خانهبررسی‌ها
LG Optimus Black

LG Optimus Black

طراحی زیبا و ظریف و بدنه مستحکم ، شاید این عبارات تنها آغازی بر توصیف Black باشند، با وجود آندروید ، Black را می توان پیوند گوشی های هوشمند و مدگرا دانست.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۰/۳/۱۷
بررسی تخصصی LG Optimus Black
مقدمه

طراحی زیبا و ظریف و بدنه مستحکم ، شاید این عبارات تنها آغازی بر توصیف Black باشند، با وجود آندروید ، Black را می توان پیوند گوشی های هوشمند و مدگرا دانست.

image
image
image

Optimus Black نخستین گوشی تلفن همراهی است که از صفحه نمایش Nova استفاده می کند. همین برای تخصیص یک بررسی به این گوشی کافیست. خوشحال می شویم در ادامه همراه ما باشید اما اگر بخواهید مختصری در مورد فناوری نوین این صفحه نمایش بدانید ، باید گفت این صفحه نمایش از بالاترین میزان روشنایی در بازار نسبت به سایر گوشی های تلفن همراه برخوردار است و کیفیت تصویر مناسب آن باعث می شود تا آن را جزو برترین صفحه نمایش های بازار بدانیم.

گرچه علیرغم وجود صفحه نمایش 4 اینچی NOVA ، Optimus Black گوشی باریک و کوچکی است ، میزان ضخامت گوشی به 9.2 میلی متر می رسد. کاور نرم باتری به همراه لبه های شیب دار سبب می شود گوشی حتی از این هم باریک تر به نظر برسد.

صفحه نمایش و ضخامت کم جزو نقاط قوت LG Optimus Black به شمار می ایند اما تمامی محاسن گوشی نیستند ، لیست نسبتا کاملی از آن ها را در زیر مشاهده می کنید:

ویژگی های کلیدی

ضخامت 9.2 میلی متری
صفحه نمایش 4 اینچی لمسی خازنیNova با روشنایی 700 Nit از نوع IPS LCD با قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ و امکان پشتیبانی از رزولوشن WVGA (480 x 800 پیکسل)
پشتیبانی چهاربانده از GSM و دو بانده از 3G
پشتیبانی از HSDPA با سرعت 10.2 مگابیت بر ثانیه و HSUPA با سرعت 5.76 مگابیت بر ثانیه
سیستم عامل Android v2.2 Froyo (قابل ارتقا به 2.3 Gingerbread)به همراه صفحه اصلی اختصاصی LG و رابط کاربری Gesture 2.0
پردازنده یک گیگاهرتزی TI OMAP 3630
دوربین پنج مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار و امکان برچسب گذاری جغرافیایی تصاویر ، فلاش LED
ضبط ویدیویی 720p با نرخ 30 فریم بر ثانیه
دوربین ثانویه دو مگاپیکسلی برای برقراری تماس های تصویری
Wi-Fi b/g/n به همراه DLNA
GPS به همراه A-GPS ، قطب نمای دیجیتال
حافظه داخلی دو گیگابایتی (یک گیگابایت در دسترس کاربر) به همراه اسلات کارت حافظه microSD و پشتیبانی از کارت هایی تا گنجایش 32 گیگابایت
سنسورهای شتاب سنج ، محدودکننده نور و مجاورت
سوکت صوتی استاندارد 3.5 میلی متری
رادیو اف ام استریو به همراه RDS
پورت MicroUSB با امکن شارژ گوشی از طریق این پورت و بلوتوث استریو v2.1
شماره گیری هوشمند و صوتی
پشتیبانی از فرمت های ویدیویی DivX/XviD
کنترل های حرکتی نوآورانه
پشتیبانی از Adobe Flash 10.1
مرورگر و ویرایشگر اسناد آفیس

نقاط ضعف اصلی

تناسب غیر معمولی ویدیوهای HD ضبط شده
پردازنده تک هسته ای سبب می شود تا گوشی فاصله زیادی با دو هسته ای های بازار داشته باشد
Nova به اندازه ای که انتظار می رفت رنگ های تیره و سیاه را با عمق چندانی نمایش نمی دهد
عدم تعبیه کلید اختصاصی دوربین و پوشش محافظ برای لنز آن
عدم ارائه به همراه Android 2.3 Gingerbread در زمان عرضه
کیفیت صدای مایوس کننده

LG Optimus black به جای عرضه قدرت پردازشی محض ، سعی می کند تجربه ای همه جانبه را عرضه کند. گوشی از یک پردازنده تک هسته ای یک گیگاهرتزی و 512 مگابایت حافظه RAM بهره می برد که برای بسیاری از نرم افزار ها کافی به نظر می رسد.

Optimus Black از فناوری Wi-Fi Direct برخوردار است که انتقال فایل ها را با سرعتی بالاتر نسبت به بلوتوث v2.x و به آسانی بلوتوث مهیا می کند.

image
image

image

 

بخش عکاسی هم خوب به نظر می رسد ، دوربین پنج مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدیویی 720p برای بسیاری از کاربران کافی به نظر می رسد. دوربین ثانویه دو مگاپیکسلی نیز درست به موقع عرضه شد و کاربران این گوشی امکان برقراری تماس های ویدیویی را نیز دارند.

و حالا ، زمان آن فرا رسیده است تا ابتدا به بررسی سخت افزاری Black که شامل صفحه نمایش NOVA نیز می شود ، بپردازیم.

محتویات جعبه

هنگامی که جعبه ای را کهBlack در آن عرضه می شود را دیدیم ، یکه خوردیم. اغلب گوشی ها در جعبه هایی عرضه می شوند که تنها اندکی از خود گوشی بزرگتر و عریض ترند اما Black چنین نیست. گوشی در جعبه بسیار بزرگی قرار داده شده است.

ایمیلی از LG به آسانی پرده از این معما برداشت ، این جعبه تنها برای بررسی کنندگان عرضه شده و گوشی در فروش واقعی در چنین جعبه ای ارائه نخواهد شد.

اما به هر حال محتویات جعبه هم نشانگر خوبی از میزان رضایت و یا ناخشنودی کاربران در اختیار می گذارد. یک شارژر ، یک کابل microUSB ، یک کارت حافظه دو گیگابایتی از نوع microSD (در کنار مبدل SD) ، و یک هدست یک تکه از محتویات این جعبه هستند اما باید بگویم وب سایت رسمی LG هنوز این مطلب را تایید نکرده است.

image
image

می دانم به چه فکر می کنید ، آن ها اخیرا عادت کرده اند لوازم اضافی زیادی به همراه گوشی های شان عرضه کنند اما نمی توان در مورد Black نیز چنین مطلبی را کاملا صادق دانست ، بهتر است منتظر آینده باشیم.

نمای 360 درجه LG Optimus Black

نمای جلویی LG Optimus Black ابعادی معادل 122 x 64 میلی متر دارد که برای یک صفحه مایش چهار اینچی کوچک به نظر می رسد. ضخامت 9.2 میلی متری و وزن 109 گرمی سبب می شوند که گوشی به آسانی در هر جیبی جای بگیرد.

صفحه نمایش Nova

پیش از این در بررسی تخصصی صفحه نمایش ها ، صفحه نمایش LG Optimus Black را هم تحت پوشش قرار دادیم اما در این مقاله نیز به مشخصه های کلیدی آن اشاره ای دیگر داریم.

