LG KC550

LG KC 550 از دیگر گوشی­های ال­جی است که در زمینه­ی مولتی­مدیا و بخصوص عکس­برداری و فیلم­برداری...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۱۲/۱۸
                                  

 

مروری بر  LG KC550

 

LG KC 550 از دیگر گوشی­های ال­جی است که در زمینه­ی مولتی­مدیا و بخصوص عکس­برداری و فیلم­برداری ازجمله گوشی­های مطرح بازار است. دوربین 5 مگاپیکسلی بسیار خوب و امکانات فوق­العاده دوربین از ویژگی­های اصلی این گوشی است.

  
 
ویژگیهای کلیدی

-        صفحه نمایش 2.4 اینچی با رزولوشن QVGA و قابلیت نمایش 262 هزار رنگ

-        امکان چرخش اتوماتیک صفحه در گالری تصاویر و پخش­کننده ویدئویی

-        دوربین 5 مگاپیکسلی با فوکوس اتوماتیک و پوشش لنز اکتیو و فلاش LED

-        ضبط فیلم 480×720 پیکسل و سرعت 30 فریم در ثانیه

-        USB و بلوتوث استریو با A2DP

-        اسلات کارت حافظه Micro SD  با قابلیت ارتقا تا 4 گیگابایت

-        امکان نمایش فایلهای آفیس

-        رادیو FM

-        پورت خروجی تلویزیون

-        استفاده از شتاب سنج و واکنش ویبره در شش بازی از پیش نصب شده

 نرم­افزارهای Google Search و Mail

 

معایب اصلی

-        فیلمبرداری کیفیت مطلوبی ندارد

-        فقط 12 مگابایت حافظه داخلی وجود دارد

-        عدم وضوح صفحه در زیر نور مستقیم خورشید

-        عدم پشتیبانی از SSL در ایمیل­ها

-        عدم پشتیبانی از UMTS

-        فقط پشتیبانی از 3 باند GSM

-        جذب اثر انگشت روی پانل جلویی

-        رادیو RDS ندارد و در پس­زمینه هم اجرا نمی­شود

image
 
image

 

 

طراحی و ساختار ظاهری

ابعاد گوشی 14.9×51.4×96.9 میلی­متر بوده و وزن آن 110 گرم است. پانل جلویی این گوشی مشکی متالیک و براق بوده و به راحتی اثر انگشت را جذب می­کند و همین از زیبایی گوشی می­کاهد. لوگوی LG در زیر صفحه­نمایش 2.4 اینچی بوده و در زیر آن نیز صفحه کلید چهارجهته قرار دارد که کار با آن بسیار راحت است و دکمه وسطی آن حالت جوی­استیک دارد. در طرفین این کلید چهارجهته نیز دکمه­هایی مثل Call، End و C قرار دارند.

image
 
image

 

image
 
image

با باز کردن کشویی گوشی، صفحه­کلید عددی صاف با طرح ال­جی که در گوشی­های دیگر آن نیز دیده شد وجود دارد.

image
 
image

در کناره سمت چپ پورت USB با درپوش مناسب و درست در سمت راست دکمه تنظیم ولوم، دکمه مخصوص شاتر دوربین و اسلات Micro SD قرار دارد.

image

 

image
 
image

 

image
 
image

در پشت گوشی درپوش اکتیو لنز دوربین، فلاش LED و بلندگوهای گوشی قرار دارند. باتری گوشی لیتیومی و با ظرفیت ‏mAh‏900 است که در زیر درب مربوطه قرار دارد.

  
  
  
صفحه نمایش/ صفحه کلید

 

صفحه نمایش این گوشی 2.4 اینچی با رزولوشن  QVGA‏(320×240 پیکسل) است و کیفیت تصویر آن بسیار خوب است. متأسفانه در زیر نور مستقیم خورشید تصویر خوانایی واضحی ندارد. صفحه­کلید نیز ساده و راحت و با نور پس­زمینه­ی سفید است.

 

image
 
image
 

image

قابلیت­های تلفنی

 

امکان مکالمه راحت و بدون شکل توسط گوشی فراهم است. دریافت صدا و کیفیت آن بسیار خوب است. متأسفانه امکان شماره­گیری هوشمند که به­طور اتوماتیک در میان مخاطبان جستجو کند را ندارد. از لحاظ بلندی صدای زنگ آزمایشی صورت گرفته که نتایج آن را در جدول زیر می­بینید.

image

اینترفیس کاربری

 

اینترفیس کاربری معمول ال­جی که از لحاظ گرافیکی و راحتی کار بسیار خوب است بوده و تا حد زیادی امکان شخصی سازی را دارد. صفحه نمایش استندبای شامل اطلاعاتی درمورد تاریخ و زمان سیگنال مخابراتی، پروفایل، باتری و... است. همچنین 4 آیکن قابل برنامه­ریزی در میانه صفحه دیده می­شود که هرکدام مربوط یکی از جهت­های کلید چهارجهته است.

