خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی LG T5100

بررسی تخصصی LG T5100

این گوشی برای اولین بار در ماه مارس 2004 میلادی در نمایشگاه سبیت ( CeBit ) به همگان معرفی شد ولی هنوز بخش نرم افزاری آن به طور کامل طراحی نشده بود...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
  LG – T5100

 

آنچه در بسته ی خریداری شده ی شما موجود می باشد :

-     -  گوشی T5100

-     -  شارژر

-     -  باتری

-     - بند

-     - هدست استریو

-     - CD به همراه برنامه های جانبی 

-     - کابل USB برای تبادل اطلاعات با کامپیوتر و بالعکس

-     - راهنمای استفاده از گوشی

 

این گوشی برای اولین بار در ماه مارس 2004 میلادی در نمایشگاه سبیت ( CeBit ) به همگان معرفی شد ولی هنوز بخش نرم افزاری آن به طور کامل طراحی نشده بود ، با این حال این گوشی در ماه اکتبر ( 7 ماه بعد ) به بازار راه یافت .

 
image

 

اکثر تبلیغات به دوربین 1.3 مگاپیکسلی گوشی تاکید دارند ( که در زمان ارائه این گوشی یعنی اواخر سال 2004 تعداد گوشی ها با دوربین مگاپیکسلی همانند حال حاضر زیاد نبودند ) و باید توجه داشت که گوشی هائی که از دوربین های مگاپیکسلی بهره می برند به نسبت دیگر گوشی ها ، کمی از نظر ابعاد بزرگ می باشند که این قضیه در مورد گوشی T5100 نیز صادق است و این گوشی اصلاً برای حمل در جیب پیراهن و یا شلوار مناسب نیست و آزار دهنده خواهد بود . باید اشاره کرد که ابعاد گوشی 28×48×103 میلی متر می باشد و وزن آن 110 گرم است که از نظر وزنی نیز گوشی کمی سنگین تر از حد معمول می باشد .

 

 

طراحان این گوشی سعی خود را کرده اند که ظاهر این گوشی همانند گوشی S700 سونی اریکسون ، نظیر یک دوربین دیجیتال باشد و این موضوع وقتی نمود پیدا می کند که صفحه نمایشگر گوشی را می توانید بچرخانید ، آن موقع است که فکر می کنید که یک دوربین دیجیتال در دست خود گرفته اید .

 

image
 

 

image
 

فلاش نیز در کنار دوربین گوشی قرار گرفته است که البته از نظر کارائی خیلی شبیه به فلاش دوربین و بیشتر شبیه به یک لامپ می باشد ،  یکی از نقاط جالب تو رفتگی دوربین نسبت به فضای کناری می باشد که این موضوع از خط افتادن لنز دوربین جلوگیری می کند .

قاب روئی دستگاه به رنگ عاج فیلی شفاف می باشد ، قاب رنگی این دستگاه ، نقره ای می باشند ، قاب پشتی دستگاه نیز آبی تیره است .

صفحه ی نمایشگر خارجی ، اطلاعات تماس ها و ساعت و همچنین اطلاعات دیگر را نمایش می دهد ، در کل وجود دو صفحه نمایشگر برای این گوشی یک امتیاز محسوب می شود و باید اشاره کرد که بعید است کسی پیدا شود که برای همیشه صفحه نمایش را برگرداند و از صفحه نمایشگر داخلی به عنوان صفحه نمایشگر خارجی استفاده کند .

صفحه نمایش کوچک خارجی آن 96×96 پیکسل (2×2 سانتی متر) می باشد و تصاویر آن بسیار واضح و شفاف می باشند ، اگر این صفحه را در جلوی تابش مستقیم نور آفتاب قرار دهید به جز نوشته ها بقیه اطلاعات نظیر عکس ها بسیار کم رنگ می شوند و به سختی دیده می شوند .

 

image
 

 

با چشم پوشی از اندازه بزرگ این دستگاه به راحتی با یک دست می توان گوشی را در دست گرفت و با همان دست درب گوشی را بازنمود .

