LG GW300

LG GW300 را می توان به پرنده ای کمیاب تشبیه کرد. این گوشی از صفحه کلید کامل QWERTY برخوردار است ...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۸/۱۰/۲۷
بررسی گوشی LG GW300
 

LG GW300 را می توان به پرنده ای کمیاب تشبیه کرد. این گوشی از صفحه کلید کامل QWERTY برخوردار است و ظاهری مشابه گوشی های Blackberry دارد اما در کلاسی متفاوت از آن ها عرضه می شود.گرچه این گوشی بیشتر مناسب نوجوانان طراحی شده است اما اگر بزرگسالان زیادی هم به آن توجه نشان دهند نباید از این امر شگفت زده شویم.

سرویس های شبکه های اجتماعی این روز ها بسیار مورد توجه هستند و به همین علت سازندگان تلفن همراه هم نمی توانند آن را نادیده بگیرند. LG KS360 جز اولین گوشی هایی بود که با ارائه سرویس های شبکه های اجتماعی طیف جوانان و نوجوانان را هدف قرار داده بود.

LG GW300 روش خاص خودش را دارد و گرچه از طراحی خیلی خاصی برخوردار نیست اما ایده ای که پشت آن قرار دارد ، به این گوشی کمک خواهد کرد که جایگاهش را در میان جمعیت گوشی های تلفن همراه بیابد. نوجوانان علاقه زیادی به پیام رسانی و سرویس های شبکه های اجتماعی دارند که راهی پیچیده تر برای در تماس بودن با دوستان شان در اختیار آن ها قرار می دهد. بنابراین می توان LG را به دنبال بازاری دانست که گوشی های رقیب در آن کمتر پای نهاده اند.

 

image
 
image

 

image

 

شکل ظاهری خاص LG GW300 نوید روزهای خوبی برای آن دارد. این گوشی کاری را انجام می دهد که دقیقا برای آن طراحی شده است. با استفاده از آن می توانید به FaceBook دست پیدا کنید و با استفاده از صفحه کلید مناسب آن به آسانی به تایپ متون دلخواه تان بپردازید.گرچه ممکن است در سایر موارد همانند موسیقی و دوربین و ... این گوشی نتواند توقعات شما را از یک گوشی پیشرفته برآورده کند.

 

ویژگی های کلیدی
 

پشتیبانی چهاربانده از GSM

صفحه نمایش 2/4 اینچی TFT با قابلیت نمایش 256000 رنگ و پشتیبانی از رزولوشن 320*240پیکسل

دوربین 2 مگاپیکسلی با فوکوس ثابت

بلوتوث نسخه 2/1 با A2DP

سوکت صوتی استاندارد 3/5 میلی متری

حافظه داخلی 15 مگابایتی

اسلات کارت حافظه microSD با قابلیت تعویض سریع کارت و پشتیبانی از کارت هایی با گنجایش 16 گیگابایت

پورت استاندارد microUSB و حالت Mass Storage در هنگام اتصال به رایانه

مدیر ارتباطات Live Square

رادیو FM

یکپارچگی با FaceBook

پشتیبانی از قابلیت  چندوظیفه گی با یک Task Manager مناسب

شماره گیری هوشمند

قیمت پایین گوشی و قابلیت پیام رسانی آن با صفحه کلید QWERTY

نقاط ضعف اصلی

عدم پشتیبانی از 3G و Wi-Fi

عدم پشتیبانی دوربین از فوکوس اتوماتیک و نداشتن فلاش

عدم پشتیبانی از فرمت های ویدیویی DivX/XviD

عدم وجود مرورگر اسناد آفیس

و اینکه تنها سرویس اجتماعی در دسترس در این گوشی FaceBook است

هیچکدام از اشکالات LG GW300 را نمی توان به علت قیمت پایین آن مشکلی جدی تلقی کرد. هیچ کس از این گوشی انتظار ارائه امکاناتی بیش از این را نداشت.

اگر GW300 با پشتیبانی از 3G و دوربین بهتری عرضه می شد ، می توانست آینده بهتری را برای خودش متصور باشد . یک دوربین 2مگاپیکسلی با فوکوس ثابت این روز ها در کمتر گوشی ای یافت می شود. Wi-Fi را هم می توان امکانی دانست که جای خالی آن در این گوشی حس خواهد شد ، مخصوصا به دلیل استفاده این گوشی از نرم افزار FaceBook و نیاز مکرر آن به استفاده پیوسته از اینترنت این فقدان بیش از پیش حس خواهد شد.

