خانهبررسی‌ها
LG Optimus One P500

LG Optimus One P500

شاید LG Optimus One P500 آن گوشی هوشمندی که می خواهید نباشد اما از قیمتی وسوسه انگیز ، ساختی عالی ، قابلیت هایی جذاب و البته Android 2.2 Froyo بهره می برد...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۹/۱۲/۹
بررسی تخصصی LG Optimus One P500 : یکی و نصفی!  
مقدمه

شاید LG Optimus One P500  آن گوشی هوشمندی که می خواهید نباشد اما از قیمتی وسوسه انگیز ، ساختی عالی ، قابلیت هایی جذاب و البته Android 2.2 Froyo بهره می برد.و با در دست داشتن Optimus One P500 می توانید گوشی های برتر بازار که هنوز در همان Éclair مانده اند ، را به سخره بگیرید.

در واقع ، Optimus One قیمتی بسیار عالی را در برابر قابلیت هایش نسبت به سایر رقبای آندرویدی دارد. با به فروش رفتن یک میلیون نمونه از این گوشی به نظر می رسد که LG Optimus One P500  گزینه بسیار محبوبی است و فهمیدن علت آن هم اصلا دشوار نیست.

 

image
 
image

image
 
image

 

این گوشی تنها به یک پردازنده متوسط 600 مگاهرتزی مجهز است اما با توجه به برخوردار بودن این گوشی از Android 2.2 Froyo ، عملکرد سریع و روانی دارد. میزان مناسب حافظه RAM هم فضای کافی برای اجرای نرم افزارها را در اختیار کاربران می گذارد. بهتر است نگاهی گذرا به نقاط ضعف و قوت گوشی داشته باشیم:
 

ویژگی های کلیدی

صفحه نمایش لمسی خازنی 3.2 اینچی از نوع TFT با قابلیت نمایش 256000 رنگ و    پشتیبانی از مالتی تاچ

پشتیبانی چهاربانده از GSM/GPRS/EDGE

پشتیبانی دو بانده از 3G با پشتیبانی از HSDPA با سرعت 7.2 مگابیت بر ثانیه

پردازنده 600 مگاهرتزی ، سیستم عامل Android 2.2 Froyo ، 419 مگابایت حافظه RAM

دوربین سه مگاپیکسلی با فوکوس خودکار ، قابلیت تشخیص چهره و تشخیص لبخند ، قابلیت برچسب گذاری جغرافیایی تصاویر

ضبط ویدیویی VGA با نرخ 18 فریم بر ثانیه

اسلات کارت حافظه microSD ، قابلیت پشتیبانی تا گنجایش 32 گیگابایت ، ارائه یک کارت حافظه 2 گیگابایتی به همراه گوشی

سوکت صوتی 3.5 میلی متری استاندارد

پورت MicroUSB با امکان شارژ گوشی از طریق این پورت

پشتیبانی از Wi-Fi 802.11 b/g

بلوتوث v2.1 به همراه پشتیبانی از A2DP

سنسور شتاب سنج برای چرخش خودکار صفحه، سنسور مجاورت

رادیو اف ام به همراه RDS

ویرایشگر اسناد آفیس

صفحه کلید QWERTY مجازی عمودی و افقی

یکپارچگی با سرویس های شبکه های اجتماعی

پشتیبانی از DivX/XviD

شماره گیری هوشمند

عملکرد فوق العاده در آزمون بلندی صدا
 

نقاط ضعف اصلی

پردازنده کند ویرایش اسناد آفیس را با مشکل مواجه می کند

دوربین تنها سه مگاپیکسلی است ، هیچ محافظتی از لنز نمی شود ؛ هیچ فلاشی در کنار دوربین وجود ندارد و کلید اختصاصی برای استفاده از دوربین هم تعبیه نشده است

عدم پشتیبانی از فلش در مرورگر وب ، علیرغم استفاده از نسخه Froyo سیستم عامل آندروید

عدم تعبیه دوربین ثانویه در جلوی گوشی

گشتن در میان تنظیمات دوربین قطعا شما را شگفت زده خواهد کرد . قابلیت های بسیاری چون تشخیص چهره و تشخیص لبخند در این گوشی تعبیه شده اند. با رزولوشن سه مگاپیکسلی نمی توان دوربین را خیلی عالی دانست اما قطعا کاربران معمولی از کار با آن لذت خواهند برد.

 

image
 
image

image

 

نرم افزارهای از پیش نصب شده Twitter و فیس بوک و پشتیبانی پخش کننده ویدیویی از فرمت های DivX/XviD از دیگر قابلیت های این گوشی هستند. ویرایشگر اسناد آفیس هم از دیگر امکانات قابل توجه این گوشی نسبت با رقبای خود است.

در کل با اینکه Optimus One جزو برترین های دنیای آندروید به شمار نمی رود اما قطعا ارزش بهای پرداختی را دارد و همین سبب خواهد شد تا توجه کاربران از گوشی های غیرهوشمند به آن منعطف شود.

گرچه محدودیت هایی هم دراین گوشی دیده می شود. برای مثال ویرایش اسناد پیچیده و بزرگ آفیس بسیار کند بود و پخش کننده ویدیویی هم تنها از ویدیوهایی تا رزولوشن VGA پشتیبانی می کند.

اما قیمت ارزان گوشی سبب خواهد شد تا این مشکلات را به فراموشی بسپارید. در قسمت بعد هم همراه ما باشید تا ببینیم آیا گوشی از نظر سخت افزاری نقص بزرگی دارد یا نه؟
 

محتویات جعبه

LG Optimus One P500 به همراه لوازم جانبی ضروری چون یک کابل انتقال داده microUSB ، یک شارژر که از همان کابل انتقال داده استفاده می کند و یک هدست یک تکه عرضه می شود. هدست اصلا چیز خاصی نیست و می توانید از آن به آسانی چشم پوشی کنید.

 

image
 
image

 

گرچه Optimus One یک سورپرایز هم به همراه خود دارد : یک کارت حافظه دو گیگابایتی microSD  . به جز مواردیکه یک مجموعه بزرگ موسیقی به همراه خود داشته باشید ، این کارت حافظه ظرفیت کافی را برای ذخیره عکس ها و ویدیوهای ایجاد شده توسط دوربین در اختیار قرار می دهد. و از آنجاییکه این گوشی از Froyo استفاده می کند ، امکان نصب نرم افزار ها را هم بر روی کارت حافظه خواهید داشت.
 

