i-mate Jaq3

مدل JAQ3 دارای سیستم عامل ویندوز موبایل ، صفحه کلید کامل((QWERTY، صفحه نمایش لمسی با قابلیت نمایش 65536 رنگ و سیستم WIFI می باشد...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۱۲/۱۸
                                  

 

 

مروری بر گوشی I-Mate JAQ3:  

مدل JAQ3 دارای سیستم عامل ویندوز موبایل ، صفحه کلید کامل((QWERTY، صفحه نمایش لمسی با قابلیت نمایش 65536 رنگ و سیستم WIFI می باشد.

image
 
image

مزایا:

• صفحه کلید مناسب
دارای اسلات کارت حافظه microSD (TransFlash) ,
• پشتیبانی از 4 باند
GSM
• سیستم
WiFi

معایب:

• اندازه بزرگ
• محل نامناسب میکروفن
• کیفیت پایین دوربین
• سرعت نسبتا کند در منو

طراحی:

JAQ3 تلفنی با طراحی ساده است که ابعاد آن 14.5 x 67.5 x 126 میلی متر و وزن آن 160 گرم است. اندازه تلفن حتی برای یک Pocket PC نیز نسبتا بزرگ است، اما با این حال یکی از باریکترین تلفن های Pocket PC موجود در بازار است که فقط ١٤.٥ میلی متر قطر دارد. کل تلفن از مواد پلاستیکی مشکی ساخته شده است و استحکام خوبی دارد.

image
 
image

صفحه کلید QWERTY بزرگ و صفحه نمایش بالای آن در قاب جلوی تلفن قرار گرفته است. در طرف راست تلفن سوکت استریوی ٢.٥ میلی متر برای وصل کردن هدفون و کانکتور Mini USB برای وصل کردن کابل انتقال اطلاعات و شارژر مشاهده می شود کلید خاموش/روشن کردن گوشی هم در این قسمت وجود دارد. قلم که بیرون آوردن آن کمی سخت است نیز در پایین طرف راست تلفن وجود دارد. پورت مادون قرمز و محل کارت حافظه MicroSD در بالای تلفن مشاهده می شود امکان بیرون آوردن کارت حافظه در زمان روشن بودن دستگاه نیز وجود دارد .

image
 

image

 

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image
 

image
 
image

 

در قاب جلو بین صفحه کلید و صفحه نمایش نوار سیاه رنگی وجود دارد که آرم I-Mate در طرف چپ و JAQ3 در طرف راست آن با رنگ آبی مشاهده می شود.Jog-Dial ، کلید Ok و دکمه عکسبرداری در سمت چپ گوشی قرار دارد. در قسمت پشت گوشی دوربین 2 مگاپیکسلی قرار گرفته است.

image
 

image
 
image

 

image
 
image

 

صفحه نمایش:

اندازه صفحه نمایش ٢.٥ اینچ است که در مقایسه با سایر تلفن های PC نسبتا کوچک می باشد. وضوح صفحه نمایش QVGA است که قابلیت نمایش 65 هزار رنگ را داراست صفحه نمایش بصورت افقی است و تصاویر کیفیت خوبی دارند. متاسفانه تصاویر در زیر نور مستقیم خورشید به سختی دیده میشوند.

 

image

صفحه کلید:

صفحه کلید QWERTY زیر صفحه نمایش قرار دارد. کلید حرکتی چهار جهته در قسمت فوقانی صفحه کلید مشاهده می شود که کلید های سبز و قرمز ، میانبر پیام و اینترنت ، ویندوز و کلید Ok/Close در اطراف آن قرار گرفته اند. قسمت بالای صفحه کلید دارای دو ردیف از کلید های سیستم که فاصله کمی از یکدیگر دارند اما استفاده از آنها آسان است.

