HTC Touch Cruise

پس از پاکت پی سی LG مدل KS20 نوبت به HTC Touch Cruise می رسد که توجه همگان را به خود جلب کرده است...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
مروری بر گوشی HTC Touch Cruise

 

 پس از پاکت پی سی LG مدل KS20 نوبت به HTC Touch Cruise می رسد که توجه همگان را به خود جلب کرده است.

این گوشی با مجهز بودن Wi-Fi، HSDPA، نمایشگر لمسی 2/8 اینچی و دوربین 3 مگاپیکسلی به یکی از محصولات ممتاز صنعت تلفن همراه تبدیل شده است.

image
 
image

مشخصات اصلی
پشتیبانی از 4 باند ( 1900 ، 1800 ، 900 ، 850 ) GSM به همراه پشتیبانی از GPRS و EDGE متعلق به نسل سوم گوشی ها ( 3G ) به همراه پشتیبانی از HSDPA پردازشگر Qualcomm 400 مگاهرتزی حافظه داخلی RAM   128 مگابایت و 256 مگابایت ROM نمایشگر TFT در ابعاد8 /2 اینچ با وضوح QVGA و نمایش 65 هزار رنگ گیرنده پیشرفته GPS Qualcomm. Wi-Fi 802.11 b / g   دوربین 3 مگاپیکسل و فوکوس اتوماتیک بدنه صیقلی اینترفیس پیشرفته HTC TouchFLO کلید چند کاره چرخشی محتویات کامل بسته فروش دوام خوب باتری

 

معایب اصلی
فقدان هر نوع کلید شماره گیری سخت افزاری ضعف در قابلیت های ویدویی از بین رفتن رنگ بدنه کیفیت پایین نماشگر در نور مستقیم آفتاب مشکلات در پردازش تصاویر

HTC Touch Cruise بی شک یکی از محبوب ترین پاکت پی سی و آخرین نسخه اینترفیس Touch است. قابلیتهای آن شباهت زیادی به مدل HTC TYTN II دارد ولی وزن سبکتر و ابعاد کوچکتری داشته و بر خلاف TYTN II فاقد صفحه کلید است.

image

محتویات بسته فروش

جعبه این گوشی کامل ترین بسته ای است که تا به حال دیده شده و تنها ضعف آن فقدان کارت microSD است.

image
 
image

و شامل هندز فری، شارژر DC، کابل miniUSB می باشد. همچنین صفحه محافظ نمایشگر و CD راهنما در بسته آن وجود دارد.

 

طراحی و شکل ظاهری

وزن  130HTC گرم و ابعاد آن 110´58´15/5 میلی متر است. و از لحاظ ظاهری باریک و سبک وزن است. خروجی صدای مخاطب در بالای سطح جلویی قرار دارد و 2 چراغ هشدار دهنده LED در 2 طرف آن قرار دارند همچنین دوربین دوم مربوط به تماس های تصویری در بالا در گوشه سمت راست آن واقع شده است. LED سمت راست به رنگهای سبز و کهربایی بوده و نشانگر انتقال اطلاعات نظیر دریافت پیام، وضعیت شبکه و عمرباتری می باشد که هنگام افت شارژر باتری به کمتر از 5 درصد، به رنگ قرمز در می آید. LED سمت چپ به عنوان نشانگر فعال شدن بلوتوث و Wi-Fi است. در این هنگام چراغ آن به طور متناوب چشمک می زند و هنگام فعال شدن GPS به رنگ کهربایی در می آید.

نمایشگر لمسی8 /2 اینچی درست در زیر خروجی صدای مخاطب قرار گرفته است. و در زیر آن کلیدهای "تماس" و "خاتمه تماس" در دو سمت کلید چند منظوره واقع هستند.

2 کلید دیگر روی گوشی مربوط به GPS و Internet Explorer می باشد.که درست در زیر دو کلید تماس و خاتمه تماس قرار دارد .

 

image

در بالای گوشی فقط یک کلید ( خاموش / روشن ) وجود دارد.

image
 
image

در سمت چپ این گوشی 2 دکمه "کنترل صدا" و "فرمان صوتی" قرار دارند که با فشار دادن و نگه داشتن دکمه فرمان صوتی امکان ضبط صدا فراهم می آید.

image
image

در سمت راست ورودی کارت حافظه micro SD مجهز به در پوش، دکمه عکس برداری و قلم آن قرار دارد.

image
 

image
 
image

و در پایین آن حفره  mini USB،reset، محل اتصال بند و میکروفون قرار دارند.

image
 
image

دوربین 3 مگاپیکسلی در زیر آنتن GPS و در پشت گوشی قرار دارند.

