خانهبررسی‌ها
SonyEricsson W710

SonyEricsson W710

سری واکمن سونی اریکسون این بار، یک گوشی جدید با تمرکز بر تجهیزات ورزشی، موسیقی و حسگر حرکتی وارد بازار کرده است.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
Sony Ericsson W710i

 

آنچه در بسته خریداری شده شما موجود می باشد:

_ گوشی موبایل

_ باتری

_ شارژر

_ کارت حافظه 512 مگابایتی و تبدیل Ms Duo

_ هدست HPM-65

_ گیره و بازوبند IAC-60

_ کابل USB برای اتصال به رایانه

_ راهنمای کاربر

 

سری واکمن سونی اریکسون این بار، یک گوشی جدید با تمرکز بر تجهیزات ورزشی، موسیقی و حسگر حرکتی وارد بازار کرده است. به نظر می رسد Nokia 5140i اولین مدل گوشی از این نوع بوده است. اما گوشی زیمنس M65 نیز دارای قابلیت های خاصی همچون اندازه گیری مسافت در حین دوچرخه سواری و یا محاسبه سرعت، را دارا می بود. به هر حال رقابتی که در بازار وجود دارد، جایگاه ویژه ای را برای تولید این گوشی به عنوان گوشی ورزشکاری ایجاد کرده است.

تمرکز این گوشی بر تجهیزات ورزشی دلیل بر غیر قابل نفوذ بودن پوشش با قاب آن نیست بلکه در این گوشی یک پوشش استاندارد معمولی استفاده شده است. تنها تفاوت بارز آن با گوشی های معمولی وجود یک حسگر حرکتی است که سرعت راه رفتن یا دویدن را اندازه گیری می کند . داشتن همین خصوصیت این گوشی را در ردۀ گوشی های ورزشی قرار داده است.

تاکنون Nokia 5500 و Sony Ericsson W710i به عنوان گوشی های ورزشی شناخته شده اند و تنها تفاوت این دو گوشی در این است که نوکیا از پوشش خیلی سخت و مقاوم و سیستم عامل S60 استفاده می کند ( که این قضیه دلالت قرار گرفتن این گوشی در بین گوشی های هوشمند دارد)، در حالیکه W710i فقط یک گوشی معمولی است.

W710i یک دوقلوی تاشو به نام Z710i دارد که تنها تفاوت آن با W710 را می توان در میزان حافظه کمتر، عرضه شدن در جعبه، نداشتن مارک Walkman و کاربردهای ورزشی دانست.

این دو مدل قابل مقایسه با هم هستند ولی در اینجا برای جلوگیری از سردرگمی کاربران فقط W710i را مورد بررسی قرار می دهیم.

 

 

image

                                 

 

image
  

 

در نگاه اول ظاهر گوشی شباهت های زیادی به w300i دارد ولی با کمی توجه بیشتر متوجه می شویم که پنل جلویی از جنس پلاستیکی است و کناره ها نیز با پوشش لاستیکی پوشیده شده اند.در کناره های گوشی دکمه های کنترلی media player و یک دکمه مخصوص برای کنترل و سوئیچ بین برنامه های در حال اجرا ( ورزشی، player، حالت آماده باش ) وجود دارد.

ممکن است خیلی از افراد از این گوشی در حین مسابقه استفاده کنند، پس به احتمال زیاد با دست مرطوب از این گوشی استفاده خواهند کرد. پس وجود کناره های لاستیکی برای این گوشی یک الزام به نظر می رسد.

این گوشی قاب قابل تعویض ندارد و در دو رنگ مشکی و بنفش وجود دارد که هر دو از نظر قشر جوان، جذاب به نظر می رسد. ابعاد گوشی 24/5×48×88 میلیمتر و با وزن 102 گرم می باشد.

