LG GD550

کلیدهای بزرگ ؛ باور داشته باشید یا نه ، هنوز هم افرادی وجود دارند که در خرید یک گوشی تنها به این نکته توجه می کنند...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۹/۷/۲۰
بررسی تخصصی LG GD550 Pure  
مقدمه

کلیدهای بزرگ ؛ باور داشته باشید یا نه ، هنوز هم افرادی وجود دارند که در خرید یک گوشی تنها به این نکته توجه می کنند. LG GD550 Pure  با حاشیه امن این کار را به انجام می رساند ، استفاده کمتر از فناوری برابر با اشتباهات کمتر خواهد بود. این گوشی برای کسانی مناسب است که هنوز هم همان طراحی ظاهری قدیمی را می پسندند و آن را از هر شکل دیگری مطمئن تر و آشناتر می دانند.

 

image
 
image

image
 
image

 

LG GD550 Pure  تنها به یک نکته توجه کرده است. طراحی کشویی خوب با به کار گیری میزان کافی فلز در بدنه گوشی و یک صفحه کلید خارق العاده. این گوشی می خواهد تا حد امکان ساده بماند. نمی توان ویژگی ها و قابلیت ها خیره کننده ای در لیست مشخصات گوشی یافت و رابط کاربری گوشی هم سعی در انتقال سادگی آن دارد. حتی نمی توانیم این رابط را کاربرپسند تلقی کنیم. PURE بسیار ساده تر از این حرف هاست.

ویژگی های کلیدی

پشتیبانی چهاربانده از GSM/GPRS/EDGE ، پشتیبانی از UMTS با HSDPA با سرعت 3.6 مگابیت بر ثانیه

صفحه نمایش 2.4 اینچی با پشتیبانی از رزولوشن QVGA و قابلیت نمایش 262000 رنگ

دوربین پنج مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و ضبط ویدیویی D1 با نرخ 30 فریم بر ثانیه

پورت استاندارد microUSB

بلوتوث با پشتیبانی از پروفایل A2DP

اسلات کارت حافظه microSD با قابلیت تعویض سریع کارت حافظه (پشتیبانی از کارت هایی تا گنجایش 16 گیگابایت)

رادیو اف ام

صفحه کلید عالی

مرورگر اسناد آفیس

نقاط ضعف اصلی

رابط کاربری خوب و ساده است اما قابلیت های کمی دارد

عدم پشتیبانی از شماره گیری هوشمند

کیفیت پایین عکس ها و ویدیوهای ضبط شده

عدم وجود هیچ نشانه ای مبنی بر یکپارچگی با سرویس های شبکه های اجتماعی

قرارگیری اسلات کارت حافظه در زیر کاور باتری

ما معمولا انجام کارهای متفاوت از سوی شرکت ها را می پسندیم و حتی به منسوخ بودن این کار متفاوت هم دقت نمی کنیم. اگر 3G و قابلیت های عکاسی گوشی را نادیده بگیریم ، LG GD550 Pure  می توانست انتخاب فوق العاده ای در سال 2006باشد. در واقع این گوشی را آسان تر می توان با مفهوم آنچه که نیست توصیف کرد تا آنچه که هست.

سری  GD شرکت LG انواع گوشی های تلفن همراه از انواع ساده لمسی (GD510 pop) گرفته تا گوشی جذابی چون Crystal را در خود دارد. این گوشی ها همگی گوشی هایی هستند که کاربران بالقوه LG GD550 Pure  حتی نگاهی هم به آن ها نخواهند انداخت. LG GD550 Pure  در میان گوشی های این شرکت بیش از همه به LG BL20 New Chocolate شبیه است و به نوعی نسخه ساده تر و تنزل یافته آن به شمار می رود.

 

image
 
image

image
 
image

 

ساده و راحت ، کلماتی که به خوبی از پس توصیف LG GD550 Pure  بر می آیند. برای آسان تر کردن کار با گوشی ، LG  رابط جدیدی به کار گرفته است و جاذبه دیگری به گوشی افزوده است. PURE همه چیز را آسان کرده است ، با باز کردن گوشی ، منوی اصلی در اختیار شماست. کار با یک گوشی هیچگاه آسان تر از این نبوده است.

