Motorola RIZR Z8

Z8 را می توان مقدمه ای برای ساخت سری جدید گوشیهای موتورولا دانست . تا قبل از این موتورولا گوشی هایی ...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
MOTOROLA Z8

 

محتویات بسته خریداری شده :

-  گوشی موبایل Z8  

-  کارت حافظه 512 مگابایتی Micro SD ( بسته به محل خرید )

-  باتری

-  شارژر

- کابل Mini USB

-  هدست استریو بلوتوث موتورولا مدل S9 ( در برخی مناطق هدست سیم دار ارایه می شود )

CD نرم افزار گوشی

-  راهنمای کاربر

موقیعت گوشی در میان گوشیهای موتورولا

Z8 را می توان مقدمه ای برای ساخت سری جدید گوشیهای موتورولا دانست . تا قبل از این موتورولا گوشی هایی با سیستم عامل سیمبین مثل A1000 ، A925 ، A920 را ارایه داده بود و بنابر این می توان Z8 را اولین محصول از یک سری جدید دانست . البته پیش از تولید این گوشی برای اینکه اصلاً این گوشی تولید بشود یا نه و یا اینکه ارزش تولید شدن دارد یا نه بحثهای فراوانی بود . این گوشی به عنوان اولین مدل از یک سری جدید گوشیهای موتورولا با حرف شاخص جدید معرفی شد . سری Z موتورولا با RIZR Z3 شروع شد و پس از آن گوشیهای دیگر این سری پسوند RIZR را قطع می کند .

این مدل ابتدا به عنوان یکی از اعضای خانواده گوشیهای موسیقی معرفی شد و نام ROKER برای آن در نظر گرفته شد اما در هنگام معرفی تجاری این محصول در کنگره 3GSM در بارسلونا در فوریه 2007 با عنوان MOTORIZR و پس از آن در ماه می در لندن با ارایه دوباره این محصول نام MOTO Z8 برای آن در نظر گرفته شد . نام مستعار دیگر این گوشی " غول مالتی مدیا " نیز هست .

image

موتورولا قصد داشت با ساخت این گوشی رقیب جدی گوشی های سیستم عامل دار نوکیا ایجاد کند .

image

ساختار کشویی ، طراحی :

یکی از ویژگی های خاص این گوشی ساختار ظاهری آن است که می توان گفت هیچ گوشی دیگری به این شکل ساخته نشده است هر چند از لحاظ فنی یک گوشی کشویی با ابعاد 15 × 50 × 109 میلیمتر و وزن 112 گرم است ، اما وقتی آن را باز می کنید خمیده می شود ، در واقع در جهت معمولی حرکت کرده و سپس می شکند تا بصورت خمیده مقابل صورت قرار بگیرد .

image
 

image
 
image

در زیر صفحه نمایش قسمتی برای قرارگیری انگشت شصت دست در هنگام باز کردن گوشی قرار دارد و با وجود آن ، باز کردن کشوی گوشی بسیار ساده خواهد بود .

image
 
image

حضور نئون سبز رنگ و همچنین ترکیب مواد مختلف ساختار آن را بسیار جذاب و چشم انداز کرده است . قاب جلویی گوشی از فریم پلاستیکی مشکی تشکیل شده اما در این گوشی از 6 نوع پلاستیک مختلف استفاده شده است . Z8 فقط در رنگ مشکی ارایه می شود .

کنترل ها و صفحه کلید

کلیدهای چند منظوره صفحه کلید از پلاستیک بسیار نازک ساخته شده اند و با پوشش پلاستیکی براق مشکی پوشیده شده اند این ساختار از لحاظ زیبایی جذاب است اما از لحاظ راحتی کار ناموفق است .

image

از مهمترین مشکلات این گوشی جذب اثر انگشت و چربی صورت و دست است اما خوشبختانه صفحه جلویی گوشی ضد است و پشت صفحه نمایش آیینه ای است . یک نکته دیگر در مورد  گوشی این است که در هنگام حرکت بین منوها احتمال اشتباه زدن دکمه های چند منظوره وجود دارد و هنگام زدن یک دکمه احتمال زده شدن دکمه های کناری آن وجود دارد . همه دکمه های گوشی با نور پس زمینه سبز روشن می شوند و در همه محیط ها قابل دیدن اند .

