خانهبررسی‌ها
HTC Touch Diamond

HTC Touch Diamond

شاید هدف HTC از تولید گوشی HTC Touch هیچگاه رقابت با iphone نبود اما زمان ورود این گوشی به بازار و شکل ساختار آن و نیز محصولات بعدی HTC همه را بر آن داشت...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۱۲/۱۹
                                  

  

 

مروری بر HTC Touch Diamond

 

شاید هدف HTC از تولید گوشی  HTC Touch هیچگاه رقابت با iphone نبود اما زمان ورود این گوشی به بازار و شکل ساختار آن و نیز محصولات بعدی HTC همه را بر آن داشت تا این گوشی ها را با iphone مقایسه کنند. نکته با اهمیت اینجا است که محصولات HTC همگی دارای سیستم عامل ویندوزموبایل هستند و در واقع Pocket PC هایی هستند که اصالت اصلی آن ها کارایی آن هاست اما iphone یک گوشی تمام لمسی است که علیرغم وجود سیستم عامل Mac بیشتر متمرکز بر قابلیت های گرافیکی و مولتی مدیاست. اما در این گوشی از تکنولوژی Touch FLO سه بعدی برای قابلیت های لمسی کاربری استفاده شده است. مرورگروب آن Opera Mobile 9.5 است و از امکانات HSDPA و Wi-Fi پشتیبانی می کند. یکی از مدیران ارشد  HTC این گوشی را مهمترین محصول امسال HTC نامیده است.

image
 
image

 

image
 
image

محتویات بسته خریداری شده:

-          باتری لیتیومی

-          هدفون استریو

-          قلم اضافه

-          شارژر AC با پورت USB

-          آداپتور مربوط به شارژر

-          کابل دیتای USB

-          CD های مربوط به کاربر

image
 
image
 

image
 
image

مزایا:

-          صفحه نمایش 2.8 اینچ، با قابلیت نمایش 65000 رنگ

-          منو سه بعدی Touch Flo

-          حافظه داخلی 4 گیگابایت

-          سیستم Wi-Fi

-          پردازنده 528 مگاهرتز و 192 مگابایت SDRam

-          دارای پردازنده اختصاصی گرافیک

-          پشتیبانی از HSDPA

-          دوربین 3.2 مگاپیکسلی فوکوس اتوماتیک

-          کلید چرخشی لمسی- پشتیبانی از 3G- دارای گیرنده GPS داخلی

 

معایب

-          باتری ضعیف

-          باقی ماندن اثر انگشت روی بدنه گوشی

-          نبود درگاه کارت حافظه

-          تنها از سه باند GSM پشتیبانی می کند

-          پورت خروجی تلویزیون و سوکت 3.5  میلیمتر ندارد

-          استفاده همزمان از شارژر و هدفون امکانپذیر نیست.

 

image
 
image

طراحی

Touch Diamond یکی از مهمترین طراحی ها و ساختارهای گوشی های HTC را داراست و در ساخت آن به همه ریزه کاری ها توجه شده است. از لحاظ ظاهری این گوشی کمی بلندتر از Touch است اما بسیار باریکتر و سبک تر از آن است. این گوشی دارای یک صفحه نمایش لمسی 2.8 اینچی است که هم با قلم کار می کند و هم با دست. قدرت پاسخگویی این صفحه نمایش بسیار خوب و سریع است و از تکنولوژی گرافیکی سه بعدی Touch FLO بهره می برد. این صفحه دارای رزولوشن VGA بوده و نور پس زمینه را با شرایط نوری محیط تطبیق می دهد.

image
 
image

در بالای صفحه نمایش دوربین دوم VGA و در زیر آن دکمه های جهتی هستند. 4 دکمه Home، Back، End و Send در کناره های پایین صفحه دیده می شوند. در میان این 4 کلید، کلید 4 جهته لمسی قرار گرفته است.  از دکمه برای منظورهای مختلف مثل  زوم کردن در تصاویر، صفحات وب، پیام ها و همچنین کنترل موسیقی استفاده می شود. بدنه پانل جلویی به رنگ نقره ای تیره و براق بوده و فریم اطراف آن از استیل ضد زنگ است. کلید روشن و خاموش در بالای گوشی قرار گرفته است در سمت راست گوشی هیچگونه کلیدی قرار ندارد و فقط برچسب 4 گیگابایت حافظه داخلی شاهد می شود. در سمت چپ گوشی هم فقط کلیدهای تنظیم صدا وجود دارد.