 

image

صفحه نمایش خارجی با ابعاد 26×26 میلیمتر به اندازه کافی بزرگ به نظر می رسد. این گونه صفحه ها فواید عمده ای میان صفحه های مونوکرومیک رنگی را دارند، از جمله اینکه اولاً این صفحه نمایش ها در نور خورشید بهتر عمل می کنند، دوماً در حین ورزش مثلاً در حین دویدن اگر بخواهید پارامترها را چک کنید، با یک صفحه مونوکروم مشکلی ندارید، در حالیکه صفحه رنگی حتی اگر با فونت بزرگ هم باشد به سختی می توان روی صفحۀ آن را خواند. این صفحه مونوکروم دارای رزولوشن 128×128 پیکسل و رنگ پس زمینه نارنجی ( قابل تغییر تا 4 درجه نارنجی) می باشد. در زمان دریافت مکالمه، نام و شماره تماس گیرنده و در زمان بسته بودن درب گوشی اطلاعاتی نظیر تقویم، ساعت و وضعیت گوشی روی صفحه نمایان می شود.

 

image
         
image

 

 

در پنل جلویی یک دوربین 2 مگاپیکسلی که توسط یک حلقه فلزی پوشیده شده است قرار دارد که از تکنولوژی CMOS بهره برده و بدون فوکوس اتوماتیک می باشد و در همان کلاسی که دوربین K610 قرار می گیرد، قرار دارد.

 

 

image

 

در زمان بسته بودن گوشی دکمه دوربین که در کناره ها قرار دارد کار نمی کند. در کنار آن دکمه تنظیم میزان صدا، پایین تر از محل اسلات حافظه خارجی قرار دارد. در هنگام روشن بودن گوشی می توان کارت حافظه و یا پوشش پشت گوشی را عوض کرد. ولی با این حال نمی توان گفت که این گوشی قابلیت Hotswap می باشد.

 

image

 

 

image

 

 

در حاشیه پایین گوشی محل اتصال پورت و بالای گوشی یک قوس مخصوص آنتن قرار دارد. در کناره سمت راست گوشی ، پورت infrared و یک کلید قفل قرار دارد.

 

image

 

 

گوشی به راحتی با یک دست باز می شود. صفحه نمایش داخلی از نوع TFT با قطر 1/9 اینچ بوده و  دارای رزولوشن 220×176 پیکسل می باشد و قابلیت نمایش 262144 را دارد . سطح این صفحه نمایش در حد k750 است ولی نسبت به گوشی جدید k790 در حد بسیار پایین تری قرار دارد. به نظر می رسد این صفحه نمایش در نور خورشید نیز به خوبی کار کند.

 

image

 

 

کلیدهای صفحه کلید پلاستیکی دارای فواصل مناسب و سایز متوسط هستند، با داشتن نور پس زمینه نارنجی که در تاریکی به خوبی قابل دیدن است، دکمه های مخصوص پخش کننده موسیقی و دکمه های جهتی فلزی به همراه کلید " ok"، کاملاً استاندارد و جذاب هستند.

 

image

 

 

پشت گوشی دربی قرار دارد که با برداشتن آن باتری 900mAh از نوع Li-PoL BST-37 نمایان می شود. بر اساس گفته سازنده این گوشی تا 350 ساعت در حالت آماده به کار و تا 10 ساعت قابلیت مکالمه دارد.

در هنگام آزمایش عملی گوشی با شرایط یک ساعت مکالمه، 30 دقیقه بازی و 20 دقیقه ارتباط با اینترنت برای مدت 2 روز می تواند کار کند. هر چه بار استفاده از گوشی بیشتر باشد، شارژ گوشی کمتر باقی می ماند.

اگر مدت مکالمه را کاهش دهید، گوشی تا سه روز بدون شارژ باقی می ماند. البته در شبکه های اروپا مدت زمان باقی ماندن شارژ باتری بیشتر خواهد بود.

