خانهبررسی‌ها
SonyEricsson S700

SonyEricsson S700

زمانی که گوشی S700 معرفی شد کمی زودتر از آنچه باید که پیش بینی می شد ، وارد بازار شد ...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
Sony Ericsson – S700

 

 

آنچه در بسته ی خریداری شده ی شما موجود می باشد :

-     - گوشی موبایل

-     - باتری

-     - شارژر

-     - هدست استریو

-     - کارت حافظه 32 مگابایت

-     - راهنمای مصرف کننده

 

زمانی که گوشی S700 معرفی شد کمی زودتر از آنچه باید که پیش بینی می شد ، وارد بازار شد . شاید یکی از دلایل آن ارائه یک گوشی با شباهت زیاد به S700 در ژاپن به نام SO 505i می باشد و شرکت نیز می خواست هرچه سریع تر گوشی خود را که مجهز به یک دوربین 1.3 مگا پیکسل بود به بازار ارائه کند ، تا از رقبای خود عقب نیافتد . حتی در ابتدای کار ، سخت افزار و نرم افزار دستگاه در حد بسیار بالای کیفی خود قرار نداشت و تمام تلاش شرکت بر این بود که بتواند به عنوان اولین شرکت محصول خود را به بازار عرضه نماید .

دستگاه دارای طراحی متفاوتی می باشد که در آن سعی شده گوشی با یک دوربین دیجیتال ترکیب گردد  . اگر شما روی گوشی را نگاه کنید با تصویر متعجب کننده ای برخورد خواهید کرد و یک صفحه نمایش و تعداد کمی دکمه مشاهده خواهید نمود .

 

image

 

ولی اگر گوشی را بچرخانید شما یک دوربین دیجیتال خواهید داشت و اصلاً فکر نمی کنید که با یک موبایل سرو کار دارید ، بسته و باز شدن گوشی S700 شباهت زیادی با V70 , V80 موتورولا دارد صفحه کلید دستگاه زیر صفحه نمایش می چرخد و در زیر صفحه نمایش قرار می گیرد و گوشی البته در این حالت طولش زیاد می شود ، البته بر خلاف V80 این گوشی از سیستم بازشوی خودکار استفاده نمی کند .

در نتیجه باز کردن گوشی کمی مشکل شده و با یک دست امکان پذیر نخواهد بود و تنها در صورتی که دارای دست بزرگی باشید می توانید گوشی را باز نمائید . البته نگران نباشید چون دستگاه به هر دو طرف چه چپ و چه راست قابل بازشدن می باشد که البته بسته شدن باید در همان جهت بازشدن انجام پذیرد . گاهی اوقات هم صفحه کلید و هم صفحه نمایش در موقعیت نامناسبی نسبت به یکدیگر قرار می گیرند که باید آن را دوبار بسته و در جهت دیگر آن را باز نمائید ، به هر حال شاید راحت ترین روش برای گرفتن گوشی در دست در حالت افقی باشد که این حالت نیز خیلی راحت نبوده و باید به آن عادت نمائید شاید حالت بازشدن کشوئی بسیار راحت تر باشد .

ابعاد این دستگاه بسیار بزرگ بوده و در اندازه 107.5x49x24.5 می باشد و وزن دستگاه 137 گرم است . در صورتی که گوشی بسته باشد شما می توانید تماس ها را جواب دهید ، شماره گیری مجدد داشته باشید و به منوها دسترسی پیدا کنید ولی برای شماره گرفتن و نوشتن SMS مجبورید که گوشی را باز نمائید .

 

 

 

image

 

 

image
 

 

صفحه نمایش این گوشی دارای رزولوشن 320 × 240 پیکسل می باشد که 262.000 رنگ را پشتیبانی می کند و قابلیت نشان دادن 8 خط نوشته و سه خط توضیحات جانبی را دارا می باشد . میزان اطلاعات نشان داده شده در گوشی بسیار شبیه به K700 می باشد که البته فونت آن کمی بزرگتر شده است .

آیکن های منو در 3 ردیف نشان داده می شوند و بیشتر آیکن ها شبیه به همان K700 است اگر چه صفحه نمایش در نور خورشید کم رنگ می شود ولی نوشته های آن خوانا باقی می ماند و بخش اعظم آن به علت ابعاد صفحه نمایش است .

