کند . با انتخاب یک مخاطب در دفترچه تلفن اطلاعات پایه ای آن مانند نام ، عکس ، شماره تماس ، ایمیل و ... به نمایش در می آید که این اطلاعات در لبه ای قرار دارد و لبه های دیگر شامل گزارشی از تماس ها و ایمیل های مبادله شده را به در می آورد . لبه ی دوم SMS هایی را که از مخاطب دریافت کرده اید را به نمایش می گذارد . دو لبه ی بعدی salsa را متمایز از دیگر  گوشی ها می کند و Salsa را به یک ابزار قدرتمند شبکه های اجتماعی تبدیل می کند . نخستین لبه ی آن مربوط به بروز رسانی مخاطبین فیسبوک است و در لبه ی بعدی آن آلبوم تصاویری که مخاطب مورد نظر در فیسبوک یا Flickr قرار داده است را در خود نگه داری می کند .

image
image
image

در نهایت آخرین لبه تاریخچه تماس های مخاطب ( Call History ) را در خود نگهداری می کند . تماس نرم افزار People ( دفترچه تلفن ) به صورت لبه ای است و  تعداد لبه های آن زیاد است . لبه مخاطبین و مخاطبین مورد علاقه ، گزارش تماس ها ، گروهها وفیلتر های متنوعی به طور مثال  دوستانی که در شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک هستند را در خود نگهداری می کند .

image
image
image

در زمان اینکه بخواهید مشخصات مخاطبی را ویرایش نمایید فیلد های ضروری برای شما به نمایش در می آید که می توانید به آن فیلد های جدید نیز اضافه یا کم نمایید .

 

image
image
image

 برای انتقال شماره ها و آیتم ها احتیاجی به کامپیوتر ندارید و از طریق نرم افزار Transfer Data می توانید با توضیحاتی که خود نرم افزار به شما می دهد کار انتقال به گوشی را انجام دهید که این یکی از ترفند های قدیمی است که گوشی های سیمبیان نوکیا از آن استفاده می کند که هنوز روشی بسیار کار آمد است .

image
image
image
image

فایلیت های تلفنی

همانند HTC ChaCha از کیفیت خوب از لحاظ آنتن دهی برخوردار است و از این لحاظ مشکلی نخواهید داشت و صفحه کلید مخصوص تماس آن بسیار بزرگ و کارآمد است که در پایین آن 3 دکمه ی مجازی که یکی برای دسترسی به قسمت مخاطبین ، دیگری برای پنهان کردن صفحه کلید و وسطی جهت تماس به کار می رود . با توجه به برخورداری از سنسور شتاب سنج می توانید از قابلیت Turn to mute  هم بهره بگیرید که با برگرداندن گوشی به سمت پایین می توانید به سادگی صدای زنگ گوشی را قطع نمایید . طی مکالمات با گذاشتن گوشی بر روی سطح هموار ، می توانید از اسپیکر گوشی نیز استفاده کنید . قابلیت دیگری که با استفاده از سنسور مجاورت گوشی فعال می شود ، سبب می شود که هنگامی که گوشی را در جیب خود قرار می دهید ، صدای زنگ آن افزایش پیدا می کند که این قابلیت کارا Packet mode نام دارد .

image
image
image
image

قابلیت کاربردی دیگر آن است که در هنگامی که کسی با شما تماس می گیرد ، آخرین بروز رسانی Twitter یا Facebook مخاطب بر روی صفحه نمایش داده می شود ، بدین طریق می توانید احساس کسی که با شما تماس گرفته است را هم درک کنید که در این قابلیت در بسیاری از مواقع به کارتان خواهد آمد .

