خانهبررسی‌ها
SonyEricsson W910

SonyEricsson W910

در ادامه تولید گوشی W850 سونی اریکسون اینبار گوشی W910 را تولید کرد. این دو گوشی از بسیاری جهات شبیه به هم می باشند ...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
 
 

محتویات بسته ی فروش

 

-          گوشی

-          باتری

-          کابل USB

-          کارت حافظه M2 با ظرفیت 1 گیگابایت

-          تبدیل کارت حافظه

-          هدست سیم دار مدل(HPM-70)

-          راهنمای مصرف کننده

-          CD نرم افزار

 

 

ویژگی های ظاهری

 

در ادامه تولید گوشی W850  سونی اریکسون اینبار گوشی W910 را تولید کرد. این دو گوشی از بسیاری جهات شبیه به هم می باشند به طور مثال هر دو از نوع کشویی بوده و اینترفیس هر دو تقریباً یکی می باشد. اگر چه این گوشی فاقد سیستم عامل می باشد ولی قابلیت های صوتی آن در حد بسیار بالایی است و در کل می توان گفت که این روزها در بازار این گوشی بهترین واکمنی است که می توان آن را تهیه نمود.

 

image
 

W910 با داشتن چنین قابلیت منحصر به فردی، رقیبی هم اندازه خود ندارد. گرچه W890 تا حدی شبیه آن می باشد اما فرم این گوشی به صورت ساده است( کشویی و یا تاشو نمی باشد) بنابراین نزدیکترین مدل به این گوشی مدل W580i می باشد.

از سوی دیگر باید گفت که این طرح جدید سونی اریکسون پاسخی به طرح های باریک سامسونگ نظیر D900 بوده است.

 

 

طراحی، سایز و دکمه های کنترل

 

گوشی W910i سونی اریکسون 86 گرم وزن داشته و ابعاد آن 12.5×50×99.5 میلی متر می باشد. قاب آن به طور عمده از جنس پلاستیک می باشد و به همین خاطر گوشی از لحاظ وزنی سبک می باشد همچنین از آن جا که مکان مناسبی برای انگشت شست(به منظور باز کردن قسمت کشویی گوشی) در نظر گرفته نشده اغلب این انگشت هنگام باز کردن گوشی بر روی صفحه نمایش قرار خواهد گرفت. به خاطر پلاستیک مناسب به کار رفته در بدنه ی گوشی خراش یا آسیب فیزیکی به ندرت در بدنه گوشی دیده خواهد شد.

 

image

image

image

 

 

 

مشکل مشترک تمامی مدل های کشویی اینست که دو قسمت گوشی به سختی بر روی هم می غلتند و احتمال سایش و بوجود آمدن لقی در این دو سطح  بعد از استفاده ی مداوم از گوشی وجود دارد. اما در مورد W910 این مسئله بر طرف شده است.

 

image

 

یکی از مشکلات این گوشی جنس نازک پلاستیک به کار برده شده در گوشی آن می باشد که احتمال وارد آمدن فشار و یا افتادن از دست عامل تهدید کننده ی برای آن به شمار می آید.

 

 

image

image

 

 

این گوشی در سه رنگ قرمز، مشکی و برنز ارائه شده است. البته ممکن است پس از مدتی رنگهای تیره ای نظیر آبی نیز در تولید این گوشی به کار روند.

 

image

 

قسمت میکروفون و گوشی هم رنگ قاب گوشی می باشند. در حالی که در مدل های پیش از این رنگ این قسمت ها ثابت و استاندارد بود.

 

image
 

image

 

 

هر سه رنگ این گوشی زیبا می باشند. رنگ مشکی آن که مورد استقبال عام است.

رنگ قرمز برای بانوان و رنگ برنز آن برای هر دو طیف مناسب می باشد.

دکمه ی Power و واکمن در بالای گوشی قرار داردند. قرار گیری دکمه واکمن در این مکان که شاید هم کمی عجیب به نظر برسد به دلیل وجود قابلیت Shake Control (مدیریت پخش گوشی از طریق تکان دادن گوشی به سمت چپ یا راست) می باشد که به کابر این امکان را می دهد که بدون دیدن گوشی و از طریق یافتن دگمه واکمن( که برجسته بوده و پیدا کردن آن راحت می باشد) و پایین نگه داشتن این دگمه و حرکت دادن گوشی به طرفین امکان رفتن به موسیقی بعدی یا قبلی وجود دارد

image

image

image

 

در پایین گوشی سطح شیب داری قرار گرفته که اندکی طول گوشی را بلندتر نشان می دهد.

