خانهبررسی‌ها
Sony Ericsson W595

Sony Ericsson W595

W595، پس از W580 گوشی دیگر سری واکمن کمپانی سونی­اریکسون است...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۸/۳/۲۲
مروری بر گوشی W595 سونی­اریکسون
 

W595، پس از W580 گوشی دیگر سری واکمن کمپانی سونی­اریکسون است. این گوشی از ظاهری شیک و مدرن و قابلیت­های جذاب و چشمگیر به شرح ذیل برخوردار است:

 

image
 
image

ویژگی­های اصلی:
 

-         پشتیبانی از چهار باند GSM و 3G به همراه HSDPA

-         صفحه­نمایش 2.2 اینچی TFT، دارای 262 هزار رنگ و تفکیک­پذیری QVGA

-         دوربین 3.2 مگاپیکسلی

-         بلوتوث به همراه A2DP و USB نسخه 2

-         سنسور حرکتی برای چرخش خودکار صفحه­نمایش
-         حافظه داخلی 40 مگابایتی و ­کارت حافظه M2

-         سیستم پخش موسیقی واکمن نسخه 3 با قابلیت ضد ارتعاش و قابلیت Sense Me(امکان ایجاد فهرست پخش مطابق با روحیه کاربر)

-         رادیو FM به همراه RDS
-         پشتیبانی از عملکرد چندگانه(Multi- Tasking)
-         سیستم شماره­گیری هوشمند
-         کلیدهای چهارجهته با کاربردی آسان، مکانیزم کشویی فوق­العاده عالی
-         اسپیکرهای استریو
-         دو ورودی صوتی 3.5 میلی­متری روی کابل هدست

 

معایب اصلی
 

-          صفحه­نمایش نسبتا کوچک

-          دوربین فاقد فوکوس اتوماتیک

-          عملکرد ضعیف در زمینه ضبط تصاویر ویدئویی

-          لنز بدون محافظ

-          عدم نمایش فایل­های آفیس

-          درپوش نسبتا ضعیف باتری

image
 
image
 

محتویات بسته ی خریداری شده

تمام قابلیت­ها و امکاناتی که به احتمال زیاد به آنها نیاز خواهید داشت را درون جعبه سونی­اریکسون W595 خواهید یافت. از قبیل شارژر، کابل USB و هدست. هدفون­های استریوی این گوشی از نوع bass-reflex هستند.

هدست آن، نوعی هدست دو تکه است که تنظیم­کننده استریوی اشتراکی در میان آن قرار گرفته است. همچنین دارای دو ورودی صوتی 3.5 میلی­متری است. بنابرانی می­توانید از هر دو گوشی آن استفاده کرده و لذت گوش دادن به موزیک را با دوستتان شریک شوید.

از دیگر محتویات جعبه، کارت حافظه 2 گیگابایتی از نوع M2 است که به عقیده اغلب کاربران، برای ذخیره آهنگ­های موردعلاقه­‏شان کافی و مفید است.

image
 

image
 
image
 

طراحی و ساختار
 

W595 درست مانند گوشی ماقبل سری سونی­اریکسون یعنی W580، از ظاهری کشویی برخوردار است. بدنه فلزی و سطح لاستیکی قسمت­های پشت و پهلوی گوشی باعث می­شود به لحاظ زیبایی ارتقا پیدا کرده و حمل آن را آسان می­سازد.

image

این گوشی با 104 گرم وزن و ابعاد 14×47×100 میلی­متر، به راحتی در جیب جا می­گیرد. صفحه­نمایش 2.2 اینچی QVGA این محصول که بیشتر فضای پانل جلویی را اشغال کرده و دارای 262 هزار رنگ است، از مزایای آن به شمار می­رود. این صفحه­نمایش، تصاویر را با وضوح بالا و زنده و در سطوح بسیار خوبی از کنتراست و روشنایی نمایش داده و از این نظر، خاطره W902 را برای ما زنده می­کند.

image
 
image

با بازکردن قسمت کشویی، صفحه کلید گوشی مشاهده می­شود. هرچند این صفحه­کلید فاقد قابلیت بازخورد لامسه­ای است اما کار با آن بسیار راحت و آسان است. این صفحه­کلید دارای کلیدهایی بزرگ است که بین هر یک فضای کافی وجود دارد و در نتیجه تایپ با آن بسیار ساده است. بعلاوه این کلیدها از ظاهری بادوام برخوردارند.

image
 
image

 

image
 
image

کلید Walkman سمت راست گوشی قرار گرفته و در عین کوچک بودن، دسترسی آسان به واکمن­پلیر و عملکرد Shake Control را امکان‏پذیر می­سازد.

image
 

image
 
image

ویژگی دیگر W595، اسپیکرهای استریوی بزرگ آن است که از صدایی بلند و رسا برخوردار بوده و هر یک در قسمت بالا و پایین گوشی قرار گرفته­اند. اگر بخواهید در حالتی که گوشی روی یک سطح صاف قرار دارد موزیک گوش کنید، این آرایش ساختاری نسبتا مفید بوده و به کمک شما خواهد آمد.

image
 
image

لوگوی سونی­اریکوسن نیز پشت گوشی به چشم می­خورد و لنز دوربین 3 مگاپیکسلی گوشی در قسمت پشتی آن تعبیه شده است. دوربین W595 فاقد فلاش و فوکوس اتوماتیک است و حتی لنز آن نیز درپوش و محافظ ندارد. بنابراین تا اینجا می­توان این­طور نتیجه گرفت که سونی­اریکسون در فهرست اولویت­های درنظر گرفت شده برای W595، رتبه بالایی برای قابلیت عکسبرداری درنظر نگرفته است.

