خانهبررسی‌ها
SonyEricsson Z1010

SonyEricsson Z1010

چندی پیش سونی اریکسون گوشی Z1010 را برای تمامی طرفداران و دوستاران به ارمغان آورد ، ویژگی های این گوشی در آن دوره بسیار متعجب کننده بود...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
Sony Ericsson – Z1010

 

آنچه در بسته ی خریداری شده ی شما موجود می باشد :

-      - گوشی موبایل

-      - باتری

-      - شارژر

-      - کارت حافظه 32 مگابایت

-      - راهنمای مصرف کننده

 

چندی پیش سونی اریکسون گوشی Z1010 را برای تمامی طرفداران و دوستاران به ارمغان آورد ، ویژگی های این گوشی در آن دوره بسیار متعجب کننده بود ، خودتان می توانید قضاوت کنید دو  دوربین دیجیتال ، یک صفحه نمایش بیرونی بسیار عالی ، امکان استفاده از کارت حافظه این مدل حقیقتاً در میان طرفداران سونی اریکسون تا مدت زیاد ، با ارزش باقی ماند ، چون این گوشی اولین سری از این مدل بود ، مهندسین تمام سعی خود را برای کارکرد بالای گوشی نمودند .

 

image
 

 

همزمان با این گوشی مدل های دیگر نیز از این نوع به بازار عرضه گردید که یکی از آن ها هنوز هم در بازار طرفدار دارد (K700) این گوشی در واقع ویرایش کاملی از گوشی های سری T بود که از لحاظ حافظه و دوربین ارتقاء داده شده بود . این گوشی ، یک دستگاه جالب و بسیار شبیه به  Z1010می باشد ولی تاشو نیست.

 

image

 

شاید کمی دور از ذهن باشد اگر بگوئیم ابعاد گوشی کوچک است . 98x48x28 میلی متر و در حالت باز این ابعاد به 180 میلی متر نیز می رسد و کلاًً گوشی کمی ضخیم نیز می باشد و اگر گوشی را در جیب لباس خود بگذارید یک برآمدگی غیر عادی را مثلاً در پیراهن خود احساس خواهید نمود وزن گوشی نیز 143 گرم بوده ، که البته این مقدار زیادی می باشد ولی به هر حال کمتر از P900 است . شرکت تعداد زیادی از رنگ های این گوشی را وارد بازار کرده است که درخشنده ترین آن ها آبی ، قرمز ، نقره ای می باشد .

گوشی در یک دست به راحتی قرار می گیرد ولی باز شدن آن با یک دست کمی مشکل می باشد و بهتر است برای این کار از دو دست استفاده شود .

 

image

 

یک صفحه نمایش بارنگ پیش زمینه آبی نیز در بیرون گوشی موجود است که کیفیت آن بالا می باشد و تصاویر همانند نقاشی در آن به نظر می رسند ، صفحه خارجی دستگاه در نور مستقیم خورشید به خوبی کار می کند ، چون رنگی نمی باشد و رزولوشن آن 80×101 پیکسل است همچنین تا 3 خط جای نوشته و توضیحات دارد

 

image

 

دکمه کنترل صوتی دوتائی و محل اتصال و ورود کارت حافظه MS Duo در سمت چپ گوشی قرار گرفته است .

دکمه عکسبرداری و محل اتصال هدست در سمت راست گوشی قرار گرفته و همچنین محل اتصال پورت USB در قسمت پائین و در همین سمت گوشی قرار گرفته است . یک پورت اتصال استاندارد نیز در پائین گوشی موجود است ، در قسمت پشت دستگاه یک لنز و یک آئینه کوچک وجود دارد و دوربین گوشی رزولوشن VGA را دارا می باشد .

 

 

image

 

image
 

 

باتری دستگاه توسط قاب دستگاه ، پوشیده شده است که از باتریLi – Pol , 1000mAh   در آن استفاده گردیده است و بنا بر گفته سازنده گوشی 200 ساعت در حالت استندبای کار می کند و 6 ساعت صحبت را تحمل می نماید .