 

image
 
image

 

image

 

مشکل دیگری که در LG GW300 به چشم می خورد این است که برای دریافت پیام های جدید باید به صورت دستی نرم افزار FaceBook را به روز رسانی نمایید و امکان دانلود خودکار به روز رسانی ها وجود ندارد. گرچه اگر این امکان به صورت خودکار فعال بود تاثیر عمده ای بر روی هزینه های پایان ماه شما می گذاشت. باید بپذیریم که در مورد مخاطبان این گوشی ، این والدین بودند که باید این هزینه ها را می پرداختند و به همین دلیل می توان این تصمیم LG را تصمیمی عاقلانه دانست.

همانطور که مشاهده می کنید قبل از نتیجه گیری باید از زاویه ای متفاوت به برخی قضایا نگاه کنید. با همین تصور اجازه دهید به بررسی LG GW300 بپردازیم و بررسی کنیم که آیا این گوشی مناسب شما و یا فرزند شما هست یا خیر.

برای یک گوشی پیام رسان با صفحه کلید کامل QWERTY ، LG GW300 اندازه مناسبی دارد. این گوشی ابعادی معادل 115.5 x 61 x 12.8 میلی متر دارد که آن را به اندازه کافی برای جای گرفتن در جیب کوچک می سازد. این گوشی تماما از پلاستیک ساخته شده است و ورنی سبک و معادل 95 گرم دارد.

این اندازه و وزن برای گوشی ای با چنین شکل و فرمی بسیار عالی به نظر می رسد. گوشی استحکام خوبی دارد و براحتی قابل اداره کردن است.

 

طراحی
 

از چند وقت پیش دیگر نمی توان صفحه کلید کامل QWERTY را خاص گوشی های تجاری و مخصوص مدیران دانست. اگر به چنین صفحه کلید هایی عادت ندارید بهتر است که خودتان را با آن ها تطبیق دهید چراکه در آینده ای نزدیک با گوشی های بیشتری از این نوع مواجه خواهیم بود.

LG GW300 در رنگ های متنوعی چون مشکی ، آبی ، قرمز ، نارنجی و صورتی عرضه می شود که احتمالا برخی از آن ها به بازار هدف و یا اپراتور بستگی خواهند داشت. گذشته از رنگ گوشی و جدا از کلیدهای گردی که در زیر صفحه نمایش قرار گرفته اند ، گوشی بسیار خوب به نظر می رسد .

 

image
 
image

 

image

 

صفحه نمایش 2/4 اینچی گوشی که قابلیت نمایش 256000 رنگ و پشتیبانی از رزولوشن 320*240 پیکسل را داراست ، نیمی از نمای جلویی گوشی را اشغال می کند. این صفحه نمایش نسبت به صفحه نمایش همتایان خود اندازه بزرگتری دارد  و کیفیت تصویر خوبی هم از خود نشان می دهد.

خوشبختانه برخلاف صفحه نمایش گوشی های لمسی LG ، صفحه نمایش LG GW300 از خوانایی خوبی (و گرچه نه در حد عالی) در برابر تابش نور آفتاب برخوردار است.

 

image

 

زیر صفحه نمایش LG GW300 با قرارگیری شش کلید و همچنین کلید 4 جهته گرد در زیر آن ، بسیار شلوغ به نظر می آید. شاید زیبایی طراحی اینگونه کلید ها ، پرسش برانگیز باشد اما  آن ها به راحتی قابل لمس اند و تجربه خوبی به کاربر از کار با گوشی عرضه می دارند. تنها موردی که می توان از آن ناراضی بود ، اندازه کوچک کلیدهای آغاز و پایان مکالمه است .