به گفته شرکت سازنده صفحه نمایش داخلی و یا اصلی گوشی از نوع TFT می باشد و قابلیت نمایش 262 هزار رنگ را دارد و ابعاد آن 176×220  پیکسل (40×32 میلیمتر) می باشد ، این گوشی دارای یکی از بهترین صفحه نمایشگرهای نسل خود می باشد و تنها مشکل ، نمایش زمخت برخی عکس ها می باشد که آن هم به علت الگوریتم نرم افزاری گوشی است و نه صفحه نمایشگر آن . در کل شفافیت و وضوح تصاویر در این صفحه در بالاترین حد ممکن می باشند ، این صفحه نمایشگر در برابر تابش مستقیم نور آفتاب ، رنگ و شفافیت خود را از دست می دهد .

 

 

 

در مورد صفحه کلید این گوشی می توان اشاره کرد که به خاطر سایز بزرگ گوشی کلید ها به خوبی در کنار هم چیده شده اند و هیچ مشکلی در هنگام کارکردن با صفحه کلید این گوشی به وجود نخواهد آمد و همه چیز راحت و خوب به نظر می رسد ، دکمه تأیید و یا (OK) نیز در وسط دکمه ی 4 جهته قرار گرفته است .

2 دکمه ی تنظیم کم و زیاد کردن صدا نیز در قسمت کناری سمت چپ گوشی واقع شده اند و محل اتصال کابل و شارژر گوشی در قسمت پائین دستگاه می باشد .

پورت اینفرارد (مادون قرمز) نیز در قسمت کناری سمت راست گوشی گنجانده شده است ، و محل اتصال هدست که با یک  لایه ی لاستیکی پوشانده شده است ، در زیر این بخش قرار گرفته ، دکمه های دوربین و دسترسی به منو نیز که در یک کادر سیاه قرار دارند در قسمت انتهائی این بخش قرار دارند . 

قاب پشتی دستگاه نیز به منظور پوشاندن باتری می باشد و بدون هیچ گونه لقی در جای خود محکم شده است . باتری از نوع Li-Ion و با گنجایش mAh 950 می باشد و به گفته شرکت سازنده در حالت آماده باش (Standby) 250 ساعت و در حالت مکالمه 3 ساعت قادر به استفاده از این گوشی می باشید در حقیقت گوشی 3 روز با شرایط 40 دقیقه مکالمه و 20 دقیقه استفاده از دیگر امکانات گوشی دوام آورد و اگر کمی بیشتر از آن استفاده می کردیم . کارآیی باتری به 2 روز تقلیل می یافت . در این جا باید اشاره کرد وقتی دستگاه در حالت استفاده از دوربین قرار دارد ، با این حال که نور زمینه صفحه نمایشگر در کمترین حالت قرار دارد (تا در مصرف باتری صرفه جویی شود .) باز هم 20% از کارآیی گوشی کم می شود . صفحه نمایشگر خارجی گوشی نیز به همین دلیل در حالت آماده باش (Standby) خاموش می شود که نور آن به هنگام زنگ خوردن و یا فشار دکمه های کناری گوشی فعال می شود .

 

منوها (Menu) :

منوی اصلی به 3 ردیف 3 تایی از آیکون ها تقسیم شده که از نظر شکل نسبت به مدل های قبلی تغییر یافته و جالب تر شده اند که این مسأله باعث می شود تا هنگام کار با منوها احساس خوبی داشته باشید منوها در پایین صفحه کنار هم قرار می گیرند . برای دسترسی سریع به هریک از منوها می توانید از کلیدهای 1 تا 9 استفاده نمایید و منوهایی که زیاد از آن استفاده می کنید را می توانید برای دسترسی آسان در قسمت Favorites قرار دهید .

 

image
         
image

 

این اولین باری است که قابلیت تغییر خط (Font) در گوشی های LG قرار داده شده ولی باید بدانید که با تغییر خط در بعضی مواقع ممکن است تمامی نوشته ها را نتوانید مشاهده کنید و چند حرف آخر از دید شما مخفی شوند !

 

image
 
دفترچه تلفن (Phone book) :

شما قادر به ذخیره حداکثر 255 ورودی (نام) به شرط پنج فیلد برای هر نام (3 شماره تلفن ، 1 آدرس (E-mail ) و یک نوشته کوتاه ) در حافظه داخلی گوشی می باشید ، همچنین می توانید هر یک از آن ها را در یکی از گروه های تماس قرار داده و یک عکس برای آن ها انتخاب نمایید تا در هنگام برقراری مکالمه نام او در کنار عکس مشخص شده قرار بگیرد .