HTC salsa در جدول مقایسه ای ما رتبه ی خوب از نظر بلندی صدای اسپیکر کسب کرده است .

image

پیام رسانی

آندرویدی ها و Salsa از انواع رایج پیام ها – SMS  ، MMS و ایمیل پشتیبانی می کند و نیز امکان اتصال به شبکه های اجتماعی را از طریق ویجت های و نرم افزار های مختلف نصب شده به کاربر می دهد . در قسمت ناحیه یادآور ها یا Notification Area اگر پیامکی برای شما ارسال شود به صورت خطی نمایش داده که شامل نام فرستنده و بخش از پیام است و اگر چند پیام کوتاه داشته باشید ، تنها تعداد پیام های دریافتی به شما نمایش داده می شود و با کلیک بر روی آن به بخش پیام رسانی هدایت می شوید .پیام های SMS و MMS به شکل حباب وار نمایش در می آید ، لیستی از مکالمات به همراه عکس ، نام ، زمان و بخشی از متن پیام نمایش داده می شود که با کلیک بر روی هر مکالمه ، لیست دیگری که تارخچه ی کامل ، پیام مخاطب را نمایش می دهد که در این محیط به طور کلی شباهت هایی به نرم افزار چت دارد و در هنگام مشاهده ی یک مکالمه ، جدیدترین پیام در پایین پیام های دیگر نمایش داده می شود .برای افزودن گیرندگان ، باید نام وی را تایپ نموده و یا وی را از میان مخاطبین انتخاب نمایید . گوشی به طور خودکار به پیشنهاد دادن اسامی می پردازد و به راحتی با کلیک بر روی آنها می توانید یکی را انتخاب نمایید . گوشی حتی در صورتی که به اشتباه به درج نام بپردازید نام صحیح آم را نیز در لیست به نمایش در خواهد آورد ( برای مثال با تایپ حروف drx گوشی نام مخاطبی به عنوان Dexter را نیز به نمایش در می آورد .

image
image
image
image

کادر ارسال پیام بزرگ بوده و در حالت افقی است که نیمی از صفحه نمایش را اشغال می کند و با فشردن و نگه داشتن کادر متنی می توانید به عملکرد هایی چون Cut  ، Copy  ، Paste دست پیدا کنید . می توانید متن کپی شده را در هر نرم افزاری که می خواهید مانند ایمیل ها ، یادداشت یا چت ها و ... Paste نمایید .در Gingerbread انتخاب متن پیام ها بسیار آسان است . با فشردن صفحه و نگاه داشتن انگشتتان ذره بینی نمایان می شود که امکان حرکت دقیق اشاره گر را مهیا می کند .

image
image
image

روش درج متن در Salsa با استفاده از صفحه کلید مجازی QWERTY آن است که البته به اندازه ی همتای سخت افزاری خود خوب نیست ، اما در نوع خود عالی است . صفحه نمایش بزرگ 3.4 اینچی Salsa کار را راحت تر کرده و فاصله بین کلید ها بیشتر بوده که کار تایپ را آسانتر می نماید ، همچنین با قرار گیری گوشی در حالت افقی صفحه کلید مجازی آن نیز در حالت افقی قرار می گیرد که نسبت به حالت اول همه چیز بزرگتر و راحت تر از قبل می شود .

image
image

تبدیل SMS به MMS بسیار آسان صورت می پذیرد . هنگامی که محتویات چندرسانه ای به پیام تان اضافه نمایید ، پیام به طور خودکار به MMS تبدیل می شود . می توانید تنها با افزودن عکس یا فایل صوتی اکتفا کنید یا بنا بر همه نوع نیاز های همه را امتحان نمایید .
image

ایمیل ها

HTC Salsa به همراه دو نرم افزار ایمیل یعنی نرم افزار قدیمی Gmail به مانند همیشه به نظر می رسد و نرم افزار HTC Mail که تمامی حساب های کاربری ایمیل های تان را در یک صندوق منحصر به فرد نمایش می گذارد ، عرضه می شود . نرم افزار Gmail از حالت نمایش حباب وار ایمیل ها حمایت می کند و می تواند برای اداره ی همزمان چند حساب کاربری GMAil به کار برده شود . در صورتی که بخواهید روی چند ایمیل همزمان عملیاتی را انجام دهید در واقع این برنامه از عملکرد های گروهی نیز پشتیبانی می کند .

