خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی LG Optimus 3D

بررسی تخصصی LG Optimus 3D

جذابیت و گیرایی 3D هم اکنون بیش از هر موقعی است ، اما تولید کنندگان آن در تلاش و مطالعه اند که با استفاده از قطعات و راه های بهتر و ارزانتر در مشاهده و تصویر برداری 3D اقدام نمایند

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۰/۵/۹

بررسی تخصصی LG Optimus 3D

معرفی

 

جذابیت و گیرایی 3D هم اکنون بیش از هر موقعی است ، اما تولید کنندگان آن در تلاش و مطالعه اند که با استفاده از قطعات و راه های بهتر و ارزانتر در مشاهده و تصویر برداری 3D اقدام نمایند . در حالی که باید در حالات عمومی برای مشاهده سه بعدی از عینک های مخصوص استفاده کنید و کاربران منتظر انقلاب و تحولی در این زمینه اند . مطمئنا این همان دلیلی است که تلویزیون های 3 بعدی هنوز در منزل ها به عموم دیده نمی شود ، اما با خرید این گوشی خوش شانس خواهید بود که این قطعه جادویی را همیشه در کنار خود داشته باشید .

 

مدت زمانی طول خواهد کشید تا تولید کنندگان به این دست آورد برسند اما از پیش LG در مورد آن بحث می کرد و اولین موبایل با صفحه نمایش 3 بعدی به نام LG Optimus 3D را که در ماه February در MWC معرفی کرد و اکنون در دسترس عموم قرار خواهد گرفت .

 

image
image
image

یک حرکت تند از LG به حساب می آید که LG را وارد همچین رقابتی می کند و گرفتار رقابتی برای حراست از خود شده است . به نظر می رسد که Optimus 3D از همه کارت ها پشتیبانی می کند و به سختی تلفنی پیدا می شود که قادر باشد در تمام سطوح با این گوشی رقابت کند . نکته قابل توجه این گوشی صفحه نمایش آن و البته یک جفت دوربین پشت آن است که این امکانات خود باعث شده است تا بدون فناوری  3 بعدی نیز در بازار طرفدار و فروش خوبی پیدا کند . شروع Optimus 3D با پردازنده ی دو هسته ای و آخرین نسل گرافیک و بسته اتصالاتی ، دوربین حرفه ای و نیز روح آندروید Froyo که قابلیت ارتقا به Gingerbread را در آینده ای نزدیک شاید خواهد داشت برای LG شروع خوبی به حساب می آید .

 

ویژگی های کلیدی :

 

-         پشتیبانی از چهارباند  GSM و پشتیبانی از 3G

 

-         پشتیبانی از HSDPA با سرعت 21 مگابیت بر ثانیه و HSUPA با سرعت 5.76 مگابیت بر ثانیه

 

-         صفحه نمایش 4.3 اینچی خازنی 3 بعدی -16 میلیون رنگ از نوع لمسی LCD با رزولوشن WVGA ( 800×480)

 

-         سیستم عامل آندروید v2.2 به نام Froyo با رابط کاربری LG 3D

 

-         پردازنده ی 2 هسته ای 1 GHz از نوع ARM Cortez – A9  ، PowerVR SG540 GPU و TI OMAP 4430 Chipset

 

-         دارای 512 مگابایت RAM

 

-         دارای 8 گیگابایت حافظه به صورت داخلی

 

-         دارای 2 دوربین 5 مگاپیکسلی با فوکوس اتوماتیک و فلاش LED و تصویر برداری 3 بعدی 3 مگاپیکسلی و قابلیت تشخیص چهره و برچسب گذاری جغرافیایی

 

-         فیلم برداری 30 فریم بر ثانیه 1080 P و نیز فیلم برداری با حالت 3 بعدی 30 فریم بر ثانیه و 720p .

 

-         دارای Wi-Fi b/g/n و DLNA

 

-         GPS به همراه A-GPS

 

-         کارت حافظه ی خارجی MicroSD که قابلیت ارتقا تا 32 گیگابایت را داراست .

 

-         سنسور های شتاب سنج ، سنسور های  تنظیم کننده نور ، سنسور مجاورت

 

-         دارای دوربین ثانویه جهت برقراری مکالمات تصویری

 

-         دارای خروجی استاندارد 3.5 میلیمتری صدا

 

-         دارای پورت microUSB و بولوتوث V3.0

 

-         دارای پورت MicroHDMI

 

-         قابلیت شماره گیری صوتی و شماره گیری هوشمند

 

-         پشتیبانی از فایل های ویدیویی با فرمت XviD  و DivX

 

-         دارای ویرایشگر پرونده های آفیس

 

-         کنترل های حرکتی نوآورانه

 

-         پشتیبانی از Adobe Flash 10.3

 

-         دارای صدای دالبی و فناوری SRS

 

معایب اصلی

-         فاقد رادیو موج FM

 

-         قابلیت های و برنامه های محدود 3D

 

-         عملکرد نه چندان عالی دوربین گوشی

 

-         عملکرد نه چندان خوب صفحه نمایش در محیط های باز

 

-         عملکرد نه چندان جالب با وجود استفاده از پردازنده ای 2 هسته ای

 

-         عدم تعبیه کلید اختصاصی دوربین

 

LG Optimus 3D از عالی بودن خیلی فاصله دارد ، اما با این وجود این چنین  موبایلی در بازار موجود نیست ، اما نکته ی جالب و قابل ذکر این است که Optimus 3D اولین نوع از موبایل های 3 بعدی به نظر می رسد و در این کلاس تقریبا اول و کامل است .

 

این گوشی از تغییرات و تحولات زیادی برای متفاوت بودن استفاده کرده است ، این گوشی دارای منوی  3 بعدی ، گالری 3 بعدی و فیلم برداری و عکس برداری در حالت 3 بعدی و نیز بازی های 3 بعدی می باشد که این امکانات باعث شده است این گوشی در نگاه اول گوشی خوب و فوق العاده ای به نظر برسد .

 

image
image

image
image

در واقع اگر چند نکته ی منفی این گوشی را در نظر نمی گیرید ، این گوشی ایده عالی خواهد بود و اگر آخرین نسخه آندروید Gingerbread را در آن بخواهید باید تا ماه October منتظر بمانید .

 

نمای 360 درجه LG Optimus 3D

گوشی LG Optimus 3D دارای ابعاد 11.9×68×128.8 میلیمتر می باشد که به خوبی در بردارنده ی صفحه نمایش 3.4 اینچی شده است و این گوشی تنها چند میلیمتر از برادر خود یعنی Optimus 2X بزرگتر است .

 

چیزی نیست که در گوشی دنبال آن بگردید و پیدا نکنید ، در واقع این گوشی تمامی نیاز های شما را بر آورده می سازد . وزن هدست آن 168 گرم است که نسبت به تکنولوژی های هوشمند کمی سنگین است . در نهایت فکر می کنیم که آرم 3D مشکلات کاربران را در بیشتر موارد حل خواهد کرد .

 

هر آنچه که باید در مورد صفحه نمایش 3D آن بدانید

صفحه نمایش 4.3 اینچی نمایش 3 بعدی LED آن دارای رزولوشن WVGA بوده که دارای امکانات و ویژگی های متفاوت و خاصی است و ما نیز بحث سخت افزاری را از این قسمت شروع کردیم . مهندسان LG در این زمینه راه درازی را در پیش گرفتند و اکنون می بینیم که از تولید صفحه نمایش 2 بعدی نیز پیشی گرفتند .

