خانهبررسی‌ها
SonyEricsson K500

SonyEricsson K500

سونی اریکسون همزمان با ارائه گوشی K500 گوشی دیگری را شبیه به این گوشی و تنها با وجود تفاوت هایی در طراحی ، شکل و قرارگیری منوها ارائه داد...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
Sony Ericsson K500i

 

آنچه در بسته ی خریداری شده ی شما موجود می باشد :

 - گوشی موبایل

 - باتری

 - شارژر

 - راهنمای مصرف کننده

 

image

 

سونی اریکسون همزمان با ارائه گوشی K500 گوشی دیگری را شبیه به این گوشی و تنها با وجود تفاوت هایی در طراحی ، شکل و قرارگیری منوها ارائه داد ، که تنها برای شبکه Vodafone ساخته و ارائه گردیده بود . این تفاوت ها نیز بسیار اندک بوده و چندان اهمیت نداشت .

 

image

 

در حال حاضر به توضیح در رابطه با K500i که از جذابیت های بیشتری برخوردار است ، می پردازیم ؛ طراحی گوشی شباهت زیادی با K700 دارد این گوشی با مدل میانی در پشت ظاهر یک گوشی قدیمی پنهان شده است . شما می توانید صفحه کلید و صفحه نمایش یکسان با رنگ پس زمینه پرتقالی (نارنجی) آن ها را مقایسه کنید . همچنین کلید حرکتی وسط دستگاه نیز بسیار برای کارکردن راحت می باشد .

 

image

 

ابعاد گوشی نیز در حد متوسط 102x45x21 میلی متر می باشد و همچنین وزن گوشی نیز 87 گرم است که گوشی به راحتی در جیب جا می شود ، شکل خاص گوشی ها در سونی اریکسون همیشگی بوده و این گوشی از آن مستثنی نیست .

 

image

 

صفحه نمایش گوشی K700 ، ماتریس ریزتری از این گوشی دارد و طراحی صفحه نمایش K500i بر اساس تکنولوژی TFT بوده و قابلیت نشان دادن 65000 رنگ را دارا می باشد . رزولوشن صفحه نمایش 128x160 پیکسل است که هم عرض (mm 31x39 ) می باشد ، در نتیجه اجازه خواندن 7 خط را برروی صفحه می توانید داشته باشید و همچنین 3 خط برای توضیحات در قسمت بالای گوشی قرار می گیرد و شما کیفیت و مزیت صفحه نمایش گوشی را حتماً نسبت به گوشی های سونی اریکسون در خواهید یافت . تصاویر بسیار واضح و مناسب می باشد و قابل مقایسه با گوشی های Z600 و T630 سونی اریکسون است . کیفیت صفحه نمایش از گوشی های نوکیا و زیمنس بالاتر بوده و قابل قیاس و حتی بهتر از چند گوشی از سری های V موتورلا نیز می باشد . صفحه نمایش کاملاً روشن و پررنگ بوده و یکی از بهترین ها در بازار می باشد و شاید یکی از تنها رقیبان این گوشی CX65 زیمنس باشد که در رده ای پایین تر ایستاده است .

در نور مستقیم آفتاب تصویرها خیلی دچار تغییر نشده و کم رنگ نمی گردند و همچنین نوشته ها کاملاً قابل خواندن می باشد . در سمت چپ گوشی کلیدهای کنترل صوتی دستگاه قرار گرفته است که از جنس لاستیک می باشد و کمی بالاتر هم دکمه مخصوص دوربین قرار گرفته است . در سمت راست گوشی کلید اتصال به WAP مشاهده می شود و دکمه روشن و خاموش کمی بالاتر از آن قرار گرفته و یک پنجره مخصوص پورت اینفرارد ( Infrared ) نیز در پایین گوشی قرار دارد و تفاوت گوشی با K700 نبود محافظ پلاستیک روی پورت اتصال زیرین گوشی می باشد . در پشت گوشی هم دوربین VGA مشاهده می شود که بیشتر متمایل به سمت راست است . یک شکل دایره ای را برای دوربین مشاهده می نمایید که شبیه به K700 است و در کنار آن نیز محل قرارگیری بلندگوی گوشی واضح است و یک آیینه کوچک نیز برای عکس برداری در کنار لنز دستگاه موجود می باشد .