image
 

image
 
image

با همه این تفاسیر، این گوشی هنوز هم می­تواند عکسبرداری خوبی داشته باشد. درپوش باتری این گوشی کاملا با سطح پشتی گوشی هم‏سطح و مطابق است. تنها مشکل، برداشتن درپوش است که در برخی از گوشی­های تلفن همراه فسونی­اریکسون نیز مشاهده می‏شود. برای بازکردن درپوش باید به سختی آن را به سمت چپ و بالا کشید و پیش از خارج شدن باتری، پانل پشتی به شدت تحت فشار قرار گرفته و خم می­شود. پوشش پلاستیکی آن نیز بسیار نازک است و پس از خم شدن­های مکرر ممکن است بشکند. بنابراین باید امیدوار بود کاربران نیاز چندانی به تعویض سیم­کارت یا کارت حافظه پیدا نکنند.

image

W595، مجهز به باتری 950 میلی آمپری BST-33 Li-Po است که امکان 9 ساعت مکالمه مداوم و 385 ساعت زمان استندبای را برای کاربر فراهم می­کند. درگاه کارت حافظه M2 از دیگر قسمت­های تعبیه شده بر روی پانل پشتی W595 است که برای ارتقاء حافظه داخلی 40 مگابایتی گوشی، کاربرد دارد. کارت حافظه 2 گیگابایتی که به همراه گوشی به فروش می­رسد، به احتمال زیاد برای استفاده اغلب کاربران کافی و مناسب خواهد بود. در غیر این صورت کاربران می­توانند از کارتهایی با ظرفیت بالاتر استفاده کنند. به طور کلی کیفیت ساخت W595 عالی است. بعلاوه اندازه و همچنین گرد بودن لبه­های بالا و پایین گوشی باعث می­شود به راحتی در جیب جا بگیرد.

 
اینترفیس کاربری بسیار عالی
 

رابط کاربری W595 از کاربردی آسان و سریع و نیز مجموعه­ای از گزینه­ها و تنظیمات متعدد برخوردار است. این رابط به‏عنوان پیشرفته­ترین UI موجود شناخته شده و قابل سفارشی سازی و دارای تم­های مبتنی بر Flash lite است. کار با گزینه­ها و تنظیمات آن از سرعت بالایی برخوردار است.

علاوه بر این، سونی­اریکسون برای این رابط ابزاری تعاملی را به صورت دمو درنظر گرفته که کاربر با استفاده از آن قادر خواهد بود به صورت آنلاین درمورد رابط یا اینترفیس گوشی و قابلیت­های آن اطلاعات کسب کند. در حالت استندبای، صفحه نمایش به طور معمول و شدت سیگنال، وضعیت باتری و نام اپراتور که در حال استفاده است را نمایش می‏دهد. عناوین نیز در قسمت پایین صفحه نمایش و درست بالای کلیدهای چند منظوره قرار گرفته­اند.

image

Wall paper دائما در حال حرکت است و هنگام پخش موزیک کاملا زنده و واقعی به­نظر می­رسد. علاه بر این به محض شروع یا توقف فرآیند پخش موزیک، افکت­ها حرکت آرامی دارند.

گزینه­های موجود در ساختار منو، آیکن­های 3×4 هستند که در دو حالت چرخشی و تکی (انفرادی) نمایش داده می­شوند.

در حالت نمایش چرخشی، سه آیکن متحرک جلویی بر روی صفحه مشاهده می­شوند. آیکن وسطی نشانگر انتخاب فعال کاربر است. دو آیکن دیگر که تقریبا به صورت نیمه پنهان دیده می­شوند، بیانگر گزینه­های بعدی هستند. پنج آیکن دیگر منو را می­توان در پس­زمینه نیمه روشن و محو شده مشاهده کرد.

در حالت نمایش انفرادی، در هر بار تنها یک آیکن به همراه یک نوار عمودی که سایر آیکن­های منو را در خود دارد، نمایش داده می­شوند.

هیچ یک از حالت­های نمایش با کلیدهای میان­بر عمل نمی­کنند و صرفا نمایش صفحه­ای است که امکان دسترسی سریع به صفحه‏کلید رقمی را فراهم می­کند.

image
 
image
 

image

منوی Activity، دسترسی سریع به فهرست قابلیت­های دلخواهی که توسط کاربر تعیین شده، وب، موارد انجام شده اخیر و نوار حاوی برنامه­های درحال اجرا را فراهم می­کند.

image
 
image

در این گوشی درست مانند W980هنگام دریافت یک فایل از طریق بلوتوث، می­توانید نشانگر روند اجرای برنامه­ها را به حداقل اندازه کوچک کنید. اما هنگام ارسال فایل به وسیله بلوتوث، این امکان وجود ندارد.

وضعیت Flight Mode، صرفا با حضور سیم­کارت در دستگاه عمل می­کند و برای استفاده از آن، گوشی را باید ریست کرد.

اینترفیس این گوشی جذاب و به روز است. بعلاوه قابلیت چرخش خودکار در قسمت Media Center آن فعال بوده و معمولا به طور کامل پاسخگوی نیازهای کاربران می­باشد.

