LG KT610

KT610، نمونه­ای است که ال­جی با ارائه آن می­خواهد به دنیا بگوید کلاس Communicator صرفا مختص گوشیهای تلفن همراه رده بالای بازار نیست...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۸/۷/۴
مروری بر گوشی LG KT610

 

KT610، نمونه­ای است که ال جی با ارائه آن میخواهد به دنیا بگوید کلاس Communicator صرفا مختص گوشیهای تلفن همراه رده بالای بازار نیست. این گوشی در زمینه Business همراه بسیار خوبی برای کاربران به شمار می آید.

 

image
 
image

 

آنچه KT610 ال­جی برای دوستداران و خریداران خود به ارمغان می­آورد عبارت است از:

 

صفحه کلید کامل و پیشرفته QWERTY

صفحه نمایش داخلی 2.4 اینچی QVGA با قابلیت نمایش 262 هزار رنگ

صفحه­نمایش خارجی 1.45 اینچی با قابلیت نمایش 262 هزار رنگ

نسخه 9.2 سیستم­عامل سیمبین S60 دارای رابط کاربری 3.1 UI

3G همراه با HSDPA

ابعاد فشرده17.2 *53.9 *108.9 میلیمتر

دوربین 2 مگاپیکسل دارای فوکوس اتوماتیک

گیرنده GPS داخلی با درجه حساسیت بسیار مناسب

بلوتوث و USB نسخه 2

حافظه داخلی 64 مگابایتی و پشتیبانی از کارت حافظه Micro SD برای ارتقاء حافظه

 

معایب اصلی

 

عدم برخورداری از Wi-Fi

دوربین معمولی و نه چندان خوب

عدم ثبت موقعیت جغرافیایی روی تصاویر (Geo-Tagging)

صفحه­نمایش خارجی کوچک با کارایی و کاربرد کم

عدم وجود A-GPS

عدم برخورداری از قابلیت ویرایش فایلهای آفیس

عدم نمایش فایلهای PDF و قابلیت ZIP Manager

KT610، در نظر کاربران علاقه­مند به قابلیتهای پیام­رسانی که با روش ارسال و دریافت پیام در سیستم­عامل سیمبین آشنایی دارند گوشی تحسین­برانگیز است.

این گوشی به برخی گوشیهای سری E نوکیا و دو گوشی سری P سونی­اریکسون شبیه است.

 

image
 
image

 

صفحه­نمایش اصلی KT610، تقریبا هم اندازه صفحه نمایش خارجی گوشی E90 کمپانی نوکیاست. این گوشی با ابعادی که دارد کم جا ترین و قابل حمل­ترین گوشی سری Communicator موجود به شمار می­آید. وزن آن نیز 125.5 گرم است.

 

طراحی و ساختار

 

ابعاد این گوشی 17.2 *53.9 *108.9 میلیمتر است و وزن آن حدود 125.5 گرم می باشد که در کلاس این نوع گوشی ها معقول به نظر می رسد.

ال‌جی در طراحی‌ گوشی KT610 خود هرگز قصد نداشته از آن گوشی ، ظاهری زیبا و باریک بسازد. ولی انتظار داشت مثل LG KF750 Secret قابی دلپذیر و نفیس داشته باشد. ضریب شکلی یا به عبارتی شکل ساختاری این گوشی دقیقا آن چیزی نیست که از بهترین طرح‌ها یا به عبارتی شاهکارهای طراحی در گوشی‌های تلفن همراه انتظار می‌رود، اما به نوبه خود و به اندازه کافی جالب و قابل قبول است. شکل ظاهری ساده و منظم آن در کنار ابعاد کوچکش و مهمتر از همه و به طور کلی نمای بی‌نظیرش باعث می‌شود در نوع خود جذاب به نظر برسد.

این گوشی وقتی بسته است با صفحه نمایش کوچک و کی‌پد و کلیدهای کنترلی بزرگی که دارد ما را به یاد سال 1998 می‌اندازد. اما به محض اینکه باز می‌شود سادگی و به روز بودن و کارایی آسان آن نمود پیدا می‌کند. کاربران احتمالا آرزو می‌کنند که ای کاش صفحه نمایش داخلی‌اش کمی بزرگتر بود. نسبت تصویر این صفحه 4:3‌ است، اما به نظر می‌رسد از فضا استفاده بهینه نشده و فضای زیادی به هدر رفته است.

