خانهبررسی‌ها
SonyEricsson P900

SonyEricsson P900

شایعات زیادی در رابطه با گوشی P900 به گوش می رسید ، در واقع این همان P810 بود که بنابر تصمیماتی هنگام ورود به بازار نامش به P900 تغییر پیدا نمود ...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
 Sony Ericsson – P900

 

آنچه در بسته ی خریداری شده ی شما موجود می باشد :

-     -  گوشی موبایل

-     -  باطری Li-Pol 1000 mah

-     - شارژر

-     - شارژر رومیزی

-     - 1 عدد کارت حافظه 32 مگابایتی

-     - کابل انتقال اطلاعات

-     - راهنمای مصرف کننده

-     - CD ، شامل نرم افزار

-     - 1 عدد قلم اضافه

 

شایعات زیادی در رابطه با گوشی P900 به گوش می رسید ، در واقع این همان P810 بود که بنابر تصمیماتی هنگام ورود به بازار نامش به P900 تغییر پیدا نمود .

این گوشی شباهت بسیار زیادی را با P800 داشت و تفاوت آن برای آن هائی که با P800 کار می کنند خیلی قابل تشخیص نبود چون این گوشی از همان سیستم عامل سیمبین ( Symbian) استفاده نمود .

در واقع علت تولید کردن این گوشی توسط سونی اریکسون تکیه بر تولید T68i بود که با استفاده از توفیق T68 اریکسون این گوشی تولید شد ، که از قضا بازار را به قبضه خود در آورده و سازندگان قصد داشتند که با تولید P900 مجدداً این عمل را تکرار کنند .

 

image

 

گوشی دارای یک ترکیب قدیمی بوده و ترکیب نقره ای تیره و نقره ای بر این مطلب می افزاید . بنابر شواهد بیرونی و ظاهری ، گوشی کاملاً متعلق به کلاس تجاری می باشد که رنگ رویش درست بر عکس P800 که دارای رنگ روشن و جذابی بود ، تیره می باشد ، قسمت سرویس اتصال به شبکه در سمت راست و بلوتوث دستگاه در سمت چپ بدنه قرار گرفته است و به نظر می رسد صفحه نمایش دستگاه کاملاً به داخل آن چسبیده است و مخصوصا این حالت خود را زمانی که از صفحه کلید تاشو استفاده می کنید نشان می دهد . صفحه کلید این دستگاه نیز مانند مدل قبل قابل بازشدن می باشد .

 

image

 

تمامی کلید ها دارای پوشش فلزی می باشند و در طول صفحه کلید کشیده شده است که بسیار راحت تر از P800 می باشد و شما می توانید از کارائی های گوشی هم در حالت بسته و هم در حالت تمام صفحه (Full Screen) استفاده نمائید و وقتی که در حالت بسته کار می کنید آیکن ها کوچکتر شده تا در نصف صفحه جا شود .

 

image
 

 

پورت مادون قرمز (Infrared) نیز در سمت چپ گوشی قرار گرفته و دکمه روشن و خاموش گوشی در کنار آن قرار دارد . در بالای تمام این ها یک دکمه چرخنده پنج طرفه که حرکت های اصلی آن جلو و عقب می باشد و با فشار دادن به داخل تائید می کنید و همچنین با حرکت به سمت دو پهلو می توانید انتخاب هائی را داشته باشید ، در بالای آن محل اتصال هندزفری که دارای یک درپوش لاستیکی نیز می باشد ، قرار گرفته است .

 

image
 

 

محل ورود و قرارگیری کارت حافظه در سمت راست گوشی و در کنار آن نیز دو کلید دسترسی به اینترنت و کلید عکسبرداری قرار گرفته است .

 

image

 

قلم دستگاه در هنگامی که استفاده نمی شود در داخل گوشی ، سمت راست آن قرار می گیرد که در تصویر نیز دیده می شود ، این مطلب یکی از مزایای گوشی نسبت به P800 می باشد چون بهتر محافظت می شود ولی در عین حال کمی سبک و کوچک می باشد که استفاده از آن را کمی سخت می کند .

 

image

 

image
 

 

دوربین ( VGA ) :

دوربین گوشی در پشت گوشی قرار گرفته و بنا بر گفته سازنده لنز آن ارتقاء یافته است و کیفیت عکس ها متفاوت و بهتر می باشد اما درست یا غلط بودن آن بر عهده خود شما که قضاوت کنید.

