LG BL40

گوشی های مشابه Chocolate باعث شدند تا LG به میان تولیدکنندگان برتر گوشی های موبایل راه یابد...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۸/۸/۱۶
بررسی گوشی LG BL40 New Chocolate
 

گوشی های مشابه Chocolate باعث شدند تا LG به میان تولیدکنندگان برتر گوشی های موبایل راه یابد. اما عرضه محصولات فوق العاده از سوی یک شرکت هیچ گاه کافی نخواهد بود. همواره با به کارگیری خلاقیت و هوشمندی از سوی تولیدکنندگان مختلف رقبای جدیدی پا به بازار می نهند. LG هیچگاه از آزمایش نهراسیده است و حتی گاهی اوقات بهایی گزاف برای اینکارش پرداخته است. گوشی های پیشرفته ای چون Prada اثباتی بر این ادعا هستند.

New Chocolate محصول جدید LG است که قصد دارد تا این شرکت را در رده های بالای بازار حفظ کند. این گوشی شباهت چندانی به گوشی Chocolate سابق ندارد و می تواند جایی در بین گوشی های برجسته LG مثل Viewty Smart ، Renoir ، Crystal و Arena برای خود در کارنامه LG دست و پا کند.

LG BL40 New Chocolate  باریک ، کلاسیک و زیباست و اگر بخواهیم آنرا تنها در یک کلمه توصیف کنیم باید از کلمه منحصر بفرد برای این منظور استفاده کنیم . نمی توانید هیچ گوشی مشابهی را در بازار بیابید و تنها تعداد معدودی گوشی وجود دارند که می توانند شما را مانند آن تحت تاثیر قرار دهند.

 

image

 

image
 
image

 

نمی توان امضا و نشان یک سازنده ساعت یا طراح را روی بدنه LG BL40 مشاهده کرد اما گوشی مشابه یک کارهنری نفیس به نظر می آید. گرچه نه قیمت گوشی و نه امکانات آن حتی اجازه نمی دهند که بتوانید به آن بیاندیشید. منظور ما این نبود که گوشی کارآیی چندانی ندارد ، BL40 می تواند با بسیاری از گوشی های موجود در بازار رقابت کند. کارآیی­های کمی را می توانید بیابید که LG BL40 New Chocolate  قادر به انجام آن نباشد.

 

ویژگی های کلیدی
 
طراحی ساده لمسی منحصربفرد صفحه نمایش لمسی خازنی با اندازه 4/01 اینچی و قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ و تناسب 21:9 پشتیبانی چهاربانده از GSM و UMTS با HSDPA با سرعت 7.2 مگابیت بر ثانیه رابط کاربری سری S با قابلیت های کنترل حرکتی سنسور شتاب سنج برای چرخش خودکار صفحه دوربین 5 مگا پیکسلی با فوکوس خودکار، لنز اشنایدر کروزناخ ( Schnieder-Kreuznach ) ،

فلاش LED و فیلمبرداری با  رزولوشن VGA و نرخ 30 فریم در ثانیه

حافظه داخلی  1/1 گیگابایتی و اسلات کارت حافظه microSD (پشتیبانی تا 32 گیگابایت) Wi-Fi با DLNA گیرنده GPS با پشتیبانی از عملکرد A-GPS و نرم افزار مقصدیابی Wisepilot بلوتوث نسخه   2.1 با A2DP ، پورت microUSB و خروجی تلویزیون سوکت صوتی 3/5 میلی متری استاندارد  و پشتیبانی از قابلیت Dolby Mobile رادیو FM استریو با RDS ، به همراه فرستنده FM پشتیبانی عالی از چند وظیفه گی به همراه یک Task Manager قدرتمند پخش کننده ویدیویی DivX/XviD بازی های حرکتی شماره گیری هوشمند مرورگر اسناد آفیس  
نقاط ضعف اصلی
 
به دلیل درازای غیرمعمولی گوشی، استفاده از آن با یک دست چندان آسان نیست کیفیت پایین ویدیوهای ضبط شده سطح  مشکی گوشی  به راحتی اثر انگشت ها را جذب می کند اسلات کارت حافظه در زیر کاور باتری قرار دارد مرورگر وب از فایل های فلش پشتیبانی نمی کند Wisepilot به صورت نسخه آزمایشی با گوشی عرضه شده است هیچ نشانی از یکپارچگی با سرویس های شبکه های اجتماعی در گوشی دیده نمی شود  

برخلاف بسیاری از گوشی های Fashion بازار ، LG BL40 New Chocolate  تنها به زیبایی ظاهری اکتفا نکرده است.ظاهر فوق العاده گوشی تمامی ویژگی هایی را که یک گوشی گران قیمت باید داشته باشد ، داراست.و اگرچه این گوشی را نمی توان یک گوشی هوشمند به حساب آورد ، رابط کاربری سری S چنان تغییر داده شده است که بخوبی از چندوظیفه گی پشتیبانی می کند و مشابه گوشیهای هوشمند به نظر می آید.

 

image
 
image

 

LG BL40 New Chocolate  به یک صفحه نمایش لمسی خازنی با قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ و پشتیبانی از فناوری مالتی تاچ مجهز شده است.این گوشی امکانات دیگری چون خروجی تلویزیون ، Dolby Mobile ، فرستنده FM و پشتیبانی از فرمت های ویدیویی DivX/XviD ارائه می دهد. تمامی این امکانات باعث می شود که انتظار تجربه مالتی مدیای بی مانندی از این گوشی داشته باشیم . BL40 New Chocolate تصاویر را با تناسب 21:9 و همانند سینما نمایش می دهد.

در ادامه بررسی سطحی ویژگی های گوشی به دوربین 5 مگاپیکسلی گوشی که مجهز به فوکوس خودکار است ، امکانات ارتباطی کامل گوشی و Task manager قدرتمند آن می رسیم. پس می بینیم این گوشی چه در مورد امکانات و چه در مورد ظاهر فوق العاده به نظر می رسد. آیا شکل خاص گوشی سبب پرفروش شدن آن می شود یا کاملا آنرا به انزوا می کشاند؟

قبل از بررسی رابط کاربری سری S رنگارنگ به کار رفته در LG BL40 New Chocolate ، باید به طراحی خوب و ارگونومی خارق العاده آن اشاره کنیم.

LG BL40 هیچ همانندی ندارد. چیزی که آنرا برجسته می سازد تناسب آن است . کار کردن با گوشی بسیار راحت است و احساس خوبی به کاربر می دهد .

در حالیکه فرم ساده گوشی ها به سختی قابل تحول است اما LG BL40 New Chocolate  از نیمرخ بسیار زیبایی برخوردار است. LG BL40 New Chocolate  ابعادی برابر با10.9 *51*128  میلی متر دارد  و وزن آن معادل 129 گرم است . شاید این اعداد (بخصوص  وزن) در نگاه اول مسخره به نظر برسند اما با گذشت زمان به اندازه غیرمعمول گوشی عادت خواهید کرد. به شما اطمینان می دهیم که لذت کار کردن با گوشی به همه دردسرهایش می ارزد.

 

طراحی
 

بدنه LG BL40 New Chocolate  کاملا از پلاستیک براق ساخته شده است . خطوط باریک فلزی در کناره ها و رنگ قرمز به کار رفته در بالا و پایین گوشی به آن ظاهر خاصی می بخشد.

این فرم گوشی مسلما مورد پسند همه نیست اما برخی هم به این شکل توجه خاصی نشان می دهند . اگر می خواهید در جمع مورد توجه قرار بگیرید ، مطمئنا تنها چند گوشی دیگر غیر از BL40 New Chocolate  می توانند این کار را به بهترین نحو برای شما انجام دهند.

کلیدهای کم تعداد سخت افزاری گوشی به خوبی با طراحی خاص LG BL40 New Chocolate  وفق داده شده اند.

در بالای صفحه نمایش ، خروجی صدای مخاطب قرار گرفته است که بعنوان اسپیکر گوشی هم عمل می کند ،در کنار آن دوربین دوم گوشی برای برقراری تماس های ویدیویی و سنسورهای محدود کننده نور و نزدیکی قرار گرفته اند. شاید به نظر برسد که این بخش بیش از حد شلوغ است اما آنها به سختی در پس زمینه مشکی رنگ، مورد توجه قرار می گیرند.

در کناره سمت چپ LG BL40 New Chocolate  کلیدی قرار گرفته است که برای اجرای نرم افزار پخش کننده موسیقی به کار گرفته می شود. پورت microUSB هم در این بخش قرار دارد و از پوشش اهرمی همانند آنچه در LG Crystal به کار رفته بود ، استفاده می کند. این پوشش احتمالا راحت ترین پوششی است که تا به حال از سوی تولید کنندگان مختلف برای پورت های microUSB عرضه شده است.

