خانهبررسی‌ها
SonyEricsson K550

SonyEricsson K550

پس از طرح موفقیت آمیز K750i، سونی اریکسون به فکر تولیدK550i افتاد. با استقبالی که از مدل K750 شد و همچنان ادامه دارد، مدل K550 در ظاهری بسیار ...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
                                  

 

 

مروری بر گوشی مدل K550 سونی اریکسون

محتویات بسته فروش

• گوشی

• باتری مدل BST-33

• شارژر

• کارت حافظه 2M با حجم 64 مگابیت

CD نرم افزار

• هدست سیمی استریو

پس از طرح موفقیت آمیز K750i، سونی اریکسون به فکر تولیدK550i افتاد. با استقبالی که از مدل K750 شد و همچنان ادامه دارد، مدل K550 در ظاهری بسیار شبیه به آن طراحی شدو تفاوت های آن شامل امکانات عکس برداری، پوشش روی لنز ، کارت حافظه M2، قاب باریک، طراحی جدید و امکان اجرای برنامه های جاوا بطور همزمان می باشد.

image
 
image
 
image

W610i همزاد دیگرK550i است که شباهت های عملکردی زیادی با یکدیگر دارند. و تفاوت عمده آن ها قابلیت واکمن W610 است. K550 در 2 رنگ سفید و مشکی عرضه شده است.

image

ابعاد K550 120×46×14  میلی متر است. وزن آن 95 گرم است که در مقایسه با K750 کمی بزرگتر می باشد . کیفیت بدنه آن خوب و در سمت راست گوشی 2 گیره متحرک برای باز کردن قاب باتری وجود دارد.

image

نکته قابل توجه طراحی درپوش لنز گوشی است که البته دلیل خوبی برای این امر وجود دارد. در پوش لنز دوربین 550K بر خلاف مدل های پیش با قرار دادن در جیب باز نمی شود. و این به دلیل خاصیت دندانه دار بودن آن است.

1 آینه کوچک در کنار لنز دوربین برای عکس برداری از خود وجود دارد . و در بالای هر دوی اینها 2 فلش LED قرار گرفته است.

image
 
image

دریچه کارت حافظه M2 در سمت چپ گوشی قرار گرفته که در زیر قاب باتری مخفی شده است و برای دسترسی به آن می بایست قاب باتری را گشود. محل اتصال، هدست و کابل اطلاعات نیز در سمت چپ قرار دارد. دکمه مخصوص دسترسی به موسیقی نیز در همین سمت راست قرار گرفته است. دکمه تنظیم صدا و دسترسی میان بر دوربین در سمت کارایی آسانی دارد. دریچه اینفرارد و دکمه Power با کاربرد تغییر پروفایل ها نیز در بالای گوشی قرار دارند.

image

نمایشگر 1/9 اینچی آن از نوع TFD بوده و 262 هزار رنگ را نمایش می دهد. سایز بزرگ حروف و نمایش محدب آیتم های منو بر جذابیت کار با K550 افزوده است. 6 خط متن و 3 خط سرویس در نمایشگر این گوشی مشاهده می شود. و با وجود اینکه لایه محافظ بر آن کشیده نشده و با وجود کم رنگ شدن تصاویر، قابلیت خواندن آن در زیر نور آفتاب همچنان محفوظ می ماند.

image

مشابه W610i صفحه کلید این گوشی درست مانند W880i دارای دکمه های باریک و کوچک است و کار با آن را اندکی مشکل می نماید.

image

نور پس زمینه صفحه کلید به رنگ آبی روشن می باشد . کار با دکمه های دسترسی سریع ، آسان است. البته دکمه 4 طرفه اندکی کوچک است.

image

باتری Li-Pol با توان 960 میلی آمپر بر ساعت مدت 7 ساعت تماس 350 ساعت استندبای و 25 ساعت پخش موسیقی را پوشش می دهد. شارژر کامل آن مدت 2 ساعت زمان می برد.

image
 
image
 

منو

K550 در مقایسه با W610 منوهای ساده تری دارد. منوی اصلی بصورت یک جدول 12 خانه ای ظاهرمی شود.

image

 داده های متنی هیچ تغییری نکرده و با فشار دکمه # زبان های موجود در گوشی ارایه می شود. برخلاف زیر مجموعه های عمودی مرسوم، در این گوشی زیر مجموعه های یک منو در صفحات موسوم به tab و به صورت افقی نمایش داده می شود.

