خانهبررسی‌ها
SonyEricsson J120

SonyEricsson J120

همه کارخانه داران از طریق تولید گوشی های نسبتاً ارزان قیمت تلاش می کنند سهم خود را در بازار فروش بیشتر و بیشتر کنند. سونی اریکسون نیز از این قاعده مستثنی نیست...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
 
سونی اریکسون   J120i  ,J110i
محتویات بسته فروش

      - گوشی

      - باتری

      - شارژر

      - هندزفری استریو  سیمی (فقط برای (J120i

      - دفترچه راهنما

 

همه کارخانه داران از طریق تولید گوشی های نسبتاً ارزان قیمت تلاش می کنند سهم خود را در بازار فروش بیشتر و بیشتر کنند. سونی اریکسون نیز از این قاعده مستثنی نیست، اما تقاضای فراوان برای گوشی هایی با قیمت متوسط و بالا این شرکت را از تولید محصولات با قیمت پایین خصوصاً ازسال 2006 باز داشته بود. البته در اواسط سال 2007 سونی اریکسون گوشی هایی با حدود قیمت 100 دلار تولید کرد. تا بتواند باز هم نبض بازار را در دست بگیرد.

 

image

 

 

image

 

 

image

 

 

تنها تفاوت این دو گوشی این است که مدل J120i  دارای رادیوFM  می باشد؛ در بقیه موارد این دو گوشی کاملاً یکسان هستند. از نظر طراحی نیز تنها تفاوت آن ها در رنگ قسمت های کناری وپشت آنهاست و بقیه ی قسمت های گوشی سیاه رنگ است. لازم به ذکر است که گوشی J110i در رنگ های خاکستری ، کرم و ارغوانی وگوشی J120i تنها با رنگ مشکی به بازار معرفی شده اند.

 

 

image

 

 

در قسمت های کناری J120i برچسب نارنجی رنگ رادیو FM قرار گرفته که از این مورد هم می توان برای تشخیص دادن این دو گوشی از هم استفاده نمود.

 

image

 

 

image

 

 

اندازه گوشی 17×44×99 میلی متر و وزن آن 75 گرم است. از نظر ابعاد،این گوشی نسبت به گوشی های دیگر ویژگی خاصی ندارد. گوشی فاقد دکمه های  کنترل های جانبی است و  Fast port هم در قسمت زیرین آن قرار گرفته است.

 

 

image

 

 

این گوشی دارای صفحه نمایش STN با قابلیت نمایش66 هزار بایت رنگ و وضوح تصویر 64×96 پیکسل است. بر روی صفحه تا 3 خط نوشته و دوخط اطلاعات شبکه جای می گیرد وکیفیت آن بسیار بهتر از گوشی هاییست که 3یا4 سال پیش با همین قیمت به فروش می رفت. کیفیت عکس ها در صفحه نمایشگراین گوشی قابل تعریف است و در زیر نور آفتاب نیز دیده نمی شوند!

 

 

image

 

 

صفحه کلید گوشی از پلاستیک ساخته شده و بسیار کوچک است ولی با این حال چیزی از کارایی گوشی کم نمی کند. نور زمینه آبی است ودر شرایط مختلف دیده می شود.

 

 

image

 

 

image

 

 

باتری گوشیBST-37   مدل  (900 MAH  Li-pol )است و سازندگان آن ادعا می کنند که این باتری می تواند تا 400 ساعت در حالت آماده باش و  9 ساعت در حالت مکالمه کار کند. شارژ کردن باتری گوشی کمتر از 2 ساعت طول می کشد.

 

image

 

 

منو(menu)

منوی این گوشی مانند بقیه ی گوشی های سونی اریکسون به صورت عمودی قراربوده  وفقط یک گزینه به صورتthumbnaif  در صفحه نمایش نشان داده می شود. منو به دلیل فقدان برخی ویژگی ها حالت نمایش به صورت جدولی را ندارد.

 

 

          

image
image

 

   

  

image
          
image

 

 

دفترچه تلفن

دفترچه تلفن گوشی های J120i  ,J110i تا 200 نام ورودی را دارد که و هر نام ورودی تنها یک شماره و یک نام را در خود نگه می دارد. در این گوشی قابلیت جستجوی شماره تلفن ها از طریق نام آنها وجود ندارد.

 

 

image
          
image

 

image

 

 

نوشتن پیام

این گوشی ها دارای سیستم تایپ هوشمند T9 هستند. محیط SMS آن ها نیز کمی قدیمی و ناکارآمد است.

 

         

image
          
image
         

 

image
          
image

 

 

لیست تماسها (call list)

در J110i,J120i  تمام لیست ها با هم ترکیب شده اند و در کنار هر تماس نوع آن مشخص شده است؛ در این لیست 20 تماس جای می گیرد.

 

image

 

تنظیمات(settings)

در این قسمت می توانید عکس زمینه ((Wall paper، نوع زنگ، فعالیت لرزاننده vibration)) و سایر موارد را به دلخواه انتخاب کنید.

 

 

image
         
image

 

image
         
image

 

 

  
Extra

این قسمت شامل ساعت زنگ دار، یادآور روز تولد با قابلیت انتخاب زنگ دلخواه، ماشین حساب، تایمر و کورنومتر است.

 

 

image
          
image

 

 

بازیها

در این گوشی ها دو بازی پینگ پنگ وinsect  shooting وجود دارد.

 

 

     

image
         
image
      

 

image
          
image

 

رادیو FM فقط برای J120i

رادیوی FM با سیستم RDS پشتیبانی می شود، که البته این هم برای گوشی های سونی اریکسون امر جدیدی نیست. علاوه براین وجود رادیو برای گوشی امری ضروری نیست وفقط یکی از وسایل راحتی وجانبی است. مشخصات طول موج 20 ایستگاه رادیویی را می توان در آن ذخیره کرد. این طول موج ها را می توانید خودتان پیدا کنید یا اینکه رادیو به طور اتوماتیک آن ها را برای شما پیدا می کند. فقط با استفاده از هندزفری می توان از رادیو استفاده کرد. در مقایسه با مدل های قبلی رادیوی این گوشی از حساسیت پائینی برخورداراست و خش خش و نویز (noise) دارد.

 

 

image

 

 

image
          
image

 

درنهایت

صدای زنگ گوشی  پلی فونیک  32  کاناله بوده و صدای آن نسبتاً بلند است. گوشی های J120i , J110i  تنها از فرمت های

I-melody و midi پشتیبانی می کند واز نداشتن فرمتMP2 برای این گوشی ها یک نقص جدی است. قیمت J110i  هفتاد و پنج تا هشتاد دلار و قیمت J120i  نود دلار خواهد بود ولی این قیمت به هیچ وجه معقول نیست. این گوشی رقیبان نوکیا 1600 و نوکیا 2310 هستند وبه نظر می رسد از نظر قابلیت، نوکیا جلوتر از سونی اریکسون باشد.

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)