LG GD910

شایدپیش از این هنگامی که کسی را می­دید که با ساعت خود مشغول صحبت است...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۸/۷/۱۲
مروری بر گوشی  LG GD910
 

شایدپیش از این  هنگامی که کسی را می­دید که با ساعت خود مشغول صحبت است، فکر می کردید دیوانه است یا زیاد غرق در فیلم های فضایی شده است.

 شما ایده ادغام  یک تلفن همراه مجهز به تماس های تصویری در یک ساعت مچی را چطور می بینید؟ فکر می کنید (1) جالب است،(2) احمقانه و جالب است ،(3) تخیلی است ، (4)نتیجه زیاد تماشا کردن فیلم های علمی تخیلی و فضایی است یا اینکه (5) تصور می کنید استفاده از این ابزار حتما جالب توجه خواهد بود.

اگرجواب شما به این پرسش از گزینه های دوم ، سوم و چهارم باشد ، باید به شما بگوییم که از اتفاقاتی که در شرکت LG روی داده بی خبر هستید. اما اگر گزینه های اول یا آخر را برای پاسخ به سوال برگزیده اید ، خوشحال می شویم در ادامه این بررسی همراه ما باشید.

گوشی هایی که در ظاهر ساعت مچی عرضه می شوند ، پدیده جدیدی نیستند. اما باید کمی از این بعد جدی تر به آنها توجه کنیم . LG و Samsung این کار را به صورت جدی پی گرفته اند.

 

image
 
image

 

LG GD910 با قیمت بالایش یکی از این گوشی هاست. می توانیم آنرا گوشی 007 LG بنامیم . این گوشی ابعاد قابل قبولی دارد و از قابلیت های اساسی تلفن های همراه بهره مند است . صفحه نمایش تمام لمسی ، انتقال پرسرعت داده ها و تماس های تصویری که در یک ساعت جای گرفته اند ، جالب به نظر می رسند ، اینطور نیست؟

اجازه دهید در ابتدا نگاهی مختصر به ویژگی ها و نقاط ضعف و قوت  LG GD910 بیاندازیم.

 

ویژگی های کلیدی
 
داشتن فرم ساعت مچی که با بند چرمی عرضه می شود ضد آب بودن (ما هنوز در پی تامین900 یوروی لازم برای تست آن هستیم) صفحه نمایش لمسی خازنی 1.3 اینچی با پشتیبانی از رزولوشن160*128  پیکسل ارائه شدن با یک هدست بلوتوث قابلیت خوانایی عالی صفحه نمایش در برابر نور آفتاب پشتیبانی چهاربانده از GSM/GPRS/EDGE پشتیبانی از 3G و HSPDA با سرعت 7.2 مگابیت بر ثانیه و تماس های ویدیویی بلوتوث نسخه 2.0 با A2DP حافظه داخلی 2 گیگابایتی دوربین مخصوص تماس های تصویری که قادر است عکس هایی با رزولوشن VGA نیز ثبت نماید. رابط کاربری Flash ، که برای کار با انگشت بهینه شده است قابلیت تبدیل نوشتار به گفتار دستور صوتی حالت Flight  
نقاط ضعف اصلی
 
قیمت خیلی بالا اندازه آن بزرگتر از هر ساعت مچی دیگر است راهی برای توسعه میزان حافظه در اختیار وجود ندارد رنگ های نمایش داده شده و درخشندگی حتی در مکان های تاریک هم خوب نیستند کند بودن رابط کاربری در برخی اوقات نبود رادیو FM

برخی از ویژگی ها و نقاط ضعف بالا، خود به خود گویا هستند، اما برخی دیگر نیاز به توضیح بیشتری دارند که در ادامه آنها را شرح خواهیم داد.در حال حاضر باید بگوییم که نمی توانیم هیچ نظری در مورد مخاطبان این گوشی بدهیم و بنابراین مجبوریم بدون در نظر گرفتن این مطلب به ادامه بررسی آن بپردازیم.