صفحه نمایش Nova روشن ترین صفحه نمایشی است که تا به حال ازموده ایم و به طور خلاصه روشن ترین صفحه نمایش در دنیای تلفن های همراه محسوب می شود.آزمون های ما میزان روشنایی که LG از آن دم می زند را تایید کرده و حتی میزانی بیش از آن را نشان می دهد.

image
image

Optimus Black and Optimus 2X • Optimus Black and iPhone 4

 

image

Galaxy S, Optimus Black and Galaxy S II

کنتراست صفحه نمایش نیز عالیست که البته بیشتر به دلیل روشنایی بسیار زیاد رنگ های روشن است تا تیرگی رنگ های مشکی ، جدول زیر مقایسه ای میان صفحه نمایش های مختلف گوشی های تلفن همراه را از این حیث نمایش می دهد.

رندر رنگ ها بسیار خوبی است و وضوح صفحه نمایش نیز چنین وضعیتی دارد. رنگ سفید بهترین وضعیت را در میان دیگر رنگ ها دارد و نمی توان هیچ صفحه نمایشی را از این نظر با Nova مقایسه کرد.

گرچه زوایای دید چندان جالب توجه نیستند ، آن ها تنها در استفاده روزمره مناسب اند اما بهتر از آن ها را هم دیده ایم. با وجود این که میزان زیادی از رنگ های تصاویر حفظ می شود اما کنتراست کاهش قابل ملاحظه ای دارد.

image

در این بخش می توانید عکس هایی از صفحه نمایش های Optimus Black ، 2X ، Samsung Galaxy S ، S II , و iPhone 4 را مشاهده کنید. می توان با نگاهی نزدیک به ماتریس صفحه نمایش ها ، شفافیت آن ها را تا حدی اندازه گرفت.

طراحی

شاید طراحی Optimus Black خیلی فوق العاده نباشد اما اجرای این طراحی با دقت بسیاری انجام پذیرفته است.ظاهر ساده گوشی را به هیچ وجه نمی توان یک نقص برای آن تلقی کرد ، LG در نهایت طراحی متمایزی را برای گوشی های خود یافته است.

image
 
image


Black شباهت بسیاری به Optimus 2X دارد ، در بالای صفحه نمایش و زیر گوشی خروجی صدای مخاطب ، سنسورهای مجاورت و محدود کننده نور در کنار دوربین ثانویه دو مگاپیکسلی گوشی جای داده شده اند.

image

چهار کلید در پایین صفحه نمایش LG Optimus Black دیده می شود که تمامی آن ها از نوع خازنی هستند. این کلیدها، کلیدهای همیشگی آندروید یعنی کلید های Home ، Menu ، Back و Search هستند.پس از فشردن یکی از کلید ها ، نور پس زمینه آن برای لحظه ای به رنگ دیگری در می آید ، این قابلیت بسیار دوست داشتنی است.

image

مثل همیشه با فشردن طولانی مدت این کلیدها عملکردهای متفاوتی در اختیار شما قرار می گیرد. با فشردن طولانی مدت کلید منو ، صفحه کلید مجازی نمایان می شود ، فشردن طولانی مدت کلید Home سبب به نمایش در آمدن task Manager گوشی شده و با فشردن طولانی مدت کلید Search می توانید به امکان جستجوی صوتی دست یابید.

کناره سمت چپ LG Optimus Black کلیدهای تنظیم صدا را در خود جای داده است. این کلید ها از اندازه بسیار مناسبی برخوردارند و بعید است در استفاده از آن ها با مشکلی مواجه شوید.کلید دیگری که در این قسمت دیده می شود ، کلید Gesture است.

image

کناره سمت راست گوشی کاملا خالی از هر نوع کنترلی است. آنچه که بیشتر یک مشکل به نظر می رسد ، نبود کلید اختصاصی دوربین است.

و کناره بالایی گوشی ،سوکت 3.5 میلی متری استاندارد که باز هم هیچ پوشش محافظی ندارد نخستین آیتم قابل توجه در این بخش است و در کنار آن کلید روشن/خاموش/قفل گوشی جای داده شده است. پورت MicroUSB هم در این قسمت جای داده شده است و یک پوشش پلاستیکی از آن محافظت می کند.

کلید روشن/خاموش گوشی بسیار کوچک است اما به اندازه کافی برجسته شده است تا احتمال فشردن های تصادفی به حداقل برسد.
در کناره پایینی گوشی تنها میزبان میکروفن است.

image

لنز دوربین پنج مگاپیکسلی گوشی در کنار فلاش LED آن ، در کناره پشتی گوشی تعبیه شده اند. می توانید در حین فیلمبرداری هم از فلاش LED استفاده کنید اما به جز کمی فرو رفتگی ،هیچ محافظی برای لنز دوربین در نظر گرفته نشده است و به همین سبب باید مراقبت بیشتری از آن به عمل آورید.

شیار جایگیری سیم کارت به همراه اسلات کارت حافظه microSD در زیر کاور باتری قرار داده شده است اما خوشبختانه امکان تعویض سریع کارت حافظه را دارید. نکته قابل توجه دیگر در زیر کاور پشتی گوشی ، باتری 1500 میلی آمپری آن است که از نوع Li-Ion در نظر گرفته شده است.

اسپیکر گوشی هم در سطحی شیب دار در کناره پشتی گوشی جای داده شده است اما با اینحال هنگامی که آن را بر روی سطحی صاف قرار می دهید ، پوشیده می شود.

image
image

LG زمانی را برای باتری 1500 میلی آمپری گوشی اعلام نکرده است. آن ها ادعا می کنند که صفحه نمایش Nova تا پنجاه درصد نسبت به LCD های معمولی انرژی کمتری مصرف می کند ، اما تصور می کنم باید تا عرضه رسمی گوشی و اعلام ارقام اشاره شده ، توسط LG شکیبا باشیم.

image

در دست گرفتن LG Optimus Black احساس بی نظیری به کاربر می دهد. علیرغم بدنه باریک و وزن ، گوشی بسیار مستحکم به نظر می رسد.انحنای کناره پشتی گوشی کار با آن را اسان تر کرده و پلاستیک مات به کار رفته نیز علاوه بر اینکه در برابر اثرات انگشت و لکه ها مقاوم است ، لذت کار با گوشی ار دوچندان می کند. Black برای گوشی ای با چنین صفحه نمایش و اندازه ای ، بسیار سبک به نظر می آید.اما شاید برخی وزن بالاتر را ترجیح دهند. به هر حال ، ما نمی توانیم از وزن پایین و بدنه خوش ساخت و مستحکم Black به آسانی چشم بپوشیم.

image

ما به ترتیب optimus Black ، XPERIA Arc و Galaxy S II را در دست گرفتیم و بدون شک ، Black از همه آن ها کوچکتر بود(البته نباید از کوچکتر بودن صفحه نمایش آن ها صرفنظر کنیم). دو گوشی دیگر تا حدی نسبت به Black باریک تر بودند که البته تنها در شرایطی که آن ها را در کنار هم ببینید متوجه این موضوع خواهید شد. از نظر کیفیت ساخت ، Black جایگاه بسیار بالاتری از رقبای خود برای خود دست و پا می کند.

image
image

 

image

 