 

صفحه نمایش Optimus 3D بسیار معقول بوده و کنتراست و روشنایی صفحه نمایش نیز ایده آل است و در این مدل از تکنولوژی LCD به جای Super AMOLED plus استفاده شده است که متاسفانه دارای بازتابش بوده و کمی از رقبا در این زمینه عقب افتاده است ، اما باید در نظر بگیرید که کدام مدل دارای صفحه نمایش 3 بعدی است ؟

 

image
حالت 3D این گوشی تنها در زمانی که گوشی را در حالت افقی قرار می دهید کار می کند و صفحه ی اضافی که بر روی صفحه نمایش تعبیه شده است باعث شده می شود که هر چشم پیکسل های مختلفی از تصویر را دریافت کرده و حس عمق و ارتفاع نمایان شود و هر چشم تنها نیمی از رزولوشن صفحه نمایش آن را در بر می گیرد و در این صفحه نمایش از عینک های 3 بعدی استفاده نشده و کاربردی ندارد که این فناوری را مدیون parallax – barrier است . اما با این حال باید دید که داشتن موبایل 3 بعدی چقدر هزینه در بر خواهد داش و قیمت آن ارزش خرید را دارد یا نه ؟

 

برای لذت بردن کامل از این صفحه نمایش شما باید نقطه ی مورد نظر و طریق نگاه کردن به آن را بیابید که برای هر کس متفاوت است و بعد از مدتی به آن عادت پیدا خواهید کرد .شاید در نگاه اول و کارکرد های اول برای شما آزار دهنده باشد اما با گذشت زمان به آن عادت پیدا خواهید کرد .

 

image
image

نکته ی دیگر این صفحه نمایش آن است که امکان اشتراک گذاری محتوای 3D وجود ندارد و تنها می توانید تغییرات 3D را مشاهده نمایید . کردن به صفحه نمایش از زوایای مختلف باعث می شود تصویر به حالت 2 بعدی برگردد و به قول بعضی ها به بهترین حالت برگردد !

 

تکنولوژی  3 بعدی در نوع خود بسیار جذاب است مخصوصا برای کسانی که از این تکنولوژی استفاده می کنند و نیز کسانی که به تماشای فیلم می پردازند این گوشی 3 بعدی را می پسندند .

 

اما امکانات 3 بعدی سازی تنها در برنامه اختصاصی این گوشی تعبیه نشده است و البته 3 بعدی های این گوشی محدود شده است . آندروید آن نیز همانند دیگر گوشی های هوشمند آندرویدی دارای ظاهری یکسان است .

 

با این وجود با در نظر گرفتن اولین تلاش برای ساخت صفحه نمایش 3 بعدی ، این گوشی دارای عملکرد خوبی است و حیرت زده از آن هستیم که این تکنولوژی آینده ی گوشی های هوشمند را در بر می گیرد یا حداقل پتاسنل آن را ایجاد خواهد نمود .

 

طراحی

با وجود اینکه بدنه ی این گوشی تمام پلاستیک است ، LG Optimus 3D از ظاهری خوب و آراسته بهره می برد و بر روی گوشی ترکیبی از فلز ظاهر دیگری به آن داده است . ( بر روی گوشی 2 قسمت پلاستیکی در پایین و بالا گوشی وجود دارد و قسمتی که صفحه نمایش قرار گرفته است ترکیب با فلز شده است ) .بر روی این گوشی چهار کلیدخازنی همیشگی گوشی های آندروید و صفحه کلید LCD آن تعبیه شده است .

 

در پشت گوشی نام برند LG با استفاده از فلز و پلاستیک نرم ساخته شده که جلوه ی خاصی به پشت گوشی داده است . اگر نکته ی منفی بتوان از طراحی و ساخت آن گرفت فقط می توان به ضخامت آن اشاره داشت که با وجود 2 دوربین و صفحه نمایشی از نوع LCD کمتر از این شاید امکان پذیر نبود . رقابت این گوشی با گوشی های هم رده و البته نازک باعث شده است که این گوشی یک گوشی ضخیم و گوشتی به نظر برسد .

 

image
کمی دور از انتظار است که بتوان این گوشی را راحت در دست جای داد به صورتی که کامل در دست قرار گیرد اما در کل بد نیست و در نهایت گوشی ارزشمند است . حال دیگر از بحث صقحه نمایش و قابلیت های نمایش 3 بعدی آن می گذریم و به دیگر بحث های این گوشی می پردازیم . کمی بالاتر از صفحه نمایش ، شما می توانید دوربین دوم که جهت مکالمات تصویری تعبیه شده است را مشاهده نمایید و در سمت چپ آن می توانید سنسور های مجاورت و خروجی صدای مکالمات تلفنی را مشاهده نمایید .

 

درپایین گوشی همان 4 کلید تیره رنگ خازنی آندرویدی را مشاهده می کنیم که این دکمه ها از قبیل : Home  ،  Menu  ، Back و جستجو می باشند که دارای نور پس زمینه ای فوق العاده زیبا می باشند . این دکمه ها دارای قابلیت های فشاری و نگه داشتن طولانی مدت ، همانند دیگر گوشی های آندروید می باشد.

 

image
سمت چپ LG Optimus 3D میزبان خروجی HDMI و MicroUSB است که با پوششی پلاستیکی پوشانده شده است که خود به زیبایی بیشتر و محافظت در برابر گرد و خاک کمک می کند .

 

image
image

در سمت راست گوشی دکمه سخت افزاری اختصاصی 3D تعبیه شده است که این مکان اغلب برای دکمه ی شاتر دوربین استفاده می شود . کلید های تنظیم صدا آن نیز در این قسمت تعبیه شده اند که کاملا تخت بوده و فشردن آن کمی سخت است اما به مرور زمان به آن عادت خواهید کرد . ناگفته نماند که دکمه ی اختصاصی 3D رابط کاربری آن را بارگذاری می کند .

 

image
image

در بالای گوشی ، سوکت خروجی صدای 3.5 میلیمتری استاندار قرار دارد و نیز دکمه ی روشن / خاموش / قفل گوشی که جنسی همانند ولوم آن دارد قرار داده شده است . چیز جالبی که در این قسمت دیده می شود میکروفون دوم برای گوشی که قابلیت ضبط صدای استریو صدا را دارد به چشم می خورد .

 

image
در پایین گوشی میکروفون اصلی گوشی قرار داده شده است که طبیعتا مربوط به مکالمات صوتی است ، در نهایت گوشی را می چرخانیم تا به پشت گوشی رجوع کنیم . در پشت گوشی 2 دوربین 5 مگاپیکسلی در کنار هم واقع شده است که فلاش LED در بین آن دو قرار گرفته است و در پایین پشت گوشی شیار مربوط به بلندگوی گوشی جای داده شده است .

 

image
image

شیار جایگزین اسلات کارت حافظه MicroSD در زیر کاور باتری قرار داده شده است که خوشبختانه امکان تعویض سریع کارت حافظه را به شما می دهد و شما می توانید حافظه ی خارجی آن را تا 32 گیگابایت ارتقا دهید .