 

image
 
image

 

کناره سمت راست LG BL40 کلیدهای تنظیم صدا و کلید شاتر را در خود جای داده است . در حالیکه کلیدهای دیگر بسیار باریک شده اند تا براحتی در قاب نقره ای قرار بگیرند ، کلید شاتر کمی پهنای بیشتری دارد و استفاده از آن هم بسیار راحت است.

 

image
 
image

 

image

 

در کناره بالایی گوشی سوکت صوتی 3/5 میلی متری استاندارد و کلید روشن /خاموش/قفل گوشی قرار گرفته است. هر دوی این کلیدها به آسانی قابل دسترسی هستند و استفاده کردن از آنها هم آسان است . کلید روشن/خاموش و قفل گوشی کمی برجسته تر از سایر کلیدهاست و احتمالا می توان آنرا پرکاربردترین کلید سخت افزاری گوشی دانست.به دلیل عدم وجود کلید های سخت افزاری برای آغاز و پایان مکالمه ، تصور می کردیم که کلید روشن خاموش برای رد تماس های دریافتی هم به کار می رود اما پس از استفاده از گوشی ، تنها روش برای رد تماس را استفاده از کلید مجازی اختصاصی روی صفحه  دیدیم.

 

image
 
image

 

کناره قرمز رنگ پایینی گوشی دقیقا انعکاسی از کناره بالایی آن است که تقارن و درخشندگی را به خوبی به نمایش می گذارد. شاید در ابتدا چندین دفعه بالا و پایین گوشی را از هم اشتباه بگیرید. تنها چیزی که در کناره پایینی گوشی قرار دارد ، میکروفون است.

 

image

 

پشت گوشی هم از همان ایده ای که در جلوی آن به کار رفته است استفاده می کند.دوربین 5 مگاپیکسلی گوشی در کنار فلاش LED و یک روزنه برای میکروفن در این بخش قرار دارند. از این میکروفن برای ضبط بهتر صدا در هنگام فیلمبرداری استفاده می شود.

یک لوگوی نسبتا بزرگ و واضح نشان دهنده تاییدیه Schneider-Kreuznach است. هیچ روشی برای محافظت لنز دوربین از خراش به کار نرفته است و بنابراین در هنگام استفاده از گوشی باید مراقب لنز دوربین آن باشید.

 

image
 
image

 

کاور باتری با استفاده از مکانیسم کشیدن و باز شدن به راحتی از جای خود خارج می شود. گرچه این کاور به خوبی سر جای خود محکم است و هیچ لرزه یا تکانی در آن دیده نمی شود. زیر این کاور ، باتری 1000 میلی آمپری گوشی که از نوع Li-Ion است به همراه شیار سیم کارت و اسلات کارت حافظه microSD به چشم می خورند. احتمالا قرار گرفتن اسلات کارت حافظه گوشی در کناره های آن می توانست به ظاهر آن صدمه بزند، پس می توان قرارگیری آن را در این بخش آسان تر پذیرفت. گرچه هنوز هم امکان تعویض سریع کارت حافظه وجود دارد . LG BL40 New Chocolate  به راحتی می تواند کارت های حافظه 16 گیگابایتی را هم مدیریت کند.

چنین ادعا شده است که باتری این گوشی می تواند تا 400 ساعت در حالت آماده به کار و 6 ساعت در حالت مکالمه دوام بیاورد.

 

image

 

گرچه استفاده از پلاستیک براق در بدنه گوشی به قیمت آن می افزاید اما این بدنه مثل صفحه نمایش گوشی براحتی اثر انگشت را جذب می کند. در زیر نور آفتاب BL40 New Chocolate  با لکه های فراوانی دیده می شود. باید مطمئن شوید که گوشی همیشه تمیز است. این گوشی برای اینکه بعنوان زیباترین شناخته شود همیشه باید تمیز باشد.

 

image
 
image

 

image

 

LG BL40 New Chocolate  کمی در دست سنگین است اما این سنگینی اصلا آزار دهنده نیست. کمی زمان می برد تا به در دست گرفتن گوشی، به نحوی که بتوانید به چهار گوشه آن دست یابید و محکم قرار گرفتن گوشی در دست تان،عادت کنید.

هر چند شکل خاص گوشی مشکلاتی دارد اما زیبایی ظاهری و منحصر بفرد بودن احساسی که از کار کردن با آن به دست می آورید ، قطعا چنین ارزشی دارد. همانطور که از ظاهر آن بر می آید ، این گوشی با جزئیات خاصی طراحی شده است.به هرحال اندازه و شکل غیر معمول گوشی در هنگام مکالمه ، بر خلاف انتظار ، احساس راحتی فوق العاده ای به کاربر می دهد.

 

image

 

صفحه نمایش
 

در گوشی های ساده لمسی ، صفحه نمایش بر نمای جلویی گوشی تسلط دارد ، حتی شاید کلمه تسلط هم نتواند آنچنان که بایسته است حق مطلب را ادا کند.

 

image
 
image

 

صفحه نمایش گوشی مسلما اصلی ترین بخش آن است . این گوشی از تناسب 21:9 استفاده می کند که بیشتر در صفحات سینما شاهد آن هستیم و در تلویزیون ها به ندرت چنین تناسبی را دیده ایم. همانطور که ممکن است حدس زده باشید به کارگیری چنین تناسبی در گوشی های موبایل بی سابقه است . در مورد کارکردهای دیگر این صفحه نمایش هم باید به پشتیبانی صفحه نمایش LG BL40 New Chocolate  از فناوری مالتی تاچ اشاره کنیم.

به کار گیری تناسب 21:9  در گوشی های موبایل بسیار قابل توجه است اما صفحه نمایش 4 اینچی گوشی هم به جذابیت آن می افزاید. این صفحه نمایش از حساسیت فوق العاده ای برخوردار است و تقریبا به کوچکترین تماس های دست کاربر هم پاسخ می دهد. خوانایی صفحه نمایش در برابر نور آفتاب که در گوشی های پیشین LG مشکل بزرگی بود در اینجا به طرز حیرت آوری بهبود پیدا کرده است . احتمالا از پوشش خاصی برای بهبود این امکان در گوشی استفاده شده است . بهترین جز سخت افزاری گوشی بوسیله لایه ای شیشه ای از خراش ها هم محافظت می شود.

شاید LG BL40 New Chocolate  در خوانایی صفحه نمایش در مقابل نور آفتاب با iPhone برابری نکند اما فاصله زیادی هم از آن ندارد. نیازی نیست به اندازه بزرگتر آن از صفحه نمایش آیفون اشاره کنیم. رنگ ها زنده هستند و کیفیت عالی تصاویر صفحه نمایش تماشای ویدیوها و مرور عکس ها را به تجربه ای لذت بخش بدل می کند.

 

image

 

رابط کاربری
 

رابط کاربری سری S در حال تبدیل شدن به یکی از رایج ترین رابط های موبایل است. از زمان عرضه نخستین گوشی مجهز به این رابط یعنی LG KM900 Arena  ، پیاده سازی های بعدی این رابط در Viewty و Crystal شاهد به روز رسانی یا تغییرات گرافیکی چندانی نبوده است. گرچه BL40 New Chocolate  تغییراتی در این رابط عرضه می کند و امکان استفاده از تمام صفحه نمایش چهار اینچی را مهیا می سازد.

 

image
 
image

 

LG در این بخش بسیار خوب کار کرده است و از نظر دیداری رابط سری S را واقعا زیبا کرده است. همه چیز اعم از صفحه اصلی گوشی ، منوها ، پنجره ها و... به خوبی به دستورات کاربر حساس هستند و اجرای جلوه های متحرک گوشی هم با استفاده از موتور گرافیکی آن به نرمی انجام می گیرد.

صفحه مربوط به قفل هم این بار تغییر کرده است وبسیار دوست داشتنی تر شده است . مکانسیم Slide to Unlock در گوشی های iPhone و گوشی های مبتنی بر آندروید به کار رفته بود ، اما LG BL40 New Chocolate  جهت آن را از کناره ها به سمت بالا تغییر داده است . به پایین صفحه فشار آورده و صفحه قفل را به سمت بالا می کشید تا صفحه اصلی گوشی نمایان گردد.

صفحه قفل آخرین رویدادهای رخ داده را هم نمایش می دهد.

