Motorola RAZR V3

موتورولا یکی از شرکت هایی می باشد که در زمینه طراحی و فروش گوشی های تاشو به خوبی عمل کرده است و می توان این شرکت را به عنوان اولین ...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
Motorola V3
 
آنچه در بسته ی خریداری شده ی شما موجود می باشد :

_ گوشی موبایل

_ باتری

_ شارژر

_ راهنمای استفاده از گوشی

_ CD برنامه های مربوط به گوشی

_ کیف کمری (در بعضی از بسته ها)

 

image

 

موتورولا یکی از شرکت هایی می باشد که در زمینه طراحی و فروش گوشی های تاشو به خوبی عمل کرده است و می توان این شرکت را به عنوان اولین و یا حداقل یکی از اولین شرکت هایی عنوان کرد که در زمینه ارائه گوشی های تاشو فعالیت کرده اند و اساساً در اروپا اولین مدل های گوشی تاشویی که ارائه شد محصول این شرکت بود و این شرکت به عنوان پیشگام در این زمینه مدل های پرفروش و پرطرفدار زیادی ارائه کرده که مثلاً می توان به سری V آن اشاره نمود . اگر به کمی قبل برگردیم مدل های V300 و V500 و V600 و حتی V80 را به یاد خواهید آورد .

از شرح ماسبق که بگذریم به گوشی V3 می رسیم که از همان سری V و به صورت تاشو می باشد ولی این بار موتورولا این گوشی را در کلاس Fashion و با قیمتی بالا عرضه کرد که باز هم با فروش قابل توجهی مواجه شد .

به نظر شما مهمترین و بزرگترین ویژگی این گوشی جدید موتورولا چیست ؟

طراحان این گوشی ، موفق به طراحی باریک ترین در میان مدل های مشابه گوشی موجود در بازار گردیدند ، که این امر با استفاده از آلیاژ فلزی خاصی تحقق یافت و به همین دلیل آن را Razor (تیغ) نامیدند و این گوشی در آخر V3 Razor نامیده شد .

 

image
 

 

در نگاه اول این گوشی کمی عریض به نظر می رسد که البته برای گوشی های تاشو عادی می باشد . کافی است این گوشی را در دست تان بگیرید تا متوجه شوید چرا به آن Razor می گویند ، گوشی بسیار لاغر و باریک می باشد (کمتر از 14 میلی متر) .

البته وقتی که گوشی بسته است ضخامت آن 14 میلی متر می باشد و کافی است درب آن را باز نمایید تا ببینید هم ، قسمت اصلی و هم قسمت بالایی بسیار نازک می باشند .

 

image

 

و تیرگی منحصر به فرد این گوشی جنس آن می باشد و اصلاً از پلاستیک در آن استفاده نشده بلکه از آلیاژهای خاص و مختلفی در آن استفاده شده است و جالب اینجاست که وقتی دست خود را برروی گوشی می کشید احساس خنکی می کنید .

 

image
 

 

 
 

به خاطر جنس گوشی ، این گوشی در برابر سقوط کردن و به زمین خوردن تا حد قابل قبولی مقاوم می باشد البته نسبت به گوشی های پلاستیکی ، و این قضیه به این معنی نمی باشد که گوشی تان را به زمین بیاندازید و مطمئن باشید که ایرادی پیش نمی آید چون اگر بدنه گوشی آسیب ببیند حتماً قسمت الکترونیکی آن دچار نقص می شود !

 

image
 

 

در میان مدل های همزمان تولید شده ی شرکت های مختلف که تنها گوشی قابل مقایسه با این گوشی 8910 نوکیا می باشد که از لیتیم ساخته شده که با ابعاد نه چندان متناسبش با این گوشی در یک گروه قرار گرفته است . صفحه کلید 8910 از پلاستیک کروم رنگ می باشد که این قضیه خود باعث کاهش وزن گوشی گردیده است .

صفحه کلید V3 از آلیاژی خاص ساخته شده و برای اولین بار در بین گوشی ها تلفن همراه تمام کلید ها از جمله کلیدهای کمکی به صورت لمسی می باشند .(در اصل دکمه نییستند!)

یعنی وقتی کلیدها را فشار می دهید نباید انتظار پایین رفتن آن ها را داشته باشید که این قضیه ناراحت کننده می باشد ولی خودتان  اگر چند روزی با این گوشی کار کنید حتماً متوجه خواهید شد که این ایراد به صفحه کلید گوشی وارد نیست و حتی بسیار راحت و مطبوع می باشد .

 

image
 

 

رنگ زمینه کلید ها آبی روشن می باشد که بسیارشیک و زیبا است ولی خیلی پرنور نمی باشد و در اکثر مواقع احساس  می کنید که نور آن کم رنگ می باشد .حال بهتر است به معرفی قابلیت های گوشی بپردازیم که با موتورولای V600 تفاوت چندانی ندارد . اولین فرق این دو گوشی صفحه نمایشگر خارجی 4096 رنگی گوشی V3می باشد که رزولوشن آن 98x64 پیکسل است و 3 خط نوشته در آن قادر به نمایش می باشند و اطلاعاتی نظیر اطلاعات تماس های رسیده ، هشدار فرارسیدن رویدادهای ذخیره شدن در تقویم و تغییر پروفایل ها را از طریق آن می توانید مشاهده نمایید ولی متأسفانه عکسی را به عنوان عکس زمینه آن نمی توانید تعریف کنید .

