خانهبررسی‌ها
Sonyericsson T303

Sonyericsson T303

T303 از باریکترین گوشیهای سونی اریکسون با ساختار و ظاهری بسیار شیک و زیباست که با اینکه قابلیتهای فنی ...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۱۲/۱۸
                                  

 

مروری بر سونی اریکسون T303

 

T303 از باریکترین گوشیهای  سونی اریکسون با ساختار و ظاهری بسیار شیک و زیباست که با اینکه قابلیتهای فنی و تخصصی فوق العاده ندارد ، اما زیبایی و جذابیتهای ظاهری آن طرفداران زیادی خواهد داشت . سایز مناسب،ضخامت کم ،ساختار کشویی و پانل جلویی به رنگ کرومی از ویژگیهای مهم آن است .

image
  

image
 
image

ویژگیها

-          ساختار جمع و جور و بدنه محکم

-          مکانیسم بسیار نرم و راحت و کشویی

-          رادیو FM با قابلیت RDS

-          پخش کننده موسیقی MP3 به همراه نرم افزار TrackID

-          بلوتوث نسخه 2.0

-          دوربین 1.3 مگاپیکسلی

-          صفحه نمایش 1.8 اینچی TFT با رزولشن 160*128 پیکسل و قابلیت 65 هزار رنگ

-          امکان ذخیره 500 شماره در دفترچه تلفن

 

معایب اصلی

-          وجود فقط 8 مگابایت حافظه داخلی قابل استفاده کاربر

-          عدم وجود اسلات کارت حافظه

-          کیفیت پایین صفحه نمایش

-          امکان اتصال USB  فقط برای حالت Mass Storage و شارژ

-          امکان زوم در گالری تصاویر وجود ندارد

-          پروفایل A2DP در بلوتوث وجود ندارد

 

image
  

image
 
image

T303 از آن دسته گوشیهایی است که مناسب افرادی است که زیاد به امکانات و قابلیتهای داخلی گوشیشان اهمیت نمی دهند. ابعاد این گوشی 14.7*47*83   میلیمتر می باشد که در کوچکترین جیبها هم جا می گیرد.

image
 
image

هچنین بدنه گوشی نیز ساختار با کیفیتی دارد. T303  در دورنگ نقره ای و مشکی عرضه می شود . کلیدها و کنترلهای گوشی نیز بسیار مناسب اند و کار با انها راحت است.

image
 
image

طراحی و ساختار

T303 سونی اریکسون با سایز کوچک و ضخامت خیلی کم دارای یک صفحه نمایش 1.8 اینچی از نوع TFT با رزولشن 160*128 است . کلیدهای چند منظوره  که در زیر صفحه نمایش قرار دارند بسیار راحت و خوش دست هستند ، یک کلید 4 جهته  بزرگ نیز به همراه کلیدهای چند منظوره و دکمه های Call  و  END و دکمه C نیز وجود دارند، این بخش درون یک قاب نقره ای قرار گرفته اند که جذابیت خاصی به گوشی داده است . دکمه های شماره گیری گوشی نیز سایز مناسبی دارند و با توجه به سایز کوچک گوشی بطور مناسبی کنار هم قرار گرفته اند. با توجه به کشویی بودن این گوشی مشکلی با فشردن دکمه های ردیف اول صفحه کلید ( که در بسیاری از گوشیهای کشویی وجود دارد) در این گوشی وجود ندارد. مکانیسم کشویی گوشی نیز بسیار خوب و روان است. در سمت چپ گوشی پورت اتصال USB قرار دارد که برای اتصال کابل ، هندزفری و شارژ قابل استفاده است وجود دارد.