 

image
 
image

 

صفحه قفل رابط  کاربری BL40 New Chocolate به کنترل های حرکتی مشابه آنچه در گوشی های سامسونگ از آن بعنوان Smart Unlock یاد می شود ، هم حساس است. شاید کنترل های لمسی جالب تر باشند اما این کنترل ها هم به اندازه خودشان جذاب هستند. می توانید 9 کارایی را با استفاده از کنترل های حرکتی و بلافاصله بعد از باز کردن قفل گوشی اجرا کنید.

 

image

 

 این ها شامل مخاطبین ، تاریخچه تماس ها ، هشدارها ، پیام رسانی ، ایمیل ، گالری ، رادیو FM ، سازمان دهنده و یادداشت ها می شوند. می توانید از میان 12 الگوی کنترل حرکتی تعریف شده ، یکی را برگزینید.

رابط کاربری Cube مثل همیشه پایه این رابط کاربری به شمار می رود اما نمی توان آنرا یک مکعب به تمام معنا دانست. چهار صفحه اصلی به چهار وجه یک بلاک سه بعدی دراز تخصیص داده شده اند ، یک مکعب ساده می توانست با توجه به تناسب 21:9 صفحه بسیار کوچک به نظر بیاید.در ادامه این بلاک را با همان نام مکعب یا Cube خطاب خواهیم کرد.

در نخستین وجه مکعب صفحه اصلی مربوط به Widget ها قرار گرفته است . مجموعه ای از Widget ها که در گوشی های قبلی LG شاهد ارائه آنها بوده ایم در اینجا هم دیده می شوند. برخی از این Widget ها widget های مخصوص یادآوری ، ساعت آنالوگ ، تقویم ، ساعت جهانی ، WeatherBug ، میانبری به بازی ها ، رادیو FM ، یادداشت ها ، اطلاعات و ماشین حساب هستند. همانطور که انتظار دارید با صفحه نمایش بزرگتر گوشی کار با Widget ها و میانبرها بسیار آسان تر خواهد بود. متاسفانه امکان دانلود Widget های جدید وجود ندارد. در مقایسه با رابط کاربری TouchWiz شرکت سامسونگ می توان عدم امکان دانلود Widget های جدید را عمده ترین مشکل این بخش به حساب آورد.

در بالای مکعب ، LG جای صفحه غیرکاربردی Multimedia را به مرورگری جدید داده است . در این بخش امکان Bookmark صفحات همانند آنچه که در iPhone شاهد آن بوده ایم هم وجود دارد.

 

image
 
image

 

صفحه بعدی مکعب به عنوان صفحه اصلی مخاطبین عمل می کند که مخاطبان مورد علاقه شما را با جلوه ای خاص و به صورت چرخان نشان می دهد و امکان دسترسی سریع به ارسال پیام یا تماس با مخاطب را هم فراهم می کند. تمامی شماره ها و آدرسهای ایمیل براحتی قابل دستیابی هستند و امکان دسترسی سریع به تماس های صوتی و تصویری و گزینه های ویرایش برای کاربران مهیا شده است.

 

image
 
image

 

و در آخر باید به صفحه میانبرها اشاره کنیم که فضایی خالی برای قرارگیری میانبرهایی به نرم افزارهای مختلف را فراهم می نماید. به دلیل شلوغی بیش از حد منوی اصلی ، استفاده از صفحه اصلی میانبرها به منظور دسترسی سریع تر به نرم افزارهای مختلف بسیار مفید است.

 

image

 

با ضربه زدن به نوار وضعیت گوشی در بالای صفحه منوی نیمه شفاف نمایش داده می شود که امکان فعال یا غیر فعال کردن بلوتوث و Wi-Fi، تغییر پروفایل ها و مشاهده رویدادهای اخیر  را فراهم می کند .

 

image

 

این بار Task manager به کاررفته در گوشی بسیار کاربر پسندتر است و مشابه task manager به کار رفته در گوشی های هوشمند مجهز به سیستم عامل سیمبین عمل می کند. با فشردن یک کلید ، منوی باز شونده ای نمایان می شود که نرم افزارهای در حال اجرا را نمایش می دهد و می توانید بین آنها سوییچ کنید یا به اجرای آنها خاتمه دهید.

 

image

 

عکس های پس زمینه صفحه اصلی هم به خوبی با اندازه صفحه نمایش وفق داده شده اند. در منوی تنظیمات مربوط به صفحه گزینه های متفاوتی برای تنظیم عکس پس زمینه می یابید. می توانید عکس پس زمینه مربوط به هر صفحه را که بخواهید فعال یا غیرفعال کنید اما امکان انتخاب عکس های جداگانه برای این صفحات وجود ندارد.

 

image
 
image

 

با استفاده از میانبری اختصاصی می توان به منوی اصلی LG BL40 New Chocolate  دست پیدا کرد. این منو از همان طرح بندی چهار سطری قابل پیمایش استفاده می کند . با بهره گیری از چنین ساختاری تمام آیتم های منوی اصلی بدون پرش از لبه ای به لبه دیگر قابل دستیابی هستند.

مثل همیشه ، با چرخاندن گوشی ، منوی اصلی به صورت افقی تمام صفحه را پر می کند و دیگر نیازی به پیمایش سطری منو هم ندارید.اگرچه این بار برچسب های مربوط به آیکن ها دیگر نمایش داده نمی شوند.

آیکن های منوی اصلی New Chocolate ظاهری سه بعدی و جلوه هایی گرافیکی دارند اما می توانید در صورت تمایل از همان آیکن های قدیمی تر دو بعدی هم استفاده کنید. تم دو بعدی مورد استفاده در این گوشی به شکل تم های سیاه و سفید استفاده شده در Prada2 است و ما انتظار کار بهتری از LG در این بخش را داشتیم. منوی سه بعدی هم بسیار رنگارنگ شده است اما قطعا یکی از دلایلی که باعث استفاده از رنگ های متنوع در این بخش شده است ، نمایش قدرت  و توانمندی صفحه نمایش AMOLED گوشی بوده است.

 

image

 

image
 
image

 

دفترچه تلفن
 

رابط کاربری سری S به دفترچه تلفنی جذاب مجهز است. فهرست مخاطبان با جداساز های مخصوصی که در بین حروف الفبا به کار می روند از هم جدا می شوند.  هر فیلد یک تصویر ، یک اسم و یک دکمه سبز برای برقراری سریع تماس دارد. برای مشاهده تمامی جزئیات تماس روی نام مخاطب کلیک می کنید و جزئیات در بین دو مخاطب در همان صفحه به نمایش در می آیند. در این بخش می توانید به کلیدهای متفاوتی برای تماس ها ، پیام ها و ویرایش مخاطبان دست پیدا نمایید.

نوآوری صورت گرفته در صفحه جزئیات مخاطبان نمایش تمامی ایمیل ها ، تماس ها و پیام هایی است که با مخاطب مورد نظرصورت گرفته اند.

مثل اکثر دفترچه تلفن های گوشی های لمسی و LG GC900 Viewty Smart  ، این گوشی  هم به خوبی برای سازگاری با رابط لمسی بهینه شده است.پیمایش حرکتی که از آن در اینجا با عنوان پیمایش ضربتی هم یاد شده است ، تنها به ضربه کوچکی از جانب کاربر برای شروع پیمایش نیاز دارد. این پیمایشگر خیلی خوب  و روان کار می کند و بهترین پیمایش گری است که تابه حال در گوشی های LG شاهد عرضه آن بوده ایم.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

یک گزینه جستجو نیز در بالای فهرست های تماس وجود دارد. نکته خوب این است که این گزینه جستجو بدون در نظر گرفتن جایی که اکنون در دفترچه تلفن هستید ، همواره نمایش داده می شود. در این جا LG به خوبی از اندازه بزرگتر صفحه نمایش استفاده کرده است. هیچ کدام از گوشی های مجهز به رابط کاربری سری S یا حتی iPhone چنین امکانی را ارائه نمی دادند.

دیگر امکان افزودن مخاطبین با استفاده از کلید ستاره موجود در لیست به صفحه مخاطبین مورد علاقه وجود ندارد . این کلید همچنان در این بخش قرار دارد اما دیگر نیازی نیست که از آن برای انتخاب مخاطبین مورد علاقه استفاده کنید و براحتی با استفاده از صفحه مخاطبان این امکان برای شما فراهم شده است.

 

قابلیت های تلفنی
 

همانطور که انتظار می رفت ، LG BL40 New Chocolate   تماس های تلفنی را به خوبی و بدون نقص اداره می کند . شماره گیری با استفاده از صفحه کلید لمسی بر روی صفحه ممکن می شود.

 

image
 
image

 

image

 

کلید میانبر سبز رنگ که در شماره گیر گوشی وجود دارد مستقیما شما را به بخش گزارش تماس ها هدایت می کند . با درج شماره این کلید برای برقراری تماس استفاده می شود. همچنین امکان دسترسی به تاریخچه تماس ها از منوی اصلی هم وجود دارد.