ما در زمان مقتضی به بررسی این قسمت هم خواهیم پرداخت اما اکنون بهتر است نگاهی به مواد وعناصری بیاندازیم که LG GD550 Pure  از آن ها ساخته شده است.

محتویات جعبه

LG GD550 Pure  در جعبه ای همانند جعبه گوشی های ارزان قیمت بازار عرضه می شود که در داخل آن یک کابل USB ، یک شارژر و یک هدست یک تکه قرار دارند.همین!

 

image
 
image

 

نمای 360 درجه LG GD550 Pure

LG GD550 Pure  از ظاهر ، شکل و اندازه ای مشابه BL20 New Chocolate بهره می برد و حتی احساسی مشابه آن به کاربر منتقل می کند. حتی گوشی در هنگام باز شدن همانند BL20 بسیار باریک به نظر می رسد. با ابعادی معادل 12.4*51*105.5 میلی متر در هنگام بسته شدن ، گوشی اصلا کوچک به نظر نمی آید اما با اینحال کار کردن با آن بسیار آسان است.

صفحه نمایش گوشی قطری 2.4 اینچی دارد اما احتمالا برخی از کاربران از تورفتگی بی مورد آن چندان خرسند نخواهند شد. چنین احساس می شود که LG GD550 Pure  می توانست این صفحه نمایش را به آسانی در ابعادی مشابه Nokia 6600 Slide جای دهد.

گوشی وزنی 132 گرمی دارد ، که مشخصا از وزن گوشی تمام پلاستیکیBL20 New Chocolate  بیشتر است. کناره پشتی فلزی گوشی نقش مهمی را در این افزایش وزن بازی می کند. به هر حال ما قصد خرده گیری و اعتراض در این مورد را نداریم. ظاهر زیبای گوشی و احساس استحکام آن ، قابل تحسین اند.

طراحی

LG GD550 Pure  ترکیبی از طراحی بالغ و ساده است و فوق العاده به نظر می رسد. بدنه گوشی باابهت اما بدون تزئین و جلای بیش از حد است. در هیچ بخش کنترل ها به صورت نامرتب دیده نمی شوند. نمونه ای بسیار عالی از طراحی ساده تجاری با تمرکز بر خطوط مرتب و متقارن!

LG GD550 Pure  به یک صفحه نمایش 2.4 اینچی که توانایی پشتیبانی از رزولوشن QVGA را دارد ، مجهز است. میزان درخشندگی صفحه نمایش فوق العاده نیست  اما زوایای دید بسیار عالی هستند . خوانایی صفحه نمایش در برابر تابش مستقیم نور آفتاب هم بسیار خوب است. در کل LG GD550 Pure  تصاویر رضایت بخشی را در اختیار کاربران قرار می دهد اما نمی توانید تنظیمات آن را سفارشی سازی نمایید.

 

image
 
image

 

کلید چند جهته فلزی بسیار خوبی برای کار کردن با گوشی تعبیه شده است . کلید مرکزی هم به اندازه کافی بزرگ است و حتی از نور پس زمینه هم بهره می برد.

در میان صفحه نمایش و کلید چند جهته، دو کلید برای کار کردن با رابط کاربری ساده گوشی تعبیه شده اند. هم کلیدچند جهته و هم دیگر کلیدها قابلیت لمس بالا و بازخورد خوبی دارند.

 

image
 
image

image

 

 خروجی صدای مخاطب که به عنوان اسپیکر گوشی هم عمل می کند ، در مرکز و بالای صفحه نمایش LG GD550 Pure  جای داده شده است.

 

image

 

کناره سمت راست گوشی ، کلیدهای تنظیم صدا ، کلید دوربین و پورت microUSB را که در زیر یک پوشش پلاستیکی پنهان شده ، در خود جای داده است. کلید شاتر از اندازه خوبی برخوردار است و با پاسخدهی مناسب و خوب می توانید برای فوکوس نیز از آن بهره بگیرید. گرچه نکته نه چندان جالبی که در مورد آن وجود دارد این است که در حالت بسته بودن گوشی نمی توانید از آن برای اجرای دوربین استفاده نمایید.