 

image

باتری آن با توان 1350 میلی آمپر بر ساعت و از نوع Li-lon است زمان مکالمه 7 ساعت و استندبای 450 ساعت و به طور معمول 2/5 تا 3 روز روشن می ماند .

 

image
 
image

و برای دسترسی به سیم کارت حتماً باید باتری را خارج کرد. کیفیت ساخت این گوشی در حد عالی و هیچ گونه ایراد خاصی به چشم نمی خورد . البته کیفیت رنگ آن به خوبی دیگر اجزای آن نیست و در کمتر از یک هفته به تدریج از بین می رود.

 

نمایشگر

ابعاد 2/8 اینچی و نمایش 65 هزار رنگ در نمایشگر لمسی TFT شرایط مطلوبی را به وجود آورده است اما همچون سایر هم گروهان پاکت پی سی در زیر تابش مستقیم آفتاب چندان وضوحی ندارد.

image
 
image

این گوشی پیش از آن که یک پاکت پی سی زیبا باشد یک تلفن همراه خوب است و قابلیت های تلفنی آن بدون دردسر است. دکمه های مجازی بزرگ روی نمایشگر آن امکان استفاده از آن با یک دست را آسان کرده است.

در گوشه سمت راست و در بالای نمایشگر دکمه "بازگشت" و در زیر آن دکمه "تماس تصویری" و دکمه "لیست تماس ها" وجود دارد.

image

برای شماره گیری نیازی به استفاده از دفترچه تلفن نیست بلکه تنها با بازکردن صفحه شماره گیری و استفاده از قابلیت "شماره گیر هوشمند" این کار انجام می شود. بدین صورت که با تایپ چند رقم، تمام شماره های شامل این ارقام نمایش داده می شود.

 

image

کیفیت صدا در طول تماس ها بسیار عالی است. در زیر مقایسه صدای چند گوشی دیگر با HTC Touch Cruise آورده شده است.

 

 

امتیاز کل

صدای زنگ (دسی بل )

پخش موزیک ( دسی بل )

صدا ( دسی بل )

تست اسپیکر

خوب

74/2

66/6

68/8

HTC Touch Cruise

پایین تر از متوسط

66/6

60/2

67/2

Appel iPone

(fimware10101)

 

عالی

85/5

75/7

75/7

HTC Touch

عالی

82/7

75/7

76/0

HTC Tytn II

متوسط

64/9

70/6

66/1

LG   KS20  

خوب

70/5

66/2

75/7

Nokia  N95 8GB  

خیلی خوب

76/7

73/5

72/3

 Sony Eriecsson W960

 

سیستم عامل

سیستم عامل" ویندوز موبایل  Professional  6 " برای همگان شناخته شده است که سرعت اجرای آن در حد خوب و پلت فرم   Qualcomm  MSM  7200 در آن به کار رفته است.

پردازشگر اصلی  Qualcomm ARM11 با سرعت 400 مگاهرتز برای اجرای برنامه ها و 256 مگابایت ROM در اختیار کاربر قرار دارد.

image
 
image

صفحه home مجهز به 5 نوار موسوم به tab است که زمان و تاریخ، پیام های خوانده نشده و یا ایمیل و تماس های نا موفق در آن نمایش داده می شود.

نوار favorite people امکان شماره گیری افراد خاص را فراهم می کند. نوار هواشناسی امکان نمایش پیش بینی هوا را ارایه می دهد. نوار Launcher چند میان بر را در بر می گیرد و نوار صدا تنظیمات سریع زنگ را ممکن می سازد .

image
 
image
 

image
 
image

در این گوشی امکان تغییر وضع نمایشگر از حالت عمودی به افقی و یا بلعکس وجود دارد. که از طریق منوی تنظیمات قابل دسترسی است.

image
 
image

بر خلاف تلفن های مبتنی بر سیستم عامل سیمبین ، در این گوشی "منوی اصلی" تبدیل به "منوی برنامه ها" و "منوی تنظیمات" شده است.منوی "مدیریت ارتباط " امکان فعال و غیر فعال کردن تمام ابزارهای ارتباطی نظیر بلوتوث، WLAN، ارتباط Data  و ... را ارایه می دهد.

image

مدیریت اعمال ( Task Manager ) در منوی تنظیمات وجود دارد. با فشار دادن گوشه بالای سمت راست این گوشی ، لیست تمام برنامه هایی که در حال اجرا هستند نمایان می شود .آیکن های واقع در بالای نمایشگر این گوشی با کلیک بر نوار نزدیک آن ها در سایز بزرگتر ظاهر می شوند.

image

اینترفیس جدید Touch FLO طراحی زیبا و راحت را به کاربران HTC Touch Cruise ارایه داده است.

image
 
image

Touch FLO نرم افزار پیشرفته ای است که امکان تشخیص تمایز میان قلم و انگشت را دارد.