 

نکته ی قابل اشاره دیگر که در زیر کاور قرار گرفته است باتری 1500 میلی آمپری آن است که از نوع Li-Ion بوده و در نهایت می تواند 100 ساعت در حالت استندبای و 4 ساعت مکالمه ی مداوم را پشتیبانی کند ، که این اعداد کمی نا امید کننده است و هنوز در مورد عمر باتری های این گوشی و عملکرد دراز مدت باتری LG Optimus 3D نمی توان نظر دقیقی داد .

 

image
ساخت LG Optimus 3D به طور عمومی بسیار با کیفیت است . این گوشی هوشمند بسیار محکم به نظر می رسد و بدنه ی خارجی آن با دوام است ، اما ابعاد و ضخامت آن کمی بیش از حد انتظار است و در کل Optimus 3D گوشی خوش دستی به حساب می آید .

 

رابط کاربری

اگر قابلیت نرم افزاری 3D آن را کنار بگذاریم ، تجربه ی جدید کاربر از LG Optimus 3D و تقاوت چشمگیری نسبت به Optimus 2X نخواهد داشت و تنها نکته ی منفی این گوشی آن است که با آندروید 2.2 Froyo عرضه می شود ، این در حالی است که آندروید Gingerbread بیش از نیم سالی است که فعال است و ما همچنان منتظر می مانیم تا اندروید Gingerbread برای آن نصب شود و یا فایل بروز رسانی آن ایجاد شود .

 

LG Optimus 3D دارای حالت نمایش Lead View که در HTC Sense شاهد آن بودیم که پیش نمایشی از تمامی صفحات اصلی را به کاربر نمایش می دهد ، می باشد .با کلیک بر روی هر صفحه می توانید به آن صفحه ی مورد نظر رجوع کنید . گزینه ای هم برای تنظیم صفحه ی پیش فرض در نظر گرفته شده است . تعداد صفحات اصلی را می توانید بین 1 الی 7 صفحه تنظیم نمایید .

 

image
چهار میانبر در پایین صفحه نمایش که هم در صفحه اصلی و هم در منو ها در دسترس است ، که این میانبر های شامل میانبر هایی به مخاطبین ، پیام رسانی ، صفحه اصلی و phone  هستند . راهی نیز برای تنظیمات صفحه وجود دارد که با فشردن و نگاه داشتن صفحه نمایش یا انتخاب گزینه ی Add از منو ، خطوط راهنمایی بر روی صفحه نمایان می شود و چهار میانبر پایین صفحه با ویجت ها ، فولدر ها و یا میانبر هایی دیگر  جایگزین می شوند .

 

image
image

می توانید از 3 حالت نمایش منوی اصلی یکی را به دلخوه انتخاب کنید . می توانید از لیست نرم افزار ها با قابلیت پیمایش عمودی ، نمای مشبک و یا نمایش فهرست وار در این منو استفاده نمایید . گزینه ی دوم نمایش محتویان به صورت دسته بندی شده است یا می توانید به میل خود به تغییر آن بپردازید .

 

image
image
image

ناحیه یادآور ها یا Notification Area که همیشه یکی از نقاط قوت آندروید بوده است هم تا حدودی بهبود پیدا کرده است و اکنون 5 سوییچ Wi-Fi ، Bluetooth ، GPS ، صدا و چرخش آن و بسته های ارتباطی در خود جای داده است . کنترل های پخش کننده ی موزیک هم در همین قسمت ظاهر می شوند .

 

image
image

گوشی LG Optimus 3D دارای 2 حالت Gesture می باشد که یکی Mute برای زنگ و دیگری Snooze برای هشدار دهنده هاست که در Optimus 2x کمی بیشتر است . بعد از بررسی این قسمت ها وارد حالت نمایش 3 بعدی در Optimus 3D می شویم .

 

برنامه فضای 3 بعدی

اگر از نام این قسمت به موضوع آن پی نبردید باید متذکر بشوم که فناوری سه بعدی برای LG Optimus 3D یکی از مهمترین هاست ، به همین دلیل به ساخت و توسعه ی فضای 3 بعدی دست زده است که در یک محیط به نمایش 3 بعدی این نرم افزار ها بپردازد و البته دکمه ی سخت افزاری کنار گوشی نیز به اجرای همین محیط می پردازد . این محیط 3 بعدی بسیار جذاب است و برای هر یک از دسته ها انیمیشن اختصاصی و جذابی ساخته شده است .

 

image
برای گوشی راهنمای 3 بعدی وجود دارد که به شما آموزش می دهد که چگونه به تصویر ها نگاه کنید و چگ.نه محتویات 3 بعدی خود را به اشتراک بگذارید و نیز یک تور راهنمای کوچکی در هر موضوع قرار داده شده است که این راهنما برای توضیح کامل ، کافی است .

 

image
image

image
image

 

ارزشیابی

LG Optimus 3D به پردازنده ی دو هسته ای 1GHz که از چیپست TI OMAP 4430 استفاده می کند و دو هسته ی Cortex –A9 و یک PowerVR SGX 540  GPU و 512 مگابایت RAM مجهز شده است .

 

سنجش نشان می دهد که LG Optimus 3D با Optimus 2X برابری می کند اما Samsung Galaxy S II کمی از آن ها پیش بوده و HTC Sensation کمی از آنها عقبتر است .

 

با مقایسه ریزبینانه تر باید گفت که LG Optimus 3D با آندروید Gingerbread بالاتر از Optimus 2x قرار خواهد گرفت و درست در پشت Samsung Galaxy S II قرار می گیرد ، با اینکه Galaxy S II دارای پردازنده ی 1.2 GHz است .

 

از لحاظ ارزشیابی مرورگر نشان می دهد که LG در این قسمت و بهینه سازی آن خوب عمل کرده است و آزمون سرعت مرورگر Optimus در موتور HTML و جاوا اسکریپت عملکرد خوبی دارد و آن را نزدیک به پرسرعت ترین ها قرار می دهد .

 

image
image
image
image
image

دفترچه تلفن

دفترچه تلفن ، تمامی مخاطبین را در فهرستی به ترتیب حروف الفبا نمایش می گذارد و از یک پیمایشگر الفبایی در سمت راست استفاده می کند . یک کادر جستجو نیز در همین قسمت دیده می شود که کار جستجو در میان مخاطبین را آسان می نماید .

 

این قسمت را می توانید با توجه به نام کوچک و یا نام خانوادگی مخاطب مرتب نمایید و نحوه ی نمایش آنها را از میان گزینه های نام کوچک – نام خانوادگی و یا نام خانوادگی – نام کوچک برگزینید .

 

فیلتر ها از شلوع شدن بیش از حد دفترچه تلفن جلوگیری می کنند . می توانید انتخاب کنید چه گروههایی نمایش داده شده و چه گروه هایی به نمایش در نیایند .

 

image
image

هر مخاطب با نام و عکس اختصاصی به آن نمایش داده می شود . ضربه ای بر روی عکس مخاطبان کلید های تماس را به شما به نمایش در می آورند . در نمایش تکی مخاطبین زمانی که وارد یک مخاطب می شوید ، نخستین لبه اطلاعات در دسترس در مورد یک مخاطب ، لبه دوم تاریخچه ارتباطات با مخاطب مورد نظر را به نمایش در می آورد و لبه ی سوم ( تصاویر) البوم های آنلاین مخاطب را نمایش داده و در نهایت در لبه ی آخر Agenda می توانید فعالیت های تقویم که فعالیت های شامل مخاطب مورد نظر هستند را به نمایش گذارد .