بلندگو در پشت گوشی قرار دارد که در قابی نقره ای رنگ و برجسته قرار گرفته است. و در قسمت بالایی پشت گوشی قسمت های نوارهای محافظ ضدخش قرار دارند.

 

image

 

در گوشه سمت چپ سوکت Fast Port، و جایگاه اتصال گردنبند، دکمه تنظیم صدا، دگمه مخصوص عکس برداری و دریچه ی کارت حافظه در سمت راست قرار دارند.

دوربین دو مگاپیکسل، چراغ نشانگر ضبط تصاویر و پوشش باتری نیز در  پشت گوشی قرار دارند.

 

image

image

image

 

دوربین VGA برای تماس های تصویری در روی گوشی قرار گرفته است.

نکته جالب دیگر قرار داشتن سیم کارت در زیر باتری است.

 

image

image

image

image

 

 

 

صفحه نمایش
 

گوشی W910 دارای صفحه نمایش 320× 240 پیکسلی( قطر 2.36 اینچ معادل 48×36 میلی متر) می باشد و امکان نمایش 262 هزار رنگ با تصاویر شفاف و درخشان را دارد. ابعاد مناسب صفحه نمایش به خوبی هر سایز خطی را بزرگ و خوانا نشان می دهد. مثلاً در مقایسه W580 با W910 که تقریباً صفحه نمایش برابری دارند تصاویر W580 بسیار ضعیف تر می باشد.

 

image

 

قابلیت نمایش 9 خط متن و4 خط سرویس در صفحه نمایش وجود دارد. همچنین در زیر نور آفتاب تصاویر کاملاً واضح هستند.

 

 

صفحه کلید

 

مجموعه دکمه های جهت دار تغییر شکل یافته و عمده کارها از طریق سه دکمه ی کمکی به انضمام دکمه ی "C " وActivity انجام می گیرد. دکمه ی جهت دار برای کنترل امکانات موسیقی نیز به کار می روند دکمه Ok از جنس کروم می باشد.

 

image

image

 

 

در گوشه سمت راست سنسور تنظیم نور قرار داد که به تناسب نور محیط، نور سفید زمینه را تنظیم می کند. در حالت واکمن، رنگ نور دکمه های جهت دار نارنجی می باشد مانند مدل K800i در بالای صفحه نمایش 2 دکمه ی A,B برای مشاهده عکس ها قرار دارد.

 

image

 

کلیدهای عددی صفحه کلید از قطعه های بسیار نازک تشکیل شده اند و باید با انگشت به طور کامل روی آن فشار آورد که چندان کارایی جالبی به نظر نمی رسد ولی بعد از مدتی به آن عادت خواهید کرد.

 

image

 

 

باتری
 

بر خلاف سایر گوشی ها، باتری W910 با قدرت  920mAh و از نوع Li-lon (به جای Li-Pol) می باشد و 350 ساعت در حالت آماده باش  و 9 ساعت زمان مکالمه از امکانات باتری این گوشی است.

 

image

 

یکی از محاسن این گوشی این است که رقم افزایش سایز صفحه نمایش در تمامی حالات بازده باتری کم نمی شود و بدون کاهش سایر محاسن آن، حدود 10 تا 30 درصد به بازده باتری آن افزوده شده است.

 

image

 

این باتری حتی از مدل های کشویی سامسونگ با باتری Li-lon، 800 mAh نیز 1.5 تا 2 برابر طول عمر بیشتری دارد. حالت پخش موسیقی آن نیز 2 برابر و نیم  شده است.

شارژ باتری خالی این گوشی حدود 2.5 ساعت می باشد.

 

حافظه و کارت حافظه

 

حدود 38 مگابایت حافظه از خود گوشی در اختیار کاربر قرار دارد همچنین در بسته خریداری شده گوشی کارت حافظه ای با ظرفیت 1 گیگابایت ( از نوع m2) نیز قرار گرفته است. که حجم  آن تا 4 گیگابایت قابل ارتقاء می باشد.

 

 

ابزارهای ارتباطی

 

USB:

با اتصال به آن گوشی شما تبدیل به یک مودم خواهد شد.

قابلیت auto rotation نیز به خودی خود جهت عکس ها را تنظیم می کند.

 

 

بلوتوث:

 

بلوتوث این گوشی مجهز به سیستم EDR و از نسخه ی دوم می باشد همچنین دارای پروفایل A2DP نیز می باشد که سرعت انتقال اطلاعات آن 100 کیلوبایت در ثانیه می باشد.

