LG KU990

KU 990 ویوتی در زیر ظاهر زیبای خود مجموعه ای از بهترین قابلیتها و تکنولوژی های برتر مثل HSDPA با سرعت 3.6 مگا بیت در ثانیه و دوربین 5 مگا پیکسلی را دارد ...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۱۲/۱۹
                                  

 

      مروری بر گوشی LG KU 990

 

KU 990        ویوتی در زیر ظاهر زیبای خود مجموعه ای از بهترین  قابلیتها و تکنولوژی های برتر مثل HSDPA  با سرعت 3.6 مگا بیت در        ثانیه و دوربین 5 مگا پیکسلی را دارد . KU990  از جمله گوشیهای مد روز بسیار شیک ال جی است که حضور صفحه نمایش 3            اینچی بر جذابیت ظاهری آن افزوده است.

 

image
 
image

        ویژگیهای کلیدی

-          پشتیبانی از سه باند GSM سه بانده و قابلیت HSDPA

-          دوربین 5 مگا پیکسلی با فوکوس اتوماتیک

-          دوربین دوم جهت مکالمات ویدیویی

-          صفحه نمایش لمسی TFT 3 اینچی با ماکزیمم رزولشن 400*240 پیکسل و قابلیت پخش 262 هزار رنگ

-          ضبط ویدیویی VGA با سرعت 30 فریم در ثانیه

-          ضبط ویدیویی با سرعت 120 فریم در ثانیه

-          خروجی تلویزیون

-          امکان پخش فیلم سریع با فرمت Divx

 

معایب اصلی

-          امکان تعویض سریع  کارت حافظه وجود ندارد

-          استفاده از قلم مخصوص گوشی به سادگی انجام نمی گیرد

-          مدیریت فایلها هنگام کار با کارت حافظه کمی کند صورت می گیرد

-          استفاده از زوم با مشکل همراه است

ساختار ظاهری

ابعاد این گوشی 14.8*54.4*103.5  میلیمتر و وزن آن 112 گرم است که از این لحاظ شباهت زیادی به P1  سونی اریکسون ، ایفون اپل و  HTC Touch دارد . البته ناگفته نماند که از لحاظ طراحی ظاهری شباهت زیادی نیز به LG PRADA  داشته واینتر فیس ان نیز مشابه است.در پانل جلویی گوشی فقط 3 دکمه  وجود دارد ، یک دکمه سبز ، دکمه قرمز ، ( SEND/END)  و دکمه C   که به عنوان اصلاح متن استفاده می شود وجود دارند. در سمت راست بالای گوشی دوربین VGA برای تماسهای ویدیویی قرار داد. که زیر درپوش کشویی قرار گرفته است.

image
 
image

 

image
 
image

در کنار سمت راست  گوشی پورت اتصال شارژ / هدست / کابل اتصال USB .در پایین گوشی میکروفن و در کناره بالای آن دکمه باز شدن درب پشت گوشی و سوراخی برای بند آویز گوشی است. در کناره سمت چپ کنترلهایی نظیر دکمه شاتر دوربین ، دکمه قفل گوشی و یک دکمه متحرک که برای تغییر حالت بین عکسبرداری ، فیلمبرداری و نمایش گالری استفاده می شود.

image
 

image
 
image

پشت گوشی کاملا شبیه به یک دوربین دیجیتالی است . لنز دوربین 5 مگا پیکسلی از نوع Schneider-kreuznach می باشد  درون لنز یک قطعه چرخشی قرار دارد که برای فوکوس دستی روی عکسها استفاده می شود. لنز این دوربین درب پوش محافظ ندارد. در زیر درب ، پشت گوشی ، باتری لیتیومی با ظرفیت 1000 mAh وجود  دارد.

image
 

image
 
image

نکته مهم اینجاست که سیم کارت و کارت حافظه MICRO SD فقط زمانی قابل دسترسی است که باتری از گوشی خارج شود و به همین دلیل امکان تعویض سریع سیم کارت وجود ندارد. می توان گفت با استفاده نسبتا زیاد از گوشی می توان تا 2 روز شارژ  گوشی را نگه داشت .

image
 

image
 
image

 یک نکته خوب اینجاست که پخش DIVX باتری زیادی مصرف نمی کند.صفحه نمایش لمسی ویوتی با پرادا فرق می کند ، از این لحاظ که پرادا فقط ضربه انگشت را می شناسد و قبول می کند، اما برای ویوتی می توان از انگشت ، قلم نوری مخصوص خود گوشی ، مداد و یا حتی کلید استفاده کرد. از لحاظ وضوح تصویر در  زیر نور هم خوب عمل می کند اما مطمئناً به پای گوشیهای نوکیا نمی رسد.