پیش از چرخش خودکار صفحه نمایش، مکث و تاخیری محسوس اتفاق می­افتد اما این مسئله با وجود سنسور حرکتی فوق­العاده حساسی که تمام مدت فعال است، جبران می­شود.

 

دفترچه تلفن عادی و معمولی
 

دفترچه تلفن گوشی W595 قابلیت ذخیره 1000 مخاطب همراه با اطلاعات مربوطه و 7000 شماره تلفن را دارد. شما می‏توانید آن را طوری تنظیم کنید که تماس­ها و اطلاعات آنها را به دلخواه در حافظه گوشی یا سیم­کارت مشاهده کنید اما امکان مشاهده همزمان در هردو وجود ندارد. می­توانید گوشی را طوری تنظیم کنید که تمام شماره تماس­ها و اطلاعات مربوط به آنها که در حافظه ذخیره شده­اند به طور خودکار در سیم­کارت هم ذخیره شوند. علاوه بر این می­توانید از فهرست تماس­های خود در کارت حافظه فایل پشتیبانی تهیه کرده و آن را از آن قسمت بازیابی کنید.

برای ویرایش اطلاعات یک تماس، می­توان از اینترفیس که صفحات مختلف آن در یک صفحه مشترک باز شده و در تمامی قسمت­های گوشی کاربرد دارد استفاده کرده و کمک گرفت. در این قسمت، 5 نوار وجود دارد که جزئیات تماس­های مربوطه را طبقه­بندی می­کند.

اولین نوار مخصوص اسامی و شماره تماس­هاست. دومین نوار مربوط به آدرس­های وب مانند ایمیل­ها یا URL است. نوار سوم مختص ذخیره عکس، زنگ اختصاصی، گروه، زنگ پیام و فرمان صوتی است.

چهارمین نوار مربوط به جزئیات پستی و نوار پنجم مربوط به یادداشت یا تاریخ تولد است که کاربر می­تواند آن را به تقویم هم اضافه کند. نام تماس صرفا در یک ردیف نوشته می­شود. تماس­ها را می­توان بر اساس نام یا نام خانوادگی مرتب کرد.

 

image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

قابلیت های تلفنی
 

مکالمه و برقرای تماس تلفنی به وسیله سونی­اریکسون W595، به بهترین نحو صورت گرفته و اثری از اشکالات متعدد در زمینه کیفیت و دریافت صدا به چشم نمی­خورد.

در مکالمه هم توپی­های توگوشی و هم در اسپیکرفون از شفافیت و وضوح بسیار بالایی برخوردار است.

قابلیت جستجوی هوشمند از امکانات سودمند این گوشی محسوب می­شود. با استفاده از این قابلیت امکان جستجوی تماس­ها به دو صورت امکان­پذیر است:

1-      بر اساس شماره تماس- شماره­ای را که حاوی اعداد تایپ شده توسط کاربر است جستجو می­کند.

2-      بر اساس نام- اسامی را که با حروف تایپ شده توسط کاربر آغاز می­شوند را جستجو می­کند.

برنامه Call Log در صفحه­ای متشکل از چهارزبانه باز می­شود. این برنامه در اغلب گوشی­های این کمپانی وجود دارد. این چهار زبانه عبارتند از: All، Answered، Dialed و Missed که به ترتیب به معنای کلیه تماس­ها، تماس­های ورودی، تماس­های گرفته شده و تماس­های بی­پاسخ می­باشند.

در صورتی که چند تماس ورودی یا خروجی از یک شماره معین صورت گرفته باشد، فقط آخرین مورد نمایش داده می­شود.

 

image
image

پیام­رسانی جامع
 

W595 علاوه بر عملکرد پیام­رسانی استاندارد از قابلیتی به نام Manage Message و تنظیمات متعددی برای حساب­های کاربری و گزینه­ای برای انتقال دسته­بندی­ها به پیام­های موردنظر کاربر برخوردار است.

برنامه Manage Message، کنترل فرآیند پیام­رسانی را بهبود بخشیده و به واسطه آن می­توان پیام­ها را از کارت حافظه به حافظه دستگاه یا بالعکس منتقل کرده یا آنها را بر اساس دسته­بندی، تاریخ، حجم و اطلاعات مرتب کرد.

در W595 می­توان انواع متداول و معمول پیام­ها به ویژه پیام­هایی که به عنوان ایمیل ذخیره شده-اند را مدیریت و کنترل نموده و آنها را انتقال داده یا صندوق ورودی را به اشتراک گذاشت.

هنگام نگارش پیام، در صورتی که تعدا کاراکترها از 160 تجاوز کند، هشداری روی صفحه نمایش داده می­شود مبنی بر اینکه پیام مورد نظر به دوقسمت تقسیم شده سپس ارسال خواهد شد.

فرهنگ لغت T9 در W595 غنی و کامل است. قابلیت­های sms و mms هردو از ویرایشگر مشترکی استفاده می­کنند. بنابراین وقتی مشغول تایپ sms هستید، می­توانید به راحتی و از طریق منوی Options آن را به mms تبدیل کرده و عکس، تصاویر متحرک، فایل ویدئویی و صدا نیز به آن اضافه کنید.

image
 
image

 

image
 
image

گوشی به طور خودکار تنظیمات حساب کاربری ماشین Gmail را دانلود می­کند. در این حالت گزینه­های مربوط به مشاهده پیام­ها به صورت تمام صفحه و تغییر اندازه خط برای مشاهده حجم بالای متون در صفحه کمک بسیاری به کاربر خواهد کرد و حتی کوچکترین اندازه خط نیز خوانا می­باشد.