image

در کناره سمت چپ گوشی دکمه های تنظیم صدای گوشی و دکمه مخصوص تماسهای ویدیویی و نیز درگاه کارت حافظه که با درپوش پلاستیکی پوشیده شده قرار دارند . در کناره سمت راست دکمه مخصوص دوربین و دکمه فعال کننده برنامه مولتی مدیا و پخش موسیقی می باشد و همچنین درگاه اتصال Mini USB که در زیر درپوش پلاستیکی پنهان شده ، قرار دارند .

image

در قسمت پشت گوشی نیز لنز دوربین 2 مگاپیکسلی و فلاش LED قرار دارند .

image

تکنولوژی Instant On

تکنولوژی Instant On در این گوشی به منظور ارتقای کارایی باتری گوشی طراحی شده است و Z8 را نسبت به دیگر گوشیهای سیمبین UIQ از برندهای دیگر ، از لحاظ طراحی مداری و طراحی نرم افزاری و نیز سرعت راه اندازی گوشی ، متفاوت می سازد .

به عنوان مثال یک گوشی سری 60 نسخه سوم نوکیا حدود 30 – 25 ثانیه ، گوشی P1 سونی اریکسون حدو 40 – 30 ثانیه و Z8 موتورولا حدود 25 – 20 ثانیه طول می کشد تا راه اندازی یا ریبست شود . متأسفانه در مورد تکنولوژی Instant On اطلاعات زیادی در دسترس نیست اما توضیحات مختصری در مورد آن در زیر آورده شده است .

 در دهه 90 موتورولا وارد رقابت حافظه های RAM و فلش شد که از این حافظه ها در گوشی های موبایل هم استفاده می شد . سپس در سال 2000 نوعی حافظه به عنوان MRAM را تولید کرد که برای موبایلها طراحی شده بود و از جمله ویژگیهای آن سرعت بالای راه اندازی گوشی و مصرف پایین انرژی بود به این صورت که برای نگهداری دادها انرژی مصرف نمی کرد . از لحاظ سرعت نیز این حافظه ها در مقام بعد از SRAM هستند . از این حافظه ها برای مناطق مختلف الخصوص مناطق نظامی استفاده شد و از جمله نکات مهم در این زمینه مصرف باتری گوشی بود . در ماه جولای سال 2006 حافظه MRAM با گنجایش 4 مگابایت را تولید کرد . در حافظه های MRAM کل اطلاعات درون RAM نگهداری نمی شود بلکه فقط اطلاعات بسیار  ضروری برنامه های استاندارد در آن نگهداری می شود و بنابر این سرعت راه اندازی یا Boot گوشی بیشتر خواهد شد .

یکی از ویژگیهای این تکنولوژی حالت Deep sleep برای گوشی است که چیزی شبیه به حالت Hibernate کامپیوتر است . Z8 حتی با فشردن شدن دکمه Power ، خاموش نمی شود بلکه صفحه نمایش تیره شده و برنامه اصلی سیستم عمل از حافظه خارج می شود . و با روشن شدن گوشی دوباره در حافظه بارگذاری می شود . به همین ترتیب فایلهای اصلی برنامه های اصلی در حافظه همیشه نگهداری می شوند و این باعث می شود برنامه ها سریعتر اجرا شود و همچنین سرعت روشن شدن و شروع به کار گوشی نیز بیشتر خواهد شد .

محل قرار گرفتن باتری و سیم کارت کاملاً از هم جدا هستند و به همین دلیل تعویض سیم کارت کار زیاد سختی نیست و نیاز به خاموش کردن گوشی نیست . Reset  نرم افزاری گوشی فقط با بیرون آوردن باتری گوشی انجام می شود .