گرچه LG نباید خیلی به فروش این گوشی امیدوار باشد ، اما به هرحال GD910 هم مخاطبان ویژه ی خود را خواهد داشت. امیدواریم هنگام عرضه گوشی های تلفن همراهی که بعنوان ایمپلنت در گوش کار گذاشته می شوند زنده نباشیم . اما فکر می کنیم بتوانیم یک ساعت مچی را اداره کنیم. اجازه بدهید ببینیم این گوشی چه چیزهایی دارد و از چه چیزهایی برخوردار نیست.

خیلی عجیب است که LG برای نخستین گوشی ساعتی خود عنوانی معمولی متشکل از حروف و اعداد در نظر گرفته است.

 

image
 
image

 

image

 

تصور می کردیم که واحد بازاریابی LG، نامی جذاب و قابل به یاد سپردن مثل LG Crystal به آن نسبت خواهد داد.

 

طراحی و ساختار
 

گرچه اندازه LG GD910 برای یک ساعت  بسیار بزرگ است ، اما اگر بعد از باز کردن بند ساعت ،  آن را با گوشی های تلفن همراه مقایسه کنیم ، در خواهیم یافت که یک گوشی تمام لمسی کوچک از LG در اختیار ماست. اگر شما از ساعت مچی های بزرگ استفاده می کنید برای استفاده از LG GD910 مشکلی نخواهید داشت. مشکل اساسی در اینجا ضخامت آنست . گرچه جای دادن  امکاناتی چون صفحه لمسی خازنی ، 3G و امکان برقراری تماس های ویدیویی آنرا توجیه می کند.

 

image
 
image

 

image

 

احتمالا  در آینده شاهد تلاش هایی برای کاهش ابعاد این گوشی ها خواهیم بود. ما تا بحال گوشی Samsung S9110 را از نزدیک ندیده ایم ، اما مسلما ساعت مچی سامسونگ از ساعت مچی  LG بسیار باریک تر است.

گرچه امکانات این گوشی سامسونگ با LG GD910 برابری نمی کند .برای مثال  این گوشی فاقد امکان برقراری تماس تصویری است.

به بررسی GD910 باز می گردیم . این گوشی کارآیی خوبی دارد و کار اصلی اش را با ظاهر غیرمرتبطش  می پوشاند.

بند چرمی ساعت بسیار خوب و راحت است (لا اقل در نمونه بی کیفیت اولیه ) اما این سادگی خیلی با شماره های دیجیتال فانتزی که بر روی صفحه نمایش داده می شوند ، هماهنگی ندارد. خوشبختانه در نمونه نهایی یک گیره فلزی هم بدین بند افزوده می شود که باعث محکم تر ماندن ساعت روی مچ تان خواهد شد.

 

image
 
image

 

image

 

صفحه نمایش این گوشی دارای اندازه ای 1.43 اینچی است که می تواند تا 256000  رنگ را نمایش دهد. این صفحه نمایش می تواند از رزولوشن160*128  پیکسل پشتیبانی کند.کیفیت تصویر این صفحه نمایش نا امید کننده است اما با توجه به مشخصات ذکر شده نباید بیش از این انتظاری از آن داشته باشیم.

اندازه صفحه نمایش (مخصوصا با توجه به لمسی بودن گوشی) محدود کننده است و در ابتدا کار کردن با آن مشکل است ، اما ما خیلی زود به آن عادت کردیم. به هرحال گمان می کنیم LG توانسته است توازن خوبی بین آسانی به کارگیری گوشی و محدودیت های ظاهری ایجاد کند.

نکات قابل توجه در جلوی گوشی، خروجی صدای مخاطب و یک دوربین VGA هستند که برای برقراری تماس های ویدیویی به کار می رود.

 

image
 
image

 

اولین قابلیت خیره کننده LG GD910 ، خوانایی خارق العاده صفحه نمایش آن در برابر نور آفتاب است. همانطوری که باید از یک ساعت انتظار داشته باشیم ،صفحه این ساعت هم در هر زمانی و در هر شرایط نوری مانند تابش مستقیم نور آفتاب به خوبی قابل دیدن است. استفاده از فناوری خازنی در صفحه نمایش گوشی ما را از پاسخدهی سریع گوشی به دستورات کاربر مطمئن می کند.

