Motorola SLVR L9

موتورولا L9 در واقع ارتقاء یافته ی مدل های L7 و L7e موتورولاست و عملکرد آن تفاوتی با مدل های قبلی ندارد. تنها تفاوت آن اضافه شدن رادیوی FM و تعدادی نرم افزار جدید است...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
    موتورولا L9

 

 

محتویات بسته ی فروش

 

-          گوشی

-          شارژر

-          هدست  سیمی استریو

-        کارت حافظه ی MicroSD و آداپتور به همراه تبدیل

-          دفترچه ی راهنما

-          CD نرم افزاری

-        کابل mini USB

 

موتورولا L9 در واقع ارتقاء یافته ی مدل های L7 و L7e موتورولاست و عملکرد آن تفاوتی با مدل های قبلی ندارد. تنها تفاوت آن اضافه شدن رادیوی FM و تعدادی نرم افزار جدید است؛ اما جستجوی رسانه (Media Finder) که در جدید ترین گوشی ها موتورولا وجود دارد در این گوشی دیده نمی شود. به همین دلیل L9 گوشی قابل توجهی نیست و تنها قیمت مناسب آن دلیلی است تا موتورولا L9 را دقیق تر مورد بررسی قرار دهیم.

 

 

طراحی، ابعاد، وزن

سایز گوشی جدید SLVR L9، مثل مدل های پیشین یعنی  113/5×49×11/5میلی متر و وزن آن 98 گرم است که با گذاشتن سیم کارت به 100 گرم می رسد. به هر حال این گوشی از نوع گوشی های سبک نیست و بخش فلزی بالای آن حس متفاوتی ایجاد می کند.

 

image

 

 

عده ای می گویند که سطح رویی گوشی از جنس پلاستیک است که شبیه به فلز به نظر می رسد، ولی باید گفت که این قسمت تماماً از فلز است و طوری طراحی شده که شبیه به کروم به نظر بیاید. به طور کلی این شرکت تلاش می کند تا طراحی L9 را هم سطح با آخرین مدل گوشی های خود مثل Z6 قرار دهد. موتورولا L9 بر خلاف مدل های قبلی، یک گوشی کاملاً تجملاتی است.

 

 

image

 

کنترل ها

درب محل قرار گرفتن کارت حافظه از جنس لاستیک است که هر نوع کارت حافظه ی microSD را در خود جای می دهد.

 

 

image

 

 

در کناره ی سمت راست دکمه ای قرار دارد که هم به عنوان فعال کننده ی دوربین و هم به عنوان Push to Talk عمل می کند ( البته در صورتیکه این گزینه در تنظیمات نرم افزار گوشی فعال شده باشد). همچنین در این قسمت یک سوکت mini USB برای اتصال شارژر، هدست و کابل انتقال دیتا دیده می شود.

 

 

image

 

 

در کناره ی سمت چپ کلید کم و زیاد کردن صدا و درست در زیر آن یک دکمه ی هوشمند قرار دارد که برحسب منویی که در آن قرار دارید، کارهای متفاوتی انجام می دهد. با استفاده از برخی نرم افزارها می توان این دکمه  را طوری تنظیم کرد که برنامه های فرمان صوتی یا ضبط صدا را فعال نماید.

 

 

image

 

image

 

در قسمت بالای گوشی یک حسگر نوری قرار گرفته که یکی از ویژگی های جدید ترین مدل هایی موتورولاست. این حسگر نوری، پس زمینه را بر حسب میزان نور محیط، کم یا زیاد می کند. در همین قسمت محل اتصال بند گوشی نیز قرار گرفته. در قسمت پشت گوشی چیزی جز لنز دوربین 2 مگاپیکسلی وجود ندارد.

 

 

image

 

 

صفحه نمایش

صفحه نمایش L9 نسبت به گوشی های قبلی هیچ تغییری نکرده؛ رزولوشن آن 220×176 یعنی 38×30 میلیمتر است و تا 268288 رنگ را نشان می دهد. با اینکه امروزه بسیاری از مدل ها دارای صفحه نمایش QVGA هستند و عکس ها را با کیفیت بیشتری نشان می دهند، صفحه نمایش این گوشی به نوبه ی خود خوب عمل می کند؛ عکس ها در این گوشی واضح، رنگ های آن شفاف و به خاطر داشتن تکنولوژی TFT در نور خورشید کاملاً قابل مشاهده اند. در صفحه نمایش 6 خط متن و 3 خط اطلاعات سرویس شبکه قابل مشاهده می باشند که در مقایسه با گوشی هایی که همزمان با L9 به بازار خواهند آمد برتری خاصی ندارد.