نمای 360 درجه LG Optimus One P500

LG Optimus One P500  نسبت به Optimus ابعاد بزرگتری دارد که به دلیل بزرگتر بودن صفحه نمایش قابل درک است. گوشی ابعادی معادل 13.3*59*113.5 میلی متر دارد که برای یک گوشی لمسی با صفحه نمایش 3.2 اینچی و با تناسب 3:2 متوسط به نظر می رسد. وزن 129 گرمی گوشی کمی فراتر از استاندارد است اما به جای آن Optimus one احساس استحکام بالایی به کاربر منتقل می کند.
 

طراحی

گوشه هایLG Optimus One P500  همانند برخی از رقبایش گرد هستند که سبب بالا رفتن قابلیت های استفاده از گوشی می شود. نمونه ای از این گوشی که در اختیار ما قرار داده شده است به رنگ مشکی است اما این گوشی در رنگ های زرشکی ،نقره ای ، آبی و سفید هم در دسترس است.

صفحه نمایش تصویری روشن و با رنگ هایی زنده تولید کرده (برای یک LCD) و به طور شگفت انگیزی زوایای دید مناسبی دارد که رنگ ها و کنتراست تصاویر را از هر زاویه به همان شکل اول به نمایش در می آورد.

از سنسور محدود کننده نور خبری نیست و بنابراین روشنایی صفحه نمایش به صورت خودکار تنظیم نمی شود. ، خبری از سوییچ ویژه تنظیم روشنایی در ناحیه یادآورها هم نیست.

خوانایی صفحه نمایش در برابر تابش مستقیم نور آفتاب قابل قبول است اما صفحه نمایش از بازتابندگی زیادی برخوردار است و بنابراین اگر گوشی را به نحوی در دست تان بگیرید که تصویر آسمان یا آفتاب را منعکس کند ، چیزی در صفحه نخواهید دید.

بر خلاف بسیاری از صفحه نمایش های خازنی ، این صفحه نمایش تماس های بسیار ظریف را ثبت نمی کند. ما این صفحه نمایش را به صفحه نمایش های دیگری که حتی عبور انگشت از نزدیک صفحه نمایش را هم ثبت می کنند ، ترجیح می دهیم.

با Optimus One باید واقعا صفحه را برای ثبت دستور تان فشار دهید. گرچه هیچ گونه تنظیماتی برای تغییر دادن میزان حساسیت صفحه نمایش در نظر گرفته نشده است.

 

image

 

در سمت چپ نشان LG ، سنسور مجاورت گوشی جای داده شده است که به طرزی عالی با محیط اطراف ترکیب شده است و به همین دلیل دیدن آن تقریبا غیرممکن به نظر می رسد. در بالای لوگو هم گوشی خروجی صدای مخاطب که به عنوان اسپیکر هم عمل می کند ؛ جای داده شده است.

 

image

 

در زیر صفحه نمایش ترکیب استاندارد کلید های ویژه آندروید دیده می شود. کنترل های رایج تر Home و Back ترکیبی از یک کلید هستند که توسط نوار نقره ای رنگی احاطه شده است.

این کلید بزرگ است و فشردن آن هم بسیار آسان است.دو کلید دیگر یعنی کلید های Menu و Search در طرفین این کلید جای داده شده اند. این کلید ها کوچکترند اما فشردن آن ها آسان است.

 

image
 
image

 

تنها نکته قابل توجه در کناره سمت راست LG Optimus One P500  به کلیدهای تنظیم صدا مربوط می شود که بسیار باریک هستند. این کلیدها کمی برجسته شده اند و بنابراین استفاده از آن ها آسان است. کناره سمت چپ گوشی کاملا خالیست .

 

image
 
image

image

 

کناره بالایی گوشی میزبان سوکت 3.5 میلی متری صوتی استاندارد و کلید روشن/خاموش/قفل گوشی است که بسیار باریک طراحی شده است و استفاده از آن تا حدی دشوار است. میان این دو شکاف کوچکی دیده می شود که برای خارج کردن کاور باتری از جای خود به کار برده می شود.

 

image
 
image

 

کناره پایینی Optimus One P500 میزبان پورت MicroUSB و میکروفن گوشی در کنار آن است.

 

image
 
image

 

در کناره پشتی LG Optimus One P500  لنز دوربین سه مگاپیکسلی گوشی که قابلیت فوکوس خودکار را هم دارد ، در مرکز نیمه بالایی قرار گرفته است. مکان جایگیری این لنز هوشمندانه در نظر گرفته شده است و به همین دلیل بعید است انگشت تان در حین عکاسی بر روی آن قرار گیرد . گرچه از هیچ پوشش محافظی برای لنز استفاده نشده است.

 

image
 
image

 

کناره پشتی گوشی از پلاستیک ماتی ساخته شده است که لمس آن بسیار لذت بخش است . این بخش عملکرد خوبی هم در پنهان کردن اثرات انگشت و لکه ها دارد.

در زیر کاور پشتی گوشی ، باتری 1500 میلی آمپری آن که از نوع Li-Ion است جای داده شده است. آنچنان که بیان شده است ، این باتری در حالت آماده به کار تا 700 ساعت در شبکه های 2G و تا 550 ساعت در شبکه های 3G و در حالت مکالمه تا 8 ساعت در شبکه های 2G و تا هفت ساعت و نیم در شبکه های 3G دوام می آورد.

 

image
 
image

 

اسلات کارت حافظه MicroSD در سمت چپ لنز دوربین جای داده شده است و حتی با اینکه دسترسی به آن نیازمند خارج کردن کاور باتری از جای خود است اما با اینحال به آسانی قابل تعویض کردن است.

یک قاب نقره ای کناره های LG Optimus One P500  را احاطه کرده است. این دقیقا همان چیزی است که در هنگام خارج کردن کاور باتری از جای خود آن را مشاهده می کنید. این قاب پلاستیکی است اما به آسانی می تواند شما را بفریبد. در ساخت Optimus One P500 اصلا  از فلز بهره گرفته نشده است اما این قاب متقارن نقره ای بدون شک آن را زیبا می سازد.

حتی با اینکه گوشی های فشرده تری با صفحه نمایش 3.2 اینچی دیده بودیم ، LG Optimus One P500  به آسانی در جیب جای گرفته  و گوشه های گرد آن سبب می شوند که گرفتن آن در دست هم آسان باشد. بافت نهایی و پلاستیک با کیفیت استفاده شده در ساخت گوشی هم سبب می شوند که نتوان هیچ خرده ای به LG در ساخت این گوشی گرفت.

