خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی i-mate PDA2k

بررسی تخصصی i-mate PDA2k

لازم است قبل از شروع بررسی تخصصی ، اشاره کرد که این گوشی جدا از این نام که در کشور ما به I Mate PDA2K معروف است...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
I Mate – PDA2K

 

 

آنچه در بسته ی خریداری شده ی شما موجود می باشد :

_ کامپیوتر جیبی I mate PDA2K

_ کابل ارتباطی از دو نوع COM و USB

_ نگه دارنده و پایه رومیزی ارتباطی (Cradle) دستگاه

_ کیف

_ شارژر

_ هدست

_ CD به همراه نرم افزارهای مربوطه

_ مدارک و اسناد مربوطه به همراه راهنمای استفاده از گوشی

 

لازم است قبل از شروع بررسی تخصصی ، اشاره کرد که این گوشی جدا از این نام که در کشور ما به I Mate PDA2K معروف است ، به نام های Qtek9090 ، HTC Blue Angel ، MDA III و O2 XDA III نیز شناخته می شود .

 

 

image

 

همان طور که در بالا اشاره شد نام ها و نسخه های مختلفی توسط شرکت های مختلف از این گوشی ارائه شده است که آن ها تفاوت هایی از نظر ظاهر با هم ندارند ، بلکه تفاوت هایی از نظر آرایش بعضی از برنامه ها مانند محافظ نمایشگرها (Screen Saver) با هم دارند (در عمل هیچ فرقی با هم ندارند ! )

پس به طور کلی می توان گفت که این بررسی تخصصی شامل تمام این مدل ها می شود .

این گوشی (اجازه دهید تا به جای واژه نامأنوس کامپیوتر جیبی (Pocket PC) از واژه گوشی استفاده نماییم) تفاوت های قابل توجهی نسبت به مدل های قبلی خود دارد . (مثلاً گوشی های HTC Himalayas و یا Qtek2020 و چند مدل دیگر که در ایران شناخته شده نیستند) که در زیر به آن ها اشاره می شود .

 

1- استفاده از استاندارد (IEEE 802.11b) Wifi

2- امکان استفاده از سرویس رومینگ (Roaming) بین شبکه های مختلف مثلاً GSM و Wifi

3- توسعه قابلیت های سیستم بلوتوث (Blue Tooth)

4- اضافه شدن صفحه کلید QWERTY

5- طراحی زیبا و ارگونومیک

6- افزایش گنجایش باتری

7- استفاده از Windows Mobile 2003 Second Edition

 

نوع دوربین ، پردازشگر (CPU) و صفحه نمایشگر همچنان تغییر نکرده اند .

طراحی این گوشی تقریباً همانند گوشی های قبلی از این نوع می باشد (البته هنگامی که صفحه کلید در زیر گوشی مخفی شده است) و این نوع سبک و سیاق طراحی ، تقریباً تبدیل به یک سنت در میان کامپیوترهای جیبی گشته است .

لبه های گوشی صیقل داده شده و صاف می باشند . گوشی کمی لاغرتر شده است در عین این که عریض تر و کوتاه تر شده است . به هر حال اندازه آن 125x71.6x18.7 میلی متر و وزن آن 212 گرم می باشد .

همان طور که متوجه شده اید این گوشی کمی از نظر ابعاد از گوشی های معمولی و یا گوشی های مجهز به سیستم عامل سیمبین بزرگ تر می باشد ، ولی با این حال از آن ها جذاب تر می باشد و هنگام صحبت کردن با آن قطعاً توجه دیگران به آن جلب خواهد شد و اگر احساس خوبی نسبت به این قضیه ندارید می توانید از هدست استفاده نمایید ولی شاید با این کار نیز بیشتر توی چشم باشید !

دستگاه به خاطر شکل صاف و صیقل خورده اش به خوبی در دست جای می گیرد و سطح مشکی رنگ پشت آن که از پلاستیک می باشد سطحی خشن دارد که از سرخوردن گوشی در دستتان جلوگیری می کند . پنل رویی دستگاه از پلاستیک نقره ای رنگ می باشد که بسیار خوشایند می باشد و تقریباً فلز مانند تداعی می شود . کیفیت مونتاژ گوشی بسیار عالی می باشد ، به نحوی که در هیچ کدام از اتصالات گوشی لقی و لغزش وجود ندارد .