 

image
 
image

image

 

میکروفن گوشی در قسمت پایینی گوشی جای داده شده است اما کناره پایینی گوشی خالی از هر نوع کنترلی است.

 

image

 

کناره سمت چپ LG GD550 Pure  یک سوییچ Ring/Silent را که پیش از این در آیفون دیده بودیم ، در خود جای داده است. دیدن چنین کنترلی در گوشی ساده ای چون LG GD550 Pure  واقعا جای تعجب داشت. البته این کلید بسیار کاراست و تردید نداریم که بسیاری از کاربران از داشتن آن احساس خوشحالی خواهند کرد.

 

image
 
image

 

در کناره بالایی گوشی دو چیز توجه ما را به خود جلب می کند ، کلید روشن/ خاموش گوشی و اهرمی که برای رهاسازی کاور باتری در این قسمت جای داده شده است.

 

image
 
image

 

با باز کردن گوشی ، صفحه کلید استاندارد گوشی با سه کلید اضافی دیگر –کلید های آغاز و پایان مکالمه و کلید Clear – نمایان می شود که مشابه صفحه کلید LG BL20 New Chocolate است. کلیدها بسیار بزرگ هستند و از بازخورد لمسی بسیار خوبی هم برخوردارند.مشخصا این صفحه کلید مورد توجه اس ام اس بازها قرار خواهد گرفت.

 

image
 
image

image

 

در کناره پشتی گوشی تنها یک چیز قابل تامل دیده می شود و آن هم لنز دوربین پنج مگاپیکسلی گوشی است. از فلاش LED خبری نیست . باید تایید کنیم که فلاش LED در نمونه اولیه گوشی وجود داشت اما مطمئن نیستیم که چنین امکانی در ارائه نهایی گوشی به بازار هم همچنان وجود داشته باشد.

 

image
 
image

image

 

در زیر کاور پشتی گوشی ، باتری 900 میلی آمپری آن که از نوع Li-Ion  است ، دیده می شود.چنان که اعلام شده است این باتری تا 320 ساعت در حالت آماده به کار و تا 5 ساعت و نیم در حالت مکالمه ، LG GD550 Pure  را تغذیه خواهد کرد.این اعداد بسیار خوب به نظر می رسند و عملکرد گوشی در زندگی روزمره هم توانست آن ها را تایید کند.

 

image

 

شیار مخصوص سیم کارت و اسلات کارت حافظه microSD هم در این قسمت قرار دارند. کارت حافظه گوشی از قابلیت تعویض سریع برخوردار است.

از فلز زیادی در بدنه LG GD550 Pure  استفاده شده است و کیفیت ساخت گوشی عالیست. گوشی بسیار محکم و خوش ساخت است و با اینکه ممکن است برخی را شگفت زده نکند اما استحکام بالایی در اختیار کاربرانش خواهد نهاد. یک صفحه کلید عالی ، یک صفحه نمایش به اندازه کافی خوب و طراحی ظریف ، کار با LG GD550 Pure  را بسیار لذت بخش می کنند.

 

image
 
image

 

رابط کاربری ساده

رابط LG GD550 Pure   بسیار ساده است. همه چیز در برابر شماست و تنها با استفاده از کلید چندجهته می توانید به هر قسمتی که می خواهید دست پیدا نمایید.

LG GD550 Pure  نخستین و تنها گوشی تلفن همراهی است که از رابط کاربری PURE استفاده می کند. نام این رابط با عملکرد آن بسیار متناسب است. کار کردن با آن آسان است و حتی نیازی به خواندن کتابچه راهنما هم حس نمی شود. این رابط بسیار سریع است و پاسخدهی بالایی هم به دستورات کاربر دارد.

اما این رابط تا چه حدی می تواند ساده باشد؟ برای شروع باید بگویم این رابط حتی صفحه اصلی هم ندارد. اگر آیفون می تواند بدون صفحه اصلی سر کند ، چرا LG GD550 Pure  نتواند؟

این گوشی کشویی است و شکل کشویی آن هم در کار با گوشی تاثیرگذار است. با باز کردن گوشی به طور مستقیم به منوی اصلی گوشی هدایت می شوید. با بستن گوشی ، صفحه قفل به نمایش در می آید.

