خانهبررسی‌ها
SonyEricsson W890

SonyEricsson W890

این گوشی ، طرحی مخصوص برای جوانان و مدگرایان است که مجهز به آخرین ویژگی های واکمن ، طراحی زیبا ، دوربین 3.2 مگاپیکسل وکارت حافظه با قابلیت ارتقا تا 2 گیگابایت است ...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
سونی اریکسون  W890

این گوشی ، طرحی مخصوص برای جوانان و مدگرایان است که مجهز به آخرین ویژگی های واکمن ، طراحی زیبا ، دوربین 3.2 مگاپیکسل وکارت حافظه با قابلیت ارتقا تا 2 گیگابایت است .

image
 
image

مشخصات اصلی

. بدنه باریک و مقاوم

. پشتیبانی از4 باند GSM

. تکنولوژی HSCSD و EDGE و HSDPA و بلوتوث با قابلیت پشتیبانی از A2DP

. مجهز به نرم افزارهای جستجوی هوشمند و مدیریت پیام ها

.  واکمن نسخه 3.0 ،مجهز به برنامه های صوتی Sense Me ، Track ID

. برنامه Access Net Front 3.4 و نشانگر موس و جستجو در صفحه

. دوربین 3.2 مگاپیکسل و نسخۀ دوم اینترفیس Cyber – shot

. مرورگر سریع عکس ها

. رادیو FM مجهز به سیستم RDS

. مجهز به کارت M2 با قابلیت ارتقا تا 2 گیگابایت

. مکانیزم جدید ، قاب باتری

. مقاوم در برابر اثر انگشت

نقاط ضعف

. حافظه داخلی محدود 26 مگابایتی .

.دوربین فاقد فوکوس اتوماتیک است .

. برای نرم افزار Walkman اسکین وجود ندارد .

در W880 عامل جذابیت ، بدنه براق و زیبای آن بود . در این گوشی نیز همین مشخصه دوباره تکرار شده است . این گوشی ضخامتی معادل 9/9 میلی متر ، وزن 78 گرم و نمایشگر 2 اینچ و در سه رنگ : مشکی ، قهوه ای و نقره ای براق ارایه شده است .

image
 
image

ابعاد و خطوط ، شکلی منظم و جذاب به آن داده و صفحه کلید نیز مثل سابق دارای دکمه های باریک است . نمایشگر TFT با وضوح QVGA ( معادل 256 هزار رنگ ) در این گوشی بکار رفته است و از نظر درخشندگی و شفافیت در سطح بسیار عالی قرا گرفته است . دوربین دوم مربوط به تماس های ویدیویی در امتداد بلندگوی خروجی صدای مخاطب و لوگوی طلایی واکمن در بالای نمایشگر واقع شده است . 

image

کلیدهای چند منظوره در زیر صفحه نمایش و به صورت سه مجموعۀ گرد ، طراحی شده اند.

image
 
image

کلید چهار طرفه در وسط واقع شده ،که نیم دایره سمت چپ شامل دکمۀ تماس ، ودکمۀ انتخاب منو و نیم دایره سمت راست شامل دکمۀ پایان و دکمۀ حذف می باشد .

image

 دکمۀ تماس و پایان هر دو طلایی رنگ و بطرز محسوسی برجسته تر از سایر دکمه ها هستند . در وسط کلید 4 طرفه کلیدی طلایی رنگ برای 2 منظور اجرا و توقف واکمن بکر می رود . در مدل های پیشین دکمۀ دسترسی سریع More در سمت راست گوشی بود و هم اکنون با نام Options در سمت چپ گوشی قرار دارد . در ضمن کلیدی به عنوان دکمه Back در این گوشی وجود ندارد وکلید دسترسی سریع راست جایگزین آن شده است . همچنین نقش کلید چهارطرفه در برنامه های مختلف ، متفاوت می باشد.

image

صفحه کلید W890 تفاوت زیادی حاصل کرده و دکمه های ردیف وسط با فاصله ای مناسب از دو طرف برای استفاده آسان طراحی شده است . دکمۀ طلایی رنگ واکمن در پهلوی سمت چپ قرار گرفته است . همچنین جایگاه Fast port برای اتصال شارژر ، هدست و کابل USB نیز در پایین سمت چپ گوشی قرار دارند که البته بهتر بود با دریچه ای پوشانده می شد و ظاهر تمیز گوشی را خدشه دار نمی کرد . همچنین در بالای دکمه واکمن یک دکمه بطور قرینه در 2 طرف گوشی قرار دارد که برای قفل و باز کردن درب باتری به کار می رود .