 

صفه کلید

کار کردن با صفحه کلید موتورولا L9 نسبتاً ساده و بدون مشکل است. نوار پلاستیکی میان کلید ها تایپ کردن و فشردن کلید ها را حتی با چشم بسته امکان پذیر می کند. نور تمام کلید ها آبی روشن است که آن را بسیار زیبا و جذاب می کند.

 

 

image

 

 

image

 

 

image
 

 

 

 

باتری

در قسمت پشت گوشی، یک باتری 880 میلی آمپر ساعت از جنس Li-Ion قرار گرفته. این باتری تا 350 ساعت در حالت استند بای و 6.5 ساعت در حالت مکالمه کار می کند ولی اگر موسیقی گوش کنید این زمان کاهش می یابد. شارژ شدن باتری کمتر از 2 ساعت طول می کشد.

 

 

image

 

به طور کلی در مقایسه با دو گوشی قبلی این سری،L9 بیست و پنج درصد پیشرفته داشته است و این پیشرفت بخشی به دلیل قدرت بیشتر باتری و مصرف کمتر گوشی و بخش دیگر به دلیل ارتقای نرم افزاری آن است.

 

 

image
 

 

 

image

 

 

image

 

Crystal Talk

برنامه ی Crystal Talk در L9  هم مثل سایر گوشی ها کیفیت مکالمات را بالا می برد. این برنامه ابزار سخت افزاری (میکروفون، هدست) را با برنامه های نرم افزاری (الگوریتم پردازش صدا، از بین بردن نویز) ترکیب می کند تا کاربر صدای خوب، قابل قبول و متفاوت با سایر مدل ها را دریافت کند.

 

 

 

عملکرد

عملکرد   L9کاملاً استاندارد است و تغییر خاصی نسبت به بقیه ی گوشی ها نکرده.

 

image

 

 

image

 

 

منو و اینتر فیس

گوشی موتورولا L9 دارای 27 مگابایت حافظه ی داخلی است که با افزودن یک کارت حافظه ی جانبی می توانید حافظه ی گوشی را ارتقاء دهید. حجم فایل های جاوا (JAR-file) حداکثر یک مگابایت بوده در صورتی که حجم  HEAPمی تواند بیش از 2 مگابایت باشد. در واقع هنگام کار کردن با فایل ها (موسیقی، تماس ها، عکس ها و برنامه ها)، نوع حافظه تأثیری در سرعت گوشی ندارد بلکه سرعت اینتر فیس است که نشان می دهد حافظه ی داخلی کند تر کار می کند. میزان سرعت پیشنهادی کارت حافظه از طرف کارخانه 64 یا 128 کیلوبیت در ثانیه است ولی با کارت های 256 کیلوبیت در ثانیه هم به راحتی و بدون بروز هیچ گونه مشکلی می توان کار کرد.

 

image
 

 

حافظه ی گوشی برای برنامه های مختلف به تناسب تقسیم شده است به طوریکه در دفترچه تلفن تا 1000ورودی، در Organizer تا 500 اتفاق یا رویداد و 400 وظیفه در قسمت کدهای روزانه ( یا ترکیبی از آنها به طوریکه بیش از 900 مورد نشود) و در MMS تا حجم 300 کیلو بایت ذخیره می گردد. برای دستیابی به منوی اصلی کافیست کلید OK را که در مرکز کلیدهای جهت گیری قرار دارد فشار دهید. در این منو 9 آیکون دیده می شود. نیمی از زیر منوها به شکل لیست و نیمی دیگر به صورت آیکون مشاهده می گردد. می توانید از طریق کلید های جهت دار، به هر قسمت از منو  که خواستید میان بر ایجاد کنید. در حالت استندبای می توانید برای کلید های جهت دار وظایف متعددی تعیین کنید. همچنین می توانید منو را طوری تنظیم نمائید که تمام آیکون ها مخفی شوند و با فشار دادن کلید های جهت دار ظاهر گردند. کلید های چند منظوره نیز می توانند وظایف مختلفی داشته باشند. با وجود چنین امکاناتی فقدان میان بر شماره ها مشکل خاصی ایجاد نمی کند. این گوشی دارای سیستم تایپ هوشمند T9 است که در هنگام نوشتن، متن کلمات مشابه را به طور اتوماتیک نشان می دهد. همچنین شما می توانید به طور همزمان از دو زبان در متن خود استفاده کنید.