 

image

 

با باز کردن گوشی به صفحه کلید آن دست خواهید یافت ، دکمه های گوشی بزرگتر شده و در جای مناسبی قرار گرفته اند که کار با گوشی را بسیار راحت می نماید البته بیشتر آن مربوط به ابعاد گوشی است ، صفحه کلید دارای نور پس زمینه آبی بوده و در شرایط مختلف خوانا می باشد .

شما قابلیت قفل نمودن صفحه کلید را در حالت بسته بودن دستگاه با استفاده از یک کلید دارید که در سمت چپ گوشی قرار گرفته است ، همچنین در حالت استفاده از دوربین نور پس زمینه را نیز فعال می سازد همچنین بالای این قسمت پورت اینفرارد نیز قرار گرفته و در سمت راست گوشی هم دکمه کنترل حجم صدا موجود می باشد که خیلی هم در حین باز بودن گوشی راحت نمی باشد و در این قسمت دکمه عکسبرداری و محل قرار گیری کارت حافظه MS Duo نیز موجود است .

 

image

 

محل پورت اتصال گوشی به کامپیوتر نیز در پائین دستگاه قرار گرفته که یک محافظ لاستیکی نیز دارد و این پورت شبیه به آنچه در دیگر گوشی ها استفاده شده می باشد .

 

image

 

باتری دستگاه از جنس Li – Ion می باشد که دارای گنجایش 780mAh است و در قسمت پشت گوشی قرار گرفته است که دارای یک پوشش پلاستیکی است و این پوشش به راحتی با یک فشار بیرون می آید ، این گوشی بنابر گفته سازنده 300 ساعت در حالت استندبای و 5.5 ساعت صحبت مداوم را تحمل خواهد نمود ، در یکی از آزمایشات گوشی با 45 دقیقه صحبت و 30 دقیقه استفاده از دیگر کارائی ها 2 روز روشن باقی می ماند .

 

منو ( Menu ) :

 از لحاظ کارآئی ها و قسمت های مختلف منو ، دستگاه شباهت بسیار زیادی با K700 دارد و شاید تنها مورد تفاوت ، وجود کارت حافظه در دستگاه باشد که با استفاده از آن می توانید عکس ها و MP3 را در آن ذخیره نمائید ، برنامه مربوط به فایل های MP3 نیز در هر دو مورد یکسان است ، همچنین شکل و قیافه ی منوهای داخلی و صفحه در بعضی جاها ارتقاء یافته است .

 

image
         
image

 

منوی اصلی در 4 ردیف و 3 ستون یعنی 12 آیکن دارد ، آیکن های آن نیز بسیار زیبا می باشد که این به علت رزولوشن بالای دستگاه است ، همچنین آیکن ها متحرک سازی شده  و حالت انیمیشن دارند ، سرعت منوها و انتقال از یک آیکن به آیکن دیگر مناسب و خوب می باشد ، همچنین منوها جهت دسترسی سریع کد گذاری شده اند .

با فشاردادن دکمه # تمامی زبان های موجود در گوشی نشان داده می شود و شما می توانید به راحتی زبان دلخواه خود را انتخاب نمائید و یا تغییر دهید ، در زیر منوها اگر چه حالت سنتی ستونی رعایت شده ولی در کنار آن از یک حالت طبقه بندی افقی نوع تماس ها استفاده شده که با حرکت دادن کلید 4 طرفه (Joystick) به چپ و راست می توان بین آن ها (مثلاً تماس های از دست رفته و یا گرفته شده) حرکت نمود . همچنین در پائین نیز 2 دکمه برای برقراری تماس و اطلاعات هر تماس قرار گرفته است .

  

دوربین ( Camera ) :

برای اولین بار گوشی GSM سونی اریکسون مجهز به دوربین 1.3 پیکسل می باشد .

 

رادیو ( Radio ) :

شما دارای یک رادیوی FM با قابلیت ذخیره 20 کانال در حافظه می باشید که هدست استریوی موجود در گوشی ، نقش آنتن آن را ایفا می کند و قدرت پوشش و آنتن دهی آن هم بسیار بالا می باشد .