image
 
image

کلید حرکتی چهار جهته دارای یک کلید مرکزی مشکی است. کلیدهای حروف اندازه کوچکتر و فواصل بیشتری دارند. این کلیدها نیز بر آمدگی کمی دارند که به راحتی می توان از آنها استفاده کرد. صفحه کلید مشکی است و کلیدهای عددی به رنگ خاکستری روشن می باشند. آنها در طرف راست صفحه کلید قرار گرفته اند و دارای نور زمینه سفید می باشند. کاراکترها به رنگ آبی هستند و در شرایط نور به خوبی مشاهده می شوند.

image

ساختار منو:

JAQ3 از سیستم عامل Microsoft Windows Mobile 5.0 PocketPCاستفاده می کند. صفحه نمایش به صورت افقی است که در حالت Stand by یا در زمان باز کردن منوی اصلی فضای زیادی در کنار صفحه نمایش مشاهده می شود.

image
 

image
 
image

 JAQ3 را به روش های مختلفی می توان شخصی کرد که ساده ترین روش استفاده از تم است. صفحه نمایش در حالت Stand by تاریخ ، زمان، روز ، هفته و اطلاعاتی در مورد بعضی از آیتم های تقویم نشان می دهد.

تماس و دفترچه تلفن:

دفترچه تلفن در تعداد مخاطبین ذخیره شده محدودیتی ندارد و تعداد مخاطبین به حافظه موجود بستگی دارد. بعد از باز کردن دفترچه تلفن تمامی مخاطبین به صورت لیست نشان داده می شوند. هر زمینه شامل نام و شماره تلفن مخاطب است و حروفی که در کنار آن قرار دارد نشان دهنده نوع شماره می باشد (W برای Work یا M برای Mobile ) . عکس در صورت پیوست شدن به مخاطب نیز نشان داده نمی شود.

image
 
image

کادر موجود در بالای صفحه نمایش برای جستجو است که با وارد کردن یک کاراکتر، جستجو در اسامی و شماره ها را آغاز می کند. زیر آن نوارهایی با حروف متفاوت وجود دارد که به این طریق می توانید مخاطبین را مرتب کنید تا آنهایی که با حروف خاص شروع می شوند، نشان داده شوند. با استفاده از این دو روش جستجو به راحتی می توان یک مخاطب را در دفترچه تلفن پیدا کرد. در زمان اضافه کردن مخاطب جدید فقط یک شماره موبایل می توان برای آن تعیین کرد. آدرس Email و سایر زمینه های آدرس نیز وجود دارد. برای هر مخاطب می توان عکس و زنگ شخصی تعیین کرد. محدودیتی در اندازه عکس وجود ندارد اما حتی در تماس دریافتی نیز در اندازه بسیار کوچک نشان داده می شود. به هر مخاطب می توان یک یادداشت نیز اضافه کرد. مشکل اینجاست که شماره تماس ناموفق را نمی توان به مخاطب اضافه کرد و برای اینکار ابتدا باید یک مخاطب جدید ایجاد کنید. و سپس شماره را به مخاطب مورد نظر Cut وPaste نمایید.

image
 
image

 

image
 
image

با فشار دادن دکمه Answer یک صفحه کلید عددی بزرگ ظاهر می شود که بدون استفاده از قلم به راحتی می توان از آنها استفاده کرد. با استفاده از کلید عددی از صفحه اصلی نیز می توانید شماره گیری کنید. شماره گیری سریع و تاریخچه تماس به صورت دو کلید میانبر وجود دارند. شماره گیری سریع را می توان به کلیدهای 9-0 اختصاص داد و تاریخچه تماس (Call History ) لیستی است که تمام فعالیت های تماس ( ارسالی، دریافتی و ناموفق ) را نشان می دهد.

image
 
image

پیام:

منوی پیام شامل پیام های SMS، MMS و Email است. با استفاده از صفحه کلید QWERTY یا صفحه نمایش لمسی می توان متن را وارد کرد. از آنجایی که صفحه کلید QWERTY در قاب جلوی تلفن قرار دارد اکثرا از آن استفاده می شود.