سورپرایز بعدی اصلا نکته مثبتی نیست. شاید این مشکل به دلیل این باشد که ما از نمونه اولیه گوشی در این بررسی استفاده می کنیم ، اما رنگ ها و درخشندگی صفحه نمایش ناامید کننده هستند.

در سمت راست LG GD910 کلیدهای سخت افزاری در شکلی که بیشتر در ساعت های مچی شاهد آن بوده ایم ، قرار گرفته اند. GD910 یک کلید آغاز تماس دارد که در اکثر اوقات بعنوان کلید منو هم عمل می کند ، یک کلید Clear/Back و یک کلید پایان تماس از دیگر کلیدهای موجود در این بخش هستند. آنها براحتی قابل استفاده اند  اما شما باید با محدودیت هایی که در به کارگیری آنها در رابط  وجود دارد، کنار بیایید.

برای مثال کلید Back در پخش کننده موسیقی ، برای تنظیم صدای گوشی استفاده می شود و هیچ کاربردی متناسب با اسمش ندارد. با فشردن کلید میانی در هنگام مکالمه یا در پخش کننده موسیقی یک امکان تنظیم صدا در صفحه نمایش داده می شود و با انگشت تان می توان آنرا کم یا زیاد کنید. این امکان حتی در صفحه نمایش کوچک LG GD910 به خوبی کار می کند.

 

image

 

زیر گوشی کاوری از جنس استیل دارد و با چرخاندن آن می توانید آنرا باز کنید. حدس می زنیم که ابزار خاصی بدین منظور در نمونه نهایی گوشی عرضه شود اما برای این منظور می توانید از یک سکه هم استفاده کنید . فقط مراقب باشید که روی ساعت گران قیمت تان خط نیافتد.

کاور باتری به خوبی محکم است و باید برای باز شدن آن فشار زیادی وارد کنید . با توجه به ضد آب بودن این ساعت ، باید قبول کرد که چنین استحکامی لازم است. در زیر این کاور شیار مخصوص سیم کارت قرار گرفته است . متاسفانه باتری قابل تعویض نیست . همین طور هیچ امکانی برای افزایش حافظه در نظر گرفته نشده است.

 

image
 
image

 

image

 

با گشت و گذار در طراحی ظاهری LG GD910 بالاخره به قسمت پایینی آن می رسیم. این بخش شامل برخی اتصال دهنده های فلزی است. برای شارژ باتری باید گوشی را در جای مخصوصی قرار داد که پورت های ارتباطی و شارژ آن را در بر می گیرد. گمان می کنیم که انتظار ارائه یک پورت microUSB یا miniUSB انتظار بی جایی باشد.

احتمالا کیفیت کلی ساخت LG GD910 عمده ترین امتیاز این گوشی به شمار می رود. با ظاهر خوب و عناصر مستحکمی که در بدنه آن به کار رفته اند ، می توان انتظار عمری طولانی از آن داشت.

 

image

 

اجازه دهید که به بررسی عناصر نرم افزاری گوشی هم بپردازیم. این گوشی خیلی کوچک است پس باید در رابط کاربری آن توجه ویژه ای به کار گرفته شده باشد.

 

ساحتار منوی  فلش
 

رابط کاربری LG GD910 مثل سایر گوشی های  این شرکت مبتنی بر فلش است و اگر راستش را بخواهید ، بسیار هم شبیه به آنهاست. فقط چهار آیکن در منوی اصلی وجود دارد. طراحی و سازماندهی همچنان شبیه به رابط های قبلی باقیمانده است.

 

image
 
image

 

البته ویژگی جدیدی هم به این رابط افزوده شده است و آن صفحه اصلی ساعت است گزینه های متنوعی در این بخش قرار دارد و حتی برخی از آنها اجازه مشاهده ساعت های دو منطقه متفاوت در صفحه را نیز فراهم می کنند. برای این که باقی گزینه ها دست یابید ، باید به بالا یا پایین حرکت کنید.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

با حرکت به سمت چپ یا راست صفحه اصلی تغییر می کند. نخستین صفحه اطلاعاتی از قبیل وضعیت باتری ، پروفایل انتخاب شده و قدرت آنتن دهی را نمایش می دهد.