این صفحات در منوهای " دفترچه تلفن" ، " تنظیمات" و سایر منوهای گوشی به چشم می خورد. عملکرد منوی فعالیت ها نیز شامل صفحات tab است. صفحه اول آن مخصوص نمایش رویدادها، تماس های نا موفق، یادداشت ها و پیام ها است. امکان غیر فعال کردن این رویدادها وجود دارد.

صفحه چهارم شامل پر کاربردترین برنامه ها و بالای آن مربوط به جستجوی گوگل است و صفحه دوم مربوط به مدیریت برنامه ها است که شامل لیستی از آخرین برنامه های در حال اجرا می باشد.

امکان اجرای 8 برنامه جاوا بطور همزمان وجود دارد.در هنگام اتصال به USB، نوع اتصال باید مشخص شود. در حقیقت باید معلوم شود که آیا هدف دسترسی به اطلاعات، مدیریت برنامه های گوشی و یا حالت پرینت است. در حالت نخست گوشی خاموش بوده و تنها می توان به اطلاعات حافظه داخلی گوشی و کارت حافظه دست یافت سرعت انتقال اطلاعات 500 کیلوبیت در ثانیه است.

 
دفترچه تلفن

1000 نام تماس با محدودیت 2500 شماره تلفن وجود دارد. این بدان معنا است که با وجود امکان ذخیره کردن 5 شماره تماس برای هر فرد، از این تعداد تنها 2500 شماره قابل دسترسی است.

image
 
image
 

image
 
image
 

image
 
image

از قسمت تنظیمات آن می توان تعیین کرد کدام زمینه ها از یک شماره تماس ارایه شود امکان الصاق عکس و زنگ سفارشی به شماره تماس ها وجود دارد. تاریخ تولدهایی که دراین قسمت ذخیره می شوند قابل هماهنگی با منوی " سازمان دهنده" بوده و می توان از چند روز قبل از آن ها مطلع شد. هنگام نوشتن اطلاعات یک شماره می توان در صفحات tab جا به جا شد. در نخستین صفحه شماره تلفن ذخیره می شود. یادداشت های صوتی قابل الصاق به برخی از شماره ها هستند. شماره گیری صوتی فراهم می باشد. برای دسترسی به اطلاعات سیم کارت باید به گزینه مخصوص آن در منو مراجعه کرد. هر کدام از کلیپ های ویدیویی به عنوان CallerID قابل استفاده می باشد.

 
پیام ها

تمام ابزارهای استاندارد برای مدیریت پیام ها موجود است. پیام ها در سیم کارت و حافظه گوشی ذخیره می شوند. امکان چت نیز وجود دارد.

image
 
image

ارسال MMS نیز به خوبی انجام می شود ارسال و دریافت ایمیل و هر نوع رمز گذاری نیز فراهم می باشد. فایل های آفیس یا PDF قابل شناسایی نمی باشند. محدودیت ایمیل های ارسالی و دریافتی بستگی به اپراتور دارد. ایمیل های با ضمایم 6-7 مگابایتی به آسودگی ارسال می شوند. استاندارد Push Mail هم فراهم می باشد.