از میان امکانات مرتبط با ایمیل می­توان به قابلیت Manage Email اشاره کرد که W595 از آن بهره­مند است. این قابلیت عملکردی مشابه با قابلیت موجود در زمینه پیام­های متنی  برخوردار است. ذخیره اطلاعات و فایل­های ضمیمه نیز بدون هیچ­گونه مشکلی انجام می‏شود. حتی اگر گوشی نوع فایل را تشخیص ندهد.

با وجود این، W595 از عهده اجرای فایل­هایی که به ایمیل­ها ذخیره شده­اند مانند xls، doc یا pdf برنمی­آید، چرا که از قابلیت نمایش فایل­های آفیس برخوردار نیست.

 
مدیاسنتر
 

مدیا سنتر گوشی W595، مرکزی­ترین نقطه اینترفیس این گوشی است. این مرکز درحقیقت یک گالری برای کلیه فایل­های مدیایی است که گوشی می­تواند آنها را اجرا کند. همه این فایل­ها از طرق یک اینترفیس ساده و حسی هدایت می­شوند.

این قابلیت، امکان دسترسی سریع به عکس­ها، موسیقی، تصاویر ویدئویی، بازی­ها و وب­فیدهای موجود در گوشی را برای کاربر فراهم می‏کند. فایل فعال در مدیاسنتر با رنگ روشن مشخص شده و تعداد فایل­های مدیای ذخیره شده نیز نمایش داده می­شود.

W595 از یک سنسور حرکتی داخلی بهره­مند است بنابراین اینترفیس آن به صورت خودکار می­چرخد تا با جهت قرار گرفتن گوشی مطابقت کند.

 
گالری عکس فوق­العاده جذاب
 

این گالری عکس بی­شک یکی از بهترین گالری­های عکسی است که می­توان در یک گوشی Feature phone سراغ داشت.

این گالری ابزاری است برای مدیریت مجموعه­ای از عکس­ها، به همراه ویژگی­ها و گزینه­های مخصوص سفارشی سازی. برخی از این گزینه­ها عبارتند از: دسترسی تنها به وسیله یک کلیک به آخرین عکس­های گرفته شده توسط گوشی، نمایش عکس­ها و تصاویر به ترتیب زمان عکسبرداری و تگ­هایی که می­توان بعدا از آنها برای فیلترسازی استفاده کرد.

در W595 می­توانید برخی عکس­ها را به­عنوان عکس­های موردعلاقه انتخاب کرده و از طریق فیلترسازی عکس دلخواه به سرعت به آن دسترسی پیدا کرد.

image
 
image

 

image
 
image

تماشای تصاویر با W595 بسیار لذت­بخش است مخصوصا زمانی که تصاویر را به صورت تمام­صفحه بر روی صفحه نمایش جستجو می‏کنید. اگر بخواهید به عکس­ بعدی بروید آن را نمایش نمی­دهد بلکه آن را از سمت چپ به راست می­کشاند.

هنگام تماشای یک تصویر به صورت تمام صفحه، به راحتی می­توان از بزرگنمایی آن کاسته و آن را در اندازه کوچک نمایش داد. در حالت نمایش به صورت اسلاید شو، می­توان از عملکردهای موزیک و تصویر به طور همزمان بهره گرفت. شما می­توانید هر حالتی را به دلخواه انتخاب کنید(می­توانید حالت Silent را انتخاب کنید). علاوه بر این می­توانید موزیک پس­زمینه و افکت­ها را نیز تنظیم کنید.

W595 فاقد گیرنده GPS است اما از قابلیت ثبت موقعیت جغرافیایی با استفاده از Cell ID برخوردار است. با استفاده از سرویس Google Maps می‏توانید موقعیتی که تصویر در آن گرفته شده است (البته به لحاظ مسافت نسبتا نزدیک) را مشاهده کنید.

 

قابلیت واکمن منحصر به فرد
 

W595 دارای عملکرد پخش موزیکی با نام Walkman 3.0 است که قابلیت­های دیگری را دردل خود جای داده است.

این سیستم پخش دارای منوی مدیای بسیار هوشمندی است. همچنین از فرمت­های زیادی پشتیبانی کرده و دارای چندین اکولایزر ازپیش تنظیم شده است.

از ویژگی­های دیگر واکمن این گوشی، بخشی به نام Album Art و فناوری Shake Control کمپانی سونی­اریکسون است.

این فناوری به وسیله سنسور حرکتی گوشی عمل می­کند. البته کاربرد دیگر سنسور حرکتی W595، در چرخش خودکار صفحه نمایش این گوشی مشهود است.

علاوه بر این موزیک­پلیر این گوشی از امکان فیلترسازی مرحله به مرحله تراک­هایی که برای گوش دادن انتخاب می­کنید نیز برخوردار است.

صفحه­کلید چهارجهته W595 نیز مسئولیت اداره و کنترل موسیقی را برعهده داشته و فهرستی از کلیه تراک­های موجود در فهرست پخش جاری یا آلبوم را برای کاربر به نمایش می­گذارد. صفحه نمایش در وضعیت پخش موزیک، شکلی ساده دارد اما تمامی عملکردهای کنترل­کننده و اطلاعات موردنیاز را در خود دارد. صفحه­کلید چهارجهته، امکان کنترل فرآیند پخش موزیک را همراه با عملکردهایی در زیر صفحه­نمایش فراهم می­کند.

