HTC P3470

از لحاظ ظاهری این گوشی تقریباً شبیه به P3300 بوده و طراحی ساده و شیک و کاملاً مشکی دارد که مطمئناً توجه بسیاری از کاربران را جلب می­کند...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۱۲/۱۹
                                  
HTC P3470 (Pharos)  مروری بر  

 

محتویات بسته خریداری شده:

-         گوشی
-         کابل  mini USB
-         کیف
-         هدست استریوی سیم­دار
-         CD نرم­افزارها
-         راهنمای کاربر

 

P3470 را می­توان ارتقا یافته­ی P3300 دانست که قابلیتهای به روزی مثل GPS و Wi-Fi دارد.

 

 

image

طراحی و ساختار:

 

از لحاظ ظاهری این گوشی تقریباً شبیه به P3300 بوده و طراحی ساده و شیک و کاملاً مشکی دارد که مطمئناً توجه بسیاری از کاربران را جلب می­کند. پانل جلویی گوشی از پلاستیک سخت مشکی و یک پوشش نقره­ای است که به سادگی اثر انگشت و خراشیدگی را جذب نمی­کند ساخته شده است . پشت گوشی نیز از پلاستیک نرم با پوشش مخمل مانند است.

image
 

image
 
image

برخلاف بسیاری از گوشیهای لمسی، صفحه نمایش این گوشی نسبت به بدنه گوشی در سطح پایین­تری قرار دارد که این حالت کار با برخی برنامه­ها را سخت می­کند. صفحه نمایش گوشی تنها بخشی است که اثر انگشت و چربی صورت را هنگام مکالمه جذب می­کند. همچنین لنز دوربین نیز به دلیل عدم وجود پوشش مناسب گرد و غبار را به راحتی جذب می­کند.

image
 
image
 

image

این گوشی در میان ویندوز موبایلها دارای ابعاد مناسبی است. چرا که نه سایز کوچکی دارد که کار با آن را دشوار کند و نه ابعاد بزرگ آن موجب اذیت می شود . می­توان این گوشی را از نظر ابعاد با دیگر رقیبانش مقایسه کرد:

image
 
image

 

          اچ تی سی  P3470 :    15.7×58.5×108 میلی­متر و وزن 122 گرم

          اچ تی سی ‏P3300 :       16.08×58×108 میلی­متر و وزن 115 گرم

           میو ‏‏ A502 :          21×60×96 میلی­متر و وزن 135 گرم

           گلدفیش ´600 :  14.7×58×107 میلی­متر و وزن 136 گرم

 

image

کنترل­ها

 

بیشتر دکمه­های کنترلی این گوشی به طرز جالب و مدرنی چیده شده­اند. در بالای صفحه نمایش سوراخهای گوشی به همراه 2 چراغ کوچک LED قرار دارد که چراغ سمت راست که با رنگهای سبز یا نارنجی روشن می­شود نمایانگر شبکه UMTS/GSM(با رنگ سبز) و یا SMSجدید، وضعیت باتری کم(با رنگ نارنجی) است. چراغ LED سمت راست نیز هنگام استفاده از GPS یا بلوتوث با رنگ آبی روشن می­شود. در کناره سمت راست گوشی دکمه مخصوص دوربین قرار گرفته که با فشردن آن وارد محیط اینترفیس دوربین می­شوید و با فشردن مجدد عکس گرفته می­شود. همچنین در این بخش محل قرار گیری قلم Stylus گوشی نیز موجود می­باشد. در کناره سمت چپ نیز دکمه­های تنظیم ولوم قرار گرفته است. متاسفانه همانطور که در p3300 نیز دیده شد، اسلات کارت حافظه Micro SD گوشی در زیر باتری قرار گرفته است و امکان تعویض آن به سادگی وجود ندارد و حتماً باید گوشی خاموش شود تا بتوان آن را خارج ساخت و در کنار آن نیز اسلات سیم کارت قرار دارد. در بالای گوشی دکمه Power برای خاموش/روشن کردن آن وجود دارد که می­توان توسط آن صفحه نمایش را نیز غیر فعال ساخت. کناره زیرین گوشی  سوکت USB برای اتصال کابل دیتا، شارژر و هدست است. سطح پشت گوشی را درب باتری فرا گرفته است.

image
 
image
 

image
 
image
 

image
 
image
 

image
 
image
 

image
 
image
 

image
 
image
 

image
 
image
 

image
 
image
 

Navigation Cluster:

 