امکان استفاده از این گوشی بدون وجود سیم­کارت وجود دارد. علاوه­براین می­توان با حضور سیم­کارت از قابلیت Flight Mode جهت قطع سیگنالهای ارتباطی استفاده کرد.

دو تم Black 3D و Black line روی گوشی وجود دارد که در هر دو پس­زمینه صفحه نمایش تصویر آب­مانندی دارد.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

دفترچه تلفن

 

امکان ذخیره 1000 مخاطب در گوشی وجود دارد. کلیه شماره­های روی سیم­کارت و گوشی به­طور همزمان نمایش داده می­شوند و برای ذخیره نام افراد فقط یک فیلد نام وجود دارد. بنابراین گزینه­ای برای تنظیم مرتب کردن بر اساس نام یا نام خانوادگی وجود ندارد. جستجو در دفترچه تلفن توسط تایپ تدریجی انجام می­شود. برای هر مخاطب می­توان 11 شماره­تلفن مختلف ذخیره کرد و همچنین اطلاعات دیگری مثل آدرس ایمیل، عکس و ... نیز امکان­پذیر است.

 

image

 

image
 
image

 

image
 
image

ارسال پیام

انواع پیامهای SMS، MMS، EMS و ایمیل و نیز Bluetooth Message را می­توان توسط این گوشی ارسال یا دریافت کرد. سه نوع اول از یک ویرایشگر یکسان استفاده می­کنند و برای تبدیل SMS به MMS کافیست یک فایل مولتی­مدیا به آن اضافه شود. کلاینت ایمیل این گوشی از از کلیه پروتکلهای ایمیل به­جز SSL پشتیبانی می­کند اما برای دسترسی به Gmail می­توان از نرم­افزار مربوط به Google Mail استفاده کرد.

 

image

 

image
 
image

 

image
 
image

مدیریت فایلها

مدیریت فایلهای این گوشی بسیار ضعیف است که البته این نکته درمورد کلیه گوشیهای ال­جی وجود دارد. در این بخش برای انواع فایلهای مختلف فولدرهای جداگانه وجود دارد. امکان کپی duplicate فایلها وجود ندارد یعنی نمی­توان یک فایل را در همان فولدری که هست کپی کرد و حتی نمی­توان یک زیرفولدر درست کرده و درون آن کپی کرد. محتویات کارت حافظه بصورت یک فولدر مجزا وجود دارد. یک نکته جالب اینجاست که فایلهای آفیس را زمانی می­توان باز کرد که در فولدر Document کپی شده باشند.

میزان حافظه داخلی فقط 12 مگابایت است که این بسیار کم است. امکان افزایش حافظه تا 4 گیگابایت توسط کارت حافظه وجود دارد.

 

image
 
image

 

image
 
image

گالری

دسترسی به گالری ازطریق آیکن My Stuff در منوی اصلی فراهم می­شود. امکان نمایش تصاویر به­صورت Thumbnail و یا لیست وجود دارد. امکان دیدن تصاویر به­صورت تمام­صفحه یا landscape وجود داشته و می­توان روی عکسها زوم کرد. هنگام مرور عکسها امکان چرخش اتوماتیک صفحه فعال می­شود. نمایش به­صورت Slide show نیز امکان­پذیر است. از همین­جا می­توان عکسها را توسط یک ویرایشگر خاص edit کرد.

 

image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

پخش موزیک

Music player این گوشی بسیار جذاب بوده و کار با آن خیلی راحت است. می­توان Trackهای موزیک را دسته­بندی کرده و playlistها را دلخواه طراحی کرد. امکان تنظیمات اکولایز و نیز Visualization وجود دارد. تا 50 لیست playlist را می­توان طراحی کرد.

image

 

image
 
image

 

image
 
image

این گوشی دارای رادیو FM با اینترفیس ساده می­باشد اما امکان RDS در اینجا وجود ندارد. می­توان تا 20 ایستگاه رادیویی را ذخیره کرد. یک نکته مهم این است که نمی­توان رادیو FM را در پس­زمینه پخش کرد.