 

 

 
ویژگی های صدا

موتورولا L9 دارای مجموعه ی Voice Signal نسخه ی 1.2 است ولی قابلیت های آن به فرمان صوتی و شماره گیری صوتی محدود می شود. شما می توانید صدای خود را به حافظه ی گوشی بدهید ولی چون در گوشی سیستم پیشرفته ی فرمان صوتی وجود دارد عملاً نیازی به این کار نیست.

 L9 موتورولا دارای یک ویژگی منحصر به فرد است یعنی می تواند شماره ها را در هنگام تماس یا مکالمه بخواند و این ویژگی بخصوص در مواقع استفاده از هدست بسیار کاربردی می باشد. تنها نکته ی منفی صدای بسیار پائین آن است.

 

 

image
 

 

 

رادیوی FM

در این بخش تنها فرکانس 9 ایستگاه رادیویی را می توانید در حافظه ذخیره کنید که این فرکانس ها را می توان به صورت دستی یا اتوماتیک جستجو کرد. رادیوی L9 از RDS پشتیبانی نمی کند و در مقایسه با گوشی های دیگر بسیار نویز دارد. در هنگام روشن بودن رادیو می توان آن را طوری تنظیم کرد که در پس زمینه اجرا شود. همچنین می توانید رادیو را از طریق بلندگو گوش کنید.

 

image

 

 

image
 

 

 

دفترچه تلفن

در دفترچه تلفن بیش از 1000 ورودی را می توان جای داد که برای هر ورودی نام، نام خانوادگی، نام مستعار، شماره تلفن(نوع شماره تلفن مثل خانه، محل کار، موبایل، فکس و غیره) آدرس ایمیل، URL، آدرس پستی و تاریخ تولد را می توانید وارد کنید. نکته ی جالب توجه اینکه در هر ورودی 7 شماره تلفن جای می گیرد. همچنین می توانید متن یا زنگ مخصوصی برای هر ورودی انتخاب کنید و یا هر یک را در گروه دلخواه قرار دهید. شماره گیر صوتی موتورولا L9 نیازی به ضبط صدا ندارد ولی در برخی مناطق این ویژگی غیر فعال شده است، به همین دلیل کاربر باید صدای خودش را ضبط کند.

 

image
         
image

 

image
         
image

 

image

 

 

در دفترچه تلفن، نام های موجود در گوشی و سیم کارت در یک لیست در کنار هم قرار گرفته اند. لیست دفترچه تلفن به سه شکل قابل مشاهده است: نام و آیکون اولین شماره تلفن، نام و عکس به همراه اولین شماره تلفن، و نام به همراه شماره تلفن. همچنین می توانید در لیست شماره گیر سریع  گوشی خود هر شماره ای را که خواستید وارد کنید. برای گروه های خود می توانید زنگ وعکس دلخواه خود را تنظیم نمائید. همچنین این گروه بندی برای فرستادن پیام به چند نفر به طور همزمان کاربرد زیادی دارد. ویژگی جدید این گوشی امکان فیلتر یا طبقه بندی آدرس های ایمیل یا آخرین شماره تلفن های استفاده شده است. همچنین این گوشی می تواند ورودی های تکراری را نیز در خود نگه دارد، به این ترتیب که اگر برای ورودی نام مستعار وجود داشته باشد، شماره ی مورد نظر تحت آن نام مشاهده می شود. موتورولا L9 یکی از اولین گوشی هایی است که می تواند اطلاعات کامل یک ورودی دفترچه تلفن از جمله عکس را از یک دستگاه دیگر دریافت کند.