 

image
 

 

یک آئینه بسیار کوچک همانطور که در شکل می بینید در زیر لنز دوربین قرار گرفته که اگر خواستید از خودتان عکس بگیرید کارتان را راحت کند .

باتری گوشی در زیر دوربین و پشت قاب گوشی قرار دارد که این قاب دارای پایه های کوچک لاستیکی برای محکم ماندن گوشی روی شیشه و سطوح صاف می باشد البته این قاب کمی هم لقی دارد .

بدنه گوشی از جنس لاستیک می باشد و در آن فلز استفاده نشده و احتمال صدمه دیدن گوشی در رفتارهای خشن بسیار بالا   می باشد . البته اصلاً نگران نباشید ، هنگامی که به منزل می رسید و گوشی را از از فاصله کمی روی میز می اندازید به احتمال قوی هیچ اتفاقی برای آن نمی افتد . یکسری سوراخ در سمت چپ دوربین دیده می شود که مربوط به بلندگوها می باشد و به جهت ارتقاء بخش صوتی دستگاه است . در کل صدای بلندگوی P800 و P900 یکسان می باشد و از نکات مثبت P900 می توان به بلند بودن صدای زنگ های موجود در گوشی اشاره کرد . در این گوشی از اصوات و ملودی های زنده که از دهان بیرون آمده استفاده شده مثلاً انگار یک نفر بگوید رینگ رینگ و یا اینکه سلام یا Hello .

 

image

 

محل اتصال لوازم جانبی در پائین گوشی قرار دارد و این شبیه به تمامی تولیدات سونی اریکسون می باشد و باعث می شود تا بتوانید ابزارهای جانبی قدیمی خود را باز هم به کار بگیرید .

گوشی مجهز به یک باتری شبیه به همان که در P800 استفاده شده ، می باشد درنتیجه مدت زمان کارکرد آن دست خوش تغییر نشده است ولی به علت ارتقاء سطح صفحه نمایش و مصرف کمتر آن ، گوشی تا 2 روز با 30 دقیقه صحبت و 35 تا 45 دقیقه کار با دیگر کارآئی ها فعال خواهد ماند و اگر از بلوتوث دستگاه استفاده نمائید این مدت به یک روز کاهش می یابد .

صفحه نمایش شما دارای رزولوشن 320×208  پیکسل می باشد و تا 65000 رنگ را پشتیبانی می نماید ، وقتی درب گوشی را می بندید این صفحه کوچکتر شده و رزولوشن آن 208x208 پیکسل می شود ، اگر چه گوشی دارای صفحه نمایش مناسبی می باشد ولی در نور مستقیمم آفتاب چندان مناسب نخواهد بود اما نوشته ها بر روی آن خوانا می باشد به خاطر اینکه صفحه نمایش کاملاً داخل گوشی قرار گرفته است ؛ خیلی بزرگتر به نظر می رسد اما در واقع این صفحه نمایش قابل قیاس با صفحه نمایش 6600 نوکیا و SX1 زیمنس می باشد .

 

image
 

 

image

 

ابعاد این گوشی کوچکتر از P800 می باشد که 27 × 57 × 117 میلی متر می باشد و وزن دستگاه 130 گرم است که 28 گرم سبک تر از P800 می باشد که البته در جیب ژاکت شما جا می شود .

 

نرم افزار گوشی :

وقتی که P900 را با P800 در این رابطه با هم مقایسه می کنید به پیشرفت های ریزی دست خواهید یافت که البته شاید از تاثیرات سیستم عامل جدید Symbian UIQ 2.1 باشد ، متاسفانه P900 تنها 16 مگابایت حافظه داخلی دارد که امروزه این حافظه کافی نمی باشد البته کارت حافظه این معضل را تا حدی مرتفع خواهد ساخت .

 

پیام ها ( Message ) :

در این قسمت شما قابلیت دریافت و ارسال SMS و MMS را خواهید داشت که تصاویر پیش فرض زیادی به بخش MMS افزوده شده است ، همچنین شما قابلیت ارسال و دریافت Email را نیز خواهید داشت . شما می توانید عکس ، تصویر و فیلم به MMS ها بیافزائید .