 

image
 
image

 

 قسمت بالایی و تاشوی گوشی در دو وضعیت باز می‌شود: یکی در حدود 120 درجه، که در این حالت گوشی در حالت دسک تاپ قرار گرفته و بهترین حالت برای استفاده از گوشی بر روی میز است. در وضعیت دوم گوشی کاملا به صورت مسطح و صاف قرار می‌گیرد و در این حالت می‌توان به راحتی گوشی را در دست حمل کرد. earpiece گوشی(به عبارتی قسمتی از گوشی که هنگام مکالمه روی گوش قرار می‌گیرد) در قسمت بالایی صفحه تاشو قرار دارد.

 

image
 
image

 

image

 

 MouthPiece ( قسمتی که حین مکاله صدای کاربر از طریق آن به گوش طرف مقابل می‌‎رسد) در این گوشی در پایین ترین قسمت تعبیه شده و اسپیکرهای استریوی آن نیز در هردو طرف صفحه نمایش داخلی واقع شده‌اند.

 

image

 

درگاه مخصوص کارت microSD گوشی KT610 ال‌جی سمت راست گوشی قرار دارد.لازم به ذکر است که همراه با این گوشی یک عدد کارت حافظه 1 گیگابایتی ارائه می شود، اما کاربران عزیز در صورت تمایل می‌توانند از کارتی با ظرفیت بالاتر استفاده کنند. این گوشی به راحتی از پس پشتیبانی از کارت‌‍‌های حافظه با حداکثر ظرفیت 8 گیگابایت برمی‌آید. البته در LG KT610 ای که این بررسی‌ها روی آن صورت گرفته است، با قراردادن کارت حافظه- صرفنظر از ظرفیت یا میزان فضای آزاد یا اشغال شده آن- سرعت کار با قابلیت File manager گوشی را پایین آورد.

 

image
 
image

 

کلید های مربوط به تنظیم میزان صدا در پهلوی چپ گوشی و درست مابین لولاها قرار گرفته است.درگاه USB نیز در کنار بالای گوشی قرار دارد که با یک در پوش پلاستیکی پوشیده شده است .

 

image
 
image

 

image

 

 پشت گوشی لنز دوربین 2 مگاپیکسلی دارای فوکوس اتوماتیک و همچنین آیینه آن را مشاهده می‌کنیم. با کشیدن ضامن پوشش باتری، به باتری 960 میلی آمپری Li-Ion این گوشی دسترسی خواهید یافت. 

 

image
 
image

 

image
 
image

 

به طور کلی کیفیت ساخت گوشی KT610 ال‌جی به عنوان یک گوشی پیام رسان و ارتباطی(Commuincator) بسیار خوب است. در ساخت آن از مواد و عناصر چندان خاص وویژه ای استفاده نشده، اما پوشش پلاستیکی آن کاملا سفت و محکم است و حین کاربا گوشی هیچ گونه مزاحمتی برای کاربر نخواهد داشت. قاب فلزی و متالیک لبه بالایی قسمت تاشوی KT610 از کیفیت خوبی برخوردار است و بافت پنل پشتی گوشی کائوچویی مانند است.

 

 

image
 
image

 

صفحه نمایش

 

روی هم رفته، صفحه نمایش دستخوش پیشرفت و بهبود شده است. KT610 ال­جی، دارای دو صفحه نمایش خارجی 1.45 اینچی و داخلی 2.4 اینچی است که هر دو از قابلیت نمایش 262 هزار رنگ برخوردارند.

 

image
 
image

 

کیفیت تصویر در صفحه نمایش خارجی این گوشی بسیار پایین است با این حال هنوز هم از عهده اموری مانند پاسخگویی به تماسها و بررسی و کنترل وضعیت گوشی به خوبی بر می­آید. این صفحه امکان دسترسی به برخی عملکردهای اصلی مانند موزیک پلیر و پیامهای متنی را برای کاربر فراهم می­کند.

صفحه­نمایش داخلی این گوشی از کیفیت تصویر و همچنینی روشنایی بسیار خوبی برخوردار است. تا آنجا که شاید بتوان آن را بهترین صفحه نمایش گوشیهای کمپانی ال­جی به شمار آورد.

