خانهبررسی‌ها
SonyEricsson T610

SonyEricsson T610

ورود گوشی اریکسون T68 به بازار تاثیری به سزا بر روی بازار فروش دیگر گوشی ها گذاشته و این گوشی قریب به یکسال این بازار را به قبضه ی خود در آورد...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
 Sony Ericsson – T610

 

آنچه در بسته ی خریداری شده ی شما موجود می باشد :

-    گوشی

-    باتری

-    شارژر

-    بند مچی

-    دفترچه راهنمای مصرف کننده

 

ورود گوشی اریکسون T68 به بازار تاثیری به سزا بر روی بازار فروش دیگر گوشی ها گذاشته و این گوشی قریب به یکسال این بازار را به قبضه ی خود در آورد و به طور استثنائی تولید کننده با کمبود عرضه مواجه شد و نتوانست تمامی مصرف کنندگان را راضی کند . این پتانسیل موجود در اریکسون T68 به طور کامل در سونی اریکسون T68i نیز دیده می شود ، این گوشی یکی از اولین گوشی هائی بود که مبادرت به پشتیبانی MMS نمود و این گوشی با T68 تنها در از نظر نرم افزاری متفاوت بود .

سخت افزار گوشی ها کاملاً شبیه به هم بود اگر فروش T68 و T68i را محاسبه کنیم ، شاید بیشترین مقدار ممکن برای یک سری گوشی باشد ، البته همزمان با این گوشی زیمنس SL55 و S55 نیز به بازار آمد که جزء گوشی های بسیار مدرن بود .

 

image

 

دوباره بعد از مدتی سونی اریکسون مدل جدید خود را با نام T610 به بازار عرضه کرد و بار دیگر تاریخ زنده شد ، یک استاندارد جدید بر اساس همان سری تولید به وجود آمد و تمامی مشکلات و انتقادات بیان شده برای قبلی ها بر این محصول نیز اعمال گردیده است . یک دوربین در گوشی جاسازی گردیده و همچنین نرم افزار گوشی ارتقاء داده شد . اولین چیزی که نظر شما را جلب می نماید طراحی خاص و سنگینی ظاهری گوشی می باشد ، ترکیبی از پلاستیک براق و سیاه و روکش های آلومینیومی حالت بسیار جذابی به گوشی داده است .

 

image
 

 

پلاستیک کشیده شده گرداگرد گوشی ، بسیار زیبا می باشد ولی متاسفانه اثر چربی و انگشت بر روی آن باقی می ماند که شاید در نگاه اول زیاد به چشم نیاید ولی با کمی دقت متوجه وجود آن ها خواهید شد . سه رنگ از این گوشی در بازار موجود است (آلومینیومی ، آبی و قرمز) ولی قاب گرداگرد صفحه نمایش در تمامی گوشی ها یکی می باشد و تنها رنگ پشت گوشی و قسمتی از جلوی آن متفاوت خواهد بود .

بنابر گفته سازنده این گوشی دارای طراحی صنعتی می باشد و این اولین بار است که یک گوشی با این نام بیان می گردد و نام طراح این گوشی اریک آلکرن است .

 

image

واقعاً دست ایشان درد نکنه ! ؟

ابعاد گوشی 19 × 44 × 102 میلی متر و وزن آن 95 گرم است . این گوشی بسیار خوش دست بوده و سطح فلزی گوشی احساس خوبی را ایجاد می کند . دکمه خاموش و روشن گوشی نیز در بالای گوشی قرار گرفته که در تمامی گوشی های سونی اریکسون همین گونه است . دکمه های کنترل صوتی در کناره های گوشی می باشد که در حین صحبت می توانید آن را تنظیم نمائید ولی در حالت استندبای با فشار دادن آنها صفحه ی مربوط به زمان و تاریخ گوشی و همچنین جزئیاتی چون زمان زنگ بیداری گوشی را پدیدار می سازد .

 

image
 

 

یک دکمه بالای این دکمه موجود بوده که جهت کنترل دوربین می باشد و کار با آن بسیار راحت است . در مقابل ، کارکردن با دکمه های سمت راست گوشی ، چندان راحت و آسان نیست که با استفاده از آن می توانید وارد WAP گردید و مهندسان قابلیت ضبط صدا را از طریق این دکمه قرار نداده اند .

یک محل اتصال استاندارد به کامپیوتر نیز در پائین گوشی موجود است . تمامی لوازم جانبی قدیمی از جمله هدست نیز با این گوشی هم خوانی دارد .  