قابلیتهای حرکتی بین منوها در این گوشی شبیه به p3300 است و برای این منظور یک دکمه چرخنده مخصوص وجود دارد. دکمه وسطی دارای یک بخش حرکتی چرخنده است و کاملاً از جنس پلاستیک ساخته شده است. از این دکمه می­توان برای حرکت بین منوها، لیستها، صفحات وب، متنها و ... استفاده کرده و نیز نقش دکمه­های جهت­یابی 4طرفه را نیز بازی می­کند.

image
 
image

طراحی و ظاهر دکمه­هایی که جهت برقراری یا قطع مکالمه درنظر گرفته شده­اند نیز شبیه به دکمه چرخنده است اما کار با آنها کمی سخت است. چرا که اندازه این دکمه­ها بسیار کوچک بوده و نیز در میان دکمه­های دیگر صفحه کلید محصور شده­اند.

دکمه چرخنده با نور پس­زمینه سفید روشن می­شود. کلیه دکمه­ها به جز دکمه وسطی چرخنده را می­توان به برنامه خاصی نسبت داد.

   
   
   
صفحه نمایش:

 

P3470 دارای صفحه نمایش لمسی 2.8 اینچی از نوع TFT و رزولوشن 43.5×58 میلی­متر(240×320 پیکسل) است که قابلیت نمایش 65هزار رنگ را دارد. HTC از این نوع صفحه نمایش و این تکنولوژی تا به حال در مدلهای پیچیده و سطح بالا استفاده کرده است. از لحاظ کنتراست و روشنایی تصاویر،این گوشی مثل بسیاری دیگر از ویندوز موبایلها است. همچنین خوانایی صفحه نمایش در زیر تابش مستقیم خورشید بسیار ضعیف است.

 

image
 
image

 

باتری:

P3470 دارای یک باتری لیتیومی با ظرفیت mAh1100 است که متاسفانه مدت زمان عمر باتری آن بسیار کوتاه است و با استفاده متوسط(30- 20 دقیقه مکالمه روزانه 20- 10 پیام، کنترل ایمیل و استفاده از GPRS/EDGE) تا 2 روز دوام می­آورد.

 
کارایی:

 

پلات فرم P3470 از نوع TI OMAP 850 است که از پردازنده­ای با سرعت 200 مگاهرتز بهره می­گیرد. همچنین این گوشی دارای 128 مگابایت حافظه RAM است که 106مگابایت آن جهت برنامه­های مختلف وسیستم­عامل است  در کل می­توان گفت 75- 70 مگابایت حافظه RAM  خالی جهت استفاده برای اجرا و پردازش برنامه­هاست . میزان فضایی که در اختیار کاربر برای نصب برنامه یا ذخیره فایلها قرار دارد 100- 80 مگابایت است.

بر اساس نتایج آزمایشی که توسط Benchmark صورت گرفته کارایی این گوشی در زمینه پخش ویدئویی 100% و در بقیه زمینه­ها بین 130- 120% بوده است و این به دلیل وجود پردازنده مناسب است.

 

امکانات ارتباطی:

 

این گوشی در شبکه­های GSM چهار بانده(1900/1800/900/850) قابل استفاده بوده و برای ارتباط بی­سیم از EDGE و بلوتوث بهره­مند است. همچنین کابل اتصال Mini USB امکان ارتباط گوشی با PC  را فراهم می­کند. بلوتوث این گوشی نسخه 2.0 به همراه EDR است که از پروفایلهایی مختلف از جمله A2DP پشتیبانی می­کند.

 

image
 
image

دوربین:

 

P3470 دارای یک دوربین 2مگاپیکسلی بدون  فوکوس اتوماتیک است که کیفیت و کارایی آن درحد متوسط است. اینترفیس دوربین این گوشی شبیه به TYTN II و Touch Cruise است که کلیه دکمه­های کنترلی و تنظیماتی در منوهای نیمه­شفاف ظاهر می­شوند. همچنین با انتخاب مد مورد نظر اطلاعات و کنترلهایی در بالای صفحه نمایش ظاهر می­شوند که از جمله آنها مد جاری عکسبرداری و تعداد shot های باقی­مانده در آن مد هستند. گزینه­های قابل استفاده دیگر تنظیم رزولوشن، تنظیم سفیدی تصویر، محل ذخیره عکس و تایمر اتوماتیک هستند. در هنگام ضبط ویدئویی می­توان زوم 2 برابر انجام داد. رزولوشن هایی که در هنگام عکسبرداری می­توان استفاده کرد عبارتند از:

 

image

image
 
image

image
 
image
 

 

-         2مگاپیکسل:  1200×1600
-         1مگاپیکسل:  960×1280
-         ‏L‏                  480×640
-         ‏M‏                 240×320

-           ‏S‏                        120×160

 

امکان سفیدی تصویر برای حالتها و شرایط مختلف و اعمال افکتهای رنگی و نوری متفاوت وجود دارد.