 

image
 
image
 
image

 

در حالت بسته گوشی ، صفحه قفل نوار وضعیت معمول را در بالا و زمان و تاریخ را با اندازه ای بزرگ به نمایش  در می آورد. می توانید صفحه قفل را برای داشتن چندین عکس پس زمینه و انواع ساعت ها (برای مثال نمایش زمان در دو منطقه متفاوت) تنظیم نمایید. البته یادآورهایی چون تماس های از دست رفته ، یا پیام های دریافتی هم در این قسمت به نمایش در می آیند.

اگر یادآوری بر روی صفحه قفل به نمایش در آید تنها راه برای انجام عملی متناسب ، باز کردن کشوی گوشی است. در غیر این صورت ، یادآورها استاتیک هستند و امکان پیمایش یا انتخاب آن ها با کلید چند جهته وجود ندارد. کلیدهای کنترلی هم در صفحه قفل کاری از پیش نمی برند.

 

image
 
image
 
image

 

در حالتی که گوشی را باز می کنید ، نمایی چرخان از پنج آیکن اصلی که نیمه بالایی صفحه را اشغال می کند ، نشان داده می شود. با استفاده از کلید چندجهته می توانید به صورت افقی به پیمایش این آیکن ها بپردازید. این آیتم ها شامل دوربین ، سازمان دهنده ، تماس ها ، پیام ها و More است که هر کدام سه تا چهار زیر منو دارند.

نیمه پایینی صفحه نمایش بوسیله آیتم هایی مرتبط با آیکن انتخاب شده ، اشغال می گردد. این آیتم ها هم به وسیله کلید چندجهته قابل پیمایش هستند.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

اما عملکرد کلید های کنترلی ، آن ها تنها در سطوح عمقی تر رابط کاربری به کار شما می آیند و معمولا برای به نمایش در آوردن گزینه های اضافی یا بازگرداندن شما به یک سطح بالاتر مورد استفاده قرار می گیرند.

یکی از چیزهایی که باید بدان توجه نمایید این است که با بستن گوشی تمامی نرم افزارها و پروسه ها غیر از تماس ها ، دوربین ، پخش کننده ویدیویی و پخش کننده موسیقی که می توانید آن ها را در منوی تنظیمات به صورت استثنا تعریف نمایید ، خاتمه پیدا خواهند کرد .

با این کار حداقل قسمتی از این مشکل که امکان فعال کردن دوربین در حالت بسته بودن گوشی وجود نداشت ، جبران خواهد شد. باید گوشی را باز کرده و کلیدی را برای اجرای دوربین بفشارید و سپس گوشی را ببندید. این کار بهترین راه حل باز ماندن دوربین و استفاده مداوم از آن نیست اما باید توجه داشته باشید که LG GD550 Pure  مختص عکاسی ساخته نشده است.

و در پایان ، کار با این رابط ساده بسیار خوب است. رابط کاربری PURE بسیار ساده است ، کار کردن با آن آسان است و از پاسخدهی بالا و ظاهر زیبایی هم بهره می برد.

دفترچه تلفن

دفترچه تلفن LG GD550 Pure  قابلیت ذخیره 1000 مخاطب را دارد. می توانید این نرم افزار را برای نمایش شماره تلفن ها از سیم کارت ، از حافظه تلفن و یا از هر دو به صورت همزمان تنظیم کنید.امکان مرتب سازی مخاطبین بوسیله نام کوچک یا اسم فامیلی هم وجود دارد.

مخاطبین را می توانید به صورت فهرست وار یا به عنوان تصاویر مشاهده نمایید. در نمای تصاویر ، چیزی شبیه به رابط Cover Flow در اختیار شما قرار می گیرد و تنها همه چیز کوچک تر از آن است. در زیر تصاویر مخاطبین جزئیات از مخاطب انتخاب شده به نمایش در می آید.