 

image
 

 

گوشی مجهز به صفحه نمایش 65000 رنگ STN بوده که دارای رزولوشن 128x60 پیکسل می باشد ، صفحه نمایش بخش اصلی گوشی را در بر گرفته که دارای 6 خط برای نوشته ها و 3 خط جهت اطلاعات دیگر می باشد و استفاده کننده می تواند خود ، کنتراست (Contrast) گوشی را تنظیم نماید . وقتی گوشی در حالت استندبای می باشد چیزی از صفحه نمایش دیده نمی شود ولی می توان در حالت استندبای نشانگر ساعت را برایش تنظیم نمود که البته این مطلب مصرف باتری را بالا خواهد برد .

وقتی در حالت استندبای دکمه ای را فشار دهید صفحه روشن شده و تصویر تنظیم شده ظاهر می گردد ، این تصویر از کیفیت بالائی برخوردار می باشد در هر صورت کیفیت TFT بسیار بالاتر از STN است . به علت کیفیت بالای گرافیکی گوشی ، شما می توانید تصویر را بدون هیچ مشکل و تغییر حالتی مشاهده نمائید و اندازه پیکسل های گوشی کمترین مقدار ممکن می باشد و این بهترین صفحه نمایش در یک گوشی با این کلاس  است ، صفحه نمایش به علت ابعاد نازک گوشی بسیار به پلاستیک محافظ آن نزدیک می باشد ، وقتی شما روی آن فشار می آورید ، تاثیر فشار انگشت خود را به روی صفحه نمایش به وضوح مشاهده خواهید نمود ولی در آزمایشات ، گوشی از این لحاظ دچار مشکلی نشد .

به هر حال صفحه نمایش گوشی در مقابل سامسونگ بازی را واگذار کرده . همچنین این صفحه نمایشگر در مقابل تابش مستقیم نور خورشید دچار ضعف می باشد ، البته هیچ رقیب اروپائی را برای آن نمی توانید نام ببرید .

دکمه JoyStick که در زیر صفحه نمایش قرار گرفته قابلیت فشار دادن هم دارد و کار با آن نیز بسیار راحت می باشد ، تمامی کلیدها از جنس پلاستیک است ، نمایشگر شبکه ی گوشی در حالت استندبای چشمک می زند . کاراکترهای نوشته شده روی کلیدها ریز بوده و در هر نوری خوانا نخواهد بود .

دوربین در پشت گوشی قرار گرفته ولی متاسفانه از لنز گوشی محافظت نمی شود و تنها دوربین در قاب فرو رفته است که از آن در مقابل خراش محافظت می کند اما در مقابل گرد و خاک سودی ندارد .

قسمت پشت گوشی به راحتی باز می شود ولی کاملاً قابل اطمینان بوده و هیچ لقی در آن دیده نمی شود البته بعد از گذشت مدتی کمی لقی در گوشی ایجاد خواهد شد و این نشان دهنده کیفیت پلاستیک استفاده شده در گوشی است که از بهترین جنس در آن استفاده نشده است و قاب آلومینیومی پوشش داده شده ضخامت 0.6 تا 0.7 میلی متر دارد که باعث محافظت از گوشی در برابر افتادن می شود .

دستگاه از باتری Li – Pol با گنجایش 750mAh بهره می جوید که بنابر گفته سازنده  14 ساعت صحبت را تحمل کرده و 400 ساعت در حالت استندبای روشن می ماند ! البته این آمار کمی از واقعیت به دور می باشد ، به طور مثال اگر یک ساعت و نیم با این گوشی به مکالمه بپردازید و از امکانات جانبی گوشی همانند بلوتوث  (Bluetooth)و مادون قرمز (Infrared) استفاده نمائید باتری این گوشی 4 روز دوام می آورد . البته به شرطی که مدت زمان استفاده از این امکانات جانبی 20 تا 25 دقیقه باشد .

بیشترین کارائی باتری گوشی در زمانی است که از برنامه های جانبی استفاده ننمائید در این صورت گوشی 5 روز به شرط 2 ساعت مکالمه روشن می ماند .  

  

منوها (Menu) :

با فشار دادن و حرکت دکمه JoyStick می توانید بین آیکن های منو به راحتی حرکت کرده و آن ها را انتخاب کنید و با یک فشار بر روی Joystick می توانید وارد منوی اصلی گردیده و با حرکت دادن Joystick به هر 4 جهت برنامه هائی نظیر دفترچه تلفن ، قسمت پیغام ها ، قسمت To do List و برنامه  Internet Browser فعال می شوند ، همچنین در بالای کلید چند منظوره سمت راست نیز می توانید لیست کارآئی های دستگاه را ببینید .