image
image
image
image

نرم افزار استاندارد HTC Mail هم بهبود یافته است و صندوق ورودی آخرین زمان همگام سازی ، نحوه مرتب کردن ، حساب کاربری ایمیل و البته پیام ها را نمایش می گذارد . HTC Mail هم توانایی پشتیبانی از چند حساب کاربری و آن هم نه فقط Gmail را داراست . با افزودن چند حساب کاربری امکان مشاهده تک تک آنها به صورت مجزا وجود دارد و می توانید از بخش ALL برای دیدن همزمان همه ی آنها نیز استفاده نمود . هر کدام از حساب های کاربری با رنگ خاصی مشخصات می شوند و بنابراین می توانید سریعا تشخصی دهید که کدام ایمیل مربوط به کدام حساب کاربری است .

image
image
image

مرتب کردن ایمیل ها ( هم به صورت صعودی و هم نیزولی ) بر طبق تاریخ ، موضوع ، فرستنده و سایز آن امکان پذیر است . فیلتر انتخاب شده در گوشه بالا سمت راست نمایش داده می شود . به سختی می توان گفت که نکته ای در HTC Mail از قلم افتاده باشد . تنظیمات سرویس دهنده مشهور ایمیل به صورت خودکار انجام می پذیرد و از حساب کاربری POP/IMAP و همینطور Active Sync پشتیبانی می شود .

image
image
image

گالری تصاویر

گالری عکس دارای ساختار لیستی با عکس های پیش نمایش کوچک مانند معمول است . نرم افزار Album به طور خودکار و بدون در نظر گرفتن مکان ذخیره شدن تصاویر و ویدیو ها ، آنها را می یابد و در پوشه های جداگانه و مجزا در گالری قرار می دهد و به طور خودکار نام آنها همنام با همان پوشه خودشان انتخاب می گردد و این امکانات باعث شده است که استفاده از این گالری تصاویر بسیار آسان باشد و همانند یک File Manager می توانید با آن کار کنید .

هر آلبوم دارای پیش نمایشی کوچک از آخرین عکس در داخل آن می باشد و وقتی به هر زیر پوشه مراجعه می کنید ، در داخل هر زیر پوشه کلید میانبری به دوربین تعبیه شده است .

image
image
image

درپایین آلبوم 3 کلید مجازی قرار گرفته اند : یکی از آنها امکان دسترسی به پوشه های واقعی تصاویر مهیا می سازد ، یکی برای FaceBook و آخرین کلید هم میانبری به Flickr می باشد . این دو میانبر آخر عکس های پست شده توسط هر حساب و یا ارسال شده توسط دوستانتان را به نمایش می گذارد .به اشتراک گذاری عکس در Sala بسیار ساده است و تنها کافی است بر روی کلید Share کلیک کرده و فایل مورد نظرتان را از طریق بلوتوث یا ایمیل و یا سایت هایی چون فیسبوک ، Twitter  ، picasa و Flickr و ... به اشتراک بگذارید . همچنین امکان ارسال مستقیم ویدیو ها به Youtube نیز وجود دارد .

image
image
image

البته ارسال به فیسبوک کمی آسانتر است . در حالی که آلبوم و یا عکس مورد نظر خود را مشاهده می کنید می توانید با دکمه ی اختصاصی Facebook آن را در صفحه کاربری فیسبوک خود به اشتراک بگذارید .

تنها ایرادی که می توان به این گالری گرفت آن است که امکان کپی و Paste کردن گروهی عکس وجود ندارد و برای این کار احتیاج به نرم افزار های File manager خواهید داشت . گوشی از فناوری مالتی تاچ پشتیبانی می کند و از تمامی مزایای این فناوری در هنگام مرور عکس ها بهره ببرید . با استفاده از ضربات دوگانه بر روی صفحه نمایش می توانید بزرگنمایی را تا 100% تبدیل نمایید .

image
image

پخش کننده ویدیویی

می توانید از طریق زیر پوشه All Videos در گالری یا میانبر Video در منو به ویدیو های ذخیره شده در گوشی دست پیدا کنید . همچنین می توانید فایل های ویدیویی را در نمای مشبک مشاهده نمایید و آنها را از طریق MMS ، ایمیل ، Youtube ، facebook به اشتراک بگذارید .

image
image

حالت تمام صفحه برای ویدیو ها جهت پر کردن صفحه نمایش بزرگ آن کشیده و برش می دهد . در کل عمل کرد پخش کننده ویدیویی قابل قبول است . پلیر آن کمتر از رزولوشن VGA با فرمت XviD و حجم های بیشتر از 300-350 مگابایت را در زمان پخش مشکل دارد و همین است که این بخش را کمی محدود می سازد . ناگفته نماند که بیشتر فایل های DivX ، MKV به صورت موفق آمیز پخش نمی شود .