البته موتورولا تکنولوژی این نوع حافظه MRAM را به کمپانی های دیگر نداده اما احتمالاً تا سال 2009 استفاده از حافظه های پرظرفیت MRAM در بین تولید کنندگان دیگر نیز رسوم خواهد .

 باتری

باتری گوشی ازنوع Li – Ion و با گنجایش 1030 MAH که در زیر پوشش باتری در پشت گوشی قرار دارد . مطابق گفته سازنده این گوشی امکان 5 ساعت مکالمه مداوم و 380 ساعت حالت آماده به کار دارد . مدت زمان شارژ کامل باتری 2 ساعت است . از لحاظ کارایی و عمر باتری می توان آن را با P1 مقایسه کرد .

image

در صورتیکه از گوشی استفاده زیادی شود ، مثل گوش دادن مدام به موسیقی یا چک کردن ایمیل و گشت و گذار در اینترنت ، شارژ گوشی حدوداً یک روز دوام می آورد . اما برای افرادی که زیاد اهل موسیقی نیستند و کارهای دیگری با گوشی را ترجیح می دهند ، تا 2 – 3 روز هم ممکن است شارژ باتری دوام بیاورد .

صفحه نمایش

صفحه نمایش این گوشی یکی از جذابیتهای آن است . این صفحه لز نوع TFT با سایز 2/2 اینچ و قابلیت پخش 16 میلیون رنگ است و می توان گفت از این لحاظ در بین اسمارت فونها نظیر ندارد . رزولوشن صفحه نمایش 320 × 240 پیکسل است که می تواند 9 خط متن و 3 خط سرویس را نمایش دهد . می توان فونت نوشته ها را در سه سایز تنظیم کرد . در نور مستقیم آفتاب تصویر کمی محو به نظر می رسد اما با تغییر زاویه گوشی همه چیز به حالت نرمال باز می گردد.

image

حافظه ها و CPU گوشی

تراشه اصلی از نوع TI OMAP 2420 است که شامل CPU مدل ARM11 با سرعت  300 Mhz می شود . میزان حافظه RAM گوشی 50 مگابایت است که اطلاعات کاربر حدود 72 -70 مگابایت را اشغال می کند . سایز RAM گوشی واقعاً کم است اما در عوض یک حافظه MRAM خالی در آن وجود دارد . اسلات حافظه خارجی Micro SD قابلیت پشتیبانی از کارتهای 32 گیگابایتی را دارد اما این نوع کارت های حافظه حداقل تا پایان 2009 وارد بازار نخواهد شد و بنابر این تا آن زمان می توان از کارتهای 4 گیگابایتی برای آن استفاده کرد .

کارایی

با توجه به معماری و ساختار فوق العاده حافظ گوشی ، وجود میزان بسیار کم RAM داخل گوشی قدرت و کارایی گوشی را پایین آورده و در حد گوشی های معمولی قرار داده است . اینترفیس Z8 مثل بسیاری از گوشی های دیگر در حالت عادی فوق العاده سریع عمل می کند. اما در حالتی که برنامه های زیادی در حال اجرا باشند ، اینترفیس کمی کند است .  

اتصالات USB و بلوتوث

     - USB : فایلها از طریق اتصال کابل USB با سرعت 12 مگابیت در ثانیه انتقال می یابد . در      

      هنگام اتصال گوشی به کامپیوتر ، گوشی به عنوان یک USB Mass Storage شناخته می

      شود و روی کامپیوتر فقط اطلاعات درون حافظه گوشی نمایش داده می شوند . البته یک

      حالت دیگر هم برای اتصال Z8 به PC هست که حالت Modem است و گوشی به عنوان یک

      مودم بی سیم عمل می کند .

     - بلوتوث : z8 دارای بلوتوث همراه با تکنولوژی EDR است و تا 16 گوشی موبایل بلوتوث دار را    

       در لیست خود نگهداری می کند . از جمله پروفایل های که پشتیبانی می کند :

- Dial – up Networking profile

- Generic Acces profile

- Generic Object Exchange profile

- Object Push profile

- Serial push profile

- Handsfree profile

- Head Set profile

- Synchroni Zation profile

- Basic Image profile

- File Transfer profile

- HID ( nost ) profile

- Stereo Advanced Audio Distribution profile

- Advanced Audio/Video Remote Conference profile

پیاده سازی بلوتوث این گوشی هیچگونه مشکلی ندارد و تنها نکته منفی آن این است که Visible بودن بلوتوث محدودیت دارد یعنی بلوتوث گوشی همیشه Visible نمی ماند .

