خانهبررسی‌ها
Sonyericsson T700

Sonyericsson T700

T700 سونی­اریکسون دارای وزن کم، ساختار مدرن و شیک و امکانات قابل توجه و پرکاربردی مثل امکان ارسال پرسرعت دیتا می­باشد...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۱۲/۱۹
مروری بر گوشی سونی­اریکسون T700

 

 

T700 سونی­اریکسون دارای وزن کم، ساختار مدرن و شیک و امکانات قابل توجه و پرکاربردی مثل امکان ارسال پرسرعت دیتا می­باشد. علاوه بر این قیمت مناسب این گوشی آن را در لیست هدایای کریسمس امسال قرار داده است.

 

image
 
image

 

ویژگی­های کلیدی

-        ساختار بسیار باریک­اندام و وزن سبک

-        دکمه­های کنترلی نرم و خوب

-        دارای چهار باند GSM/ EDGE/ HSDPA/ بلوتوث به همراه A2DP

-        پخش موزیک

-        مرورگر وب 3.4 Net Front با پوینتر موس

-        دوربین 3.2 مگاپیکسلی با LED و geotagging

-        مرورگر تصاویر سریع

-        رادیو FM به همراه RDS

-        کارت حافظه M2 با ظرفیت 512 مگابایت

-        امکان شماره­گیری هوشمند و مدیریت پیام­ها

-        درپوش محکم و مناسب درب باتری

-        پوشش بدنه ضد جذب اثر انگشت

 

معایب اصلی

 

-        فقط 2.5 مگابایت حافظه داخلی

-        عدم وجود فوکوس اتوماتیک

-        عدم امکان بازکردن فایل­های آفیس

در راستای گسترش سری T، این بار سونی­اریکسون مدل T700 را به­عنوان مدل پیشرفته و ارتقا یافته T650 وارد بازار کرده است. ازجمله برتری­های این گوشی نسبت به T650، صفحه­نمایش، اینترفیس کاربری، پشتیبانی شبکه­ای و 3G می­باشد. T700 در رنگ­های مشکی/ نقره­ای، مشکی/قرمز، و نقره­ای براق عرضه می­گردد. با داشتن ضخامت 10 میلی­متر می­توان آن را جزو باریک­ترین گوشی­ها قرار داد.

image
 
image

محتویات بسته خریداری شده

 

 T700 دارای یک جعبه و بسته­بندی ساده و شیک حاوی لوازم جانبی نرمال می­باشد. شارژر، کابل دیتا، هدست دوبخشی، راهنمای کاربر، کارت حافظه M2 با ظرفیت 512 مگابایت ازجمله محتویات این بسته­اند. ابعاد این گوشی 10×48×104 میلی­متر و وزن آن 78 گرم است و به راحتی می­توان گفت ساختار بسیار جمع­وجور و سبکی دارد. بدنه آن از آلومینیوم و پلاستیک براق و شیک بوده و اثر انگشت را جذب نمی­کند.

image
 
image
 

طراحی و ساختار

 

T700 از لحاظ ساختار بسیار شبیه به W890 سونی­اریکسون است. صفحه­نمایش این گوشی با سایز 2 اینچ از نوع TFT با رزولوشن QVGA و قابلیت نمایش 256 هزار رنگ است که از لحاظ کنتراست و روشنایی امتیاز بسیار بالایی داشته و در زیر نور مستقیم نیز خوانایی متوسطی دارد.

image
 
image

 

 در بالای صفحه نمایش سنسور نوری قرار دارد و برخلاف T650 و W890 هیچ دوربین دومی برای مکالمات ویدئویی وجود ندارد.

 

image

 

در زیر صفحه­نمایش نیز کلیدهای چهارجهته در وسط و در دوطرف آن دکمه­های چند منظوره و نیز دکمه­های Call و End قرار دارند.

 

image
 
image

 

صفحه­کلید این گوشی شامل 12 دکمه هم­سایز بوده و کاملاً شبیه به صفحه­کلید W890 است اما کار با آن بسیار راحت­تر است.

 

image
 
image

 

کناره سمت چپ شامل پورت اتصال شارژر، هدست و کابل دیتاست.

image

 در کناره سمت راست نیز دکمه مخصوص دوربین و تنظیم ولوم دیده می­شود.

 

image
 

image
 
image

 

در کناره بالایی یک دکمه کوچک وجود دارد که با فشرده­شدن درب باتری را باز می­کند.

 

image

 

در پشت گوشی لنز دوربین 3.2 مگاپیکسلی، بلندگو و فلاش LED است. در بخش پایین پشت گوشی درب قرار گرفتن کارت حافظه در زیر درپوش پلاستیکی قرار دارد.

 

image
 
image

 

باتری این گوشی از نوع پلیمری مدل BST-33 و با ظرفیت 950 mAh است که تا 370 ساعت درحال آماده­ به کار و 9.5 ساعت مکالمه مداوم ماندگار است.