اما این صفحه می­توانست بزرگتر باشد چون به اندازه کافی جا برای صفحه نمایش بزرگتر وجود داشت. خوانایی محتویات صفحه نمایش داخلی یا به عبارتی اصلی گوشی KT610، در زیر نور خورشید تحسین­برانگیز است. گوشیهای ال­جی تا به حال زیر نور خورشید تقریبا بلا استفاده بودند.

به عنوان مثال زیر نور خورشید با صفحه نمایش گوشی LG KF750 تقریبا نمی­توان کار کرد.

 

صفحه کلید QWERTY فوق­العاده عالی

 

تمامی کلیدها و دکمه­های کنترل در گوشی KT610 به لحاظ کیفیت ساخت، خوب و مناسبند. صفحه­کلید خارجی گوشی دارای کلیدهای بزرگ است که به صورت پلکانی روی ردیفهایی قرار گرفته­اند و نرم بوده و کاربرد آسانی دارند.

بین کلیدهای هر ردیف هیچ مرزی وجود ندارد اما در عوض بین کلیدهای کی­پد، فضای زیادی وجود دارد. ­کلید 4 جهته و دکمه­های کنترل مجاور آن نیز به خوبی کار می­کنند.

تنها نکته­ای که در این قسمت مطرح می­شود این است که با کلید کنترل اصلی موجود روی پنل جلویی صرفا می­توان به سمت بالا و پایین اسکرول کرد.

 

image

 

کیفیت و طرح دکمه­های صفحه­کلید داخلی و پیشرفته QWERTY این گوشی بسیار خوب است. تنها مسئله، دکمه تایید کننده مرکزی است که در مرکز کلیدهای 4 جهته واقع شده و ممکن است به نظر کاربرانی که برای اولین بار از این گوشی استفاده می­کنند بسیار کوچک باشد.

 

image
 
image

 

البته این کاربران به مرور زمان به آن عادت کرده و قادر خواهند بود به سرعت با آن کار کنند. تایپ با صفحه کلید گوشی KT610 ال­جی بسیار عالی و دلچسب است. علاوه بر این زمینه کلیدها کار با آن را سهولت می­بخشد.

 

image
 
image

 

برقراری تماس به بهترین شکل

 

در KT610 برقراری و وضوح تماسها و مکالمات جای هیچ گونه حرفی در این خصوص باقی نمی­گذارد. به راحتی می­توان از طریق صفحه کلید داخلی و یا صفحه نمایش خارجی شماره­گیری کرد. البته طبیعی است که در صورت بسته بودن گوشی راحت­تر می­توان مکالمه کرد.

برای انجام مکالمه تصویری گوشی باید باز شود زیرا دوربین مخصوص مکالمه تصویری این گوشی درست کنار صفحه نمایش داخلی آن قرار دارد.

 

image

 

قابلیت ویبره و لرزه آن نیز آنقدر قوی است که وقتی گوشی در جیبتان باشد هرگز هیچ تماس یا پیامی را از دست نخواهید داد.

عملکرد گوشی در زمینه بلندگو و اسپیکر نیز نسبتا خوب است.

 

رابط کاربری دوسویه

 

گوشی KT610 کمپانی ال­جی، به سیستم­عامل سیمبین 9.2 و نسخه سوم رابط کاربری سری S60 این سیستم­عامل مجهز است. این گوشی قابلیتهای Feature Pack 2 را پشتیبانی نمی­کند بنابراین کاربران به ناچار باید به امکانات Feature Pack 1 اکتفا کنند.

صفحه نمایش خارجی گوشی KT610 از عهده 6 عملکرد اصلی بر می­آید:

تماسها، پیام جدید، صندوق ورودی پیام­ها، موزیک­پلیر، دوربین و Call log. با باز کردن هر یک از این برنامه­ها از طریق صفحه نمایش کوچک خارجی گوشی و سپس باز کردن قسمت تاشوی آن، همین برنامه­ها در صفحه نمایش اصلی باز می­شوند. اما متاسفانه عکس این قضیه امکان پذیر نیست. یعنی زمانی که این برنامه­ها را از طریق صفحه اصلی باز می­کنید و درب گوشی را می­بندید،در صفحه نمایش کوچک، این برنامه­ها به حالت مینی­مایز در می­آید.

