خانهبررسی‌ها
i-mate Smartphone

i-mate Smartphone

در آغاز باید اشاره نمود که تلفن های هوشمند و یا " Smart Phone " دارای سیستم عامل سیمبین می باشند ؛ همانند گوشی های 7650,3650,9210 نوکیا و یا P800 سونی اریکسون...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
 I mate Smart Phone
 

در آغاز باید اشاره نمود که تلفن های هوشمند و یا " Smart Phone " دارای سیستم عامل سیمبین می باشند ؛ همانند گوشی های 7650,3650,9210 نوکیا و یا P800 سونی اریکسون و یا این گوشی ها مبتنی بر سیستم عامل پالم هستند و یا سیستم عامل آن ها ویندوز مخصوص موبایل می باشد .

همان طور که مشاهده می کنید Smart Phone ها شامل طیف وسیعی از تلفن های همراه می باشند . سیستم عامل ویندوز "CE" برای PDA های معمولی نوشته شده بود و وقتی بعد از مدتی قابلیت های یک تلفن همراه به PDA ها اضافه گردید ، ویندوز نیز این امکان را در خود فراهم نمود این گوشی را می توانید به عنوان اولین تلفن های همراهی بنامید که با سیستم عامل ویندوز کار می کند .

این گوشی از نظر اندازه خیلی بزرگ نمی باشد و ابعاد آن 120.4x23.5x5/1 میلی متر می باشد ، وزن آن هم بدون کارت حافظه 130 گرم است .

صفحه نمایشگر گوشی 220x176 بوده که تقریباً نصف اندازه ی کل گوشی را به خود اختصاص داده است و درست زیر این صفحه ی نمایشگر یک جوی استیک (کلید جهت دار) 5 جهتی وجود دارد ؛ در طرفین آن 2 کلید کمکی (Soft Key) وجود دارد و دارای کلید سبز به منظور برقراری تماس و کلید قرمز به منظور قطع تماس می باشد . کلید های "Today" و "return" (برگشت) به همراه 12 کلید معمول عددها و کاراکترهای " x " و " # " هم در پائین گوشی قرار دارند .

در بالای صفحه ی نمایشگر ، بلندگو (Speaker) گوشی و یک چراغ چشمک زن از نوع LED قرار دارد . گوشی سه باند فرکانسی GSM 1900 , 1800 , 900 را پشتیبانی می کند .

 

image

 

در قسمت های کناری گوشی نیز چند کلید وجود دارند ، از جمله ؛ کلید روشن و خاموش و یا تغییر پروفایل که در بالای قسمت کناری سمت چپ قرار دارد و در زیر آن دکمه ی ضبط صدا قرار گرفته و در پائین این دو هم دو کلید تنظیم کمی و زیادی صدا قرار دارند ، پایین تر ازهمه نیز محل قرار گیری کارت حافظه ی SD/MMC واقع شده است .

در قسمت کناری سمت راست گوشی نیز محل اتصال هندزفری گوشی قرار دارد که هدست استریو نیز از این قسمت قابل اتصال به گوشی می باشد . میکروفون و " Interface Connector " نیز در قسمت تحتانی گوشی واقع شده اند .

باتری گوشی از نوع Li – Ion و با گنجایش 1000 میلی آمپر ساعت می باشد که 2 روز کامل با استفاده ی تقریباً معمولی (2 ساعت گوش دادن به موسیقی از طریق هندزفری ، 15 تا 20 دقیقه مکالمه و حدود 30 تا 40 دقیقه استفاده از امکانات دیگر گوشی نظیر قسمت " Organizer " ) دوام می آورد .

 

image

 

کارکرد گوشی :

به منظور روشن کردن گوشی ، دکمه ای که در قسمت کناری سمت چپ گوشی واقع شده است را باید فشار داده و نگاه داشت ، و نباید انتظار داشته باشید که گوشی به سرعت روشن شده و به اصطلاح بالا بیاید (آماده ی استفاده شود) و تقریباً می توان گفت که دو برابر دیرتر از گوشی ها مبتنی به ویندوز ، راه افتادن گوشی طول می کشد ؛ ولی نسبت به گوشی هائی که مبتنی بر سیستم عامل سیمبین می باشند نظیر3650 نوکیا 2 یا 3 ثانیه زودتر این گوشی روشن می شود . 

آیکن ها و مدل پیکربندی نرم افزاری گوشی برای کسانی که با ویندوز CE کار کرده باشند ، آشنا می باشد و کار کردن با آن هم راحت است ؛ تنها مورد غیر معمول ، رزولوشن صفحه نمایشگر گوشی است که 176x220 پیکسل بوده و " Touch Screen " هم نیست ؛ ولی به زودی به آن عادت خواهید کرد .

وقتی دستگاه روشن و آماده ی فعالیت گشت ، صفحه ی اطلاعات روزانه " Today Window " قابل مشاهده است که از 8 فیلد جداگانه ی افقی تشکیل شده ، قسمت فوقانی مربوط به نمایش میزان آنتن دهی ، باتری گوشی ، هشدار تماس هاس ناموفق و پیام های خوانده نشده می باشد و در زیر آن چند برنامه ای که اخیراً مورد استفاده قرار گرفته اند واقع شده است و در زیر آن ها نوع و نام شبکه ی مخابراتی به همراه ساعت قابل مشاهده اند .

فیلد بعدی مربوط به قرار ملاقات ها می باشد ، در زیر آن هم فیلد دسترسی سریع به صفحه های Web و یا Wap ای اختصاص دارد که زیاد توسط کاربر مرور می شوند .