شما سه راه ممکن برای وارد نمودن متن به دستگاه خواهید داشت ، اولی مثل تمامی گوشی ها در حالی که گوشی بسته شده است از صفحه کلید آن برای این کار استفاده نمائید ، راه دوم استفاده از کلید های دیجیتال موجود در زیر صفحه نمایش می باشد که با استفاده از فشار دادن قلم بر روی صفحه نمایش می توانید این کار را انجام دهید و راه سوم هم نوشتن با استفاده از قلم دستگاه می باشد (انگلیسی) که گوشی شما تشخیص می دهد شما سه اندازه فونت در گوشی دارید . راستی شما در این گوشی مجهز به T9 نیز می باشد که در P800 از آن خبری نبوده است .

 

image
         
image

 

اطلاعات تماس ها و دفترچه تلفن ( Contacts ) :

همانند P800 شما می توانید برای هر فرد 8 شماره تلفن ، آدرس ، پست الکترونیکی ، آدرس سایت ، آدرس کامل خانه یا محل کار و یک نوشته را به هر فرد اضافه کنید ، همچنین می توانید برای هر یک از افراد یک تصویر و یک زنگ مخصوص قرار دهید . با وجود امکانات شماره گیری صوتی برای هر فرد می توانید یک فرمان صوتی نیز قرار دهید ، تنظیمات دستگاه در این بخش بسیار راحت   می باشد همچنین شما قابلیت نشان دادن نام افراد را به همراه شماره تلفن اصلی شان در یک لیست دارا می باشید که این قابلیت را تنها می توان از PDA ها انتظار داشت .

 

محیط تلفن ( Phone Mode ) :

این محیط برای زمانی می باشد که صفحه کلید باز شده و به صورت تمام صفحه می توانید از گوشی به عنوان تلفن استفاده نمائید . در این قسمت شما دارای 9 آیکن برای شماره گیری سریع می باشید ، همچنین شما قابلیت دسترسی به تنظیمات زنگ ها و ویبراتور و منوها را دارید ، کلید های دیجیتالی ، بسیار بزرگتر می باشند و شماره گیری با آن ها راحت تر خواهد بود و می توانید با دست خود شماره گیری را به راحتی انجام دهید ، تمامی تماس ها با تاریخ و زمان آن ها اعم از ورودی و خروجی در قسمت Phone Number ذخیره می گردد ، همچنین می توانید تماس ها را بر حسب گرفته شده Out Going ، از دست رفته Missed ، وارد شده Incoming و تمام ALL تنظیم نمائید .

 

تقویم ( Calendar ) :

یا همان برنامه Organizer که به شرح کارهای آن نمی پردازیم و کارآئی های آن کاملاً شبیه به PDA ها می باشد ، شما می توانید تقویم را به طور روزانه ، ماهانه و هفتگی مشاهده نمائید و برای هر روز اتفاق و یا کارهائی که باید انجام دهید را تنظیم نمائید و تقریباً تمامی نیازهای تاریخی شما را برآورده می کند .

 

image
         
image

 

To do List :

در این قسمت نیز می توانید علاوه بر بخش قبل ، وظایف خود را با مرتبه بندی از لحاظ اهمیت ، تنظیم نموده و مهلت بندی نمائید که بسیار کار با آن راحت می باشد .

 

Video :

در این بخش می توانید تمامی فرمت های ویدئویی از جمله MP4 را مشاهده نمائید .

 

image

 

Music Player :

یکی از مزایای بالای این بخش ایجاد لیست فایل هائی که پخش می شوند ، می باشد و شما می توانید با قرار دادن آن در وضعیت Loop (تکرار) کاری کنید که یک یا چند تِرک (Track) انتخابی را چندین بار بخوانید و در واقع دستگاه یک MP3 Player بسیار خوب و عالی می باشد که فایل های MP3 , AMR , AU , WAV , Midi را پشتیبانی می کند ، فایل ها را می توانید بر حسب حروف الفبا مرتب نمائید ، همچنین می توانید در آن پوشه هائی مخصوص به خود ایجاد نمائید .

 

image

 

حافظه صوتی (Voice Memo) :  

شما محدودیت زمانی برای ضبط صدا نخواهید داشت و تنها باید مراقب حافظه خود باشید.

 

image

 

ماشین حساب (Calculator) :

یک ماشین حساب ساده که مهندسی هم نمی باشد .

 

زمان (Time) :

در این قسمت شما قابلیت تنظیم و تعیین ساعت و همچنین زنگ هشدار و بیداری گوشی را دارید که می توانید برای یکبار زنگ زدن و یا چند بار زنگ زدن تنظیم گردد ، و از تمامی فایل های صوتی می توانید برای زنگ گوشی استفاده نمائید .