دوربین

دوربین گوشی 2 مگاپیکسلی و مجهز به فلاش LED است و از لحاظ کیفیت  در حد متوسط قرار دارد . در حالتی که کشوی گوشی بسته باشد می توان از دوربین اصلی گوشی استفاده کرد و در حالت باز بودن کشو ، دوربین VGA گوشی راه اندازی می شود .

سه نوع رزولوشن برای عکسها وجود دارد : بزرگ ( 2 مگاپیکسل ) ، متوسط ( 3/1 مگاپیکسل) و کوچک ( 480 × 640 پیکسل ) ، از دیگر تنظیمات دوربین قطع صدای شاتر دوربین ، تنظیم نور و تایمر اتوماتیک هستند .

 

image
 
image
 

image
 
image
 

image

بهترین عکسها را می توان در نور خورشید و روشنایی روز گرفت اما برای تنظیم تغییر نور می توان کلید جهتی را بصورت عمودی حرکت داد . همچنین افکتهای جالبی مثل سیاه وسفید ، نگاتیو و ... نیز وجود دارند . ماکزیمم زوم دوربین 8 برابر است . حالت عکسبرداری چندگانه نیز در گوشی وجود دارد . برای حالت فیلمبرداری رزولوشنهای متفاوتی مثل SQCIF‚QCIF‚QVGA وجود دارد . در Z8 برای فیلمبرداری محدودیتی وجود ندارد .

کیفیت موقعیتی

همانند سایر گوشیهای دیگر UIQ ، می توان از طریق کامپیوتر بسته های زبانهای دیگر را برای تغییر زبان منوها به گوشی اضافه کرد که البته از این لحاظ کمی بهتر از گوشی های سونی اریکسون عمل می کند.

UIQ3 در مقابل UIQ3.1

Z8 MOTO اولین گوشی هوشمندی است که دارای UIQ3.1 می باشد . نسخه پیشرفته UIQ3 در سال 2005 ارایه شد اما در سال 2006 هم هنوز گوشی های تولید می شد که دارای اولین نسخه UIQ3 بود .

از جمله تفاوتهای UIQ3.0 و UIQ3.1

سیمبین 9.2 با UIQ3.1 – سیمبین 9.1 با UIQ3.0 :

- کلیدهای چند منظوره : ساختار کلیدهای چند منظوره UIQ3.1 کمی متفاوت است مثلاً از قرار دادن کلید Cancel صرف نظر شده است . برخی کارهای 3 کلید موجود در زیر صفحه نمایش تغییر یافته اند .

- کلید چند منظوره سمت چپ فقط برای حرکتهای مثبت در نظر گرفته شده مثل execute‚save‚accept ولی کلید سمت راست برای حرکتهای منفی مثل Back‚cancel‚No .

- کلید وسطی که Action Key نامیده می شود مثل کلید سمت چپ عملیات مثبت انجام می دهد .

- دکمه C برای خارج شدن از برنامه یا فولدرها و نیز پاک کردن متن است . علاوه بر این کار کلید سمت راست را نیز انجام می دهد .

- SVG : پشتیبانی از SVG 1.2

- لیست وظایف یا Trak List : با نگهداشتن دکمه ی منو باز می شود و شامل آیتم های منو و برنامه های اخیر است .

- Java : از برنامه های جاوا و فایلهای JSR بیشتری پشتیبانی می شود .