 

image
 

image
 
image
 

image
 
image

 

image
 
image
 

image
 
image

 

image
 
image

در پشت گوشی درب باتری گوشی و نیز لنز دوربین 3.2 مگاپیکسلی آن قرار دارد. با برداشتن این درب باتری و سیم کارت دیده می شود. در گوشه سمت راست پایین قلم مخصوص گوشی قراردارد. در صورتیکه گوشی در حالت آماده به کار باشد و این قلم از جایش برداشته شود گوشی روشن می شود. در مورد ساختار ظاهری و بدنه و وزن گوشی هیچ گونه نکته خاصی وجود ندارد و از این لحاظ یکی از بهترین ساختارها را دارد. یکی از نکات قابل توجه در این مورد جذب اثر انگشت و چربی روی بدنه استیل گوشی است.

 

   

image
 

image
 
image

     

 

   

   

ساختار منو

ساختار منوی گوشی های برتر HTC اینترفیس (Touch FLO 3D (TF3D است. با اینکه این گوشی دارای سیستم عامل ویندوزموبایل 6.1 است در صورت عدم استفاده از TF3D به راحتی می توان با ویندوز کار کرد. پایین صفحه تب های مختلفی برای ورودی به بخش های مختلف نظیر Home، People، Message، Mail، Internet و ... وجود دارد که البته همگی آن ها روی صفحه دیده نمی شوند و با حرکت به سمت راست می توان تب مورد نظر را انتخاب کرد. پس از ورود به هر برنامه با فشردن دکمه Home که روی گوشی قرار دارد به صفحه اصلی بازگشت می شود.

image
 
image

 

image
 
image

در تب Home یک ساعت بزرگ، تماس های از دست رفته و نیز رویداد مربوط به تقویم روز دیده می شود. در تب People می توان مخاطبان مورد نظر را قرارداد که هر یک با یک تصویر نمایش داده می شوند با ضربه آرام روی تصویر اطلاعات مخاطب نمایش داده می شود و با یک ضربه آرام روی شماره زیر عکس بطور اتوماتیک آنرا شماره گیری می کند. تب اینترنت برای جستجوی سایت های وب و Messages برای  ایجاد پیام sms یا mms است. با انتخاب تب Pictures & Videos وارد آلبومی از تصاویر و فیلم ها  می شوید که با انتخاب هر کدام بصورت تمام صفحه دیده شده و با چرخش گوشی به حالت افقی در می آید. در تب Weather می توان آب و هوای 10 شهر مختلف جهان را مشاهده کرده و نیز افکت های گرافیکی مختلفی برای هر کدام روی صفحه ظاهر  می شود.

image
 
image

در تب Settings نیز که محدود شده منوی ویندوز موبایل است امکان تنظیمات مختلف گوشی را فراهم می شود. در تب Programs 18 آیکن میانبر برای برنامه های مختلفی وجود دارد. با استفاده از این گوشی و  ساختار منو TF3D کار بسیار راحت بوده، تا حدی که گاهی کاربر فراموش می کند که با یک گوشی تحت سیستم عامل ویندوز موبایل کار می کند. هنگام باز کردن بخش های گالری Pictures & Videos و نیز با سوئچ بین ساختار منو TF3D و ویندوز کمی با تاخیر و کندی مواجه  می شوید که به نظر می رسد بهتر است قدرت پردازنده و حافظه مورد نیاز گوشی کمی ارتقا یابد.