با ضربه بر روی آیکن مربوط به پروفایل ها ، صفحه ای شامل همه پروفایل ها باز می شود. انتخاب ها در این مورد به حالت سکوت ، معمولی و outdoor محدود می شوند اما تنظیمات آن ها با گوشی های پیشرفته LG قابل مقایسه هستند.  آیکنی که در کنار پروفایل ها قرار دارد نشاندهنده رویدادهاست و آیکن آخر نشان دهده حالت پرواز است.

 

image

 

با حرکتی دیگر به سمت راست تقویم با نمایش ماه جاری نمایان می گردد. با فشردن و نگهداشتن انگشت تان بر روی صفحه،بدون نیاز به دسترسی به منو، وارد نرم افزار اصلی تقویم خواهید شد .

 

image

 

صفحه بعد ، منوی اصلی را نمایش می دهد که از چهار آیکن در نمایش مشبک 2x2 تشکیل شده است. این آیکن ها شامل آیکنهایی برای دسترسی به لیست مخاطبان ، پیام رسانی ، برنامه های سودمند(utility) و تنظیمات هستند. زیر منوها به صورت لیست هایی قابل پیمایش نمایش داده می شوند. در ورود و خروج به زیر منوها گوشی کمی دچار مشکل می شود اما شاید در نمونه نهایی این مشکل رفع شود.

مشابه گوشی LG Prada رابط کاربری به صورت پیش فرض تمی سیاه و سفید دارد. سه گزینه یگر هم برای تغییر ظاهر منوی اصلی وجود دارند که می توانند رنگ و روح تازه ای به گوشی ببخشند.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

آخرین صفحه پیش از بازگشت به صفحه اصلی ساعت ، صفحه تماس های صوتی و تصویری است. در این جا دو گزینه وجود دارد که کاربر را قادر به انتخاب از میان تماس های صوتی یا تماس های تصویری می کند و بعد از انتخاب نوع تماس صفحه کلید برای شماره گیری نمایش داده می شود.

شماره گیری با این صفحه کلید مجازی بخصوص برای مردان که انگشتان بزرگتری دارند ، کار سختی است. قابلیت شماره گیری هوشمند در این گوشی تعبیه نشده است.بنابراین مجبورید برای تماس با مخاطب مورد نظرتان به دفترچه تلفن دست پیدا کنید.

 

image
 
image

 

یکی از ویژگی های کلیدی این ساعت مچی ، فرمان های صوتی پشتیبانی شده توسط آن است. تنها کار لازم برای فعال شدن این امکان نگهداشتن کلید Back تا نمایش پیغامی مبنی بر آماده بودن گوشی برای دریافت دستورات صوتی است. دستورات از پیش ضبط شده ای برای کارهایی چون تماس با یک شماره خاص، باز کردن ویرایشگر پیام ها ، چک کردن ساعت و مانند این ها در نظر گرفته شده است. برای افزایش کارآیی این دستورات ، LG امکان ارائه فرمان های صوتی با هدست های بلوتوث را نیز مهیا کرده است.

کارآیی کلی رابط کاربری LG GD910 به سختی قابل قبول واقع می شود. این رابط خیلی بد نیست اما گاهی اوقات در انجام برخی وظایف به مشکل می خورد.

 

دفترچه تلفن
 

دفترچه تلفن LG GD910 کارآیی های مشابه دفترچه تلفن های معمولی از خود نشان می دهد اما به هرحال نسخه کوچک ترو جمع جورتری نسبت به آن هاست. فضایی برای ذخیره 1000 مخاطب در حافظه گوشی در نظر گرفته شده است. دفترچه تلفن اجازه ذخیره اطلاعات زیادی در مورد مخاطبان را می دهد. می توانید مخاطبان تان را به گروه هایی تقسیم کنید و به آنها یک تصویر یا زنگ اختصاصی نسبت دهید.