 

نشان دهنده (Viewer) :

در این قسمت می توانید اطلاعات مربوط به حافظه دستگاه و حافظه کارت را مشاهده نمائید .

 

Remote Sync :

یک قسمت که قابلیت انتقال اطلاعات از P900 به دستگاه دیگر مثل رایانه را به شما می دهد .

 

Control Panel :

در این قسمت شما قابلیت کنترل و تنظیم قسمت های مختلف گوشی و سخت افزارهای موجود در آن و سیستم های مختلف مثل صوتی ، تصویری ، ایمیل ، اینترنت و بلوتوث را در اختیار دارید همچنین قابلیت تغییر پس زمینه را نیز خواهید داشت ، یکی دیگر از مزایای خوب گوشی قابلیت انتقال تم های مختلف برای منوها در این قسمت می باشد که همه ی رنگ ها در آن قابل تنظیم می باشد .

 

image

 

Sound:

در این بخش می توانید برای انجام هر کار در گوشی یک صدای به خصوص را قرار دهید .

 

بازی ها (Games) :

یک بازی شطرنج بسیار قوی ، با قابلیت ذخیره ی حرکات به همراه یک بازی سنتی Solitaine در گوشی موجود می باشد که موجبات سرگرمی کاربر را فراهم می سازند .

 

Communicorder :

در این قسمت شما قابلیت عکس برداری و فیلم برداری را خواهید داشت ، تمامی تنظیمات در این قسمت قابل انجام می باشد مثل رزولوشن ، روشنائی ، شفافیت ، کیفیت تصویر و وضعیت نور . شما می توانید 5 پروفایل برای حالات عکسبرداری ایجاد نمائید که بسیار راحت و دوست داشتنی است ، دوربین VGA شما نیز قابلیت عکسبرداری با رزولوشن های 640x480 ، 320x240 و 160x120 را دارا می باشد و سه نوع کیفیت عکس برداری نیز در گوشی موجود است ، با استفاده از این گوشی قابلیت فیلمبرداری کلیپ با رزولوشن ثابت را دارید که در این حالت هم از سه کیفیت فیلم برداری برخوردار می باشید و فایل ها با فرمت *.3gp موجود می باشند ، که به نظر ما کیفیت عکس ها بالا رفته است .

با استفاده از کارائی ها می توانید در پیام های MMS نیز از این عکس یا فیلم ها بهره بجوئید .

 

image

 

تصاویر ( Picture ) :

یک آلبوم عکس که می توانید تصاویر را بر روی آن به صورت Thumbnails یا به صورت لیست نام عکس ها ببینید ، با انتخاب تصاویر ، آن ها را می توانید به صورت تمام صفحه مشاهده نمائید همچنین می توانید بر روی عکس ها زوم کرده و قسمت های مختلف تصویر را در حالت زوم مشاهده نمائید .

 

image
        
image
 

 

و در نهایت :

کیفیت اتصال و تماس گوشی مانند P800 می باشد که در آن هیچ مشکلی مشاهده نخواهید کرد . صدای ملودی و زنگ ها به اندازه کافی بلند است که بتوانید آن ها را به راحتی در خیابان بشنوید .

طراحی جدید گوشی که آن را مناسب کلاس تجاری می سازد بسیار بهتر و زیباتر می باشد ، صفحه نمایش گوشی ارتقاء یافته و هنوز هم این کارخانه تنها سازنده گوشی های Smart Phone با صفحه نمایش TouchScreen می باشد و این مطلب باعث منحصر به فرد شدن و انعطاف پذیر شدن این محصول می گردد .

با تمامی این مطالب در انتها باید ذکر کرد که به عقیده بیشتر سایت ها P900 یک مدل جدید نبوده و تنها ارتقاء یافته P800 می باشد البته این به این معنی که گوشی خوبی نمی باشد ، نیست . بلکه  گوشی P900 ، یک گوشی راحت ، خوب و موفق بوده است ، این گوشی ابتدا در انگلستان مورد استفاده قرار گرفته و سپس در تمامی کشورهای اروپائی پخش گردید .

سونی اریکسون قول داده که در گوشی بعدی خود دوربین توسعه یافته تر و سیستم  wifi(شبکه بی سیم) و رزولوشن بهتری را به تمام کارائی های این گوشی بیافزائید ، البته قول یک P900 ارزانتر برای جوانترها را هم داده که شرح جزئیات آن را خدا می داند !  

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)