 

ارسال پیام

این گوشی قابلیت ذخیره ی 100 پیام کوتاه را دارد که اپراتور امکان ذخیره ی 300 پیام کوتاه را نیز فراهم می کند. همچنین امکان ارسال و دریافت EMS هم با این گوشی وجود دارد. علاوه بر این امکان پاک کردن لیست پیام ها به طور اتوماتیک، وجود لیست پیام های از پیش نوشته شده و امکان روشن کردن گزارش ارسال پیام (Delivery report) برای همه یا بخشی از پیام ها را نیز می توان از دیگر ویژگی های L9 دانست. کار با MMS نیز بسیار راحت و ساده است و شما می توانید پیام های خود را با عکس هایی که با دوربین گوشی گرفته اید و یا با کلیپ های صدا همراه کنید. گوشی L9 دارای POP3/IMAP4 است که از طریق آن می توانید عنوان ایمیل ها و پیام های خود را ببینید. از این طریق تنها عکس ها، ویدئو و MP3 را به شرطی که حجم آن ها بیش از حد معینی نباشد می توانید ارسال کنید و اگر بخواهید ایمیل ها را ذخیره کنید باید از حافظه ی جانبی استفاده نمایید.

 

 

 

WAP

این گوشی مجهز به جستجوگر WAP نسخه ی 2 و نیز EDGE است که تنظیمات آن ها ساده و استاندارد است.

 

 

تماس ها

در لیست تماس ها هم تماس های از دست رفته و تماس های گرفته شده نشان داده می شود که با استفاده از کلید های * و # می توانید از یکی به دیگری رجوع کنید. همچنین در یک لیست جداگانه تا 40 تماس آخر به همراه نام، تاریخ و مدت مکالمه ذخیره می شود.

 

 

ابزار

در این منو برنامه هایی مثل ماشین حساب که با یک صفحه کلید دیجیتالی بر روی صفحه نمایش مجهز شده وجود دارد.

 

 

ساعت زنگ دار

شما می توانید ساعت های متعددی را با زنگ مخصوص، نام، نوع و تکرار ( روزانه یا غیره) تنظیم کنید. این گوشی برای استفاده ی مداوم طراحی شده، به همین دلیل است که هنگام تنظیم زنگ از شما نام وعنوان می خواهد (البته اگر دوست دارید می توانید در این قسمت چیزی ننویسید). ساعت زنگدار با یک کلید به راحتی فعال می شود.

 

 

ضبط صدا

ضبط صدا، هم در حالت آماده به کار و هم در هنگام مکالمه امکان پذیر است و در هنگام مکالمه صدای هر دو طرف را ضبط می کند. میزان ضبط صدا نیز بستگی به میزان حافظه دارد. البته دقت داشته باشید که طرف مکالمه به دلیل بوق های مکرری که توسط گوشی زده می شود سریعاً متوجه ضبط مکالمه می شود.

 

 

Organizer

این برنامه را می توانید به صورت ماهانه یا هفتگی مشاهده نمائید و برای هر ورودی نام، تاریخ شروع و مدت رویداد را تعیین کنید. زنگ هشدار را می توانید طوری تنظیم کنید که پیش از زمان تعیین شده زنگ بزند. در این گوشی برنامه ی TodoList وجود ندارد.

 

 

Sync ML

این گوشی از برنامه ی Sync ML برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات با کامپیوتر یا هر نوع Server شبکه پشتیبانی می کند.

 

 
Activation List

گوشی L9 دارای DRM نسخه ی 2 است بنابراین با استفاده از  Activation List می توانید برنامه های فعال و وضعیت آن ها را مشاهده نمایید.

 

 

ساعت جهانی

این برنامه ساعت را در سه شهر مختلف دنیا نشان می دهد.

 

 

بازیها و برنامه ها

موتورولا L9 از سیستم عامل Java MIDP نسخه ی 2 پشتیبانی می کند. تعداد و نام بازی های گوشی بستگی به کشوری دارد که گوشی در آن خریداری شده که در بیشتر موارد تنها بازی فوتبال و Sudoku در آن وجود دارد.

 

 

image
         
image
 

 

image
          
image

 

 

در لیست برنامه ها فقط برنامه ی پخش موسیقی دیده می شود که مثل سایر برنامه های مبتنی بر  Java قابلیت اجرا در پشت زمینه ((minimize را ندارد و سرعت آن نیز پایین است. در برخی از کشورهای اروپایی موتورولاL9 دارای برنامه ی eBay Pocket Auctions نیز می باشد.