البته ما  روش اول را به دلیل سرعت نسبتا بالای دسترسی به گزارش تماس ها ترجیح می دهیم. فهرست تماس های اخیر احتمالا جز بخش های پر استفاده است پس استفاده از راهی سریع تر (مثل تعبیه یک کلید سخت افزاری ) می توانست بسیار مفید تر باشد.

رد کردن و پذیرش تماس ها هم نیازمند کلید هایی سخت افزاری هستند. اگر LG نمی خواست که کلید سخت افزاری مخصوصی برای انجام این کار ارائه کند می توانست از کلید روشن / خاموش گوشی برای رد تماس های دریافتی استفاده نماید. در حال حاضر تنها راه های انجام این کار استفاده از کلیدهای مجازی روی صفحه است که چه بخواهیم و چه نخواهیم در برابر تابش مستقیم نور آفتاب خیلی واضح نیستند.

 

image

 

LG BL40 از شماره گیری هوشمند هم پشتیبانی می کند اما این بخش بیش از هر بخش دیگری از گوشی مایوس کننده است. شماره گیری هوشمند استفاده شده در LG BL40 New Chocolate  تنها در بین مخاطبینی به جستجو می پردازد که شماره آن ها شامل ارقام درج شده است. این امکان به دلیل اینکه اغلب افراد حتی قسمتی از شماره مخاطبان را هم به خاطر نمی سپارند ، تقریبا بلا استفاده می گردد. علاوه بر این جستجو در میان مخاطبینی که اخیرا با آن ها تماس داشته اید هم گزینه خوبی به شمار می رود.

LG BL40 در تست کارآیی اسپیکر گوشی امتیاز بسیار خوب را کسب نمود.

 
پیام رسانی
 

دو بخش بزرگ منوی اصلی ، بخش های ایمیل و پیام رسانی هستند. LG BL40 New Chocolate    از ارسال و دریافت SMS ، MMS و ایمیل پشتیبانی می کند. بخش های  SMS و MMS از یک ویرایشگر مشترک استفاده می کنند.

 

image

 

پیام ها بخوبی در لیست ها سازماندهی شده و بر اساس تاریخ مرتب می شوند.  می توانید آنها را بر اساس SMS ، MMS یا یادآورها فیلتر کنید.  مثل همیشه ، Inbox مکان پیش فرضی است که در هنگام ورود به بخش پیام رسانی با آن روبرو می شوید اما می توان این گزینه را به Outbox ، Sent ، Drafts یا My folders تغییر داد. گزینه ای هم برای مشاهده پیام ها به صورت Threaded وجود دارد.

برای تایپ کردن می توانید از صفحه کلید معمولی گوشی استفاده کنید . همچنین با چرخاندن گوشی به صورت افقی صفحه کلید QWERTY نمایان می شود و می توانید از آن بهره بگیرید. بازخورد خوبی در هنگام تایپ از سمت کلیدها وجود دارد و کلیدها به اندازه کافی بزرگ هستند تا کمتر دچار اشتباه شوید. با ضربه زدن روی هر کاراکتر مثل آیفون در شکلی خاص آن کاراکتر نمایش داده می شود . صفحه نمایش بزرگتر باعث شده است که فضای کافی برای قرارگیری میانبرهای favorites و Contacts هم در صفحه مربوط به پیام ها وجود داشته باشد که به جای کلید های مربعی کوچک پیشین قرار گرفته اند.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

انجام تنظیمات ایمیل ها در گوشی LG  BL40 New Chocolate  به راحتی و بدون زحمت انجام می شود. افزودن یک حساب کاربری ایمیل با توجه به تنظیمات هوشمند به آسانی صورت می گیرد. برای مثال در مورد حساب های کاربری Gmail ، تنها کاری که باید انجام می شد درج نام کاربری و کلمه عبور بود و گوشی تنظیمات را به طور خودکار دانلود می کرد.

می توانید تنظیمات مربوط به ایمیل را به طور دستی هم وارد کنید و گزینه های مناسبی هم برای این منظور در نظر گرفته شده است که از هر دوی پروتکل های POP3 و IMAP4 پشتیبانی می کند .می توانید گوشی را برای به روز رسانی ایمیل ها در فواصل زمانی خاص تنظیم نمایید. بخش ایمیل از استاندارد SSL هم پشتیبانی می کند.

برای استفاده بهتر از تناسب غیرمعمول صفحه نمایش ، بخش ایمیل کاملا ظاهری جدید پیدا کرده است. در حالت عمودی این بخش به همان صورت قدیمی رابط کاربری سری S نمایش داده می شود اما با چرخاندن گوشی به صورت افقی رابطی جدید که کار با آن ها بسیار آسانتر است به نمایش در می آید. سرتیترهای ایمیل ها در ستونی در سمت چپ صفحه نمایش نشان داده می شوند و بخش پیش نمایش پیام ها در سمت راست اجازه خواندن ایمیل انتخاب شده را به کاربر می دهد. این رابط مشابه صفحه استاندارد نرم افزارهای مدیریت ایمیلی چون Outlook یا ThunderBird است و مطمئنا قابل توجه بسیاری از افراد قرار خواهد گرفت که علاقمندند تجربه ای همانند مرور ایمیل ها در کامپیوترشان در گوشی موبایل داشته باشند.

 

image

 

image
 
image

 

حداکثر اندازه ضمیمه برای ایمیل های ارسالی و ایمیل های دریافتی 2.2 مگابایت است که دو برابر این میزان در گوشی های پیشین سری S به شمار می رود.

 

image
 
image

 

image

 

مثل همیشه ، از فرمت هایی چون ZIP یا RAR در این گوشی هم پشتیبانی نمی شود اما امکان ذخیره آن ها روی حافظه گوشی به محض دریافت آنها وجود دارد. فایل های MS Office و PDF می توانند توسط خود گوشی باز شده و مرور شوند.

با یکبار دانلود کردن ایمیل ها می توانید از قابلیت جستجو برای یافتن ایمیلی خاص استفاده کنید . امکان مرتب سازی پیام ها بر اساس فیلتر هایی چون تاریخ ، فرستنده ، درجه اهمیت ، خوانده شده یا خوانده نشده ، موضوع ،اندازه و... وجود دارد. گزینه ای هم برای نشانگذاری چند ایمیل به صورت همزمان به صورت خوانده شده در این گوشی تعبیه شده است.

متاسفانه بخش پیام رسانی LG BL40 New Chocolate  هیچ امکانی در مورد سرویس های شبکه های اجتماعی ارائه نمی کند . این مورد با توجه به اینکه حتی گوشی های ارزان قیمت LG همانندLG Pop و LG GW520 از شبکه های اجتماعی پشتیبانی به عمل می آورند , عجیب به نظر می رسد.

 

امکانات چند رسانه ای
 

LG BL40 New Chocolate حافظه داخلی ای به اندازه یک گیگابایت داردکه با استفاده از اسلات کارت حافظه microSD قابل افزایش است. بخش مدیریت فایل ها در LG BL40 New Chocolate با عنوان My Stuff در منوی اصلی نشان داده می شود. در این بخش پوشه های پیش فرضی ایجاد می شوند اما خود شما هم می توانید پوشه هایی جدا از آنها ایجاد کنید و به ذخیره فایل ها یتان در آن ها بپردازید.

حتی در صورتی که فایل های زیادی روی کارت حافظه داشته باشید (برای مثال ما حدود 800 عکس روی کارت حافظه داشتیم) مرور فایل ها در کل سریع انجام می شود.

 

image
 
image

 

گالری
 

LG BL40 New Chocolate بنا به حالت قرار گیری گوشی از دو حالت متفاوت گالری برخوردار است . در حالت عمودی ویدیوها و عکس ها در حالتی مشبک نمایش داده می شوند که بوسیله تاریخ ، نام یا نوع مرتب شده اند و در حالت افقی در حالتی با فضای خالی بیشتر نمایش داده می شوند.

 

image

 

image
 
image

 

گالری افقی سه بعدی بر خلاف LG Arena تغییر کرده است. در حالیکه در رابط کاربری سری S قبلی تنها می شد سه عکس را در هر زمان مشاهده کرد ، در اینجا می توان عکس های بیشتری را در آن واحد دید و همچنین امکان تغییر زاویه دید و سطح بزرگنمایی هم ایجاد شده است. گرچه تلاش طراحان این رابط قابل ستایش است اما این طرح بندی جدید کمی بهم ریخته است و تقریبا کاربرد خاصی ندارد.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

با توجه به پشتیبانی صفحه نمایش لمسی خازنی LG BL40 New Chocolate از فناوری مالتی تاچ می توانید به همان شکلی که در Iphone یا HTC Hero روی عکس ها زوم می کردید ، در این جا هم عمل بزرگنمایی را انجام دهید.