 

image
 
image
 
image

 

صفحه نمایش اصلی، دارای حالت اکتیو استندبای نیز هست. علاوه بر این نواری از آیکن­های میانبر برای دسترسی سریع به عملکردهای از پیش تنظیم شده نیز در قسمت بالای این صفحه قرار دارد. در عین حال رویدادهای برنامه­ریزی شده از تقویم و تراک­های موسیقی و ایستگاههای در حال پخش نیز در قسمت پایین این صفحه نمایش نشان داده می­شوند.

 

image
 
image

 

هر برنامه یا حتی وب سایت را می­توانید به عنوان میانبرهای حالت اکتیو استندبای انتخاب کنید. در این حالت عملکردهای دو کلید انتخابی چپ و راست نیز قابل تنظیم هستند. از جمله ویژگیهای دیگر این صفحه نمایش در حالت استندبای نوار جستجوی گوگل است که امکان دسترسی سریع به این موتور جستجو را برای کاربر فراهم می­کند.

 

image

 

گوشی KT610 دارای 5 پروفایل و یک حالت آفلاین است.

اگر گوشی بدون وجود سیم­کارت روشن شود، حالت آفلاین به طور خودکارفعال شده و دسترسی کامل به آن دسته از عملکردهای گوشی که نیازی به پوشش شبکه موبایل ندارد را برای کاربر امکان­پذیر می­سازد. هر 5 پروفایل را می­توان به راحتی به گونه­ای ویرایش کرد که به بهترین شکل ممکن از عهده تامین نیازهای کاربر برآید.

در KT610 ال­جی درست مانند هر گوشی مجهز به سیستم­عامل سیمبین S60، برنامه Task manager با زدن و نگه داشتن کلید Menu بالا می­آید. این مسئله این امکان را به کاربر می­دهد تا بین برنامه­های کاربردی سوئیچ کند یا با زدن دکمه Back Space برنامه­های در حال اجرا را ببندد.

 

image

 

منوی این گوشی ال­جی دارای دو حالت نمایش است: 1- حالت استاندارد 2- آیکن­های 3×4.

 

image
 
image

 

در نهایت قابلیت تشخیص صدا در این گوشی این امکان را به شما می­دهد تا حتی بدون دست زدن به گوشی عملکردهای رابط کاربری را کنترل کنید.

برنامه تشخیص صدا در این گوشی از اسپیکر بی­نیاز است با این حال در شناسایی و تشخیص برخی فرمانهای کاربری مخصوصا فرمانهای طولانی با مشکل مواجه است.

 

گزینه­های پیشرفت برای سفارشی سازی

 

هر زمان که از ظاهر و نمای گوشی خسته شدید، می­توانید تم آن را تغییر دهید. به طور پیش فرض یک تم روی گوشی نصب شده است اما می­توانید تم­های دیگر را از اینترنت دانلود کنید. اما شکل ظاهری صفحه نمایش خارجی و حتی کاغذ دیواری آن را نمی­توان تغییر داد.

 

image
 
image

 

دفترچه تلفن

 

کاربرد دفترچه تلفنهای گوشیهای مجهز به سیستم­عامل سیمبین بسیار آسان و قابلیتهای آنها نامحدود است. تعداد اطلاعات ورودی این دفترچه به دلیل محدودیت حافظه محدود است حتی برای ذخیره هزاران شماره تماس با هیچ مشکلی مواجه نخواهید شد.

کاربر به دلخواه خود می­تواند تماسها را بر اساس نام یا نام خانوادگی مرتب کند. سپس با حرکت کردن روی اسامی یا با تایپ تدریجی یک نام می­تواند به جستجوی آن بپردازد. گوشی در بین اسامی کوچک و نامهای خانوادگی که با حروف تایپ شده آغاز می­شود جستجو می­کند. بنابراین اگر یک تماس دارای نامی بسیار طولانی و پیچیده باشد به شرط آنکه حداقل بخشی از حروف یا نام آن را به خاطر داشته باشید برای پیدا کردن آن با مشکل مواجه خواهید شد.

 

image
 
image

 

image

 

هنگام ویرایش اطلاعات یک تماس می­توانید از بین شمار زیادی فیلدهای ازپیش درنظر گرفته شده فیلدی را انتخاب کنید که بتوانید آن را به دفعات دلخواه تکرار کنید. همچنین می­توانید به یک تماس هر تعداد شماره که مایلید اضافه کنید.