 

image
 

 

باتری دستگاه در زیر قاب پشت دستگاه قابل رؤیت است که حالت کشویی نداشته و با دو گیره ، محکم گردیده است در این گوشی از باتری Li – POL با گنجایش mAh 670 از نوع BTS – 30 استفاده شده است و گوشی قابلیت تحمل صحبت تا 7 ساعت و 300 ساعت روشن ماندن در حالت استندبای را دارد . بیشترین حالت کارکرد گوشی  تا 3 روز می باشد که در این حالت از قسمت های مختلف گوشی مثل بازی و ارگانایزر تا 40 دقیقه استفاده شده و 30 دقیقه نیز صحبت شده بود .

 

منوها ( Menu ) :

چون این گوشی ساده شده ی گوشی K700 می باشد ما در اینجا سعی می کنیم تنها به تفاوت ها بپردازیم .

تصاویر گوشی به وضوح نسبت به گوشی های قبلی دچار تغییر شده است ، شما قابلیت کپی کردن اطلاعات از سیم کارت به گوشی را دارا می باشید همچنین می توانید زبان منوهای خود را تنظیم نمایید که برخلاف دیگر گوشی ها در این گوشی ، این انتخاب آسان شده است . یک راهنما که از هنگام روشن کردن گوشی در تمام مراحل به کمک شما می آید نیز وجود دارد که در گوشی های قبلی موجود نبود . صفحه نمایش شما شباهت فراوانی به T610 دارد . شما به هر جهت که دکمه Joystick را فشار دهید می توانید یک کارآیی را برای آن تعریف نمایید . منوی اصلی در 4 ردیف و 3 ستون تنظیم گردیده است . آیکن های منو بسیار زیباتر و بهتر شده است و علت آن رزولوشن و اندازه بزرگتر آن می باشد که باعث افزایش کیفیت آن گردیده است و همچنین آیکن ها در این قسمت دارای تصویر متحرک نیز می باشند و با انتقال از یک آیکن به دیگری این حرکت و انیمیشن سازی کاملاً مشهود می باشد و مطمئن باشید که حتی بعد از مدت زیادی استفاده از گوشی از آن خسته نخواهید شد . حرکت بین منوها نیز سریع و مناسب می باشد و اصلاً ورود انیمیشن باعث کند شدن گوشی نگردیده است .

 

image
         
image

 

به هر حال صفحه کلید همانند قبل راحت می باشد و با استفاده از # می توانید جهت انتخاب زبان ، به لیست زبان های موجود در گوشی دست بیابید . شما می توانید در قسمت هایی از پوشه بندی دیجیتالی بالای منوها ، جهت حرکت بین منوهای داخلی استفاده  نمایید و اگر لیست تماس ها را در این حالت مشاهده نمایید می توانید بین پوشه ها برای تشخیص تماس های از دست رفته (Missed Call) ، تماس های رسیده (Received Call) و تماس های گرفته شده (Dialed Call) حرکت نمایید و این پوشه بندی افقی در دفترچه تلفن نیز موجود می باشد .

 

دوربین (Camera) :

دوربین دستگاه یک دوربین VGA باقابلیت 4 مرحله بزرگ نمایی دیجیتالی می باشد که برای این گوشی ، یک دوربین عادی است و به وسیله آن می توانید تصاویر مناسبی را بگیرید .

 

image

 

شما دارای یک پوشه بندی افقی در بالای منو جهت انتخاب سریع بین عکس برذاری و فیلم برداری نیز می باشید و گوشی تصاویر ویدئویی را با فرمت 3GP ذخیره می نماید و تصاویر ویدئویی روی صفحه نمایش بسیار ابتدایی به نظر می رسد که البته شباهت زیادی به 6230 دارد و میزان طول فیلم بستگی به حجم حافظه خالی گوشی دارد .