همچنین یک بخش Macro Mode در بالای لنز دوربین قرار دارد که با فعال کردن آن می­توان از حالت Macro برای گرفتن تصاویر نزدیک استفاده کرد. مناسبترین فاصله برای این حالت 12- 10 سانتی­متر است.

ضبط فیلم با این گوشی در فرمت mp4 و سرعت 10 فریم در ثانیه صورت می­گیرد که رزولوشنهای قابل استفاده در هنگام فیلمبرداری Normal: 144×176  و Small: 96×128  (پیکسل) هستند. تنظیمات دوربین در حالت فیلمبرداری کاملاً مشابه عکسبرداری است و نیز امکان ایجاد محدودیت روی فیلم وضبط هنگام فیلم وجود دارد.

 

 

GPS:

P3470 دارای تراشه GPS از نوع SIRF Star II است که پس از راه اندازی حدوداً 1.5 دقیقه طول می­کشد تا اطلاعات مورد نیاز را از ماهواره دریافت و آپلود کند . پس از آن برای هر مرحله در مکانهای مختلف 15- 10  ثانیه بار گذاری به طول می­انجامد . جهت یابی و مسیریابی بدون کمترین خطا و انحرافی صورت می­گیرد و دریافت سیگنال خوبی انجام می­شود . می­توان از نرم­افزارهای iGo، TomTom و Google maps جهت دریافت نقشه و مسیریابی استفاده کرد. همچنین جهت آپدیت کردن دیتای دریافتی از ماهواره از نرم­افزار Quick GPS استفاده می­شود. نرم افزار Copilot Live اجازه دانلود یک نقشه کامل را بطور رایگان می­دهد.

 

image
 
image
 

image

نرم­افزارها:

 

P3470 دارای سیستم­عامل ویندوز موبایل 6.0 است که بنابراین برخی نرم­افزارها و ویژگیهای استاندارد کلیه ویندوزموبایلها را داراست.

-          Java: امکان اجرای فایلهای جاوا در حد محدودی وجود دارد. از آنجا که ویندوزموبایلها و اسمارت­فونها برای اجرای فایلهای جاوا طراحی نشده­اند اما  بسیاری از نرم­افزارهای کاربردی امروزه تحت جاوا هستند این قابلیت به صورت محدود در گوشیها عرضه شده است. این گوشی امکان پخش جاوای سه بعدی را ندارد اما بسیاری از برنامه­ها و بازیهای ساده جاوا را می­توان روی آن نصب کرد.

 

image
 
image
 

image
 
image
 

image
 
image
 

image
 
image

-          Zip: یکی از قابلیتهای خاص گوشیهای HTC فشرده سازی ونیز باز کردن فایلهای فشرده یا ZIP شده است.

image
 
image

-          Adobe Reader: امکان بازکردن و نمایش فایلهای PDF توسط این برنامه فراهم می­شود.

image

-          Voice Recorder: یکی برنامه ساده است که قابلیت ضبط و پخش صدا را برعهده دارد. می­توان مکالمات را توسط این برنامه ضبط کرد.

image

-          Voice Dial: شماره گیری صوتی.

-          Connection Wizard: برنامه­ی ساده­ای است که در مورد راه اندازی اینترنت و پروفایلهای sms به کاربر کمک می­کند.

image
 
image

-          Touch Flo: تکنولوژی جدیدی که از زمان HTC Touch روی گوشیهای HTC قرار داده شده و یک نوع اینترفیس کاربری جذاب و سه بعدی را در اختیار کاربر می­گذارد و نیز امکانات نرم­افزاری خاص و مولتی  مدیای فوق­العاده­ای دارد.

image

-          Audio Manager: برنامه­ای است شبیه به Media Player استاندارد ویندوز که همان قابلیتها و امکانات را داراست . برنامه مدیریت صوتی خود HTC دارای ابزاری جهت بریدن تراکها جهت ساخت زنگ موبایل می­باشد که کار با آن بسیار ساده است و کافیست تراک صوتی مورد نظر انتخاب شده و محدوده­ی مورد نظر بریده شود.