صفحه نمایشگر گوشی از نوع STN می باشد و متأسفانه در زیر تابش نور مستقیم آفتاب اطلاعات صفحه به خوبی دیده نمی شوند و کارآیی های صفحه نمایشگر این گوشی به خوبی ظاهر زیبای آن نمی باشد .

رزولوشن صفحه نمایشگر داخلی (اصلی) این گوشی 320x240 و قادر به نمایش 262 هزار رنگ می باشد (اگر 3 گوشی که در اول این مقاله به آن ها اشاره شده یادتان باشد باید اشاره کرد که صفحه نمایشگر اصلی آن ها از نوع 65 هزار رنگی بود ) . که نسبت به مدل های قبلی دچار پیشرفت شده است و از نظر کیفیت بهتر از 3 گوشی مشابه خود می باشد و می توان گفت که صفحه نمایشگر آن در نوع خود یکی از بهترین ها می باشد .

 

image
         
image

 

تعداد خطوط نمایش داده شده در صفحه نمایشگر اصلی گوشی مانند گوشی های ماسبق می باشد با این تفاوت که سایز خط (Font) گوشی بزرگ تر شده است و همین تغییر در آیکن ها و المان های دیگر گوشی نیز ایجاد شده است .

کلیدهای کنترلی نیز در قسمت های کناری گوشی به چشم می خورند که کلید تنظیم صدا و کلید فعال کردن فرمان صوتی ( که این کلید باعث ضبط صدا در هنگام مکالمه می شود ) از آن جمله اند . از نکات مثبت این کلید محکم بودن آن ها می باشد که این امر از فشارداده شدن ناخواسته آن ها جلوگیری می کند .

این گوشی از یک تبدیل ارتباطی Mini – USB بهره می برد که این تبدیل به قسمت شارژ گوشی متصل می شود .

 

image

 

آیفون (Speaker) گوشی در قسمت پشتی آن قرار داده شده و باید اشاره کرد که صدای گوشی به طور قابل توجهی تقویت   شده است (24 پلی فونیک) که به راحتی از محیط های شلوغی همچون خیابان هم به گوش می رسد که این قضیه یک امتیاز مثبت برای گوشی محسوب می شود . زنگ های گوشی بسیار جالب می باشند و نیز می توانید از فایل های Mp3 به عنوان زنگ گوشی استفاده کنید .

قاب پشتی دستگاه به عنوان درب باتری نیز کاربرد دارد که کمی هم دچار لقی می باشد . باتری این گوشی از نوع Li – Ion و با گنجایش mAh 750 می باشد و به گفته شرکت سازنده قادر به استفاده از گوشی به شرح 200 ساعت در حالت آماده باش (Standby) و یا 3 ساعت مکالمه می باشید .

آزمایشات نشان داد که این گوشی کمی بیشتر از 2 روز با شرایط 1 ساعت مکالمه در هر روز و حداکثر 25 دقیقه استفاده از دیگر امکانات گوشی (مخصوصاً) بلوتوث دوام آورد . زمان شارژ شدن کامل گوشی کمی بیش از 2 ساعت به طول می انجامد .

البته V3 تفاوت های قابل ذکری نیز نسبت به  موتورولا V600 در این گوشی حاصل شده است که در زیر به آن ها اشاره می کنیم .

اولین تفاوت امکان استفاده از جاوا در این گوشی که یک دفترچه تلفن سه بعدی به آن اضافه شده است و قادر به ورود 9 شماره برای هر ورودی در این دفترچه تلفن سه بعدی می باشید که به هر ورودی می تواند عکس تعلق گیرد . جالب اینجاست که در هر وجه این مکعب ها یک فیلد اطلاعاتی وجود دارد مثلاً در یک وجه عکس شخص به نمایش درمی آید و در یک وجه شماره محل کار قرار دارد !

این دفترچه تلفن سه بعدی با دفترچه تلفن اصلی گوشی هماهنگ می باشد و تنها مشکل این دفترچه سه بعدی به طول انجامیدن اجرای آن است .

 

image

 

در مورد بازی ها نیز باید اشاره کرد که 3 بازی در گوشی موجود است و این 3 بازی با محیط زیبای گرافیکی شان حتماً موجبات سرگرمی شما را فراهم خواهند کرد .

 

image

 

این ها تمام تفاوت های گوشی V3 با گوشی V600 می باشد که برای اطلاعات بیشتر از مشترکات این دو گوشی می توانید به بررسی تخصصی گوشی V600 مراجعه نمایید .

باید اشاره کرد که حافظه هر دو گوشی نیز 5/5 مگابایت بوده و هیچ حافظه جانبی با مموری کارتی در بین نمی باشد !

 

image
 

 
و در نهایت :

نسبت برقراری این گوشی به خوبی سه گوشی قبلی مشابه آن می باشد . صدای زنگ قوی تر از معمول و قدرت ویبره این گوشی در حدمتوسط می باشد و نسبت به گوشی V600 دارای برتری هایی نظیر استفاده از آنتن داخلی ، صفحه نمایشگر   بزرگ تر و صدای زنگ بالاتر می باشد و جنس گوشی اصلاً قابل مقایسه با مدل های ماسبق نمی باشد و همین طور قیمت آن !

 

image
 

 

در کل می توان گفت که این مدل بسیار مطبوع و مورد پسند و کارآ می باشد و به دلیل شکل ظاهری فوق العاده است به خوبی در هر جیبی اعم از جیب شلوار و یا پیراهن جا می شود . باید اشاره کرد که این گوشی بسیار جذاب می باشد و تولید این گوشی یک موفقیت برای شرکت موتورولا محسوب می شود .

 

 

 

 

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)