در قسمت بالای این صفحه­کلید، اطلاعات مربوط به تراک درحال پخش از قبیل آلبوم آرت، مدت زمان آهنگ، نام تراک، خواننده و نام آلبوم مشاهده می­شود.

به جای گزینه Album Art  می­توانید گزینه Visualization را انتخاب کنید. این تصاویر فضایی درست اندازه فضای کوچک موردنیاز برای Album Art را اشغال می­کنند. بنابراین به خوبی نمایش داده نمی­شوند.

هنگام پخش موسیقی، امکان پخش تصاویر متحرک روی صفحه نمایش نیز وجود دارد که البته به تم مبتنی بر Flash Lite انتخاب شده و فعال بستگی دارد.

در صورت استفاده از تم مبتنی بر Flash Lite، وقتی موزیک­پلیر را به حداقل اندازه در پایین صفحه منتقل می­کنید، تراک درحال پخش، آلبوم و نام خواننده روی صفحه اصلی همراه با تصاویر گرافیکی که در زمینه محو شده­اند نمایش داده می­شوند.

اکولایزر این موزیک­پلیر نیز دارای 5 حالت پیش­فرض ازجمله حالت Normal است که می­توان آنها را سفارشی کرده و بنا به میل خود تنظیم کنید.

از دیگر ویژگی­ها و امکانات واکمن­پلیر گوشی W595، می­توان به Shake Control اشاره کرد. با استفاده از این قابلیت می­توانید تنها با یک تکان آهسته، تراک در حال اجرا یا حتی کل فهرست پخش را عوض کنید. برای این کار فقط لازم است گوشی را به جلو و عقب تکان دهید.

 

image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

کیفیت صدا
 

کیفیت صدای سونی­اریکسون W595 مجموعه­ای ترکیب­یافته است. مسئله اصلی درمورد کیفیت صدای این گوشی واکنش فرکانسی آن است که به هیچ وجه کامل نیست. باس و صدای زیر در این گوشی به شدت بالا است و صداهای با فرکانس متوسط از کیفیت پایینی برخوردارند.

با این حال سطوح تابیدگی و تغییر شکل صدا نسبتا خوب است. مکالمه استریو نیز یکی از بهترین انواع کیفیت مکالمه است که تاکنون در گوشی­های سونی­اریکسون شاهد آن بوده­ایم. صرف­نظر از واکنش فرکانسی، W595 را می­توان موسیقی­دانی استثنایی به شمار آورد.

 

رادیوی FM
 

رادیوی FM در W595، از قابلیت­های RDS و Track ID بهره­مند است. شما می­توانید بیش از 20 ایستگاه رادیویی را ذخیره کرده و از قابلیت ذخیره خودکار برای اسکن و ذخیره خودکار ایستگاهها استفاده کنید. علاوه بر این می­توان رادیو را به صورت کوچک روی تصویر زمینه نمایش داده و از طریق کلیدهای واکمن کنترل کنید. اما رادیوی این گوشی برخلاف موزیک­پلیر آن، از هیچ تصویر نمایشی بر روی صفحه اصلی برخوردار نیست. علاوه بر این اطلاعات RDS آن نیز بر روی صفحه نمایش داده نمی­شود. برای تنظیم موج این رادیو می­توان از دکمه­های موجود استفاده کرد. با یک کلیک کوتاه فرکانس 0.1 مگاهرتز بالا یا پایین می­رود و با فشردن کمی طولانی­تر دکمه­ها، می­توان روی ایستگاههای ذخیره شده حرکت کرد.

 

image

سیستم پخش ویدئویی
 

در سیستم پخش ویدئویی W595، از عملکردهای Fast Format، Rewind و پخش آهسته استفاده می­شود. بعلاوه می‏توان تصاویر ویدئویی را به صورت Land Scape در سه اندازه اصلی، اندازه تنظیم­شده خودکار و تمام­صفحه مشاهده کرد.

 

image
 
image

دوربین معمولی اما با قابلیت عکسبرداری عالی:
 

W595 به دوربینی 3.2 مگاپیکسلی مجهز است که از فوکوس بهره­مند نمی­باشد و تصاویر را با حداکثر تفکیک­پذیری 1536×2048 پیکسل برداشت می­کند.(البته اندازه متوسط فایل زیر 900 کیلو بایت است.)

W595 در سری گوشی­های واکمن سونی­اریکسون قرار دارد و بر خلاف W902، قابلیت عکسبرداری در آن در مقایسه با عملکردهای موزیک رتبه پایین­تری را به خود اختصاص داده است. این مسئله درمورد قابلیت ضبط ویدئویی این گوشی(تصاویری با تفیکیک­پذیری QVGA با سرعت 15 فریم در ثانیه) نیز صدق می­کند.

از امکانات این دوربین می­توان به چرخش خودکار، ثبت موقعیت جغرافیایی روی تصاویر(به وسیله Cell ID) اشاره کرد. اما اثری از قابلیت­های Best Pic، حالت ماکرو یا لرزشگیری به چشم نمی­خورد. اینترفیس کاربری این دوربین از ساختار و آرایش معمول دوربین‏های سایبرشات برخوردار است. تنظیمات دوربین در قسمت منظره­یاب موجود بر روی نوار ابزاری که دارای منوهای فرعی است قرار دارد. نوار ابزار منظره­یاب، این امکان را برای شما فراهم می­سازد تا حالت عکسبرداری، صحنه­ها، اندازه عکس، زمان­سنج خودکار، افکت­ها، تعادل رنگ سفید و تنظیمات را تحت کنترل بگیرید(به عبارت دیگر منویی چندمنظوره محسوب می­شود).