 

image
 
image

 

امکان جستجوی مخاطبان با تایپ تدریجی اسامی آن ها نیز در نظر گرفته شده است اما صریحا باید بگوییم تایپ کردن با این گوشی اصلا کار آسانی نیست. ما ترجیح می دهیم که با پیمایش لیست مخاطبان به جستجوی فرد مورد نظر بپردازیم . این کار در لیست های کوتاه به خوبی صورت می پذیرد.

 

image
 
image

 

ویرایش مخاطبان گزینه های اطلاعاتی بسیاری در اختیار تان قرار می دهد اما پر کردن آنها با توجه به سختی تایپ ، مشکل است. می توانید GD910 را با یک کامپیوتر همگام(Sync) کرده و اطلاعات را از طریق آن انتقال دهید.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

اگر خیلی به داشتن جزئیات مخاطبان تان اصرار دارید ، می توانید فیلدهایی چون شماره های موبایل ، آدرس ها ، وب سایت ها و... را مستقیما بوسیله صفحه کلید گوشی پر کنید . اگر فیلد روز تولد را هم پر کنید ، گوشی برای افزودن خودکار آن به تقویم از شما اجازه خواهد خواست.

 

قابلیت های تلفنی
 

با توجه به ظاهر LG GD910 ، این بخش هیجان انگیز ترین بخش گوشی است.  اگر با ساعت مچی تان صحبت کنید ، مطمئنا دیگران صدایتان را به وضوح خواهند شنید پس مجبورید که ساعت را به گوش خود نزدیک کنید. از طرف دیگر صدای اسپیکر این گوشی چندان بلند نیست و شما اگر میل به انجام این کار هم نداشته باشید ، مجبور خواهید بود که آنرا انجام دهید.

 

image

 

کیفیت صدا خوب است و تداخلی در صداها ملاحظه نمی شود. با استفاده از هدست های بلوتوث می توانید مطمئن باشید که به خوبی از قابلیت های تلفنی گوشی تان استفاده می کنید.

اما جنبه منفی این بخش هم همانی است که در مورد دفترچه تلفن ذکر شد و آن این است که نمی توانید به راحتی به مخاطبان مورد نظرتان دست پیدا  کنید.

GD910 ویبره هم دارد و شما می توانید به راحتی از دریافت پیام ها یا تماس های جدید مطلع شوید.

 

پیام رسانی
 

پیام رسانی قابلیتی نیست که بتوانید زیاد در این گوشی از آن بهره بگیرید و بنابراین امکان استفاده از آن به حداقل می رسد. این گوشی تنها قادر به اداره SMS و EMS است . سختی تایپ کردن با این صفحه نمایش کوچک را هم به نکات منفی این بخش بیافزایید.

ویرایشگر پیام های تقریبا نسخه ساده شده نرم افزار به کاررفته در LG KP510 است . عملکردها و قابلیت های این نرم افزار زیاد نیستند . حتی هیچ شمارنده ای برای کاراکترها در نظر گرفته نشده است که به شما نشان  دهد تا پر شدن گنجایش 160 کاراکتری پیام ، چقدر فضا دارید. نشانگری وجود دارد که در صورت جا نگرفتن متن مورد نظر شما در یک SMS ، نشان می دهد پیام تان به چند SMS تقسیم خواهد شد.

 

image
 
image

 

پشتیبانی از MMS و ایمیل در این گوشی صورت نمی گیرد ، بنابراین اگر زیاد از قابلیت های پیام رسانی گوشی تان استفاده می کنید بهتر است دنبال گزینه دیگری باشید. GD910 را به سختی می توان بعنوان یک ابزار پیام رسان قبول کرد  و تصور می کنیم هیچ گاه نتوان از قابلیت های محدود این بخش گوشی به طور کامل استفاده کرد. تنها می توان در شرایط اضطراری استفاده از آن را قابل قبول پنداشت.

 

قابلیت های چندرسانه ای
 

در این بخش تنها امکان کلیدی LG GD910 رامی توان پخش کننده موسیقی آن ذکر کرد. این نرم افزار می تواند به طور خودکار آهنگ ها را بر اساس خواننده ، عنوان آلبوم و سبک موسیقی مرتب نماید و به کاربران اجازه ساخت لیست های پخش از آنها را بدهد.