 

مدیریت تماس ها

سیستم عامل ویندوز موبایل شامل لیست نا محدودی از شماره مخاطبان است. و هم گام سازی با MS Outlook به راحتی انجام می شود.

image
 
image

پیامهای ارسالی و دریافتی در Inbox ذخیره می شوند که پوشه های مختلفی برای sms، mms و ایمیل دارد. و تعداد sms ها بستگی به حجم خالی حافظه دارد.

امکان ساخت پیام های چند منظوره ای که شامل ملودی، عکس و یا متن باشند وجود دارد.

image
 

image
 
image

فرمت های HTML و POP3 و IMAP برای ایمیل اجرا می شوند. فناوری Direct Push پس از ارایه ایمیل به گیرنده، با ارسال مورد آن به خودتان نشان می دهد که مراحله ارسال موفقیت آمیز بوده است.صفحه کلید مجازی آن از نوع QWERTY و در هر دکمه تنها 2 حرف وجود دارد.

image
 
image

 

جستجوگر فایل File Explorer

این برنامه به خوبی فایل های مورد نظر کاربر را پیدا کرده و امکان ساختن پوشه های جدید، کپی، انتقال، تنظیم آهنگ به جای زنگ و ارسال فایل ها را فراهم می کند.

image
 
image
 
image

گالری تصاویر در منو pictures & Videos موجود است که امکان زوم، مشاهده افقی تصاویر، نمایش به صورت تصاویر کوچک و در لیست دسترسی میان بر به ویرایش تصاویر فراهم است. با این وجود این گوشی مجهز به گالری دیگری است که از طریق Touch FLO قابل دسترسی است . با استفاده از کلید چند کاره چرخشی ،تمامی اعمال از قبیل Zoom کردن روی عکسها در این گالری قابل اجرا هستند .

image
 
image

 

پخش موسیقی و ویدیو

نرم افزار Windows media player علاوه بر پخش موسیقی امکان اجرا و پخش ویدیو و تلویزیون را فراهم کرده است. آهنگ ها بر اساس آلبوم، نوع و خواننده قابل تنظیم بوده و امکان ساخت لیست شخصی وجد دارد.

image
 
image

این گوشی همچنین مجهز به برنامه Audio Manager برای چینش فایل های موسیقی است. برنامه Streaming Media نرم افزار دیگری برای تماشا و گوش دادن به اطلاعات در حال پخش است.متاسفانه امکان پخش برنامه های ویدویی در کیفیت VGA وجود ندارد. و به ناچار کیفیت QVGA فراهم می باشد.با نصب TC PMP Player و کدهای ضروری دیگر ، اجرای فایل های XviD و DivX فراهم می آید. و در حالت GDI کیفیت و وضوح تصاویر نزدیک به VGA خواهد بود.

image
 
image

 

دوربین

نمایشگر بزرگ   Touch Cruise  2/8می تواند به عنوان دوربین دیجیتال مجهز به صفحه نمایش بزرگ به کار رود.اجرای منوی دوربین آسان است. تنظیم نور به صورت اتوماتیک و یا دستی برای نور شب، روز، مهتابی یا هوای روشن قابل استفاده می باشد . جلوه های تصویری شامل: سیاه و سفید، قهوه ای، رنگ سرد و نگاتیوی است و حالت های پانواراما( چشم انداز وسیع) ورزشی و عکس برداری متوالی قابل دسترسی است.

image
 
image
 

image
 
image

تایمر، کیفیت VGA برای عکس ها، تعادل وضوح و ثبت تاریخ بر روی عکس ها از دیگر قابلیت های دوربین این گوشی است . همچنین استفاده از دوربین جلویی برای عکس برداری و فیلم برداری بلا مانع است.البته کیفیت عکسهای گرفته شده در مقایسه با دوربین های 3 مگاپیکسلی تعریف چندانی ندارد. و سرعت پایین پردازشگر به کلی همه چیز را تحت تاثیر قرار داده است.

image
 
image

پس از ثبت نام کردن، امکان ذخیره اطلاعات GPS در فایل های تصویری EXIF وجود دارد. تصاویر ویدیویی با فرمت MPEG4 و با وضوح 240´320 پیکسل از نوع QVGA با سرعت 30 فریم در ثانیه گرفته می شود.