 

image
 
image

دفترچه تلفن

دفترچه تلفن این گوشی مشابه دفترچه تلفن بیشتر گوشی های ویندوز موبایل است در این گوشی لیست نا محدودی از مخاطبین و زمینه های مختلف و نامحدود برای هر مخاطب و گزینه های سودمند قرار دارد. در سمت راست گوشی بخش HTC Random Access وجود دارد که نمایشگر حروف الفباست و می توان با انتخاب یک حرف دلخواه لیستی از اسامی که با آن حرف شروع می شوند مشاهده نمود. لیست مخاطب ها را می توان فقط روی حافظه گوشی ذخیره کرد و برای هر کدام می توان اطلاعات زیادی مثل آدرس، تلفن های مختلف ، تاریخ تولد، عکس و ... را ذخیره کرد. HTC  برای انواع تماس های مختلف صفحه نمایش های مختلف را درنظر گرفته است. در هنگام دریافت تماس روی صفحه 6 دکمه مختلف نمایش داده می شود که کارهایی از قبیل Hold، Add Call، Mute، Speakr و Contacts را انجام می دهند. در پایین صفحه نیز یک دکمه قرمز بزرگ به عنوان خاتمه تماس وجود دارد امکان اتصال گوشی به مرور ایمیل و دریافت ایمیل روی نرم افزار Qutlook امکان پذیر است. زمانیکه این گوشی را مقابل گوشی قرار می دهید صفحه نمایش به صورت اتوماتیک خاموش می شود این گوشی از حسگر نور جهت این کار کمک می گیرد. شتاب سنج داخلی گوشی ویژگی هایی دارد و به موجب آن وقتی گوشی را بر می گردانید زنگ قطع می شود نکته جالب اینست که اگر دوباره گوشی را به حالت اولیه بازگردانید زنگ خود به خود فعال نمی شود. در این گوشی نیز با استفاده از sms می توان تماس را رد کرد پس از رد کردن تماس، گوشی به طور اتوماتیک یک پیام متنی را برای مخاطب اراسل می کند در این گوشی پیش از اراسل sms از شما خواسته می شود که متن آن را بررسی و ویرایش کنید.

 

image
 

image
 
image
 

image
 
image
 

image
 
image

 

image
 
image

Organizer

در این بخش نیز قابلیت های این گوشی مشابه ویندوز موبایل های دیگر است. از تب Home می توان وارد برنامه تقویم (Calender) شد و نمایش بصورت روزانه، هفتگی، ماهیانه، سالیانه و Agenda صورت می گیرد و می توان به راحتی قرارها و یا رویدادهای مختلفی را به هروز اختصاص داد. تقویم این گوشی  بسیار پیشرفته و کامل است وامکانات زیادی از قبل دسته بندی و گروه بندی رویدادها، تنظیمات خاص برای هر تاریخ و ... وجود دارد. برنامه های سودمند دیگر این بخش Tasks (نگهداری کارها وظایفی که لازم است انجام شوند)، Notes (ذخیره متن)، Vaice Recordor (ضبط صوت) و Calculator (ماشین حساب) هستند.

 

image
 
image
 

image
 
image
 

image
 
image
 

image
 
image
 

image
 
image

پیام ها

ارسال و دریافت SMS، MMS و نیز  ایمیل توسط این گوشی پشتیبانی می شود. در اینترفیس بخش پیام ها تب هاب مختلفی برای پیام ها (MMS/SMS) و ایمیل وجود دارد. در ایده بخش می توان پیام ها را بصورت تمام صفحه مشاهده کرد. هنگام ارسال MMS نیز می توان فایل مربوط را به عنوان فایل ضمیر (attachment) به پیام اضافه کرد. در بخش ایمل می توان ایمیل ها را بصورت پاکت نامه هایی مشاهده کرد که چند کاراکتر ابتدای ایمیل را می توان روی منو ایمیل ها دیده و با یک ضربه وارد ایمیل می شویم.