 

 

image
 
image

اینترفیس کاربری

 

T700 یکی از گوشی­های متوسط سونی­اریکسون است که بر مبنای W890 طراحی شده است و بنابراین نباید انتظار تغییرات زیادی را نسبت به W890 داشت. منوی اصلی گوشی به­صورت شبکه­ای 3×4 معمولی و نیز به­صورت چرخنده و یا تک آیکنی قابل نمایش است. همچنین افکت­های گرافیکی و انیمیشنی نیز در منوها و هنگام ورود به زیرمنوها دیده می­شود. یکی از ویژگی­های گوشی‏های سونی­اریکسون وجود Flight Mode در آنهاست که هنگام روشن شدن گوشی می­توان آن را فعال کرد اما T700 فقط با حضور سیم­کارت درون گوشی می­تواند در حالت Flight Mode کارکند.

سونی­اریکسون از تم­های Flash light که طرح رنگ و پس­زمینه­را تغییر می­دهند نیز پشتیبانی می­کند. روی این گوشی 4 تم گرافیکی مختلف وجود دارد. T700 دارای منوی Activity شامل برنامه­های درحال اجرا می­باشد. این گوشی قادر است در آن واحد چند برنامه را به­طور همزمان اجرا کند.

 

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

دفترچه تلفن

 

نکته جدیدی در دفترچه تلفن این گوشی وجود ندارد. مثل بقیه گوشی­های سونی­اریکسون می­توان تا 1000 مخاطب را با ماکزیمم 7000 شماره تلفن را روی این گوشی ذخیره کرد. مرتب­سازی نام­ها، جستجوی نام­ها توسط تایپ تدریجی، نمایش شماره­های سیم­کارت یا گوشی و ... از امکانات این بخش هستند. همچنین امکان جستجوی هوشمند که توسط آن کلیه شماره­هایی که ارقام تایپ‏شده را شامل می­شوند نمایش داده می­شوند. دریافت سیگنال و صدا و نیز کیفیت صدای هنگام مکالمه خوب بوده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

 

image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

پیام­ها

 

علاوه بر امکانات ساده و روتین که برای کار با پیام­ها وجود دارد، این گوشی امکان مدیریت پیام­ها را نیز فراهم می­کند. با این قابلیت می­توان پیام­ها را دسته­بندی کرده و در فولدرهای جداگانه نگهداری کرد. می­توان پیام­ها را روی حافظه کارت یا حافظه گوشی نگهداری کرد و یا آنها را براساس تاریخ، سایز، نام ارسال­کننده و یا گروه­بندی مرتب­سازی کرد.

از انواع پیام­های SMS و MMS(با ادیتور مشترک) و Email پشتیبانی می­شود. ایمیل این گوشی از پروتکلها و کدگذاری­های مختلفی پشتیبانی می­کند. فایل­های ضمیمه ایمیل­ها بدون توجه به نوع آنها ذخیره می­شود. حتی اگر فرمت آنها توسط گوشی پشتیبانی نشود. متأسفانه امکان بازکردن فایل­های آفیس وجود ندارد.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 
مدیاسنتر

 

T700 دارای یک مدیاپلیر نسخه 3.0 است که درواقع تغییر یافته همان واکمن­پلیر 3.0 می­باشد و از فرمت­های مختلفی مثل AAC، MP3، AAC+، WAV، WMA، MP4، M4A و MIDI پشتیبانی می­کند. پخش موزیک در پس­زمینه وجود دارد و برای استفاده از آن کافیست از بخش مدیریت فایل­ها موزیک موردنظر انتخاب گردد.

برای پخش فیلم می­توان از تکرار، حرکت به جلو و یا عقب استفاده کرد. این بخش را نیز می­توان با انتخاب فیلم موردنظر از مدیریت فایلها فعال کرد.

مدیاسنتر این گوشی فایل­های مختلفی مثل موزیک، ویدئو، عکس و ... را در فولدرهای خاص دسته­بندی می­کند. در این بخش می­توان گفت گالری تصاویر نسبتاً خوب و پرکاربردی وجود دارد که کلیه امکانات و کارهای لازم برای انجام روی عکس­ها را فراهم می­کند.

امکان نمایش فایل­های عکس در ماههای مختلف عکس­برداری نیز وجود دارد. همچنین می­توان روی عکس­ها زوم کرده یا به­صورت Slide Show نمایش داد. برنامه­های Photo DJ، Music DJ و Video DJ که در کلیه گوشی­های سونی­اریکسون قرار دارد، جهت ویرایش و یا ایجاد عکس، موزیک و فیلم­ها هستند.