با استفاده از سنسور شتاب سنج گوشی حالت نمایش تصاویر با توجه به چرخش گوشی تغییر می کند.

 

image
 
image

 

image

 

غیر از گزینه های معمولی چون تغییرنام ، حذف ، چاپ ، ارسال و اطلاعات در گالری یک حالت اسلاید شو هم تعبیه شده است. می توان فاصله های زمانی و ترتیب نمایش عکس ها (تصادفی یا غیرتصادفی)راتغییر داد.جلوه های انتقالی به صورت تصادفی انتخاب می شوند و نمی توان حالتی اختصاصی را برای نمایش اسلاید در نظر گرفت.

 

پخش کننده موسیقی
 

پخش کننده موسیقی LG BL40 New Chocolate  از طریق منوی اصلی گوشی یا با استفاده از کلید اختصاصی نرم افزار در کناره گوشی قابل دستیابی است. می توانید آهنگ ها را بوسیله نام آهنگ ، عنوان آلبوم سبک و یا رتبه بندی مرتب نمود. نام آهنگ در حال پخش ، Album art  و نام خوانندگان به همراه آهنگ های بعدی و قبلی در صفحه این نرم افزار نمایش داده می شوند.

یک کلید بزرگ Shuffle برای پخش آهنگ ها با ترتیب تصادفی هم در بالای لیست پخش خودنمایی می کند.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

با استفاده از سنسور شتاب سنج ، حالت نمایش پخش کننده موسیقی با چرخش گوشی تغییر می کند. در اینجا هم ظاهر نرم افزار تغییر کرده است و از صفحه ای چرخان برای نمایش آلبوم های موجود استفاده می شود.

 

image

 

حالت های اکولایزر متفاوتی در این نرم افزار تعبیه شده اند ، اگرچه هیچ کدام از آنها را نمی توان تغییر داد  . در میان آنها یکی توجه ما را به خود جلب کرد. این حالت ، حالت Dolby For Mobile بود که صدا را قوی تر و خاص تر می نمود. با گستره وسیعی که این حالات در اختیار شما قرار می دهند ، اطمینان داریم که حالت مورد نظرتان را خواهید یافت.

 

image

 

پخش کننده ویدیویی
 

در حالیکه پخش کننده موسیقی نسبت به Arena  یا Crystal تغییر زیادی نکرده است اما پخش کننده ویدیویی کاملا متحول شده است.

 

image

 

image

 

در پشتیبانی از فرمت های ویدیویی با یک نکته عجیب روبرو شدیم. در حالیکه در نمونه اولیه در اختیار ما که در بررسی مقدماتی گوشی از آن استفاده کردیم گوشی می توانست تمامی ویدیوهای با فرمت DivX (حتی با کیفیت HD)را که به آن انتقال دادیم پخش کند، اما پخش ویدیوهایی با  فرمت XviD تقریبا تصادفی صورت می گرفت.

نمونه ای که اکنون در اختیار ماست اصلا قادر به پشتیبانی از هیچ کدام از فرمت های ویدیویی با رزولوشن HD یا بالاتر از D1 نیست. همچنین تصور می کنیم محدودیت هایی هم برای نرخ پخش ویدیوها اعمال شده است. بنابراین نمی توان حتی با داشتن رزولوشن بالای صفحه نمایش  موفقیت گوشی را در این بخش تضمین کرد. ویدیوها با نرخ فریم بالا اصلا روی گوشی پخش نمی شوند در حالیکه همین فایل ها در نمونه اولیه گوشی به راحتی پخش می شدند.

به هرحال اکثر ویدیوهای با فرمت DivX/XviD با رزولوشن D1 یا پایین تر از آن بدون هیچ مشکلی پخش شدند و هیچ نقصی در پخش آن ها توسط گوشی وجود نداشت. تناسب 21:9 صفحه نمایش در این مورد فوق العاده به نظر می رسید. تجربه تماشای ویدیوها در LG BL40 New Chocolateبه حدی لذت بخش است که به شما هم توصیه می کنیم حتما آنرا تجربه کنید.

 

image
 
image

 

میانبر سریعی برای عملکرد خروجی تلویزیون در نظر گرفته شده است و در صورت تمایل می توانید با استفاده از این قابلیت به تماشای ویدیو هادر صفحاتی بزرگتر بپردازید.

قابلیت جالب دیگر ، قابلیت انتخاب قسمت های ویدیوست. اگر ویدیوی مورد نظر شما دارای چندین قسمت یا Chapter باشد آنها را به صورت پیش نمایش هایی کوچک در پایین صفحه ملاحظه خواهید نمود.

 

image

 

Dolby Mobile در نرم افزار پخش کننده ویدیویی هم در دسترس است اما به طور پیش فرض غیرفعال شده است. مسلما استفاده از این حالت به همراه هدست بهترین کارآیی را به همراه خواهد داشت.

گزینه دیگری هم برای ثبت عکس از ویدیوهای در حال پخش در نظر گرفته شده است . همچنین امکان ویرایش کلیپ ها در این گوشی تعبیه شده است . با استفاده از ویرایشگر ویدیویی می توانید اعمالی چون برش زدن فیلم ها یا ادغام آنها را انجام دهید. می توان به فیلم ها افکت ها ، متن و تصویر هم اضافه کرد. تصور می کنیم استفاده از این امکانات به همراه فیلمهای ضبط شده توسط LG BL40 New Chocolateبهترین کارکرد را دارد.

 

 

image

 

image

 

رادیو FM
 

BL40 با یک رادیو FM عرضه می گردد که می تواند هم در  حالت هدست و هم در حالت بلندگو پخش شود. در هردوی این موارد باید هدست را به گوشی متصل نمود . در حالت بلندگو هدست بعنوان آنتن رادیو عمل خواهد کرد.

این رادیو می تواند تا شصت ایستگاه رادیویی را در خود ذخیره کند و با استفاده از RDS می توان فرکانس های جایگزین را هم برای ایستگاه های رادیویی ذخیره نمود. حرکت بین ایستگاه های رادیویی به آسانی انجام می گیرد و در زیر پنجره اصلی به دو ردیف از کلیدها برای کنترل رادیو دست می یابید.

در هنگام اجرا شدن رادیو در پس زمینه می توانید آنرا با استفاده از Widget مخصوص بخودش در صفحه اصلی کنترل کنید.

مشخصه دیگری که در لیست ویژگی های LG BL40 New Chocolate جلب توجه می کند ، فرستنده FM است. که به شما اجازه می دهد تا آهنگ در حال پخش توسط گوشی را بوسیله هر گیرنده FM مثل ضبط ماشین دریافت کنید. گستره  استفاده شده در  این گوشی هم مانند LG Arena  محدود است و اگر آنتن ماشین را برای مثال در پشت قرار دهید احتمالا در دریافت سیگنال ها دچار مشکل خواهید شد. اما میزان فاصله می تواند بنا به قدرت گیرنده FM متغیر باشد.

 

image
 
image

 

مثل همیشه از بلوتوث استریو هم پشتیبانی صورت می گیرد و می توانید با بهره گیری از این امکان از طریق هدست های بی سیم هم به آهنگ های مورد علاقه تان گوش کنید. اگر به استفاده از هدست هایی که همراه با گوشی عرضه میشوند علاقه ای ندارید ، با توجه به سوکت صوتی 3/5 میلی متری می توانید از هدست های دلخواه تان استفاده نمایید.

 

کیفیت صدا
 

کیفیت صدای LG BL40 New Chocolate بسیار عالی است و در بسیاری از بخش های خواندن فرکانس ها در تست صدای ما امتیاز بالایی کسب کرد. همانطور که انتظار می رفت این گوشی تنها فاصله کمی با LG KM9000 Arena داشت. اما این تفاوت اصلا به چشم نخواهد آمد.

تنها مشکل بزرگ با کیفیت صدای BL40 این است که خروجی صدای آن صداهای بم را نادیده می گیرد که احتمالا به دلیل به کارگیری فیلتری برای بهبود کیفیت صدا در هدست ها بوده است.

اما LG BL40 در تغییر شکل فرکانس ها ، مکالمه متقابل ، سطح نویز و دامنه پویا بسیار عالی عمل می کند. در کل هارمونی فرکانس ها تحت کنترل نگهداشته می شود  .