image
 
image

در سمت راست دکمۀ عکس برداری و تنظیم صدا قرار دارد که برای زوم عکس و ویدیوو همچنین تنظیم صدای گوشی به کار می رود . در بالای گوشی فقط دکمۀ Power قرار دارد ودر پایین نیز دکمه ای قرار نگرفته است . قاب پشت از جنس پلاستیک و به رنگ نقره ای متالیک بوده که در بالای آن لنز دوربین ، خروجی بلندگو و لوگوی سونی اریکسون و واکمن قرار گرفته است .

image
 
image
image

محل اتصال بند نیز در پایین گوشی نمایان است .لوگوی M2 درست در کنار Fast port روی دریچۀ کارت حافظۀ قرا دارد . دسترسی به کارت حافظه  تنها با بازکردن درب باتری امکان پذیر است . باز کردن درب باتری از طریق دکمه های قرینه در دو طرف گوشی امکان پذیر است . 

image
 
image

باتری W890 از نوع BST – 33 با ظرفیت   950 mAhاست . طبق اظهارات طراحان این گوشی 9/5 ساعت مکالمه و 360 ساعت استندبای ( در شبکه GSM ) دوام می آورد . نکته جالب دیگر ، امکان پخش 20 ساعت موسیقی است . کارت حافظه در زیر درب باتری و سیم کارت در پایین باتری قرار دارد . در شرایط تاریک ، نور صفحه کلید بسیار قوی و دیگر به رنگ نارنجی می باشد و از نور سفید در این گوشی استفاده شده است .

image
 
image

کیفیت صدا

صدای مکالمه در این گوشی خوب می باشد . اما متأسفانه در مورد صدای زنگ باید بگوییم که نه بلند است ونه موزون و قدرت باس آن ضعیف است و از لحاظ رتبه بندی ، کیفیت " خیلی خوب " و نه " عالی " را به خود اختصاص داده است . در زیر رتبۀ کیفیت W890 در مقایسه با چند گوشی دیگررا مشاهده  می کنید :

 

امتیاز مجموع

 

صدای زنگ ( دسی بل )

صدای پخش موزیک

( دسی بل ) صدای مخاطب

( دسی بل )

تست بلندگو

خیلی خوب

 

72.7

78.2

69.6

Sony Ericsson W890

عالی

 

82.7

70.7

77.5

Sony Ericsson W910

خیلی خوب

 

75.7

75.7

71.0

Sony Ericsson K850

خوب

  

77.8

68.8

72.0

LG KU990 Viewty

متوسط

 

69.8

64.7

71.9

Samsung E250

زیر متوسط

 

66.2

65.7

65.7

Qtek 8500

 

اینترفیس

تنها تغییرات بوجود آمده پیشرفت سیستم پخش موزیک ، تم Flash Lite 2 و واکمن 3 با برنامۀ Sense Me می باشد .

image

 در این گوشی قابلیت Flight Mode وجود دارد . وقتی که حالت استندبای فعال می شود ، نمایشگر اطلاعات آنتن دهی ، میزان باتری موجود ، تاریخ و زمان موجود و ساعت بیدار باش را نمایش می دهد . منوی اصلی شامل جدول 3×4 خانه ای می باشد که با فشردن حروف اول آنها از روی صفحه کلید نیز قابل اجرا می باشند . سرعت دسترسی به منوها سریع است . دکمۀ انتخاب منو( Activity menu ) دسترسی سریع به آیتم هایی نظیر وقایع اخیر ، وب ، و میان بر را فراهم ساخته است .

image
 
image
 

دفترچه تلفن ( Phonebook )

در دفترچه تلفن این گوشی امکان ذخیره 1000 مدخل با تعداد 7000 شماره تماس وجود دارد . و چیدمان مناسب دکمه های چند منظوره کار با دفترچه تلفن را آسان کرده است . دکمۀ Option در سمت راست قرار گرفته و دکمۀ میانی نام مخاطب را باز می کند . و دکمۀ سمت چپ وظیفۀ " بازگشت " را انجام می دهد . یکی دیگر از وظایف دکمۀ میانی ، ارسال پیام است . جستجوی هوشمند با تایپ شماره و یا نام اول حروف آغاز و مخاطب خود را پیدا می کند . همچنین گزینۀ Send All Contacts تمامی اطلاعات دفترچه تلفن را به گوشی سازگار سونی اریکسون دیگری ارسال می کند . همچنین باید مشخص شود که یا شماره های سیم کارت و یا تلفن در نمایشگر Phonebook ظاهر شود . امکان نمایش هر دو بخش بطور همزمان وجود ندارد .

image
 
image

 

image
 
image

شماره تماس ها دارای 7 زمینه ( Field ) هستند که در اولین نوار ، ایجاد آیتم جدید در دسترس است . دومین نوار مربوط به ایمیل و آدرس وب ، سومین برای الصاق عکس ، زنگ و یا فرمان صوتی ، چهارمین برای عنوان ، نام شرکت ، نام خیابان ، شهر ، کد پستی و کشور و آخرین نوار برای اطلاعات جانبی و تاریخ تولد می باشد .