 

image
        
image
 

 

کیفیت صوتی این قسمت بسیار بالا بوده و هدست افزایش صدا را تا بیشترین حد به شما خواهد داد ، به عنوان مثال در بالاترین حد صوتی و قتی به موسیقی گوش می دهید ، بالاترین صداهای موجود در کنار شما دیگر شنیده نمی شوند ، رادیوی گوشی می تواند از طریق بلندگوها نیز پخش گردد و با صدای بلند قابل شنیدن برای اطرافیان نیز می باشد .

 

مدیریت فایل ها و حجم حافظه موجود (Available Memory , File Manager)

این گوشی دارای 32 مگابایت حافظه داخلی که 30 مگابایت آن قابل استفاده برای مصرف کنندگان می باشد و می توانید در آن انواع اطلاعات را ذخیره کنید و بقیه حافظه با برنامه های پیش فرض دستگاه که حتی اغلب نمی توانید آن ها را پاک نمائید ، اشغال شده است ، مقداری حافظه برای بخش هائی چون دفترچه تلفن و لیست تماس ها ذخیره می گردد همچنین شما می توانید از کارت حافظه استفاده نمائید ، که یک کارت حافظه 32 مگابایتی نیز در بسته شما موجود می باشد .

دستگاه شما مجهز به یک مدیر برنامه ها و فایل ها می باشد که قابلیت ساخت پوشه و قرار دادن فایل های جدید را در آن دارد . چندان مناسب نیست که از حافظه داخلی گوشی به عنوان منبع ذخیره اطلاعات استفاده کنیم ، دستگاه قابلیت ذخیره فایل هائی با فرمت های ناشناخته را ندارد اگر این فرمت را تغییر دهید در دستگاه ذخیره می شود ولی اجرا نشده و هشدار خطا خواهد داد ، در این File Manager شما فایل ها را مرتب نموده و می توانید عکس ها و ملودی ها و ... را هر یک را در جای خود قرار  دهید و همچنین اسباب انتقال آن ها را به PC فراهم  سازید .

 

پخش کننده (Player) :

این گوشی قابلیت پخش MP3 , 3GP را دارد و شما می توانید همانند آنچه از سونی اریکسون Z1010 مشاهده کردید با کیفیت بالا به فایل های MP3 گوش فرا دهید .

 

image

 

این پخش کننده مجهز به یک اکولایزر تنظیم کننده نیز می باشد که قابلیت تنظیم  صدا Voice ، Bass ،Tremble  و چیزهای دیگر صوتی را دارد ، تغییرات صدا با استفاده از آن کاملاً مشهود می باشد .

 

دفترچه تلفن (PhoneBook) :

هر نام را می توانید با چند تلفن ، آدرس و ایمیل و چند مشخصه ی دیگر ذخیره نمائید و برای هر تماس هم می توانید تنها مشخصه هائی که لازم و ضروری می دانید پر نمائید ، و جستجو میان افراد را نیز می توانید بر حسب این مشخصه ها انجام دهید و برای هر تماس نیز می توانید زنگ مخصوص و عکس فرد را قرار دهید تا هنگام زنگ زدن پخش گردد ، همچنین تا 40 فرمان صوتی نیز می توانید به نام ها بیافزائید و هر فرمان صوتی می تواند به یک نام تعلق پذیرد و شماره های دیگر فرد نیز باید پیام های جداگانه ای را داشته باشد .

 

پیام ها (Message) :

همه چیز در این قسمت ساده و عادی می باشد ، چند پیام پیش فرض کوتاه نیز در دستگاه موجود می باشد و البته می توانید هر تعداد بر آن ها بیافزائید ، پیام ها قابل ذخیره روی حافظه دستگاه و یا سیم کارت و یا هر دو می باشند ، از کارآئی Chat نیز می توانید استفاده نمائید ، همچنین یکسری شکلک در گوشی موجود است که اغلب مورد توجه جوانترها قرار می گیرد .

 

لیست تماس ها (Call List) :

شما در حالت کلی می توانید 30 شماره را در این قسمت مشاهده نمائید که زمان و مدت آن ها نیز در کنار آن ها نوشته خواهد شد همچنین در کنار هر یک از شماره ها ، علامتی نیز به نشانه ی اینکه این شماره جزء تماس های از دست رفته (Missed Call) تماس های شماره گیری شده (Dialed Call) و تماس های وارد شده (Received Call)  می باشد نیز موجود است ، همچنین اینکه آیا شماره در دفترچه تلفن موجود می باشد یا خیر ، و می توانید لیست این تماس های ذکر شده در بالا را به صورت جداگانه نیز مشاهده نمائید .