 

image

 

لیست کلی شامل شماره های سیم کارت و شماره های ذخیره شده در حافظه داخلی گوشی می باشد و عکس شخص در لیست دفترچه تلفن در کنار نام او نمایش داده خواهد شد .

7 گروه تماس در گوشی وجود دارد که هر کدام می توانند ملودی (صدای زنگ) و عکس جداگانه ای مخصوص به خود داشته باشند .

 

پیام ها (Messages) :

توانایی پشتیبانی از استاندارد EMS در این گوشی نیز وجود دارد ؛ به این معنی که قادر به دریافت و ارسال ملودی های ساده و عکس های سیاه و سفید (Picture Message) از طریق SMS می باشید و همین طور می توانید چند SMS طولانی را در قالب یک SMS طولانی دریافت و ارسال نمایید . همچنین قابلیت استفاده از سیستم تایپ هوشمند (T9) نیز در این گوشی موجود است و نیز قادر به ارسال و دریافت پیام های چند رسانه ای یا MMS نیز می باشید .

 

image

 

تمامی پیام ها (SMS) اول در سیم کارت و سپس در حافظه داخلی گوشی ذخیره می شوند . در کل باید اشاره کرد که قسمت پیام های این گوشی به روز می باشد و کار با آن راحت و دلپذیر می باشد .

 

 لیست تماس ها (Call list) :

در این بخش ، لیست تماس های گرفته شده (Dialed calls) ، لیست تماس های وارد شده (Received calls) و لیست تماس های از دست رفته (Missed calls) موجود می باشد ، که هر کدام 20 شماره ی آخر را نشان می دهد که برای برخی از  آن ها ساعت و تاریخ نشان داده می شود .

 

image

 

یک لیست دیگر نیز وجود دارد که 20 تماس آخر از هر نوع تماس را به شما نشان می دهد که با فشردن دکمه سبز یا دکمه تماس می توانید به آن دسترسی پیدا کنید .

 

پروفایل (Profile) :

همه چیز مانندسابق از صدای کلیدها گرفته تا صدای زنگ گوشی در اینجا قابل تغییر می باشند.

 
image

 

تنظیمات (Settings) :

تمامی تنظیمات گوشی اعم از تنظیمات صفحه نمایشگر تا زنگ ساعت گوشی ، از این قسمت قابل دسترسی می باشند . باید اشاره کرد که می توانید پنج زنگ جداگانه برای ساعت گوشی به طور موقت ، روزانه و یا هفتگی تنظیم نمایید که این تعداد زنگ ها باعث افزایش هر چه بیشتر کارآیی گوشی می گردد .

 

image
    
image
    
image

 
تنظیم كننده (Organizer) :

در این قسمت می توانید 20 رویداد به همراه ساعت و تاریخ شان به منظور یادآوری (زنگ زدن) به صورت روزانه ، هفتگی ، ماهانه و سالانه ذخیره نمایید . تقویم گوشی روزهای یک ماه را به طور کامل در صفحه ، نمایش می دهد و روزهایی که رویداد خاصی برای آن ها تعریف شده است ، با یک رنگ دیگر از بقیه روزها متمایز می شوند و علامت نوع آن ها (قرار ملاقات و با یادآوری کننده) نیز در کنارشان نمایش داده می شوند . تنها ضعف این بخش محدودیت ذخیره رویداد است که فقط 20 مورد می باشد .

 

برنامه های جانبی ( Tools ) :

ماشین حساب ، برنامه ی تبدیل واحدها و کمیت ها ، ساعت جهانی و ضبط خبرنگاری (با قابلیت 19 ثانیه صدای اطراف و نه در هنگام مکالمه) در این قسمت قرار دارند .

 

image
         
image

 
خدمات شبکه ( Service ) :

این گوشی توانایی پشتیبانی از کلاس 10 استاندارد GPRS را دارد و همچنین برنامه کاوشگر وپ (WAP browser) نسخه 2.0 نیز در این قسمت قرار دارد و تنها مشکل این بخش عدم وجود حافظه (history) برای نگه داری آدرس های تایپ شده می باشد یعنی باید هر بار ، دوباره آدرس مورد نظرتان را وارد نمایید و دستگاه در این مورد کمکی به شما نمی کند .