Android 2.2 Froyo با چاشنی LG

گوشی از Android 2.2.2 Froyo که با سفارشی سازی های فراوان LG همراه بوده است ، استفاده می کند. LG Optimus Black p970 از صفحه اصلی اختصاصی LG و رابط کاربری gesture که پیش از این در Optimus 2X دیده بودیم ، بهره می گیرد.

image
image

سفارشی سازی ها به خوبی صورت گرفته و از نظر بصری بسیار جذاب هستند. کار با گوشی سرگرم کننده است . می توانید در ویدیوی زیر نگاهی به رابط کاربری جذاب گوشی داشته باشید.

image
image

می توانید از سه حالت نمایش منوی اصلی یکی را به دلخواه برگزینید. می توانید از نمای مشبک با صفحات قابل پیمایش به طرفین ، لیست کاملی از نرم افزارها با قابلیت پیمایش عمودی و نمایش فهرست وار در این منو استفاده کنید. گزینه آخر حالت نمایش category است ، دسته بندی های پیش فرض نرم افزار ها و دانلودها هستند اما در صورت تمایل می توانید آیتم های جدیدی نیز بدان ها بیافزایید. با استفاده از pinch Zooming می توانید دسته های مختلف را باز و بسته کنید.

این حالت نمایشی با استفاده از حرکت pinch Zooming اجرا می شود.

چهار میانبر در پایین صفحه نمایش ، هم در صفحه اصلی و هم در منو در دسترس هستند . این میانبرها شامل میانبرهایی به مخاطبین ، پیام رسانی ، Phone و صفحه اصلی /منو هستند.

اکنون یک حالت نمایش چون Leap View که در HTC Sense شاهد آن بودیم ، و پیش نمایشی از تمامی صفحات اصلی را به کاربر نشان می داد ، در اینجا تعبیه شده است. با کلیک بر روی هر صفحه می توانید به آن حرکت کنید.گزینه ای هم برای تنظیم صفحه پیش فرض در نظر گرفته شده است. تعداد صفحات اصلی را می توانید به 1 ، 3 ،5 ، و یا 7 صفحه تنظیم نمایید. میانبر Clear Homescreen به شما اجازه می دهد تا تنها با چند کلیک تمامی محتویات موجود بر روی تمامی صفحات اصلی تان را پاک کنید.با فشردن انگشت تان بر روی صفحه نمایش و نگاه داشتن آن ، یا انتخاب گزینه add از منو ، خطوط راهنمایی بر روی صفحه نمایان می شوند و چهار میانبر پایین صفحه با ویجت هایی جایگزین می شوند. به لطف رابط Gesture ، با انتخاب آیتمی برای قرار دادن بر روی صفحه می توانید با کج کردن گوشی ، صفحه ای را که می خواهید آیتم مورد نظر را هم بر روی آن جای دهید ، انتخاب نمایید.

image
image
image

ناحیه یادآورها یا Notification Area که همیشه یکی از نقاط قوت آندروید بوده است هم تا حدی بهبود یافته است و اکنون پنج سوییچ Wi-Fi ، بلوتوث ، GPS ، صدا و چرخش خودکار صفحه را در خود جای داده است. کنترل های پخش کننده موسیقی هم در همین قسمت ظاهر می شوند.

image

آخرین قابلیت قابل توجه و جالب رابط سفارشی سازی شده LG در Optimus Black به کنترل های حرکتی آن باز می گردد. ما پیش از این بارها شاهد قابلیت هایی چون Turn To Mute و Turn To Snooze بوده ایم. اما این بار می توانید با ضربه زدن به کناره گوشی میان عکس ها جا به جا شوید و یا پس از بزرگنمایی بر روی عکس ، برای مشاهده سایر قسمت های آن ، گوشی را کج کنید. می توانید نشانگر درج متن را هم کاراکتر به کاراکتر با ضربه زدن بر کناره گوشی حرکت دهید. این قابلیت های بسیار جالب و جذاب هستند اما اگر تصور می کنید که غیر ضروری اند و یا شما را به زحمت می اندازند ، می توانید آن ها را غیرفعال نمایید.

سنجش و ارزیابی عملکرد

ما LG Optimus Black را هم با ازمون های متنوعی آزمودیم . گوشی به یک پردازنده تک هسته ای یک گیگاهرتزی و 512 مگابایت حافظه RAM مجهز است اما XPERIA Arc و NexuS S علیرغم داشتن مشخصه های مشابه چه از نظر عملکرد پردازنده و چه شتاب دهنده گرافیکی عملکرد بهتری نسبت به آن (هر چند به مقدار بسیار نا محسوسی) داشتند. شاید این موضوع به تفاوت میان Froyo و gingerbread باز می گردد، Black هنوز در دنیای Froyo سیر می کند.

دفترچه تلفن

دفترچه تلفن تمامی مخاطبین را در فهرستی به ترتیب الفبا به نمایش می گذارد و از یک پیمایشگر الفبایی در سمت راست استفاده می کند . یک کادر جستجو هم در این قسمت دیده می شود.

این لیست را می توانید با توجه به نام کوچک و یا نام خانوادگی مخاطبین مرتب کرده و نحوه نمایش آن ها را از میان گزینه های نام کوچک – نام خانوادگی و یا نام خانوادگی-نام کوچک برگزینید.

فیلترها از شلوغ شدن بیش از حد دفترچه تلفن جلوگیری می کنند. می توانید انتخاب کنید چه گروه هایی نمایش داده شده و چه گروه هایی به نمایش در نیایند.

image

هر مخاطب با نام و عکس تخصیص داده شده به آن نمایش داده می شود. با ضربه ای برای روی عکس ، کلید های تماس سریع با مخاطبین به نمایش در می آید. می توانید از این کلید ها برای برقراری تماس ، ارسال پیام ، ارسال ایمیل و مشاهده پروفایل های آن ها استفاده کنید.

ث

می توانید مخاطبین فاقد شماره تلفن را مخفی کنید تا در لیست نمایش داده نشوند اما دفترچه تلفن حتی از این هم انعطاف پذیرتر است. می توانید انتخاب کنید که مخاطبین تان از کدام منبع ،فیس بوم ، Twitter و یا حتی مخاطبین دارای آدرس ایمیل، به شما نمایش داده شوند.

در نمایش تکی مخاطبین از رابط لبه ای استفاده می شود . نخستین لبه اطلاعات در دسترس در مورد یک مخاطب را با میانبرهایی برای برقراری تماس ، ارسال پیام و ... نمایش می دهد. لبه دوم ، تاریخچه است و تاریخچه ارتباطات شما را با مخاطب نمایش می دهد(تنها تماس های صوتی و نه پیام ها یا به روز رسانی های فیس بوک).

دو لبه بعدی ، لبه های Photos که آلبوم های آنلاین مخاطب را به نمایش می گذارد و لبه Agenda که تمامی فعالیت های تقویم را که شامل مخاطب مورد نظر هستند (با توجه به فیلد Guest) به نمایش می گذارد ، هستند.