 

image
         
image

 

شما قابلیت انتخاب منوها چه در Joystick و چه با دکمه چند منظوره سمت چپ دارید ، همچنین می توانید لیستی از فرامین و منوهای دلخواه را ایجاد نمائید که بسیار مفید است .

تمامی منوها و زیر منوها دارای کد می باشند که قابلیت دسترسی سریع را به شما می دهند ، گوشی دارای ساختار جدید منو است . منوی شما دارای سه ردیف و چهار ستون یعنی 12 آیکن می باشد که ترکیب چینش آن ها بر اساس کارائی های کمتر و بیشتر آن ها می باشد شاید حرکت در بین آیکن ها در ابتدای امر سخت به نظر برسد ولی نگران نباشید چون اصلاً این گونه نبوده و شما به راحتی می توانید بین آیکن ها حرکت نمائید .

شما تنها با 2 یا 3 مرحله به آیکن های مورد نظرتان دست می یابید و این گوشی برای کسانی که به مدت زیادی از یک گوشی استفاده می کنند ، مناسب می باشد و مطمئن باشید از منوی گوشی و کار با گوشی بسیار لذت خواهید برد .

شکل و شمایل منو ها بیشتر شبیه به همان حالتی است که در کامپیوتر با آن برخورد می کنید و مهندسین توصیه هائی رابرای هر آیکن به صورت یک پنجره که برای آیکن باز می گردد قرار داده اند به عنوان مثال زمانی که شما صدای گوشی را زیاد می کنید ، گوشی پیام هشداری را مبنی بر لطمه خوردن به شنوائی شما خواهد داد .

 

image

 

شما با فشار دادن دکمه # می توانید زبان نوشتن در SMS ها را عوض نمائید ، همچنین به روش های مختلفی می توانید گوشی را مطابق با سلیقه خود تنظیم نمائید چه در تم ها و پوسته ها و چه در تصاویر پیش زمینه و رنگ ها . شما 4 تم رنگی را می توانید در نظر بگیرید و در هر تم می توانید تمامی تنظیمات را تغییر دهید و این شامل تغییرات رنگ پس زمینه و اندازه فونت ها را نیز می شود .

 

image
         
image

 

این گوشی اولین گوشی بود که سونی اریکسون سیستم Quick Share بر روی آن قرار داد یعنی شما با وجود این سیستم دیگر مشکلی برای انتقال اطلاعات از گوشی به هر وسیله الکترونیکی دیگر با قابلیت ذخیره اطلاعات مثل رایانه یا PDA و یک گوشی دیگر نخواهید داشت این عملیات قابل انجام از طریق ایتفرارد و بلوتوث و یا ایمیل و MMS می باشد .

 

دفترچه تلفن (PhoneBook) :

دفترچه تلفن گوشی شبیه به T68i است ، شما در این گوشی می توانید چندین تلفن به همراه e - mail خود را ذخیره نمائید و برای هر فرد می توانید یک تصویر و زنگ مشخص قرار دهید ، همچنین شما می توانید 49 فرمان شماره گیری صوتی را به گوشی بدهید و حتی برای نوع شماره ها اعم از منزل (Home)، موبایل (Mobile) و دفتر کار (Office) می توانید این فرمان های صوتی را قرار دهید مثلاً مثل Ali Office . وقتی که شما اطلاعاتی را اضافه می کنید یک آیکن مخصوص را در هر فیلد خواهید دید . (مثلاً برای فیلد آدرس ، آیکن خانه و برای فیلد موبایل ، آیکن موبایل را خواهید دید .) شما می توانید تمامی شماره ها را با استفاده از اینفرارد و بلوتوث به دستگاه دیگر ارسال نمائید و حتی این انتقال به یک گوشی زیمنس امتحان شد که بدون هیچ خطائی انجام پذیرفت .

 

 پیام ها ( message ) :

شما می توانید سیگنال مخصوصی را برای پیام های دریافت شده قرار دهید که البته تنها 8 حق انتخاب خواهید داشت و این دقیقاً مشخص نیست که چرا در این قسمت دسترسی به تمامی ملودی ها امکان پذیر نمی باشد ، همچنین شما از قابلیت های MMS نیز برخوردار می باشید و قسمت WAP نیز در این بخش قرار گرفته است .

 

لیست تماس ها ( Call Recorder ) :  

30 شماره تلفن قابل ذخیره می باشد که در کنار هر شماره یک نشانگر مبنی بر اینکه این تلفن از تماس های گرفته شده Dial Call و یا تماس های از دست رفته Missed Call و یا تماس های وارد شده Received Call می باشد ، موجود است . همچنین این تماس ها را می توانید در سه لیست 10 تائی به صورت جداگانه مشاهده نمائید .