image
 
image

از صفحه کلید مجازی روی صفحه نمایش نیز می توان به این منظور استفاده نمود که سریعتر و آسان ترین روش برای تایپ است. گزینه های منوی Email استاندارد است. گزینه ای برای دانلود کردن تیترها وجود دارد.از سیستم EDGE نیز در این گوشی پشتیبانی می شود .

image
 
image

موسیقی :

این مدل نیز مانند سایر تلفن های Pocket PC دارای نرم افزار ویندوز Media Player است که در واقع از قابلیت پخش فیلم و موسیقی برخوردار می باشد. این برنامه برای پخش موسیقی از فرمت فایل های MP3، AAC، WAV، WMA و برای پخش فیلم از فرمت های MPEG4 / H.263، 3Gpp و WMV پشتیبانی می کند. بعد از اسکن کردن حافظه تمامی فایل ها بطور اتوماتیک اضافه می شوند و بعد می توان آنها را بر اساس خواننده، آلبوم و نوع مرتب کرد. فیلم ها فقط بر اساس نوع مرتب می شوند . دکمه های منو در طول پخش بسیار کوچک هستند و بهتر است از قلم استفاده کنید. در زمان گوش دادن به موسیقی یک فضای خالی نشان داده می شود که دلیل مشخصی ندارد.

image
 
image

فایل های ویدئو را می توان در وضوح QVGA و در حالت تمام صفحه مشاهده کرد. پردازشگر ضعیف بر مشاهده فایل های ویدئو و ویدئوی MPEG4 با وضوح QVGA تاثیر می گذارد. صدای بلندگو نسبتا بلند است اما توصیه می شود که در زمان گوش دادن به موسیقی از هدفون استفاده کنید. امکان استفاده از هدفون های استاندارد و هدفون استریوی بلوتوث وجود دارد.

دوربین:

این مدل به یک دوربین با وضوح 2 مگا پیکسل مجهز است. این وضوح برای JAQ3 در این رده از تلفن ها مناسب می باشد. نرم افزار دوربین 5-4 ثانیه بعد از فشار دادن و نگه داشتن کلید مربوطه در طرف چپ دستگاه فعال می شود. منوی دوربین دارای چندین گزینه تنظیمات است

image
 
image

تنظیمات شامل روشنایی، تفاوت رنگ ، تعادل رنگ سفید و جلوه های ویژه رنگ است. شما می توانید دوربین را تنظیم کنید تا در جهت عمودی عکس بگیرد. بدلیل نداشتن حالت ماکرو نمی توان از اجسام خیلی نزدیک عکس گرفت.برای ضبط فیلم می توانید از فرمت 3GP یا MPEG4 استفاده کنید. اما در هردو مورد وضوح آن محدود

به 176 x ١٤٤ پیکسل است. فیلم ها می توانند به 15 یا 30 ثانیه محدود باشند یا اینکه محدودیت زمانی نداشته باشند. دوربین نسبتا سریع است و 6 ثانیه پس از گرفتن عکس در بالاترین کیفیت ممکن می توانید عکس بعدی را بگیرید. به منظور اطمینان از گرفته شدن عکس باید از کلید نرم افزاری چپ استفاده کنید.

image
 

image
 
image

سایر امکانات:از صفحه اصلی بطور مستقیم می توان به آلارم دسترسی پیدا کرد. در این مدل سه آلارم وجود دارد و آنها را می توان برای روزهای خاصی از هفته تنظیم کرد. شما می توانید برای هر یک از آلارم ها نام و صداهای مختلف قرار بدهید. آلارم ها می توانند بطور همزمان فعال شوند و بطور کلی استفاده از آنها آسان است. نوار بعدی در منو، ساعت است. نزدیک آن گزینه ای به نام Visiting وجود دارد که از آن می توان بعنوان ساعت جهانی استفاده کرد. ساعت گزینه ای دارد که می تواند روی نوار عنوان تمامی منوها نشان داده شود. تقویم دارای حالت های روز، هفته ، ماه و سال است. قرار ملاقات را به راحتی می توان برای یک روز خاص اضافه کرد و برای آن آلارم تعیین نمود. در زمان مشاهده یک روز خاص ، ساعات روز به رنگ قرمز و آبی نشان داده می شوند که به ترتیب برای ساعات روشن و تاریک بودن هوا استفاده می شوند.