 

 

چند رسانه ای (Multimedia)

در این گوشی تم های مختلفی وجود دارد که هر یک دارای عکس زمینه، رنگ، منو، صداها و زنگ های متفاوتی می باشند. می توانید از وب سایت موتورولا تم های جدیدی نیز دانلود کنید ولی به طور کلی تنوع زیادی در این زمینه وجود ندارد. تعداد Skin های موجود در گوشی بیشتر شده است که از طریق آن ها نه تنها رنگ منو بلکه رنگ پنجره ها و اینتر فیس را نیز می توان عوض کرد.

 

 

صداها

اطلاعات مربوط به همه ی فایل های صوتی ذخیره شده در حافظه ی گوشی در این قسمت قرار دارد که در آن شما می توانید سایز و اطلاعات مربوط به آنها را مشاهده کنید و حتی به آن ها گوش دهید. برنامه ی پخش موسیقی L9 هم مانند سایر گوشی های موتورولاست با این تفاوت که برنامه ی این گوشی قابلیت اجرا در پس زمینه را نیز دارد و شما می توانید با استفاده از ابزار های موجود لیست موسیقی های دلخواه خود را تهیه نمایید. این گوشی قابلیت پخش MP3، AAC و AAC+ را دارد.

 

 

عکس ها

لیست تمام عکس های موجود در گوشی در این قسمت است که می توان برای ساده تر شدن جستجو آن ها را در گروه های مختلف طبقه بندی کرد، به این ترتیب که در کنار هر عکس در لیست، آیکن مخصوصی وجود خواهد داشت. هر یک از عکس ها را می توان به عنوان عکس زمینه یا محافظ صفحه نمایش انتخاب کرد. همچنین با استفاده از ویرایشگر فایل های تصویری می توانید برای عکس ها قاب انتخاب کنید، رنگ آن ها را تغییر دهید و یا افکت های خاصی به عکس ها بدهید. نکته ی مهم این است که عکس ها پس از ویرایش به طور جداگانه و با یک نام جدید ذخیره می شوند؛ یعنی هم عکس اصلی و هم عکس ویرایش شده در لیست قابل دسترسی هستند.

 

 

دوربین

با دوربین 2 مگاپیکسلی CMOS این گوشی می توانید عکس هایی با 4 رزولوشن بزرگ (2 مگاپیکسل)، متوسط (1.2 مگاپیکسلی)، کوچک (640×480) و بسیار کوچک (320×240) بگیرید. در قسمت تنظیمات امکان خاموش کردن صدای شاتر عکس برداری، انتخاب نوع نور (اتوماتیک، نور خورشید، ابری، محیط های بسته، محل کار) و تنظیم فلاش از (2-) تا (2+) به علاوه ی یک تایمر خودکار وجود دارد.

 

image
 

 

 

image
         
image

 

 

image

 

 

بهترین عکس برداری در زیر نور خورشید امکان پذیر است، چرا که در شرایط دیگر نور کافی وجود ندارد. یکی از ویژگی های دوربین این گوشی این است که در هنگام کار با آن عکس ها به صورت تمام صفحه مشاهده می شوند و نوشته ها از زیر آن پیداست. با فشردن کلید های جهت یابی بالا و پایین می توانید نور را تنظیم کنید. همچنین می توانید افکت های مختلفی (رنگی، سیاه و سفید، آبی، قدیمی، قرمز، سبز و نگاتیو ) برای عکس های خود انتخاب نمایید و تا 8 برابر روی تصویر مورد نظر زوم کنید. در مورد ویدئو امکان انتخاب کیفیت تصویربرداری- خوب، بهتر، بهترین- وجود دارد. میزان فیلم برداری بستگی به میزان حافظه دارد و جالب است بدانید که منوی عکس با منوی فیلم متفاوت است، یعنی برای فیلم برداری باید وارد منوی جداگانه ای شوید. همچنین می توانید به راحتی ( البته در صورتیکه کارت حافظه ی جانبی داشته باشید) حداکثر وضوح تصویر یعنی 228×352 پیکسل را انتخاب کنید.