 
RSSFeed

تنظیمات این قسمت آسان است. تنها با تعیین نام  مورد نظر و آدرس گوشی خود به خود متصل و دانلود آغاز می شود. امکان به روز کردن یک آیتم و یا تمام آیتم ها فراهم است.

image
 
image
 

لیست تماس ها

30 شماره در لیست اصلی با تاریخ و زمان مربوط ثبت می شود. نوع  تماس( ناموفق/ دریافتی/ ارسالی) و محل ذخیره شماره تلفن( سیم کارت/گوشی) در کنار شماره مشخص می شود. امکان مشاهده زمان آخرین تماس و مجموع تماس های ارسالی در این قسمت وجود دارد.

 

سرگرمی ها

عکس ها، موزیک و سرگرمی ها از این منو قابل دسترس است. عملکرد Music Dj نسبتاً جذاب و امکان ساخت زنگ وجود دارد. نسخه پیشرفته MusicDj، VideoDj نام دارد. که امکان اصلاح فایل های حاصل با فرمت gp3 را دارد و قابل ارسال باMMS و ایمیل می باشد.

image

photoDj نیز امکان تنظیم نور، وضوح، حذف ایرادات و قرمزی چشم را می دهد.

image
 
image
 

image
 
image

 

 کنترل از راه دور

امکان کنترل سایر دستگاه ها از طریق بلوتوث گوشی امکان پذیر است که در مورد تمام گوشی های سونی اریکسون یکسان است.

image

امکان ضبط صدا نیز در این گوشی موجود است . امکان ضبط تماس های تلفنی نیز وجود دارد و هیچ محدودیتی به چشم نمی خورد.

image

 
بازی ها

تنها بازی puzzle slider در K550i وجود دارد.

image
image
image
 

سازمان دهنده ( ارگانایزر )

سه حالت مشاهده روزانه، هفتگی و ماهانه برای تقویم وجود دارد. در حالت نخست تمام رویدادها قابل مشاهده می باشند. رویدادهای اخیر نیز نمایش داده می شوند. زنگ یادآوری در صورت خاموش بودن گوشی نیز فعال باقی خواهد ماند.

لیست انجام وظایف، جستجو، ، یادداشت، زنگ بیدارباش و زمان سنج، شمارش معکوس نیز در این منو وجود دارند.

 

ابزارهای ارتباطی

در این منو اتصالات  WAP، GPRS، EDGE و بلوتوث و همگام سازی با کامپیوتر فراهم می باشند. بلوتوث نسخه 2 با EDR نیز وجود دارد.

پروفایل HID برای کنترل از راه دور کامپیوتر و سایر ابزارها وجود دارد. سایر پروفایل های بلوتوث از این قرار می باشند:

Dial-up networking profile

 Generic Access Profile•

 Generic Object Exchange Profile•

 Object Push Profile•

Serial Port Profile•

 Hands Free Profile•

 Headset Profile

 Synchronization Profile•

 Basic Imaging Profile•

File Transfer Profile

 HID Profile•

 Sync ML OBEX binding•

 Java API•-82‏JSR

 A2DP

 

جستجوگر وبWAP

که شامل موارد مختلفی است و نسخه 2 آن موجود است. اتصالات ایمن و امکان دانلود کردن Wallpaper، تم، زنگ و ... رابرای کاربران فراهم می کند.

جستجوگر استاندارد سونی اریکسون Net Front است که صفحات یک ستونه وب و HTML را نمایش می دهد.

صفحات HTML که فرمت های پیشرفته و یا حجمی بیش از 500 کیلوبایت داشته باشند نمایش داده نمی شوند. در کل جستجوگر آن خوب است ولی وجود Opera Mini بهتر بود.

تنظیمات

در حالت استندبای ساعت در پایین نمایشگر قرار دارد. امکان تغییر سایز حروف وجود دارد. تنظیمات سایر بخش های منو نیز در این قسمت صورت می گیرد.

image
 
image
 

image
 
image
 

image
 
image

مدیریت فایل ها

حجم 70 تا 75 مگابایت از حافظه در اختیار کاربر است. امکان ارتقای حافظه با کارت M2 وجود دارد. بقیه حافظه در اختیار کاربر است. امکان ارتقای حافظه با کارتM2 وجود دارد. بقیه حافظه شامل برنامه هایی است که از پیش نصب شده است. بخش دیگری از حافظه نیز برای دفترچه تلفن و لیست تماس ها است.

image

تنظیم فایل ها بر اساس تاریخ، نوع و زمان صورت می گیرد. ویژگی جدیدی در منوی Image Gallery به نام Time line افزوده شده است.