لیست پروفایل های اجرایی از این قرار است:

 

-          A2DP

-          Basic imaging Profile

-          Basic Printing Profile

-          Dial-up Networking Profile

-          File Transfer Profile

-          Generic Access Profile

-          Generic Object Exchange Profile

-          Hands free Profile

-          Headset Profile

-          HID

-          JSR-82 Java API

-          Object Push Profile

-          Personal Area Network Profile

-          Serial Port Profile

-          Service Discovery Application Profile

-          Synchronization Profile

-          Sync ML OBEX binding

 

 

عملکرد و کارایی
 

فایل های Jar با حداکثر سایز و از  512 کیلوبایت تا 1.5 مگابایت قابل اجرا می باشند.

 

image

image

image

image

 

 

 

 دوربین

دوربین W910، با رزولوشن  2 مگاپیکسل با ماتریس CMOS و فاقد قابلیت auto-focus می باشد.

سه نوع وضوح 1224×1632، 640´480  ، 120×160پیکسل و دو نوع تراکم تصویر(نرمال و خوب) قابل انتخاب می باشند. تصاویر با کیفیت نرمال 300 کیلوبایت و با کیفیت خوب 500 تا 600 کیلوبایت حجم اشغال می کنند. ذخیره عکس ها 1 تا2 ثانیه زمان می برد و هنگام گرفتن چند عکس متوالی مدت زمانی حدود 3 تا 4 ثانیه زمان ذخیره سازی لازم است.

 

image

 

اینترفیس دوربین این گوشی Cyber-shot نسخه جدید با تنظیمات منوی منحصر به خود می باشد. که البته در کارایی تاثیر چندانی نگذاشته است.

تنظیمات دوربین از این قرار می باشند:

 

-  صدای عکس برداری: امکان انتخاب سه صدا حین عکس برداری موجود می باشد.

-  تنظیم نور سفید عکس : حالت auto-mode ، سفید مهتابی و آفتابی

 

- Effects: که شامل حالت نگاتیو،Solarize، Sepia و سیاه- سفید است.

 

image

 

- timer: برای عکس برداری از خود در زمان های معین قابل تنظیم می باشد.

 

image

 

- عکس برداری در تاریکی: برای شب مناسب می باشد که تصاویر چندان کیفیتی ندارند.

 

image

 

-  حالات عکس برداری: که شامل Normal-mode: عکس برداری عادی، Multishot-mode: عکس برداری  به صورت 4عکس متوالی. Landscape: عکس های محیطی زیبا، Frame-mode: اضافه نمودن قاب به عکس ها.

 

image

 

-  در هنگام عکس برداری امکان استفاده از کلیدهای عددی برای اعمال تنظیمات به صورت سریع وجود دارند که بسیار جالب و مناسب می باشد.

 

ویدئو

 

تصاویر ویدئویی با دو وضوح (96*128 و 144*176) و با فرمت 3GP گرفته می شوند.

فیلم برداری در دو حالت 10 ثانیه، یا بیشتر و با کیفیت نه چندان خوب می باشد.

 

برنامه های از پیش نصب شده نظیر بازی ها و تم ها

در این گوشی 5تم  وجود دارند که نمای منوی اصلی را از حالت دایره به حالت ماتریس تغییر می دهد.

 

image
 
image
 
image

image
 
image
 
image

 

  همچنین سه بازی به نام های Lumines Block Challenge، Marble Madnes 3D ( در این بازی از قابلیت حسگر حرکتی در انجام بازی استفاده می شود) و V-Rally 3D در گوشی قرار داده شده است.

 

image
 
image
 
image

image
 
image

 

همچنین در این قسمت برنامه Audible(که امکان دانلود کردن  mp3 صوتی)، Music Mate 4 را می توان مشاهده کرد.

 

image
 
image
 
image
 

 

image
 
image

 

 پخش موزیک

 

Sense Me: علاوه بر واکمن نسخه 3، برنامه ی جدید Sense me به قابلیت این گوشی افزوده شده است و امکان دسترسی به کارت حافظه بدون اتصال به کامپیوتر را فراهم می آورد.

نوع هر آهنگ به صورت نقاطی بر روی صفحه نمایش داده شده است و  با تنظیم این نقاط می توان نوع آهنگ نظیر شاد یا غمگین بودن آن را انتخاب نمود و آهنگ ها را در Play list یا لیست های پخش مبتنی بر این خصوصیات ذخیره نمود.

 

image
 
image
 
image

  این دکمه از قابلیت جدید W910i می باشد. ابتدا با یک فشار دکمه، حالت واکمن را روشن می کنید و سپس به وسیله ی حرکت دادن گوشی ، آهنگ ها را تعویض می نمایید. با حرکت آن به سمت راست، آهنگ بعدی و با حرکت به سمت چپ آهنگ قبل پخش می شود و با چرخاندن آن آهنگ ها به طور بی قاعده (Shuffle) اجرا خواهند شد. این کنترل از راه دور شیوه ی خوشایندی برای پخش موسیقی می باشد.