می توانید مخاطبین را به همدیگر پیوند دهید تا اگر وی را در چندین سرویس به مخاطبین تان اضافه کرده باشید ، تمامی اطلاعات وی را به صورت یکجا مشاهده نمایید.با کلیک بر روی Join دفترچه تلفن به صورت خودکار به پیشنهاد دادن مخاطبین می پردازد که اغلب هم درست از آب در می آید. اگر گزینه پیشنهادی اشتباه باشد می توانید خودتان به انتخاب مخاطب اقدام نمایید.

image
image

ویرایش مخاطبین تقریبا بدون تغییر باقی مانده است. تمامی انواع فیلدها به صورت لیست شده در این قسمت دیده می شوند و در کنار آن ها علامت های + دیده می شود . فشردن کلید – در زیر هر فیلد سبب حذف آن می شود.

image

گزارش تماس ها و مخاطبین مورد علاقه به معرفی احتیاج ندارند.شماره ای در کنار هر مخاطب تعداد رویدادهای از دست رفته مربوط به آن را به نمایش می گذارد. این روش صرفه جویی بسیار خوبی را در فضا صورت می دهد.

قابلیت های تلفنی

LG Optimus black حتی در نواحی با آنتن دهی کم هم توانست به خوبی سیگنال ها را دریافت کند. کیفیت صدا در حین تماس ها خوب است اما بلندی صدا حتی در حداکثر خود نیز چندان زیاد نیست.

شماره گیر صفحه کلیدی را به نمایش می گذارد که اجازه درج یک شماره را به شما می دهد. شماره گیری هوشمند هم دراین گوشی در دسترس است و به خوبی کار می کند. این قابلیت هم در میان شماره ها و هم در میان اسامی به جستجو می پردازد. تنها یکی از مخاطبینی که شماره یا نام تایپ شده با شماره یا نام وی تطابق دارد نمایش داده می شود و برای مشاهده سایر این مخاطبین باید بر روی کلید جهت نمایی که به سمت پایین اشاره می کند ، ضربه بزنید.

image
image

در طی یک تماس می توانید شماره گیر را برای گرفتن شماره دیگری باز کنید. می توانید در حین تماس ها از تلفن استفاده کنید ، بدین منظور تنها کافیست کلید منو را بفشارید تا خط سبز رنگی به جای ناحیه یادآورها ظاهر شده و همانند میانبری برای برگشت به تماس عمل نماید.

image

ما آزمون بلندی صدای قدیمی مان را هم بر روی این گوشی انجام دادیم و LG Optimus Black توانست عملکرد خیلی خوبی را از خود در این بخش به جا گذارد.به نظر نمی رسد با این گوشی تماسی را از دست بدهید ، اطلاعات بیشتر در باره این آزمون و نتایج سایر گوشی ها در آن را می توانید در اینجا مشاهده کنید.

Speakerphone test

Voice, dB

Pink noise/ Music, dB

Ringing phone, dB

Overall score

Sony Ericsson Xperia Neo

65.6

61.7

65.7.

Below Average

Samsung I9000 Galaxy S

66.6

65.9

66.6

Below Average

LG Optimus 2X

65.7

60.0

67.7

Below Average

Motorola MILESTONE 2

66.5

63.6

74.9

Average

HTC Incredible S

66.5

66.1

76.7

Good

Sony Ericsson Xperia Arc

66.1

66.3

78.0

Good

HTC Desire HD

69.7

66.6

78.3

Good

LG Optimus Black

71.2

66.6

82.7

Very Good

HTC Gratia

73.2

73.6

83.5

Excellent

پیام رسانی

LG Optimus Black می تواند تمامی انواع پیام های رایج از قبیل SMS ، MMS و ایمیل را به آسانی اداره کند. پشتیبانی از ایمیل با وجود پشتیبانی از Exchange فوق العاده است و این بخش هم همانند دفترچه تلفن به خوبی با سرویس های شبکه های اجتماعی یکپارچه شده است.

با فشردن و نگهداشتن کادر متنی می توانید به عملکردهایی چون Cut، Copy و Paste دست پیدا کنید.میتوانید متن کپی شده را در هر نرم افزاری که می خواهید همانند ایمیل ها ، یادداشت ها ، چت و ... Paste کنید.

image
image

Gmail این بار از عملکردهای گروهی هم پشتیبانی کرده و اجازه برچسب گذاری ، بایگانی و یا حذف چند ایمیل به صورت همزمان را هم فراهم می کند.علاوه بر این ، قابلیت های جدیدی چون گزارش اسپم ها و نمایش حالت مکالمه هم به آن افزوده شده اند.

image
image
image

از حساب های کاربری چندگانه هم پشتیبانی می شود . اگر چندین حساب کاربری به این بخش بیافزایید ، یک صندوق ورودی مشترک در اختیار شما قرار داده خواهد شد که اغلب مفید است. متاسفانه Gmail قابلیت نمایش حباب وار پیام ها را ندارد.

در LG Optimus black تنها یک نوع صفحه کلید در اختیار شما قرار داده می شود. که هم از حالت افقی و هم حالت عمودی برخوردار است.

image
image


صفحه کلید QWERTY گوشی مشابه صفحه کلید آیفون طراحی شده است اما خبر خوب این است که این صفحه کلید واقعا عالیست. هم حالت افقی و هم حالت عمودی خوب هستند .

در هنگام ویرایش متون می توانید از کنترل های حرکتی هم بهره بگیرید ، با ضربه زدن به کناره گوشی نشانگر درج متن در جهت مخالف شروع به حرکت خواهد کرد.

گالری عکس با جلوه های سه بعدی

گالری از ساختار لیست مانند منوی اصلی به همراه پیش نمایش ها استفاده می کند. نرم افزار Album به طور خودکار و بدون در نظر گرفتن محل ذخیره شدن تصاویر و ویدیو ها ، آنها را می یابد. گالری از جلوه های سه بعدی و متحرک زیبایی استفاده می کند.

عکس ها و ویدیوهایی که در پوشه های جداگانه ذخیره شده اند در پوشه های مجزایی در گالری قرار می گیرند و به طور خودکار نام آنها همنام با همان پوشه خودشان انتخاب می گردد . این امر کار کردن با گالری را بسیار اسان کرده و می توانید مانند File Manager با آن کار کنید.

آلبوم های متفاوت به صورت مجموعه ای از عکس ها به نمایش در می آیند.

image
image

می توانید از کلید Gesture برای حرکت در بین عکس ها و بزرگنمایی بر روی آن ها استفاده کنید.

با استفاده از میانبری که در گوشه بالای سمت راست دیده می شود ،می توانید عکس ها را بوسیله تاریخ هم مرتب کرده و آن ها را مشاهده نمایید. در نمای مشبک یک لغزنده برای تاریخ در نظر گرفته شده است که می توان از آن برای یافتن عکس هایی که در تاریخی مشخص ثبت شده اند ، بهره گرفت.

Pinch Zooming هم در اینجا در دسترس است اما می توانید از ضربات دوگانه یا کلید های در نظر گرفته شده هم برای این منظور استفاده کنید.

گزینه های فراوانی برای یک عکس دیده می شود ، امکان برش یا چرخاندن یک عکس به صورت مستقیم از گالری نیز در اختیار شما قرار می گیرد. قابلیت Send امکان به اشتراک گذاری عکس ها را از طریق فیس بوک ، Twitter ، Picasa ، نرم افزارهای ایمیل و یا بلوتوث و MMS را برای شما مهیا می سازد.

image

بزرگنمایی و پیمایش عکس ها با سرعت و روانی خوبی انجام می گیرد اما پیش از شروع بزرگنمایی یا Panning یک وقفه دیده می شود که کمی آزار دهنده است.