پخش کننده موزیک

بخش استاندارد موسیقی با هنوان Artist Section مشخص شده است ، اما به آسانی می توانید به هر کدام از 6 لبه موجود در زیر آن سوییچ کنید که عناوین Album  ، All Song ، Playlists ، Genres ، Composers و Connected Media را یدک می کشد . رابط کاربری Now Playing  بسیار مشابه رابط Cover Flow شده است ، با کشیدن انگشتانتان به طرفین می توانید به آهنگ های قبل یا بعد حرکت کنید . اگر بخواهید از بیش از یک آهنگ عبور کنید می توانید این حرکت را برای مشاهده ی لیست  پخش هم تنظیم نمایید .

image
image
image
image

دو کلید مجازی در گوشه بالای صفحه نمایش برای فعال و غیر فعال کردن پخش تصادفی آهنگ ها و تکرار آنها به کار برده شده است . از طریق منو Share امکان به اشتراک گذاری آهنگ ها از طریق بلوتوث ، ایمیل یا MMS و ... وجود دارد و یا آن را به عنوان زنگ گوشی خود قرار دهید . تنها چیزی که این موزیک پلیر کمبود آن را احساس می کند ، خاصیت Equalizer می باشد ، اما با وجود اینکه یک گوشی موزیک پلیر نیست اما با این وجود به Equalizer احتیاج است و در بیشترین گوشی های مدرن امروزی به چشم می خورد .

رادیو FM

HTC salsa به یک رادیو موج FM هم تجهیز شده است که رابط بسیار ساده ای دارد . این رادیو به طور خودکار به جستجوی ایستگاه ها پرداخته و اجازه ی برچسب گذاری آنها را مهیا می سازد . این گوشی از RDS نیز پشتیبانی کرده و از طریق اسپیکر گوشی هم قابلیت پخش را داراست . تنها نکته ی آزار دهنده در مورد رادیو آن می توان به زمان طولانی برای اجرا و نیز خروج از این برنامه اشاره داشت که در حدود 5-6 ثانیه زمان لازم دارد . اما در کل با چشم پوشی از این مشکل ، salsa دارای نرم افزار رادیویی کامل و خوبی است .

image
image
image

کیفیت صدای خوب

وقتی HTC Salsa را به یک تقویت کننده صوتی خارجی متصل می کنید ، به غیر از میزان بالای سیگنال های ناخواسته ، سایر مشخصه ها عالی هستند و بلندی صدای آن عالی است و زمانی که در آن را به هدست گوشی متصل می کنید کیفیت آن چندان تغییر نمی کند که در واقع یک موفقیت بزرگ به حساب می آید ، نا گفته نماند که در کل صدای هدفون آن پندان بلند نیست .
image

دوربین 5 مگاپیکسلی

Salsa به یک دوربین 5 مگاپیکسلی مجهز است که قابلیت عکس برداری تا رزولوشن 1952 × 2592 پیکسل را داراست . ، همچنین قابلیت فیلم برداری 24 فریم در ثانیه را داراست . همچنین فلاش تعبیه شده برای این دوربین امکان استفاده از فلاش در حالت فیلم برداری را نیز مهیا می سازد . رابط دوربین به خوبی از فضا ها استفاده می کند و دارای گزینه های جالبی است . اغلب کنترل ها در سمت راست جای داده شده اند و کلید شاتر مجازی در میانه آنها دیده می شود . یک لغزنده بزرگنمایی مجازی در سمت چپ آن به چشم می خورد . دوربین Salsa از فوکوس لمسی و بر چسب گذاری جغرافیایی تصاویر هم پشتیبانی می کند و نیز از قابلیت تشخیص چهره هم برخوردار است . دوربین قابلیت فوکوس مداوم به صورت خودکار را دارد که این قابلیت بسیار مفید است ، در حالی که Salsa حتی دارای شاتر سخت افزاری برای دوربین است .

image
image

 

image
image

البته کیفیت عکس برداری Salsa چندان دور از گوشی های دیگر نیست ، اما تصاویر دارای نویز های رنگی می باشد که با کمی دقت می توان تشخیص داد که متاسفانه این نکته ضعیفترین قسمت HTC با وجود گوشی های کامل و رو به روشد آن است .