 

سرگرمی (Entertainment) :

 این قسمت قابلیت دسترسی به آلبوم عکس ها ، لیست موسیقی ها را به شما می دهد و همچنین از برنامه Music Dj نیز می توانید جهت ساخت موسیقی های Dj با ترکیب دیگر موسیقی ها بهره جوئید ، همچنین یک ویرایشگر تصویر نیز در گوشی موجود است که گاهی اوقات برای سرگرمی بسیار جالب می باشد .

 

image

 

Organizer:

کارآئی های زیادی در این بخش قرار گرفته است ، در قسمت تقویم شما به سه صورت ماهیانه ، هفتگی ، روزانه می توانید به روزها نظر بیاندازید و در حالت روزانه می توانید تمام کارهائی را که برای امروز خود قرار داده اید را به طور کامل مشاهده نمائید . همچنین با انتخاب یک تاریخ می توانید به شرح وظایف آن روز نیز سری بزنید . همه چیز در این قسمت مثل گوشی های دیگر بوده و شما می توانید 6 رویداد را برای روزها ، مشخص نمائید .

همچنین از این طریق زمان یک ملاقات را که مشخص کرده اید ، گوشی شما به طور خودکار در آن زمان بر روی پروفایل مخصوص می رود و شما آن را تنظیم می نمائید که شباهت زیادی به پروفایل های زمان دار نوکیا دارد .

 

 

image

 

همچنین شما دارای یک قسمت لیست وظایف ساده با دو گونه از وظایف یکی تماس ها ((Call و دیگری یادآوری (Reminder) می باشید که البته کفایت می کند ، همچنین دارای یک سیستم جستجوی کامل در تقویم می باشید . به عنوان مثال شما یک بخش از لغتی را می نویسید و گوشی تمامی ملاقات های مربوط با این کلمه را برای شما یافته و نشان می دهد . شما می توانید جدول برنامه ریزی خود را برای فرد گیری نیز ارسال نمائید که این کار توسط اینفرارد و یا بلوتوث امکان پذیر می باشد ، ولی دریافت کننده ی  اطلاعات تنها از طریق ارائه کد می تواند به این داده ها دسترسی پیدا کند ، در قسمت نوشته ها نیز می توانید یکسری متن که می خواهید بنویسید و یا ذخیره کنید را یادداشت نمائید .

 

زنگ هشدار و بیداری (Alarm) :

زنگ می تواند به طور مرتب و تنها روزهای خاصی از هفته تنظیم گردد و حتی در حالتی که گوشی شما خاموش باشد نیز کار خواهد کرد دستگاه مجهز به یک تایمر و یک کرونومتر استاندارد نیز می باشد ، همچنین دارای یک به یادآورنده می باشید که برای حواس پرت ها بسیار مفید است ، ماشین حساب دستگاه نیز نسبت به مدل های قبلی ارتقاء یافته و راحت تر شده است.

  

اتصال (Connection) :

این قسمت مربوط به اتصال گوشی به دیگر وسایل می شود اعم از WAP , GPRS ، بلوتوث ، کابل ارتباطی و یا اینفرارد که در این قسمت همه چیز استاندارد بوده و به توضیح اضافی در رابطه با آن نمی پردازند . شما هیچ مشکلی با بلوتوث دستگاه و یا اتصال کابل دستگاه نخواهید داشت ، همچنین در این قسمت می توانید هم از راه دور (Remote) و هم به صورت محلی ( Local ) به تبادل اطلاعات بین گوشی و کامپیوتر بپردازید .

 

image

 

WAP :

در اینجا از Browser ویرایش 2 استفاده خواهید نمود و از طریق آن می توانید کاغذ دیواری ( عکس پس زمینه) ، تم ها (پوسته ها) ، زنگ های جدید را گرفته و ذخیره نمائید .