پخش کننده موسیقی چشم نواز

پخش کننده موسیقی آشنا به نطر می رسد اما شاهد بهبودهای بصری نیز بوده است. این نرم افزار می توانید آهنگ ها را با توجه به نام خواننده و یا آلبوم فیلتر نماید . امکان جستجوی الفبایی و همین طور جستجوی معمول نیز برای یافتن سریع تر آهنگ ها وجود دارد.

image

چرخاندن گوشی ، نمای سه بعدی جذابی از آلبوم هایی که در گوشی تان دارید را به نمایش می گذارد. کافیست بر روی یکی از آن ها کلیک کنید تا محتویات آن را مشاهده نمایید. یک پیمایشگر الفبایی نیز در پایین صفحه در نظر گرفته شده است تا یافتن آلبوم ها را سریع تر و آسان تر کند.

image

رابط Now Playing نشان آلبوم را با اندازه ای بزرگ در مرکز صفحه و کنترل هایی را در بالا و پایین آن به نمایش در می آورد.

کشیدن انگشت به سمت چپ یا راست بر روی صفحه ساده ترین راه برای جا به جا شدن میان آهنگ هاست.

با فشردن و نگهداشتن آلبوم آرت منویی ظاهر می شود که امکان جستجو را با توجه به عنوان آهنگ ، نام خواننده و یا عنوان آلبوم در اختیار شما قرار می دهد. امکان انتخاب اینکه جستجو در کجا (مجموعه آهنگ های تان ، یوتیوب و یا کل اینترنت) انجام بگیرد نیز در اختیار شماست.

image

چندین حالت اکولایزر هم در دسترس هستند که بدون هدست ها نیز کار می کنند اما این جلوه ها بدون وجود هدست ها ، چندان تاثیر گذار نیستند.

کیفیت صدای متوسط

LG Optimus black در آزمون کیفیت صدای ما عملکرد خوبی نداشت و نتوانست ما را تحت تاثیر قرار دهد.گوشی حتی هنگامی که به یک تقویت کننده صوتی خارجی ،متصل است هم ضعیف تر از حد تصور است ، سطح نویز ها ، میزان سیگنال های ناخواسته و دامنه پویا را حتی در بهترین حالت تنها می توان در سطح متوسط دانست.

با وارد شدن هدست ها به میدان ،اوضاع بدتر هم می شود، میزان سیگنال های ناخواسته افزایش یافته و انحراف بین فرکانسی هم اندکی زیاد می شود.این نکات سبب می شوند که گوشی از دست یابی به امتیاز خوب هم باز بماند. علاوه بر این بلندی صدای گوشی هم کم است و احتمالا باید علت هیجان زده نشدن ما در این بخش را به خوبی در ک کرده باشید.

رادیو اف ام با RDS

LG Optimus Black علاوه بر پخش کننده موسیقی به یک رادیو اف ام هم مجهز است . رابط کاربری این نرم افزار بسیار ساده است . می توانید در حالت بلندگو هم به این رادیو گوش کنید اما در این حالت هم باید هدست را به آن متصل نموده باشید.

image

پخش کننده ویدیویی ساده اما توانمند

پخش کننده ویدیویی بسیار ساده است. این نرم افزار لیستی از تمامی ویدیوهای موجود در گوشی را به همراه پیش نمایش های شان به نمایش در می آورد ، از یک پیمایشگر الفبایی برای آسان تر شدن امکان جستجوی ویدیوها هم استفاده شده است . اگر سازمان دهی موجود در گالری را بیشتر می پسندید می توانید از آن هم بهره بگیرید.

image

با شروع پخش ویدیویی نیز رابط تغییر چندانی نمی کند و همچنان ساده می ماند. تنها سه کنترل Next ، Previous و Play/pause در اختیار شما قرار داده می شود. می توانید با نگهداشتن کنترل های Next و Previous یا با استفاده از نوار پیشرونده در ویدیوها حرکت کنید.

دو کلید دیگر هم بر روی صفحه دیده می شوند ، کلید نخست با برش زدن بخشی از ویدیو به شما امکان می دهد تا آن را به صورت تمام صفحه مشاهده نمایید. کلید دیگر برای فعال کردن جلوه صوتی SRS به کار برده می شود.

به هر حال پخش کننده ویدیویی به صورت پیش فرض از DivX/XviD و همین طور 3GP ، MP4 و WMV و AVI پشتیبانی می کند.گرچه گوشی قادر به پخش ویدیوهایی با رزولوشن 1080p نیست ، اما با این حال ویدیوهای 720p به روانی بر روی این گوشی پخش می شوند.

امکان پشتیبانی از زیرنویس ها هم وجود دارد و می توانید اندازه فونت ها را هم تنظیم نمایید. امکان فعال یا غیرفعال کردن زیر نویس ها وجود دارد اما گزینه ای برای لود کردن دستی آن ها در نظر گرفته نشده است. بنابراین باید نام یکسانی را برای فایل ویدیویی و زیر نویس تان در نظر گرفته باشید.

گرچه مشکلاتی هم در این بخش دیده می شود که باید به آن ها هم اشاره نمود. تنها از زیرنویس های انگلیسی پشتیبانی می شود و امکان نمایش زیرنویس های غیر لاتین و حتی اسپانیایی هم وجود ندارد.استفاده از UTF هم در این مورد موثر نیست.

دوربین

LG Optimus Black به یک دوربین پنج مگاپیکسلی مجهز است قادر به ثبت عکس هایی با حداکثر رزولوشن 2592 x 1944 پیکسل است.

با اینکه بسیار از تنظیمات در بخش تنظیمات پیشرفته جای داده شده اند و برای دستیابی به آن ها باید چند مرحله را طی کرد ، اما کار با رابط دوربین بسیار آسان است.

image
image

اگر یک کلید اختصاصی دوربین برای گوشی در نظر گرفته می شد ، کار با رابط بسیار آسان تر از پیش می شد اما این کلید فدای ضخامت کم گوشی شده است.

دوربین از قابلیت هایی چون برچسب گذاری جغرافیایی، فوکوس لمسی ، تنظیمات ISO و صحنه های و جلوه های پیش فرض برخوردار است. دوربین از حالت های panorama Shot و Out-Focusing Shot که هر آنچه غیر از نقطه فوکوس را به صورت محو شده در می آورد ، نیز برخوردار است.از حالت های Beauty Shot و art Shot هم در دوربین استفاده شده است که در واقع پردازش هایی را بعد از ثبت بر روی عکس انجام می دهند. لرزش گیر هم در دسترس کاربران قرار دارد.

از نظر کیفیت عکس ، Optimus black را نمی توان جزو بهترین پنج مگاپیکسلی های موجود دانست. عکس ها اغلب فاقد جزئیات و کنتراست مناسبند و میزان وضوح عکس ها هم می توانست از این بیشتر باشد.

اما از سوی دیگر سطح نویزها بسیار پایین است و در کل کیفیت عکس های optimus Black را می توان با Samsung Galaxy S برابر و یا کمی بهتر از آن دانست.