 

image
 
image

 

image

 

LG GW300 از یک صفحه کلید QWERTY بسیار کاربرپسند با چهار ردیف برخوردار است که کار کردن با آن بسیار آسان است . این کلید ها هم از نظر ظاهری و هم از نظر عملکرد بسیار مشابه کلید های Nokia E71 هستند. نور پس زمینه مناسب باعث می شود که حتی در تاریکی هم در تایپ با صفحه کلید با مشکلی مواجه نشوید. در بین این کلید ها میانبری اختصاصی به ارسال کننده پیام ها هم دیده می شود.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

در زمان بررسی این گوشی در دفتر ، هیچ گوشی E71 ای در دسترس ما نبود به همین دلیل تنها موفق شدیم عکس هایی از کنار هم قرار دادن LG GW300 و Nokia E72 ثبت کنیم.

 

image
 
image

 

در کناره سمت چپ گوشی کلیدهای تنظیم صدا و اسلات کارت حافظه microSD جای گرفته اند. این گوشی باید از کارت هایی تا چهار گیگابایت حافظه با آسانی پشتیبانی نماید اما نمونه ای که در اختیار ما بود به راحتی می توانست از کارت هایی تا گنجایش 16 گیگابایت هم پشتیبانی نماید. این اسلات از یک پوشش پلاستیکی برخوردار است تا از نفوذ گرد و غبار بدان جلوگیری شود.

در کناره سمت راست گوشی ، تنها کلید شاتر دوربین به چشم می خورد. به دلیل اینکه دوربین از فوکوس اتوماتیک برخوردار نیست ، واقعا نیازی به این کلید احساس نمی شده است و استفاده از کلید چندجهته می توانسته است به نیازهای کاربران در این مورد پاسخگو باشد.

 

image
 
image

 

image

 

سوکت صوتی استاندارد 3/5 میلی متری و پورت microUSB در کناره بالایی گوشی دیده می شوند. پورت microUSB هم برای شارژ گوشی و هم برای اتصال آن به رایانه به کار می رود . به کارگیری این پورت برای شارژ گوشی موجب می شود که LG به سمت به کارگیری یک پورت استاندارد شارژر در گوشی هایش حرکت کند.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

اسپیکر گوشی و لنز دوربین به آسانی در پشت دوربین قابل مشاهده اند. دوربین 2 مگاپیکسلی LG GW300 از هیچ فلاشی برخوردار نیست اما نقطه ضعف اصلی آن را می توان نبود امکان فوکوس اتوماتیک در آن دانست. (البته در کنار رزولوشن پایین عکس های ثبت شده با آن).

 

image

 

باز کردن کاور پشتی باتری به آسانی صورت می پذیرد ، برای این کار تنها کافی است که کلید اختصاصی را که برای این منظور در نظر گرفته شده است را بفشارید. در زیر این کاور باتری 900 میلی آمپری گوشی که از نوع Li-Ion است دیده می شود.

اعلام شده است که LG GW300 قادر است تا 5ساعت در حالت مکالمه و 400 ساعت در حالت آماده به کار با یک بار شارژ دوام بیاورد. در عمل ، این گوشی توانست تا سه روز کامل را به یک بار شارژ دوام آورد.

 

image

 

ما از ارگونومی LG GW300 و مخصوصا صفحه کلید QWERTY آن بسیار راضی هستیم. گرچه این گوشی ظاهر نسبتا ارزان قیمتی دارد اما در کل از کیفیت ساخت خوبی برخوردار است. تنها مشکلی که در تمامی گوشی قابل حس بود ، صدای آزار دهنده ای بود که توسط کاور باتری تولید می شود.

 

image

 

رابط کاربری
 

GW300 از آخرین رابط لمسی مبتنی بر فلشLG  استفاده می کند. این رابط از جلوه های متحرک و انتقالی خوبی بهره مند است . گرچه بهترین قسمت این رابط را می توان Live Square دانست که در تعدادی از گوشی های لمسی LG هم به کار گرفته شده است.

رابط در کل از سرعت و پاسخدهی خوبی به دستورات کاربر برخوردار است. ما چندین بار در استفاده از این رابط با مشکل مواجه شدیم، گرچه بعدها دریافتیم که این مشکلات به سبب استفاده از کارت حافظه 16 گیگابایتی پدید آمده اند. مشخصا LG به خوبی به این امر واقف بوده است و به همین دلیل توصیه کرده است که از کارت های حافظه ای تا گنجایش 4 گیگابایت استفاده شود.