 

image
 
image

 

برای فروش یک میلیون نسخه از یک گوشی در یک مدت کوتاه ، همانند کاری که LG در مورد Optimus One P500 صورت داد ؛ باید ترکیب مناسبی از سخت افزار و نرم افزار را در کنار هم قرار دارد. سخت افزاری گوشی احتمالا برای چنین بهایی فراتر از حد تصورات شماست . زمان آن فرارسیده تا نگاهی هم به نرم افزار گوشی بیاندازیم.
 

Froyo با رابط سفارشی سازی شده

LG Optimus One P500  مبتنی بر نسخه 2.2 Froyo سیستم عامل آندروید است که به همراه رابط سفارشی سازی شده LG عرضه می شود. این رابط فاصله چندان زیادی با رابط قدیمی آندروید ندارد اما به حدی متمایز شده است که به آسانی بتوان تشخیص داد با یک رابط LG طرف هستیم. این رابط شبیه به رابط GT540 Optimus است اما برخی بهبودها هم در آن دیده می شوند.

در اینجا ویدیویی از نحوه کار LG Optimus One P500  به همراه Android Froyo قرار داده شده است.

پنج یا هفت صفحه اصلی در اختیار شما قرار داده می شود  و می توانید ویدجت ها ، میانبرها و یا فولدر ها را بر روی آن ها جای دهید.

 

image
 
image
 
image

 

ناحیه یادآورها که یکی از نقاط قوت آندروید است هم ارتقا یافته و اکنون سوییچ هایی مانند Wi-Fi ، GPS بلوتوث ، دیتا و صدا درآن دیده می شود.

 

image
 
image

 

با فشردن کلید منو در صفحه اصلی می توانید میانبرهایی به صفحه اصلی بیافزایید(. البته این کار با فشردن و نگهداشتن انگشت تان در هر  نقطه ای از صفحه اصلی هم قابل انجام است)،تصویر پس زمینه را تغییر دهید ، میانبری به بخش جستجو ، ناحیه یادآورها و یا منوی تنظیمات ایجاد کنید.

ششمین میانبر عنوان Home Setting را یدک می کشد ، این بخش جایی است که می توانید در آن میان داشتن پنج یا هفت صفحه اصلی یکی را برگزینید. انعطاف بیشتر در این قسمت بهتر به نظر می رسید اما با اینحال این حالت هم از حالت پیش فرض آندروید بهتر است.

در پایین صفحه میانبری به منوی اصلی در میان دو میانبر دیگر به چشم می خورد. این میانبر ها دسترسی به رایج ترین قابلیت های گوشی را امکانپذیر ساخته و در هر جایی در دسترس هستند. اگر از حالت پیش فرض آن ها راضی نیستید ، می توانید آن ها را تغییر دهید.

سفارشی سازی های LG باز هم فراتر می رود و منوی اصلی را هم تحت تاثیر قرار می دهد. منو به دو قسمت Application (نرم افزارهای پیش فرض) و Downloads (نرم افزارهای نصب شده توسط کاربر) تقسیم می شود.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

اما این حالت هم اجباری نیست ، با فشردن کلید منو گزینه های مفیدی ظاهر می شود که امکان افزودن ، تغییر نام و حذف این بخش ها و همین طور انتقال آیتم ها بین آن ها را برای شما فراهم می سازد. گزینه Uninstall به شما امکان می دهد تا تنها با یک کلیک به حذف برنامه های نصب شده بپردازید.

Optimus از قابلیتی به نام Homescreen Selector برخوردار بود که به کاربران اجازه می داد تا از میان صفحه اصلی آندروید و LG یکی را بر گزینند.این قابلیت در Optimus One به چشم نمی خورد اما تغییرات LGقابلیت های جالبی به رابط کاربری افزوده است و به همین دلیل ما اصلا خیال تغییر آن به حالت اولیه را هم نداشتیم.

آندروید با مجموعه نرم افزارهای خوبی عرضه می شود اما LG تعدادی نرم افزار هم به Optimus  افزوده است. نرم افزار های از پیش نصب شده FaceBook و Twitter هم به همراه ویجت اختصاصی شان عرضه می شوند.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

بخش نرم افزاری Lg Optimus One P500 از پاسخدهی خوبی برخوردار است اما هنگام پیمایش صفحه کندی هایی هم در آن مشاهده می شود. پیمایش به اندازه گوشی های قدرتمند بازار سریع و روان صورت نمی گیرد.

این موضوع خیلی هم آزار دهنده نیست و البته با توجه به فرکانس 600  مگاهرتزی پردازنده باید انتظار آن را هم از پیش داشته باشید. با اینحال به لطف بهره گیری از Android 2.2 Froyo ، Optimus One در آزمون ها که البته مفهومی هستند و کارآیی واقعی گوشی را کاملا منعکس نمی کنند ، عملکرد بسیار خوبی داشت.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

دفترچه تلفن اجتماعی

دفترچه تلفن تمامی مخاطبین را در فهرستی به ترتیب الفبا به نمایش می گذارد و از یک پیمایشگر الفبایی در سمت راست استفاده می کند . اندازه فونت این پیمایشگر بسیار کوچک است و بنابراین برای استفاده از آن باید بسیار دقیق باشید. تصور می کنم این اندازه به دلیل کوچکی صفحه نمایش باشد.

کادری هم برای جستجوی مخاطبین در نظر گرفته شده است که امکان حذف آن وجود ندارد و یک خط از صفحه نمایش را اشغال می کند. وجود کلید سخت افزاری جستجو سبب می شود که نمایش مداوم این کادر غیرضروری باشد.

 

image
 
image
 
image

 

هر مخاطب با نام و عکس تخصیص داده شده به آن نمایش داده می شود. با ضربه ای برای روی عکس ، کلید های تماس سریع با مخاطبین به نمایش در می آید. می توانید از این کلید ها برای برقراری تماس ، ارسال پیام ، ارسال ایمیل و مشاهده پروفایل های آن ها استفاده کنید.

می توانید مخاطبین فاقد شماره تلفن را مخفی کنید تا در لیست نمایش داده نشوند اما دفترچه تلفن حتی از این هم انعطاف پذیرتر است. می  توانید انتخاب کنید که مخاطبین تان از کدام منبع ،فیس بوم ، Twitter و یا حتی مخاطبین دارای آدرس ایمیل، به شما نمایش داده شوند.

 

image
 
image
 
image

 

در نمایش تکی مخاطبین از رابط لبه ای استفاده می شود . نخستین لبه اطلاعات در دسترس در مورد یک مخاطب را با میانبرهایی برای برقراری تماس ، ارسال پیام و ... نمایش می دهد. لبه دوم ، تاریخچه است و تاریخچه ارتباطات شما را با مخاطب نمایش می دهد(تنها تماس های صوتی و نه پیام ها یا به روز رسانی های فیس بوک).