مقایسه کیفیت عکس ها

در کل کیفیت عکس های optimus Black را می توان با Samsung Galaxy S برابر و یا کمی بهتر از آن دانست.این دو پس از آیفون که عکس های آن نویز زیادی هم در نواحی روشن عکس ها به نمایش می گذارد ، قرار می گیرند.

ضبط ویدیویی HD

Optimus Black از جمله گوشی های هوشمندی است که قادر به ضبط ویدیویی 720p هستند. البته امکان ضبط ویدیویی Full HD وجود ندارد چراکه قدرت پردازشی گوشی اجازه این کار را از آن می گیرد.

ث

رابط بخش فیلمبرداری درست همانند رابط بخش عکاسی است. می توانید رزولوشن ویدیو، تراز سفیدی ، جلوه های رنگی ، کیفیت ویدیوها و همین طور مدت زمان آن ها را تغییر دهید.

متاسفانه گوشی در این بخش ما را مایوس می کند. علیرغم اینکه Black از آخرین نسخه فرم ویر استفاده می کند اما ویدیوهای ضبط شده توسط آن تناسب مناسبی ندارد،

بد نیست نگاهی هم به این ویدیو که اصلا دستکاری نشده است نیز بیاندازید. می توانید به صورت دستی تناسب ویدیو را به 16:9 تغییر دهید.

آنچه که در مورد ویدیوها خوب به نظر می رسد ، نرخ فریم ثابت و روان آن ها و همین طور رنگ های زنده و طبیعیست که در آن ها به چشم می خورد. امیدواریم که مشکل تناسب ویدیوها در هنگام عرضه نهایی گوشی حل شده باشد.

مقایسه کیفیت ویدیو ها

همانند دوربین عکاسی ، در این بخش نیز می توان black را با galaxy S مقایسه کرد. گرچه این بار Galaxy S به دلیل میزان جزئیات بیشتر از هموطن خود پیشی می گیرد. فاصله دو گوشی در فیلمبرداری از صحنه ها و فضاهای کم نور بیشتر هم می شود و ویدیوهای Galaxy S از جزئیات و نوردهی بهتری نسبت به ویدیوهای black برخوردارند. اما این فاصله در عمل چندان قابل توجه نیست و احتمالا آن ها را برابر خواهید دید.

امکانات ارتباطی

LG Optimus Black از پشتیبانی چهاربانده از GSM/GPRS/EDGE و شه بانده از 3G با HSPA با سرعت دانلود 7.2 مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود 5.76 مگابیت بر ثانیه برای بالاتر بردن سرعت وبگردی بهره می برد.Optimus black از Wi-Fi b/g/n ، بلوتوث 2.1 و همین طور پورت microUSB برای انتقال سریع تر داده ها نیز برخوردار است. از DLNA نیز در این گوشی پشتیبانی می شود.
این بار قابلیت هایی چون بلوتوث 3.0 و پورت HDMi در دسترس نیستند.

با استفاده از گزینه های USB Tethering و Wi-Fi Hotspot می توانید اتصال اینترنتی تان را هم به اشتراک بگذارید. امکان حفاظت کردن شبکه بی سیم ایجاد شده با استفاده از استاندارد WPA2 وجود دارد. در صورت تمایل هم می توانید آن را باز بگذارید.

image

با استفاده از نرم افزار Smart Share می توانید یک شبکه DLNA را مدیریت نمایید و به پخش محتویات چند رسانه ای سایر دستگاه ها بر روی گوشی تان و یا محتویات چند رسانه ای گوشی تان بر روی سایر دستگاه بپردازید.

هنوز تا کامل شدن استاندارد Wi-Fi Direct فاصله داریم اما در نهایت شاهد عرضه آن در گوشی هایی چون galaxy S Ii و optimus Black هستیم. این فناوری اجازه اتصال دستگاه های مختلف را بدون دسترسی به اکسس پوینت و به صورت مستقیم به یکدیگر را می دهد. زیبایی این روش در اینجاست که تنها کافیست یکی از این ابزارها از Wi-Fi Direct پشتیبانی کند تا این جادو به حقیقت بپیوندد.

image

با استفاده از این فناوری دو تا هشت دستگاه می توان فایل های شان را با سرعتی بالاتر و امنیتی بیشتر نسبت به بلوتوث فراهم می کند. این فناوری چیزی شبیه به بلوتوث است که جای اینفرارد را گرفت و حالا به نظر می رسد زمان آن رسیده است که Wi-Fi Direct جای بلوتوث را بگیرد.

نخستین گوشی مجهز به Wi-Fi Direct ، Samsung i9000 galaxy S بود. اما برای استفاده از این فناوری گوشی باید نرم افزار لازم برای این منظور را داشته باشد که تا به حال برای هیچ کدام از گوشی های مجهز به Wi-Fi عرضه نشده است. LG برای نخستین بار در CES 2011 ، این فناوری را با استفاده از نرم افزاری به نام Wi-Fi Cast به نمایش گذارد که متاسفانه در Black دیده نمی شود.ما تمامی Android Market را به امید یافتن نرم افزار جایگزینی بدین منظور زیر و رو کردیم اما این تلاش ما نتیجه ای نداشت. بنابراین تا زمانی که نرم افزار مناسبی برای این منظور عرضه نشود ، نمی توانیم طعم واقعی Wi-Fi Direct را بچشیم.

image

مرورگر وب با پشتیبانی از فلش

مرورگر وب آندروید یکی از بهترین مرورگر های وب موجود در گوشی های تلفن همراست. این مرورگر سریع است و استفاده از آن هم بسیار آسان است.

رابط کاربری بسیار ساده است. تنها یک صفحه به همراه کنترل های بزرگنمایی در اختیار شما قرار داده می شود. نوار آدرس در بالای صفحه قرار گرفته است و با پیمایش صفحات به سمت پایین هم مخفی نمی شود.

image
image

رابط ساده نرم افزار بسیار توانمند است ، با فشردن کلید منو ، شش میانبر به نمایش در می آید.با استفاده از این میانبرها می توانید لبه ای جدید ایجاد کرده ، بین لبه ها جا به جا شده ، صفحه را مجددا بار گذاری کرده ، در میان صفحات رو به جلو و عقب حرکت کرده و در نهایت به لیست Bookmark های تان نیز دست یابید.آخرین کلید هم امکان دسترسی به گزینه هایی چون کپی متن ، یافتن عبارتی در صفحه و ... را برای شما فراهم می آورد.

Optimus Black از روش های بزرگنمایی با ضربات دو گانه و همین طور pinch Zooming پشتیبانی می کند. این مرورگر از قابلیت چینش مجدد متون نیز برخوردار است که عرض ستون های متن را به اندازه صفحه تنظیم می کند. اگر با استفاده از روش pinch Zooming بر روی صفحه زوم کنید ، برای چینش مجدد متون باید از ضربه ای دو گانه بر روی صفحه بهره بگیرید.

image
image

لیست Bookmark پیش نمایش هایی از صفحات نشانگذاری شده را به نمایش می گذارد. علاوه بر تاریخچه به بخشی با عنوان صفحات پر بازدید یا Most Visited هم دسترسی دارید.