 

image

 
پخش ویدیویی آنلاین
 

LG BL40 New Chocolate بخوبی با YouTube یکپارچه شده است و بنابراین می توانید ویدیوها را به طور مستقیم از گوشی به YouTube  آپلود کنید. به خاطر داشته باشید که این گزینه تنها در نرم افزار پخش کننده ویدیویی وجود دارد و در File Manager گوشی از آن خبری نیست.

متاسفانه مرورگر وب رابط کاربری سری S یا سایر گوشی های LG از فایل های فلش پشتیبانی نمی کنند. بنابراین نمی توانید به تماشای ویدیوهای YouTube در نسخه دسکتاپی آن بپردازید . تنها راه تماشای ویدیوهای موجود در این سایت ، استفاده از نسخه موبایلی سایت به آدرس m.youtube.com است.

متاسفانه LG BL40 New Chocolate تنها اجازه تماشای ویدیوهای آنلاین را از طریق ارتباطات EDGE یا UMTS فراهم می آورد و حتی در این مورد نمی توانید از Wi-Fi استفاده کنید. مشکلی همانند این که امکان تماشای ویدیوهای Youtube از طریق اتصالات Wi-Fi مهیا نبود در گوشی Crystal هم مشاهده می شود. این مشکل در گوشی هایی چون Viewty Smart ، Arena ، Prada2 و Renoir  هم دیده شد . آیا افزودن این امکان برای LG به امری غیرممکن بدل گشته است؟

و به دلیل اینکه اکثر کاربران از این حقیت آگاه نیستند ، ترفندی در این جا بیان می کنم. برای تماشای ویدیوهای آنلاین از قبیل ویدیوهای یوتیوب ، باید تنظیمات اختصاصی  این بخش را از پروفایل موبایل انجام دهید. برای این منظور ، باید به آدرس Settings row>Connectivity>Streaming Setting مراجعه کنید.

 

5 مگاپیکسل شکلات
 

LG BL40 New Chocolate به یک دوربین 5 مگاپیکسلی با لنز دارای تاییدیه Schnieder-Kreuznach  به همراه یک فلاش LED مجهز است . این دوربین می تواند عکس هایی با حداکثر رزولوشن1920*2560  پیکسل ثبت کند و از قابلیت هایی چون لرزش گیر، برچسب گذاری جغرافیایی ردیابی چهره و تشخیص لبخند برخوردار است.

LG BL40 New Chocolate از یک رابط کاربری مشابه آنچه در  Viewty Smart به کار رفته بود ، استفاده می کند . می توانید با استفاده از نوار وظیفه موجود در سمت چپ منظره یاب به تنظیمات دست پیدا کنید. در این بخش کلیدهایی مجازی برای تنظیمات صحنه ، فلاش ، حالت فوکوس ، تنظیمات پیشرفته و کلید صفحه اصلی قرار گرفته اند.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

منوی تنظیمات پیشرفته دوربین LG BL40 New Chocolate به صورت عقربه ای نشان داده می شود و با انتخاب هر گزینه ، تنظیمات مربوط به آن در سمت راست منظره یاب نمایش داده می شوند. این رابط بسیار کاربر پسند ، خوب و کاربردی است.

نوار دیگری در سمت راست منظره یاب به چشم می خورد. در این بخش کلید مجازی شاتر و کلیدهای خروج و گالری قرار داده شده اند. این قسمت به صورتی ثابت قرار گرفته است و شفاف هم نیست . این بخش به این دلیل ثابت است که تفاوت تناسب صفحه و عکس واقعی ثبت شده را جبران نماید.

دو نوار پیمایش در سمت راست صفحه به چشم می خورد. که یکی از آنها برای بزرگنمایی و دیگری برای تنظیم روشنایی صفحه به کار می روند.

بهتر است نگاهی به تنظیمات در دسترس بیاندازیم. اول باید به مجموعه های استاندارد تنظیمات چون تراز سفیدی ، حالت های پیش فرض صحنه ها ، افکت های رنگی ، لرزش گیر تصاویر ، ISO و Exposure Compensation اشاره کنیم. حالت اختصاصی ماکرو اجازه ثبت عکس های بهتر از فاصله نزدیک را فراهم می کند.متاسفانه نه برای منوی تنظیمات صحنه ها و نه برای حالت ماکرو میانبری در صفحه قرار داده نشده است. برای دستیابی به این تنظیمات باید در منوها جستجو کنید.

LG BL40 New Chocolate حالت عکاسی مداوم خوبی دارد که می تواند بصورت پیاپی شش عکس با رزولوشن کامل ثبت کند و سپس می توانید از میان آنها بهترین گزینه را انتخاب و ذخیره کنید.

حالت پانوراما هم شایسته توجه است. LG BL40 New Chocolate میتواند تا 12 عکس با رزولوشن 480 X 640 پیکسل ثبت نماید که به طور خودکار به یکدیگر الصاق می شوند. همانطور که گفته شد الصاق عکس ها به یکدیگر به صورت خودکار انجام می گیرد و نتیجه عکسی فوق العاده واید با عرض 480 پیکسل است. اگر این امکان می توانست با تعداد کمتری عکس هم به ثبت عکس های پانوراما بپردازد ، کارآیی آن بهبود پیدا می کرد.

با استفاده از گیرنده GPS می توانید مختصات GPS را در عکس هایتان داشته باشید. بعد از انتشار این عکس ها در سرویس های به اشتراک گذاری عکس ها که قادر به پشتیبانی از برچسب گذاری جغرافیایی هستند(مانند Picasa و Flicker) می توانید محل ثبت عکس را هم مشاهده کنید.

از قابلیت های دیگری که اغلب به همراه دوربین های گوشی های پیشرفته شاهد ارائه آن هستیم می توان به قابلیت های ردیابی و تشخیص چهره اشاره کرد.بر خلاف دوربین های دیجیتال BL40 تنها می تواند در آن واحد به رد گیری و شناسایی یک چهره بپردازد.

این قابلیت تشخیص چهره با عرضه قابلیت تشخیص لبخند کامل می شود. بعد از فعال شدن این حالت دوربین به حالت ثبت عکس می رود و به محض تشخیص لبخند عکس ثبت خواهد شد . در این حالت بعد از فشردن کلید شاتر عکس ثبت نمی شود و باید منتظر لبخند باشید.

گزینه دیگری موجود در دوبین عکاسی BL40 Beauty Shot است که حدس می زنیم در کل مورد استقبال واقع شود. این حالت ، به پوست جلوه ای محو شده می دهد و باعث می شود که تون های رنگی بهتری را در پورتره ها شاهد باشیم.

LG BL40 New Chocolate همچنین از افکت های متنوع رنگی هم برخوردار است که به گرما یا سرمای صحنه افزوده و آنرا بهبود می دهند

و در آخر باید به گزینه Out Of Focus اشاره کنیم که پس زمینه را مانند آنچه دوربین های DSLR انجام می دهند ، از فوکوس خارج کند.

شاید برخی از این گزینه را براحتی بتوان توسط نرم افزارهای ویرایش عکس در کامپیوتر انجام داد، اما اگر شما هم جزو افرادی هستید که نمی  خواهند وقت شان را برای پردازش های بعد از ثبت تصویر هدر دهند ، باید شما را به استفاده از این دوربین تشویق کنیم چراکه به راحتی می توانید چنین عکس هایی را پیش از پردازش در اختیار داشته باشید.

LG BL40 New Chocolate عکس هایی با جزئیات بالا و رنگ هایی زنده ثبت می کند. سطح نویز قابل تحمل است و تنها گاهی اوقات از سطح معمول تجاوز می کند. در بعضی از ناحیه های عکس ها وضوح بیش از حدی به چشم می خورد. اما این نواحی آنقدر کوچک و نادرند که مسلما حتی در اغلب اوقات متوجه آنها هم نخواهید شد.برخی جنبه ها به کار بیشتری نیاز دارند  اما در کل احساس ما راجع به کیفیت تصاویر مثبت می ماند.

 

ضبط ویدیویی
 

متاسفانه آنچه در مورد عکاسی با دوربین این گوشی گفته شد در مورد فیلمبرداری با آن چندان صادق نیست. در کل فیلم های ضبط شده با دوربین BL40 فاجعه بارند.انتظار می رفت که  گوشی بتواند ویدیوهایی با رزولوشن VGA و نرخ 30  فریم در ثانیه ضبط کند اما به جای آن با رزولوشن CIF و تقریبا نیمی از 30  فریم در ثانیه روبرو می شویم.

 

image
 
image

 

امکانات ارتباطی
 

امکانات ارتباطی بی سیم فراوانی در LG BL40 New Chocolate تعبیه شده است . پشتیبانی چهاربانده از GSM/GPRS/EDGE  و HSPDA با سرعت 7.2 مگابیت بر ثانیه جز این امکانات هستند.