 

image
 
image

 

image

 

صفحه اصلی Live Square بهبودهایی جزئی را نسبت به نسخه های اخیر این رابط که در دیگر گوشی های LG به کار رفته بود ، نشان می دهد. Live Square در اصل گزارشی از ارتباطات اخیر شما ارائه می دهد. آن ها به چندین شکل متفاوت در صفحه ، نمایش داده می شوند. می توانید پس زمینه را بعنوان باغ وحش یا پارک تنظیم کرده که پر از اشکال حیوانات و یا انسان ها باشند که رویدادهای از دست رفته ، تماس های دریافتی و یا پیام ها را به شما نمایش می دهند.

تعداد پیام ها (یا رویدادهایی چون ایمیل ها یا تماس های دریافتی ) در یک حباب کوچک در بالای هر شکل نمایش داده می شود. این اشکال حتی برای مخاطبینی که در دفترچه تلفن شما هم وجود ندارند نمایش داده می شوند.

همچنین امکان تنظیم Live Square برای راه اندازی مجدد در هر روز وجود دارد تا تنها رویدادهای روز جاری را مشاهده کنید. با استفاده از کلید خاکستری رنگ در گوشه پایین سمت چپ می توانید به لیست کاملی از تاریخچه ارتباطات تان دست پیدا نمایید.

 

image
 
image

 

image

 

سیستم منو بسیار ساده است ، بسیار خوبی سازماندهی شده و از قابلیت استفاده بالایی برخوردار است. منوی اصلی به شکل نمایشی مشبک 3 x 4 از آیکن ها و یا لیستی با اولویتی دلخواه شما ارائه می گردد .

 

image
 
image

 

image

 

GW300 به یک task Manager مجهز است که به شما اجازه اجرای همزمان چندین نرم افزار جاوا و نرم افزارهای پیش فرض گوشی را می دهد . این Task manager امکان سوییچ اسان بین نرم افزارها را هم فراهم می کند.

Task Manager گوشی LG GW300 کلیدی اختصاصی بر روی صفحه کلید دارد که در کنار کلید آغاز مکالمه قرار گرفته است.

 

image

 

دفترچه تلفن
 

دفترچه تلفن LG GW300 قابلیت ذخیره 1000 مخاطب را با جزئیات مخصوص به خودشان داراست. می توانید مخاطبین تان را به گروه هایی دسته بندی نموده و به آن ها تصاویری شخصی (شامل کاراکتری برای Live Square )و همین طور یک آهنگ خاص ، اختصاص دهید.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

می توانید فیلدهای متنوعی را برای هر مخاطب به کار گیرید . در ابتدا  14 فیلد به شما نمایش داده می شود  اما هنگامی که شماره تلفن و یا آدرس ایمیل را درج می کنید فیلدهایی اضافی از همان نوع هم در دسترس شما قرار می گیرند.

می توانید به هر مخاطب یادداشتی هم بیافزایید. هنگامی که روز تولدی را در دفترچه تلفن ثبت می کنید ، گوشی آن را به تقویم شما هم اضافه می کند.

اگر نمی خواهید که لیست مخاطبین را برای رسیدن به مخاطبی خاص که برای مثال با حرف Z شروع می شود ، پیمایش کنید ، می توانید از جعبه جستجویی که در بالای دفترچه تلفن قرار دارد استفاده نمایید.

می توانید این نرم افزار را برای نمایش شماره تلفن ها از سیم کارت ، از حافظه تلفن و یا از هر دو به صورت همزمان تنظیم کنید.

 

قابلیت های تلفنی
 

LG GW300 به خوبی تماس های تلفنی را اداره می کند و در حین این تماس ها ، هیچ اثری از اختلال در دریافت سیگنال ها یا مشکلات کیفیت صدا دیده نمی شود. این گوشی از شماره گیری هوشمند و شماره گیری سریع پشتیبانی می کند.

 

 

image

 

 

گرچه شماره گیری هوشمند به این دلیل که تنها در میان شماره های مخاطبین که شامل شماره های درج شده توسط شماست به جستجو می پردازد ، کاملا بلااستفاده است. این امر را می توان به این سبب پذیرفت که افراد اغلب حتی بخشی از شماره های مخاطبینی را که نام آن ها را می دانند به خاطر نمی سپارند.

