خانهبررسی‌ها
SonyEricsson P910

SonyEricsson P910

این گوشی به علت کارآیی های موجود در آن معروف گردید شباهت زیادی به P900 دارد لذا در این مقاله تنها به تفاوت های آن با P900 پرداخته شده است...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
Sony Ericsson P910
 
آنچه در بسته خریداری شده شما موجود می باشد :

_  گوشی موبایل

_  باتری

_  شارژر

_  نگاه دارنده یا پایه رومیزی ارتباطی گوشی ( Cradle )

_   2 عدد  CDنرم افزار

_  پوشش جیر

_  قاب

_  کارت حافظه Ms Dou با ظرفیت 32 مگا بایت

_  یک قلم اضافه

_  راهنمای مصرف کننده

 

image

 

(این دستگاه پیش از عرضه به بازار در شرکت سونی اریکسون با نام لیلا Layla   شناخته می شد )

این گوشی به علت کارآیی های موجود در آن معروف گردید شباهت زیادی به P900 دارد لذا در این مقاله تنها به تفاوت های آن با P900 پرداخته شده است.

طراحی گوشی دچار تغییراتی شده و این گوشی کمی سبک تر شده است . همچنین صفحه کلید  موجود بر روی درب تاشوی گوشی دست خوش تغییر گردیده و بسیار به طراحی K700 شباهت دارد همچنین به علت داشتن دکمه های بزرگتر کار با آن بسیار راحت شده است.

 

image

 

image
 

 

image
 

 

اگر این گوشی را با P900 مقایسه کنید تفاوت چندانی را نمی توانید مشاهده کنید و حتی ابعاد گوشی ها نیز یکسان می باشد و شما برای دریافت تفاوت ها باید گوشی را باز نموده و آنها را بیابید . اولین نکته که کمی هم منفی می باشد ، نبود یک فنر بازکننده درب تاشو در P910 نسبت به P900 می باشد ، بعد از باز نمودن درب ، شما یک صفحه کلید کامل در پشت درب تاشوی گوشی مشاهده خواهید نمود.

به هر حال دکمه ها تا حد زیادی کوچک بوده که باعث می شود کار با گوشی سخت گردد. ولی برای تایپ نوشته ها به خصوص در مکان های عمومی که نمی توان از صفحه حساس touchscreen استفاده نمود بسیار مفید است . همچنین قابل ذکر است که گوشی P910 یکی از تنها گوشی هایی که قابلیت وارد نمودن اطلاعات را با تمامی روش های ممکن دارا می باشد.

 

image

 

image
 

 

قطعاً متوجه شده اید که یکی از ضعف های این دستگاه فقدان یک صفحه کلید بزرگتر می باشد (که البته باید کمی پول خرج کنید و یک صفحه کلید بزرگتر تهیه نمائید) چرا که این دستگاه به منظور نمایش نگهداری رد و بدل کردن کردن اطلاعات با سایر دستگاه ها تولید شده و نه به منظور ورود اطلاعات انبوه توسط آن . دارندگان گوشی های هوشمند (SmartPhone) معمولاً کارهائی نظیر تعریف و ورود اطلاعات در دفترچه تلفن ، جواب های بسیار کوتاه از طریق email ها (و نه یک جواب طولانی) و رد و بدل کردن پیغام های SMS (که معمولاً به طور خلاصه می باشند) توسط گوشی خود انجام می دهند و عملاً وجود یک صفحه کلید نه چندان کارآمد در کنار صفحه نمایشگر لمسی (که از طریق قلم راحت تر از استفاده ی صفحه کلید می توان اطلاعات را وارد گوشی کرد) به عنوان یک جایگزین نه چندان مناسب محسوب می شود چرا که فقط عده ی بسیار کمی از آن بهره خواهند برد .

سونی اریکسون یک صفحه بزرگ کامل را ارائه نداده است ولی برای رقابت هم که شده حتی تا چند وقت دیگر ، یک شرکت دیگر چنین صفحه  کلیدی ارائه خواهد داد . دوربین VGA استفاده شده در گوشی P910 شبیه به P900 نیست بلکه شباهت بسیار زیادی با دوربین K700 دارد و کیفیت تصاویر VGA گرفته شده تا حد زیادی بیشتر و بالاتر از P900 می باشد.