می توانید مخاطبین را به همدیگر پیوند دهید تا  اگر وی را در چندین سرویس به مخاطبین تان اضافه کرده باشید ، تمامی اطلاعات وی را به صورت یکجا مشاهده نمایید.با کلیک بر روی Join دفترچه تلفن به صورت خودکار به پیشنهاد دادن مخاطبین  می پردازد که اغلب هم درست از آب در می آید. اگر گزینه پیشنهادی اشتباه باشد می توانید خودتان به انتخاب مخاطب اقدام نمایید.

 

image
 
image
 
image

 

یکی از مشکلات آزار دهنده در هنگام پیوند زدن یک مخاطب به یک حساب کاربری فیس بوک یا Twitter ، درج نامی جدید برای مخاطب است که ما نتوانستیم آن را تغییر دهیم.

ویرایش مخاطبین تقریبا بدون تغییر باقی مانده است. تمامی انواع فیلدها به صورت لیست شده در این قسمت دیده می شوند و در کنار آن ها علامت های +  دیده می شود . فشردن کلید در زیر هر فیلد سبب حذف آن می شود.

 

image
 
image

 

گزارش تماس ها  و مخاطبین مورد علاقه به معرفی احتیاج ندارند. با کلیک بر روی ستاره کوچک در کنار اسامی مخاطبین می توانید آن ها را به لیست مخاطبین مورد علاقه بیافزایید.

 

image

 

قابلیت های تلفنی

دریافت سیگنال ها در LG Optimus One حتی در نواحی با آنتن دهی ضعیف هم به خوبی صورت می پذیرد. کیفیت صدا در حین مکالمات خوب است اما صدا حتی در بهترین تنظیمات هم آنچنان که باید بلند نیست.

 

image
 
image
 
image

 

شماره گیر صفحه کلیدی را به نمایش می گذارد که اجازه گرفتن یک شماره را به شما می دهد. شماره گیری هوشمند هم دراین گوشی در دسترس است و به خوبی کار می کند. این قابلیت هم در میان شماره ها و هم در میان اسامی به جستجو می پردازد. تنها یکی از مخاطبینی که شماره یا نام تایپ شده با شماره یا نام وی تطابق دارد نمایش داده می شود و برای مشاهده سایر این مخاطبین باید بر روی کلید جهت نمایی که به سمت پایین اشاره می کند ، ضربه بزنید.

 

image

 

ما آزمون بلندی صدای  قدیمی مان را هم بر روی این گوشی انجام دادیم و LG Optimus One P500 توانست امتیاز عالی را در این قسمت به دست آورد. ویبره هم قوی و خوب است و بعید است با فعال بودن آن تماسی را حتی در محیط های شلوغ از دست بدهید.
 

قابلیت های پیام رسانی بالا

LG Optimus One P500 می تواند تمامی انواع پیام های رایج از قبیل SMS ، MMS و ایمیل را به آسانی اداره کند. پشتیبانی از ایمیل با وجود پشتیبانی از Exchange فوق العاده است و این بخش هم همانند دفترچه تلفن به خوبی با سرویس های شبکه های اجتماعی یکپارچه شده است.

با فشردن و نگهداشتن کادر متنی می توانید به عملکردهایی چون Cut، Copy و Paste دست پیدا کنید.میتوانید متن کپی شده را در هر نرم افزاری که می خواهید همانند ایمیل ها ، یادداشت ها ، چت و ... Paste کنید.

 

image
 
image
 
image

 

Gmail از جمله بخش هایی است که نباید انتظار داشته باشید نسبت به سایر گوشی های آندروید تفاوت زیادی کرده باشد.

Gmail این بار از عملکردهای گروهی هم پشتیبانی کرده و اجازه برچسب گذاری ، بایگانی و یا حذف چند ایمیل به صورت همزمان را هم فراهم می کند.علاوه بر این ، قابلیت های جدیدی چون گزارش اسپم ها و نمایش حالت مکالمه هم به آن افزوده شده اند.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

 از حساب های کاربری چندگانه هم پشتیبانی می شود . اگر چندین حساب کاربری به این بخش بیافزایید ، یک صندوق ورودی مشترک در اختیار شما قرار داده خواهد شد که اغلب مفید است. متاسفانه Gmail قابلیت نمایش حباب وار پیام ها را ندارد.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

در LG Optimus دو نوع صفحه کلید در اختیار شما قرار داده می شود. نخستین آن ها صفحه کلید معمولی گوشی است که برای شماره گیری هم از آن استفاده می شود و گزینه بعدی صفحه کلید مجازی QWERTY است. کلیدهای این صفحه کلید کوچک هستند و بنابراین تصور می کنیم استفاده از صفحه کلید عمودی به همراه قابلیت پیشگویی متن را به آن ترجیح دهید.

 

image
 
image
 
image

 

گالری عکس

گالری از ساختار  لیست مانند منوی اصلی به همراه پیش نمایش ها استفاده می کند. نرم افزار Album به طور خودکار و بدون در نظر گرفتن محل ذخیره شدن تصاویر و ویدیو ها ، آنها را می یابد. گالری از جلوه های سه بعدی و متحرک زیبایی استفاده می کند.

عکس ها و ویدیوهایی که در پوشه های جداگانه ذخیره شده اند در پوشه های مجزایی در گالری قرار می گیرند و به طور خودکار نام آنها  همنام با همان پوشه خودشان انتخاب می گردد . این امر کار کردن با گالری را بسیار اسان کرده و می توانید مانند File Manager با آن کار کنید.

آلبوم های متفاوت به صورت مجموعه ای از عکس ها به نمایش در می آیند.

 

image
 
image
 
image

 

با استفاده از میانبری که در گوشه بالای سمت راست دیده می شود ،می توانید عکس ها را بوسیله تاریخ هم مرتب کرده و آن ها را مشاهده نمایید. در نمای مشبک یک لغزنده برای تاریخ در نظر گرفته شده است که می توان از آن برای یافتن عکس هایی که در تاریخی مشخص ثبت شده اند ، بهره گرفت.

Pinch Zooming هم در اینجا در دسترس است اما می توانید از ضربات دوگانه یا کلید های در نظر گرفته شده هم برای این منظور استفاده کنید.

 

image
 
image
 
image

 

گزینه های فراوانی برای یک عکس دیده می شود ، امکان برش یا چرخاندن یک عکس به صورت مستقیم از گالری نیز در اختیار شما قرار می گیرد. قابلیت Send امکان به اشتراک گذاری عکس ها را از طریق فیس بوک ، Twitter ، Picasa ، نرم افزارهای ایمیل و یا بلوتوث و MMS را برای شما مهیا می سازد.