 

image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image
 

 

دوربین

 

T700 دارای یک دوربین 3.2 مگاپیکسلی با فلاش LED و فوکوس ثابت است. ماکزیمم رزولوشن عکس­ها 1536×2048 پیکسل بوده و سایز متوسط عکس­ها 1 مگابایت است. اینترفیس دوربین شبیه به دوربین­های سایبرشات است. تنظیمات از طریق نوارابزار و منوها و زیرمنوهای مربوط انجام می­گیرد و امکان انتخاب حالت، صحنه، سایزتصویر، فلاش، تایمر و ... را نیز می­توان از زیرمنوی چندکاره تنظیم کرد.

image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

T700 دارای GPS داخلی نیست اما بر اساس شناخت شبکه مخابراتی می­تواند موقعیت­ها را شناسایی کند و اطلاعات مربوط به آن محل را به همراه عکس ذخیره کند. البته این امکان در جاهایی که دکل­های مخابراتی نزدیک به هم هستند از دقت بیشتری برخوردار است. در مقایسه با دیگر 3مگاپیکسلی­ها، کیفیت عکس­های این دوربین بالاتری از حد متوسط است. فیلم­برداری نیز با رزولوشن QVGA و سرعت 15 فریم در ثانیه و با فرمت MP4 صورت می­گیرد.

 

مرورگر وب

T700 دارای مرورگر وب Net Front 3.4 با قابلیت پردازش صفحات وب به­صورت بسیار عالی و امکانات تنظیماتی زیاد است. از امکانات این بخش نمایش تمام­صفحه صفحات وب، زوم روی صفحات و حرکت روی آنها، پوینتر موس و نیز جستجو درون صفحات است.

 

امکانات ارتباطی

T700 از امکانات ارتباطی شبکه­ای 4 باند EDGE/GPRS/GSM و 3G به همراه HSDPA برخوردار است. همچنین بلوتوث و USB نسخه 2.0 به همراه پروفایل A2DP وجود دارد.

 

Organizer

T700 در این بخش دارای انواع مختلف برنامه­های مدیریتی و کاربردی است. از طریق منوی اصلی می­توان به آیکن Organizer دسترسی داشت که در زیرمجموعه آن برنامه­های مربوطه دیده می­شود که از جمله آنها File manager، Application، Calendar، Task و ... هستند. برای تقویم گوشی امکان نمایش روزانه، هفتگی و ماهیانه وجود دارد. همچنین Note برای نوشتن یادداشت و Task برای نگهداری کارهاست.

بخش Alarm در منوی اصلی گوشی قرار داشته و می­توان 5 زمان مختلف را برای آن تنظیم کرده و زنگ یا تصویر بخصوصی را به آنها اختصاص داد. ضبط صدا بدون محدودیت زمانی، ماشین­حساب ساده، شمارنده معکوس و ... از دیگر برنامه­های این بخش است. از چراغ LED پشت گوشی می­توان به­عنوان چراغ­قوه هم استفاده کرد.

 

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

برنامه­ها

 

علاوه بر برنامه­های ذکر شده چندبرنامه از پیش نصب­شده روی گوشی وجود داردکه عبارتند از Accoweather.com که آخرین اطلاعات مربوط به آب­وهوا را برای مناطق مختلف در اختیار کاربر می­گذارد. Convertor جهت تبدیل واحدهای مختلف، Dictaphone جهت ضبط پیام­های صوتی و World Clock 3D جهت مشاهده زمان در مناطق مختلف دنیا وجود دارند.

 

image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

همچنین این گوشی دارای سه بازی مختلف است.

 

image

 

image
 
image

موقعیت­یابی

 

برنامه Google Map که یک برنامه جاوا بوده و دانلود آن نیز مجانی است روی این گوشی وجود دارد. با استفاده از سرویس‏های مکان­یابی می­توان به راحتی توسط این برنامه جهت­یابی کرد. البته برای استفاده از این برنامه ارتباط اینترنتی لازم است. کافیست نقطه شروع و انتهای مسیر مشخص شود تا بهترین و کوتاه­ترین مسیر توسط اطلاعات ارسالی از شبکه سلولی مشخص گردد. دوحالت نمایش مختلف به­صورت نقشه­ای یا ماهواره­ای وجود دارد و همچنین می­توان اطلاعات ترافیکی را نیز توسط این برنامه دریافت کرد.

 

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

کلام آخر

 

از لحاظ طراحی و ساختار می­توان T700 را یکی از بهترین­های سونی­اریکسون دانست که به سادگی جلب­توجه می­کند و نیز وزن سبک و ابعاد مناسب آن باعث شده تا محل آن نیز بسیار راحت باشد. با اینکه T700 در گروه گوشی­های متوسط بازار قرار دارد اما قابلیت­های خوب و مناسبی نسبت به بسیاری دیگر از گوشی­ها دارد که ازجمله آنها دوربین نسبتاً خوب و امکانات ارتباطی قوی است.

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مهمان

۱۳۹۲/۶/۲۳
با سلام میخواستم بدونم که فلش دوربین رو چه طور باید راه انداخت؟چون که من الان گوشی رو دارم و موقع عکس گرفتن فلش گوشی کار نمیکنه!!!!!لطفا راهنمایی کنید؟با تشکر!