فیلد های اطلاعاتی متنوعی در دسترس است و بعید به نظر می رسد که فیلدی را که به دنبال آن هستید ، در میان آن ها نیابید.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

قابلیت های تلفنی

در اصلی ترین کار یک گوشی تلفن همراه ،یعنی برقراری تماس ها ، LG GD550 Pure  عملکرد روان و بدون مشکلی دارد. این گوشی آنتن دهی و صدای خوبی در حین مکالمات دارد  و کیفیت صدا در هر دو سمت تماس راضی کننده است.

GD550 از شماره گیری هوشمندپشتیبانی نمی کند.

 

image

 

ما آزمون قدیمی بلندی صدا را روی LG GD550 Pure   هم انجام دادیم و این گوشی موفق به کسب امتیاز «بسیار خوب» شد. در این جا نحوه عملکرد آن در برابر سایر گوشی هایی که تا به حال تست کردیم آورده شده است.

پیام رسانی عالی

LG GD550 Pure  می تواند انواع رایج پیام ها از قبیل SMS ، MMS ، EMS و Email را پشتیبانی می کند.

بخش پیام رسانی برای ما جذابیت چندان خارق العاده ای نداشت اما هنوز هم معتقدیم که این بخش از قابلیت های کافی برای بسیاری از مواقع برخوردار است.

سه نوع پیامی که بار اول ذکر شدند از یک ویرایشگر مشترک استفاده می کنند . تمامی کاری که باید برای سوییچ بین آن ها انجام دهید این است که در درون پیام تان به درج محتوای چندرسانه ای بپردازید. خود ویرایشگر ظاهر بسیار ساده ای دارد .

 

image
 
image
 
image
 
image

 

کار کردن با بخش ایمیل هم بسیار آسان است و ایجاد میل باکس های جدید به زمان زیادی نیاز ندارد. ایجاد یک حساب کاربری بسیار ساده است و تنها نیاز دارید که به درج ایمیل و کلمه عبور بپردازید و آنگاه نوع حساب کاربری (POP3 ، IMAP) را انتخاب کنید تا میل باکس شما به طور خودکار پیکربندی شود.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

گالری عکس ساده

گالری عکسLG GD550 Pure  از طریق آیکن Mystuff در زیر منوی Application یا آلبوم Media در قسمت دوربین قابل دسترسی است. این گالری از دو حالت نمایش برخوردار است:نخست نمایش نه عکس کوچک در یک صفحه و دیگری نمایش لیستی عکس ها با پیش نمایشی کوچکتر از حالت اول در کنار آن هاست. در هنگام سازماندهی عکس ها باید مراقب باشید تا تعداد زیادی از فایل ها را در یک پوشه قرار ندهید چرا که با هر بار ورود به پوشه ها باید زمانی را منتظر Refresh آن ها بمانید.

می توانید عکس های تکی را هم در حالت افقی و هم در حالت عمودی مشاهده کنید و همین طور می توانید از حالت تمام صفحه هم استفاده نمایید. امکان بزرگنمایی برای مشاهده جزئیات بیشتر هم وجود دارد.سرعت بزرگنمایی و Panning برای گوشی تلفن همراهی در این رده ، قابل توجه است.

سرعت پایین مرور تصاویر یکی از بزرگترین مشکلات گالری است. بار شدن عکس بعدی به مدت زمان بسیار طولانی نیاز دارد.

 

image
 
image
 
image

 

پخش کننده موسیقی خوب

پخش کننده موسیقی LG GD550 Pure  همان نرم افزاری است که در LG BL20 New Chocolate  به کار گرفته شده بود. این نرم افزار می تواند آهنگ ها را به وسیله سه فیلتر خواننده ، عنوان آلبوم و سبک فیلتر کند. می توانید در صورت تمایل لیست های پخش اختصاصی هم ایجاد کنید. از گزینه های تصویرسازی یا Visualization خبری نیست اما از سوی دیگر اگر آهنگی Album Art داشته باشد ، در هنگام پخش آن ، این نشان به نمایش در خواهد آمد.  