 

 

image

 

 
تنظیمات

در این بخش می توانید تمام تنظیمات مربوط به صفحه نمایش، زنگ گوشی و نوع هشدار تماس (بی صدا یا با زنگ) را انجام دهید. همچنین می توانید حالت Flight Mode را فعال کنید. از نکات منفی گوشی این است که بخشی به نام پروفایل در آن وجود ندارد. در مقابل؛ تنظیمات امنیتی آن بسیار گسترده است به طوریکه می توانید برای برخی بخش ها مثل دفترچه تلفن و پیام ها رمز عبور تعیین کنید. استاندارد بلوتوث، نسخه ی 1.2 است و علاوه بر پروفایل Print، پروفایل صوتی(A2DP) نیز به آن اضافه شده که امکان اتصال هدست استریو به گوشی و عوض کردن آهنگ ها هنگام گوش کردن موسیقی را فراهم می کند. سرعت انتقال اطلاعات از طریق بلوتوث 25 تا 30 کیلو بیت در ثانیه است.

 

 

اتصال USB

گوشی موتورولا SLVR L9 دارای پروفایل Print و حالت USB Mass Storage است و سرعت انتقال اطلاعات آن با USB پر سرعت نسخه ی 0/2 تفاوتی ندارد ولی به طور کلی قابل قبول است. با این همه برای اتصال بهتر است از کابل انتقال اطلاعات mini USB استاندارد استفاده کنید.

 

 

هماهنگ سازی اطلاعات با PC

موتورولا L9 دارای ابزار تلفن همراه (Mobile Phone Tools) نسخه ی 4 می باشد (البته نه در همه ی کشورها). قابلیت های موجود در این قسمت نیاز اکثریت کاربران را برطرف می کند زیرا امکان به هماهنگ سازی با MS Outlook، کپی برداری روی کامپیوتر، کپیی کردن عکس ها، زنگ ها و پیام های کوتاه را در آن وجود دارد. برنامه ی Active Sync Exchange نیز در آن دیده می شود.

 

 

مقایسه با موتورولا SLVR L7e

لیست زیر نشان دهنده ی تغییرات کوچکی است که در این گوشی (L9) داده شده :

-          رادیو FM، هدست سیمی استریو در جعبه ی فروش

-          دوربین 2 مگاپیکسل

-          Crystal Talk

-          Voice Signal نسخه ی 2 برای شماره گیری صوتی

-          عملکرد تأخیر برای تماس های ورودی

 

 

 

image
 

 

image

 

image

 

 

image

 

درنهایت

دریافت صدا در موتورولا L9 مثل سایر دستگاه های مدرن به خوبی صورت می گیرد. صدای زنگ گوشی نیز بالاتر از حد متوسط و پلی فونیک 64 کاناله است. ویبراتور یا لرزاننده ی گوشی از نظر قدرت متوسط و کمی بالاتر از متوسط است. صدای بلند گوی آن در هنگام مکالمه نسبتاً خوب می باشد و در بیشتر محیط ها به خوبی شنیده می شود. برای اولین بار، موتورولا L9 مجهز به برنامه ی Delay شده است. اگر این برنامه را فعال کنید، پس از فشار دادن دکمه ی برقراری تماس صدای میکروفون قطع شده و تماس گیرنده جمله ای به این شکل می شنود که شما پس از اندکی با او صحبت خواهید کرد، سپس موسیقی برای وی پخش می شود تا وقتی که به تماس پاسخ دهید. این مدل جایگزینی برای L7   و L7e است که در ماه جولای با قیمت 200 تا220 دلار وارد بازار می شود. به طور کلی موتورولا L9 بیشتر از نظر کیفیت ظاهری گوشی مورد توجه است تا عملکردهای آن؛ اما گوشی های مشابه قابلیت رقابت با آن را ندارند زیرا این گوشی بسیار باریک، با طراحی آشنای SLVR ولی شکلی جدید به بازار آمده که گوشی های ضخیم تر مشابه مثل سامسونگ از نظر طراحی قابل رقابت با آن نیستند و این نشان می دهد که با توجه به ویژگی های  L9 قیمت مناسبی نسبت به بقیه ی گوشی ها دارد.

 

 

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

مهمان

۱۳۹۳/۱۲/۹
داداش اینایی که گفتی چند میفروشی

مهمان

۱۳۹۱/۱۰/۳۰
درود این گوشی رو دارم متاسفانه گوشی حتی وای فای هم نداره که از تنظیماتش استفاده کنیم ایرانسل هم که پشتیبانیش نمیکنه...... بی استفاده درکنار گوشی های دیگرم همچون وایلدفایر اس-ان 95 و... مونده