 

image
         
image
 

 

گوشی بیشترین رزولوشن را که پشتیبانی می کند ، رزولوشن VGA می باشد همچنین شما دارای کیفیت های متفاوت دیگری نیز می باشید و تصاویر با پسوند JPEG ذخیره می گردند و می توانید افکت های مختلفی را نیز به تصاویر بدهید . همچنین دارای یک عکس برداری VGA با قابلیت بزرگ شدن و افزایش رزولوشن تا حد تصاویر مگاپیکسل هستید (960×1280 پیکسل) و این تصاویر می تواند به عنوان تصویر پس زمینه برای گوشی استفاده گردد و از طریق اینفرارد به گوشی دیگر انتقال پیدا کند ، همچنین می توانید آن را از طریق MMS نیز ارسال نمایید .

 

مدیر برنامه ها و حجم حافظه (The Files Manager  Memory Capaciey) :

مصرف کنندگان تا 8 مگابایت حافظه خالی خواهند داشت که هرگونه فایل های شخصی ، اطلاعاتی و یا فیلم و عکس را می توانند در آن ذخیره نمایند و باقی حافظه از الحاقیات دیگر گوشی پرشده است و مجموع کل حافظه 12 مگابایت می باشد . همچنین جهت استفاده راحت تر می توانید از مدیر برنامه ها و فایل ها در گوشی استفاده نمایید و تمامی اطلاعات و پوشه ها را در گوشی دسته بندی کرده و یک پوشه مخصوص به خود ایجاد نمائید .

شما می توانید از این حافظه داخلی گوشی برای انتقال اطلاعات از یک وسیله به وسیله دیگر استفاده نمایید . شما می توانید از گوشی به عنوان یک آلبوم و مرکز نگهداری کننده تصاویر اسفاده نمایید ولی متوجه باشید که عکس ها در گوشی دوبرابر فضایی را که در رایانه اشغال می کنند را اشغال خواهند نمود .

قابل ذکر است که حجم صحیح تصاویر در نوار ابزار اطلاعاتی ذکر می گردد و همچنین در صورتی که حجم حافظه گوشی را چک می نمایید کمی بیشتر از میزان حقیقی خود را نشان می دهد .

 

پخش کننده (Player) :

گوشی مجهز به برنامه هایی برای پخش و اجرای فایل های Mp3 و 3GP می باشد که از سونی اریکسون Z1010 به این گوشی رسیده است که با وجود کارت حافظه جلوه نمایی بیشتری را خواهد نمود وگرنه حافظه دستگاه برای 5 تا 10 دقیقه گوش دادن به موسیقی کفایت خواهد نمود و شما دیگر نمی توانید لیست موسیقی هایی را مخصوص به خود در گوشی تهیه نمایید . گوشی ابزار خوبی برای انتقال 1 یا 2 موسیقی با کیفیت عالی می باشد ولی دستگاه نمی تواند جایگزینی برای یک پخش کننده Mp3 باشد .

یک ویرایشگر موسیقی نیز دارید که تنظیمات مختلفی دارد ، یکی از تنظیمات گوشی در این بخش نیز اکولایزر می باشد که می توانید با توجه به نوع موسیقی ، پخش کننده را تنظیم نمایید .

 

image
         
image

 
دفترچه تلفن (Phonebook) :

دفترچه تلفن گوشی شباهت زیادی با T610 دارد که البته تصاویر و شکل آن دچار تغییرات بزرگ و زیادی شده است ، به عنوان مثال برای هر نام می توانید چندین شماره ، آدرس ، ایمیل و اطلاعات دیگری را ذخیره نمایید ، می توانید قالب های مختلفی را برای وارد نمودن اطلاعات شخص ، تعریف نموده و اسامی را برحسب نام و یا نام خانوادگی آن ها دسته بندی نمایید و برای هر فرد زنگ مخصوصی را تعیین نمایید و برای هر نام هم یک تصویر خاص را قرار دهید که تصویر فرد نیز می تواند زمان زنگ زدن برروی صفحه نقش بندد .