هدست نوع HPM-65، که با منظور ورزشی طراحی شده است در یک جعبه ارائه می شود. پردازنده این نوع هدست، با پردازنده HPM-70 که به عنوان هدست پیش فرض برای گوشی های واکمن ارائه می شود، متفاوت است. این هدست دارای یک حلقه پلاستیکی است که روی گوشی به خوبی قرار می گیرد.

 

image

 

 

 

بسته خریداری شده شامل بازوبند هم می شود که در هنگام دویدن یا تمرین کردن به خوبی به دور دست بسته می شود. برای این منظور گوشی درون یک نگهدارندۀ پلاستیکی قرار می گیرد که قابل بستن به دور بازو و کمر می باشد.

 

image

 

 

image

 

 

 

منو های گوشی:

W710 از خیلی جهات بسیار شبیه K790 می باشد. زنگ این مدل 72 نوع تن صدا دارد و به خوبی فایل های midi، mp3 و eAAC+ را اجرا می کند.

این گوشی دارای بلوتوث نسخه 2 با EDR برای جلوگیری از هدررفتن انرژی  باتری می باشد. قابلیت A2DP نیز برای استفاده از head phone بی سیم وجود دارد. همچنین این گوشی از تکنولوژی EDGE کلاس 10 پشتیبانی می کند.

 

Theme

در این آیتم بعضی از مشخصات ظاهری منوها و آیکون ها را می توان تغییر داد. در این مدل به طور پیش فرض تم واکمن که برای همه آشناست، قرار دارد. اولین گزینه موجود در لیست تم ها " Active" نام دارد که جذابتر از تم Walkman است، اما تغییر جدیدی به وضعیت آیکون ها نمی دهد. گزینه دیگر " Female Line " بسیار جذاب است و با نمای زنانه زیبای کل نمای را مثل شکل آیکون ها و شکل منوها تغییر می دهد. مدل " java" کل نمای منوها را به حالت افقی تبدیل می کند.

 

image
         
image

 

image
         
image

      

 

 Multitasking

چند وظیفه ای بودن این گوشی بسیار شبیه گوشی های هوشمند است و این خصوصیت این گوشی را در سطح بالاتری نسبت به گوشی های معمولی قرار داده است. این قابلیت با اجرای همزمان برنامه هایی نظیر:

پخش کننده موسیقی، به همراه 3 برنامه جاوا ( 2 بازی و برنامه ساعت جهانی ) و همچنین pedometer ( شمارش گر قدم )، تست شده است. با اجرای همه این برنامه ها به صورت همزمان هیچ مشکلی برای گوشی پیش نمی آید  و همه برنامه ها به خوبی کار می کنند.

 

image

 

 

Fitness

گوشی دارای سنسور حرکتی است که تعداد قدم ها را شمارش می کند. این برنامه قابلیت تنظیم روی دو حالت راه رفتن یا دویدن و تنظیم فاصله، زمان و سرعت می باشد. اطلاعات شخصی نظیر سن، جنسیت، وزن، قد و کلاً هر چیزی که برای اندازه گیری میزان کالری مصرف شده توسط فرد، مهم است در این قسمت ذخیره می شود. در هنگام دویدن یا راه رفتن همه اطلاعات مورد نیاز شما نظیر، زمان شروع حرکت، مسافت طی شده و سرعت حرکت روی صفحه نمایش داده می شود. همچنین کاربر این امکان را دارد که با سوئیچ کردن بین حالت های مختلف صفحه مصرف کالری و یا متوسط حرکت را مورد بررسی قرار می دهد و یا کل اطلاعات را پاک کرده و دوباره شروع به حرکت کند.

بارزترین کاربرد این گوشی قابلیت شروع اندازه گیری به صورت شخصی می باشد به این معنی که اگر بدانید مسافتی که می خواهید طی کنید چقدر است، می توانید تنظیمات را خودتان به صورت دقیقه ای انجام دهید.