بزرگنمایی و پیمایش عکس ها با سرعت و روانی خوبی انجام می گیرد اما پیش از شروع بزرگنمایی یا Panning یک وقفه دیده می شود که کمی آزار دهنده است.
 

همان پخش کننده موسیقی قدیمی

متاسفانه پخش کننده موسیقی در Froyo دچار تغییرات چندانی نشده است. این نرم افزار خیلی بد نیست اما مسلما جای بهبود هم داشته است.

رابط پخش کننده موسیقی از چهار لبه استفاده می کند که راه های اصلی برای دستیابی شما به مجموعه آهنگ هایتان یعنی با توجه به نام آهنگ ، خواننده ، آلبوم و یا لیست های پخش را در اختیار شما قرار می دهد.

 

image
 
image

 

قابلیت مفیدی به شما اجازه می دهد که با نگاه داشتن انگشت تان بر روی یک آهنگ به سرعت به جستجوی آن در YouTube یا Google  بپردازید.

می توانید از قابلیت جستجو هم برای یافتن آهنگ ها با تایپ تدریجی عناوین آن ها استفاده کنید. لیست آهنگ های در حال پخش یا Now Playing به آسانی قابل مرتب سازی است و امکان فعال کردن حالت پخش تصادفی آهنگ ها و یا تکرار آن ها هم وجود دارد.

 

image
 
image
 
image

 

این پخش کننده موسیقی فاقد اکولایزر و Visualization است که مایه تاسف است.

رادیو اف ام با RDS

LG Optimus One علاوه بر پخش کننده موسیقی به یک رادیو اف ام هم مجهز است . رابط کاربری این نرم افزار بسیار ساده است .لغزنده ای برای حرکت بین ایستگاه ها در نظر گرفته شده است و میتوانید تا 48 ایستگاه را ذخیره کنید.می توانید در حالت بلندگو هم به این رادیو گوش کنید اما در این حالت هم باید هدست را به آن متصل نموده باشید.

 

image
 
image

 

کیفیت صدای عالی

  LG Optimus One P500 عملکردی عالی در آزمون کیفیت صدای ما از خود به جای می گذارد. شاید این گوشی در این آزمون بهترین نتایج را کسب نکرده باشد اما قطعا فراتر از حد انتظارات ظاهر می شود.

در هنگام اتصال گوشی به یک تقویت کننده صوتی خارجی ، Optimus از همه نظر فوق العاده است. شاید تنها انحراف بین فرکانسی و برش زده شدن فرکانس های بم است که آن را از کامل بودن باز می دارد. صدای این گوشی هوشمند LG بسیار هم بلند است.

اتصال هدست ها به گوشی سبب افزایش بیش از حد میزان سیگنال های ناخواسته می شود که با توجه به افزایش انحراف بین فرکانسی شرایط جالبی را برای گوشی LG در این بخش رقم نمی زند. میزان بلندی صدا هم در این حالت کاهش می یابد و در کل LG Optimus One P500  تا سطح متوسط تنزل پیدا می کند. اما از سوی دیگر پاسخدهی به فرکانس ها تا حدی افزایش می یابد.
 

پخش کننده ویدیویی و پشتیبانی از DivX/XviD

پخش کننده ویدیویی بسیار ساده است. این نرم افزار لیستی از تمامی ویدیوهای موجود در گوشی را به همراه پیش نمایش های شان به نمایش در می آورد اما نمی توانید از کلید Search در این قسمت استفاده کنید.

 

image
 
image

 

با شروع پخش ویدیویی تنها سه کنترل Next ، Previous و Play/pause در اختیار شما قرار داده می شود. می توانید با نگهداشتن کنترل های Next و Previous یا با استفاده از نوار پیشرونده در ویدیوها حرکت کنید. متاسفانه این نرم افزار قابلیت این را ندارد که با برش زدن قسمتی از ویدیو ، آن را به صورت تمام صفحه به نمایش در آورد.

به هر حال پخش کننده ویدیویی به صورت پیش فرض از DivX/XviD و همین طور 3GP ، MP4 و WMV پشتیبانی می کند. این نرم افزار تنها می تواند ویدیوهایی تا رزولوشنی مشخص را پخش کند ، بزرگترین ویدیویی که ما موفق به پخش آن شدیم از رزولوشن 360*640 ستفاده می کرد و ویدیوهایی با رزولوشن VGA و D1 بر روی این گوشی پخش نشد.

LG Optimus One P500  نتوانست فایل های بزرگ را هم اداره کند اما می توانید به پخش فایل های با کمتر از حجم یک گیگابایت امیدوار باشید.

بنابراین نمی توان Optimus One P500 را یک پخش کننده چند رسانه ای توانمند تلقی کرد (صفحه نمایش 3.2 اینچی با تناسب 3:2 نمی تواند برای تماشای ویدیوهایی با تناسب 16:9 هم مناسب باشد) اما به هر حال این گوشی توانایی پخش بسیاری از ویدیوها را دارد و در بسیاری از موارد نیازی به تبدیل ویدیوها نخواهید داشت.
 

دوربین سه مگاپیکسلی با قابلیت های فراوان

LG Optimus One P500 به یک دوربین سه مگاپیکسلی با فوکوس خودکار مجهز است . با اینکه این دوربین فاقد فلاش است اما با قابلیت های فراوان خود توانست ما را تحت تاثیر قرار دهد.

رابط دوربین کنترل های بسیاری را در خود جای داده است و اطلاعات زیادی در منظره یاب مشاهده می شود که در یک چشم به هم زدن می توان آن ها را پنهان کرد. ستون سمت راست بوسیله سوییچ فیلمبرداری به عکاسی و بالعکس ، کلید شاتر مجازی و میانبری به گالری اشغال شده است.

در کناره سمت چپ ، کنترل های بزرگنمایی ، تنظیمات نوردهی ، حالت های صحنه ، حالت فوکوس خودکار و در نهایت میانبری به منوی تنظیمات پیشرفته دیده می شود. بالای صفحه اطلاعاتی در مورد رزولوشن انتخاب شده و تعداد عکس های قابل ثبت تا هنگام پر شدن حافظه را در خود جای داده است.  تمامی این ها می توانند با یک ضربه پنهان شده و یا مجددا به نمایش در آیند.