همچنین می توانید یک سری فرمان صوتی بر چندین شماره قرار دهید که تعداد آن ها می تواند تا 40 عدد باشد و در هر نام شما یک فرمان صوتی برای شماره اصلی دارید و برای شماره ای دیگر باید فرمان صوتی دیگری را تعریف نمایید . با حرکت افقی Joystick برروی یک شماره می توانید اطلاعات دیگر آن را مشاهده نمایید . نکته مهم این که اطلاعات موجود برروی سیم کارت به طور جداگانه در منوی دیگر قابل رؤیت است .

 

پیام ها ( Messages )  :

تمام کارآیی ها که می توانید با پیام ها انجام دهید استاندارد می باشد و برای دسته بندی پیام ها هم از حافظه سیم کارت و هم از حافظه گوشی می توانید استفاده کنید . همچنین شما قابلیت چت Chat را نیز در گوشی دارید و همچنین می توانید از یک سری شکلک های مختلف نیز در این قسمت استفاده نمایید و کیفیت بالای گوشی در این بخش نیز نشان از جهت گیری گوشی به سوی نسل جوان تر را دارد ، همچنین در این بخش از مزایای استفاده از MMS بهره می جویید .

 

image
         
image

 

لیست تماس ها (Call list) :

در این بخش ، لیست تماس های گرفته شده (Dialed calls) ، لیست تماس های وارد شده (Received calls) و لیست تماس های از دست رفته (Missed calls) موجود می باشد . شما قابلیت ذخیره 30 شماره را در این قسمت دار ید همچنین یک آیکن نیز به جهت نشان دادن ذخیره شدن نام در گوشی و یا عدم آن نیز موجود می باشد . گوشی از یک پوشه بندی ساده که تماس ها را برحسب نوع آن ها از هم مجزا می کند و در نوار ابزار بالا ی صفحه نمایش ظاهر می گردد ، بهره می جوید .

 

سرگرمی (Enteratainmant) :

از طریق این منو می توانید به آلبوم عکس ها و فایل های موسیقی دست پیدا کنید و از کارآیی Music DJ نیز بهره جسته و   می توانید با ترکیب چند موسیقی ، یک موسیقی جدید ایجاد نمایید و یک ویرایشگر تصویر نیز در گوشی موجود می باشد که   می توانید از آن استفاده نموده و افکت هایی را به تصاویر خود بدهید .

 

image
         
image

 
تنظیم كننده (Organizer) :

کارهای بسیار زیادی را می توانید در این قسمت بیابید که در گام اول به توضیح تقویم آن می پردازیم شما می توانید در تقویم به رویدادهای روز ، هفته و ماه نظری بیافکنید و تقویم را به طور ماهیانه ، هفتگی و روزانه مشاهده کنید که در حالت آخر لیست کارهای روزانه خود را به تفکیک مشاهده نمایید و شما می توانید به سرعت بین سال ها ، ماه ها و روزهای مختلف حرکت نمایید و برای قراردادن رویدادهای متفاوت می توانید از شش رویداد مختلف تعریف شده در گوشی استفاده نمایید و برای هر کار نیز می توانید یک زنگ هشدار تعریف کنید . در بخش ویرایش نیز می توانید زمان و تاریخ رویدادها را تنظیم کرده و یا تغییر دهید و شما همچنین می توانید پروفایل گوشی را برای زمان های مختلف تنظیم نمایید به عنوان مثال در ساعات جلسه گوشی شما به صورت خودکار روی حالت بی صدا برود و زنگ تنها در صورتی که در تنظیمات آن تعریف گردد در حالت خاموش بودن گوشی نیز فعال خواهد بود .