 

image
         
image

 

image
         
image

                 

 

در هنگام باز بودن گوشی هیچ محاسبه ای انجام نمی شود ولی اگر حالت Fitness را فعال کنید و گوشی را ببندید وظیفه اصلی گوشی یعنی اندازه گیری آغاز می شود که با سه سیگنال صوتی شما را متوجه خود می کند.

در طول روز به طور دائم قدم ها شمارش می شوند ( البته می توانید این حالت را خاموش کنید) و اعداد مربوط به آن روی صفحه نمایش نشان داده می شوند. در شب این اطلاعات به طور اتوماتیک پاک می شوند.

نکته مهم دیگر امکان ذخیره این اطلاعات روی فایل متنی و انتقال آن روی وسایل دیگر و یا ارسال آن از طریق e-mail می باشد.

 

کاربردهای استاندارد و واسط کاربری و ظاهر منوها

منوهای این مدل شبیه بقیه مدل های سونی اریکسون است. منوی اصلی ساختار ماتریسی دارد و حاوی 12 آیکون است. برای دستیابی سریع به هر آیکون می توان از کلید های شماره دار صفحه کلید به عنوان میانبر استفاده کرد که البته میانبرها برای اکثر منوها و برنامه های اصلی خود گوشی قابل استفاده هستند.

 

image

 

 

بخش تنظیمات وارد کردن متنی نیز در این منوها قرار دارند و با نگهداشتن دکمه "#" لیستی از زبان های قابل استفاده برای نوشتن در اختیار شما قرار می گیرد.

علاوه بر منوهای عمودی قدیمی، منوهای اصلی افقی نیز وجود دارند، یعنی به عنوان مثال می توان لیست شماره های گرفته شده و شماره های دریافت شده را بررسی کرد، البته با فشردن دکمه های چپ و راست. این پنل های افقی در بیشتر منوهای گوشی مثل دفترچه تلفن و یا تنظیمات وجود دارند.

کارایی منوهای این گوشی نتیجۀ اضافه شدن 4 منوی افقی به منوهای گوشی می باشد. منوی اول رویدادهای اخیر نظیر تماس های از دست رفته و پیام ها را نشان می دهد. منوی دوم نمایش دهنده برنامه های در حال اجرا، منوی سوم نمایش دهنده میانبرهای منوها جهت دستیابی سریع و منوی چهارم که در این مدل سونی اریکسون اضافه شده است لیستی از برنامه ها و برنامه هایی که بیشتر استفاده می شوند مثل جستجوگر Google را نمایش می دهند.

کاربرد اتصال USB در این مدل ارتقا یافته و می توان تعیین کرد که فایل های کارت حافظه توسط USB قابل دسترس باشند یا نه.

 

Phone book

حداکثر تا 1000 Contact (به همراه همه فیلدهای مربوطه) را می توان در دفترچه تلفن ذخیره کرد اما تعداد شماره تلفن ها نباید بیشتر از 2500 شماره باشد. به عبارت دیگر علیرغم اینکه به هر تماس 5 شماره تلفن می توان نسبت داد، ولی در کل تعداد این شماره ها نباید بیشتر از 2500 عدد شود.

 

 

image

 

همانطور که گفته شد شماره های مختلفی را می توان به هر فرد نسبت داد. به علاوه اینکه آدرس، آدرس ایمیل، شماره IM و اطلاعات دیگری را نیز می توان ذخیره کرد. همچنین برای هر تماس می توان عکس یا زنگ بخصوصی را در نظر گرفت.

برای حداکثر 40 تماس امکان قرار دادن Voice tag و یا Voice dialing (شماره گیری صوتی) وجود دارد.با استفاده از کلید Joystick می توانید روی هر Contact حرکت کرده و سر برگ های مختلف آن را بررسی کنید. گزینه Open Contact امکان دیدن یکباره کل اطلاعات را می دهد.