 

image
 

image
 
image

دوربین

 KC 550دارای یک دوربین 5 مگاپیکسلی با فوکوس اتوماتیک است که ماکزیمم رزولوشن عکسهای آن 1944×2592 پیکسل است. این گوشی از لنز Schneider-Kreuz nach استفاده می­کند. همچنین امکان ثابت نگه­داشتن تصویر نیز وجود دارد.  و یک فلاش LED نیز دارد که به عنوان کمک نور هم می­توان از آن استفاده کرد. این نوع فلاش که نسبت به LEDهای معمولی نور بیشتری دارند اخیراً در میان گوشی­های موبایل استفاده می­شود. متأسفانه امکان تشخیص چهره یا Face detection در اینجا وجود ندارد. امکانات تنظیماتی معمولی مثل macro و ... وجود دارد و از کلید چهارجهته هم می­توان جهت کار با این بخش استفاده کرد. تنظیمات سفیدی نور، افکتهای گرافیکی، تنظیم ISO، تغییر صدای شاتر و ... وجود دارد. دوربین این گوشی را می­توان با KF750 مقایسه کرد و تفاوت آنها را می­توان در الگوریتم پردازش­شان دانست که البته معمولاً این بخش از ماجرا از دید کاربر پنهان است اما مهم کیفیت عکسهاست. برای ضبط فیلم نیز کلیه تنظیمات استاندارد وجود دارد. ضبط فیلم این گوشی به­صورت D1 یا همان رزولوشن تلویزیونی انجام می­شود که می­تواند 576×704 پیکسل(‏‏TV PAL)، ‏480×704 پیکسل(TV NTSC)، ‏576×720‏ پیکسل(DVD-Video Pal) و 480×720 پیکسل(DVD-Video NTSC) باشد. امکان ضبط فیلم با رزولوشن­های 480×720 پیکسل و VGA با سرعت 30 فریم در ثانیه وجود دارد. فرمت فیلم­ها 3GP می­باشد.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

پخش فیلم

با امکان autorotation می­توان فیلم­ها را در حالت landscape و تمام­صفحه مشاهده کرد. همچنین علاوه بر پخش 3GP می­تواند فیلم­ها را به 480×720 پیکسل با سرعت 30 فریم در ثانیه کدگشایی کند.

image
 
image

 

image
 
image
 

امکانات ارتباطی

این گوشی از EDGE و GPRS پشتیبانی می­کند. همچنین بلوتوث استریو با A2DP و نیز USB و خروجی TV از دیگر امکانات ارتباطی آن است.

 

مرورگر وب

 KC 550دارای مرورگر وب Access Net Front htm است که از لحاظ پردازش و نمایش صفحات بسیار خوب عمل کرده است. همچنین یک نشانگر مجازی ماوس به مرور صفحات وب کمک می­کند. امکان ذخیره صفحات و یا ذخیره Cookieها وجود دارد و می‏توان هنگام ذخیره صفحات از ذخیره تصاویر روی صفحه جلوگیری کرد. هنگام خروج از صفحه و قطع ارتباط اینترنتی میزان دیتای جابجا شده نمایش داده می­شود.

image

همچنین می­توان از مرورگرهای جاوا مثل Opera mini هم استفاده کرد.

 

 
Organizer

در این بخش تقویم با نمای ماهیانه وجود دارد و نمی­توان از این بخش event خاصی را برای روزها تعیین کرد. برای تنظیم eventها از منوی مربوطه فقط زمان و تاریخ و زنگ مشخص می­شود. برای ساعت بیداری 5 زمان مختلف قابل تعریف است.

امکانات دیگر این بخش memo، ضبط صوت، ماشین حساب، شمارنده معکوس، World Clock و ... هستند. امکان بازکردن و نمایش فایلهای آفیس با پسوندهای doc، txt، pdf، ppt و xls وجود دارد.

image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image
 

بازی

این گوشی دارای دو بازی از پیش نصب شده جاوا به نام Extreme Skate board و Mini Game World است . علاوه بر این M-toy که یک سری از 6 بازی کوچک است نیز فراهم شده است که با استفاده از شتاب سنج داخلی کار می کند و دارای واکنش ویبره است . این 6 بازی در مدل KF750 ال جی نیز وجود دارند و شامل Maze , Hammer , Magic Ball , Dart Derby , Homerun و Fishing می باشد .

 

image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

کلام آخر

 KC 550 ازجمله گوشی­هایی است که رقبای زیادی در بازار دارد. البته یکی از نقاط قوت آن وجود دوربین 5 مگاپیکسلی فوی با امکانات مناسب است. متأسفانه صفحه نمایش هم سایز کوچکی دارد و مناسب برای مرور صفحات وب نیست و هم وضوح خوبی در زیر نور مستقیم ندارد. مطمئناً عدم وجود امکانات ارتباطی مثل Wi-Fi و نیز GPS که این روزها موردتوجه بسیاری از برندهای مطرح هستند از نقاط ضعف این گوشی است.

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)