HTC Touch

گوشی Touch که مدتی است از برند HTC معرفی شده است، یک نوآوری در دنیای ویندوز موبایل های بازار است. طراحی شیک و زیبا و نیز کارایی و قابلیت های فوق العاده...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۱۲/۱۹
                                  

 

 

مروری بر گوشی HTC Touch

 

گوشی Touch  که مدتی است از برند HTC معرفی شده است، یک نوآوری در دنیای ویندوز موبایل های بازار است. طراحی شیک و زیبا و نیز کارایی و قابلیت های فوق العاده در کنار هم مجموعه ای را پدید آورده که در بسیاری زمینه های ارتباطی، سرگرمی و کسب و کار حرف اول را می زند. قابلیت های لمسی که در این گوشی وجود دارد آن را در زمره بهترین اسمارت فون های بازار قرار داده  و یکی از رقبای سرسخت آیفون به حساب می آید.

 

image
 

image
 

ویژگی های کلیدی

-          وجود تکنولوژی Touch FLO که امکان کنترل های لمسی گوشی را فراهم می کند.

-          نرم افزارهای مخصوص  HTC

-          سیستم Wi –Fi

-          صفحه نمایش TFT با سایز 2.8 اینچ و قابلیت نمایش 65 هزار رنگ و رزولوشن QVGA

-          دوربین 2 مگاپیکسل

-          ابعاد جمع و جور و بدنه فوق العاده محکم

-          بلوتوث نسخه 2.0

-          چهار جهته بزرگ و راحت

-          دسترسی به سیم کارت بدون نیاز به برداشتن باتری

مهمترین معایب

-          عدم پشتیبانی از امکان ارتباطی 3G

-          عدم وجود رادیو FM

-          پردازنده 2.1 مگاهرتزی و حافظه ناکافی 128 مگابایتی

-          تمیز کردن بدنه گوشی به سختی انجام می شود

وجود سیستم عامل ویندوز موبایل نسخه 6 در این گوشی امکان بهره گیری از آفیس و همچنین Outlook تحت موبایل و نیز تعداد زیادی از برنامه های جانبی را فراهم کرده است.در حال حاضر این گوشی در سه طرح رنگ مشکی، سبز و سفید عرضه می شود. البته اخیراً یک ورژن قرمز رنگ آن نیز در برخی بازارهای شرقی دیده شده است.

 

image
 
image
 

image
 
image

طراحی و ساختار

Touch را می توان جمع و جورترین و خوش ساخت ترین گوشی اسمارت فون دانست که دارای 99.9 میلیمتر بلندی، 13.9 میلیمتر ضخامت و وزنی برابر 112 گرم است. کناره های هلالی گوشی به آن جلوه خاصی داده و کار با آن را راحت تر ساخته است.

image
 
image

مثل بسیاری از گوشی های اخیر HTC، این گوشی از پردازنده TIOMAP 850 فرکانس 201 مگاهرتز استفاده می کند همچنین دارای 64 مگابایت حافظه RAM و 128 مگابایت حافظه ROM می باشد

image
 
image

در بالای صفحه نمایش 2.8 اینچی دو چراغ LED نمایانگر پوشش شبکه، شارژر باتری، بلوتوث روشن و ... است. در کناره سمت چپ این گوشی دکمه تنظیم ولوم صدا قرار دارد که به سختی می توان صدا را با آن تنظیم کرد. در کناره سمت راست نیز دکمه مخصوص دوربین قرار دارد. نیز با پوشش نقره ای در سمت راست قرار دارد متاسفانه برای دسترسی به آن ها باید ابتدا درب پشت گوشی برداشته شود. در کنار سمت راست بالای گوشی نیز قلم مخصوص گوشی قرار دارد. در کناره پایینی گوشی نیز پورت miniUSB و شکاف مربوط به میکروفون قرار دارد. درب پشت گوشی از جنس پلاستیک مات است که به راحتی اثر انگشت را جذب نمی کند اما تمیز کردن آن بسیار دشوار است.

باتری گوشی نیز لیتیومی با ظرفیت 1100mAh است که تا 200 ساعت در حالت آماده به کار می ماند و می‏ توان تا 5 ساعت بطور مداوم با آن صحبت کرد و در واقع به میزان استفاده متوسط می توان تا 2 روز شارژ گوشی را نگه داشت.