ویژگیهای اینترفیس و تفاوت با گوشیهای سونی اریکسون

موتورولا با ارایه این محصول جدید مطمئناً تغییراتی را برای جلب نظر کاربر در مقایسه با محصولات مشابه UIQ در بازار ارایه داده است . شایان ذکر است که Z8 دارای صفحه نمایش لمسی نیست و بنابر این پنجره Today زیاد جالب به نظر نمی رسد .

image
 
image

در این مدل موتورولا از برنامه های Plug – ins استفاده شده و در صفحه اول 7 گزینه انتخاب برای نمایش تماسها ، ایمیلها ، تقویم و ... وجود دارند .

image

در هنگام دریافت پیام جدید نام فرستنده و اولین خط نوشته دیده می شود و سپس با رفتن روی sms بعدی خط نوشته حذف و فقط شماره ها با نام ها دیده می شوند. علاوه بر این در گوشه سمت چپ بالای صفحه گوشی اپراتور دیده می شود. در قسمت مدیای گوشی 4 تب مختلف برای موزیک ها، تصاویر، ویدیوها و رنگ های گوشی در نظر گرفته شده اند.

image
 

image
 
image

کلید برنامه های گوشی های هوشمند سونی اریکسون3.0 UIQ روی Z8 اجرا می شوند.

 
اینترفیس ورودی

8Z دارای اینترفیس معروف UIQ است که بارزترین خصوصیات آن لیست Task است که از 5  برنامه اخیر نگهداری می کند و برای باز کردن آن کافیست دکمه Home را نگهداشت اگر از اسمارت فون های سیمبین استفاده کردید کار با این گوشی نیز بسیار برایتان ساده خواهد بود.

image
 
image
 

image
 
image

در هنگام تایپ کردن می توان از دیکشنری TAP، استفاده کرد که برای گوشی های غیر لمسی بسیار مناسب است و علاوه بر حدس کلمات، برخی جملات را نیز حفظ می کند.

image

پخش موسیقی

پخش کننده موسیقی این گوشی یادآور گوشی های سونی اریکسون است که می توان به صورت های مختلف تراک ها را مرتب کرد. یک دکمه مخصوص پخش موزیک در کنار گوشی قرار داده شده است. Z8 از فرمت های 3MP، AAC، +AAC، +AAC-E، WAV، a4m پشتیبانی می کند.

image
 
image

هدستی که به همراه گوشی عرضه می شود از کیفیت متوسطی برخوردار است و به دلیل وجود آداپتور mm 3.5 USB mini کمی صدای نویز شنیده می شود.

پخش ویدیویی- به گفته تولید کننده Z8 فایل ها ویدیویی  ( 240´320 QVGAپیکسل) را با سرعت 30  فریم در ثانیه اجرا می کند که البته این در اکثر اسمارت فون ها امری عادی است اما صفحه نمایش بزرگ Z8 باعث شده تا فایل های ویدیویی بسیار بهتر و زیبا به نظر بیاید.

Gameها

شاید بهتر باشد راجع به بخش بازی های گوشی 8Z چیزی گفته نشود چون 8Z فقط دارای یک بازی های موبایلی تولید خواهند کرد. به هر حال تنها بازی این گوشی 3D tetrin  می باشد.

Contactها

 کلیه شماره تلفن های داخل گوشی به شکل معمولی ذخیره می شوند. در ابتدا لیستی از شماره ها و با انتخاب هر کدام شماره تلفن پیش فرض آن ورودی نشان داده می شود. از طریق منوی دفترچه تلفن می توان شماره ها را به حافظه سیم کارت یا گوشی منتقل کرد. برای جستجوی یک نام کافیست یک یا چند حرف اول را وارد کنید. نام ها را می توان به دو زبان مختلف ذخیره کرد.

image
 

image
 
image
 

image
 
image
 

image
 
image

برای ویرایش نام ها تب های مختلفی وجود دارد که در آن ها می توان عکس، شماره تلفن، نوع شماره تلفن، آدرس، ایمیل و ... را تغییر داد. در حین مرور بین Contact ها می توان sms یا mms هم برای آن شماره بخصوص ارسال کرد. با توجه به پشتیبانی از برنامه Sync ML امکان همزمان سازی دیتا روی گوشی با کامپیوتر یا PDA وجود دارد. با نگه داشتن دکمه های عددی صفحه کلید می توان شماره گیری سریع گوشی را فعال کرد که در کل، 9  شماره را می توان در لیست شماره گیری سریع گوشی قرار داد و البته برای این 9 شماره می توان از همین طریق SMS هم ارسال کرد.