W595، فاقد GPS داخلی است اما این قابلیت را دارد که محورهای مختصات استاندارد GPS را روی تصاویر بر مبنای مثلث­برداری برج مخابراتی نمایش دهد. به­نظر می­رسد این قابلیت در مناطق شهری انبوه که برجهای مخابراتی در آنها نزدیک به هم واقع شده­اند از عملکرد نسبتا صحیحی برخوردار باشد.

هنگام جستجوی تصاویر با موقعیت ثبت­شده، در گالری از طریق منوی Option می­توانید به نوار View On Map دسترسی پیدا کنید. در این صورت موقعیت شما مستقیما بر روی برنامه نقشه­های گوگل (Google Maps) که از قبل روی گوشی شما نصب شده است، نمایش داده می­شود.

در صورتی که گوشی را با یک گیرنده GPS بلوتوث­دار هماهنگ کنید، عملکرد ثبت موقعیت جغرافیایی بر روی تصاویر به طور خودکار از این گیرنده استفاده کرده و محورهای GPS دقیق را برای تصاویر تنظیم و محاسبه می­کند.

به لطف برخورداری W595 از سنسور حرکتی داخلی، دوربین این گوشی نیز این قابلیت را خواهد داشت تا هنگام پیش­نمایش تصاویر، آنها را به صورت خودکار بچرخاند. عکسبرداری بدون صدا نیز از ویژگی­های دیگر دوربین W595 محسوب می­شود.

یکی از مسائلی که درمورد کیفیت تصویر دوربین این گوشی مطرح می­باشد این است که وضوح و روشنی تصویر کمی بیشتر از حد لازم است.

با وجود این تصاویر به دست آمده از دوربین W595، واقعا خوب بوده و نیازی به ویرایش کردن ندارند. W595 از امکان ضبط تصاویر ویدئویی البته با تفکیک­پذیری QVGA و با سرعت 15 فریم در ثانیه برخوردار است. این تصاویر و کلیپ­ها با فرمت MP4 ضبط شده و در هر دقیقه 3 مگابایت فضا را به خود اختصاص می­دهند.

 

image
 
image

 

image
 
image

اتصالات
 

W595 از دامنه کاملی از قابلیت­های اتصال به شبکه­ها و غیره برخوردار است که از میان آنها می­توان به قابلیت پشتیبانی از 4 باند EDGE، GPRS، GSM و 3G اشاره کرد. بعلاوه با وجود برخورداری از امکان کار شبکه HSDPA، سریع­ترین سرعت انتقال داده را برای کاربران فراهم می­آورد. فرکانس UMTS سازگار با این گوشی نیز 2100 مگاهرتز است. W595 درست مانند C902، دارای نسخه­های محلی است(W595a برای آمریکا و W595c برای چین) اما پشتیبانی از HSDPA فقط در W595 وجود دارد.

W595 علاوه بر قابلیت اتصال شبکه، از امکان اتصال بلوتوث نسخه 2 به همراه A2DP و USB نیز برخوردار است.

با استفاده از A2DP می­توانید در یک هدست استریوی بلوتوث­دار موزیک گوش کنید.

مورد دیگر کارت M2 است که در مواقع خاص، یکی از سریع­ترین ابزارهای نقل و انتقال داده به شمار می­آید.

W595 از قابلیت انطباق و هماهنگ­سازی محلی و راه دور تماس­ها و رویدادهای موجود در تقویم برخوردار است. این ویژگی از طریق Outlook و یک کامپیوتر صورت می­گیرد درحالی که انطباق از راه دور توسط سرورهای راه دور عمل می­کند. اتصال USB دارای 4 حالت است: اولین حالت File Transfer(انتقال فایل) است که نیازی به توضیح نداشته و واضح است. حالت دوم USB Internet است که در صورت نیاز شما به استفاده از تلفن به عنوان مودم کاربرد خواهد داشت.

سومین حالت Media Transfer (انتقال مدیا) است که مستقیما به ویندوزمدیاپلیر متصل شده و هماهنگ­سازی موزیک­های با فرمت WMP و فهرست­های پخش موجود در گوشی را ممکن می­سازد. آخرین و به عبارتی چهارمین حالت Pict Bridge نام دارد که برای گرفتن پرینت مستقیم عکس­ها و تصاویر مورد استفاده قرار می­گیرد.

 

مرورگر با محدودیت اندازه صفحه نمایش
 

مرورگر گوشی W595، از نوع Access Net Front و دارای صفحه اصلی گسترده­ای است.

از این مرورگر در گوشی­های قبلی سونی­اریکسون مانند W902، G705 و C905 نیز استفاده شده است. روی صفحه اصلی و درست زیر نوار جستجو و نوار آدرس، میان­برهای متعددی وجود دارد که بر روی یک ساختار درختی چیده شده­اند. این میان­برها امکان دسترسی رایگان به کلیپ­ها، تراک­های موسیقی و بازیهای موجود بر روی وب سایت چیده شده­اند. این میان­برها امکان دسترسی رایگان به کلیپ­ها، تراک­های موسیقی و بازیهای موجود بر روی وب­سایت چیده شده­اند. این میان­برها امکان دسترسی رایگان به کلیپ­ها، تراک­های موسیقی و بازی­های موجود بر روی وب سایت سونی­اریکسون را فراهم ساخته و دارای راهنمای گام­به­گام جهت تنظیم حساب­های ایمیل یا کانکشن­های اینترنت هستند. صفحات وب از ساختاری عالی برخوردار بوده و به خوبی طراحی شده­اند و تنظیمات آنها قابل پیکربندی می‏باشد. ویژگی چرخش خودکار در این گوشی امکان مشاهده صفحات وب را در حالت افقی تمام صفحه به وجود می­آورد.

image

اشکال متفاوت نمایش صفحه مرورگر عبارتند از Text Only، Pan & Zoom و Zoom.