 

image
 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image
 

image
 
image

صفحه نمایش

صفحه نمایش گوشی از نوع TFT با سایز 2.8 اینچ و قابلیت پخش 65 هزار رنگ است که قابل مقایسه با اسمارت فون های حال حاضر بازار است و خوانایی مناسبی در زیر نور مستقیم دارد. بسیاری از متخصصان طیف رنگی قابل پخش این گوشی یعنی 65K را یک نقطه ضعف این گوشی دانسته اند اما در واقع برای پردازنده 32 بیتی این گوشی با قابلیت ها و کارایی های پیشرفته ای که در این گوشی وجود دارد مناسب است. از طرفی این تفاوت رنگی بین 65K و 16M رنگ از لحاظ دید انسان خیلی با هم تفاوت ندارند.

 

image

قابلیت های تلفنی

از لحاظ قابلیت های تلفنی می توان گفت این گوشی از سه باند GSM و نیز GPRS و EDGE پشتیبانی می کند. جهت شماره گیری صفحه کلید مجازی و دکمه های بزرگی دارد که امکان کار با آن حتی با یک دست هم به راحتی امکانپذیر است. برای گرفتن شماره در گوشی های اسمارت فون نیازی به باز کردن دفتر چه تلفن نیست و دلیل آن هم وجود جستجوگر هوشمند در هنگام شماره گیری است که کافیست چند رقم اول یا چند حرف اول نام افراد تایپ شود.

از لحاظ بلندی صدا و کیفیت صدای هنگام مکالمه HTC Touch و TYTN II بهترین کیفیت ها را دارند و N95 و K850 در رده های بعدی قرار می گیرد.

image
 

image
 
image
 

سیستم عامل ویندوز

سیستم عامل ویندوز موبایل 6.0 روی بسیاری از اسمارت فون های بازار وجو دارد و محبوبیت کافی را پیدا کرده است. البته از لحاظ نرم افزاری بسیاری از ویندوز موبایل های شبیه به هم هستند بنابر این کاربران گوشی های اسمارت فون یا POCKETPC نیازی به مرور این بخش ندارند و به راحتی می توانند با این گوشی نیز کار کنند. مهمترین دلیلی که کاربران اسمارت فون گوشی خود را عوض می کنند بدلیل ارتقای سخت افزاری آن است. با روشن کردن گوشی اولین چیزی که جلب توجه می کند صفحه اولیه مخصوص HTC است که از جملهPlvgin  های مخصوص آن است که دارای 5 تب مختلف است. تب Home اطلاعاتی از قبیل تاریخ و ساعت و نیز پیام ها یا ایمیل های تازه رسیده و خوانده نشده یا تماس های از دست رفته را نمایش میدهد. تب Weather نه تنها وضعیت آب و هوایی روز را نمایش می دهد بلکه یک پیش بینی وضعیت آب و هوایی از هفته جاری را نیز اعلام می کند. در تب سوم این گوشی مجموعه ای از Shortcut های برنامه های مختلف و پر استفاده وجود دارد. یک نکته مهم این است که در Pocketpc "منوی اصلی" که در اکثر گوشی های معمولی وجود دارد دیده نمی شود و به جای آن منوی برنامه ها و تنظیمات برای کلیه کارهای لازم وجود دارند که از طریق منو start (شروع) قابل دسترسی اند. در این منوی Start می توان مجموعه ای از برنامه های مورد علاقه را اضافه کرد.

image
 
image

 

image
 
image

HTC Touch اولین گوشی این برند است که از تکنولوژی Touch Flo و Touch Flo Cube استفاده می کند که برای کار با آن هم می توان از قلم و هم از انگشت استفاده کرد.

 

image
  
image

image
 
image
 

image
 
image

Touch Flo یک اینترفیس مکعب مانند سه بعدی را فراهم می کند که با کشیدن انگشت روی قطر صفحه این مکعب می چرخد و قابلیت های مختلف و برنامه های متفاوتی را روی صفحه نمایان می سازد. در واقع این تکنولوژی سه تب مختلف شامل برنامه های مختلف است که شامل ، Media و نرم افزارها هستند. بخش شامل email، MMS/ SMS مرورگر اینترنت، tasks، تقویم و مدیریت ارتباطات است. بخش Media شامل موزیک ها، عکس ها و فایل های ویدیویی است. در بخش مخاطب تر یک شبکه 3×3 از کلیدها برای شماره های خاص قرار دارد.