 

پیام رسانی
 

LG GW300 می تواند پیام های SMS ، MMS و ایمیل را به راحتی اداره نماید. همانند اغلب گوشی های LG ، SMS و MMS از یک ویرایشگر مشترک استفاده می کنند.

با استفاده از صفحه کلید QWERTY خوب گوشی ، استفاده از بخش پیام رسانی آن بسیار لذت بخش است.حتی اکر انگشتان بزرگی هم داشته باشید به راحتی به کلیدهای این صفحه کلید عادت خواهید کرد.

 

image
 
image

 

image

 

LG GW300 ، ایمیل ها را هم به خوبی اداره می کند و انجام تنظیمات یک حساب کاربری با استفاده از تنظیمات هوشمند آن به آسانی انجام می پذیرد. برای مثال برای یک حساب Gmail ، تنها کاری که باید انجام می دادیم ، پر کردن فیلدهای مربوط به نام کاربری و کلمه عبور بود و تنظیمات مربوط به اتصال به طور خودکار انجام می شد. علاوه بر این پیغامی مبنی بر انتخاب از میان POP و IMAP به ما نمایش داده شد.

 

image
 
image

 

image

 

در صورتی که بخواهید به طور دستی به انجام تنظیمات ایمیل بپردازید ، تنظیماتی که باید وارد کنید در اختیار شما قرار می گیرند. از هردوی پروتکل های POP3 و IMAP4 پشتیبانی به عمل می آید. می توان گوشی را برای به روز رسانی ایمیل ها در وقفه های زمانی خاص و همین طور تنظیمات اختصاصی رومینگ تنظیم نمود. بخش ایمیل از SSL هم پشتیبانی به عمل می آورد.

بیشترین اندازه ایمیل های ارسالی و دریافتی می تواند یک مگابایت باشد.این محدودیت ها در بخش ایمیل بسیار آزار دهنده است . به نظر می رسد که آن ها تمام سعی شان را برای پایین نگاه داشتن ترافیک اپراتور ها و همین طور کم کردن هزینه های مشتریان به کار بسته اند.

مثل همیشه فایل هایی با فرمت های ZIP و RAR در میان انواع فرمت های پشتیبانی شده نیستند اما می توانید با دریافت آن ها ، ان ها را روی گوشی ذخیره کنید. این حالت در مورد فایل های آفیس و PDF هم برقرار است  اما متاسفانه امکان نمایش آن ها که در اغلب گوشی های LG وجود داشت در LG GW300 وجود ندارد.

 

FaceBook


و بالاخره نوبت به یکی از برجسته ترین امکانات LG GW300 می رسد که نرم افزار جاوای FaceBook است که می تواند در پس زمینه هم در حال اجرا باقی بماند. به دلیل اینکه این نرم افزار از به روز رسانی خودکار پشتیبانی نمی کند ،باید برای دریافت اطلاعات جدید مرتبا آن را به روز کنید.همانطور که مشاهده می کنید این نرم افزار قابلیت کاربردی بالایی دارد و تنها بخشی که به آن دسترسی ندارید ، بازی ها هستند. اما می توانید با استفاده از آن با دوستان تان در تماس باشید ؛عکس ها را مشاهده نمایید و... .

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

گالری عکس
 

گالری GW300 از طریق File Manager گوشی با نام My Stuff و یا از طریق دوربین با فشردن Albums در دوربین در دسترس خواهد بود. در یک زمان تا هشت عکس را در دو ردیف که هر کدام چهار عکس دارند نمایش می دهند. اگر از کارت حافظه ای با گنجایش بالا استفاده نمایید باید مدتی را برای بار شدن گالری منتظر بمانید.

 

image
 
image

 

می توانید عکس ها را در حالت افقی هم مشاهده نمایید. بزرگنمایی روی هر عکس با سرعت بالا و به روانی انجام می گیرد  اما دلیل این امر این است که حداکثر اندازه فایل ها محدود است (به عبارت دیگر ، این سرعت گوشی نیست که باعث انجام سریع چنین عملی می شود بلکه دلیل این است که تصاویر بزرگ نیستند).