 

مولتی مدیا  ( Multi Media ) :

یکسری تصویر توسط کارخانه بر روی گوشی گذاشته شده که به صورت آیکن های کوچکی نشان داده می شود ، همچنین می توانید تصاویری که به وسیله دوربین گرفته اید و فایل های صوتی را در این قسمت مشاهده نمائید . حتی فایل هائی را که از طریق Dictaphone ضبط شده نیز در این قسمت نشان داده شده و دسترسی به حافظه صوتی در این قسمت امکان پذیر می باشد و استفاده از Quick Shore نیز در این قسمت درنظر گرفته شده است که می توانید با استفاده از آن ، تصاویر و ملودی را از یک منبع دیگر دانلود نمائید . همچنین یک ویرایشگر ملودی و تصویر نیز در گوشی موجود است که می توانید موسیقی و تصاویر ساده را در این قسمت تولید و رسم نمائید . سرعت دستگاه و  دسترسی ها بسیار بالا می باشد ولی دانلود نمودن تم ها حدود 15 تا 20 ثانیه به طول می انجامد . یکی از مشکلات گوشی آن است که با وجود کد گذاری که برای دسترسی سریع به آیکن ها انجام شده ، این کدها بر روی صفحه نمایش ، نشان نداده شده است و شما برای دسترسی به آن ها باید راهنمای الکترونیکی دستگاه را فعال سازید و آن ها را از این دفترچه اکترونیکی مطالعه فرمائید . نوع هر تماس اعم از منزل و دفترکار و ... در کنار شماره همانند یک آیکن نشان داده می شود و شما در مجموع می توانید 510 ورودی را ذخیره نمائید . زنگ های پلی فونیک SMS ها بسیار زیبا می باشد . در سمت راست دوربین نیز شما یک سوکت مخصوص آنتن خارجی ملاحظه می نمائید که با یک پوشش لاستیکی پوشانده شده است و یک آینه کوچک که می تواند روی این  پوشش لاستیکی قرار گیرد نیز در بسته شما موجود است .

 

 ( Memory ) :   

شما دارای 2 مگابایت حافظه در گوشی می باشید که البته خیلی زیاد نیست ولی در واقع برای اکثر مصرف کنندگان کفایت می کند که البته 1.5 مگابایت آن در دسترس مصرف کنندگان خواهد بود و می تواند مشترکاً بین اطلاعات ، عکس ها و کارائی ها استفاده گردد . البته باید مطمئن باشید حتی یک مگابایت نیز برای ذخیره 1000 ملاقات و 100 تلفن و 10 عکس با زرولوشن عادی کفایت می کند و شباهت زیادی به نوکیا 7650 دارد که یک SmartPhone می باشد .

 

image

 

Organizer :

کارآئی های زیادی در قسمت Organizer یافت می گردد و اولین آن ها یک تقویم با سه روش نشان دادن روزها می باشد ، اولین روش نشان دادن هفتگی ، دومی نشان دادن ماهیانه و سومی امروز را به طور کامل نشان می دهد ، و شما به راحتی می توانید به سال ، روز ، ماه دسترسی داشته باشید همچنین می توانید برای هر روز رویدادهائی که می خواهید ، اعم از ملاقات و تماس و یادبود ... را قرار دهید و هر روز می توانید کارهای دیگر را چک نمائید و برای هر یک نیز یک سیگنال هشدار قرار دهید همچنین از یک To do List بهره می جوئید که دو نوع کار را با قرار دادن زنگ هشدار می توانید در آن تنظیم نمائید شاید باید گفت سادگی این بخش خود مزیت آن محسوب می گردد .

انتقال اطلاعات این بخش از طریق بلوتوث یا اینفرارد امکان پذیر بوده و از امکانات Note نیز برای ذخیره یکسری نوشته بهره می جوئید ، همچنین در این بخش می توانید زنگ بیداری دستگاه را با قابلیت تنظیم برای یک و یا چند بار زنگ زدن تنظیم نمائید و این زنگ می تواند برای روزهای خاص از هفته تنظیم گردد ، و نکته دیگر اینکه زنگ بیداری دستگاه در حین خاموش بودن آن نیز کار می کند .

گوشی دارای یک تایمر و یک کرونومتر می باشد که نتایج خوبی را به شما خواهد داد ، گوشی دارای یک به یادآورنده و یک ماشین حساب راحت نیز می باشد .

 

اتصالات ( Connectivity ) :  

در این قسمت تمام روش های موجود برای اتصال از طریق کامپیوتر را می توانید مورد استفاده قرار دهید به عنوان مثال WAP ، GPRS ، بلوتوث و کابل اتصال .