شماره تماس هایی که در SIM کارت هستند در دفترچه تلفن دیده نمی شوند مگر اینکه از گزینه های مربوط به آن در منوی Option، آن را فعال کنید.

همچنین می توان یک backup (نسخه پشتیبانی) از لیست تماس های گرفته روی کارت حافظه گوشی ذخیره کرد.

 

پیام کوتاه (massaging)

همه امکانات عملیات ارسال پیام مطابق استاندارد است. از حافظه گوشی و سیم کارت برای ذخیره پیام ها استفاده می شود. خلاصه می توان گفت بخش پیام کوتاه درست مثل بقیه گوشی ها می باشد. فقط تنها تغییر در آیکن هاست که جالب تر شده اند.

 

image
         
image

 

MMS نیز مثل همیشه در گوشی های سونی اریکسون از کیفیت بالایی برخوردار است.

ارسال و دریافت ایمیل نیز توسط گوشی امکان پذیر است و از هر نوع کدگذاری پشتیبانی می کند. ایمیل ها می توانند درون کارت حافظه گوشی ذخیره شوند.

 

RSS

تنظیمات RSS در این قسمت بسیار ساده است و کافیست شما فقط عنوان و آدرس سایت مورد نظر خود را مشخص کنید و پس از آن توسط موبایل متصل شده و دانلود کنید. امکانات جستجوگر داخلی برای نمایش صفحات استفاده می شود.

 

image

 

 

لیست مکالمات (Call list)

تا 30 شماره تلفن به همراه تاریخ و زمان در قسمت لیست کلی مکالمات قابل ذخیره است. در کنار هر کدام از شماره ها آیکن مربوط به تماس ( از دست رفته/ دریافت شده/برقرار شده) قرار دارد. علاوه بر آن در کنار شماره آیکنی قرار دارد، نشان دهنده اینکه این شماره روی سیم کارت قرار دارد یا روی حافظه گوشی . همچنین لیست تماس های از دست رفته تا 10 شماره به طور جداگانه قابل مشاهده است.

در این منو همچنین اطلاعات مربوط به هزینه تماس ها و مدت زمان مکالمات در تب خاص خود قرار دارد.

 

سرگرمی ( Entertainment)

فایل های عکس و موسیقی را در این منو می توان یافت. همچنین Music DJ بخشی بسیار جالب و جذاب است که می توان با استفاده از آن موزیک برای زنگ تلفن ساخت.

 

image

 

یک نسخه پیشرفته از Music DJ به نام Video DJ است که نه تنها اجازه ویرایش فایل های تصویری و موسیقی، بلکه اجازه افزودن عکس و علامت هایی را نیز به آن می دهد. فایل نهایی در قالب 3GP بوده و قابل ارسال از طریق MMS و یا e-mail می باشد. همچنین قابلیت دیگری به نام Photo DJ برای ویرایش عکس ها و یا طراحی های ساده وجود دارد که اغلب بلااستفاده می ماند.

  

کنترل از راه دور (Remote Control)

یا همان قابلیت کنترل وسایل دیگر از طریق اتصال بلوتوث است که در تمام گوشی های سونی اریکسون وجود دارد.

 

image

 

صداها نیز از طریق Dictaphone قابل ضبط کردن هستند. همچنین این برنامه اجازه Voice tag را برای زنگ گوشی می دهد. تماس های تلفنی نیز قابل ضبط شدن هستند که از طریق منو قابل دسترسی است و محدودیت زمانی هم ندارد.

 

image

 

بازی ها (Games)

این گوشی دو بازی دارد: Alpha Wing2 که یک بازی فضایی است و Treasure Tower که بازی ماجراجویانه است.