امکان فعال بودن پخش کننده موسیقی در پس زمینه هم وجود دارد. در این حالت اطلاعات آهنگ در حال پخش بر روی صفحه قفل به نمایش در می آیند. متاسفانه هیچ راهی برای کنترل پخش کننده موسیقی در حالت پخش آن در پس زمینه وجود ندارد و تنها می توانید با استفاده از سوییچ پروفایل ، صدای آن را قطع نمایید.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

پنج حالت اکولایزر در LG GD550 Pure  تعبیه شده است. متاسفانه هیچکدام از آن ها قابل سفارشی سازی نیستند و امکان ساخت حالت های جدید هم وجود ندارد.

پخش کننده ویدیویی ضعیف

برای یک گوشی میان قیمت ، هیچ گاه پخش کننده ویدیویی به عنوان یکی از گزینه های اصلی در نظر گرفته نمی شود. پشتیبانی از فرمت های مختلف وجود ندارد و تنها می توانید به تماشای فایل های 3gp و برخی از فایل های MP4 که نرخ بیتی پایینی دارند ، بپردازید. گزینه های معدودی مانند حالت تمام صفحه ، حذف و یا ارسال فایل ها در این نرم افزار تعبیه شده اند. می توانید در یک ویدیو به جلو وعقب نیز حرکت نمایید.

 

image
 
image

 

رادیو اف ام

LG GD550 Pure  از یک رادیو اف ام با رابط کاربری بسیار ساده برخوردار است که کار کردن با آن هم آسان است. یک قابلیت اجازه جستجوی خودکار ایستگاه های رادیویی منطقه شما را مهیا می کند و به شما پیشنهاد می کند که آنرا ذخیره نمایید. متاسفانه از RDS در این رادیو اف ام پشتیبانی نمی شود.

 

image

 

کیفیت صدای تحسین برانگیز

LG  در بخش کیفیت صدای GD550 عملکرد موفقیت آمیزی داشته است. گوشی عملکرد قابل ستایشی در بخش کیفیت صدا دارد و تنها نقاط ضعف آن انحراف زیاد بین فرکانسی و مقدار کمی تولید سیگنال های ناخواسته است.

باقی مشخصه ها در آزمون کیفیت صدای ما در محدوده بسیار خوب تا عالی قرار دارند. با توجه به نبود سوکت صوتی 3.5 میلی متری استاندارد نمی توانید انتظار معجزه از GD550 Pure داشته باشید اما اگر خیلی پرتوقع نباشید ، گوشی انتظار شما را برآورده خواهد کرد.

دوربین پنج مگاپیکسلی مایوس کننده

LG GD550 Pure  به یک دوربین پنج مگاپیکسلی با فوکوس خودکار مجهز است .هیچ نوع مکانیزمی برای محافظت از لنز دوربین در نظر گرفته نشده است و حتی دیگر از فلاش LED هم که در نمونه اولیه گوشی شاهد عرضه آن بودیم ، اثری به چشم نمی خورد. احتمالا نمی توانیم منتظر تعبیه فلاش LED در عرضه نهایی گوشی باشیم.

رابط کاربری دوربین همانی است که در BL20 New Chocolate ارائه شده بود و از همان رنگ بندی سیاه و سفید استفاده می کند. قابلیت های در دسترس حتی  از BL20 هم کمتر هستند.

غیر از فوکوس خودکار ، قابلیت ویژه دیگری در خود دوربین دیده نمی شود. تنظیماتی که کاربر می تواند اعمال کند شامل چندین جلوه ، حساسیت های نوری تا ISO 800 ، حالت عکاسی در شب ، تراز سفیدی و روشنایی می شوند.

طرح بندی منظره یاب بسیار ساده است: ستونی در سمت راست وجود دارد که توسط آن می توانید حالت دوربین را از عکاسی به فیلمبرداری و بالعکس تغییر دهید،گزینه های مربوط به روشنایی را تنظیم نمایید ، به آلبوم مدیا دسترسی پیدا کنید و یا به حالت تمام صفحه یا نمای افقی بروید. سایر گزینه ها در بخش تنظیمات در دسترس اند.