 

image
image
image
image

می توانید مخاطب ها را به یکدیگر پیوند دهید تا اگر وی را در چندین سرویس به مخاطبین اضافه کرده باشید ، تمامی اطلاعات وی را به صورت یکجا مشاهده نمایید . با کلیک بر روی join  دفترچه تلفن به صورت خودکار به پیشنهاد دادن مخاطبین می پردازد که اغلب هم درست از آب در می آید و اگر گزینه ی پیشنهادی اشتباه بود می توانید خودتان به انتخاب محاطب اقدام نمایید .

 

ویرایش مخاطب تقریبا بدون تغییر باقی است . تمامی انواع فیلد ها به صورت لیست شده در این قسمت دیده می شوند و در کنار آنها علامت ( + ) دیده می شود که با زدن آن می توان فیلدهایی به آن موضوع خاص اضافه کرد و نیز علامت ( - ) نیز وجود دارد که سبب حذف  آن فیلد مربوط می شود .

 

image
image
image
image

گزارش تماس ها و مخاطبین احتیاج به معرفی ندارد زیرا این قسمت هوشمندانه و قابل درک است . شماره ای در کنار هر مخاطب تعداد رویداد های از دست رفته مربوط به آن را به نمایش می گذارد ، که این روش صرفه جویی بسیار خوبی را در فضا صورت می دهد .

 

image
image

قابلیت های تلفنی

LG Optimus 3D حتی در نواحی با انتن دهی کم هم توانست به خوبی سیگنال دریافت کند ، پس از این بابت مشکلی نخواهید داشت . کیفیت صدا در حین تماس خوب است ، اما بلندی صدا حتی در حداکثر خود نیز چندان زیاد نیست .

 

image
image
image

شماره گیری هوشمند هم در این گوشی در دسترس است و به خوبی کار می کند . این قابلیت هم در میان شماره ها و هم در میان اسامی به جستجو می پردازد . تنها یکی از مخاطبین که شماره و یا نام تایپ شده با شماره یا نام وی تطابق دارد نمایش داده می شود و برای مشاهده این مخاطبین باید بر روی کلید جهت نمایی که به سمت پایین اشاره دارد ضربه بزنید .

 

ما آزمون بلندی صدا را هم بر روی این گوشی انجام دادیم . LG Optimus 3D توانست عملکرد خوبی را از خوب در این بخش به جای بگذارد و بعید به نظر می رسد که با بلندی صدای این گوشی تماسی را از دست بدهید . اطلاعات بیشتر درباره این آزمون و نتایج سایر گوشی ها در آن می توانید در اینجا مشاهده کنید

 

 
image

 

پیام رسانی

Optimus 3D می تواند انواع رایج از قبیل SMS ، MMS و ایمیل پشتیبانی کند . پشتیبانی از ایمیل با وجود پشتیبانی از Exchange فوق العاده است .

 

با فشردن و نگه داشتن کادر متنی می توانید به عملکرد هایی چون Cut ، Copy و Paste دست پیدا کنید و نیز می توانید متن کپی شده را در هر نرم افزاری که می خواهید همانند ایمیل ، یادداشت ها ، چت و ... Paste نمایید .

 

image
image
image
image

Gmail این بار از عملکرد های گروهی پشتیبانی کرده و اجازه برچسب گذاری ، بایگانی و یا حذف چند ایمیل به صورت همزمان را هم فراهم می کند . علاوه بر این قابلیت های جدیدی چون گزارش اسپم ها و نمایش حالت مکالمه هم به آن افزوده شده است .

 

image
image
image
image

از حساب های کاربری چندگانه هم پشتیبانی می شود . اگر چندین حساب کاربری به این بخش بیفزایید ، یک صندوق ورودی مشترک در اختیار شما قرار داده خواهد شد که اغلب مفید است و نکته ی منفی این بخش Gmail  عدم قابلیت نمایش حباب وار پیام ها است .

 

image
image
image
image

LG Optimus 3D دارای 2 نوع صفحه کلید مجازی می باشد . یکی مخصوص شماره گیری . دیگری از نوع QWERTY می باشد که حالت QWERTY آن هم در حالت افقی و هم در حالت عمودی قابل استفاده است . این صفحه کلید QWERTY شبیه همان صفحه کلید استفاده شده در Iphone  می باشد و خبر خوب آن است که به خوبی واکنس نشان می دهد ، البته حالت عمودی آن کمی شلوغ به نظر می رسد که با چرخش گوشی و استفاده از حالت افقی این صفحه کلید فواصل بیشتر شده و استفاده از آن بیش ار پیش آسانتر می شود .

 

image
image
image

گالری عکس با جلوه های 3D

LG Optimus 3D با دو نوع نرم افزار گالری که یکی همان حالت استاندارد آندروید بود و دیگری به صورت Custom 3D Gallery می باشد . نرم افزار استاندارد گالری تصاویر و ویدیو ها را می یابد و آنها را بدون در نظر گرفتن مکان ذخیره در پوشه های نزدیک و مرتب شده در گالری قرار می دهد . می توانید عکس ها را به وسیله تاریخ هم مرتب کرده و آنها را مشاهده نمایید . Pinch zooming هم در اینجا فعال است ، اما می توانید از ضربات دوگانه برای بزرگنمایی نیز استفاده شود .

 

گزینه های فراوانی برای یک عکس دیده می شود ، امکان برش یا چرخاندن یک عکس به صورت مستقیم از گالری نیز در اختیار شما است . قابلیت های ارسال و اشتراک گذاری عکس ها از طریق فیس بوک ، Twitter ، Picasa و نرم افزار ایمیل یا بلوتوث امکان پذیز است .

 

image
image
image
image

بزرگنمایی و پیمایش عکس ها با سرعت و روانی خوبی انجام می گیرد ، اما پیش از شروع بزرگنمایی یا Panning  یک وقفه دیده می شود که شاید کمی ناراحت کننده باشد .

 

در نرم افزار گالری 3D ، کمی تغییرات نسبت به گالری استاندارد صورت گرفته و خود گوشی تشخیص می دهد که کدام به صورت 3 بعدی قابلیت نمایش را دارد و در پیش نمایشی از آن علامت " 3D " را لحاظ می نماید . این گالری از رابط مناسبی استفاده می کند و ورق زدن و گشت و گذار به سرعت و روانی خوبی انجام می شود . اما باید حقیقت را گفت که در رسیدن به مقصد و عکس خود زمان باید صرف کنید ، زیرا امکان مرتب سازی محتوا با زمان و حتی مرتب سازی ساده تر وجود ندارد و اگر از حالت لیستی استفاده می کرد خیلی بهتر بود که متاسفانه فاقد آن است .

 

image
image

یک تنظیم بسیار مفید در زمانی که یک عکس را مشاهده می کنید ، می توانید میزان عمق 3D بودن آن را تغییر بدهید ، اما در حالت پیش فرض بر روی حداکثر قرار گرفته است که می توانید موقعیت آن را به دلخواه کاربر تنظیم نمایید .