 

 

image
         
image

 

 

رادیو (Radio)

حافظه برای ذخیره 20 ایستگاه رادیویی، جستجوی خودکار و قابلیت RDS در این مدل پیاده سازی شده است. کیفیت رادیو مشابه K750i می باشد. رادیو FM کاربرد بسیار ساده ای دارد. اگر در هنگام گوش دادن به رادیو بخواهید بدانید روی کدام موج قرار دارید و کدام موزیک در حال پخش می باشد می توانید با فعال کردن قابلیت شناسایی آهنگ در گوشی این کار بکنید به این ترتیب بعد از فعال کردن این خصوصیت چند ثانیه از موسیقی شما ضبط شده و با پایگاه اطلاعاتی آهنگ ها مورد بررسی قرار می گیرد . در بالای صفحه نمایش به عنوان موسیقی قابل مشاهده خواهد بود.

 

Music Mate

کافیست برای کار با این ابزار اطلاعاتی در مورد وسایل موسیقی داشته باشید.

  

Organizer

در این قسمت برنامه های زیادی وجود دارد که از جمله آن ها تقویم می باشد. سه حالت برای دیدن رویدادها در این قسمت وجود دارد: روزانه، هفتگی و ماهیانه. در آخرین قسمت لیستی از همه رویدادها قابل مشاهده است، همچنین روز و زمان مورد نظر به صورت رنگی مشخص است. قابلیت دیگری که وجود دارد امکان نامگذاری روی وقایع یا تعریف مکان و زمان رخ دادن می باشد.

یادآوری ها (Reminder) حتی در زمانیکه گوشی خاموش باشد هم کار می کنند مگر اینکه غیر فعال شوند.

 

image
         
image

 

 

To do list

لیست کارها در این گوشی بسیار ساده است و فقط دو نوع رویداد وجود دارد : تماس ها و یادآوری ها. قابلیت جستجو نیز در این قسمت وجود دارد و فقط کافیست کلمه یا قسمتی از کلمه مورد نظر را وارد کنید و جستجو با سرعت نسبتاً بالایی صورت می گیرد. همچنین کارهای تعریف شده قابلیت ارسال شدن را از طریق بلوتوث و اینفرارد را نیز دارند.

 

نوشته ها (Notes)

گوشی قابلیت ذخیره نوشته را با طول محدود (تعداد کاراکتر محدود ) دارد. اولین کلمه نوشتن به طور اتوماتیک به عنوان نام آن در نظر گرفته شده می شود.

 

image

 

 

ساعت (Alarm Clock)

در این قسمت 5 زمان مختلف برای تنظیم زنگ وجود دارد و هر کدام از آنها را می توان برای روزهای خاصی از هفته تعریف کرد. علاوه بر زنگ بخصوص، قابلیت قرار دادن تصویری کوچک و یا نوشته ای کوتاه برای هر کدام از زنگ ها وجود دارد.

 

image
         
image

 

کرونومتر/ شمارنده معکوس (Step watch/Countdown)

در این قسمت نیز همه چیز به صورت قبل و استاندارد می باشد.

این گوشی قابلیتی برای ذخیره کدهای محرمانه دارد. همچنین ماشین حساب نیز در این منو قرار دارد.

 

image
         
image

 

World Time یا ساعت جهانی نیز در این قسمت وجود دارد.

 

اتصالات (Connectivity)

همه تنظیمات و ارتباطات در این منو قرار دارد که با تنظیماتی برای WAP و GPRS شروع می شود و با Bluetooth (بلوتوث) و Synchronization ( همزمان سازی) خاتمه می یابد. در این قسمت همه چیز از پیش تنظیم شده و به صورت استاندارد می باشد. بلوتوث گوشی نسخه 2 با EDR می باشد.

از همین منو می توان به صورت محلی یا همزمان سازی عملیات را انجام داد. گوشی از تنظیمات HID به عنوان کنترل راه دور PC و یا وسایل دیگر استفاده می کند.