سرعت عملکردهای Scroll/ Pan، بیش از حد استاندارد است. این مرورگر وب یک نشانگر موس مجازی نیز دارد که کار با آن لذت­بخش است.

ویژگی جالب و کاربردی دیگر آن گزینه Find On Page است. این گزینه صفحات وب از پیش بارگذاری شده را جستجو کرده و به محض تایپ یک حرف توسط کاربر، اولین مود مطابقت کننده را به صورت فهرست نمایش می­دهد.

در صورت راضی نبودن از این مرورگر می­توانید مرورگر Opera Mini را جایگزین آن کنید.

 

موارد متعدد دیگر
 

سونی­اریکسون W595 مجموعه­ای از ویژگی­های مدیریت زمان را با خود به همراه می­آورد. در منوی اصلی، آیکنی به نام Organizer به چشم می­خورد که حاوی برنامه­های کاربردی متعددی است. این برنامه­ها عبارتند از: مدیرت فایل، ساعت زنگ­دار، تقویم، مکالمه تصویری، امور، یادداشت­ها، هماهنگ­سازی، زمان­سنج، تایمر، ماشین­حساب و Code memo.

تقویم به دو صورت هفتگی و ماهانه نمایش داده می­شود. در صورت اضافه کردن تاریخ تولد به دفترچه تلفن، می­توانید آن را به تقویم نیز اضافه کنید. کارها به دو نوع دسته­بندی می­شوند: امور عادی و تماس­های تلفنی. شیوه نگارش یادداشت­ها مشابه نگارش پیام است و از فرهنگ T9 نیز می­توان استفاده کرد.

گزینه برنامه کاربردی ساعت زنگ­دار در منوی اصلی نیز مشاهده می­شود. پنج نوع زنگ هشدار وجود دارد که هریک گزینه­های متعددی دارند. می­توانید آن را طوری تنظیم کنید که هشدار را در تاریخ یا روز تعیین شده در هفته یا هر روز تکرار کند.

علاوه بر این می­توان متن یا تصویر نیز به هشدار اضافه کرد.

از ویژگی­های دیگر قابلیت ضبط صدا است که مدت زمان ضبط در آن محدودیت خاصی ندارد و محدودیت آن فقط بستگی به میزان فضای خالی موجود در حافظه گوشی دارد. ماشین­حساب و تایمر این گوشی از جمله برنامه­های کاربردی آشنا برای اغلب کاربران بوده و مطلب خاصی در رابطه با آنها وجود ندارد.

 

image
 

image
 
image

 

image
 
image
 

 

image
 
image
 

image
 
image

 

image
 
image

 

بارگذاری برنامه­های کاربردی
 

تعدادی برنامه کاربردی از پیش روی گوشی W595 نصب شده­اند که عبارتند از: Comeks Strips، Music Mate، Music Quiz، World Clock 3d، Rock Bobble head، Walk Mate و یک سرویس­گیرنده You Tube.

Comeks Strip: برنامه­ای است که به شما این امکان را می­دهد تا تصورات گفتاری و عناصر کمدی را به عکس­های گرفته­شده توسط دوربین گوشی اضافه کنید. بعلاوه می­توانید این موارد طنز را ذخیره کرده یا به صورت MMS ارسال کنید. کار با این برنامه آسان است.

برنامه کاربردی جالب دیگر Music Mate 5 نام دارد و خود شامل چندین برنامه کاربردی کوچک و موسیقی محور است. اولین برنامه به شما کمک می­کند تا با تکان دادن گوشی فرآیند پخش موسیقی را آغاز کنید.

همچنین می­توانید از میان فهرست عظیم آلات موسیقی، هریک را به دلخواه برای جهات مختلف انتخاب کنید. بعلاوه این برنامه دارای Beat box است و به شما کمک می­کند تا با اشاره به وضعیت­های مناسب انگشتان گیتار یا کیبورد بنوازید و جالب­تر از همه اینکه با استفاده از میکروفن گوشی می­توانید از طریق این برنامه گیتار خود را کوک کنید.

Music Quiz نام برنامه کاربردی دیگر موجود در W595 است. شما باید نام تراک­های موسیقی موجود در Music library، نام نوازنده یا خواننده، آلبوم یا سال عرضه آنها را تعیین کنید. سپس بخشی از آهنگ پخش می­شود. شما 5 الی 30 ثانیه وقت دارید تا نام آن را حدس بزنید.

Rock Bobble head برنامه­ای کاملا بی­استفاده است که این امکان را برای شما فراهم می­آورد تا با استفاده از عروسک الویس پریسلی که توسط سنسور حرکتی عمل می­کند، حرکاتی را انجام دهید.

World Clock 3d برنامه­ای است که با کمک آن می­توانید از طریق جستجوی یک منطقه زمانی، کره زمین را بچرخانید. همچنین می­توانید آن منطقه را جلو یا عقب آورده یا از طریق نام یک شهر، آن را در کره جستجو کنید.