در یکی از آزمایشات انجام شده گوشی با 40 دقیقه صحبت و 40 دقیقه کار با دیگر کارائی های گوشی ، 3 روز کار خواهد نمود ، شارژ کامل دستگاه نیز 2 ساعت به طول می انجامد . محل قرار گیری سیم کارت نیز عادی و معمولی است . دوربین دوم گوشی هم زیر صفحه نمایش گوشی قرار گرفته و مخصوص تماس های ویدئویی می باشد . با باز نمودن گوشی ، صفحه کلید آن را مشاهده می کنید که در آن دکمه ها با فواصل مناسبی قرار گرفته و از اندازه ی مناسبی نیز برخوردارند ، نور پس زمینه آن نیز سفید می باشد و کاراکترهای روی آن در هر شرایطی دیده خواهد شد .

 

image

 

گوشی دارای صفحه داخلی TFD بارزولوشن 220×176 پیکسل می باشد که قابلیت نشان دادن تا 8 خط نوشته را دارد و 2 خط نیز برای دیگر اطلاعات موجود می باشد و این صفحه کلید با قابلیت نشان دادن 65000 رنگ به نظر خوب و مناسب می آید . صفحه نمایش گوشی هم قابل مقایسه با گوشی مشابه خود از نوع نوکیا می باشد . تصاویر در صفحه نمایش مناسب است ولی تا حدی شفافیت رنگ ها در این گوشی کمتر از K700 می باشد ، به هر حال صفحه نمایش برای نشان دادن اطلاعات نوشتاری بسیار عالی و مناسب بوده و با مقایسه با دیگر گوشی ها ، گوشی در موقعیت متوسطی قرار دارد .

 

image

 

صفحه نمایش در نور مستقیم خورشید کم رنگ می شود که در نتیجه مجبورید گوشی را در زاویه خاصی بگیرید و یا آن را به چشم خود نزدیک سازید . با مقایسه این صفحه نمایش با دیگر گوشی ها خواهید فهمید که تفاوت زیادی بین این گوشی و دیگر گوشی ها نمی باشد .

شباهت زیادی بین گوشی K700 و Z1010 است و می توانید برای جزئیات به آن مراجعه کنید چرا که ما تنها به تفاوت ها می پردازیم . منوی اصلی در 4 ردیف و 3 ستون بر روی صفحه ظاهر می گردد و آیکن ها نیز زیبا و با طراحی مناسب می باشند و این به علت رزولوشن بالای گوشی است ولی در آن از تصاویر متحرک استفاده نشده است ، همچنین می توانید از کد گذاری برای آیکن ها استفاده کنید و می توانید با فشار دادن # به لیست زبان های موجود در گوشی دست پیدا کنید .

 

image
       
image

 

شرکت سازنده سعی داشته علاوه بر دستیابی به منوهای سنتی ، از یک حالت ماتریس جدید حتی در زیر منوها استفاده نماید به عنوان مثال اگر داخل لیست تماس ها شوید و یا دکمه Call را فشار دهید دیگر تنها آخرین شماره تماس شما نشان داده نخواهد شد بلکه شما حق انتخاب بین تماس های از دست رفته و گرفته شده و ... را خواهید داشت .

 

دوربین ( Camera ) :

ابتدا به توضیحی در رابطه با دوربین استاندارد که در پشت آن قرار دارد می پردازیم و شما می توانید در حالی که گوشی باز می باشد از دوربین آن استفاده نمائید . دوربین در پشت گوشی به همراه یک آینه قرار گرفته است .

 

image

 

از دیگر امتیازات K700 به جز نرم افزار برترش ، باید وجود " Bookmark " اشاره کرد که این امکان را به کاربر می دهد تا کاربر به سرعت بین گزینه ها حرکت کند مثلاً ؛ سریعاً از گزینه عکس برداری به گزینه فیلم برداری برود . 