 

image
image

پخش کننده موزیک چشم نواز

پخش کننده موسیقی این مدل همانی است که اولین بار در Optimus 2X دیده شد ، با این نرم افزار می توانید آهنگ ها را با توجه به نام خواننده و یا آلبوم فیلتر نمایید . امکان جستجو الفبایی و همینطور جستجوی معمول نیز برای یافتن سریعتر آهنگ ها وجود دارد .

 

image
image
image
image

رابط Now Playing  نشان آلبوم را با اندازه ای بزرگ در مرکز صفحه و کنترل های مختلفی را در بالا و پایین آن به نمایش در می آورد . کشیدن انگشت به سمت چپ و یا راست بر روی صفحه ساده ترین راه برای جابجا شدن میان آهنگ ها است .

 

با فشردن و نگاه داشتن آلبوم منویی ظاهر می شود که امکان جستجو را با توجه به عنوان آهنگ ، نام خواننده و یا عنوان آلبوم در اختیار شما قرار می دهد . امکان انتخاب اینکه جستجو در کجا ( مجموعه آهنگ هایتان ، یوتوب و کل اینترنت ) انجام بگیرد ، نیز در اختیار شماست .

 

image
image
image
image

چندین اکولایزر هم در دسترس است که تنها با هدفون کار می کند و نمی توان اکولایزر شخصی ساخت ، اما آنقدر تنوع اکولایزر زیاد است که احتیاج نخواهد داشت .

 

image
image

با برگرداندن گوشی لیست زیبایی از آلبوم ها در گالری موزیک نمایش پیدا می کند و با ضربه زدن به هر آلبوم لیست آهنگ های آن نمایش پیدا می کند . همچنین لیست الفبایی که در پایین گوشی تعبیه شده است به سریع تر پیدا کردن آلبوم مورد نظر شما کمک خواهد کرد .

 

image
image

کیفیت صدا

متاسفانه LG Optimus 3D در تست کیفیت صدا از LG Optimus 2X بهتر عمل نکرده است . اما اگر به یک تقویت کننده خارجی گوشی خود را متصل کنید ، واقعا عالی خواهد بود و صدای هدفون آن کاملا نا امید کننده است . پس وقتی Optimus 3D را به استیرو خانگی یا به ماشین وصل می کنیم ، می توانیم روی آن حساب باز کنیم و خروجی صدای آن عالی و بدون نویز است . ولی وقتی هدفون را به گوشی متصل می کنیم صدا به شدت ضربه می خورد و یکی از بهترین کیفیت صدا به بدترین نوع تبدیل می شود که این مسئله شاید برای بعضی ها آزار دهنده باشید ، اما در هر حال در این زمینه رتبه ای بالاتر از حد متوسط دریافت نخواهد کرد .

 

 
image

 

پخش کننده ویدیویی

پخش کننده ویدیویی بسیار ساده است .این نرم افزار لیستی از تمامی ویدیوهای موجود در گوشی را به همراه پیش نمایش های آنها به نمایش در می آورد ، از یک پیمایشگر الفبایی برای آسانتر شدن امکان جستجو ویدیو ها نیز استفاده شده است . ویدیوهای 3D به وسیله آیکون " 3D " نشانه گذاری شده است .

 

با شروع پخش ویدیویی نیز رابط تغییر چندانی نمی کند و همچنان ساده می ماند ، تنها 3 کنترل رفتن به بعد و بازگشت و Play / pause در اختیار شما قرار داده می شود .

 

image
image

در بخش ویدیو نیز یک دکمه مجازی اضافه وجود دارد که صفحه نمایش را در حالت پخش قفل می کند و نیز یک کنترل کننده ی 3D وجود دارد که وقتی در حالت 3D هستید می توانید میزان Depth آن را تنظیم نمایید .

 

در این بخش LG Optimus 3D تقریبا تمامی فرمت های ویدیویی را پشتیبانی می کند . فرمت های 3GP ، MP4 ، WMA ، AVI ، XviD و DivX به خوبی پشتیبانی می شوند . ویدیوهای P1080در Optimus 3D به خوبی پشتیبانی می شود ، حتی فایل های پر حجم و فیلم های 2 ساعته اجرا و پخش می شود .

 

LG Optimus 3D فرمت های MKV را که بیشتر مخصوص محتوای HD می باشد را پشتیبانی و پخش می کند.

 

image
image

امکان پشتیبانی از زیرنویس ها هم وجود دارد و می توانید اندازه فونت ها را هم تنظیم نمایید .امکان فعال یا غیر فعال کردن زیرنویس ها وجود دارد ، اما گزینه ای برای لود کردن آنها در نظر گرفته نشده است . بنابر این باید نام یکسانی را برای فایل ویدیویی و زیر نویس آن در نظر گرفته باشید .

 

image
گرچه مشکلاتی هم در این بخش دیده می شود که باید به آنها اشاره نمود . تنها از زیر نویس های انگلیسی پشتیبانی می شود و امکان نمایش زیر نویس های غیر لاتین و حتی اسپانیایی هم وجود ندارد . استفاده از یونیکد UTF هم در این بخش موثر نیست .

 

برای تنظیمات رزولوشن خروجی HDMI باید تنظیمات اصلی آندروید بروید و از میان p1080 ، p720 و SD می توانید رزولوشن مورد نظر خود را حتی برای تلویزیون های کمی قدیمی تر انتخاب نمایید .

 

 2 دوربین 5 مگاپیکسلی

LG Optimus 3D به 2 دوربین مجهز است که عملکرد خوبی روی کاغذ دارد . آخرین رزولوشن برای تصویر برداری 3 بعدی در حالت 3 مگاپیکسلی محدود شده است .

 

خبر خوش آیند آن است که رابط کاربری دوربین بسیار خوب و کاربر پسند است و تنظیمات اساسی در یک منوی خارجی تعبیه شده است . در حالت 3 بعدی شما دارای تنظیمات بیشتری از قبیل تنظیم Depth در حالت 3 بعدی است و نیز شما در حالت 3 بعدی نیز می توانید از فوکوس نیز بهره ببرید .

 

image
image

image
image

عملکرد و ویژگی دوربین با تشخیص چهره ، فوکوس مداوم و فوکوس لمسی و امکان برچسب گذاری و حالات Effect ها خوب است .

 

عملکرد دوربین در حالت 2 بعدی که بر روی 5 مگاپیکسل قرار می گیرد ، چندان دلچسب نیست . تصاویر کمی Noise دارند و کنتراست بعضی از تصاویر پایین بوده و رنگ ها چندان زنده به نظر نمی رسند . در بخش 3 بعدی نیز به همان صورت و ویژگی هاست و وقتی آن عکس را در دستگاه ( خروجی مثل TV ) مشاهده  می کنید ، افت تصویر را مشاهده خواهیم کرد .

 

image
image
image
image
image

کیفیت عکس برداری

کیفیت تصویر را در دوربین LG Optimus 3D را به مقایسه و رقابت گذاشتیم که این دوربین و کیفیت عکس های گرفته شده از آن خوب بود و همانطور که گفته شد با دقیت می توانیم دریابیم که تصویر دارای نویز هایی است و رنگ ها آن طور که باید زنده به نظر برسند ، به نظر نمی رسند و کمی کدر به نظر می رسند .