 

image
 
image
 
image

image
 
image

 

image
 

Touch F10 امکان مرورفایل ها، مرورصفحات وب، حرکت بین پیام ها و ... را از طریق لمس صفحه فراهم می کند. در بخش مدیریت ارتباطات یا همان Comm manager کلیه تنظیمات ابزارهای ارتباطی نظیر بلوتوث Wi-Fi و USB و ... انجام می شود.

image
 

image

ویندوز موبایل 6 امکان باز کردن و استفاده از چندین برنامه را بطور همزمان فراهم می آورد اما سخت افزار گوشی نیز نقش مهمی در اجرای برنامه ها بازی می کند به این صورت که برای کار با نرم افزارهای مختلف لازم است میزان حافظه مورد نیاز برنامه فراهم باشد و نیز پردازنده نیز سرعت مناسبی داشته باشد. با یک ضربه کوچک به گوشه سمت راست بالای صفحه نمایش لیستی از برنامه های در حال اجرا را باز می مند که درک آن و کار با آن بسیار راحت است و پیچیدگی Task Manager ویندوزهای pc را ندارد.

image
 

image
 
image

امکان تغییر تم و تغییر تصویر پس زمینه در این گوشی وجود دارد اما برای اعمال تغییرات گرافیکی دیگر لازم است از نرم افزارهای جانبی استفاده کنید.

 

image
 

image
 
image

برقراری تماس

سیستم عامل ویندوز موبایل امکان ذخیره تعداد زیادی شماره تلفن را به همراه اطلاعات جانبی بسیار گسترده فراهم می کند. دردفترچه تلفن این گوشی امکان جستجو بصورت تایپ تدریجی حروف وجود ندارد، برای هر یک گزینه به عنوان " آخرین تماس " وجود دارد که زمان و مدت آخرین تماس آن فرد را مشخص می کند.

image
 
image
 

image
 
image

البته یک Call Log کامل به همراه نمایش زمان و مدت مکالمات نیز وجود دارد. ارسال و دریافت پیام ها از منوی مربوطه و inbox انجام می گیرد. فولدرهای مختلفی برای sms، mms و ایمیل ها وجود دارد. برای ایجاد mms می توان با اضافه کردن موزیک یا عکس به SMS، mms ایجاد کرد همچنین امکان ایجاد mms های چند صفحه ای نیز وجود دارد.

image
 
image

 

image
 
image
 

image
 
image

Outlook از پروتکل های pop3 و IMAP پشتیبانی می کند و می توان چندین account ایمیل را در گوشی تعریف کرد. همچنین امکان Direct push نیز وجود دارد که با استفاده از آن لازم نیست صندق پستی را چک شود و به محض رسیدن ایمیل ها در صندق می توان آن ها را دریافت کرده و مشاهده نمود.

image
 

image
 
image

راه های مختلفی برای ورود متن در این گوشی وجود دارد که از جمله آن ها استفاده از کیبورد مجازی و نرم افزاری QWERTY با دکمه های کوچک است که برای استفاده از آن باید از قلم مخصوص گوشی استفاده شود. همچنین می توان با استفاده از قابلیت تشخیص دست خط این گوشی، با قلم روی محیط ویرایش نوشت. یک قابلیت دیگر Letter Recognizer یا تشخیص حروف است که حرف نرمال را پیشنهاد می دهد.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

مدیریت فایل ها

File manager استاندارد ویندوز موبایل های نسخه 6.0 در این گوشی نیز وجود دارند که امکان جستجوی فایل، ایجاد فولدر، کپی، جابجایی، تغییر نام و ... را فراهم می کند. گالری تصاویر در این گوشی نرم افزار جداگانه ای به نام Picturest Videos دارد که امکان مشاهده تصاویر در حالت افقی و تمام صفحه و زوم روی آن ها را فراهم می کند.