 

image
 
image
 
image

image
 
image
 
image

 

بهتر است کمی هم به قابلیت های دوربین بپردازیم. صحنه های پیش فرض ، پانوراما ، برچسب گذاری جغرافیایی و تشخیص چهره از جمله امکانات ساده این دوربین هستند. این دوربین از قابلیت های دیگری چون تشخیص لبخند ، و حالات عکاسی Art Shot و Beauty Shot و همین طور Face Effect که خاص LG هستند ، هم پشتیبانی می کند.

Beauty Shot به از پردازش عکس ها به ایجاد تغییراتی در آن ها می پردازد  و Art Shot هم چند جلوه رنگی در اختیار کاربران می گذارد. هر دوی این ها رزولوشن عکس را به VGA محدود می کنند و به همین دلیل بهتر است از آن ها استفاده نکنید.

Face Effects می تواند بسیار سرگرم کننده باشد. برای مثال جلوه Funny Mask کلاه ها و ماسک های عجیبی را بر روی تصاویر افراد قرار می دهد . اگر بیش از یک فرد در عکس حضور داشته باشد ، از چند ماسک مختلف استفاده می شود. Shallow Focus هم برای کم عمق نشان دادن فوکوس هر آنچه در اطراف چهره سوژه وجود دارد را تار و محو می کند . باید توجه کنید که در این حالت هم رزولوشن عکس  ها باز هم به VGA کاهش پیدا می کند.

شاید این قابلیت ها خیلی هم مفید و قابل استفاده نباشند اما می توانید بوسیله آن ها مدت زیادی سرگرم شوید. با دوربینی سه مگاپیکسلی اصلا نباید انتظار داشته باشید که مانند حرفه ای ها به عکاسی بپردازید اما با استفاده از جلوه های تعبیه شده در این دوربین می توانید لحظات شادی در کنار دوستان تان داشته باشید.

به هر حال ، در ثبت عکس با LG Optimus One P500  ، فوکوس خودکار با سرعت مناسب و بالایی انجام می شود.

بعنوان یک دوربین سه مگاپیکسلی ، دوربین این گوشی چندان هم بد نیست. میزان نویز عکس ها پذیرفتنی است اما  محو بودن کلی تصاویر سبب می شود تا از الگوریتم های واضح سازی یا Sharpening برای آشکار ساختن جزئیات استفاده شود. علاوه بر این تراز سفیدی خودکار سبب می شود تا عکس ها ته رنگی آبی به خود گرفته و سرد تر از آنی باشند که اغلب مردم ترجیح می دهند.
 

ضبط ویدیویی ضغیف

بخش ضبط ویدیویی LG Optimus One P500  از حد انتظار فاصله دارد ، این دوربین ویدیوهایی با رزولوشن VGA و نرخ 18 فریم بر ثانیه و با فرمت 3GP ضبط می کند و سبب می شود که فایل های ویدیویی بسیار فشرده باشند.

با اینحال بازهم رنگ ها رضایت بخش هستند و ویدیوها مانند عکس ها محو شده نیستند اما نرخ پایین فریم  سبب می شود که نتوان آن ها را هم خیلی جدی گرفت.

 

image
 
image

image
 
image

 

رابط دوربین فیلمبرداری دقیقا همانند رابط دوربین عکاسی است که با اینکه بسیار عالی است اما نمی تواند دوربین را از این مخمصه رهایی بخشد.
 

امکانات ارتباطی

با اینکه این گوشی از برخی از جدیدترین تکنولوژی های روز استفاده نمی کند ، اما LG Optimus One P500  امکانات ارتباطی کاملی را در اختیار کاربرانش می گذارد.

این گوشی قادر به پشتیبانی چهاربانده از GSM/GPRS/EDGE و دو بانده از 3G با HSDPA با سرعت 7.2 مگابیت بر ثانیه است. از نظر امکانات ارتباطی محلی هم این گوشی از بلوتوث v2.1 با A2DP ، Wi-Fi b/g و پورت MicroUSB برخوردار است.سوکت 3.5 میلی متری استاندارد هم در این گوشی تعبیه شده است.

Optimus One P500 به یک گیرنده GPS داخلی به همراه قطب نمای دیجیتال هم مجهز است.

برای صرفه جویی در مصرف انرژی می توانید از یک ویجت مفید استفاده کرده و Wi-Fi ، GPS و بلوتوث را تنها هنگامی که به آن ها نیاز دارید ، فعال نمایید.
 

مرورگر وب خوب اما بدون پشتیبانی از فلش

مرورگر وب آندروید یکی از بهترین مرورگر های وب موجود در گوشی های تلفن همراست. این مرورگر سریع است و استفاده از آن هم بسیار آسان است.

رابط کاربری بسیار ساده است. تنها یک صفحه به همراه کنترل های بزرگنمایی در اختیار شما قرار داده می شود. نوار آدرس در بالای صفحه قرار گرفته است و با پیمایش صفحات به سمت پایین هم مخفی نمی شود.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

مرورگر وب LG Optimus One P500  از سه روش بزرگنمایی پشتیبانی می کند . برای این منظور می توانید از کنترل های ذکر شده ، ضربات دوگانه و یا Pinch Zooming بهره بگیرید. این مرورگر قابلیت پشتیبانی از چینش مجدد متون را نیز دارد . این قابلیت با افزایش میزان بزرگنمایی ، پهنای ستون های متن را به اندازه صفحه نمایش تنظیم می نماید.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

لیست Bookmark پیش نمایش هایی از صفحات نشانگذاری شده را به نمایش می گذارد. علاوه بر تاریخچه به بخشی با عنوان صفحات پر بازدید یا Most Visited هم دسترسی دارید.

برزرگنمایی و پیمایش سریع هستند اما خیلی روان نیستند. با این حال صفحه نمایش 3.2 اینچی برای مشاهده نسخه دسکتاپ سایت ها خوب به نظر می رسد. قابلیت چینش مجدد متون در این بخش کمک شایان توجهی می کند و رزولوشن HVGA هم سبب می شود تا حتی در سطوح بزرگنمایی پایین هم متن قابل خواندن باقی بماند.

 

image
 
image

 

با اینکه انتظار نمی رفت اما متاسفانه LG Optimus One P500   از فایل های فلش هم پشتیبانی نمی کند. ما سعی کردیم که Flash Player را از Android Market دانلود کنیم اما این نرم افزار در دسترس نبود. به نظر می رسد که پردازنده ARMv6 که در Optimus One P500 به کار گرفته شده است ، اصلا از فلش پشتیبانی نمی کند. برای اینکار حداقل به یک پردازنده ARMv7 نیاز است.