علاوه بر این اگر به طور بسیار اتفاقی نیاز به فیلدی داشته باشید که موجود نیست می­توانید یکی از فیلدهای از پیش موجود را کپی برداری کنید و به راحتی فقط نام آن را تغییر دهید.

 

image
 
image

 

قسمت Call log نیز از نقاط قوت هر دفترچه تلفن سیمبین به شمار می­آید و KT610 نیز از این مزیت بی بهره نیست. در این قسمت سابقه­ای مفصل و جزء به جزء از تمامی تماسها و ارتباطات کاربر طی یک ماه اخیر ثبت می­شود.

 

image
 
image

 

در صورت تمایل می­توانید میزان اطلاعات قابل ذخیره در این قسمت را کاهش دهید. هر چند این اطلاعات فضای زیادی را اشغال نمی­کند با این حال با زدن دکمه مخصوص تماس در حالت استندبای، سه نوار حاوی 20 تماس اخیر از دست رفته، تماس گرفته شده و تماس ورودی در اختیار شما قرار می­گیرد.

 

قابلیتهای پیام­رسانی

 

KT610، با برخورداری از صفحه کلید بزرگ و پیشرفته QWERTY خود که دارای کاربرد آسان نیز هست و همچنین با وجود نرم­افزاری بسیار عالی که رابط کاربری S60 را ساپورت می­کند یکی از بهترین ابزارهای پیام­رسانی موجود به شمار می­آید. ترکیب نرم­افزار آن تقریبا عالی است و با تکنولوژیهای عالی صفحه­کلید هم تراز است.

ویرایشگر SMS این گوشی کاربرد آسانی دارد. دارای نوعی شمارشگر کاراکتر است که تا 160 کاراکتر را در هر صفحه ساپورت می­کند. علاوه بر این نشانگری دارد که بین دو کروشه قرار گرفته و قسمتهای مستقل را که پیام برای ارسال به مخاطب به آنها تقسیم می­شود را نمایش می­دهد. اگر قبل از ارسال پیام از ویرایشگر خارچ شوید، این برنامه از شما می­خواهد که یا آن را در پوشه Draft دخیره کنید یا آن را حذف کنید.

 

image
 
image

 

در صورت تمایل می­توانید گزارش ارسال را فعال کنید. این گزارشها روی صفحه نمایش داده شده و سپس در پوشه­ای جداگانه در زیرمنوی Messaging ذخیره می­شوند.

عملکرد ویرایشگر MMS شباهت زیادی به عملکرد ویرایشگر SMS آن دارد. تنها تفاوت عمده­شان در این است که ویرایشگر MMS دارای نواری برای افزودن موضوع و گزینه­ای از مضامین جذاب مالتی­مدیا است.

از دیگر ویژگیهای بخش پیام­رسانی گوشی KT610 می­توان به ویرایشگر پیامهای صوتی آن اشاره کرد. این ویرایشگر می­تواند پیامی جدید را ضبط کند یا از کلیپ­های صوتی از پیش ضبط شده را برای ارسال استفاده کند.

اگر پیش از این گوشی قبلی شما نیز به سیستم­عامل سیمبین مجهز بوده است سرویس­گیرنده ایمیل عالی گوشی KT610 دیگر برایتان ناآشنا نخواهد بود. این برنامه از پروتکلهای POP3 و IMAP پشتیبانی کرده و قادر به دانلود عناوین و محتوای کامل پیام است. علاوه بر این فایلهای ضمیمه و پروتکل­های ارتباطاتی SSL/TLS را نیز پشتیبانی می­کند.

 

image

 

بنابراین با این گوشی می­توانید از پس کار با هر نوع ساز و کار مرتبط با ایمیل برآیید. سرویس گیرنده ایمیل این گوشی را می­توان طوری تنظیم کرد که به طور خودکار ایمیل را در فواصل زمانی از پیش تعیین شده چک کند.

به طور کلی KT610 ال­جی در زمینه قابلیتهای پیام­رسانی، آزمایش خود را به خوبی پس داده است.

 

موزیک­پلیر

 

موزیک­پلیر گوشی KT610، بجز در حالت چرخش صفحه به صورت افقی، کاملا شبیه به موزیک­پلیر سایر گوشیهای مجهز به سیمبین S60 است و مسلما در بین برنامه­های کاربردی مشابه خود بهترین نیست اما در نوع خود عملکرد بسیار خوبی دارد و بیشتر ویژگیهای موردنظر شما را داراست.