گوشی تصاویر ویدیوئی را با فرمت 3GP ذخیره می نماید و در کنار آن هم صدا به خوبی ضبط می گردد و این تصاویر در صفحه نمایش گوشی حالت خوبی را ارائه می دهد که البته این کیفیت در PC باقی نخواهد ماند و کم خواهد شد ، گوشی 3 رزولوشن را برای تصاویر پشتیبانی می کند که بهترین آن VGA می باشد . همچنین تعداد کمی حالت های کیفی متفاوت را نیز در گوشی مشاهده خواهید نمود ، فایل ها با فرمت JPEG ذخیره می گردد و شما می توانید افکت های مختلفی را بر روی تصاویر قرار دهید و قابلیت عکسبرداری را در شب نیز دارید .

تصویر گرفته شده می تواند به عنوان تصویر پس زمینه استفاده شود و به راحتی برای دیگر دستگاه ها ارسال گردد این ارسال می تواند از طریق اینفرارد ( Infrared )، بلوتوث و یا MMS انجام شود و نحوه ارائه تصاویر می تواند از طریق آلبوم تنظیم  گردد .

تصاویر به صورت Thumbnail نشان داده می شوند و خلاصه کلام آنکه همه چیز زیبا و معمولی است .

دوربین دوم که در زیر صفحه نمایش داخلی گوشی قرار گرفته است برای ضبط تصاویر ویدیوئی و در مکالمات ویدیوئی گوشی های نسل سوم می باشد البته با این که این سیستم در کشور ، فعال نشده ولی یک لوگو ، در گوشی قرار داده شده است که مثلاً یک شخص در حال صحبت کردن با شما می باشد و تصویر شما نیز در پائین صفحه نشان داده می شود .

 

مدیریت برنامه ها و نشان دهنده میزان حافظه (File Manager , amount Of Memory)

گوشی دارای حافظه 32 مگابایتی می باشد که مصرف کننده می تواند از 28 مگابایت آن استفاده نماید . بخش باقی مانده ، از برنامه های موجود و از قبل نصب شده گوشی ، پر شده است که قابل پاک شدن هم نمی باشد و بخشی از حافظه نیز خصوصاً برای دفترچه تلفن و لیست تماس های دستگاه استفاده می گردد .

 

image

 

با وجود قابلیت استفاده از کارت حافظه Duo دیگر جای نگرانی چندانی برای حافظه نمی باشد و با وجود این قابلیت گوشی می تواند به عنوان یک پخش کننده موسیقی کار نماید . همچنین گوشی دارای یک مدیر فایل می باشد و به شما کمک می کند تا پوشه های مخصوص خود را ساخته و فایل ها را در آن ها جای دهید ، گوشی اجازه ذخیره فایل های ناشناخته را نمی دهد مگر آنکه فرمت شان را عوض کنید که در غیر این صورت ذخیره شده ولی اجرا نمی شوند .

با استفاده از نرم افزار های استاندارد شما می توایند  از طریق گوشی تمامی فایل ها را بر روی کارت حافظه ریخته و به PC انتقال دهید .

 

پخش کننده :

گوشی فایل های صوتی MP3 را همانند 3GP پخش می نماید و این گوشی ابزار مناسبی برای گوش دادن به فایل های MP3 می باشد و همچنین گوشی می تواند به عنوان وسیله ای برای انتقال اطلاعات استفاده گردد و شما می توانید آهنگ هائی را با کیفیت و حجم های مختلف در گوشی ذخیره نموده و یا آن را انتقال دهید .

 

image

 

همچنین یک اکولایزر جهت تنظیم صداها در دستگاه موجود می باشد که می توانید تنظیمات مربوط به خود را انجام دهید و این تغییرات و تنظیمات کاملاً قابل توجه است .

 

دفترچه تلفن (PhoneBook) :

از لحاظ کارائی گوشی شباهت زیادی به T610 دارد که شکل ظاهری آن تغییر کرده است ، همچنین می توانید به هر یک از نام ها یک فرمان صوتی (تا 40 فرمان) بیافزائید .