ابزارهای ارتباطی

بی شک قابلیت های ارتباطی یکی از موارد مهم در مورد پاکت پی سی به شمار می آید. استفاده مستقیم از USB امکان هم گام سازی با کامپیوتر در هر زمینه را ممکن کرده است.بلوتوث نسخه 2 و Wi-Fi نیز ارتباطات را فراهم می سازد .در زمینه انتقال اطلاعات شبکه ای نیز UMTS HSDPA ، GPRS، EDGE موجود می باشند.

مرورگر وب

Touch Cruise مجهز به 2 مرورگر Internet explorer و Opra Mobile است. که در نوع خود بهترین کیفیت ارایه صفحات وب را دارند. البته کیفیت جستجوگر نخست درجایگاه دوم قرار دارد.

 

فناوری GPS

برنامه QuickGPS به منظور دانلود کردن اطلاعات مکان یابی ، از پیش نصب شده است. و تراشه Qualcomm قابلیت هایی در حد کافی ارایه می دهد.فناوری HSDPA دانلود نقشه ها را در عرض چند ثانیه ممکن ساخته است. نرم افزار مکان یاب TomTom و یک نقشه راهنما به همراه آن ضمیمه شده است. در حالت استفاده از GPS باتری این گوشی 3 ساعت و نیم کاربرد مداوم را پشتیبانی می کند.

سازمان دهنده

سیستم عامل ویندوز موبایل امکان دسترسی به چند نوع مدیریت زمان و نرم افزار Outlook را فراهم کرده است. تقویم در مقایسه با نسخه 5 ویندوز موبایل پیشرفت کرده و امکان مشاهده روزانه، هفتگی، ماهانه و سالیانه ایام وجود دارد. امکان حذف روزهای تعطیل آخر هفته نیز فراهم است

image
 
image
 

image
 
image

لیست انجام وظایف امکان افزودن کارهایی که باید انجام دهید و  ایجاد تقویم برای آن ها وجود دارد. در این گوشی برنامه "یادداشت" ، "ضبط صدا" ، " ساعت بیداری" نیز قرار داده شده است .

image
 
image

همچنین ساعت محلی، ساعت استاندارد GMT  و تقویم با طراحی دشوار خود را در اختیار کاربران است.

image
 
image

سایر برنامه های موجود در Touch Cruise شاملZIPManager ,   Office Mobile  سرویس Windows Live  امکان مشاهده و ویرایش فایل های Word/ Excel و  Powerpoint ، برنامه    ZIP  Managerاز فایل های آرشیوی و فشرده شده پشتیبانی کند.متاسفانه فقدان PDF بسیار چشمگیر است و کاربر ملزم به نصب آن است.

image
 
image

 

image
 
image

برنامه World Card Modile برنامه ای برای اسکن کارت تجاری به کار می رود که در این گوشی گنجانده شده است. البته این ویژگی قابلیت چندان جدیدی نیست و از این لحاظ U600 سامسونگ حرف بیشتری برای گفتن دارد.برنامه Search امکان جستجو در تمام فایل های سیستم و برنامه های دیگر را دارد.

image

برنامه Windows Live جایگزین MSN Search وMSN Messenger  شده است. و امکان دانلود برنامه Live Search به صورت رایگان وجود دارد.

 

بازی ها

Touch Cruise می تواند به عنوان یک دستگاه بازی بسیار عمل کند. امکان اجرای بازی های جاوا و بازی های مخصوص ویندوز موبایل وجود دارد. و امکان دانلود بیشمار بازی های دیگر نیز وجود دارد. 2 بازی به نام های Solitaire و Bubble Breaker قابل دسترسی کاربران است.

image

 

و در نهایت

HTC Touch Cruise یقیناً مخاطبان مخصوص به خود را جذب خواهد کرد. قابلیت GPS و دوام خوب باتری آن بی شک افرادی که اهل سفر و گردش باشند را به سوی خود خواهد کشاند.البته مسایلی که در مورد صفحه نمایش و مراحل عکس برداری گفتیم جزء نقاط ضعف این گوشی به حساب می آید ولی با در نظر داشتن امکانات این پاکت پی سی می توان از آن چشم پوشی کرد. همچنین اینترفیس جدیدTouch  و طراحی زیبا و بدنه مقاوم این گوشی بر جذابیت آن افزوده است.

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)