-          Image Gallery: برای مرور تصاویر داخل گوشی می­توان از گالری تصاویر که کلیه کارهای آن بصورت لمسی امکان­پذیر می­باشد استفاده کرد. از لحاظ کارایی تفاوت زیادی میان این برنامه و گالری تصاویر گوشی iPhone ، Apple وجود ندارد. در صفحه اولیه این برنامه میانبرهایی جهت کار با تصاویر توسط انگشت وجود دارد. امکان نمایش عکسها بصورت تمام صفحه، چرخش عکسها، زوم روی عکس و نمایش بصورت Slide Show وجود دارد.

image
 

image
 
image
 

image
 
image

-          HTC Home: P3470 از آخرین نسخه ویندوز موبایل با امکان صفحه Today برخوردار است. در این صفحه 5 تب مختلف شامل کلیدهای میانبر لازم وجود دارد: کلیدهای میانبری به 9 برنامه مختلف و تنظیمات، آب و هوا، زمان، پروفایهای صوتی و 9 شماره  جهت شماره­گیری سریع در این بخش هستند. این 5 تب مختلف بصورت افقی قرار گرفته­اند و به راحتی توسط کشیدن انگشت و یا با استفاده از قلم Stylus می­توان آنها را مرور کرد. همچنین نوار سرویس بالای صفحه شامل آیکون های نشان­دهنده­ی وضعیت سرویسهای گوشی می­باشد. منوی Start در این گوشی را می­توان به دو صورت پنجره pop-up و یا یک پانل ساده با فونت درشت تنظیم کرد. با انتخاب Task Manager در صفحه اصلی یک منوی کشویی باز شده و کلیه برنامه­های در حال اجرا به علاوه میزان RAM مصرفی را نمایش می­دهد.

لیست مخاطب ها را می­توان بر اساس شماره عکس مرتب کرد.

 

image
 
image
 

image
 
image
 

image
 
image

 
قابلیتهای تلفنی:

این گوشی دارای یک نرم­افزار کامل و با قابلیت جهت برقراری ارتباطات تلفنی است که نظیر آن را در Touch Dual هم دیدیم و جهت فعال سازی آن کافیست روی آیکن مربوطه یکبار ضربه زده شود.

در این بخش 4 تب مختلف در منوی Call وجود دارد که شامل تماسهای داخلی، خارجی، از دست رفته و کلیه تماسهاست که در کنار هرکدام شماره و نام مخاطب و نیز زمان مکالمه درج شده است.

هنگام دریافت و برقراری تماس با شماره­ای که در لیست مخاطب ها وجود ندارد پیغامی درمورد ذخیره این شماره در لیست دفترچه تلفن نمایان می­شود. هنگام Reject کردن یک تماس امکان ارسال sms اتوماتیک نیز وجود دارد. با نگه داشتن دکمه­ی End گوشی منوی Quick Menu باز می­شود که از طریق آن می­توان مد یا پروفایل مورد نظر را تغییر داد.

 

image
 

image
 
image

ورود اطلاعات:

P3470 دارای 3 کیبورد نرم­افزاری است که یکی صفحه کلید استاندارد است و دیگری دوصفحه کلید 12 و 20 دکمه­ای می باشند. امکان غیرفعال کردن iTAP وجود ندارد و حتی در هنگام استفاده از کیبورد استاندارد نیز این گزینه فعال است. هنگام جستجو در دفترچه تلفن می­توان از هر سه کیبورد استفاده کرد. سایز دکمه­های این کیبوردها و موقعیت قرارگیری آنها روی صفحه کاملاً مناسب جهت تایپ کردن است.

 

در نهایت:

در P3470 قابلیت دریافت سیگنال به خوبی وجود دارد و صدای دریافتی هنگام مکالمه از لحاظ بلندی و کیفیت بسیار خوب است. همچنین قدرت بلندی زنگ گوشی و ویبره گوشی مناسب و خوب است بطوریکه در خیابانهای شلوغ هم میتوان صدای زنگ را به راحتی شنید. P3470 در واقع یک نسخه­ی مشابه و کمی پیشرفته­ی P3300 است که تفاوتهای اصلی این دو در موارد زیر هستند:

-          نسخه جدید ویندوز ، ویندوز موبایل 6

-          حافظه RAM 128 مگابایتی

-          طراحی شیک و متفاوت با مواد سازنده­ی بهتر

-          رنگ بدنه­ی مشکی

-          دکمه چرخنده

-          امکان Macro Mode در دوربین

-          Touch Flo

در کل می­توان P3470 را یکی دیگر از گوشیهای تاپ و مدرن HTC دانست که مطمئناً فروش خوبی خواهد داشت.

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)