 

image
 
image

 

image

 

پخش کننده موسیقی
 

LG GW300 از یک پخش کننده موسیقی ساده اما کاربردی برخوردار است . . این نرم افزار می تواند آهنگ ها را به وسیله سه فیلتر خواننده ، عنوان آلبوم ، سبک و آهنگ هایی که اخیرا پخش شده اند ، فیلتر کند. می توانید در صورت تمایل لیست های پخش اختصاصی هم ایجاد کنید .

مثل همیشه پخش کننده موسیقی از قابلیت پخش در پس زمینه هم برخوردار است اما نمی توانید در این حالت آن را کنترل نمایید. (به جای این کار باید از Task Managerاستفاده کرده ومجددا وارد این نرم افزار شوید).

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

چند اکولایزر  هم در این گوشی در دسترس اند اما هیچ کدام از آن ها قابلیت سفارشی سازی ندارند. گرچه اغلب آن ها تاثیرات بدی بر غیری شکل فرکانس ها می گذارند و به همین دلیل ترجیح دادیم که از هیچ کدام از آن ها استفاده نکنیم.

 

image
 
image

 

رادیو FM
 

LG GW300 به همراه یک رادیو FM عرضه می شود که می توانید هم با استفاده از هدست و هم در حالت بلندگو به آن گوش فرا دهید. در هر دو مورد باید از هدست به عنوان آنتن این رادیو استفاده نمایید.

 

image
 
image

 

رادیو می توان تا 50 ایستگاه رادیویی را ذخیره نماید و همانند پخش کننده موسیقی می توانید آن را در پس زمینه در حالت اجرا باقی گذارید. برای بازگشت به رادیو FM باید از Task Manager گوشی استفاده کنید.

 

دوربین 2 مگاپیکسلی
 

LG GW300 به یک دوربین 2 مگاپیکسلی که قابلیت ثبت عکس هایی با حداکثر رزولوشن1200*1600  پیکسل را دارد ، برخوردار است. این دوربین از فلاش و همین طور فوکوس اتوماتیک بی بهره است اما با توجه به قیمت پایین گوشی نباید چنین انتظاری از آن داشته باشیم.

دوربین را می توان به عنوان یک امکان تکمیلی برای سرویس های شبکه های اجتماعی در GW300 در نظر بگیریم ، GW520 هم یکی دیگر از گوشی های از این گونه بود.

تنظیمات دوربین نسبت به نوع آن بسیار متنوع اند.تنظیماتی از قبیل تراز سفیدی ، سه سطح کیفیت متفاوت ، تایمر و جلوه های مختلف در دسترس کاربر قرار دارند. از دیگر گزینه های در دسترس می توان به حالت عکاسی پیاپی اشاره کرد.

البته نکاتی هم وجود دارد که بسیار مایوس کننده اند. هیچ محافظی برای لنز دوربین در نظر گرفته نشده است و این لنز بسیار در معرض آسیب و خراش قرار دارد ، فقدان فلاش باعث می شود که نتوانید در فضاهای کم نور به عکاسی بپردازید و در نهایت فوکوس ثابت گوشی باعث می شود که نتوانید از فواصل نزدیک عکس های خوبی ثبت کنید.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

خوشبختانه ،کلیدی اختصاصی برای دوربین در نظر گرفته شده است که نه تنها برای ثبت عکس به کار برده می شود که برای آغاز رابط دوربین هم از آن استفاده می شود.

کیفیت عکس ها هم در بهترین سطح ممکن نیست ، سطح نویزها بالاست و رد واضح سازی بیش از حد تصاویر هم اغلب مشاهده می شود. گرچه نتایج این گوشی را می توان با نتایج سایر رقبا قابل مقایسه دانست.

دوربین LG GW300 تنها قادر است که ویدیوهایی با رزولوشن QCIF ضبط نماید. گرچه مدت زمان کلیپ های ضبط شده نامحدود است اما کیفیت و رزولوشن آن ها تنها برای ارسال توسط MMS مناسب است.

 

مرورگر وب
 

مرورگر وب LG GW300 را می توان جز نقاط ضعف اساسی آن محسوب کرد. ما حتی نتوانتسیم صفحه اصلی سایت مان را در آن باز کنیم  و همیشه پیغامی مبنی بر  ناکافی بودن حافظه در دسترس، به ما نمایش داده می شد. تنها راهی که بوسیله آن موفق به انجام این کار شدیم ، استفاده از حالت Text only بود.