این گوشی از گزینه های ارتباط محلی همانند بلوتوث و Wi-Fi هم پشتیبانی به عمل می آورد. Wi-Fi رابط ساده ای دارد . شبکه مورد نظرتان را انتخاب می کنید کلمه عبور را تایپ می کنید و به همین راحتی می توانید از این امکان لذت ببرید. البته گزینه های اضافی زیادی هم برای کاربرانی که به آنها نیاز خواهند داشت در این بخش تعبیه شده است.

مهم ترین و آخرین نکته ای که باید یادآور شویم این است که هر نرم افزار جاوایی که نیاز به استفاده از اینترنت دارد در ابتدا پیغامی مبنی بر استفاده از شبکه های UMTS یا Wi-Fi نمایش می دهد  که گزینه فوق العاده ای است و برای مثال با بهره گیری از آن می توانید به همراه شبکه های Wi-Fi ازنرم افزار Google Maps  هم استفاده کنید.

LG BL40 New Chocolate با یک پورت استاندارد MicroUSB برای شارژ گوشی و انتقال داده به آن عرضه می گردد. در حالت انتقال داده می توانید از حالت Mass Storage استفاده کنید که اجازه دسترسی به کارت حافظه را فراهم می کند و آنرا به صورت درایوی در کامپیوتر به نمایش در می آورد.

البته با استفاده از این حالت به حافظه داخلی LG BL40 New Chocolate دسترسی نخواهید داشت و برای دسترسی به آن  باید گوشی را در حالت LG PC Suit IV به کامپیوتر متصل کنید.

 

image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

با استفاده از سوکت استاندارد 3/5 میلی متری می توانید از هدست های مورد علاقه و دلخواهتان به همراه گوشی استفاده کنید. گرچه با این کار دیگر امکان استفاده از میکروفن برای تان وجود نخواهد داشت که در هدست اصلی همراه گوشی تعبیه شده بود. این گوشی هم از همان هدست هایی برخوردار است که به همراه LG Arena عرضه شده بودند . آنها سفید رنگ هستند و به قدری خوبند که بتوانند شما را راضی نگهدارند.

می توانید با استفاده از خروجی تلویزیون LG BL40 New Chocolate را به یک مانیتور خارجی در حالت های PAL یا NTSC متصل کنید.

 

مرورگر وب
 

مرورگر وب به کار رفته در LG BL40 New Chocolate از همان نوعی است که در رابط های پیشین سری S به کار رفته بود و تنها در تناسب صفحه نمایش با آنها تفاوت داد. پیمایش و Panning نسبت به قبل کمی بهبود یافته اند و روان تر از قبل کار می کنند.

LG BL40 New Chocolate از بزرگنمایی با نیشگون یا Pinch Zooming  پشتیبانی می کند. LGدر این بخش کار قابل توجهی انجام داده است اما بزرگنمایی در گالری با روانی بیشتری نسبت به اینجا انجام می گیرد.در هر حال هنوز هم میتوان این مرورگر را بهترین مرورگر سری S دانست.

سرعت بارگذاری صفحات به قدر کافی سریع نیست. با استفاده از WiFi ، LG BL40 New Chocolate  به دوبرابر زمانی که آیفون برای بارگذاری صفحات نیاز داشت به این منظور نیاز دارد و در حال بارگذاری صفحات امکان خروج از مرورگر هم وجود ندارد.

 

image
 
image

 

image

 

کنترل های موجود در بالای صفحه به طور خودکار پنهان نمی شوند. تنها گزینه ای که امکان ناپدید کردن آن ها از صفحه را برای کاربران مهیا می کند استفاده از گزینه تمام صفحه در منوها یا چرخاندن گوشی به صورت افقی است. در این حالت سنسور شتاب سنج گوشی به خوبی کار می کند و صفحه وب را به صورت تمام صفحه نمایش می دهد.

امکان مفید دیگر اجازه باز بودن چندین صفحه به طور همزمان را برای کاربر فراهم می کند و با استفاده از گزینه Multi Window اجازه حرکت بین آنها را نیز به کاربر می دهد. روش انجام این کار مشابه این روش در مرورگر Safari گوشی iPhone است . گزینه دیگری که در این بخش برای راحتی کاربران در نظر گرفته شده است ، امکان ذخیره صفحات وب و مرور آن ها به صورت آفلاین است.

 

image

 

می توانید صفحات وب را به دنبال عبارتی خاص هم جستجو کنید . نخستین گزینه برجسته شده و با استفاده از کلیدهای بالا و پایین می توانید به کلمات یافت شده بعدی حرکت کنید.

 

image

 

قابلیتی هم وجود دارد که اجازه مشاهده پیش نمایش صفحات مرور شده را در تاریخچه مرورگر فراهم می کند. می توانید بین صفحات حرکت کنید و صفحه مورد نظرتان را با ضربه ای باز کنید متاسفانه همانطور که ذکر شد امکان مشاهده ویدیوهای آنلاین YouTube در مرورگر به دلیل عدم پشتیبانی آن از فایل های فلش  گوشی وجود ندارد .در بخش پخش کننده ویدیویی هم به این موضوع اشاره ای داشتیم و گفتیم که می توانید برای مشاهده این ویدیوها از نسخه موبایلی سایت استفاده کنید. فقط لازم است که تنظیمات مربوط به آن را انجام دهید.

 

سازمان دهنده
 

زمانبندی و برنامه ریزی بخش مهمی از رابط کاربری LG BL40 New Chocolate  را تشکیل می دهد و این گوشی برای تامین شدن این هدف چندین ابزار در خدمت شما قرار می دهد.

نرم افزار تقویم در این گوشی از نماهای هفتگی و ماهانه و لیست وظایف پشتیبانی می کند. هشدار های رویدادها می توانند تا یک هفته پیش از وقوع رویداد برای به صدا در آمدن تنظیم شوند.

 

image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

گزینه ای برای انتخاب روز شروع هفته از بین روز های یکشنبه و دوشنبه نیز وجود دارد. می توان روزهایی را بعنوان روزهای تعطیل انتخاب کرد تا هشدارها در آن روز به صدا در نیایند. می توان از این امکان برای تعطیلاتی مثل مرخصی ها که سالانه تکرار نمی شوند ، استفاده کرد.

 

image

 

image
 
image

 

نرم افزار To Do اجازه نگهداری وظایف با ترتیب اهمیت آنها را فراهم می کند. اگر این امکان کافی نبود می توانید از memo استفاده کنید.

 

image
 
image

 

LG BL40 New Chocolate   می تواند تا 500 رویداد ، 500 یادداشت در To do و 100 یادداشت معمولی  را  ثبت کند.می توان براحتی از این یادداشت ها ، در کارت حافظه فایل پشتیبان تهیه نمود.

گزینه دیگری که در سازمان دهنده یافت می شود، Date Finder  است. این بخش با رابط کاربری جذابش امکان انتخاب یک ماه و یک سال خاص را فراهم می کند. این رابط  شی ای چرخنده را نشان می دهد که با چرخش آن می توانید به ماه وسال موردنظر دسترسی پیدا کنید.

 

image

 

عملکرد نرم افزار Alarm هم همچون این نرم افزار در رابط های پیشین سری S است ، غیر از هشدار پیش فرض می توانید هرچند هشدار که می خواهید تنظیم نمایید. در این بخش به قسمت جذاب دیگری از رابط دسترسی پیدا می کنید: ساعتی آنالوگ که اجازه تنظیم زمان را برای شما فراهم می آورد. امکان استفاده از ساعت دیجیتال هم در این بخش برای افرادی که مایلند از آن استفاده کنند هم فراهم شده است . می توانید زنگ هشدار ، ویبره و مدت چرت زدن تان را هم در این بخش تنظیم کنید.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

یک ماشین حساب با رابط کاربری بهینه شده برای کار با صفحه لمسی و  گستره وسیعی از عملکردها در این بخش ارائه شده است . مبدل واحدها ، ساعت جهانی و Voice Recorder از دیگر نرم افزارهای این بخش هستند. Voice Recorder در ضبط صداها  محدودیت زمانی ندارد و صداهای ضبط شده با آن را می توان توسط ایمیل ، MMS یا Bluetooth انتقال داد.

 

image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

GPS
 

Google Maps مشهورترین نرم افزار نقشه های الکترونیکی برای گوشی های تلفن همراه است. این نرم افزار درBL40 New Chocolate  از پیش نصب شده است و از گیرنده GPS داخلی گوشی استفاده می کند. نسخه نصب شده این نرم افزار مخصوص این گوشی طراحی شده است و به خوبی با رزولوشن آن سازگار است.