 

تنظیمات (Setting) :

این قسمت مربوط به تنظیمات کل بخش های دستگاه می گردد که اعم از بخش تصویر و صفحه نمایش و صوتی گوشی می باشد که استاندارد بوده و کار با آن مثل دیگر گوشی های قبلی می باشد و به توضیح بیشتری در رابطه با آن نمی پردازیم .

 

image
         
image

 

Java :

گوشی S700 برنامه ی جاوا Java ، (MID 2/0) را پشتیبانی می کند که قابلیت تصاویر سه بعدی را نیز دارد و از آن در بازی های سه بعدی می توان استفاده نمود ، بازی های قابل اجرا بر روی T610 بر روی این گوشی نیز قابل اجرا می باشد .

 

کارآئی های دوربین 1.3 مگاپیکسل گوشی S700

گوشی دارای دو سوی متفاوت یکی تلفن و دیگری دوربین دیجیتال می باشد و این نشان دهنده اشتیاق و همچنین عدم تمام شدن طرح های جدید در ارائه محصولات جدید می باشد ، خیلی از افراد در همان نگاه اول فکر می کنند که این وسیله یک دوربین دیجیتالی می باشد تا یک گوشی تلفن و بعد نام سازنده آن ها را متوجه اشتباهشان می کند .

 

image
 

 

گوشی از لحاظ دوربین قابل قیاس با دوربین های دیجیتال کوچک می باشد که این یعنی ، ابعاد گوشی برای یک تلفن همراه ، بزرگ می باشد ، وقتی شما دریچه دوربین را باز می کنید دوربین به طور خودکار فعال می گردد و وقتی که صفحه کلید قفل می باشد نمی توانید آن را فعال سازید ولی این کلید می تواند به عنوان کلید فعال کننده فلاش نیز در دوربین مورد استفاده قرار گیرد ، همچنین دکمه موجود در سمت راست گوشی مسئولیت فعال سازی صفحه کلید گوشی را به عهده دارد .

 

image

 

image
 

 

شما باید گوشی را برای استفاده به عنوان دوربین به صورت افقی بگیرید و صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت ، جهت مشاهده عکس و تصویری که می خواهید بگیرید و یا گرفته شده بسیار بسیار مفید می باشد و با استفاده از دکمه های جلو و عقب و چپ و راست Scroll Key می توانید کارآئی های مختلف دوربین را انجام داد دکمه عکسبرداری در بالا (در حالت افقی) قرار خواهد گرفت .

 

image

 

در حالت افقی در روی صفحه نمایش شما تمامی اطلاعات لازم مربوط به دوربین می تواند نقش ببندد به عنوان مثال رزولوشن انتخابی روی سمت چپ بالای تصویر دیده می شود و حافظه ای که در آن ذخیره خواهید نمود مشاهده می گردد . همچنین تعداد عکس هائی که می توانید با این تنظیمات فبگیرد روی صفحه نمایش نقش می بندد و همچنین بزرگنمائی دوربین را نیز روی صفحه اعلام می کند .

 

image

 

image

 

image

 

شما همانند دوربین های دیجیتالی از گوناگونی زیادی در تنظیمات تصاویر برخوردار خواهید بود که آن ها در هنگام فعال سازی دوربین می توانند به صورت پس زمینه روی عکس ظاهر و شما آیکن های مختلف آن ها را مشاهده نموده و بر روی آن ها پائین و بالا رفته و کنید و تغییرات لازم را مبذول دارید .

 

The Selection Of Memory Type :

در این قسمت انتخاب حافظه ای را که می خواهید در آن عکس های خود را ذخیره نمائید انجام می شود ، شما می توانید بیش از 100 تصویر با رزولوشن بالاترین حد در یک حافظه 16 مگابایتی ذخیره نمائید .

 

No Files Numeration:

نام عکس ها به طور خودکار به ترتیب اعداد که از یک شروع می شود ذخیره می گردد .

 

The Automatic Power off Function:

در این قسمت می توانید تنظیم کنید که دستگاه بعد از 20 ثانیه و یا 1 ، 2 ، 3 دقیقه خاموش شود .

 

Locking Sound :

شما سه صدا در هنگام عکس برداری می توانید انتخاب کنید که در این قسمت قابل تنظیم است ، ولی نمی توانید  این صدا را قطع کنید .