image
 
image
 

image
 

image
 
image

پیام ها

بارزترین ویژگی z8 این است که می توان متن sms و mms و یا ایمیل ها را در نمای تمام صفحه مشاهده کرد. همه نوع پیام های ورودی در inbox ذخیره می شوند. علاوه بر این فایل هایی که از طریق بلوتوث یا اینفرارد دریافت می شوند در inbox ذخیره می شوند که البته می توان آن ها را در فولدرهای دیگر کپی کرد. با ورود به منو message ها در ابتدا به طور پیش فرض فولدر کلی نمایش داده شده و از طریق تب های افقی می توان وارد قسمت فایل ها و دیتاها شد.

image
 
image
 

image
 
image
 

image
 
image

می توان از طریق هر منویی پیام جدید ارسال کرد و فقط کافیست نوع پیام (mms/sms) را انتخاب کرد و شروع به تایپ کنید. اگر در هنگام تایپ فقط متن تایپ شود sms در نظر گرفته شده ولی اگر از اعلائم و شکلک های گوشی یا زنگ و تصویر هم استفاده شود آن را mms در نظر می گیرد. در هنگام پاسخگویی به یک( sms (Reply فقط می توان sms یا mms ارسال کرد ولی امکان ارسال ایمیل نیست .

در مورد ایجاد mms نکته خاصی نیست و از طریق tab های مختلف در این قسمت می توان فایل های مختلف گرافیکی، صوتی و یا ویدئویی را به پیام اضافه کرد.

در همه انواع پیام مثل mms/sms و یا ایمیل می توان در متن جستجو کرد برای طول و حجم پیام های ارسالی محدودیتی در گوشی وجود ندارد و محدودیت را تنها اپراتور مشخص می کند.

در این گوشی از سیستم OTA برای تنظیمات MMS، ایمیل و GPRS پشتیبانی شده و این تنظیمات در یک فولدر جداگانه ذخیره می شوند.

image
 
image
 

image
 
image
 

image
 
image

 

image

 تنظیمات ایمیل

در مورد ایمیل گوشی نکته ختصی وجود ندارد و گزینه push Mail کمی استانداردتر شده و در منو دیده می شود.8 z از استانداردهای ایمیل مختلفی پشتیبانی می کند از جمله:

pop3

IMAP

SMTP

MIME

MHTML

Posh Mail

می توان تعداد آپلود کردن یا دانلود شدن ایمیل ها را برای صندوق ورودی تنظیم کردو بصورت پیش فرض گوش های UIQ از فونت 1Latin استفاده می کنند ولی برای تغییر آن می توان به صورت دستی عمل کرد. برای ارسال ایمیل هم محدودیتی از لحاظ سابز و حجم وجود ندارد.

image
 

image
 
image

Organizer

تقویم را می توان به صورت ماهیانه، روزانه و یا هفتگی تنظیم شود کلیه روزهای هفته به همراه اتفاقات یا قرار ملاقاتهایشان را می توان دید. همچنین در صورت تنظیم روی حالت ماهیانه، اتفاقات آن ها، به صورت برجسته مشخص اند.

می توان اتفاقات روی تقویم را از طریق بلوتوث ارسال کرد.

image
 
image
 

image
 
image

 

image
 
image

لیست To-Do

می توان از اطلاعات ورودی در لیست To-Do در Ovganizor و یا برعکس استفاده کرد و نیز از هر دو می توان یک نسخه پشتیبان تهیه کرد. برای هر کدام ازکارها یا رویدادها می توان زمان و یا زنگ بهخصوص تعریف کرد و یا آن ها را بر اساس ویژگی خاصی مثل زمان مرتب کرد.