 

image

 

پیام ها (Message) :

تمام این قسمت ها ساده و مشخص و آسان می باشد ، همچنین شما دارای یکسری پیام پیش فرض می باشید و می توانید تعدادی از این پیام های آماده را ایجاد نمائید ، شما برای ذخیره پیام ها هم می توانید از حافظه گوشی و هم از حافظه سیم کارت استفاده نمائید . دستگاه  کارائی چت را نیز دارد خلاصه کارائی های این بخش مثل دیگر گوشی ها ساده و زیبا ، قابل دسترسی می باشد .

شما همچنین از کارائی های MMS و E – mail نیز بهره می جوئید .

 

لیست تماس ها (Call List) :  

در حالت عادی شما لیستی با گنجایش 30 ورودی را مشاهده خواهید نمود که در کنار هر یک ، یک آیکن تصویری که نشانگر Dialed Call (تماس های گرفته شده) ، Missed Call (تماس های از دست رفته) و Received Call (تماس های رسیده) می باشد قرار داده شده است ، همچنین شما می توانید لیست این تماس ها را به صورت جداگانه نیز در گوشی نشان دهید که این کار با کمک پوشه بندی بالای صفحه انجام خواهد شد .

 

سرگرمی (Entertainment) :

در این قسمت شما قابلیت دستیابی به آلبوم تصاویر را خواهید داشت همچنین می توانید از قابلیت کارائی Dj Music و لیست موسیقی های موجود در گوشی استفاده نمائید شما در قسمت Dj Music می توانید یک موسیقی از تلفیق 4 موسیقی دیگر تهیه نمائید ، همچنین می توانید با استفاده از برنامه ویرایشگر گرافیکی تصاویر و عکس ها را ویرایش نمائید .

دو بازی نیز در این گوشی موجود می باشد که در اولی شما می توانید با پریدن و هل دادن سنگ ها آن ها را درست نمائید و در دومی شما باید محدوده بازی را نقاشی کنید که هر دو بازی از کیفیت سه بعدی برخوردارند و برای فهمیدن جزئیات بیشتر باید حتماً با آن ها بازی کنید.

 

Organizer :  

در این بخش کارائی های بسیار زیادی ذخیره گردیده است در قسمت تقویم شما دارای سه حالت می باشید یکی حالت ماهانه ، هفتگی و روزانه که در حالت روزانه شما لیست تمام کارها و وظایف آن روز را مشاهده خواهید نمود و در دو حالت دیگر آن روز مشخص پر رنگ تر دیده می شود ، و شما می توانید با سرعت زیادی بین روزها و سال ها و یا ماه ها حرکت کنید ، شما 6 آیکن مربوط به 6 نوع کار مختلف دارید که می توانید برای هر کاری یکی از آن ها را انتخاب نمائید ، در قسمت یادآوری کننده نیز می توانید برای هر کاری زنگی را تنظیم نمائید که حتی در حالت خاموش نیز به صدا در می آید .

 

لیست انجام وظایف (To do List) :

این قسمت بسیار ساده و ابتدائی می باشد و تنها دو حالت زنگ زدن و  یادآوری کننده ها را دارد که البته کافی نمی باشد و گاهی سادگی ، همانقدر مزیت است که مجهز بودن !

سیستم جستجوی تقویم که برای گوشی استفاده شده بسیار مجهز می باشد و کافی است شما یک کلمه را بزنید تا تمامی تاریخ ها و وظایف مربوط به آن روی صفحه ظاهر گردد و نکته دیگر اینکه این قسمت بسیار سریع کار می کند .

دستگاه قابلیت ارسال این اطلاعات را از طریق بلوتوث و یا اینفرارد را دارد و شما کافی است فقط تاریخ و یا روز هفته خود را بیان کنید تا اطلاعات ذخیره شده در آن را برای یک دستگاه دیگر ارسال نمائید .

ارسال اطلاعات بدون مشکل برای کامپیوتر شخصی شما می باشد .