 

image
 
image

 

image

 

این نرم افزار از visualization جالبی هم برخوردار است که به صورت هماهنگ با آهنگ در حال پخش عمل می کند.

علاوه بر کلیدهای play/pause و آهنگ بعدی و قبلی که در صفحه اصلی در دسترس هستند ، این نرم افزار قابلیت های دیگری هم دارد. امکاناتی چون تکرار ، پخش تصادفی آهنگ ها و پنج خالت مختلف اکولایزر هم در نظر گرفته شده اند. متاسفانه امکان سفارشی سازی این اکولایزرها یا ایجاد حالت های جدید وجود ندارد.

 

image
 
image

 

image

 

LG GD910 از پخش کننده ویدیویی یا رادیو FM برخوردار نیست . تنها گزینه دیگر در بین امکانات چند رسانه ای گوشی گالری تصاویر است. گرچه این گالری خیلی ساده است اما گزینه هایی چون انتقال ، کپی و حذف فایل های را بصورت تک تک یا گروهی فراهم می کند.

 

image
 
image

 

image

 

می توانید با حرکت انگشت تان در حالت تمام صفحه بین عکسها حرکت کنید. هیچ گزینه ای برای بزرگنمایی ، چرخش یا هر عملی مانند این ها در نظر گرفته نشده است. احتمالا تنها کارایی این بخش مرور عکس های اختصاص داده شده به مخاطبان است.

 

دوربین
 

LG GD910 از یک دوربین  با قابلیت ثبت عکس هایی با ماکزیمم رزولوشن 640 x 480 پیکسل استفاده می کند . مسلما کارکرد اصلی این دوربین ، برقراری تماس های ویدیویی است اما می تواند برای ثبت عکس ها نیز به کار گرفته شود.

یک کلید شاتر مجازی وجود دارد و تنها تنظیم موجود هم مربوط به تنظیمات exposure است. چون این دوربین کارکردهای عکاسی معدودی دارد به بررسی جزئیات عکس  های ثبت شده با آن نمی پردازیم.

 

image
 
image

 

image

 

می توان از این دوربین در شرایط خوب نوری برای ثبت عکس های مخاطبان بهره گرفت . شاید کارکردهای عکاسی دوربین هم به همین جا ختم شود.

 

امکانات ارتباطی
 

LG GD910 به USB که از طریق همان آداپتور شارژر به کامپیوتر متصل می شود و بلوتوث 2.0 مجهز است . می توانید با استفاده از پورت USB گوشی را در حالت های Mass Storage یا PC Suite به کامپیوتر متصل کنید.

از 3G هم پشتیبانی می شود اما به کار گیری آن تنها در تماس های ویدیویی مفید واقع می شود.

به دلیل نبود مرورگر وب یا هر قابلیتی که نیاز به اتصال به اینترنت داشته باشد این امکان تقریبا بلااستفاده می ماند.

بلوتوث از پروفایل A2DP پشتیبانی می کند که اجازه اتصال هدست های استریو را به کاربر می دهد. برای جایگزینی پلیر اختصاصی تان روی LG GD910 اصلا حساب باز نکنید . چرا که حافظه گوشی به همان دو گیگابایت محدود می شود و امکان افزایش آن وجود ندارد.

 

سازمان دهنده
 

LG GD910 از اکثر قابلیت های سازمان دهی برادران بزرگترش برخوردار است و بیشتر نرم افزارها در این گوشی هم تعبیه شده اند. گرچه با توجه به اندازه کوچک صفحه نمایش نمی توان خیلی راحت با آنها کنار آمد.