می توانید از کلید مرکزی تایید هم بعنوان کلید شاتر بهره بگیرید اما در این صورت هیچ راهی برای قاب بندی مجدد تصاویر بعد از قفل شدن فوکوس در اختیار نخواهید داشت.

رابط دوربین منسوخ به نظر می رسد و LG باید کار بیشتری را بر روی آن صورت دهد.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

در مورد کیفیت عکس ها ، گوشی نتوانست ما را تحت تاثیر قرار دهد. عکس ها فاقد جزئیات کافی هستند و جلوه های مصنوعی زیادی در اثر فشرده سازی بیش از حد ، کاهش نویزها و وضوح بیش از حد ایجاد می شود.

اما از طرف دیگر اغلب رنگ ها به درستی و زنده ثبت می شوند و هیچ اثری از حاشیه های ارغوانی در آن ها به چشم نمی خورد.

یکی از جنبه های منفی دیگر در عکاسی آن است که سنسور دوربین به صورت قائم قرار گرفته است و بنابراین در حالیکه Pure  را به صورت عمودی در دست گرفته اید ، عکس ها به صورت افقی ثبت می شوند. اگر دوربین را به صورت افقی در دست بگیرید ، عکس های تان به صورت عمودی در خواهند آمد.

ضبط ویدیویی

LG GD550 Pure  قادر به ضبط ویدیوهایی با رزولوشن D1 و با نرخ 30 فریم بر ثانیه است که بر روی کاغذ فوق العاده عالی به نظر می آید اما در عمل همه چیز متفاوت است. ویدیوها فاقد جزئیات کافی هستند و جلوه های مصنوعی در اینجا هم تحت فشرده سازی شدید به چشم می آیند.

در اینجا هم به دلیل جهت خاص قرار گیری سنسور ، برای ضبط ویدیوها به صورت افقی باید گوشی را به صورت عمودی در دست بگیرید.

 

مرورگر وب خوب

مرورگر وب LG GD550 Pure   بسیار ساده اما خوب است. این مرورگر اغلب صفحات وب را به خوبی رندر می کند اما صفحه نمایش کوچک و عدم پشتیبانی از فایل های فلش ، باعث می شود که این قابلیت آن را چندان جدی نگیریم.

مروگر وب LG GD550 Pure  از یک اشاره گر مجازی برخوردار است که بین لینک ها در صفحه پرش می کند. در اغلب موارد اشاره گر موس به صورتی منطقی حرکت می کند و کارش را به خوبی انجام می دهد.

برای افزایش و کاهش بزرگنمایی از کلیدهای ستاره و مربع استفاده می شود.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

در بخش تنظیمات گزینه هایی برای ذخیره صفحات وب و اجازه دادن به کوکی ها در نظر گرفته شده اند. و در آخر ، امکان غیرفعال کردن عکسها برای صرفه جویی در هزینه ها هم وجود دارد.

می توان تا دو صفحه را به طور همزمان از منو  باز کنید . ما سعی کردیم که ویدیوهای نسخه موبایل YouTube را روی این گوشی تماشا کنیم و گوشی هم به خوبی از پس انجام این کار برآمد.

 

image
 
image
 
image

 

سازمان دهنده و نرم افزارها

سازمان دهنده و نرم افزارهای استاندارد گوشی هم بسیار ساده هستند .

تقویم از سه حالت نمایش روزانه و ماهانه برخوردار است. مثل همیشه امکان تنظیم زنگ های هشدار برای یادآوری رویدادها در زمانی معین وجود دارد.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

نرم افزارهای دیگری مانند To-DO ، Memo (یادداشت های متنی و تصویری)، Alarms  ، ماشین حساب  ، Voice Recorder ، کرنومتر و مبدل واحد ها هم در این گوشی وجود دارند.تمامی این نرم افزارها از رابط بسیار ساده ای برای انجام وظایف محوله استفاده می کنند.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

یک مرورگر اسناد آفیس هم در این گوشی عرضه شده است که به خوبی از پس اداره فایل های آفیس بر می آید. با کمک این نرم افزار امکان مشاهده فایل های Word ، Excel ، PowerPoint و PDF را خواهید داشت.