فیلم برداری

اتو فوکوس در این مکان نیز کار خود را انجام می دهد . شما می توانید قبل از فیلم برداری در هرنقطه فوکوس انجام دهید و فوکوس را در حین فیلم برداری تغییر دهید . HTC Salsa هیچ مشکلی در فیلم برداری از اجسام نزدیک ندارد . فیلم های گرفته شده با فرمت 3GP ذخیره می شود و تمام جزئیات در رزولوشن فیلم برداری شده نمایان است و شما می توانید به راحتی فیلم های گرفته شده توسط خود را در YouTube قرار دهید گرچه لکه های رنگی ناخواسته در حین فیلم برداری مشاهده می شود .

image
image

امکانات ارتباطی

HTC salsa با مجموعه کاملی از امکانات ارتباطی عرضه می شود . این گوشی از پشتیبانی چهار باند از EDGE / GPRS /GSM و همینطور پشتیبانی از دوباند از شبکه 3G و با سرعت بالا برخوردار است . در این حالت و با استفاده از HSPA سرعت دانلود به 7.2 مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود به 384 کیلوبیت بر ثانیه می رسد .از نظر امکانات ارتباطی محلی ، گوشی به Wi-Fi b/g/n و پشتیبانی کامل از DLNA مجهز است ، همچنین از بلوتوث نسخه 3 بهره می برد که چندان نمی توان به سرعت بالای این بلوتوث امید داشت .با اتصال کابل MiroUSB به گوشی ، لیست طویلی از گزینه ها در اختیار شما قرار داده می شود . گزینه های ساده ای چون Charge Only ( فقط شارژ کردن گوشی ) ، Disk Drive ( اتصال حافظه خارجی به عنوان یک درایو ذخیره ساز ) و HTC Sync ( برای همگام سازی گوشی با HTC pc suite ) و USB tethering ( برای تبدیل گوشی به یک مودم و استفاده از آن) در لیست دیده می شود . گزینه ی بعدی HTC Portable hotspot است که با استفاده از این نرم افزار امکان اتصال تا 8 ابزار دیگر از طریق گوشی به اینترنت را فراهم می سازد و می توانید شبکه ی خود را با استفاده از WEP ، WPA و WPA2 رمزگذاری کنید و تنها اجازه اتصال کاربران مجاز را مهیا نمایید . می توانید در صورتی که 5 الی 10 دقیقه از برنامه استفاده ای نشد . آن را برای خروج خودکار تنظیم نمایید . بدین گونه از هدر رفتن باتری در زمانی که یادتان رفته که آن را خاموش کنید جلوگیری خواهد شد .

image
image
image
image

مرورگر وب و پشتیبانی ازفایل های فلش

Salsa از آخرین نسخه مرورگر آندروید 2.3 Ginger bread استفاده می کند و همچنین از فایل های فلش پشتیبانی می کند ،و نیز و ویدیو های p360 قابل پخش می باشند و در اجرای بازی های فلش کم حجم نیز مشکلی ندارد .رابط کاربری اصلا در نگاه اول به چشم نمی آید ، این مرورگر دارای 6 کلید است که به صورت POP up نمایش پیدا می کند . کلید های عقب و جلو رفتن ، اضافه کردن و مدیریت Bookmark ها نیز قرار دارد . مرورگر Salsa از بزرگنمایی ضربات دوگانه پشتیبانی می کند که به شما کمک می کند که به آسانی در تلفن همراه خود به خواندن متون بپردازید . بعد از بزرگنمایی عرض ستون های متن به اندازه ی صفحه نمایش تنظیم می شود . بدون این قابلیت باید برای خواندن متون از میزان بزرگنمایی بکاهید و یا با سرعت به طرفین پیمایش کنید .

زمانی که یک متن را انتخاب می کنید می توانید آن را کپی کنید یا در نرم افزار Quick look up به جستجو بگذارید یا آن را توسط پیام یا شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید .

 لیست Bookmarks پیش نمایش از صفحات اضافه شده به این فهرست را نمایش می دهد ، علاوه بر تاریخچه مرور صفحات وب ، فهرستی هم تحت عنوان Most Visited در اختیار کاربر قرار می گیرد . لبه ها به صورت کارت های 3 بعدی به نمایش در می آیند و می توانید از Pinch zooming نیز برای مدیریت بهتر آنها بهره بگیرید . این روش بسیار جذاب است اما باز کردن چند لبه به صورت همزمان سبب خواهد شد که سرعت مرورگر وب کاسته شود .

 

image
image
image
image

گرچه شما می توانید با استفاده از نرم افزار YouTube فیلم های ویدیویی را در حالت استاندارد گوشی مشاهده کنید ، باید اضافه کرد که مرورگر آندروید 2.3 از HTML 5 و Video Tag پشتیبانی می کند که بهترین خواهد بود در چندین سال آینده تا به صورت معمول این امکان در بین گوشی ها رایج شود .

سازمان دهنده ها

تقویم چهار حالت نمایش به صورت جلسه ، روزانه ، هفتگی و ماهانه دارد . افزودن رویداد جدید آسان است و به سرعت انجام می شود . می توانید به هر رویدادی هشداری را به عنوان یادآور تخصیص دهید . حالت نمایش صورت جلسه ، به شما اجازه می دهد که به رویداد های روزهای اخیر و یا آینده بپردازید و با استفاده از این حالت می توانید قرار ملاقات چند روز آینده خود را چک  کنید .

image
image
image
image

Salsa از یک ماشین حساب ایده آل نیز برخوردار است که کلید های این ماشین حساب بزرگ بوده و کار با آن نیز راحت خواهد بود.

image
image

HTC salsa دارای نرم افزار Alarm می باشد که امکان تنظیم چندین alarm با زمان شروع و الگو های اختصاصی را به کاربر می دهد . نرم افزار Desk clock ، گوشی شما را به یک ساعت رومیزی خوب تبدیل می کند ، این نرم افزار ساعت و تاریخ را نمایش داده و به شما اجازه می دهد که نور صفحه نمایش را برای صرفه جویی در مصرف باتری خاموش کنید .

image
image
image
image

نرم افزار World clock به شما اجازه می دهد که زمان را در چندین نقطه از دنیا چک کنید . اگر بخواهید در هنگام ورزش کردن هم از Salsa استفاده کنید می توانید از برنامه کرنومتر و تایمر آن کمک بگیرید .

image
image
image

نرم افزار Stock در واقع همان Yahoo finance است که شما را از هر بار حستجو در وب جهت ارزش سهام ها بی نیاز می کند . نرم افزار weather از سرویس پیش بینی هوای یاهو برای یاری دادن شما در دانستن شرایط آب و هوایی کمک می کند .

فیسبوک و Twitter

Salsa امکانی منحصر به فرد در نرم افزار فیسبوک ندارد و در نهایت چیزی در آن دیده نمی شود جز همان کلید اختصاصی فیسبوک که دسترسی به آن را سرعت می بخشد و می توان به امکانات خاص این دکمه نیز اشاره داشت .

Salsa دارای آخرین نرم افزار facebook می باشد که امکانات ویژه  ای از قبیل چت فیسبوک را به شما می دهد و با استفاده از آن می توانید به قسمت های مختلف فیسبوک مراجعه نمایید .

image
image
image
image

همچنین salsa دارای ویجت مخصوص به عنوان Facebook chat می باشد که مخاطبین آنلاین در چت فیسبوک را نمایش می دهد و می توانید با آنها در ارتباط باشید ، این نرم افزار دارای ظاهری ساده می باشد ، اما در عین سادگی نیازهای شما را نیز رفع خواهد کرد . نرم افزار Twitter به صورت پیش فرض بر روی salsa نصب شده است و می توانید از امکانات این نرم افزار استفاده کنید . یا نرم افزار های دیگر را برای این کار از HTC market تهیه نمایید .