گرچه LG باید توجه بیشتری به تقویم نشان می داد. اکنون سال 2010 است و مرورگر های پیشرفته گوشی های تلفن همراه نباید مشکلی در کار با محتویات صفحات HTML داشته باشند (که البته شامل تصاویر هم می شود!). سایت های WAP مربوط به گذشته ای دور بودند.

 

image
 
image

 

image

 

سخن پایانی
 

اگر قرار بود ما LG GW300 را در چند کلمه به صورت کوتاه توصیف کنیم ، شاید آنرا چنین آغاز می کردیم:چیزی که می بینید همان چیزی است که دریافت خواهید کرد ، نه کم تر و نه بیشتر. این گوشی تنها یک گوشی ارزان قیمت است که با FaceBook یکپارچه شده است. بله، این گوشی از امکانات دیگری هم برخوردار است اما اغلب آن ها ناقص هستند.

شما یک دوربین در اختیار دارید که تنها می تواند عکس هایی با رزولوشن پایین و یا ویدیوهایی که مناسب ارسال با MMS هستند ، ضبط نماید. همین طور مرورگر وبی در اختیار شما قرار می گیرد که تقریبا بی استفاده است. تنها قابلیت اضافه ای که می توانید به استفاده از آن امیدوار باشید پخش

کننده موسیقی گوشی است که از رابط کاربری مناسب ، بلوتوث استریو و از همه مهم تر سوکت صوتی استاندارد 3/5 میلی متری استفاده می کند. با اینحال ، گوشی فاقد امکانات ارتباطی پایه ای چون 3G و Wi-Fi است.

به عبارت دیگر این گوشی به خوبی ار پس انجام کاری که برای آن طراحی شده است بر می آید. صفحه کلید QWERTY آن بسیار عالی است و از نوشتن پیام با آن حتما لذت خواهید برد. FaceBook هم به خوبی با این گوشی یکپارچه شده است. نرم افزار FaceBook یک لینک به وب سایت این شبکه اجتماعی نیست و نرم افزاری واقعا کاربردی است که به شما اجازه دسترسی به حساب کاربری تان در این سایت را فراهم می نماید . مرور گالری عکس ها هم به خوبی انجام می شود.

در مورد رقبا هم تنها می توان به تعداد معدودی از گوشی های از این نوع اشاره نمود. تنها رقیب اصلی GW300 را می توان Samsung B3210 CorbyTXT دانست  که کپی ای عینی از LG GW300 است. غیر از کاورهای مشکی قابل تعویض سایر چیزها همان هستند. B3210 CorbyTXT از صفحه نمایشی با رزولوشن پایین تر و باتری ای با گنجایش کمتر برخوردار است.

البته دو گوشی دیگر هم وجود دارد که در فرم و شکل ظاهری  و رده قیمتی با LG GW300 مشابه هستند. این دو گوشی ، گوشی های Nokia E63 و Blackberry Curve 8520 هستند. هر دوی این گوشی ها از Wi-Fi برخوردارند و حتی E63 از 3G پشتیبانی می کند. اما مهم تر از این ، آن که هر دوی این گوشی ها هوشمند هستند و تنها قیمت  آن ها کمی بالاتر از قیمت GW300 است .

هنگامی که صحبت از گوشی های پیام رسان ارزان قیمت به میان می آید ، می توانید به چند نام دیگر هم فکر کنید. منظور ما گوشی هایی با صفحه کلید QWERTY کشویی چون Nokia 6760 Slide  و LG Gw520 است می توان اسامی گوشی هایی چون Samsung B5310 CorbyPRO و یا Samsung B3410 را هم به این لیست افزود. تفاوت آن ها با LG GW300 در یکی از امتیازات عمده آن هاست :با توجه به فرم خاص آن ها ، صفحه کلید این گوشی ها فضادار تر (بخوانید راحت تر) است.

LG GW300 در بسیاری از مواقع امکانات محدودی ارائه می دهد اما کاری که برای انجام آن ساخته شده است را به خوبی انجام می دهد. پس اگر می توانید با نقص هایی که بدان ها اشاره شد زندگی کنید و قیمت گوشی هم مناسب حال شماست ، احتمالا LG GW300 می تواندگزینه مناسبی برای شما باشد.

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)