KT610، فرمتهای صوتی متعددی را پشتیبانی می­کند از جمله: eAAC+, AAC, MP3 و WMA. به محض زدن دکمه Refresh موزیک­پلیر، فایلها بلافاصله و به طور خودکار به موزیک­ لایبرری اضافه می­شوند.

 

image
 
image

 

تراکها را می­توان بر حسب نام خواننده، نام آلبوم، سبک و آهنگساز مرتب کرد. برای اکولایزر نیز 4 نوع تنظیم پیش فرض وجود دارد. علاوه بر این می­توانید الگوهای اکولایزر جدید نیز بسازید.

 

image

 

رابط کاربری صفحه نمایش خارجی گوشی KT610، برای موزیک­پلیر بسیار ابتدایی است با این حال به خوبی از پس نمایش موزیک­پلیر بر می­­آید. به عبارتی دیگر بدون باز کردن درب کشویی گوشی هم می­توانید موزیک گوش کنید.

 

image
 
image

 

کیفیت صدای بسیار عالی

 

KT610 هرگز طوری طراحی نشده که یک گوشی سری موزیک یا سازگار با موزیک به شمار آید با این حال کیفیت صدای آن در هدست های مخصوص موزیک، رضایت بخش است. شاید بتوان گفت از این نظر در بین گوشیهای تاکنون آزمایش شده ال­جی بهترین است.

 

image

 

قابلیت پخش ویدئویی

 

در KT610، تماشای فایلهای ویدئویی از طریق برنامه کاربردی Real Player که البته از پیش روی گوشی نصب شده امکان­پذیر است. این نوع فایلها را می­توان در حالت تمام صفحه نیز تماشا کرد.

در حالت تمام صفحه، نوار کلیدهای کنترل کننده عملکردهای پخش به صورت مخفی در می­آیند و تا زمانی که هیچ کلیدی را نزنید آن را روی صفحه مشاهده نخواهید کرد. کیفیت تصویر عالی این گوشی لذت تماشای فایلهای ویدئویی را برای شما دوچندان می­کند. علاوه بر این می­توانید فیلمهای مورد علاقه خود را در حالت Desktop نیز تماشا کنید.

 

گالری عکس

 

از طریق آیکن My Stuff در منوی اصلی گوشی KT610 می­توان به گالری تصاویر و عکس آن دسترسی پیدا کرد.

اگرچه این گالری به خوبی و زیبایی گالری چرخشی و سه بعدی گوشیهای سری N نوکیا نیست اما عملکرد آن به نوبه خود خوب و رضایت بخش است.

در این گالری می­توان عکسها را به صورت عادی یا به صورت تمام صفحه مشاهده کرد. بعلاوه با زوم کردن روی عکس موردنظر می­توانید جزئیات موجود در تصویر را نیز مشاهده کنید.

قابلیتهای Zoom و Pan این گالری نیز در تماشای تصاویر به کمک کاربر می­آیند.

 

image
 
image

 

image
 

 

گالری تصاویر در گوشی KT610 از قابلیت مدیریت فایل نیز برخوردار است. این قابلیت این امکان را برای کاربر فراهم می­کند تا چندین عکس و تصویر را به طور همزمان انتخاب و ارسال کند.

البته برنامه مدیریت فایل خود گوشی نیز به خوبی از عهده وظایف خود بر می­آید. با استفاده از این برنامه می­توان فایلها را بر حسب فضایی که در حافظه اشغال کرده­اند فیلتر کرد و یا به طور همزمان چندین فایل را انتخاب کرده و آنها را جابجا یا کپی کرد.

در KT610، هیچ قابلیتی مشابه با برنامه کاربردی Search که در گوشیهای مجهز به سیمبین نوکیا دیده می­شود وجود ندارد. بنابراین برای سازماندهی فایلها و برنامه­های کاربردی به ناچار باید وقت بیشتری صرف کنید. اما برنامه­های کاربردی جانبی هم وجود دارند که می­توانید آنها را دانلود کنید تا در این زمینه به کمک شما بیایند.

 

دوربین 2 مگاپیکسلی

 

گوشی KT610، دارای دوربین 2 مگاپیکسلی است. البته این روزها دوربین­های 2 مگاپیکسلی نسبتا رده پایین و قدیمی به شمار می­آیند اما با درنظر گرفتن این که حتی گوشی بسیار محبوب E90 هم به دوربین 3.2 مگاپیکسلی مجهز است داشتن دوربین 2 مگاپیکسلی برای KT610 ال­جی چندان هم باعث سرافکندگی نخواهد شد.