ساعت بیداری

نکته خاصی در این قسمت وجود ندارد. امکان تنظیم چند زنگ بیداری مختلف در زمانهای مختلف و تنظیم تکرار برای روزهای متفاوت هفته وجود دارد.

Flight Mode

مثل بقیه اسمارت فون ها این گوشی نیز در این حالت قادر است بدون اتصال به شبکه کار کند و البته سرویس بلوتوث هم در این حالت در دسترس نخواهد بود.

مدیریت اتصالات

یکی از ویژگی ها UIQ امکان استفاده از چند قابلیت اتصال مختلف به طور همزمان است (مثلاً استفاده از ایمیل از طریق اینترنت و ارسال و دریافت MMS ). استانداردهایی که توسط این گوشی پشتیبانی می شوندCSD،HSCSD،Gprs و بلوتوث هستندو

برنامه آفیس

در این بخش برنامه های آفیس که به طور پیش فرض 4 برنامه هستند وجود دارند که از جمله آن Organizer وnoter هستند. از دیگر برنامه های این بخش PDF است که امکان نمایش فایل های PDF را به صورت معمولی یا افقی فراهم می کند.

Quick office یکی دیگر از برنامه های جانبی است که قابلیت باز کردن فیل های Word،Excel، Power point را فراهم می کند.

برخی ویژگی ها
ماشین حساب- کلیه خصوصیات یک ماشین حساب کار آمد را دارد. امکانات صوتی- امکان ضبط صدا را از طریق یک برنامه ساده امکان پذیر است وبرای آن محدودیتی جز میزان حافظه خالی گوشی وجود ندارد. ویرایشگر تصاویر- یک ویرایشگر برای انجام عملیات ساده روی تصاویر است. Stopwatch - کرونومتری برای گرفتن زمان. Countdown - شمارنده معکوس که زمان را به صورت ساعت و ثانیه نشان می دهد Themes - کلاً تم های سیستم عامل UIQ نه تنها شکل ظاهر منوها و پنجره ها و رنگ ها بلکه برخی آیکن ها و منوها و صداها را نیز تغییر می دهند.

در این گوشی جستجوگر 8.5 Opera به عنوان جستجوگر اینترنت در نظر گرفته شده است.

image
 
image

·         Storage wizard- برنامه ای مخصوص گوشی های 3.0 UIQ که وضعیت حافظه گوشی را مشخص می کند. از طریق File mananger امکان مدیریت  فایل ها و فولدرها میکند. علاوه بر این انتخاب چند فایل یا فولدر بطور همزمان و کار با آن ها مثل کپی کردن، delete و ... امکان پذیر است.

image
 
image
 

image
 
image
 

image
 
image
 

image
 
image
 

image
 
image
 

image

در نهایت

می توان گفت Z8 در حال حاضر با ویژگی های خاص خود رقیبی ندارد. نبود رادیو در این گوشی و کیفیت متوسط دوربین آن در واقع ویژگی های خصوصیات یک گوشی ساده را در یک طراحی و ساختار زیبا و البته بدون صفحه نمایش لمسی ارایه می دهد. p1 سونی اریکسون ویژگی های برتر و قیمت مناسب تری دارد و در سطح بالاتری نسبت به این گوشی قرار می گیرد. با توجه به این که نوکیا محصولات متنوع و مناسب با هر نوع سلیقه ای دارد به راحتی می توان از بین گوشی ها آن مورد مناسب را انتخاب کرد اما می توان گفت Z8 رقیبی بین گوشی های نوکیا ندارد و از جمله برتریهای آن عبارتند از:

-          طراحی ظاهری فوق العاده و صفحه نمایش پیشرفته

-          یکتا از لحاظ طراحی

-          دارای استانداردهای اینترفیس  UIQ3.1

-          سیستم ورودی متن TAP

در کل Z8 مزایای زیادی را به کاربر ارایه نمی دهد و می توان گفت Z8 در واقع شاید از لحاظ زیبایی و ساختار سری جدید گوشی های موتورولا را رقم می زند و به زودی نسخه های پیشرفته ای از این مدل را خواهید دید.

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)