 

فیلم برداری

فیلم برداری در LG Optimus 3D به 2 صورت انجام می شود که یکی در حالت 2 بعدی و دیگری در حالت 3 بعدی است . در حالت 3 بعدی رزولوشن تا 1080p و 30 فریم در ثانیه می رسد و در حالت 3D رزولوشن به 720p کاهش پیدا می کند . رابط کاربری بخش دوربین همانند عکس برداری است و همان امکان تنظیم Depth و نیز فوکوس اتوماتیک وجود دارد .

 

image
image

image
image

کیفیت ویدیویی ها نیز مانند عکس برداری بوده و چندان شگفت انگیز به نظر نمی رسد . ویدیوهای 1080p در فرمت MP4 ضبط شده و کیفیت صدای ضبط شده نیز به همراه ویدیو نیز عالی است . 30 فریم بر ثانیه فیلم برداری شده به صورت ثابت سبب شده است که فیلم برداری روان باشد . فیلم های 720p نیز در فرمت MP4 ذخیره سازی می شوند که فریم ها تیز تر بوده و جزئیات به خوبی مشخص است و اگر هردو 720p و 1080p را در یک رزولوشن دستگاه خارجی مشاهده کنیم تفاوت چندانی مشاهده نخواهیم کرد .

 

فیلم برداری 2 بعدی 1080p با 30 فریم در ثانیه به مدت 9 ثانیه حجمی معادل 9.4 مگابایت دارد .فیلم برداری در حالت 2 بعدی 720p با 30 فریم در ثانیه به مدت 10 ثانیه دارای 7.6 مگابایت حجم است و فیلم برداری 720pدر حالت 3 بعدی و 30 فریم در ثانیه در مدت 11 ثانیه دارای 8.1 مگابایت حجم می باشد .

 

Youtube  راه های متفاوتی از پخش 3D را پشتیبانی می کند و می تواند منبعی جهت اشتراک گذاری فایل های خود در آن باشید .

 

کیفیت فیلم برداری

مقایسه کیفیت فیلم برداری LG Optimus 3D با استفاده از وسایل مقایسه نشان دهنده ی آن است که رزولوشن فیلم برداری در مقایسه با دیگر گوشی ها چندان جالب نیست و خوب عمل نکرده است و بیانگر آن است که Optimus 2X عملکرد بهتری در فیلم برداری در زولوشن 1080p نسبت به Optimus 3D دارد ، اما در مجموع Optimus 3D روان فیلم برداری می کند و عملکرد قابل قبولی در محیط های کم نور و تاریک دارد .

 

امکانات ارتباطی و HDMI

LG Optimus 3D از پشتیبانی 4 باند GSM / GPRS / EDGE و سه باند از 3G با سرعت 14.4 و 5.76 مگابیت بر ثانیه برای بالاتر بردن سرعت وبگردی بهره می برد . Optimus 3D از Wi-Fi b/g/n و بلوتوث ورژن 3 با A2DP و همینطور پورت MicroUSB برای نتقال سریعتر داده ها نیز برخوردار است . از DLNA و نیز پورت HDMI نیز در این گوشی پشتیبانی می شود .

 

image
image

با استفاده از گزینه های USB Tethering  و Wi-Fi Hotspot می توانید اتصال اینترنتی تان را با هم به اشتراک بگذارید . امکان حفاظت شبکه بی سیم ایجاد شده با استفاده از استاندارد WPA2 وجود دارد که در صورت تمایل می توانید آن را باز بگذارید . با استفاده از نرم افزار Smart Share می توانید یک شبکه DLNA را مدیریت نمایید و به پخش محتویات چند رسانه ای سایر دستگاه ها بر روی گوشی تان و یا محتویات چندرسانه ای گوشی تان بر روی سایر دستگاه ها بپردازید .

 

مرورگر وب عالی با پشتیبانی از فلش

مرورگر وب آندروید یکی از بهترین مرورگر های وب موجود در گوشی های تلفن همراه است . این مرورگر سریع بوده و استفاده از آن نیز آسان است . رابط کاربری بسیار ساده بوده و نوار آدرس در بالای صفحه نمایش قرار گرفته است . رابط ساده نرم افزار بسیار قدرتمند است . در پایین صفحه 5 میانبر به نمایش در می آید که با استفاده از آن می توان لبه ای جدید ایجاد کنید ، بین لبه ها جابجا شده ، صفحه ای را مجددا بارگذاری نمایید و لیست Bookmark ها دست پیدا کنید و گزینه ی آخر امکانات متنوع دیگری را در اختیار شما قرار می دهد .

 

LG Optimus 3D از روش بزرگنمایی با ضربات دوگانه و همینطور Pinch zooming پشتیبانی می کند . این مرورگر از قابلیت چینش مجدد متون نیز برخوردار است که عرض ستون های متن به اندازه ی صفحه نمایش تنظیم می کند . اگر با استفاده از روش Pinch Zooming بر روی صفحه زوم کنید ، برای چینش مجدد ستون باید از ضربه دوگانه بر روی صفحه بهره بگیرید .

 

لیست Bookmark ها پیش نمایش هایی از صفحات نشانه گذاری شده را به نمایش می گذارد . علاوه بر تاریخچه به بخشی با هنوان صفحات پر بازدید یا همان Most Visited هم دسترسی دارید .

 

image
قابلیت چینش مجدد متون در این بخش شایان توجه است و صفحه نمایش 4.3 اینچی با رزولوشن WVGA آن سبب می شود تا حتی در سطوح بزرگنمایی کمتر هم متن قابل خوانایی باقی بماند .

 

مرورگر وب Optimus 3D از فایل های فلش پشتیبانی کرده و همه چیز از دسکتاپ youtube گرفته تا بازی های فلش را به آسانی اجرا می کند . اما انتظار نداشته باشید ویدیوهای 720p نیز بدون کندی در این مرورگر پخش شوند . پردازنده ی 2 هسته ای 1GHz آن در بعضی از مواقع از پس چنین کاری بر نمی آید .

 

image
image

ویرایشگر عالی اسناد آفیس / سازمان دهنده خوب

LG Optimus 3D با مجموعه ای معمول از نرم افزار های سازمان دهنده عرضه می شود . به همراه این گوشی نرم افزاری برای مشاهده و ویرایش فایل های آفیس هم عرضه شده است .

 

نرم افزاری که برای این منظور در نظر گرفته شده است Polaris Office است که مرور و ویرایش فایل های Word  ، Excel و powerpoint  و فایل های PDF را انجام می دهد . این نرم افزار از پیشرفته ترین نرم افزار هایی است که تا به حال در گوشی های تلفن همراه شاهد عرضه ی آن بودیم .

 

 

image
image

ویرایشگر گزینه های بسیاری را در اختیار شما قرار می دهد . از سبک دهی به متن گرفته تا متوازن ساختن آن ، قالب بندی پاراگراف ها و حتی ایجاد جداول ، همه و همه در اختیار شما قرار داده می شود . اگر فایل Excel را ویرایش کنید ، امکان تغییر اندازه سوتن ها و سطر ها ، ادغام سلول ها ، تغییر دادن حاشیه ها و حتی نوشتن فرمول ها را هم خواهید داشت ، همچنین ایجاد یک اسلاید کامل ( یک پرونده) در Powerpoint  مهیا است .