image
 
image

 

image
 
image

قابلیتهای تلفنی

از لحاظ امکانات برقراری تماس مثل بسیاری از گوشیهای ال جی کاملترین امکانات و منو ها را دارد و از لحاظ ولوم صدای دریافتی می توان گفت از گوشیهایی است که بلند ترین صدای بلند گو  و پخش را دارد که اخیرا وارد بازار شده اند در مقایسه ای که بین ویوتی ، k770  سونی اریکسون و U600  سامسونگ صورت گرفت، ویوتی بهترین خروجی را داشت.

اینتر فیس

اینتر فیس این گوشی که مبتنی بر تکنولوژی فلش است بسیار شبیه به اینتر فیس پرادا است و تنها تفاوت آن وجود یک Task Manager  یا مدیریت کننده وظایف و برنامه ها است.

image
 

image
 
image
 

image
 
image

در حالت آماده به کار ، در بالای صفحه نواری شامل ایکنهای نشان دهنده وضعیت باتری ، پروفایل جاری و  سیگنال مخابراتی و نیز ایکن مربوط به Tak Manager   وجود دارد. صفحه نمایش در حالت آماده به کار می توان ساعت و یا تقویم را نمایش داد و یا هر دو را حذف کرد . می توان تنظیم کرد که بطور همزمان 2 زمان مختلف مربوط به 2 منطقه جغرافیایی مختلف را نمایش داد. در پایین صفحه نیز نواری با کلیدهای میانبر قرار دارد که این کلید ها را نمی توان تغییر داد . اولین کلید میانبر ، شما را به منوی اصلی می برد و دومین کلید ، صفحه کلید تماس را باز می کند. سومین کلید زیر منوی پیامها را باز می کند و کلید چهارم لیست تماسها را باز می کند . 

در کنار آیکن Task Manager  آیکنی نشاندهنده پروفایل جاری وجود دارد که با زدن ضربه ای روی آن منوی پروفایلها و تنظیمات آن باز می شود.

image
 
image

منوی اصلی شامل 4 زیر منوی اصلی است که در ستون عمودی در سمت راست صفحه قرار دارد. اولین ایکن شامل المان هایی برای تماس و یا ارسال پیام است.ایکن دوم مربوط به برنامه های سرگرمی است مثل مولتی مدیا ، دوربین ، رادیو ، بازی ، جستجوگر وب و ... ، ایکن سوم برنامه ریز و چهارمین ایکن کلیه تنظیمات را شامل می شود.

image

اینتر فیس بطور پیش فرض سیاه و سفید است ، اما 2 تم رنگی دیگر با ایکنهای زیبا نیز وجود دارد.یک نکته مهم عکس العمل صفحه نمایش در مقابل ضربات است ، به این ترتیب که با زدن ضربه روی صفحه نه تنها یک صدای ریز به گوش می رسد و انیمشن نمایش داده می شود ، بلکه یک ویبره و لرزش کوچکی را نیز احساس می کنید.

image
 
image

image
 
image

دفترچه تلفن

دفترچه تلفن کاملا معمولی و شبیه بسیاری دیگر از گوشی هاست . قابلیت ذخیره 500 شماره تماس در این گوشی وجود دارد و برای هر تماس می توان فیلدهای اطلاعاتی مختلفی را ذخیره کردو به هر کدام تصویر یا زنگ خاصی نسبت داد.

هنگام ورود دفترچه تلفن یک ستون الفبایی در سمت چپ وجود داردکه می توان با استفاده از آن مخاطب ها را بر اساس حرف اول نامشان جستجو کرد. علاوه بر این می توان با تایپ حروف نام نیز حروف نام نیزمخاطب را جستجو کرد.می توان تنظیم کرد تا شماره های سیم کارت و شماره های روی گوشی بطور جداگانه نمایش داده شوند.