 

image
 
image

 

 می توانید به تماشای ویدیوهای YouTube بپردازید اما برای این منظور گوشی از نرم افزار از پیش نصب شده YouTube استفاده خواهد کرد.با این روش امکان مشاهده ویدیوهای دیگر سایت های به اشتراک گذاری ویدیویی را از دست خواهید داد.
 

سازمان دهنده خوب ، ارائه ویرایشگر اسناد آفیس به همراه گوشی

با مجموعه ای معمول از نرم افزار های سازمان دهنده عرضه می شود. به همراه این گوشی نرم افزاری برای مشاهده و همین طور ویرایش فایل های افیس هم عرضه شده است.

نرم افزاری که برای این منظور در نظر گرفته شده است ThinkFree است که  از مرور و ویرایش فایل های Word، Excelو  PowerPointو PDF پشتیبانی می کند. پشتیبانی صورت گرفته شامل نسخه 2007 آفیس هم می شود.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

مدیریت فایل های آفیس منابع زیادی را اشغال می کند و به همین سبب این بخش از معدود بخش هایی است که پردازنده به سختی از پس انجام کار بر می آید. با آنکه مشاهده فایل ها زمانبر و شدنی است اما ویرایش اغلب فایل ها آنقدر کند است که تقریبا این امکان را بلااستفاده می سازد.

 

image
 
image
 
image

image
 
image
 
image

 

ما سعی کردیم از  Google Docs هم که در هنگام استفاده از Froyo از ویرایش اسناد پشتیبانی می کند هم استفاده کنیم و این نرم افزار سرعت بسیار بالاتری در ویرایش فایل ها در اختیار مان گذاشت. گرچه رابط کاربری اصلا با رابط نرم افزار آفیس عرضه شده به همراه گوشی ، قابل مقایسه نیست و حتی فاقد گزینه های ساده قالب بندی متون است. بهتر است نگاهی به آن بیاندازید و ببینید که آیا استفاده از این نرم افزار در برابر استفاده از نرم افزار غیر قابل به کارگیری عرضه شده به همراه گوشی به صرفه است یا خیر.

 

image
 
image
 
image

 

تقویم چهار حالت نمایش صورت جلسه ،روزانه ،هفتگی و ماهانه دارد. افزودن رویدادهای جدید اسان است و به سرعت انجام می شود. می توانید به هر رویداد هشداری را بعنوان یاداور تخصیص دهید.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

از یک نرم افزار Alarm هم در این گوشی استفاده شده است که امکان تنظیم هشدارهای زیاد با زمان شروع و الگوی تکرار اختصاصی را فراهم می کند.

 

image
 
image
 
image

 

از یک نرم افزار ضبط صدا هم در بسته نرم افزاری این گوشی استفاده شده است که برای تهیه یادداشت های صوتی بسیار مفید است. ماشین حسابی هم در این گوشی در نظر گرفته شده است که از رابط مناسبی برای تطبیق با صفحه نمایش لمسی گوشی استفاده می کند.

 

image
 
image

 

یکپارچگی عالی با فیس بوک و Twitter

LG Optimus One P500  یکپارچگی فوق العاده ای با سرویس های شبکه های اجتماعی دارد. هم مخاطبین فیس بوک و هم مخاطبین Twitter را می توان به دفترچه تلفن افزود و آن ها را به مخاطبین موجود در دفترچه تلفن نیز پیوند زد.

هنگامی که یک مخاطب را به پروفایل وی در Twitter یا فیس بوک پیوند بزنید ، آخرین پیام آن ها در بالای اطلاعات مخاطب در دفترچه تلفن (و درست در کنار عکس آن ها) به نمایش در خواهد آمد. پیوندها به پروفایل ها هم در لبه اطلاعات قابل مشاهده خواهد بود.

هر دوی نرم افزارهای ارائه شده ، نسخه های رسمی آن ها هستند و از تعامل کامل با وب سایت های مرتبط شان حمایت می کنند.

نرم افزار فیس بوک اجازه خواندن مطالب ارسالی توسط دیگران ، ارسال پیام ، و مرور پروفایل های کاربران را در اختیار شما می گذارد. ارسال عکس هم بسیار آسان است.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

نرم افزار Twitter هم کامل به نظر می رسد. بسیاری از کارها همانند ارسال عکس و خلاصه کردن آدرس های وب به صورت خودکار انجام می گیرند و سوییچ هم برای فعال یا غیرفعال کردن برچسب گذاری جغرافیایی مطالب در اختیار شما قرار داده می شود. یکی دیگر از قابلیت های جالب نرم افزار بخش Tends است که به شما امکان می دهد تا از آخرین خبرها در جامعه twitter آگاه شوید.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

پیام های جدید ، بعد از دریافت  همانند پیام های کوتاه در ناحیه یادآورها به نمایش در می آیند.
 

Android Market

ساختار Android Market بسیار ساده است ، نرم افزارهای برجسته در بالا قرار دارند و در زیر آن ها  سه بخش Application ، Games و Downloads است.میانبری هم برای آغاز جستجو در این قسمت دیده می شود.با وجود نسخه Froyo  سیستم عامل آندروید و همین طور رزولوشن HVGA ، LG Optimus One P500  با بسیاری از نرم افزارهای موجود در این فروشگاه نرم افزاری سازگار خواهد بود و بنابراین نیازی نیست در این مورد نگران باشید.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

نخستین صفحه چند نرم افزار برجسته و برتر را به نمایش می گذارد. بازی ها و نرم افزارها در دو  قسمت مجزا جای گرفته اند و هر بخش  زیر دسته های خاص خود را دارد.می توانید این نرم افزارها را بنا بر نیازتان فیلتر کنید.در هر دسته می توانید برترین نرم افزارها  و جدیدترین آن ها را مشاهده کنید.

لبه سوم رد نرم افزارهای دانلودی شما را نگهداری می کند . باید به این لبه توجه ویژه ای داشته باشید ، هنگامی که نسخه جدیدی برای یک نرم افزار در دسترس باشد ، برچسبی در کنار نام نرم افزار این نکته را به شما گوشزد خواهد کرد.

تعداد نرم افزارهای موجود در Android Market اخیرا از 100000 عدد گذشت اما کیفیت نرم افزارها را هم باید در نظر داشت. خبر خوب این است که شرکت های بسیار در حال تولید نرم افزار برای سیستم عامل آندروید هستند و بنابراین بازی های معروف بسیاری هم برای آندروید در حال عرضه شدن است.
 