image
 
image

در پشت گوشی در قسمت وسط لوگوی سونی اریکسون قرار دارد . با باز شدن کشویی ، دوربین 1.3 مگاپیکسلی گوشی نمایان می شود . همچنین درب پلاستیکی مات باتری نیز در پشت گوشی قرار گرفته که به راحتی باز می شود و یک باتری از نوع Li-Po مدل BST-38 با ظرفیت 930 m Ah در زیر آن قرار گرفته است که قابلیت 9 ساعت مکالمه مداوم و 400 ساعت استندبای را دارد.بنابر این می توان گفت با استفاده متوسط ، 5- 6 روز شارژ را نگه می دارد.

image
 

image
 
image

صفحه نمایش گوشی نیز کیفیت خوبی دارد اما سایز کوچکی داشته و در زیر نور مستقیم نیز کارایی خوبی ندارد. از لحاظ نور و روشنایی و کنتراست تصاویر در حد خوب قرار دارد . نور پس زمینه صفحه کلید نیز آبی یکنواخت است.

 

image
 
image

اینتر فیس کاربردی

T303  نیز همان منوی معمولی و همیشگی سونی اریکسون است که البته از لحاظ کارایی کمی بهتر از مدلهایی مثل T280 نیز است.با اینکه این گوشی از تم Flash Lite پشتیبانی نمی کند اما از لحاظ تمهای گرافیکی اپدیت شده و از این لحاظ نسبت به T280 در سطح بالاتری قرار می گیرد.علاوه بر این تغییر دیگری که ایجاد شده منوی  My Shortcuts برای نگهداری ایکن هایی که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند ، است.

image
 

image
 
image

 تنظیمات منوها بصورت تب ها ، جستجوی هوشمند، TrackID و ... هستند. چهار تم گرافیکی بطور پیش فرض روی گوشی نصب شده اند.

 

image
 
image

 

image
 
image

دفترچه تلفن

امکان ذخیره 500 مخاطب در دفترچه تلفن وجود دارد و در کل می توان 2500 شماره تلفن ( برای هر مخاطب 5 شماره مختلف ) را روی گوشی ذخیره کرد.طبق معمول گوشیهای سونی اریکسون می توان شماره های روی سیم کارت یا گوشی را نمایش داد. می توان شماره های مخاطب جدید را بصورت اتوماتیک روی سیم کارت یا حافظه گوشی ذخیره کرد.

image
 

image
 
image

 

image
 
image

             مخاطب ها را می توان بر اساس نام یا نام خانوادگی مرتب کرد ، جستجوی آنها نیز با تایپ تدریجی حروف ابتدای انها صورت             می گیرد. اطلاعات مختلفی مثل ادرس ، ایمیل ، تاریخ تولد ، و .... را   میتوان هنگام ذخیره یک شماره ثبت کرد.

image
 
image
 

image
 
image

هنگام برقراری تماس تلفنی نیز می توان از جستجوی هوشمند استفاده کرد. بخش Call log  از 4 تب مختلف تشکیل شده که آخرین تماسهای گرفته شده ، دریافتی ، از دست رفته و کل تماسها در آنها قابل دسترسی اند.صدای بلندگوی گوشی در هنگام مکالمه مناسب است و از این لحاظ از بسیاری از گوشیهای دیگر سونی اریکسون بهتر است.

ارسال پیام

قابلیت ارسال پیام در T303  بسیار ساده و استاندارد است و از انواع Sms  و  Mms پشتیبانی می کند. می توان پیامها را طبقه بندی کرده و بر اساس آن مرتب کرد . کلیه پیامها از یک  Inbox  مشترک استفاده می کنند امکان استفاده از دیکشنری T9 نیز وجود دارد.جالبترین قابلیت این بخش دسته بندی پیامها در فلدرهای مختلف و مدیریت آنهاست ,علاوه بر این می توان پیامها را بر اساس دسته بندی ها و یا بر اساس تاریخ ، زمان ، سایز و ... مرتب کرد.متاسفانه  این گوشی از ارسال ایمیل پشتیبانی نمی کند.