راه اندازی دوربین گوشی KT610 واقعا دشوار است. در عین حال صفحه نمایش خارجی گوشی تنها قادر است بخشی از فرمی که سوژه موردنظر ما را احاطه می­کند را نشان دهد. به عبارتی تقریبا 2 الی 3 قسمت از فریم را از تیررس دید کاربر دور نگه می­دارد و صرفا به نمایش ناحیه مرکزی فریم اکتفا می­کند.

بعلاوه برای فیلمبرداری نمی­توان از صفحه نمایش خارجی به عنوان سوژه یاب استفاده کرد. البته اگر از صفحه نمایش داخلی(اصلی) گوشی به عنوان سوژه یاب استفاده کنید باز هم با مشکلاتی مواجه می­شوید. به عنوان مثال وقتی هنگام فیلمبرداری گوشی را نگه می­دارید انگشت شما احتمالا روی لنز را می­پوشاند.

البته دوربین گوشی KT610، نقاط قوتی هم دارد. اینترفیس دوربین نسبتا زیباست و کار با آن آسان است. این اینترفیس در واقع کاملا شبیه به اینترفیس دوربین گوشیهای 5320 و 6210 Navigator نوکیاست. بدین معنی که قابلیتهای زیادی ندارند اما در عین حال بد عمل نمی­کنند.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

دوربین در گوشی KT610 دارای سه وضعیت Scence، Sequence و Panorama است.

اما تصاویری که در حالت Panoramaی این دوربین گرفته می­شوند، از وضوح تصویر پایینی برخوردارند و صرفا برای مشاهده در صفحه نمایش خود گوشی مناسبند.

این دوربین از قابلیت ثبت تصاویر ویدئویی روی تصاویر نیز بی­بهره است. کیفیت تصویر آن برای یک دوربین 2 مگاپیکسلی در حد متوسط است و سطح نویز آن در نوع خودش رضایت بخش است.

در مورد قابلیت فیلمبرداری این گوشی باید بگوییم که KT610 می­تواند از پس رزولوشن CIF بربیاید. تصاویر ویدئویی با سرعت 10 فریم در ثانیه گرفته شده و با فرمت 3GP ذخیره می­شوند.

 

قابلیتهای اتصال و شبکه

 

گوشی KT610 ال­جی از قابلیت پشتیبانی از GPS، بلوتوث نسخه 2، GPRS، EDGE، 3G و HSDPA و قطعه کارت حافظه برخوردار است.تنها مشکل این گوشی در این زمینه عدم برخورداری از WLAN است و البته عدم برخورداری از پورت اینفرارد. به احتمال زیاد چیزی نیست که بتواند نظر علاقه­مندان و کاربرانی که تا این قسمت از بررسی مصمم به خریداری این گوشی شده­اند را تغییر دهد.

 

مرورگر وب

 

مرورگر وب گوشی KT610 ال­جی درست مانند موارد مشابه خود در سایر گوشیهای مجهز به سیمبین تحسین­برانگیز است. از این مرورگر می­توان در حالت افقی نیز استفاده کرد. گشت و گذار و جستجو در اینترنت با این مرورگر لذت بخش است.

صفحات وب هرچقدر هم پیچیده باشند این مرورگر از پس آنها بر می­آید و در ضمن با اندازه صفحه نمایش نیز بسیار مناسب و سازگار است و خواندن و حرکت کردن در صفحات آن بسیار آسان است. همچنین این مرورگر دارای نشانگر ماوس مجازی است و کنترل با آن بسیار راحت است. بعلاوه دارای نقشه­ای کوچک است که فعال کردن آن به شما کمک می­کند تا مسیر حرکت خود را در سایتهای بزرگ که تا حد زیادی نیاز به اسکرول کردن دارند به راحتی پیدا کنید.

 

image
 
image

 

image

 

تنها با چند بار زدن یک کلید می­توانید میزان زوم و اندازه خط و نوشته­ها را به صورت دلخواه تغییر داده و تنظیم کنید.