 

تقریبا هر کاری را می توانید به وسیله ی این نرم افزار انجام دهید . این ویرایشگر از هر نرم افزاری که تاکنون در گوشی های تلفن همراه و حتی Windows Phone 7 دیده ایم بهتر است و باید اضافه کرد که این نرم افزار قابلیت کار به عنوان یک فایل منیجر ( File manager ) را دارد .

 

image
image
image

image
image
image

تقویم چهار حالت نمایش صورت جلسه ، روزانه ، هفتگی و ماهانه را دارد . افزودن رویداد های جدید آسان است و به سرعت انجام می شود . می توانید به هر رویداد هشداری را به عنوان یادآور اختصاص دهید .

 

image
image
image
image

 از یک نرم افزار Alarm هم در این گوشی استفاده شده است که امکان تنظیم هشدار های زیاد با زمان شروع و الگوهای اختصاصی را فراهم می کند.

 

image
image
image
image

از یک نرم افزار ضبط صدا در این گوشی استفاده شده است که برای تهیه ی یادداشت های صوتی بسیار مفید است . ماشین حساب هم که در این گوشی در نظر گرفته شده است از رابط مناسبی برای تطبیق با صفحه نمایش لمسی استفاده می کند و در مجموع بازخورد مناسبی دارد .

 

image
image

بازی و نرم افزار های 3D

نرم افزار های 3 بعدی یکی از مهمترین بخش های Optimus 3D است که این قسمت برای خود دسته بندی در منو دارد و در این قسمت بازی های 3 بعدی فعال برای شما به نمایش در می آید که چندان تعداد آنها زیاد نیست اما همه ی آنها از جلوه های 3 بعدی بهره می برند .

 

image
بازی های Optimus 3D عبارتند از : Lets Golft 2 ، NOVA ، Asphalt 6  و Guiliver’s Travel می باشد و در هر بازی به دلخواه خود می توانید میزان Depth 3 بعدی را تغییر دهید .

 

image
image

image
image

image
image

یکپارچگی با شبکه اجتماعی

LG Optimus 3D از یکپارچگی عالی با سرویس های شبکه اجتماعی برخوردار است . می توانید مخاطبین Twitter و فیسبوک را به دفترچه تلفن افزوده و آنها را به آیتم های مرتبط در آن لینک کنید . در واقع ، نخستین بازی که به ایجاد حساب کاربری می پردازید ، گوشی به شما پیشنهاد خواهد داد که مخاطبین تان را از شبکه های اجتماعی مرتبط به آن وارد دفترچه تلفن نمایید .

 

این بخش هم کاملا هوشمند است ، می توانید تمامی مخاطبین را وارد نموده و یا به صورت دستی هر کدام را که می خواهید وارد دفترچه تلفن نمایید .

 

image
image

هنگامی که یک مخاطب را به پروفایل وی در Twitter یا فیسبوک پیوند بدهید ، آخرین پیام آنها در بالای اطلاعات مخاطب در درفترچه تلفن و درست در کنار عکس آنها به نمایش در خواهد آمد . پیوند ها به پروفایل ها هم در لبه اطلاعات قابل مشاهده خواهد بود .

 

نرم افزار فیسبوک اجازه خواندن مطالب ارسالی توسط دیگران ، ارسال پیام و مرور پروفایل های کاربران را در اختیار شما می گذارد و نیز ارسال عکس هم بسیار آسان است .

 

image
image
image
image

نرم افزار Twitter هم کامل به نظر می رسد . بسیاری از کارها همانند ارسال عکس و خلاصه کردن آدرس های وب به صورت خودکار انجام می گیرد و سوییچ هم برای فعال کردن برچسب گذاری جغرافیایی مطالب در اختیار شما قرار داده می شود . بخش @me هم به یافتن مطالبی که مستقیما به شما مرتبط هستند ، کمک قابل توجهی می کند .

 

image
image
image
image

هنگامی که پیامی را دریافت می کنید ، این پیام هم مانند SMS ها در ناحیه یادآور ها ( Notification Area ) به نمایش در می آید . نرم افزار اختصاصی MySpace هم در این گوشی عرضه شده است و در صورت تمایل از آن نیز می توانید بهره مند شوید .

 

Android Market

LG Optimus 3D از نسخه 2.2 سیستم عامل آندروید ( Froyo ) استفاده می کند و علاوه بر این صفحه نمایش آن هم توانایی از رزولوشن WVGA را داراست ، بدین ترتیب امکان استفاده از تمامی نرم افزار های موجود در Android Market را خواهید داشت و البته باید گفت که نرم افزار های پشتیبانی از 3D در این مکان فعلا به چشم نمی خورد .

 

image
image
image
image

جای نگرانی است در حالی که نرم افزار های 3 بعدی در حال توسعه و پیشرفت هستند ، در حالی که در داخل Market هیچ نرم افزار 3D پیدا نمی شود و آن نرم افزار های 3 بعدی نیز که وارد Market می شوند هم بسیار محدود اند .

 

در داخل منو یک میانبری به نام 3D games وجود دارد که شما را به سایتی ارجاع می دهد که بازی های این صفحه نمایش 3 بعدی را از طریق آن سایت می توانید خریداری نمایید .

 

در هر صورت ساختار Android Market بسیار ساده است ، نرم افزار های برجسته در بالا قرار دارند و در زیر آنها 3 بخش Application ، Games و Downloads است . میانبری هم برای آغاز جستجو در این قسمت تعبیه شده است .

 

بازی ها و نرم افزار ها در 2 قسمت مجزا جای گرفته اند و هر بخش زیر دسته های خاص خود را دارد . می توانید این نرم افزار ها را بنابر نیازتان فیلتر کنید . در هر دسته می توانید برترین نرم افزار ها و جدیدترین های آنها را مشاهده نمایید .

 

البته امکان مشاهده ی همه نرم افزار ها هم در کنار یکدیگر وجود دارد ، اما احتمالا برای این کار روزها باید زمان صرف کنید . همه نوع نرم افزاری در Android Market یافت می شود . ازجمله نرم افزار های مهم و اساسی که احتمالا به آنها نیاز پیدا خواهید کرد مانند File Manager ها که در این لیست یافت می شوند .

 

image
image
image
image

 Google Maps و GPS

گوشی LG Optimus 3D به یک گیرنده ی GPS مجهز است که می تواند در حدود 1.5 دقیقه بر روی ماهواره ها قفل شود و اگر می خواهید تنها مکان خود را تعیین کنید ( به طور تقریبی 100 الی 150 متری ) می توانید از Cell-ID و تعیین مکان با شبکه Wi-Fi هم بهره بگیرید .

 

Google Map 5.3  جزئی از استاندارد سیستم عامل آندروید است . این نرم افزار از نقشه برداری استفاده می کند که کم حجم تر هستند و سریعتر می توان آنها را دریافت کرد ، اما با این حال از نماهای 3 بعدی نیز پشتیبانی می شود . می توانید حرکات دوربین و چرخش آن برای نگاه کردن به اطراف استفاده نمایید .

 

image
image
image
image

امکان مقصد یابی با Google Maps هم وجود دارد ، اما تنها در کشور های خاصی می توانید از این امکان بهره بگیرید . نسخه جدید از مسیریابی آفلاین هم پشتیبانی می شود .طرز کار این بخش به این صورت است که نرم افزار با توجه به مقصد شما به ذخیره نمودن نقشه ها می پردازد و حتی اگر شما از مسیرتان منحرف شوید ، بدین صورت قادر خواهد  بود که مسیر جدید برای شما بدون نیاز به اتصال اینترنتی محاسبه نماید .