تنظیمات ایمیل بسیار ساده بوده و از پروتکل های pop3، IMAP، SMTP پشتیبانی می کند. همچنین ایجاد و راه اندازی acconnt های مختلف ایمیل مثل yahoo یا Gmail و ارسال دریافت ایمیل روی آن ها بسیار ساده است. برای تایپ پیام می توان از صفحه کلید 12 یا 20 کلیدی استفاده کرد و در هنگام استفاده از صفحه کلید می توان از امکان دیکشنری T9 بهره گرفت. همچنین می توان از صفحه کلید استاندارد QWERTY نیز استفاده کرد که با اینکه دکمه های کوچکی دارد اما کار با آن بسیار ساده است و با هر ضربه روی صفحه کلید یک لرزش کوچک به عنوان فیدبک احساس می شود.

 

image
 

image
 
image
 

image
 
image
 

image
 
image

امکانات ارتباطی

Touch Diamond از سه باند GSM پشتیبانی می کند. همچنین امکانات ارتباطی مختلفی نظیر GPRS، EDGE و HSDPA جهت انتقال پر سرعت دیتا در این گوشی فراهم است. علاوه بر این امکان ارتباطی Wi-Fi جهت ارتباط بی سیم با شبکه و دسترسی به اینترنت بی سیم وجود دارد. با استفاده از نرم افزارهای جانبی مثل googel map یا Garmin می توان از  GPS داخلی گوشی استفاده کرد. بلوتوث نسخه 2.0 با امکان EDR نیز وجود دارد. یکی از ویژگی های خاص این گوشی مرورگروب Opera 9.5 آن است که دارای قابلیت های بسیار خوب است و نه تنها سرعت بسیار خوبی دارد بلکه امکان مرور صفحات وب HTML بصورت تمام صفحه و با امکان زوم روی آن فراهم است. بازدن دو ضربه روی صفحه می توان روی آن زوم کرد. در زیر صفحه مرورگروب، یک منو شامل دکمه های Back، Favorites، Tabs، Home و Menu وجود دارد.در بالای صفحه نیز نوار آدرس، و دکمه های Close و Stop وجود دارد و متاسفانه این گوشی امکان نمایش فایل ها Flash را ندارد و قابلیت چرخش اتوماتیک آن نیز سرعت پایینی دارد. قابلیت Active Sync امکان مطابق سازی و همگام سازی کلیه فایل ها و نیز تقویم، ایمیل ها، Contact ها و ... را با نرم افزار Out look کامپیوتر فراهم می سازد.

 

image
 

image
 
image

دوربین

Diamond دارای دوربین اصلی 3.2  مگاپیکسلی با فوکوس اتوماتیک و دوربین دوم VGA برای مکالمات تصویری در جلوی گوشی است. دوربین اصلی گوشی کیفیت خوبی در مورد پردازش تصویر و پردازش رنگ دارد اما در صورت لرزش دست عکس های تاری می گیرد. 5 رزولوشن مختلف جهت تنظیم برای عکس ها وجود دارد. افکت های گرافیکی مختلف مثل عکس های سیاه وسفید، Sepia ، negative و .... نیز وجود دارد. ضبط فیلم با فرمت MPEG4 یا H.263 و با رزولوشن های مختلف صورت می گیرد. در کل کیفیت فیلم های این دوربین را می توان بالاتر از حد متوسط دانست.

image
 
image

 

image
 
image
 

image
 
image
 

 