 

 پخش بلندگوها
 

کیفیت بلندگوها خیلی چشمگیر نمی باشد و به محض بلند کردن صدا پخش آن بسیار ناموزون خواهد شد و از این لحاظ شاید بتوان گفت که W910 اندکی ضعیف ارائه شده است.

 

 واکمن نسخه ی 3

 واکمن این گوشی، نسخه 2 واکمن و برنامه DRM و MTP را پشتیبانی می کند.

تمام فایل ها در کارت حافظه ذخیره و سپس اطلاعات لازم از ID3 آن ها گرفته می شود. فرمت های mp3، AAC، AAC+، E-AAC+، WAV و WMA و m4a اجرا می شوند و محدودیتی در Bitrate فایل ها نمی باشد ولی Bitrate 192 کیلوبیت در ثانیه توسط شرکت توصیه شده است.

 فایل های صوتی بدین صورت دسته بندی شده اند:

 

-  نام خواننده

-  نام آلبوم

-  نام آهنگ

-  نوع آهنگ

-  لیست انتخابی شخصی

 

image

image

image

image

 

امکان تنظیم حالت "تکرار" برای یک یا تمام ترانه ها وجود دارد. با اختیار داشتن 5 نوع اکولایزر امکان تنظیمات شخصی برای صدای موسیقی وجود دارد.

 

image

 

همچنین Track ID  و رادیو  FM با قابلیت RDS ارائه شده است.

 

image

 

 کیفیت صدا

 

هدست 70-HBM  کیفیت صدای خوبی را فراهم آورده است. همچنین میزان صدای آن تا 15 درجه کم و زیاد می شود.

 

image

 

صدای w910i در مقایسه با مدل 5310 نوکیا و I450 سامسونگ دارای قدری پایین تر می باشد و اگر بلندی صدا برایتان اهمیت فراوانی دارد به دنبال گوشی دیگری باشید.

 

عملکردهای اصلی

 

image

 

image

 

میزان پارازیت های صوتی W910 نیز نسبت به سایر دستگاه های صوتی بیشتر می باشد.

 

  مقایسه W910i و W580i
 

با یک نظر می توان گفت که این دو گوشی از لحاظ عملکرد و کیفیت تقریباً در سطح مشابهی قرار دارند.

 

 

image

image

image

 

 

 
رقابت با سایر برندها

 در نظر اول اصلی ترین رقبای W910 را می توان U600 و U700 سامسونگ نام برد. اگرچه این دو گوشی برای استفاده های صوتی نظیر واکمن طراحی نشده اند اما نکات بسیار شبیه و مقایسه آمیزی (نظیر دوربین 3.2 مگاپیکسل) با W910 دارند. از لحاظ نرم افزاری W910 قابلیت های بالاتری ارائه می دهد. اما هر دو برند از این گوشی ها با استقبال فراوان خریداران مشکل پسند مواجه شده است.

 

 

image

image

 

همچنین مدل F330 سامسونگ اگرچه قابلیت موسیقایی خوبی ندارد اما برای قشر مخاطبان دیگری در نظر گرفته شده است.

همچنین N81 نوکیا نیز رقیب خوبی برای W910 به حساب نمی آید.

شاید بتوان 5610 نوکیا را رقیب مناسبی برای W910 نام برد.

کیفیت بسته بندی و قیمت هر دوی آن ها مشابه است، گرچه عملکرد صوتی 5610 نسبت به W910 بالاتر است ولی از لحاظ ظاهری چندان جذاب طراحی نشده است.

شاید تا بدین جا تصور کرده اید که این محصول یکی از بهترین ها و پر فروش ترین ها خواهد بود ولی در حقیقت این محصول چیزی در حدود W850 خواهد بود.

 

 

در پایان

رغم صدای پلی فونیک 72 کاناله عملکرد صوتی فوق العاده ای در W910 مشاهده نمی شود.

کیفیت بلندگوها نسبتاً خوب است و ویبره نسبتاً ضعیف است. همچنین گیرنده های صوتی نیز در راستای سایر بخش ها قرار دارند.

عملکرد برنامه Sense Me خوب و قابلیت Shake Control در عمل به نظر بی استفاده می رسد و با کیفیت صوتی متوسط آن به عنوان محصولی بی رقیبی در زمینه ی موسیقی به شمار نمی آید و با دیدن لوگوی واکمن روی گوشی ، هر بیننده ای تصور قابلیت های قوی در پخش موسیقی را خواهد داشت در حالی که حقیقتاً اینطور نیست. همچنین این گوشی با استقبال از سوی طرفداران مد مواجه خواهد شد.

 

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)