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

برنامه Audio Manager این گوشی محلی است برای ذخیره و نگهداری و نیز مدیریت فایل های موزیک که می توان Play List های دلخواه را با حجم های دلخواه ایجاد کرد و بر اساس فاکتورهای مختلف آن ها را فیلتر کرد. برنامه TCPMP و پخش کننده DIVX و XVID نیز در این گوشی وجود دارند. پخش فیلم ها با رزولوشن VGA به سختی صورت می گیرد و باید آن ها را تبدیل به QVGA کرد و این بدلیل وجود پردازنده ضعیف در این گوشی است. در حال حاضر بیشتر گوشی های سطح بالای اسمارت فون برای بکارگیری قابلیت های فوق العاده شان پردازنده های قوی با حداقل سرعت 400MHZ دارند.

image
 

  

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

دوربین

متاسفانه این گوشی در مورد دوربین بسیار ضعیف عمل کرده است و می توان گفت عکس هایی که با این دوربین گرفته می شود سطح بسیار پایینی از کیفیت را دارند. دوربین این گوشی 2 مگاپیکسل بدون فوکوس اتوماتیک است که نسبت به گوشی های دیگری که دوربین 2 مگاپیکسلی دارند بسیار ضعیف تر است. به راحتی با ضربات انگشت می توان با منوی این بخش از گوشی کارکرد و تنظیمات خاص دوربین را انجام داد. چند مد مختلف برای عکسبرداری وجود دارد، در مد Burst در کل 30 تصویر پشت سر هم و کنتراست رنگ و ... انجام می شود. دوربین این گوشی در حد دوربین های متوسط 2 مگاپیکسلی بازار است دوربین HTC Touch قابلیت ضبط فیلم بصورت MPEG4 با رزولوشن QCIF را دارد . (144´176 پیکسل)

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

انتقال دیتا

 

امکان انتقال دیتا از طریق کابل یا بی سیم با تکنولوژی های مختلف امکانپذیر است . با استفاده از اتصال miniUSB امکان همزمان سازی با Outlook MS وجود دارد.

امکانات ارتباطی دیگر این گوشی بلوتوث نسخه 2.0، Wi-Fi، GPRS و EDGE هستند. این گوشی دارای مرورگر وب لمسی Internet Explover است که قابلیت هایی نظیر مرورگر وب ویندوزهای معمولی دارد. امکان نمایش صفحات وب در حالت افقی و تمام صفحه و تغییر سایز فونت آن های نیز وجود دارد.

 

نمایش فایل های آفیس

 

ویندوز موبایل امکانات مختلفی برای جلوگیری از اتلاف وقت دارد که بیشتر آن ها قابلیت همزمانی و SYNC شدن با ویندوز pc و نرم افزار Outlook را دارد. تقویم این گوشی نسبت به تقویمی که در ویندوزموبایل 5 وجود دارد تفاوت بسیاری دارد و بهبود پیدا کرده است. لیست TO-do برای معرفی task و کارهای مورد نظر است. برای زنگ بیداری گوشی می توان 3 زمان مختلف را با تنظیمات مختلف در نظر گرفت اما دسترسی به این برنامه کمی دشوار است و باید در منوهای مختلف آن را جستجو کرد.

image
 
image
 

image
 
image

از کاربردی ترین برنامه های این گوشی Office، Adobe Reader، Zip Manager، Search و Windows Live هستند. با استفاده از برنامه Offic می توان فایل های مختلف WORD، Excel و power point را مشاهده یا ویرایش کرد. با استفاده از Adob نیز امکان مرور فایل های PDF وجود دارد.

image
 

image
 
image

ویندوز موبایل 6 دارای نرم افزار Windows live به عنوان جایگزین MSN Search و Messenger است که با استفاده از آن می توان اطلاعات مختلفی در مورد رستوران ها مراکز تجاری و ... پیدا کرد.

امکان دانلود و بکارگیری بازی های مختلف جاوا وجود دارد که از جمله آن ها Bubble Breaker و Solitaire هستند.

image

کلام آخر

 

HTC Touch ساختاری فوق العاده جمع و جور صفحه نمایش بزرگ و تکنولوژی های لمسی Touch Flo قابلیت های فوق العاده را برای گوشی فراهم می آورد. درمیان برخی از کاستی های این گوشی مثل RAM نا کافی و پردازنده ضعیف اما قابلیت های خوبی در این گوشی وجود دارد مطمئناً بسیاری از اسمارت فون بازها را به سمت خود جلب می کند.

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)