برزرگنمایی و پیمایش سریع هستند اما خیلی روان نیستند. با این حال صفحه نمایش 4 اینچی برای مشاهده نسخه دسکتاپ سایت ها خوب به نظر می رسد. قابلیت چینش مجدد متون در این بخش کمک شایان توجهی می کند و رزولوشن WVGA هم سبب می شود تا حتی در سطوح بزرگنمایی پایین هم متن قابل خواندن باقی بماند.

image
image

مرورگر وب Optimus Black از فایل های فلش پشتیبانی کرده و همه چیز از نسخه دسکتاپ یوتیوب گرفته تا بازی های فلش را به روانی اجرا می کند.اما انتظار نداشته باشید ویدیوهای720p نیز بدون کندی در این مرورگر پخش شوند. پردازنده تک هسته ای گوشی گهگاه از پس انجام چنین کاری بر نمی آید.

ویرایشگر عالی اسناد آفیس ، سازمان دهنده خوب

Optimus black با مجموعه ای معمول از نرم افزار های سازمان دهنده عرضه می شود. به همراه این گوشی نرم افزاری برای مشاهده و همین طور ویرایش فایل های افیس هم عرضه شده است.

نرم افزاری که برای این منظور در نظر گرفته شده است Polafris Office است که از مرور و ویرایش فایل های Word، Excelو PowerPointو PDF پشتیبانی می کند. پشتیبانی صورت گرفته شامل نسخه 2007 آفیس هم می شود.این نرم افزار ، پیشرفته ترین نرم افزاری است که تا به حال به این منظور در گوشی های تلفن همراه شاهد عرضه آن بوده ایم.

image
 
image

ویرایش گزینه های بسیاری در اختیار شما می گذارد. از سبک دهی به متن گرفته تا متوازن ساختن آن ، قالب بندی پارگراف ها و حتی ایجاد جداول ، همه و همه در اختیار شما قرار می گیرند. اگر یک فایل Excel را ویرایش کنید ، امکان تغییر اندازه ستون ها و سطرها ، ادغام سلول ها ، تغییر دادن حاشیه ها و حتی نوشتن فرمول را هم خواهید داشت. ایجاد یک اسلاید کامل هم با استفاده از این نرم افزار ممکن است.

تقریبا هر کاری را می توانید به وسیله این نرم افزار انجام دهید. این ویرایشگر از هر نرم افزاری که تاکنون در گوشی های تلفن همراه و حتی Windows Phone 7 دیده ایم بهتر است.

این نرم افزار هم قابلیت کار به عنوان یک File Manager را دارد و هم اینکه به خوبی با Google Docs یکپارچه می شود. گرچه امکان ویرایش فایل ها را ندارید اما می توانید یک کپی محلی از آن ایجاد نمایید.

تقویم چهار حالت نمایش صورت جلسه ،روزانه ،هفتگی و ماهانه دارد. افزودن رویدادهای جدید اسان است و به سرعت انجام می شود. می توانید به هر رویداد هشداری را بعنوان یاداور تخصیص دهید.

image
image

از یک نرم افزار Alarm هم در این گوشی استفاده شده است که امکان تنظیم هشدارهای زیاد با زمان شروع و الگوی تکرار اختصاصی را فراهم می کند.

image

از یک نرم افزار ضبط صدا هم در بسته نرم افزاری این گوشی استفاده شده است که برای تهیه یادداشت های صوتی بسیار مفید است. ماشین حسابی هم در این گوشی در نظر گرفته شده است که از رابط مناسبی برای تطبیق با صفحه نمایش لمسی گوشی استفاده می کند.

image

یکپارچگی عالی با سرویس های شبکه های اجتماعی

LG Optimus black از یکپارچگی بسیار عالی با سرویس های شبکه های اجتماعی برخوردار است. می توانید مخاطبین twitter و فیس بوک را به دفترچه تلفن افزوده و آن ها را به آیتم های مرتبط شان در آن لینک کنید.. در واقع ، نخستین باری که به ایجاد حساب کاربری می پردازید ، گوشی به شما پیشنهاد خواهد داد که مخاطبین تان را از شبکه اجتماعی مرتبط به آن وارد دفترچه تلفن نمایید.

این بخش هم کاملا هوشمند است ، می توانید تمامی مخاطبین را وارد نموده و یا به صورت دستی هر کدام را که می خواهید وارد دفترچه تلفن نمایید.

image
image

هنگامی که یک مخاطب را به پروفایل وی در Twitter یا فیس بوک پیوند بزنید ، آخرین پیام آن ها در بالای اطلاعات مخاطب در دفترچه تلفن (و درست در کنار عکس آن ها) به نمایش در خواهد آمد. پیوندها به پروفایل ها هم در لبه اطلاعات قابل مشاهده خواهد بود.

هر دوی نرم افزارهای ارائه شده ، نسخه های رسمی آن ها هستند و از تعامل کامل با وب سایت های مرتبط شان حمایت می کنند.

نرم افزار فیس بوک اجازه خواندن مطالب ارسالی توسط دیگران ، ارسال پیام ، و مرور پروفایل های کاربران را در اختیار شما می گذارد. ارسال عکس هم بسیار آسان است.

نرم افزار Twitter هم کامل به نظر می رسد. بسیاری از کارها همانند ارسال عکس و خلاصه کردن آدرس های وب به صورت خودکار انجام می گیرند و سوییچ هم برای فعال یا غیرفعال کردن برچسب گذاری جغرافیایی مطالب در اختیار شما قرار داده می شود.بخش @me هم به یافتن مطالبی که مستقیما به شما مرتبط هستند ، کمک قابل توجهی می کند.

image

هنگامی که پیامی دریافت می کنید ، این پیام هم همانند SMS ها در ناحیه یادآورها به نمایش در می آید.

نرم افزار اختصاصی Myspace هم در این گوشی عرضه شده است و در صورت تمایل می توانید از آن هم بهره بگیرید.

Android Market

LG Optimus Black از نسخه 2.2 سیستم عامل آندروید استفاده می کند و علاوه بر این صفحه نمایش آن هم توانایی پشتیبانی از رزولوشن WVGA را داراست ، بدین ترتیب امکان استفاده از تمامی نرم افزارهای موجود در Android Market را خواهید داشت(برخی نرم افزارها بر روی نسخه های قدیمی تر و همین طور رزلوشن های پایین اجرا نمی شوند).

ساختار Android Market بسیار ساده است ، نرم افزارهای برجسته در بالا قرار دارند و در زیر آن ها سه بخش Application ، Games و Downloads است.میانبری هم برای آغاز جستجو در این قسمت دیده می شود.میانبری هم برای آغاز جستجو در این قسمت تعبیه شده است.

بازی ها و نرم افزارها در دو قسمت مجزا جای گرفته اند و هر بخش زیر دسته های خاص خود را دارد.می توانید این نرم افزارها را بنا بر نیازتان فیلتر کنید.در هر دسته می توانید برترین نرم افزارها و جدیدترین آن ها را مشاهده کنید.البته امكان مشاهده همه نرم افزارها هم در کنار یکدیگر وجود دارد اما احتمالا برای این کار باید روزها زمان صرف کنید.

image

همه نوع نرم افزاری در Android Market یافت می شود. از جمله نرم افزارهای مهم و اساسی که احتمالا به آن ها نیاز پیدا خواهید کرد ، File Manager ها هستند.

image

نرم افزار APP Advisor هم به صورت پیش فرض بر روی گوشی های مبتنی بر آندروید شرکت نصب شده است. این نرم افزار لیستی از نرم افزارهای توصیه شده را به نمایش می گذارد.