 

image
 
image
 

image
 

image
 
image

پیامها

انواع پیام Sms , mms  و ایمیل در این گوشی پشتیبانی می شود ، تایپ پیام با استفاده از صفحه کلیدلمسی بسیار راحت صورت می گیرد. یک امکان دیگر در این بخش قابلیت تشخیص دست خط توسط گوشی است. می توان برای ورود متن از صفحه کلید  QWERTY یا از قلم نوری مخصوص استفاده کرد. البته این قابلیت به اندازه اسمارت فونهای ویندوز موبایل قدرتمند نیست. در بخش ایمیل نیز پروتکلهای وب POP3  و IMAP4  پشتیبانی می شود ، برای ایمیلها می توان فایل ضمیمه قرار داد که در این صورت حجم فایل ضمیمه می تواند تا 400 کیلو بایت باشد . می توان تنظیم کرد تا دریافت ایمیلهای جدید در بازه های زمانی مشخص انجام بگیرد.

 

image
 
image

 

image

 

image
 
image

 

image
 
image

مولتی مدیا

حافظه داخلی ویوتی 100 مگابایت ( در پرادا فقط 16 مگا بایت است ) است که امکان ارتقای آن با کارت حافظه Micro SD   نیز وجود دارد . همانطور که گفته شده تعویض کارت مستلزم بیرون آوردن باتری گوشی است.مدیریت کننده فایلها بصورت یک ایکن My Stuff در منوی اصلی قرار دارد و در آن برای انواع مختلف فایلها ، فلدرهای جداگانهای در نظر گرفته شده است امکان انتخاب چند گانه ، کپی و تغییر مکان  فایلها نیز وجود دارد. برای تصاویری که در تاریکی گرفته می شود یک تنظیم کننده نور اتوماتیک وجود دارد.امکان باز کردن فایلهای افیس با استفاده از یک نمایشگر Picsel  وجود دارد ، بنابراین می توان فایلهای Word , Excel  و یا Pdf را باز کرد. سرعت زوم روی فایلها بسیار خوب و زیاد است.گالری تصاویر نیز هم سرعت بیشتری دارد و کار با آن بسیار راحت است. یک پخش کننده موسیقی پیشرفته با قابلیت دسته بندی مختلف فایلها نیز وجود دارد ، البته اکولایزری برای پخش موزیک وجود ندارد. امکان پخش Mp3 Player در پس زمینه وجود دارد.امکان رادیو FM با قابلیت RDS  و با صدای بلند نیر وجود دارد و می توان تا 12 ایستگاه رادیویی را ذخیره کرد.پخش کننده ویدیویی نیز بسیار شبیه به پرادا است و نکته خاصی ندارد و می توان فیلمها را در حالت تمام صفحه نیز مشاهده کرد . امکان پخش فایلهایDivx   نیز وجود دارد.

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 

image
 
image

تست کیفیت صدا

           یکی از نکاتی که همیشه در بررسیهای تخصصی مورد انتقاد قرار می گیرد کیفیت پخش موسیقی است . اما از آنجا که کاربرد           گوشیهای موبایل روز به روز به کاربرد Mp3 player  ها نزدیک می شود لازم است این بخش بیشتر مورد بررسی قرار بگیرد. در           این بررسی کیفیت پخش موسیقی این گوشی با 7500 نوکیا و Apple ipod 5g مقایسه شده است که در آن ipod بهترین و           7500 بدترین نتیجه را دارد . کارایی ویوتی در این زمینه شبیه به K770   سونی اریکسون است . البته این آزمایش با استفاده           از جک صوتی 3.5 میلیمتری و هدفون صورت گرفته و مطمئنا خروجی بلندگوی آن متفاوت خواهد بود.

 

image
 
image

USB

ویوتی دارای امکان  Usb Mass Storage  است که هنگام اتصال گوشی به Pc  حافظه کارت در مرور گر ویندوز کامپیوتر بصورت یک درایور جداگانه نمایش داده می شود. علاوه GSM سه بانده از  3.4 مگا بیت در ثانیه Hsdpa  و بلوتوث نسخه 1.2 به همراه A2Dp پشتیبانی می شود.

جستجو گر وب

ویوتی دارای یک مرور گر وب با امکانات و تنظیمات بسیار زیاد و خوبی است می توان صفحات وب را با استفاده از کنترلهامشاهده کرد و یا آنها را در حالت افقی و تمام صفحه مرور کرد. یک نقشه کوچک نیز برای بررسی موقعیت جاری روی صفحات بزرگ دیده می شود. امکان باز کردن صفحات و لینکها در تبهای مختلف و جداگانه نیز وجود دارد.