 

بخش رسانه ای (Multi Media) :

پوشه ای (Folder) به منظور دسترسی به بازی های جاوا در این قسمت قرار گرفته است و می توانید از 350 کیلوبایت حافظه ی  فایل در این بخش بهره مند شوید (که البته باید بیشتر از این ها می بود) تنها یک بازی در این بخش قرار دارد که می تواند شما را برای مدتی سرگرم کند .

 

image

 

قسمت بخش موسیقی (Mp3 Player) :

MP3 Player نیز در این جا وجود دارد که با وجود تنها 27 مگابایت حافظه موجود عملاً کارآیی زیادی نخواهد داشت و حافظه کم گوشی شما را به شدت محدود خواهد کرد به این ترتیب که فقط می توانید در حدود 20 دقیقه Mp3 با کیفیت عالی در گوشی ذخیره کنید و فضایی هم برای عکس ها و فیلم های گرفته شده با دوربین گوشی اختصاص دهید . پس بهتر است Mp3 Player دستگاه را خیلی جدی نگیرید !

 

image
         
image

 
دوربین (Camera) :

راحت ترین راه برای عکس برداری با این گوشی چرخاندن صفحه نمایشگر و خواباندن آن می باشد که می توانید در این حالت از کلیدهای جانبی برای عکس برداری استفاده نمائید همانند یک دوربین دیجیتال واقعی !

اندازه های موجود برای عکس برداری (640×480) VGA و (240×320) QVGA و SXGA می باشند و می توانید میزان نور و رنگ سفید در عکس را تنظیم نمایید . همچنین قادر به عکس برداری پشت سر هم با اندازه QVGA می باشید و از قابلیت بزرگ نمایی (Zoom) دیجیتال نیز می توانید استفاده کنید .

 

image
 

عکس های گرفته شده نیز در گالری گوشی ذخیره می شوند و می توانید آن ها را به صورت نمایش پشت سر هم ( Slideshow) مشاهده نمایید .

 

image
    
image
    
image

 

 کیفیت عکس ها در حد متوسط می باشند و قابل مقایسه با عکس های گرفته شده توسط دوربین گوشی زیمنس S65 می باشند . رنگ ها به خوبی دیده می شوند و فقط در قسمت های تاریک عکس ها ، دارای اختلال (Noise) می باشند . فیلم برداری با فرمت 3GP در این گوشی صورت می پذیرد و کیفیت نمایش فیلم ها برروی خود گوشی خوب می باشد و باید توجه داشته باشید که در قسمت فیلم برداری نمی توانید از گزینه بزرگ نمایی (Zoom) استفاده نمایید .

 
تبادل اطلاعات با کامپیوتر (Synchronization) :

یک کابل USB به منظور تبادل اطلاعات با کامپیوتر در بسته گوشی موجود می باشد که البته سرعت تبادل اطلاعات توسط این کابل زیاد نمی باشد (ارسال یک فایل 5 مگابایتی در حدود 3.5 دقیقه به طول انجامید).  برنامه تبادل اطلاعات قادر به تطبیق اطلاعات دفترچه تلفن ، پیام ها ، برنامه ریزی روزانه و گالری گوشی می باشد . در این جا باید اشاره کرد که این برنامه بسیار نسبت به قبل پیشرفت کرده است و اصلاً قابل مقایسه با نسخه های قبلی نمی باشد .

 

image
 

 
 و در نهایت :

نمی توان به کیفیت تماس ها ایرادی گرفت و کیفیت صدا بسیار خوب و بدون خش (Noise) می باشد . صدای زنگ40  پلی فونیک ، در اکثر مکان ها به خوبی شنیده می شود یعنی صدای آن بلند و واضح می باشد . باید توجه داشته باشید که نمی توانید فایل های Mp3 را به عنوان صدای زنگ انتخاب نمایید . کارآیی هدست نیز در حد مطلوبی می باشد .

کیفیت دوربین مگاپیکسلی گوشی در حد معمول می باشد و نباید انتظار زیادی از آن ها داشته باشید . دیگر امکانات ، همانند دیگر گوشی های LG می باشد . به جزء صفحه نمایشگر اصلی گوشی که یک امتیاز عالی برای این گوشی محسوب می شود . باید اشاره کرد سایز بزرگ دستگاه هم امری غیرمعقول در بین هم رده های خود نمی باشد فقط نبود کارت حافظه جانبی (Memory Card) در این گوشی خیلی محسوس می باشد .

 

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)