البته این تفاوت خیلی روی صفحه گوشی های SmartPhone مشهود نمی باشد ، صفحه نمایش P910 و P900  در یک نظر کلی هیچ تفاوت محسوسی با هم ندارند ولی اگر صفحه این دو گوشی را به هم نزدیک کنیم خواهیم دید که تصاویر بر روی صفحه نمایش P910 دارای وضوح و روشنایی بیشتری است ، صفحه نمایش گوشی 262000 رنگ را پشتیبانی می کند که البته وضوح صفحه نمایش این گوشی قابل مقایسه با وضوح صفحه نمایش D410 سامسونگ با قابلیت نشان دادن 262000   رنگ نمی باشد. اما در مجموع کیفیت آن بسیار بالاتر از گوشی هایی شبیه به نوکیا می باشد.

 

image

 

image

 

اطلاعات موجود برروی صفحه نمایش P910 بسیار خواناتر از P900 در مقابل نور مستقیم آفتاب است .

 

image

 

یکی از تنها بخش های داخلی ارتقا یافته از گوشی ، قسمت RAM آن بوده که از 16 مگا بایت به 64 مگا بایت افزایش یافته است ، همچنین می توانید یک کارت حافظه ی 32 مگا بایتی را نیز در بسته خریداری شده خود بیابید و طبق گفته سازنده دستگاه تا یک گیگا بایت حافظه را نیز پشتیبانی می نماید که در واقع یک حافظه 128 مگا بایت نیز برای گوش دادن به موسیقی کافی می باشد. افزایش و ارتقای صفحه نمایش و حافظه هیچ تاثیری برروی مدت عمر باتری دستگاه نگذاشته و در شرایط مساوی پا به پای P900 کار خواهد کرد .

منوی دستگاه بخش دیگری است که تا حدی دست خوش تغییر شده و بیشتر به کار روزمره می آید و شما می توانید انرژی خود را در حین استفاده از گوشی ذخیره نمایید.

میزان نرم افزارها و برنامه های موجود برروی CD که برای گوشی پیشنهاد شده است ،افزایش پیدا کرده و از آنچه به برنامه های Office ، مثلاً Word  و Excel و PDF می توان نام برد که در P900 نیز موجود بود و یک سری برنامه های جدید از قبیل Avantgo (برای خواندن صفحه های Web ذخیره شده) Media Vewer (دسترسی مستقیم به اخبار و اطلاعات اقتصادی و ...) Promyzero (یک مخزن اطلاعات) برروی CDها موجود می باشد . همچنین برنامه Opera browser نیز در این بسته نرم افزاری قرار گرفته است .

در واقع P910 بیشترین میزان تکنولوژی را پشتیبانی می نماید که در اینجا لیست آنها را متذکر می شویم .

مانند : Smartner  ، IBM ،Extended Systems   ، Visto ، RIM Black Berry ، Seven ، Intellisync

 

و در نهایت :

همان طور که P900 یک گوشی موفق بود و بازار را به قبضه درآورد ، گوشی P910 نیز تبدیل به یک پدیده موفق گردید ، البته P900 خودش آن قدر خوب بود که باعث شد مصرف کنندگانش آن را با P910 تعویض نکنند با این حال P910 نیز مصرف کنندگان جدیدی را به خود جذب نمود ، ولی P910 زیاد دارای رقیب خاصی نبود.

این گوشی در سه ویرایش می باشد :

  ! P910i

900/ 1800 / 1900 Mhz

P910c !ساخته شده برای کشور چین

850 / 1800 / 1900 ! P910a برای آمریکای شمالی و آمریکای لاتین

یکی از نکات مثبت P910 پایه ریزی آن براساس P900 بود و در نتیجه در زمان تولید برنامه های زیادی برای استفاده در آن ، در بازار و اینترنت موجود بود .

 

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

مهمان

۱۳۹۳/۱۲/۹
یادش گرامی جاشو فقط به آیفون تونستم بدم

مهمان

۱۳۹۲/۷/۲۵
یادش به خیر