image
 
image
 

image
 
image

مدیریت تماسها

لیست تماس ها شامل 4 نوار مجزا است که شامل : تمام تماس ها ، تماس های دریافتی ، تماس های گرفته شده و تماس های نا موفق می باشد . مجموعاً 30 شماره آخردر آنها ذخیره می شود.

image

پیام ها

علاوه بر ویژگی های طبیعی ، 2 آیتم Manage Message و Manage Email در W890 گنجانده شده است . آیتم اول شامل 3 نوار است . نوار اول به نام All Items ، دومی به نام On MemCard و سومی به نام In Phone می باشد که هر کدام شامل پوشه های Draft ، In box ، Outbox ، Saved messages و Sent messages می باشند .

image

این منو امکان انتقال پیام به کارت حافظه یا حافظه گوشی را ممکن می سازد همچنین هنگام نوشتن مطلب ، 20 حرف پیش از 160 حرف گوشی به شما هشدار می دهد . سیستم T9 نیز در این گوشی در دسترس است .

image
 
image
 

image
 
image

پیام ها در لیست های مشخصی قابل دسته بندی هستند این لیستها با نام : Favorites ، Follow up ، Fun ، Holiday و Important موجود هستند.

image
 
image

 

image
 
image

همچنین قابلیت رمز گذاری برای ایمیل ها و نمایش آنها بر اساس سایز ، تاریخ و ساعت وجود دارد . فایل های Office نظیر Word ، excel و PDF اجرا نمی شوند . آیتم Sense Me هم قابلیتی جدید برای جستجوی موسیقی است که برای نخستین بار در W910 ارایه شده است .  بخش Media شامل تصاویر ، ویدیو ، موزیک و آیکن های تنظیمات است . منوی تنظیمات براحتی استفاده است که به صورت افقی یا عمودی نیز قابل تنظیم است . موزیک را می توان به ترتیب سال ، نوع ، آلبوم ، شماره و ... تنظیم کرد . آهنگ ها را می توان با تایپ کردن قسمتی از نام ، در لیست پیدا کرد .

image
 
image

 

image
 
image

پخش ویدیو که قبلاً در قسمت entertainment بود در قسمت Media قرار گرفته است . رادیوی FM قابلیت ذخیرۀ 20 ایستگاه رادیویی را دارد که دارای قابلیت RDS نیز می باشد .

image
 

image
 
image

گالری نیز در این قسمت قابل دسترسی است . که سومین برنامه در لیست بوده و شامل زیر مجموعه های Latest photo ، Camera Album ، Photo tags و Pictures است . آیتم اول آخرین عکس را نمایش می دهد . آیتم دوم لیست عکس ها بر اساس تاریخ ماههای سال است . آیتم سوم ، تصاویر را بزرگ کرده آیتم آخر بصورت جدول چهار در سه عکس را ظاهر می سازد . تمام این عکسها امکان استفاده بعنوان تصویر پس زمینه ، Screen saver و Startup image و تصویر تماس گیرنده را دارند . قابلیت های Pan ، Zoom و Slide show نیز در همین قسمت ارایه شده اند .

نمایش تصاویر بصورت بسیار واضح صورت می گیرد . امکان ویرایش عکس ها دربخش Photo DJ وجود دارد .

image
 

image
 
image

دوربین

همانطور که قبلاً ذکر شد دوربین این گوشی فاقد فلش و قابلیت فوکوس اتوماتیک است. اینترفیس آن از نوع Cyber – shot  از نسخۀ 2 می باشد . نوار ابزار در قسمت دوربین شامل : حالت عکس برداری ، سایز تصاویر ، حالت عکس برداری در شب ، تایمر ، تنظیمات نور ، جلوه های تصویری و ... می باشد . منوی چند منظورۀ تنظیمات نیز درست شبیه منوی دوربین های دیجیتال است . تمامی تنظیمات دوربین در 2 ستون عمودی چپ و راست ظاهر می شوند . که در سمت چپ تمام تنظیمات و در سمت راست تنظیم در حال اجرا مشخص می شوند . آیتم های تنطیمات شامل : کیفیت عکس ، مرورعکس ، مسیر ذخیره سازی ، صدای عکس برداری صفر کردن شمارنده است . متأسفانه دوربین w890 چندان تحسین برانگیز نیست و فاقد تنظیمات ISO و Best pic است و عکس هایی که از فاصله 1 متر یا بیشتر گرفته شده باشند از کیفیت مطلوبتری برخورداراند . درعکسها  جزئیات به خوبی مشخص نیستند ، با این وجود رنگ ها به خوبی دیده می شوند . و صرف نظر از شرایط عکس برداری ، تمام عکس ها غیر شفاف هستند . همچنین آیتم Photo Fix امکان رفع سریع برخی معایب را در عکس ها فراهم آورده است . همچنین کلیپ های ویدیویی با حداکثر وضوح QVGA و به صورت 15 فریم در ثانیه با فرمت MPEG – 4 ذخیره می شوند . و بر خلاف عکس ها ، اینترفیس ویدیو بسیار زیبا و راحت است .