تقویم از نماهای روزانه ، ماهانه و رویداد پشتیبانی می کند. سه نوع از رویدادهای مختلف قابل تنظیم هستند و هر کدام از آنها ویژگی های خاص و فیلدهای خاص خود را دارند. امکان تنظیم هشدار نیز برای روز و ساعت معین در نظر گرفته شده است. یک نرم افزار to do برای مدیریت کارهای روزمره نیز در این گوشی به کار رفته است.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

از گزینه های سازماندهی دیگر می توان به یادداشت های متنی و هشدار اشاره کرد. قسمت مربوط به تنظیم هشدار های LG GD910 قابلیت های زیادی دارد. می توانید 5 هشدار ویژه را با نام ها ، زنگ ها و الگوهای تکرار خاص خودشان تنظیم کنیم . امکان الصاق یادداشت به این هشدار ها نیز در نظر گرفته شده است.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

یک نرم افزار ضبط صدا هم هم برای ایجاد یادداشت های صوتی در نظر گرفته شده است. با در نظر گرفتن سختی درج متون ، این نرم افزار حتما به کارتان خواهد آمد.

 

image

 

ماشین حساب امکانات و عملکردهای خوبی در اختیار کاربر قرار می دهد اما برای ساده ترین محاسبات هم باید چندین صفحه را پشت سر بگذارید.

 

image
 
image

 

نرم افزار World Clock می تواند زمان را در نقاط مختلف دنیا نمایش دهد. در آخر باید به کرنومتر و مبدل واحدها اشاره کنیم که اصلا رابط کاربر پسندی ندارند.

 

image

 

سخن پایانی
 

ما تنها به بررسی مختصری از یک ساعت مچی که بعنوان تلفن همراه هم به کار می رود، پرداختیم. بخش هایی از این ساعت را بررسی کردیم که زیاد هم جالب نبودند. قیمت 900 یورویی این گوشی هم می تواند بعنوان نکته منفی دیگری در مورد گوشی به کار گرفته شود.  

چه آنرا بپذیریم و چه نپذیریم ، به هرحال ما با یک گوشی به فرم ساعت مچی روبرو هستیم . خواه این حرکت LG  برای توجه به نیاز برخی کاربران و خواه بعنوان شروعی برای برنامه های آینده در نطر گرفته شده باشد ، LG را تا چند وقت در صدر توجهات کاربران ورسانه ها قرار خواهد داد. احتمالا این نخستین گوشی با این شکل است که پا را از مرحله انتزاع فراتر نهاده و به شکل واقعیت در آمده است . Orange اپراتور فرانسوی تلفن همراه اعلام کرده است که این گوشی را به فروش خواهد گذارد. گرچه این گوشی قابلیت های فوق العاده ای ندارد اما تصور می کنیم نسبت به پیشینیان اش فروش بیشتری داشته باشد.

حتی با در نظرگرفتن شکل ظاهری گوشی هنوز هم نمی توان به راحتی با بهای 900 یورویی آن کنار آمد. این گوشی اصلا ارزش بهای پرداختی را ندارد.اما مشخصا افرادی هم هستند که نمی دانند با پرداخت 900 یورو به ابزاری با قابلیت های گوشی های 50 یورویی دست پیدا می کنند.

اگر قصد خرید تلفن همراهی بدین شکل را دارید ، LG GD910 غیر از گزینه های ارزان قیمت چینی تنها انتخاب شما خواهد بود. با وجود نداشتن رقیبی برای این گوشی LG در قیمت گذاری آن از اختیار زیادی برخوردار بوده است. اما این امر با عرضه گوشی S9110 از سوی شرکت سامسونگ خاتمه خواهد یافت . بهتر است برای خرید ، زیاد عجله نکنید و کمی منتظر باشید.

LG GD910 مشخصا جز بهترین گوشی ها به شمار نمی آید اما می توان آنرا با برترین ساعت های موجود مقایسه کرد. این گوشی می تواند رویای شما را در مورد از دست ندادن تماس ها یا گوش دادن به موسیقی در پیاده روی های صبحگاهی و گردش های پایان هفته به واقعیت تبدیل کند. به دلیل ذهن خلاق طراحان تلفن های همراه باید در آینده شاهد عرضه گوشی های جالب تری باشیم. برای مثال خودکارهایی را تصور کنید که کاربردهای آن ها با برترین گوشی ها برابری می کند. مسلما در آینده شاهد عرضه گوشی های بیشتری از این نوع خواهیم بود.

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)