 

دوربین

دوربین این گوشی 2 مگاپیکسل و از نوع CMOS است. طرح دوربین مشابه مدل i750K بوده و ویژگی جدیدی ارایه نمی دهد. سه وضوح 1632×1224،1280×960 ، 640×480 پیکسل و 2 نوع کیفیت تصویر: نرمال و خوب موجود است. و تنها سایز تصاویر بستگی به وضوح آنها دارد. عکس ها در کیفیت نرمال حجمی معادل 300 کیلوبایت و کیفیت خوب معادل 500-600 کیلوبایت حجم دارند.

image
 
image
 

image
 
image
 

تنظیمات دوربین از این قرار است:

1-      صدای عکس برداری امکان انتخاب سه صدا وجود دارد ولی نمی توان صدا را خاموش کرد.

2-      تنظیم نور:( سفید، مهتابی، آفتابی)

3-      جلوه های تصویری (نگاتیو، آفتابی، قهوه ای و سیاه و سفید)

4-      تایمر

5-      عکس برداری در شب

6-      حالت عکس برداری (نرمال، عکس برداری متوالی، افقی، فریم)

 

تصاویر ویدیویی با 2 وضوح 176×144 و 128×96 با فورمت 3Gp  ذخیره می شود. مدت ضبط از  10 ثانیه تا مدت نامحدود قابل تنظیم است.

 

پخش ویدیو

منوی پخش ویدیو از پخش موسیقی مجزا است. کیفیت آن QVGA و بصورت 30 فریم در ثانیه است.

image
 
image
 
image

 

رادیو

امکان ذخیره 20 ایستگاه رادیویی و RDS وجود دارد.

 

بخش موسیقی

فرمت های MP AAC، +  Eaac، WMA، GP3، 4mpeg تحت پوشش این گوشی می باشند. امکان تغییر کولایزر نیز وجود دارد.

Track ID

که در منوی " سرگرمی ها" وجود داشته و نام .مشخصات آهنگ در حال اجرا را معلوم می کند و امکان خرید آن- لاین موسیقی را فراهم آورده است.

image

 

برنامه ها

3 برنامه از پیش نصب شده Photo Mate، Hpprintو Face Wrap در این گوشی ارایه شده است. برنامه نخست راهنمایی در زمینه عکس برداری ارایه می دهد. می توان از فریم استفاده کرد و عکس های گوشی را اصلاح نمود. برنامه دوم برای گرفتن چاپ از عکس های درون گوشی از طریق بلوتوث است.

image

و برنامه سوم برای گرفتن چاپ از عکس های دورن گوشی از طریق بلوتوث است.

image

 

عملکرد

عملکردK550i  نسبت به گوشی های پیش از خود بهتر است. وضوح نمایشگر، سرعت اینترفیس، اجرای فایل های JAR و تصویر مثبتی از این گوشی را ارایه کرده است.

 

و در نهایت

با وجود صدای پلی فونیک 40 کاناله، K550i ویژگی خاص صوتی ارایه نداده است لرزش ویبره و کیفیت صدای بلندگو آن چندان قوی نیست.

شاید بتوان گفتK550i برای آن دسته از کاربرانی است که قبلاً مدلK750i را تجریه کرده و از آن راضی بوده اند.

K550 احتیاجات اولیه یک کاربر کم توقع را از گوشی همراه بر آورده می کند.

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Mass

۱۳۹۷/۱۱/۵
با سلام،ببخشید خواستم بپرسم حالت پرواز رو چه جور میشه فعال کرد ممنونم