Google Maps و مقصدیابی GPS

LG Optimus Black به یك گیرنده GPS هم مجهز است که می تواند با سرعتی خیره کننده بر روی ماهواره ها قفل شود. اگر تنها می خواهید به صورت تقریبی و در شعاع 100-150 متری مکان خود را تعیین کنید می توانید از Cell-ID و تعیین مکان با شبکه WI-Fi هم بهره بگیرید.

Google Maps 5.0 جزئی استاندارد از سیستم عامل آندروید است. این نرم افزار از نقشه های برداری استفاده می کند که کم حجم تر هستند و سریع تر دانلود می شوند اما با اینحال از نماهای سه بعدی هم در آن پشتیبانی می شود. می توانید از حرکات دوربین و چرخش آن برای نگاه کردن به اطراف استفاده کنید.

image
image

امکان مقصدیابی با Google Maps هم وجود دارد اما تنها در کشورهایی خاص می توانید از این امکان بهره بگیرید. نسخه جدید از مسیریابی آفلاین هم پشتیبانی می کند. طرز کار این بخش به این صورت است که نرم افزار با توجه به مقصد شما به ذخیره نمودن نقشه ها می پردازد و حتی اگر شما از مسیر تان منحرف شوید، بدین صورت قادر خواهد بود که مسیر جدیدی برای شما بدون نیاز به اتصال اینترنتی محاسبه نماید.

image

Street View هم در دسترس است و با بهره گیری از آن در کنار قطب نمای دیجیتال می توانید از یک تور مجازی نهایت لذت را ببرید

سخن پایانی

LG Optimus Black درخشان ترین ستاره در میان محصولات مبتنی بر آندروید LG نیست. گرچه گوشی با هویتش هیچ مشکلی نیز ندارد. گوشی از روشن ترین صفحه نمایشی که تا به امروز در دنیای تلفن های همراه عرضه شده است بهره می برد که تصور می کنم فاکتور خوبی برای فروش گوشی باشد.

صفحه نمایش Nova از بهترین LCD های بازار است. اگر از جنبه های عملکردی آن بگذریم ، این فناوری امکان ساخت گوشی های فوق باریک را مهیا می سازد که مزیت بزرگی برای black محسوب می شود. گوشی ظاهر بسیار جذابی دارد و بسیار هم خوش ساخت است. با عرضه تجربه ای خوب از یک گوشی هوشمند و ظاهری ظریف و زیبا ، LG optimus black گزینه قابل توجهی برای خرید است.

از نظر قابلیت ها ، گوشی ویژگی خاصی ندارد اما به هر حال همه به خوبی می دانیم که Optimus Black نمی خواهد به رقابت با سردمداران بازار بپردازد. گوشی از همان مشخصه هایی بهره می برد که در Galaxy S ، محصول سال پیش سامسونگ دیده بودیم. امکانات ارتباطی بسیار خوب گوشی با وجود Wi-Fi Direct و امکان استفاده از گوشی به عنوان اکسس پوینت تکمیل می شوند. عکس های پنج مگاپیکسلی و ویدیوهای 720p نیز به اندازه کافی خوب هستند و دوربین دو مگاپیکسلی ثانویه گوشی نیز قابلیت دوست داشتنی دیگری است. LG Home launcher از جهاتی بهتر از touchWiz است. اما مشکل اصلی نسخه سیستم عامل گوشی است ، black باید تا مدتی انتظار عرضه به روز رسانی Gingerbread را بکشد.

LG چند گزینه قابل توجه دیگر در سرزمین آندروید و Windows Phone 7 دارد. Black در نیمه بالایی بازار جای می گیرد اما فاصله خود را با دو هسته ای های بازار حفظ می کند تا جایگاه امنی داشته باشد. گوشی مسلما برترین آندرویدی بازار نیست اما اگر هوادارن آندروید آن را نادیده بگیرند ، اشتباه بزرگی مرتکب خواهند شد.

LG Optimus Black رقبای زیادی دارد و ابتدا باید مراقب هم خانواده ای های خود باشد. Optimus 2X آنقدر قدرتمند است که به هیچ وجه نمی توان آن را نادیده گرفت. به دلیل پیشگام بودن ، Optimus 2X در تمامی جنبه ها Black را پشت سر می گذارد اما با اینحال قیمت بسیار بالاتری دارد.

image

Galaxy S II گوشی بی رقیب این روز ها به نظر می رسد و مسلما Optimus Black هم چیزی برای عرضه در برابر آن ندارد. گرچه Galaxy S گزینه محتمل دیگری است. انتخاب میان این دو ، به انتخاب میان Super AMOLED و Nova باز می گردد، عرضه Gingerbread برای محصول سامسونگ اوضاع را اندکی پیچیده کرده است.

image

HTC هم می خواهد با Desire S و Incredible S ، Black را نگران کند. این گوشی ها از مشخصه های مشابه و عملکردی قابل مقایسه برخوردارند. نکات قابل توجه ، Gingerbread در Desire S و دوربین هشت مگاپیکسلی در Incredible S هستند. و البته رابط کاربری Sense در هر دوی آن ها دیده می شود. Incredible S از بهترین صفحه نمایش هایی که تا به حال در گوشی های HTC دیده ایم مجهز شده است.

image
image

سونی اریکسون نیز محصولاتی چون XPERIA Arc و XPERIA Neo را در این رده دارد . Arc از صفحه نمایش reality بهره می برد، هر دو گوشی از آخرین نسخه آندروید برخوردارند و تجربه عکاسی بسیار خوبی را نیز در اختیار کاربران قرار می دهد.

image
 
image

بی انصافی است که Optimus Black را با نسل جدید گوشی های دو هسته ای مقایسه کنیم. گرچه نمی توان به سادگی هم از گوشی چشم پوشید. این گوشی اطمینان بیشتری به LG می بخشد و با توجه به فشردگی رقابت در این بخش ، قطعا با استقبال روبرو خواهد شد. هم HTC و هم Sony Ericsson اخیرا سری آندروید خود را به روز کرده اند و سامسونگ هم به دنبال به روز رسانی سری Galaxy بوده است. Optimus Black ، مشخصه ای کلیدی برای موفقیت در بازار دارد و بدون اغراق ، طراحی بسیار زیبایی دارد.
 

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

مهمان

۱۳۹۳/۳/۱۱
آقا قیمت این گوشی چنده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بگین جان من

مهمان

۱۳۹۲/۲/۲۴
هر کسی میخواد بخره واقعا در قیمت خودش بی نظیره و عالی هست. من تاییدش میکنم شک نکنید حتما بخرید اسفاده کنید متوجه میشید چی گرفتین

مهمان

۱۳۹۲/۲/۲۴
با سلام خدمت دوستان من این گوشی را به آندروید4 آپدیت کردم که این کار به آسانی صورت گرفت. فقط باید نرم افزارشو دانلود کنید . اسم نرم افزار : LGMobile Support Tool

مهمان

۱۳۹۱/۱۲/۹
سلام اگه کسی گوشیش رو به اندروید 4 رسمی الجی ابدیت کرده وخودش هم ازش راضی میشه لینکش رو تو سایت قرار بدید ممنون

مهمان

۱۳۹۱/۱۰/۵
این گوشی حرف نداره فوق العادست