image
image
image
image

نرم افزار Quick look up هم در جستجو به شما کمک می کند و به شما اجازه می دهد با وارد کردن عبارتی ، مقاله مربوط به آن را در Wikipedia مشاهده کرده ، در گوگل و YouTube به جستجوی آن پرداخته یا از طریق ترجمه آنلاین  گوگل ، آن را ترجمه کردن و معنی آن را بیابید .

image
image
image

HTC Like / HTC Hub / Android Market

ساختار Android market بسیار ساده است ، نرم افزار های برجسته در بالا قرار دارند و در زیر آن 3 بخش Aplication  ، games و downloads قرار گرفته است .

image
image
image
image

بازی ها  و نرم افزار ها در 2 قسمت مجزا جای گرفته اند و هر بخش زیر دسته های خاص خود را دارد . می توانید از فیلتر ها نیز در این برنامه استفاده کنید یا بدون استفاده از فیلتری تمام آنها را مشاهده کنید که این کار به چندین روز زمان نیاز دارد .

همه نوع نرم افزاری را می توانید در این بخش بیابید . از نرم افزار های مدیریت فایل ها گرفته ، تا نرم افزار های مقصد یابی و مرورگر اسناد آفیس در این فروشگاه تحت پوشش قرار گرفته است . برای یافتن آسانتر نرم افزار ها ، می توانید ببینید که دوستانتان در مورد بازی ها یا نرم افزار های مورد نظر شما نظر داده اند که روشی عالی برای یافتن نرم افزار ها محسوب می شود یا می توانید از سایت HTC Sense.com برای یافتن نرم افزار ها از طریق رایانه و علامتگذاری آنها استفاده نمایید و بعد از آن ، می توانید آنها را در لبه ی market Item  مشاهده نمایید .

image
image
image
image

HTC like  روش دیگری برای مرور Android Market است که روش آسانتری نسبت به نرم افزار اصلی پیش روی کاربر قرار می دهد . می توانید بر روی نرم افزار ها نظر بگذارید و یا آنها را از طریق نوشته یا ایمیل به اشتراک بگذارید .با اینکه HTC Hub یک فروشگاه نرم افزاری نیست اما منبعی غنی از ویجت ها ، عکس های پس زمینه ، صحنه ها ، پوسته ها و همینطور زنگ های ، هشدار ها و صدا های خاص است که در مجموعه اختصاصی Sound  ها جای داده شده است .

image
image
image
image

یکپارچکی با HTCSense.Com

HTCSense.com سرویس هایی را به دارندگان این گوشی ها عرضه می کند . سرویس Phone Locator می تواند شما را در یافتن گوشی تان در صورت به سرقت رفتن آن یاری کند . از این طریق امکان قفل کردن آن یا حتی پاک کردن همه ی داده های آن نیز وجود دارد و لازم به نگرانی نیست که HTCSense.com از تمامی پیام ها و مخاطبین شما پشتیبان تهیه خواهد کرد. قابلیت های جالب دیگری چون به صدا در آوردن زنگ گوشی در صورتی که در آن را در اتاقتان گم کرده اید و تنظیم آن برای هدایت کردن تماس ها و پیام ها به مقصدی دیگر ممکن است و می توانید از صفحه کلید بزرگ کامپیوترتان بر این منظور بهره بگیرید و حتی نیازی به دسترسی به گوشی برای ارسال چند پیام را نخواهید داشت .

image
image

image
image

image
image

در نهایت اینکه HTC Hub به شما اجازه می دهد تا از طریق کامپیوتر به مرور نرم افزار ها ، بازی ها پرداخته و آنها را نشان گذاری کرده سپس به آسانی آن نرم افزار های نشانه گذاری شده را در گوشی خود بیابید ، گرچه امکان آغاز دانلود از طریق این سایت فعلا وجود ندارد . ناگفته نماند که این سایت کمی سنگین است و ترجیح می دهیم که از مرورگر IE استفاده نمایید و البته بروزرسانی مرورگر خود کمی کمک خواهد نمود .