در اینجا احتمالا باز هم صفحه نمایش 2.4 اینچی گوشی را تحسین خواهید کرد. زیرا نوشته­ها در آن حتی اگر تا کمترین حد نیز کوچک شوند باز هم خوانا خواهند بود.

 

Organizer در KT610

 

برنامه­های کاربردی سازمان دهنده در گوشی KT610 ال­جی، مانند سایر گوشیهای مجهز به سیمبین بسیار سودمند و مفیدند و در عین حال کار کردن با آنها بسیار آسان است. تقویم این گوشی به سه نوع نمایش داده می­شود: ماهانه، هفتگی و روزانه.

علاوه بر این رویدادها را به 4 طریق می­توان زمان­بندی کرد: Meeting، Memo، Anniversary و To-Do. هر رویداد فیلدهای مخصوص به خود را دارد و برای برخی رویدادها می­توان به عنوان یادآوری کننده ساعت زنگ دار تعیین کرد.

 

image
 
image

 

مجموعه برنامه­های کاربردی Mobile Office در این گوشی عملکرد بسیار خوبی دارند. این برنامه­ها از پیش روی گوشی نصب شده­اند و قادر به نمایش (و نه ویرایش) فایلهای آفیس می­باشند.

 

image
 
image

 

image

 

متاسفانه KT610 بر خلاف سایر گوشیهای تحت سیمبین، از قابلیت نمایش فایلهای PDF و Zip Manager برخوردار نیست.

برای ویرایش فایلهای آفیس در این گوشی به ناچار خودتان باید نسخه کامل این برنامه کاربردی را خریداری کنید.

 

image

 

از دیگر برنامه­های کاربردی سازمان دهنده و مدیریت زمان گوشی KT610 می­توان به این موارد اشاره کرد: مبدل ارز، ماشین­حساب، برنامه کاربردی Notes و Voice Recorder.

 

image
 
image

 

در مورد برنامه ساعت زنگدار این گوشی باید گفت می­توانید تعداد نامحدودی آلارم برای گوشی تعریف کنید. هر آلارم می­تواند دارای نام، قابلیت فعال سازی و قابلیت تکرار جداگانه و مختص به خود داشته باشد. علاوه بر این ساعت آن می­تواند ساعت را بر حسب هر ناحیه زمانی نمایش دهد.

 

GPS

 

عملکرد گیرنده GPS داخلی این گوشی توجه و تحسین هر کاربری را به خود جلب می­کند.

در حالت cold Start در کمتر از 2 دقیقه و در حالت Hot Start در عرض چند ثانیه ماهوار قفل می­شود.

نقشه­های گوگل(Google Maps) نیز از پیش روی گوشی KT610 نصب شده است که متاسفانه از جهت­یابی صوتی Turn-by-Turn برخوردار نیست. بنابراین برای استفاده از خود گوشی KT610 به عنوان یک سیستم جهت­یاب GPS، به یک نرم­افزار جانبی نیاز خواهید داشت که خوشبختانه در بازار به تعداد فراوانی موجود است.

در عین حال در این صورت برای قرار دادن گوشی روی داشبورد و استفاده از آن به عنوان ابزار جهت­یاب داخل وسیله نقلیه یا ماشین هم باید چاره­ای اندیشید.

 

image
 
image

 

image

 

بازیها

 

بازیهای گوشی KT610 عبارتند از: Bubble Breaker و Snake III. نمایش دموهای این بازیها 1 دقیقه و نیم به طول می­انجامد.

به جز این دو بازی می­توانید بازهای بیشتری را در گوشی دانلود یا نسخه­های کامل بازیهای موجود برای آن را خریداری کنید.

 

image
 
image

 

image
 
image

 

کلام آخر

 

به طور کلی گوشی KT610 از قابلیتهای اجرایی بسیار عالی برخوردار است و علی­رغم کمبودهایش در نوع و گروه خود یکی از بهترینهاست. از ساختاری ارگونومیک و در خور ستایش برخوردار است.

KT610 به نوعی ثمره تلاش ال­جی برای ورود به گوشه­ای نسبتا کوچک و امن از دنیای ابزارهای ارتباطی به شمار می­آید. این گوشی برای رقابت با همنوعان و هم ردیفان خود به خوبی تجهیز شده است. البته نداشتن دکمه­ای برای دسترسی به Wi-Fi از نقاط ضعف آن به شمار می­آید. برای GPS، باید این گوشی را تحسین کرد.

 

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)