 

Spot Photometry:

Spot Photometry  (سیستم سنجش نقطه ای نور) یک کارآئی کمی حرفه ای تر می باشد که در ا ین مدل قرار داده شده است .

 

White Mode :  

قابلیت تنظیم خودکار و یا دستی دوربین در شرایط مختلف اعم از آفتابی ، ابری و یا اتاق و نور لامپ و فلورسنت .

 

Back Light :

قابلیت روشن و خاموش کردن نور پس زمینه که با استفاده از دکمه سمت چپ گوشی نیز امکان پذیر بوده و در این قسمت نیز انجام پذیر می باشد .

 

Effect :

شما چندین افکت خاص را می توانید بر روی عکس ها قرار دهید مثل نگاتیو سیاه و سفید ، تصویر برجسته و...

 

Timer :

با فعال سازی این تایمر می توانید خودتان هم در عکس ها شرکت داشته باشید .

 

Night Mode :

جهت عکسبرداری در شب که اگر کمی نور باشد خیلی بهتر خواهد بود و اگر نباشد عکس ها حالت مخدوش به خود  می گیرند.

 

Shooting Mode :

شما علاوه بر عکسبرداری عادی 4 نوع عکسبرداری متوالی نیز در این گوشی خواهید داشت .

 

image

 

image

 

 

اندازه عکس ها (Picture Size) :

شما 4 رزولوشن را در دستگاه دارید که در سایزهای 120 × 160 ، 240 × 320 ، 480 × 640 و 960 × 1280 پیکسل می باشند ، ولی دیگر کیفیت عکس ها قابل تنظیم نبوده و در بالاترین و بهترین حد ذخیره می گردند .

عکس برداری توسط گوشی در بیرون و یا هوای روشن روز خیلی بهتر از داخل خانه و یا محل سربسته خواهد بود و عکس ها در کامپیوتر گاهی خود را خیلی بهتر نشان می دهند به هر حال این تصاویر با فرمت Jpeg در گوشی ذخیره می گردد و بین 150 تا 220 کیلوبایت حافظه را اشغال خواهند نمود ، عکسبرداری در شب با این دستگاه قوی نبوده و بیشتر نامنظمی موجود در عکس را می افزاید ، همچنین شما می توانید با استفاده از گوشی فیلم هائی را با رزولوشن های 144 × 176 و 96 × 128 فیلمبرداری نمائید که با فرمت 3GP ذخیره می گردد که مدت این فیلمبرداری می تواند محدود شده و مثلاً 10 ثانیه شود و یا اینکه بدون محدودیت زمانی بسته به میزان حافظه تنظیم گردد تا  1 ساعت و 44 دقیقه . کیفیت فیلمبرداری آن هم شبیه به دوربین هائی از این گونه می باشد .

کیفیت تصاویر در گوشی S700 یکی از بهترین ها می باشد آن هم در این کلاس و میزان تجهیزات و کارآئی های جانبی آن تحسین برانگیز است ، در واقع مزیت این دستگاه دوربین و تلفن بوده در یک زمان می باشد و وجود کیفیت دوربین در این گوشی ، آن را نسبت به رقبای خود بسیار جلو رانده است .

 

image
 

 

 

و در نهایت :

کیفیت تماس صوتی بالا و بدون مشکل می باشد و گوشی در حد عالی کار خواهد نمود ، حجم صوتی زنگ های پلی فونیک دستگاه نیز به اندازه کافی بلند است ولی قدرت ویبراتور دستگاه کمی پائین می باشد .

گوشی دارای دوربین مناسب و صفحه نمایش عالی می باشد و همچنین وجود زنگ های پلی فونیک و کارت حافظه یک نکته مثبت محسوب گردد ولی گوشی بیشتر شبیه به دوربین دیجیتال است تا یک گوشی تلفن و اگر می خواهید آن را بخرید 20 تا 30 دقیقه پیش از خرید با آن در دست خود بازی کنید تا اگر احساس خوبی داشتید آنرا به خوبی بخرید . به هر حال با وجود کارآیئ های مناسب این گوشی طرفداران خاص خود را دارد و البته بازار خوبی را نیز در همین حد و نسبت داشته است ، در این زمان سونی اریکسون همچنین وعده گوشی مابین K700 و S700 را نیز داد .

 

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)