مسیریابی با GPS

HTC Salsa به یک گیرنده ی GPS داخلی مجهز است که با غیر فعال بودن A-GPS به زمانی 1 دقیقه ای برای قفل شدن بر روی ماهواره ها نیاز دارد . اگر تمام چیزی که نیاز دارید آن است که بدانید دقیقا کجا هستید ، می توانید از Cell-ID و Wi-Fi lock برای این منظور استفاده نمایید .

image
image
image
image

Google Map به یکی از بخش های استاندارد گوشی های مبتنی بر آندروید شده و در Salsa نیز عرضه می شود این نسخه از راهنمای صوتی مقصد یابی هم برخوردار است اما تنها در کشور های خاصی می توانید از این قابلیت استفاده نمایید . البته امکان مشخص کردن مسیر ها و استفاده از نمای Street مانند همیشه وجود دارد .

image
image
image

سخن آخر

اما به خوبی نمایان نیست که چرا این گوشی توسط HTC به عنوان Salsa نام گذاری شده است . و ما هم مطمئن نیستیم اما در نهایت این گوشی بدون دکمه ی Facebook مانند دیگر گوشی ها در گوشی های حد متوسط آندرویدی قرار می گرفت و شاید هم در میان جمعیت این گوشی ها گم می شد .

Salsa از آن جهت عرضه شده است که شکاف میان دو گوشی اچ تی سی Desire S  و Wildfire S را پر کند که این کار را به خوبی در میان آنها انجام داده است . حال نگاهی رقابتی به Salsa می اندازیم که خواهیم دریافت که این گوشی در بازار فروش خوبی خواهد داشت مخصوصا کسانی که شماره گیری و سرعت برای آنها چندان مهم نیست و باید بدانید که این گوشی دارای دوربینی خوب ، صفحه نمایش بزرگ و حافظه ی خوبی است و از همه اینها مهمتر قابلیت های این گوشی در Facebook اشاره داشت و لازم به ذکر است که تنها این دکمه ی آبی رنگ نیست که به این گوشی جلوه ای ویژه می دهد بلکه این گوشی از لحاظ صفحه نمایش بزرگتر ، پردازنده و پشتیبانی از فایل فلش و امکان مکالمه ی تصویری هم رده ی خود یعنی Wildfire S را شکست می دهد .همچنین این گوشی با طراحی ترکیبی فلز و پلاستیک و زنگ بندی خوب آن باعث شده ، این گوشی به یک گوشی جذاب برای جوانان تبدیل شود.رقیب سر سخت آن Samsung I9000 Galaxy S است که دارای صفحه نمایش 4 اینچی ، پردازنده ی  1GHz و حافظه ی 16 گیگابایتی و استفاده از LCD به جای AMOLED است که در این محدوده قیمتی با Salsa رقابت می کند .

image
image

از دیگر رقبای Salsa ، سونی اریکسون Xperia Neo و Xperia Ray است که هر کدام ویژگی خاص خود را دارند . حال نوبت مقایسه با رقیب نوکیایی خود یعنی C7  می رسیم . این گوشی دارای صفحه نمایش AMOLED و سیمبیان Anna می باشد که روح جدید به نوکیا داده است . این گوشی دارای امکانات ارتباطی و مالتی مدیایی زیادی می باشد که در نگاه اول آن را ارزشمند می کند ، اما در کل از لحاظ امکانات ارتباطی مقایسه ای و سرویس شبکه های اجتماعی مختلف به Salsa نخواهد رسید .

image
image
image

تنها برگ برنده ی Salsa دکمه ی مخصوص Facebook آن نیست ، اما در کل قابلیتی به حساب می آید که به کاربران خود اجازه می دهد ، با این گوشی ارتباط بر قرار کنند و در بازار این گوشی به طور حتم طرفداران خاص خود را پیدا خواهد کرد .GSMARENA

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

مهمان

۱۳۹۲/۶/۶
چرا به سایت های اینترنتی میرویم حروف فارسی جدا از هم و بر عکس است لطفا راهنمایی کنید

مهمان

۱۳۹۲/۵/۲۷
ای کاش حافظه ی داخلیش با دو تا اپپلیکشن پر نمیشد اگه نه هرگز نمیفروختمش.

مهمان

۱۳۹۲/۴/۲
با تشکر از راهنمایی های شما و لطفا درمورد فارسی سازی گئشی سالسا اطلا عات بدهید