Google Maps و مسیریابی با GPS

LG Optimus One P500  به یک گیرنده داخلی GPS هم مجهز است .این گیرنده در زمانی حدود دو دقیقه و  بدون فعال بودن عملکرد AGPS بر روی ماهواره ها قفل می شود. اگر می خواهید به صورت تخمینی و کلی مکان تان را با شعاع حدود 100 تا 150 متر محاسبه کنید می توانید از  Cell-ID و مکان یابی با Wi-Fi هم بهره بگیرید.

Google Maps به یکی از بخش های استاندارد گوشی های مبتنی بر آندروید شده است . امکان مسیریابی با استفاده از این نرم افزار وجود دارد اما برای این کار باید به دانلود داده ها از طریق شبکه اتکا کنید. برای بزرگنمایی  از ضربات دوگانه، از کنترل های مجازی روی صفحه و Pinch Zooming هم استفاده کنید.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

این نسخه از راهنمای مقصدیابی هم برخوردار است اما تنها در کشورهای خاصی می توانید از این قابلیت استفاده کنید.با اینکه این نرم افزار امکان ذخیره کردن نقشه های دانلود شده را دارد در صورت منحرف شدن از مسیر همیشگی باید باز هم برای دانلود داده به شبکه متصل شوید.

همانند همیشه، Google Maps به حالت نمایش خیابانی هم مجهز است. احتمالا این حالت نمایش را می توان بهترین بخش نرم افزار Google Maps دانست. اگر در منطقه شما هم از این حالت نمایش پشتیبانی شود می توانید ازنمای 360 درجه منطقه تان نهایت لذت را ببرید. هنگامی که قطب نمای دیجیتال را فعال کنید ، این حالت نمایش مشابه تجربه  یک تور مجازی خواهد بود.

 

image
 
image
 
image

 

سخن پایانی

خوب بالاخره به پایان بررسی LG Optimus One P500  رسیدیم و نوبت به جمع بندی می رسد. نکات منفی در مورد این گوشی بسیار کم هستند و در بسیاری از مواقع گوشی توانست فراتر از حد انتظارات ما ظاهر شود.

Optimus One P500 یک آندرویدی ساده است اما  از نظر قیمت عملکرد بسیار خوبی دارد. هدف اصلی LG از ارائه این گوشی ، جلب کاربران از گوشی های غیرهوشمند با ارائه امکاناتی فراتر از آن ها در یک گوشی ارزان قیمت است.

آن ها ترکیب خوبی را برای دستیابی به این هدف انتخاب کرده اند ، یک صفحه نمایش 3.2 اینچی با رزولوشن HVGA ، باتری پرتوان و سیستم عامل Android 2.2 Froyo  سبب می شوند که حتی پردازنده 600 مگاهرتزی گوشی هم در برابر رقبا به یک مزیت تبدیل شود(البته به جز عملکرد آن در هنگام ویرایش اسناد آفیس).

گوشی های غیر هوشمند اغلب صفحه نمایش ها و دوربین های بهتری دارند اما قابلیت های آن محدود است. برای مثال آنهااز گیرنده GPS برخوردار هستند اما این گیرنده بدون وجود نرم افزار مقصدیابی به چه کار می آید؟ از Wi-Fi هم به جز وبگردی می توان استفاده های بهتری کرد. یک گوشی مبتنی بر آندروید نسبت به گوشی های غیرهوشمند بسته نرم افزاری بی نظیری عرضه می کند.

شاید LG یک گوشی هوشمند اصیل برای دستیابی به فروشی موفقیت آمیز در بازار در اختیار دارد که البته فروش یک میلیون نسخه تا به حال ، این موضوع را تایید می کند اما بهتر است نگاهی هم به سایر رقبا بیاندازیم.

LG Optimus Chic E720 تقریبا همان گوشی است و تنها از دوربینی پنج مگاپیکسلی ، باتری کوچکتر و پشتیبانی از DLNA برخوردار است.Samsung I5800 galaxy 3 هم قابلیت ارتقا به Froyo را دارد و از پردازنده ای کمی سریعتر (667 مگاهرتزی) بهره می برد اما میزان حافظه RAM آن تنهای نیمی از آنچه که Optimus One P500  عرضه می دارد ، است. صفحه نمایش WQVGA هم کمتر از چیزی است که انتظارش را می کشیدیم.

Optimus GT540 صفحه نمایشی کوچکتر و 156 مگابایت حافظه RAM دارد اما به دلیل ارتقا یافتن به Eclair و قیمت بسیار ارزان با توجه به هوشمند بودن ، می تواند گزینه مناسبی برای خرید باشد.

HTC Aria به صفحه نمایشی 3.2  اینجی با پشتیبانی از رزولوشن HVGA مجهز است اما بسیار فشرده تر از LG Optimus One P500Nokia X6 16GB Sony Ericsson Vivaz  است. البته خبری از Froyo  در آن نیست و دوربین پنج مگاپیکسلی و بدنه کوچک آن هم سبب بالا رفتن قیمت آن می شوند.

دو گوشی مبتنی بر سیمبین Nokia X6 16GB  و Sony Ericsson Vivaz  هم قیمتی حدود Optimus One P500 دارند. اگر می توانید رابط نه چندان کاربرپسندانه سیستم عامل آن ها را تحمل کنید می توانید از رزولوشن بالاتر صفحه نمایش و دوربین بهتر Vivaz (هشت مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدیویی 720p) یا حافظه بیشتر (شانزده گیگابایتی X6) هم لذت ببرید.

و در آخر باید به سه گوشی غیرهوشمند اشاره کنم که ارزان هستند ، صفحه نمایش های زیبا و دوربین های بهتری دارند اما هیچکدام از سخت افزار مشابه LG Optimus One P500  استفاده نمی کنند. می توانید پیش از تصمیم نهایی نگاهی به مشخصات LG GD880 Mini ، LG KM900 Arena و Samsung S8000 jet بیاندازید .

LG Optimus One P500  نخستین گوشی هوشمندی است که نخواهید توانست از آن چشم پوشی کنید . اگر به دنبال گوشی تلفن همراهی می گردید که ارزش بالایی در برابر بهای پرداختی تان داشته باشد ، باید به آن به عنوان گزینه ای جدی نگاه کنید. اگر میان انتخاب این گوشی با یک گوشی غیرهوشمند دیگر تردید دارید ،باید بدانید تنها چیزی که ممکن است سبب انتخاب گوشی غیرهوشمند شود ، رزولوشن پایین تر صفحه نمایش Optimus One P500 به اضافه کمی معجزه است!

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مهمان

۱۳۹۱/۱۱/۱۸
سلام من این گوشی را دوسال پیش تهیه کردم گوشی خوبییه.