image
 
image

 

image
 
image

 

image
 
image

کارها را می توان از طریق منوی Task اضافه کرد و برای هر یک از آنها زمان فعالیت و اولویت بندی قرار داد. با قرار دادن علامت (√) در کنار هر کار در لیست می توانید مشخص کنید که کار انجام شده است.ماشین حساب ساده است و دکمه های بزرگی دارد که به راحتی با استفاده از انگشت می توانید آن را بکار بگیرید. ویژ گی هایی مانند ماشین حساب علمی و مبدل وجود ندارد.

image
 
image

JAQ3 تلفن چهار بانده GSM / EDGE (١٩٠٠/١٨٠٠/٩٠٠/٨٥٠ مگاهرتز ) است. بدلیل نداشتن نسل سوم 3G، ارتباط اینترنتی در زمان برقراری ارتباط با اپراتور از سرعت کمی برخوردار است. برای ایجاد ارتباط در فواصل نزدیک می توانید از مادون قرمز و بلوتوث استفاده کنید. Wi-Fi نیز وجود دارد و از استاندارهای ٨٠٢.١١b و ٨٠٢.١١g استفاده می کند، در نتیجه شما با سرعت بالاتر از EDGE به ارتباط اینترنتی دسترسی دارید. مانند هر تلفن دیگری که دارای ویندوز موبایل است در صورت استفاده از کابل USB برای برقراری ارتباط با PC به نرم افزار Activesync نیاز است که به شما امکان می دهد به راحتی تلفن را با Microsoft Office Outlook هماهنگ کنید. برای مرور در اینترنت از نسخه موبایل Internet Explorer استفاده می شود و صفحات استاندارد را در اندازه کامل باز می کند. وضوح نسبتا بالای 240x٣٢٠ پیکسل دستگاه نیز به این کار کمک می کند. گزینه مشاهده ستونی نیز وجود دارد که نیاز به مرور افقی را از بین می برد.

image
 
image

ویندوز موبایل برای پاکت پی سی ها قابلیت های نامحدود نصب نرم افزار را فراهم می کند. تنها محدودیت ، حافظه موجود و سخت افزار تلفن است.

image
 
image

این مدل نیز دارای نسخه های موبایل Word، Excel ، Power Point، Outlook، Internet Explorer ، Media Player و ... است. JAQ3 دارای دو نرم افزار Backup و I-View و .... است. نرم افزار Backup اطلاعات را از تلفن به یک سرور آن-لاین کپی می کند.

 

image
 
image

ابتدا ثبت نام می کنید و سپس برنامه پشتیبان تهیه می کند که این کار نسبتا کند انجام می گیرد.نرم افزار I-View تلفن را به اینترنت وصل می کند. اما در واقع نوعی از مرورگر FTP برنامه، فایل های شما را در گروههای مختلف مرتب می کند که با استفاده از منوی آن –لاین روی تلفن یا کامپیوتر قابل مشاهده است. هر فایل روی تلفن یا کامپیوتر را می توان به سرور I-Mate آپلود کرد یا از دستگاه دیگر دانلود نمود. علاوه بر دو بازی که در تمام تلفن های Pocket PC وجود دارد، JAQ3 دارای سه بازی از پیش نصب شده نیز می باشد.

image
 
image

در نهایت:

باید گفت این گوشی دارای امکانات متوسطی در مقایسه با پاکت پی سی های هم رده خود است و صفحه نمایش این گوشی نیز تا حدی ضعیف استو شاید با این مبلغ بتوان گوشی با امکانات بیشتری تهیه نمود.

 

 

 

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)