پروفایل های مختلف بلوتوث که در این گوشی قرار دارند:

- Dial-Up Networking Profile

- Generic Access Profile

- Generic Object Exchange Profile

- Object Push Profile

- Serial Port Profile

- Hands free Profile

- Headset Profile

- Synchronization Profile

- Basic Imaging Profile

- File Transfer Profile

- HID Profile

- Sync ML OBEX Profile

- JSR-82 Java API

- A2DP

 

WAP

یک گزینه جداگانه برای جستجوگر در این قسمت قرار دارد. نسخۀ 2.0 این برنامه قابلیت برقراری ارتباط با امنیت نسبتاً بالایی را دارد و این در زمان انجام عملیات الکترونیکی بسیار اهمیت دارد.

عکس، تم و زنگ های جدیدی روی سایت این گوشی قرار دارد و می توان به راحتی دانلود کرد.

جستجوگر اینترنتی استاندارد برای سونی اریکسون، NetFront می باشد که قابلیت باز کردن صفحات وب و HTML را دارد و در نوع خود بهترین است اما به دلیل محدودیت هایی که در گوشی وجود دارد نمی توان برای کار با اینترنت به راحتی از آن استفاده کرد و پیشنهاد می شود افرادی که به طور دائم از اینترنت استفاده می کنند از PDA یا لپ تاپ برای کار با اینترنت استفاده کنند. علاوه بر این گوشی با داشتن قابلیت RSS Feed امکان خواندن اخبار و اعلامیه ها را روی گوشی فراهم می آورد.

 

image

 

صفحات HTML ی که از فرمت های بسیار پیشرفته ای برخوردارند یا حجم آنها بیشتر از 500 کیلو بایت است قابل نمایش نیستند.

 

تنظیمات

کلیه تنظیمات گوشی از این منو قابل انجام است. در زمانی که گوشی در حالت Standby یا آماده به کار است، ساعت روی صفحه نمایش قابل نمایش است و همچنین می توان سایز فونت آن را تنظیم کرد که بدیهی است که با فونت درشت تر خواندن ساعت روی گوشی راحت تر خواهد بود.

بقیه موارد در این قسمت استاندارد هستند.

 

image

 

مدیریت فایل ها و سایز حافظه (File Manager/Memory Size)

کاربر 10MB حافظه گوشی و کارت حافظه M2 خالی را برای قرار دادن فایل های مورد نظر در اختیار دارد. در این قسمت کلیه فایل ها از قبیل عکس، ویدئو و برنامه های دیگر قرار دارند. بقیه حافظه توسط فایل های سیستم گوشی و یا برنامه های خود گوشی اشغال شده اند که قابل پاک شدن و از بین رفتن نمی باشند. قسمتی از حافظه هم به دفترچه تلفن و لیست مکالمات اختصاص دارد. در این قسمت می توان فولدر اختیاری درست کرد و فایل های مورد نظر را در آن ذخیره کرد. حتی فایل هایی که توسط گوشی قابل باز شدن و اجرا شدن نیستند را نیز می توان ذخیره کرد.

در بخش گالری عکسها تنظیمات جدیدی به صورت نوار زمانی وجود دارد که با فعال کردن آن می توان عکس ها را بر اساس زمان مثلاً بر اساس ماه یا روز ایجادشان مرتب کرده و یا دید.

 

 پخش کننده موسیقی (Player)

گوشی دارای پخش کننده MP3 ( فرمت های AAC، eAAC+، WMA نیز قابل پخش هستند)، 3GP و mpeg4 می باشد. در زمان گوش دادن به موسیقی تنظیمات صدا از قبیل Bass، Voice، Tremble،... وجود دارد ولی علاوه بر آن می توان تنظیمات دلخواه را نیز ایجاد کرد.

 

image
         
image

image
         
image
 

 

پخش کننده موسیقی این گوشی بسیار شبیه W800 است. می توان پخش کننده موسیقی را Minimize (حداقل اندازه) کرد. همانطور که گفته شد گوشی قابلیت اجرای چند برنامه را دارد ولی از این لحاظ W710 ضعیفتر از W950 است.