image

مولتی مدیا

HTC دارای یک music player و یک Album Viewer خاص است که با اینترفیس TF3D همراه است و هنگامیکه تصاویر و یا موزیک ها از طریق مرورگر فایل باز می شود این دو نرم افزار بصورت پیش فرض مورد استفاده قرار می گیرند. Album  این گوشی امکان نمایش فایل های عکس و فیلم را بصورت تمام صفحه فراهم می کند. می توان با استفاده از کشیدن انگشت تصاویر را مرورکرد. پخش کننده ویدئویی این گوشی شبیه به آیفون است که فیلم ها را بصورت تمام صفحه و نیز افقی نمایش می دهد. کنترل موزیک ها از تب Music صفحه اصلی گوشی صورت می گیرد. آلبوم های موسیقی مختلف در تب های جداگانه در پایین صفحه اینترفیس music player وجود دارند که می توان آن ها را بر اساس ویژگی ها مختلف مرتب کرد. فرمت های صوتی مختلف مثل mp3، AAC، AAC+، WMA و AMR-NB توسط گوشی پشتیبانی می شوند. برای گوشی دادن به موزیک ها فقط می توان از هدفون miniUSB استفاده کرد و امکان جک 5/3 میلیمتری وجود ندارد. یک رادیوی FM با آنتن داخلی نیز با امکانات و قابلیت دریافت مناسب تکمیل کننده این بخش است یک نرم افزار خاص You Tube Player نیز که مشابه آن در گوشی iphone وجود دارد در این گوشی نیز حضور دارد که کلیه فایل های دریافتی از سایت مربوط به این نرم افزار را می توان روی آن دید. یکی از نرم افزارهای جالب توجه گوشی Teeter است که به نوعی یک بازی 3D سرگرم کننده است که از قابلیت های فیدبک لرزشی گوشی و نیز accelerometer یا شتاب سنج گوشی بهره می برد.

image
 

image
 
image
 

image
 
image
 

image
 
image

 

image
 
image

نرم افزار

Diamond دارای 192 مگابایت حافظه جانبی DDR SDRAM و 256 مگابایت حافظه ROM و 4 گیگابایت حافظه داخلی است. یک نکته مهم این است که در صورتیکه از اینترفیس TF3D استفاده شود در حدود 65% حافظه توسط این اینترفیس اشغال می شود که این روی سرعت پردازش گوشی تاثیر زیادی می گذارد اما در صورتیکه TF3D غیر فعال شود و یکبار گوشی Restart شود حدود 40% حافظه اشغال می شود و در این حالت به راحتی می توان از اینترفیس خود ویندوز موبایل با سرعت بیشتر استفاده کرد. نرم افزارهای زیادی برای نصب و استفاده روی گوشی های ویندوزموبایل وجود دارد که البته بسیاری از آن ها به جهت رزولوشن VGA این گوشی قابل استفاده نخواهند بود. علاوه بر این نرم افزارهای خاص ویندوز مثل Office، Adobe و Flash را می توان به راحتی روی گوشی نصب کرد و از آن ها استفاده کرد.

  
 
  
 
 
 
   
   
   
 
  
  
کارایی

کیفیت صدای دریافتی  و ارسالی در هنگام مکالمه بسیار خوب و صاف و بدون نویز بوده و در بین PDA ها بهترین کیفیت را دارد. طول عمر باتری گوشی 5.5 ساعت مکالمه مداوم در شبکه های GSM و 4.5 ساعت در شبکه های WCDMA  است.

 
در نهایت
HTC Diamond یکی از بهترین و پیشرفته ترین گوشی ها و PDA ها است. قابلیت گرافیکی Touch Flo 3D مرورگروب پیشرفته OPERA ، امکانات نرم افزارهای خاصی که توسط سیستم عامل ویندوز ارایه می شود به همراه  دوربین خوب و با قابلیت این گوشی از جمله ویژگی ها و برتری های آن است. Diamond از لحاظ ظاهری و گرافیکی رقیبی برای iphone  به حساب می آید اما از لحاظ گرافیکی و پخش کننده موسیقی همچنان آیفون در رده بالاتری قرار دارد.

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

شهاب

۱۳۹۴/۷/۱۰
با سلام و عرض خسته نباشید خدمت سایت خوبتان
مدتی است که به دنبال یک Htc touch diamond سالم و تمیز برای خرید می گردم
لطفا مرا راهنمایی کنید
با تشکر

مهمان

۱۳۹۲/۱۱/۴
سلام TF3D را چگونه غیر فعال کنیم