نرم افزارها

نرم افزار تقویم این گوشی بسیار پر کاربرد و گسترده است و می توان نمایش آنرا بصورت روزانه ، هفتگی یا ماهیانه تنظیم کرد.همچنین امکان اضافه کردن و یا مدیریت رویدادها و ذخیره 5 زمان متفاوت برای زنگ بیداری وجود دارد. نرم افزارهای دیگری مثل ماشین حساب ، تبدیل واحد ، ساعت جهانی نیز وجود دارند. علاوه بر این یک مجموعه از نرم افزارهای شامل Gmail , Search , Google , blogger  و ... نیز در این گوشی وجود دارند.یک برنامه جالب به نام Muvee Studio  در این گوشی وجود دارد که می توان عکسهای گرفته شده با دوربین را در ان قرار دادو این برنامه یک کلیپ ویدیویی با فرمت  Mp4از آن عکسها ایجاد می کند. و در این فیلم از افکتهای تصویری و موسیقی پس زمینه نیز می توان بهره گرفت.از آنجا که ویوتی از Java MDIP 2.0   پشتیبانی می کند می توان برنامه های جداگانه جاوا را روی آن نصب کرد. تنها بازی روی این گوشی LG Space Commando  است که یک بازی 3D است که کیفیت فوق العاده خوبی دارد. هنگام کار با بازیهای جاوا سه کلید مجازی بزرگ در پایین صفحه نمایش وجود دارند که نه تنها به حفظ رزولوشن مناسب(  QVGA ) در برنامه کمک می کند ، بلکه کار با بازی را بسیار راحت می کند.

دوربین

دوربین گوشی 5 مگا پیکسلی با فوکوس اتوماتیک بوده و تصاویر با رزولشن 1944*2592 را ایجاد می کند. هنگام گرفتن عکس از تمام صفحه نمایش استفاده می شود.4 کلید سخت افزاری برای کار با دوربین وجود دارد ، یک کلید کشویی در سمت راست که حالت ( mode ) دوربین را اعم از عکس ، فیلم و یا گالری تعبیه می کند. هنگام باز شدن گالری با اشاره به هر یک از تصاویر کوچک ، آن تصویر بزرگ و تمام صفحه نمایش داده می شود و باضربه دیگری روی تصویر اطلاعات مربوط به آن نمایان می شود. یک قطعه چرخنده در پشت گوشی و روی لنز وجود دارد که امکان زوم روی عکس را فراهم می کند. کلید سوم ، کلید شاتر برای گرفتن عکس در کناره سمت راست گوشی است. کلید چهارم ، کلید قفل گوشی است که کاربرد دیگر آن برای نگهداشتن تصویر در هنگام عکسبرداری است .  دوربین دارای فلش Strobe  است که از لحاظ کیفی چیزی بین LED  و Xenonمی باشد. اینتر فیس دوربین نیز دارای تنظیمات گسترده و خوبی است که بیشتر آنها در گوشیها وجود دارد.امکان عکسبرداری در حالت پانورا و گرفتن چند تصویر در کنار هم وجود دارد که در این مورد رزولوشن تصاویر بسیار بالا و نتیجه بسیار خوبی دارد . یک تایمر در این گوشی وجود دارد و نیز امکان فوکوس دستی نیز وجود دارد. تنظیمات رنگ و سفیدی عکسها نیز به راحتی صورت می گیرد. متاسفانه صدای شاتر دوربین را نمی توان قطع کرد. وجود لنز Scheider-Kreuznach   در این دوربین کیفیت تصاویر آنرا تا حدی قابل مقایسه با تصاویرK850   ساخته است . سرعت عکسبرداری نیز نسبتا خوب است و بین گرفتن عکسهای متوالی 4 ثانیه بطور متوسط طول می کشد.

 

image
 
image

 

image
 
image
 

image
 
image

 

image
 
image

ویدیو

کلیه فیلمهایی که با دوربین این گوشی گرفته می شود با فرمت AVI و کدگذاری Divx 5.0  صورت می گیرد. همچنین فیلمها با رزولوشن VGAبا سرعت 30 فریم در ثانیه ( کیفیت DVD) و رزولشن QVGA و سرعت 120 فریم در ثانیه گرفته می شود. ویوتی تنها گوشی است که امکان ضبط فیلم با سرعت 120 فریم در ثانیه را دارد که از ان برای ضبط فیلمهای حرکت آهسته استفاده می شود.خوشبختانه ضبط فیلم در این رزولشن ها باتری زیادی مصرف نمی کند.

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)