Walk Mate گام شماری است که در حالت تصویر پشت­زمینه عمل کرده و اطلاعات خود را از سنسور حرکتی داخلی دریافت می­کند.

سرویس­گیرنده You Tube نیز برنامه دیگری است که دسترسی کامل به کلیپ­ها و آپلودها، بوک­مارک، Favoritها و غیره و برای کاربر فراهم می­کند. این برنامه با Media Center در تعامل است بنابراین همیشه در دسترس بوده و استفاده از آن راحت است.

نسخه بتای این برنامه مبتنی بر جاوا نیز برای دانلود در وب سایت You Tube موجود است و علاقه­مندان می­توانند آن را برای استفاده در هر گوشی مبتنی بر جاوای دیگر دانلود کنند.

 

image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

سرویس­های موقعیت­یاب و جهت­یاب
 

سرویس­ Google Maps مخصوص گوشی­های تلفن همراه ازپیش بر روی گوشی سونی­اریکسون W595 نصب شده است. دانلود این سرویس رایگان بوده و با سیستم­عامل­های متعدد گوشی­های تلفن همراه و نیز گوشی­های مبتنی بر جاوا سازگار است.

سرویس­های موقعیت­یاب به شما کمک می­کند تا مسیر موردنظر خود را پیدا کنید. همچنین اطلاعات مربوط به موقعیت فرا برای شما نمایش داده و مناطق و نواحی دلخواه را برایتان در گوشی ذخیره می­کنند.

دسترسی به اینترنت از شرایط لازم برای استفاده از کلیه مزایا و قابلیت­های این سرویس­ها به شمار می­آید.

پس از تعریف مکان مبدا و مقصد، مسیرهای قابل استفاده با راهنمای جامع و بر اساس اطلاعات موجود در پایگاه داده محاسبه و برآورد می­شوند.

سرویس موقعیت­یاب، با استفاده از فعال سازی GPS HGE-100 که به گوشی متصل می­شود، از عملکرد کامل و پیشرفته GPS و همچنین A-GPS برای قفل سریعتر ماهواره­ای برخوردار می­شود و بنابراین امکان استفاده از سیستم مسیریاب پیشرفته همراه با راهنمای قدم به قدم برای شما فراهم می­شود.

در این سرویس دو حالت نمایش وجود دارد، نمایش ماهواره­ای و نمایش روی نقشه. اطلاعات مربوط به ترافیک ازجمله ویژگی­های دیگری است که این سرویس در اختیار کاربران قرار می­دهد. درضمن کار با اینترفیس کاربر آن نیز آسان­ است. برنامه اطلاعاتی Status، با اتصال به یک گیرنده GPS، فعالیت­های جاری را بر حسب کیلومتر بر ساعت و برای مدت زمان 60 دقیقه نمایش می­دهد. وضعیت اتصال GPS بر روی نوار دوم این برنامه کاربردی نشان داده می­شود. همچنین به راحتی می­توان مسیرهای طی شده اخیر را ذخیره کرد. با چند کلیک، وارد کردن نام توضیحی کوتاه و ذکر موقعیت می­توانید موقعیت موردنظر و دلخواه خود را ذخیره کنید.

 

image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

بازی­های فوق­العاده سرگرم­کننده و جذاب
 

در سونی­اریکسون W595 برای علاقه­مندان به بازی و برنامه­های کاربردی سرگرم­کننده، چهار بازی از پیش نصب شده است. نام و شرح مختصری از این چهار بازی را در ذیل مشاهده می­کنید. این بازی­ها جدید یا اصل نیستند اما به اندازه کافی سرگرم­کننده هستند.

Extreme Air Snowboarding: شبیه به اسکیت­بازی­های معروف Tony Hawks است اما مرکز توجه در این بازی اسنوبورد است. هدف این بازی به اندازه کافی واضح بوده و عبارت است از: پایین آمدن از سراشیبی­ها و اجرای شیرین­کاری و حقه­های جالب. هرچه حقه‏ ها و حرکات و شیرین­کاری­ها پیچیده­تر باشند، امتیاز بیشتری نصیب شما خواهد شد.

image
 
image
 

image

Guitar Rock Tour: بازی ریتمیک است که در آن شما باید به محض کشیده شدن تذکر به سمت پایین صفحه نمایش، بلافاصله دکمه‏ای را فشار دهید.

image
 
image

Quadra Pop: ساده­ترین اما احتمالا جذاب­ترین بازی گوشی W595 است. این بازی تلفیقی از دو بازی Jewel Quest و Tetris است.

image
 
image

 Racing Fever GT: بازی مسابقه­ای سه بعدی است که در دو حالت Center و Quick Race اجرا می­شود.

  
سخن پایانی
 

بدیهی است که سونی­اریکسون W595 از سری محصولات رده متوسط بازار گوشی­های تلفن همراه محسوب شده و گوشی است سازگار با موزیک. البته زمانی که مسئله انتخاب از میان سری گوشی­های واکمن و سری گوشی­های سایبرشات این کمپانی مطرح باشد، تنها مسئله ناامید کننده این است که دوربین W595 از قابلیت فوکوس اتوماتیک برخوردار نیست. با وجود این، کیفیت عکس­های آن نسبتا رضایت­بخش و مقبول است. به طور کلی W595 گوشی جذاب و تحسین برانگیزی است.

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)