لیست To do list و رویدادها و وظایف آن ساده می باشد و تنها دارای دو آیکن زنگ و یادآوری است که برای هر یک می توانید زنگی را تنظیم نمایید که در عین سادگی ؛ کافی نیز می باشد . شما دارای یک سیستم جستجوی دقیق و خوب برروی تقویم گوشی می باشید و همچنین اطلاعات این قسمت قابل انتقال از طریق اینفرارد به ابزارهای دیگر است در کنار تمام این کارآیی ها زنگ بیداری نیز در این منو فعال می گردد که در حالت یک بار زنگ زدن و تکرار زنگ زدن قابل تنظیم است . دستگاه مجهز به یک تایمر و یک کرنومتر نیز می باشد که از دقت مناسب و خوبی برخوردار است یک برنامه یادآوری کدهای رمز نیز در آن موجود است که اگر فراموش کار هستید حتماً به درد شما خواهد خورد .

 

image

 

اتصالات (Connectivity) :

در این منو شما قابلیت تنظیم تمام قسمت های مربوط به ارتباطات دستگاه را خواهید داشت که در این بخش به تنظیمات معمول نمی پردازیم چرا که این تنظیمات از کارآیی های مشخصی برخوردار می باشند ولی بر این نکته پافشاری داریم که برقراری ارتباط با دیگر دستگاه ها بدون هیچ مشکلی انجام خواهد پذیرفت .

 

image

 
WAP :

همان طور که می بینید یک منوی جداگانه برای این بخش تعریف گردیده است که از ویرایش دوم این برنامه استفاده شده و به شما اجازه دانلود نمودن تصاویر و پس زمینه ها را می دهد و همچنین می توانید ملودی ها و تم های مورد علاقه خود را از شبکه جهانی برروی گوشی دانلود نمایید .

 

تنظیمات (Settings) :

تمامی تنظیمات گوشی که مربوط به هر نوع کارآیی گوشی می باشد در این قسمت قرار گرفته است که تنظیمات صفحه نمایش نیز از جمله آن ها خواهد بود و تمامی چیزها استاندارد بوده و هیچ مشکلی با این تنظیمات پیدا نخواهید کرد و یکی از نوآوری های جدید گوشی استفاده از تم های جدیدی می باشد که به آن اضافه گردیده است .

 

image
         
image

 
Java :

گوشی برنامه های Java (MIDP2.0) را با همراهی تصاویر سه بعدی پشتیبانی می نماید و شما می توانید با استفاده از آن از سه بازی با امکانات سه بعدی موجود در گوشی استفاده نمایید که این بازی ها بسیار جذاب بوده و می توانید صفحه نمایش را برای بازی ها تنظیم نمایید و شما دارای لیست بازی هایی که از آن ها استفاده می کنید نیز می باشید و بازی های جدید را نیز می توانید برروی گوشی دانلود نمایید .

 

و در نهایت :

شما هیچ مشکلی با کیفیت بخش های مختلف گوشی نخواهید داشت و تماس ها نیز از کیفیت بالایی برخوردار خواهند بود و گوشی بسیار عالی کار خواهد نمود و صدای زنگ پلی فونیک 40 تن گوشی افزوده شده و قابل شنیدن می باشد و می توانید برای زنگ از Mp3 نیز به زیبایی استفاده نمایید و به هر حال زنگ گوشی از ساخته های نوکیا پیشی گرفته است .

بلندگوی گوشی نیز از مزایای دیگر آن بوده و کاملاً استاندارد می باشد و تنظیمات مختلفی برای دوربین گوشی موجود است و صفحه نمایش موجود در گوشی یکی از بهترین های بازار می باشد . گوشی نسبت به مدل های قبلی از حجم حافظه کمتری برخوردار است . گوشی از بلوتوث و رادیو نیز بهره نمی جوید و بیشتر اتصال ها برعهده اینفرارد می باشد و یکی از مهمترین رقیبان این گوشی ، زیمنس CX65 بوده که در نوع خود مطلوب است .

به هر حال K500 و F500 در سه ماهه ی سوم سال فروش بی سابقه ای را در کلاس خود داشته است و سونی اریکسون های T610 و T630 جزء رقیبان این گوشی می باشند .

 
 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)