 

image
 
image

 

image
 
image

مولتی مدیا
 

یکی از ضعیفترین بخشهای این گوشی بخش مولتی مدیای آن است که دلیل اصلی آن وجود حافظه خالی بسیار کم ( 8 مگا بایت ) روی گوشی و عدم امکان استفاده از کارت حافظه است.بنابر این  حتی بهترین اینترفیس ها و بیشترین امکانات در این بخش بی فایده است !! جالب اینجاست که امکان فیلتر کردن و دسته بندی موزیکها در این بخش وجود دارد، در حالیکه با این میزان حافظه فقط 2- 3 تا موزیک می توان روی گوشی داشت !!! دسترسی فایلهای تصاویر در این گوشی فقط از طریق File Manager  امکانپذیر است و گالری تصاویر جداگانهای وجود ندارد.

image
 
image

 

image
 
image

متاسفانه امکان زوم روی تصاویر و یا جستجوی تصویر وجود ندارد ، عکسها را می توان از طریق بلوتوث یا MMS    ارسال کرد.رادیو FM  این گوشی  با قابلیت RDS ، امکان ذخیره 20 ایستگاه رادیویی را فراهم می کند . قابلیت TrackID که روی گوشی قرار دارد قابل استفاده همراه با رادیو نیست و بطور مستقل اجرا می شود !!!

بطور همزمان فقط می توان یک برنامه تحت جاوا را اجرا کرد.امکان ضبط صدای رادیو وجود دارد اما کمبود حافظه این امکان را غیر قابل استفاده می سازد.

دوربین

T303 دارای یک دوربین 1.3 مگاپیکسلی بدون فوکوس اتوماتیک و بدون امکان ضبط فیلم است. امکان تنظیمات محدودی مثل سایز عکس( 1.3 مگاپیکسل با VGA ) ، کیفیت تصویر ( خوب ، نرمال )، افکت های تصویری ( سیاه و سفید ، نگاتیو ) و حالت Night mode   برای عکسبرداری در شب وجود دارد. کیفیت عکسها متوسط و سایزمتوسط آنها 180 کیلو بایت است.نه تنها امکان ضبط فیلم وجود ندارد ، بلکه T303  امکان پخش فیلم و یا فایل های ویدیویی را ندارد.

image
 
image
 

image
 
image
 

امکانات ارتباطی

T303 یک گوشی سه بانده GSM است . تنها امکان ارتباطی بی سیم گوشی ، بلوتوث نسخه 2.0 است.  امکان استفاده از مرورگر وب تحت جاوا با محدودیت های بسیار وجود دارد ، که دو امکان نمایش تمام صفحه و نمایش فقط متن را فراهم می کند. به هر حال برای استفاده از اینترنت پیشنهاد می شود از Opera Mini  استفاده شود.

Organizer

امکانات استاندارد این بخش عبارتند از تقویم با قابلیت  نمایش هفتگی و ماهیانه ، که متاسفانه تاریخ تولدهایی که در دفترچه تلفن ثبت می شوند به این تقویم اضافه نمی شود . امکان ذخیره 5 زنگ بیداری مختلف در زمانهای مختلف وجود دارد . Task  های قابل ذخیره روی گوشی دو نوع هستند : Task های ساده و یا مکالمات تلفنی ، تایپ در بخش Note کاملا شبیه به محیط تایپی پیامهاست.ضبط صدا محدودیتی از لحاظ مدت زمان ندارد و فقط بستگی به حافظه خالی گوشی دارد ، ماشین حساب و تایمر از دیگر برنامه های این بخش اند.

image

 

image
 
image
 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

در نهایت
T303  یکی از گوشیهای سطح پایین و کم قابلیت سونی اریکسون است که البته از لحاظ  ساختار جمع و جور و باریک و نیز زیبایی ظاهری جزو گوشیهای مد روز قرار می گیرد. متاسفانه مهمترین نقص این گوشی عدم وجود حافظه کافی آن است که بخشهای مختلف مثل مولتی مدیا و دوربین را نیز  تحت تاثیر قرار داده و عملا بلا استفاده ساخته است.

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)