فیلد بعدی مربوط به نمایش اطلاعات پیام های خوانده نشده از هر سه نوع E mail , SMS  و MMS می باشد .

فیلد آخر هم نام پروفایلی می باشد که هم اکنون فعال است ، خط پائینی هم همیشه کارائی کلید های کمکی (Safe Keys) را نسبت به شرایط نشان می دهد ، همچنین باید خاطرنشان کرد که کارائی کلید سمت چپ همیشه یکسان خواهد بود (Programs) ، ولی کارائی کلید کمکی سمت راست توسط کاربر قابل تغییر می باشد .

منوی اصلی از 9 آیتم تشکیل شده  که شامل 8 برنامه و یک گزینه ی ارجاع به صفحه ی بعد می باشد ؛ به هر برنامه یکی از کلید های عددی نسبت داده شده تا دسترسی به آن ها ساده تر گردد ، با این توصیف عملاً جوی استیک در اینجا کاربرد نخواهد داشت .

حافظه ی دستگاه 16 مگابایت بوده که 12.53 مگابایت از آن قابل استفاده می باشد .

 

image

 

قسمت Inbox / SMS :

همان طور که می توان حدس زد این بخش مربوط به کار با پیام های رسیده می باشد . تمامی پیام های رسیده از جمله SMS,MMS و e – mail ها در یک لیست با آیتم های متفاوت به نمایش در می آیند ، که متاسفانه یک ضعف نسبی برای این گوشی محسوب می شود .

 

قسمت Contacts / یا دفترچه تلفن :

نکته ی خاصی در این قسمت وجود ندارد ، جز اینکه مقدار ورودی ها نامحدود می باشند و فیلدهای مربوطه همانند فیلدهای برنامه ی Outlook ویندوز می باشد .

 

قسمت Calendar / یا تقویم :

همه چیز مطابق معمول ویندوز CE می باشد و نکته ی جدیدی در این قسمت وجود ندارد .

 

برنامه ی Internet Explorer / یا کاوشگر اینترنت :

این برنامه مخصوص گشت و گزار در محیط های Web  و Wap می باشد ، باید خاطرنشان کرد که مشاهده ی صفحات با حجم گرافیکی بالا دارای مشکل خواهد بود .

 

بر نامه ی مخصوص تبادل اطلاعات با کامپیوتر خانگی یا Active Sync :

به منظور تطبیق سازی اطلاعات و تبادل آن ها با کامپیوتر خانگی ، در این گوشی همانند کامپیوتر های جیبی (Pocket PC) یک کابل USB در نظر گرفته شده ، همچنین می توانید از بخش اینفرارد ( مادون قرمز ) نیز بدین منظور استفاده نمائید .

 متأسفانه و با کمال تعجب از سیستم بلوتوث (Bluetooth) در این گوشی استفاده نشده است !   

 

برنامه ی پیغام رسان MSN / یا MSN Messenger :

این برنامه نیز بدون اشکال بر روی گوشی کار کرده ، و نکته ی خاصی در مورد آن وجود ندارد .

 

برنامه ی مدیریت عکس / یا Photo :

از طریق این برنامه قادر به مشاهده ی اطلاعات فایل های گرافیکی می باشید . لازم به ذکر است ، عکس هائی که با دوربین های 4 مگابایتی (یعنی رزولوشن بالا) ، بر روی این گوشی قابل مشاهده نمی باشند ولی باز کردن عکس های معمولی به سرعت و بدون مشکل می باشد .

 

 قسمت تنظیمات / یا Setting  :

کل تنظیمات گوشی در این بخش قرار دارند از نوع سیگنال مخابراتی تا تنظیمات مربوط به اتصال به اینترنت .

 

قسمت میانبرها / یا Shortcuts  :

این قسمت مخصوص اعمال مدیریت بر میانبرهای گوشی می باشد .

 

قسمت مدیریت سیم کارت / یا Sim Manager :

این قسمت مربوط به رد و بدل کردن اطلاعات سیم کارت و گوشی می باشد .

 

قسمت مدیریت امور روزانه / یا Tasks :

در این قسمت هم ، همه چیز مطابق معمول می باشد و نکته ی خاصی در آن وجود ندارد .

 

قسمت برنامه ی Windows Media :

این برنامه مخصوص اجرای فایل های صوتی و تصویری می باشد که البته توصیه می کنیم روی قسمت تصویری آن خیلی حساب نکنید ، ولی برعکس قسمت پخش فایل های صوتی بسیار قوی و عالی می باشد . در هنگام پخش فایل های MP3  و  WMA هیچ مشکلی به وجود نمی آید و همه ی فایل های صوتی ، چه با کیفیت 16 کیلوبایت بر ثانیه و چه با کیفیت 320 کیلوبایت بر ثانیه به خوبی پخش می گردند ، باید خاطرنشان کرد که صدای خروجی دستگاه بسیار عالی و قابل مقایسه با هم ردیفان خود می باشد .

 

و در نهایت :

اگر منظور از PDA ، یک دستگاه برنامه ریز شخصی و یا یک کتابخانه ی اکترونیکی همراه و یا یک وسیله ای برای ارسال پست الکرونیکی باشد ، می توانید روی این گوشی حساب کنید ؛ اگر چه که باید اشاره کرد که این گونه گوشی ها طرفداران مخصوص به خود را دارند .   

 

 

 

 

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)