 

image
 
image

 

image

 

اما نکته مهم تر اینکه بالاخره نرم افزار مقصدیابی کاملی در گوشی های LG ارائه شد . BL40 New Chocolate همراه با نسخه Wisepilot که برای LG طراحی شده است ، عرضه می گردد.  استفاده از این نرم افزار بسیار آسان است . Wisepilot از نقشه های NAVTEQ استفاده می کند. با این احوال بعید است به دنبال محلی باشید که در نرم افزار یافت نشود.

مثل سایر نرم افزارهای مقصدیابی Wisepilot هم امکاناتی چون محاسبه مسیر ، جستجوهای مشخص ، اطلاعات ترافیکی ، آب و هوا و... ارائه می دهد. البته این نرم افزار از راهنمای صوتی هم برخوردار است. می توانید به سایت Wisepilot که مختص کاربران LG ساخته شده است مراجعه کنید ، مسیرهای سفرهایتان را در کامپیوتر مشخص کرده و سپس آنرا به گوشی انتقال دهید. به خاطر داشته باشید که تمامی نقشه های Wisepilot هم مثل Google maps دانلود می شوند و اگربه شبکه بی سیم دسترسی ندارید باید هزینه آنها را هم بپردازید.

متاسفانه نرم افزار Wisepilot تنها به صورت آزمایشی با LG BL40 New Chocolate  عرضه می شود و تنها می توانید تا یک ماه از آن استفاده کنید. در کل مجوز سه ماهه استفاده از نرم افزار  برای تمامی اروپا به قیمت 25 یورو به فروش می رسد در حالیکه مجوز یک ساله برای این منطقه 70 یورو محاسبه خواهد  شد. برای دسترسی به امکاناتی اضافی چون دوربین های سرعت سنج به پرداخت ده یوروی دیگر نیاز دارید.

در ضمن ، Wisepilot  برای گوشی های Arena و Viewty Smart هم در دسترس است و اگر بخواهید می توانید نسخه ای آزمایشی از آنرا از سایت Wisepilot دانلود کنید.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

بازی ها و نرم افزارها
 

نرم افزار Picsel Vewer امکان مرور اسناد Word ، Excel، PowerPoint و PDF را فراهم می آورد .  بزرگنمایی به شیوه ی iPhone در این نرم افزار هم بخوبی کار می کند.

گزینه مفیدی امکان قرار دادن محتویات فایل در یک ستون منفرد را فراهم می نماید اما به نظر می رسد این امکان تنها با فایل های Word کار می کند. این مرورگر از شتاب سنج گوشی به نحو احسن بهره می گیرد و صفحه را در هنگام چرخش گوشی به طور خودکار می چرخاند.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

بازی هایی که از پیش در LG BL40 New Chocolate    نصب هستند ، حرکتی هستند. بازی هایی چون Racing Time2 ، Dual Match  ، Music World ،hidden Catch Wide ، Real Motion Fishing  ، Bubble Breez و Musical Instruments در این گوشی از پیش نصب هستند..

Racing time2 یک بازی مسابقه ای است که از سنسور شتاب سنج گوشی برای هدایت اتومبیل استفاده می کند.

 

image
 
image

 

Dual match به دلیل طراحی اختصاصی اش برای BL40 New Chocolate  جذاب ترین بازی عرضه شده همراه گوشی است. این بازی هم از حالت تک کاربره و هم حالت چندکاربره را پشتیبانی می کند . یک تخته بزرگ با توپ های لاستیکی در اختیار شماست و کاری که باید بکنید خارج کردن توپ های حریف از میدان مسابقه است. اگر بخواهید به صورت دونفره به انجام بازی بپردازید باید هر کسی یک انتهای گوشی را در دست بگیرد. انجام چند نفره بازی بسیار لذت بخش است.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

بازی بعدی ، بازی Music Worlds است که در آن باید روی مخلوقات زرد رنگی در لحظه ای مناسب برای آشکار شدن تصویر یک پازل کلیک کنید.

Hidden Catch Wide بازی ساده ای است که در آن باید به یافتن تفاوت های دو تصویر با یکدیگر بپردازید.

 

image

 

image
 
image

 

Real Motion Fishing بازی ساده ای است که برای نشان دادن قدرت شتاب سنج به کار گرفته شده است. با تکان دادن گوشی باید زاویه و قدرت پرتاب قلاب ماهیگیری را تنظیم کنید. تنها می توانید سه بار برای گرفتن ماهی تلاش کنید و بعد از آن بازی به پایان می رسد. ساده، اسان و بدون امتیاز.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

Bubble Breeze اجازه ساخت حباب هایی معلق را با دمیدن در میکروفون گوشی فراهم می کند. Music Instruments هم یک پیانو و مجموعه ای از طبل ها را برای ساخت یک آهنگ با ضربه زدن روی صفحه نمایش می دهد.

 

image
 
image

 

چهار بازی دمو هم در این بخش ارائه می شوند:Asphalt 4  ، brain Challenge 2 ، Bubble bash و Tetris . پیش از این هم در بسیاری از گوشی های دیگر شاهد عرضه این بازی ها بوده ایم.

 

سخن پایانی
 

New Chocolate امکانات زیادی دارد که آنرا قابل مقایسه با گوشی های هوشمند موجود در بازار می سازد . مشخصا LG BL40 New Chocolate  در رده گوشی هایی چون Hero ، Omnia HD یا Nokia X6 قرار نمی گیرد اما تصور می کنیم که به دلیل کاربر پسند بودنش مورد استقبال زیادی واقع گردد. مقایسه این گوشی ها با یکدیگر زیاد منطقی به نظر  نمی رسد اما LG BL40 همانند سایر گوشی های fashion و بدون مقاومت زیاد ، تسلیم این گوشی ها نخواهد شد.

BL40 New Chocolate تنها کمبودهایی جزئی نسبت به گوشی های هوشمند دارد اما ظاهر آن این کمبود را جبران می کند. با شکل خاص گوشی باید به رقابتی متفاوت فکر کنیم. LG BL40 گوشی متفاوتی است که در حقیقت می توان آنرا بین گوشی های هوشمند و  گوشی های گران قیمتی چون Nokia Arte و Erdos قرار داد. اگرچه با وجود بازار پویای امروزی، هنوز هم رقبایی برای این گوشی وجود دارد. New Chocolate گوشی ویژه ای است اما باید به رقبایش هم توجه کند.

از چندین ماه پیش Samsung S8000 Jet به بازار عرضه شده است و توجه مشتریان زیادی را به خود جلب نموده است . رابط کاربری جدید سه بعدی TouchWiz می تواند باتوجه به سخت افزارهای قدرتمند به کار رفته در Jet رقیبی توانمند برای رابط کاربری سری S باشد. طراحی خوب و امکانات نسبتا مساوی(پشتیبانی از فرمت های ویدیویی DivX/XviD ، پشتیبانی از فایل های فلش در مرورگر وب  ، ضبط ویدیویی D1  و دوربین 5 مگاپیکسلی عالی) jet را به رقیبی جدی بدل می کند.اما نمی توان آنرا تهدیدی خطرناک به حساب آورد. Jet امکانات خوبی ارائه می دهد اما جذبه آن با LG BL40 قابل مقایسه نیست.

از چند هفته پیش گوشی Sony Ericsson Aino هم عرضه شده است و نگاه های مشتاق زیادی به امکانات گوشی جدید سونی اریکسون دوخته شده است. تفاوتی خیره کننده بین نسخه قدیمی chocolate و نسخه جدید آن وجود دارد و LG نشان داده است که سال ها مشغول برنامه ریزی برای عرضه این گوشی بوده است. LG BL40 چهارمین گوشی مجهز به رابط کاربری سری S است اما اولین گوشی ای است که شاهد ارتقاهای خاصی بوده است. با این حال می توان آن را هنوز  پله اول تقاضاهای کاربران از رابط کاربری سری S دانست.

طراحی منحصربفرد و نوع خاص صفحه نمایش تجربه جدیدی رقم می زند که BL40 New Chocolate  را از سایر گوشی های موجود در بازار متمایز می سازد. New Chocolate از تمامی دانش فناوری پیشرفته موجود در شرکت LG استفاده می کند و از ظاهر خاصش برای ورود به جمع حرفه ای ها بهره می گیرد. این گوشی به خوبی از فناوری های نو بهره گرفته و زبیایی خاصی هم دارد. گوشی های حرفه ای بازار گوشی های توانمندی هستند اما Chocolate  هم هراسی از وارد شدن به این جمع ندارد. در اصطلاحات این گروه هیچ خواسته ای زیاده نیست و BL40 هم چنین چیزی را می داند.این گوشی می خواهد به صدر این قسمت از بازار راه پیدا کند.

 

 

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)