image
 
image
 

image
 
image

 

image
 
image
 

image
 
image
 

image
 
image
 

image
 
image

عملکرد دوربین ثانویه به قدر کافی خوب است . تصویر طرف مقابل شما در اندازۀ بزرگ در وسط نمایشگر نمایش داده می شود و تصویر خود شما در اندازه کوچک در گوشه پایین سمت چپ قرار گرفته است . امکان زوم 2 برابر و جایگزینی تصویر فشما با عکسی از خودتان فراهم است . سه وضعیت برای کیفیت فیلمبرداری وجود دارد : حالت عکس ، حالت استاندارد ، و حالت حرکت .

image
image
image

علاوه بر سرویس های HSDPA ، UMTS ، GPRS و HSCSD امکاناتی همچون بلوتوث و USB نیزدر دسترس است . متأسفانه سرویس Wi-Fi و اینفرارد نیز وجود ندارد . همچنین نسخۀ 3.4 مرورگر وب از نوع Access NetFront HTML مجهز به Rss-feed ارایه شده است . یکی از محاسن آن وجود موس مجازی است که کار با آن آسان و لذت بخش است . همچنین گزینۀ Find on page بصورت یک پنجرۀ در پایین صفحه نمایش با فعال شدن ظاهر می گردد که وظیفۀ جستجو و یافتن اطلاعات را با تایپ کامل نام آغاز می نماید. فایل هایی با فرمت HTML 4.01 ، XHTML 1.0 ، CSS ، Java و Wap نیز توسط این مرورگرپشتیبانی می شود . همچنین سیستم های امنیتی پشتیبانی عبارتند از TLS / SSL .

image
 

image
 
image

سایت ها بصورت نرمال یا زوم دیده می شوند . قابلیت تنظیم ابعاد هوشمندانه Smart-fit به خوبی اندازه صفحات وب را در نمایشگر متعادل نگاه می دارد .

نسخۀ 2 بلوتوث مجهز به پروفایل HID امکان استفاده از گوشی بعنوان کنترل از راه دور برای کامپیوتر و ... را فراهم آورده است .

قابلیت هم گام سازی اطلاعات ( Synchronization ) با دستگاههای نزدیک یا دور نیز در این گوشی وجود دارد . که اولی بوسیله Outlook و کامپیوتر و دومی بوسیله یک دستگاه Server Remote راه دوراست . حین اتصال به USB سه حالت گوشی قابل دسترسی است : انتقال اطلاعات ، USB Internet و مودم .

image
 

image
 
image

 همچنین برنامه Googel Maps در گوشی قرار داده شده است .

image

برنامه ها

مدیریت زمان از طریق سازمان دهنده در منوی اصلی صورت می گیرد که شامل : مدیریت فایل ، زنگ بیداری ، Application ، تماس ویدیویی ، تقویم ، Task، یادداشت ، هم گام سازی ، تایمر ، ساعت زمان سنج ، ماشین حساب و ذخیره گرها ست . در منوی Entertainment برنامه های Music Dj ، video Dj ، Track ID و ضبط صدا وجود دارد . ضبط صدا بدون محدویت و بستگی به حجم خالی حافظه دارد . و از برنامه های جانبی دیگر می توان تنها به Music Mate4 اشاره کرد .

image
 
image
 

image
 
image
 

image
 
image
 

image
 
image
 

image
 
image
 

image
 
image

 

بازی ها

سه نوع بازی با نام های Lumines Block ، Sims 2 و تنیس در این گوشی وجود دارند . اولی بازی الهام گرفته از بازی Tetris و Sims که نسخۀ موبایلی همان Sims سابق بوده و تنیس که از نامش مشخص است .

image
 

image
 
image

و در پایان ...

W890 به قدر کافی متنوع و زیبا بوده و مطابق با هر سلیقه ای می باشد . این گوشی مدل جدیدی از سری گوشی های باریک است . در مورد دوربین ، سایز نمایشگر و بلندگوهای سونی اریکسون می توانست بهتر از این باشد . همچنین نبود امکاناتی همچون لرزش گیر ( Shake Control ) و چرخش تصاویر ( auto-rotate ) در دوربین نیز از نکات مأیوس کننده است . می توان گفت W890 مدل اصلاح شده W880 است که مجهز به رادیو FM شده و دکمه های کوچک آن اصلاح شده اند .

و در کل باید گفت که این گوشی خوش تراش و مقاوم ، ویژگی های موفق زیادی در خود جای داده  است .  

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)