 

نوشته ها (Notes)  :  

در این قسمت نوشته های کوتاه را می توانید ذخیره نمائید که دارای یک لیست معمولی با قابلیت نشان دادن کلمه اول نوشته شما می باشد ، همچنین شما قابلیت تنظیم زنگ بیداری Alarm Clock را در این قسمت دارید و می توانید نحوه زنگ زدن دستگاه اعم از یک بار زنگ زدن و یا چندین مرتبه را تنظیم نمائید و زنگ دستگاه حتی زمانی که دستگاه خاموش می باشد کار خواهد نمود .

شما در دستگاه دارای یک کرونومتر و تایمر می باشید که نکته خاصی را شامل نمی باشد ، و از دقت عادی برخوردار است .  

همچنین شما یک برنامه جهت ذخیره کدهای خود دارید که اگر کمی فراموش کار و یا پر مشغله هستید این برنامه برای شما بسیار جذاب خواهد بود ، ماشین حساب دستگاه هم یک ماشین حساب عادی بوده که کار با آن بسیار راحت می باشد .

 

image

 

اتصالات (Connectivity) :

در این قسمت شما می توانید تنظیمات مربوط به WAP , GPRS را انجام دهید و همچنین اتصال به ابزار های مختلف از طریق بلوتوث را مشخص و تنظیم نمائید . نحوه کارکرد استاندارد با این قسمت واضح می باشد که به بحث در رابطه با آن نمی پردازیم ، اتصال دستگاه بدون مشکل و هر پروفایلی امکان پذیر می باشد ، سازنده در این دستگاه از بلوتوث کلاس 1 با قابلیت اتصال از فاصله 100 متری را تعبیه نموده است که در آزمایشات گوشی در فاصله 25 متر به یک نوت بوک در اتاق و 50 متر در خیابان متصل گردیده است .

البته کار با بلوتوث مصرف باتری دستگاه را بسیار بالا می برد و این مصرف به طور مستقیم ، نسبت به فاصله افزایش می یابد . همچنین شما قابلیت تنظیم اتصال دستگاه از طریق کابل و اتصال محلی را دارا می باشید .

 

image

 

WAP :

این قسمت دارای منوی جداگانه می باشد و از ویرایش دوم Wap Browser بهره می جوئید که از آن طریق می توانید فایل های ساده ای از قبیل پس زمینه ، موسیقی و ... از سایت اینترنتی دانلود نمائید .

 

تنظیمات (Setting) :  

تعدادی تنظیمات مربوط به کار با دستگاه در این قسمت موجود می باشد ، همچنین در بخشی از آن نیز تنظیمات ظاهری و صفحه نمایش و دستگاه نیز موجود می باشد که همه چیز در آن عادی است .

 

image
         
image

  

Java :

گوشی برنامه (midp 2.0) JAVA را پشتیبانی می کند و بازی های تحت این برنامه به راحتی پخش و اجرا می گردند .

 

و در نهایت :

دستگاه در شبکه های GSM 900 ، GSM 1800 و UTMS کار می کند . کیفیت آن بدون مشکل می باشد و همه چیز در سطح بالائی قرار گرفته است ، حجم صوتی بلندگوها بلند و کافی است ولی میزان شنیده شدن در خیابان در حد متوسط قرار گرفته است زنگ های پلی فونیک دستگاه نیز از کیفیت مناسبی برخوردار می باشد و همچنین می توانید برای زنگ ها از فایل های MP3 استفاده نمائید ، قدرت ویبره دستگاه نیز در حد متوسطی است ، به هر حال این گوشی ارزش استفاده در شبکه های UMTS را دارد و دستگاه شبیه به آن نیز Motorola A835 و NEC E606 می باشد که گوشی Z1010 گوشی خوبی بین گوشی های نسل سوم 3G بوده و از نوع گوشی های GSM است البته اگر به دنبال قیافه و شکل ظاهری می باشید ، شاید بهتر باشد دنبال گوشی دیگر که دارای اندازه ی  کوچکتر و شکل ظاهر بهتری باشید ، بروید . این گوشی از قابلیت های داخلی مناسبی برخوردار می باشد  . 

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)