 

WAP :

در این قسمت دارای منوی خاصی می باشید ، در این گوشی از Wap Browser ویرایش 2 بهره می جوئید که از طریق آن می توانید اتصالی ایمن را داشته باشید شما قابلیت ذخیره و دریافت تصاویر پس زمینه و تم های مختلفی را خواهید داشت و با استفاده از سایت کارخانه سازنده مطمئن باشید که می توانید در عرض 1 تا 2 ساعت حافظه گوشی خود را با برنامه ها و تصاویر متنوعی پر کنید . شما قابلیت ثبت نام در این سایت و دانلود مجانی عکس ها را خواهید داشت و اتصال به صفحات اصلی در تمامی منوها موجود است که از طریق آن ها فایل های مربوط را می توانید دانلود نمائید .  کار با این لینک ها (Link) بسیار ساده و راحت می باشد .

 

سر گرمی (Entertainment) :  

2 قسمت در این منو موجود می باشد ، یکی بازی ها و دیگر کارآئی ها ، در این گوشی شما 3 بازی خواهید داشت به نام های   Mini Golf , Five Stones , Deep Abyss بازی ها شبیه به آنچه در T300 می باشد ، است و شما قابلیت بازی کردن با کامپیوتر و یا از طریق اینفرارد و بلوتوث با نفر دوم را دارا می باشید که این خود یک کارآئی جالب می باشد .

 

image
         
image
 

 

دستگاه شما Mophun را پشتیبانی می نماید در نتیجه شما مشکلی با دانلود بازی های جدید نخواهید داشت و در حال حاضر 100 ها بازی در اینترنت برای این گوشی وجود دارد .

همچنین از کارآئی های جاوا در بخش Application بهره می جوئید ، کارآئی هائی با حجم متوسط و سرعتی کمتر از نوکیا در گوشی ذخیره می گردد .  ولی در حین اجرا خیلی سریعتر از نوکیا و دیگر گوشی ها عمل می کنند حتی بازی هائی چون پرنس پرشیا نیز که از گرافیک بالائی بهره می جوید بسیار راحت تر و سریع تر در این گوشی بالا می آید ، البته برنامه هائی نیز بر روی گوشی شما به صورت پیش فرض موجود است که مختص گوشی های تجاری می باشد .

 

تنظیمات ( Setting ) :

تمامی تنظیم بخش های مختلف دستگاه در این قسمت قرار گرفته است که مطابق مدل های دیگر قابل اجرا می باشد .

 

دوربین ( Camera ) :

در واقع دوربین گوشی خیلی تخصصی نبوده و جنبه سرگرمی دارد به هر حال T610 عکس های خوب و زیبائی می گیرد ، عکس ها در رزولوشن 288×352  و 160×120  قابل برداشت می باشد ، همچنین قابلیت فیلمبرداری در شب را نیز دارا می باشید ، شما قابلیت عکسبرداری نگاتیو ، سیاه  و سفید را نیز دارید ، همچنین قابلیت عکسبرداری حالت قدیمی را دارد که کمی رنگ زمینه ی زرد و نارنجی می باشد. شما بیشتر از 25 عکس نمی توانید در حالت کیفیت بالا عسکبرداری کنید و خلاصه اینکه حافظه کم خواهید آورد .

 

image

 

و در نهایت :

کیفیت گوشی همانند دیگر گوشی های هم سنخ آن مناسب و خوب است ، و این گوشی دارای 32 زنگ بلند بوده که صدای آن خیلی بلندتر از گوشی های نوکیا می باشد . صدای گوشی حتی در خیابان شلوغ هم شنیده می شود البته انتظار نداشته باشید صدای آن را در استادیوم هم به راحتی بشنوید !

نرم افزار اتصال گوشی به کامپیوتر ، در بسته خریداری شده موجود نمی باشد . یکی از نقایص دستگاه استفاده ی STN در صفحه ی نمایش است . سرعت دستگاه بسیار بالا بوده به خصوص زمانی که صدای بازی ها و کارائی ها را قطع کنید شاید نوکیا 7250 را رقیب این گوشی نام ببرید که ابعاد بزرگتر و تکنولوژی ضعیف تری نسبت به این گوشی دارد . گوشی T610 ، گوشی خوبی برای جایگزین شدن با T68i می باشد .

T610 از مجموعه استاندارد های جدیدی بهره می جوید و حداقل یکسال می تواند به عنوان مدل روز مطرح بماند و دیگر کارخانجات نیز اگر هر گوشی شبیه به این سری تولید کنند باز هم نمی توانند به گرد پای کارآئی های این گوشی با چنین قیمتی برسند .   

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)