 

دوربین (Camera)

گوشی دارای دوربین 2 مگاپیکسلی از نوع CMOS است ولی فوکوس اتوماتیک ندارد. سه نوع رزولوشن برای عکس ها قابل تنظیم است: 120×160 ، 480×640 ، 1224×1632 پیکسل.

دو نوع مختلف عکسبرداری که از لحاظ حجم و وقت متفاوت هستند Normal و Fine هستند. حجم عکسی که با حالت Fine گرفته می شود، 600-500 کیلو بایت و حجم عکس های حالت نرمال حدود 300 کیلو بایت است. اما ذخیره هر دو نوع فایل از نظر مدت زمان تفاوتی با هم ندارند.

 

image

 

image
 

 

تنظیمات دوربین:

- Shutter Sound یا صدای شاتر دوربین که سه حال انتخابی دارد ولی قابلیت قطع صدای شاتر را ندارد.

- White Balance: یا تنظیم نور در عکس که حالت های اتوماتیک، فلورسنت، روشنایی روز و یا Incandescent را دارد.

- Effects یا افکت های قابل اعمال روی عکس ها هستند مثل: نگاتیو، سیاه و سفید، قهوه ای یا Solarize

- Timer که قابل تنظیم برای مدت زمان معینی است که به طور اتوماتیک عکس گرفته شود.

- Night Mode یا تنظیم حالت شبانه برای عکسبرداری در تاریکی که البته باعث افزایش نویز روی عکس می شود.

- Shooting Mode که حالت های مختلف عکسبرداری است . حالت Normal برای گرفتن عکس به صورت معمولی است. حالت Burst که اجازه گرفتن 4 عکس را می دهد، در نتیجه 4 تصویر در یک عکس قرار می گیرد. حالت Landscape که خیلی جالب است و عکس های غیر عادی را می توان با آن گرفت. و در حالت آخر عکسبرداری به صورت فریمی انجام می گیرد و رزولوشن یه صورت اتوماتیک کاهش می یابد.

در حالت Shooting Mode تصاویر به صورت آرام حرکت کرده و با استفاده از صفحه کلید می توان بین مدهای مختلف عکسبرداری حرکت کرد.

 

image

 

فیلمبرداری نیز در دو رزولوشن 96×128 و 144×176 پیکسل قابل انجام است.

 

در نهایت:

علیرغم داشتن صدای پلی فونیک 72 کاناله، در زمینه پخش MP3 تفاوت چندانی با بقیه گوشی های سونی اریکسون ندارد. صدای بلندگوها قابل تنظیم است و حتی در جاهای شلوغی مانند خیابان نیز به راحتی قابل شنیدن است.

حالت Silent گوشی در حد متوسطی قرار دارد.

این مدل در برخی زمینه ها بسیار قوی و در بعضی جاها بسیار ضعیف عمل کرده است و کاربرد های محدودی دارد. مثلاً زمانبندی تمرین ها که در Nokia 5500 وجود دارد در این گوشی نیست، ولی در عوض مسیر طی شده و کالری مصرف شده توسط فرد را می تواند اندازه گیری کند.

مقایسه این گوشی با 5500 در اولین نگاه به نظر می رسد که این گوشی همه کاربردها را به بهترین شکل دارد، اما در مورد طول عمر کمتر این گوشی و کم تر شدن برنامه های ورزشی، نوکیا 5500 به عنوان یک گوشی هوشمند، قوی تر به نظر می رسد.

از نظر دوربین، W710 نسبت به سری های دیگر سونی اریکسون از قابلیت های زیادی برخوردار نیست و شاید سازنده می خواسته رقیب بزرگی از این نظر برای مدل های بالاتر خود نسازد.

W710 دارای حافظه کمتر و قیمت کمتری نسبت به 5500 است.

 

 

 

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)