 

Street View هم در دسترس است و با بهره گیری از آن می توانید از یک تور مجازی نهایت استفاده را ببرید .

 

image
image
image

سخن آخر

چه شما بخواهید یا خوشتان بیاید یا نیاید ، تکنولوژی 3 بعدی به سرعت در حال ورود به دنیای ما هستند . امروزه ما دارای سینماهای 3D ، تلویزیون های خانگی 3 بعدی و همچنین صفحه های 3 بعدی بدون استفاده از عینک که در فروشگاه ها و مکان های تبلیغاتی استفاده می شود . استفاده از عینک برای دیدن تصاویر 3 بعدی دیگر خوش آیند نیست و همین امر بوده که LG این گوشی 3D را معرفی و به بازار عرضه کرده است . حال انقلابی در دنیای تلفن های همراه به پا شده است . باید دانست که می توانیم گوشی هم رده و یا بهتر از Optimus 3D را معرفی کنیم اما در زمینه 3 بعدی این گوشی پیشتاز است . نکته آزار دهنده که در بین معرفی تا عرضه این گوشی توجه ما را به خود جلب کرد این بود  که حالت 3 بعدی در حالت رزولوشن کامل و بیش از یک کاربر در حال استفاده کار نمی کند .

 

اما باز با این حال در زمینه مشاهده و کیفیت 3D ، با وجود اینکه تکنولوژی 3D چندان قوی نیست ، اما باید گفت که تصویر Optimus 3D نسبت به EVOS 3D واقعا بهتر است .

 

image
در کل باید گفت که Optimus 3D یک گوشی هوشمند فوق العاده است ، اما باید به شرکت LG کمی زمان بدهیم تا نسخه بروز رسانی Gingerbread را برای این گوشی آماده سازد ، البته منظور از این حرف آن نیست که آندروید 2.2 مشکلی دارد ، بلکه باید گفت که با پردازنده ی 2 هسته ای این سیستم به خوبی کار نمی کند .

 

LG Optimus 3D تنها از طرف یکی از هم کلاسی های خود یعنی HTC EVO 3D مورد تهدید قرار می گیرد که با یکدیگر تفاوت های ظاهری باطنی دارند ، اما در زمان انتخاب و خرید یکی از آن دو کار آسانی نخواهد بود به همین دلیل آمده ایم ویژگی های هر یک را نسبت به دیگری بازگو کرده ایم .

 

برتری Optimus 3D نسبت به EVO 3D  :

 

-         قابلیت عکس برداری 3 مگاپیکسلی 3 بعدی تصاویر ( در حالی که EVO قابلیت عکس برداری 3 بعدی 2 مگاپیکسلی را دارد )

 

-         دارای رابط کاربری 3 بعدی ، راهنمای 3 بعدی ، یوتوب 3 بعدی و گالری 3 بعدی

 

-         Optimus با 5 بازی 3 بعدی عرضه می شود ، در حالی که EVO با 1 بازی پیش فرض عرضه می شود

 

-         برنامه هوشمند افکت های 3 بعدی را به تصاویر و ویدیوهای 2 بعدی اضافه می کند

 

-         قابلیت تبدیل برنامه های 2 بعدی به 3 بعدی به وسیله ی گوشی هوشمند

 

-         محتویات و مالتی مدیا 3 بعدی در Optimus 3D بهتر به نظر می آید

 

-         8گیگابایت حافظه داخلی

 

-         پورت Micro HDMI

 

-         دارای قیمتی ارزانتر

 

برتری EVO 3D نسبت به Optimus 3D :

 

-         صفحه نمایش qHD ( 960×540) پیکسل

 

-         آندروید نسخه 2.3 Gingerbread به صورت پیش فرض

 

-         رابط کاربری HTC Sense ورژن 3 اما فاقد جلوه های 3 بعدی

 

-         پردازنده ی سریعتر : 1.2 GHz دو هسته ای

 

-         1 گیگابایت رم

 

-         عملکرد آندروید بهتر نسبت به Optimus

 

-         درگاه MHL MicroUSB

 

-         عمر باتری طولانی تر

 

همانطور که می بینید Optimus 3D در زمینه محتویات 3 بعدی از رقیب خود یعنی EVO 3D پیش می افتد ، اما در زمینه کارهای سنگین و روزمره EVO 3D بهتر شما را یاری می دهد . پس اگر جلوه های 3D برای شما معمترین آیتم است هیچ راهی جز انتخاب Optimus 3D نخواهید داشت و نیز همانطور که گفته شد با این همه قابلیت های 3 بعدی در Optimus 3D باید گفت که قیمتی خیلی کمتر از Evo 3D دارد .

 

حال در این رده قیمتی به دنبال رقیبهایی جدید برای این گوشی می گردیم که در این رده به گوشی های هوشمند پر قدرت Samsung Galaxy s II ، HTC sensation  و Motorola Atrix می رسیم .

 

در مورد Samsung I9100 Galaxy s II که یک گوشی فوق العاده و مجهز به پردازنده  1.2GHz دو هسته ای و صفحه نمایش 4.3 اینچی از نوع Super AMOLED Plus که مورد ارزشیابی با گوشی مورد نظر ما قرار گرفت .

 

image
در مورد موتورولا Atrix که دارای Cpu دو هسته ای 1GHz و صفحه نمایش qHD می باشد . این گوشی دارای دوربین 5 مگاپیکسلی و قابلیت فیلم برداری 720p می باشد که این گوشی کمی بزرگتر از همه بوده و دارای صفحه نمایش 4 اینچی است .

 

image
از رقیب دیگر آن می توان به HTC Sensation اشاره داشت که در واقع همان EVO 3D بودن امکانات 3 بعدی است ، که از همان سخت افزار  EVO 3D استفاده می کند و در مجموع عملکرد بهتری نسبت به Optimus 3D دارد و از رابط کاربری HTC Sense ورژن 3 و آندروید 2.3 و دوربین 8 مگاپیکسلی بهره می برد .

 

 
image

 

از دیگر رقبای Optimus 3D البته با رده قیمتی پایین تر می توان به هم خانواده ی آن یعنی Optimus 2X اشاره داشت .

 

image
 حال سوال اینجاست ؟ 2 بعدی یا 3 بعدی ؟ اگر جواب شما 3 بعدی بود بدون هیچ معتلی به خرید Optimus 3D بروید که در حال حاضر هیچ رقیبی ندارد و نسبت به قیمت آن بهترین و معقول ترین است . تکنولوژی در حال ورود به دنیای 3 بعدی است که LG در ردیف اول با آرامش کامل در این زمینه قرار گرفته است .

 

 

 

 GSMARENA


 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

مهمان

۱۳۹۲/۱۱/۲۴
منم این گوشیو داشتم-فروختمش ولی دوباره میخام یکیشو بخرم.حرف داره...حتما بخریدش خداییش ضرر نمکنید...........

مهمان

۱۳۹۲/۲/۲۴
من میخام اینو بخرم فقط به خاطر سه بعدیش اما optimus 4x hd رو هم دوس دارم... کدوم بهتره؟؟