 

image
 
image
 
image
 
image

 

و در پایان باید به نرم افزار Google Maps و بازی های Topolon و Mini Game Planet که به صورت دمو به همراه گوشی عرضه می شوند ، اشاره کنیم. به دلیل عدم تعبیه گیرنده GPS در این گوشی ، عملکردهای Google Maps به نوعی محدود هستند.

 

image
 
image

 

سخن پایانی

LG GD550 Pure  بر این باور است که هیچ چیزی نمی تواند مانع ساده بودن شود. همه چیز این گوشی از طراحی گرفته تا رابط کاربری و قابلیت ها ، همه و همه تنها به یک کلمه ختم می شوند ، سادگی . این مسئله بر روی کاغذ فوق العاده به نظر می رسد و شاید همین امر است که چراغ سبزی برای تولید GD550 Pure به LG نشان داده است. به هر حال این ایده جواب داده است. این گوشی زیباست و استفاده از آن آسان است . گوشی جذابی که می تواند برای همه مناسب باشد.

این گوشی ، LG Secret یا Crystal یا Chocolate نیست و برای همین در آن اثری از قابلیت های خاص و خیره کننده به چشم نمی خورد. حتی دوربین عکاسی پنج مگاپیکسلی و ضبط ویدیویی D1 هم در این جا چندان جای پرسش ندارند. چرا که عکاسی یکی از نقاط ضعف اصلی گوشی است.

از سوی دیگر ، احتمالا همین قابلیت بوده است که موجب بالا رفتن قیمت شده است. با قیمتی حدود 200 یورو، به نظر LG GD550 Pure  کمی گرانقیمت می رسد،اما نه برای مشتریان واقعی گوشی. سالخوردگان و افراد مسن، به دنبال گوشی هایی ساده است که امکانات مناسبی را به ساده ترین شکل ممکن و با قیمتی قابل قبول در اختیارشان قرار دهد.

اجازه دهید نگاهی به سایر گزینه های احتمالی بیاندازیم . Sony Ericsson Hazel قیمتی تقریبا برابر دارد اما از صفحه نمایشی بهتر و بزرگتر ، رابط کاربری تواناتر و قابلیت های پیشرفته ای چون Wi-Fi ، GPS ، شتاب سنج و ... بهره می برد.

 

image

 

با هزینه ای کمتر ، گوشی Nokia 6700 slide هر آنچه که از یک گوشی هوشمند انتظار داشته باشید ، به همراه یک دوربین عالی در اختیار شما قرار می دهد. Sony Ericsson Zylo تقریبا همان ویژگی های LG GD550 Pure  را داراست اما W جادویی این گوشی(واکمن) مخاطبینی متفاوت را جذب خواهد کرد.

 

image
 
image

LG BL20 New Chocolate که حدود یکسال از عرضه آن می گذرد هم از دیگری گوشی هاییست که نمی توان به آن اشاره نکرد. اگر کنترل های لمسی و رابط پیچیده تر گوشی را کنار بگذاریم ، این گوشی اساسا با LG GD550 Pure  برابری می کند. تنها این گوشی مخاطبینی متفاوت را هدف گرفته است ، آن هایی که به مد و زیبایی علاقمندند.

 

image

 

احتمالا اصلی ترین رقیب برای مخاطبین هدف Pure ، چیزی شبیه به Nokia 6600i Slide است . برای آن هایی که به زیبایی شناسی ، سادگی و ظرافت اهمیت می دهند ، انتخاب های زیادی در بازار امروز که سرشار از گوشی های لمسی با ویژگی های حیرت آور است ، وجود ندارد.

 

image

 

هر چه سن شما بالاتر باشد ، احتمال بیشتری برای ستایش بیشتر LG GD550 Pure  از سوی شما وجود دارد. دوست داشتن این گوشی آسان است اما نمی توان دیوانه این گوشی شد. این گوشی از هر جنبه و حتی عکاسی ، گزینه مناسبی برای علاقمندان فناوری های نوین نیست اما احتمالا والدین آن ها ، این گوشی را بیشتر از خودشان بپسندد!

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)