 

 

image
 

دو کلید کمکی که به منظور فعال کردن تقویم و دفترچه تلفن گوشی به کار می روند در بالای صفحه نمایشگر قرار گرفته اند و  دو چراغ از نوع LEL در بالای این دو قرار دارند که وضعیت هایی همانند یادآوری رویدادها ، وجود آنتن در محیط شبکه ای GSM و روشن بودن بلوتوث (Bluetooth) را عنوان می کنند .

4 کلید جدید نیز در زیر صفحه نمایشگر تعبیه شده اند که بسیار نازک و کوچک می باشند تا فضای زیادی اشغال ننمایند .

دو کلید وسطی ، کلیدهایی هستند که برنامه های مربوط به کاوشگر اینترنت (Internet browser) و برنامه ی مربوط به Email ها را فعال می کنند و دکمه های چپی و راستی نقش دکمه Start (همان منوی Start معروف ویندوز) و تأیید (OK) را ایفا می کنند همچنین باید توجه داشته باشید که می توانید هر نوع کارآیی که می خواهید برای این کلیدها تعریف نمایید .

کلید 4 جهته (Joy Stick) شامل پیشرفت و ارتقاء شده است ، یعنی کمی ابعاد آن بزرگ تر شده است و کلید تأیید (OK) نیز به خوبی درون این 4 کلید فرورفته است و احتمال فشارداده شدن آن به صورت احتمالی وجود ندارد ولی باید اشاره کرد که این دکمه ها کمی سفت می باشند و بعد از مدتی به طور ناخودآگاه متوجه می شوید که عملاً لبه دور آن ها را فشار می دهد زیرا قسمت کناری دکمه ها حساس تر می باشند و راحت تر فشار داده می شوند . دکمه های برقراری تماس (دکمه سبز) و قطع تماس (دکمه قرمز) نیز در دو طرف کلیدهای 4 طرفه قرار داده شده اند و دارای نور زمینه نیز می باشند .

 

image
 

پورت مادون قرمز (Infrared) ، دکمه ضبط صدا ، دکمه فعال سازی دوربین گوشی و یک کلید لغزنده ی تنظیم کمی و بلندی صدا در قسمت کناری سمت چپ گوشی واقع شده اند و ای کاش قابلیت بالا و پایین (Scroll) متن ها توسط این دکمه وجود داشت . در قسمت کناری سمت راست گوشی چیز خاصی وجود ندارد . محل قرارگیری قلم ، دکمه روشن و خاموش کردن گوشی و محل قرارگیری کارت حافظه از نوع SD/MMC (که قابلیت پشتیبانی از ابزارهای جانبی دیگر را نیز دارد) به همراه محل اتصال هدست (از نوع 2.5 میلی متری که هدست آن در بسته ی گوشی موجود است) در قسمت فوقانی گوشی واقع شده اند . کیفیت پخش فایل های شنیداری Mp3 در حد بسیار خوبی می باشد و کاربر قادر به استفاده از تبدیل فیش های 3.5 میلی متری به   2.5 میلی متری نیز می باشد تا بتواند از هدفون های شخصی خود استفاده نماید و همچنین با توجه به افت نسبی قیمت کارت های SD قادر به تهیه کارت هایی با حافظه بالا (در حدود یک گیگابایت) برای گوشی خود می باشید .

دکمه ی Reset و محل اتصال گوشی به کابل و پایه ی رومیزی (Cradle) نیز در قسمت تحتانی گوشی واقع شده اند و لازم به ذکر است که نوع پورت اتصال دهنده گوشی به کابل و پایه رومیزی تغییر کرده است و این قضیه بدین معنی می باشد که قادر به استفاده از کابل ها و پایه های رومیزی مدل های پیشین نمی باشید .

 

قاب و صفحه کلید QWERTY گوشی :

یکی از ویژگی های بارز و ممتاز این گوشی صفحه کلید آن می باشد که در قسمت زیرین گوشی قرار دارد و به صورت کشویی باز می شود (که این امر به صورت دستی می باشد و خبری از مکانیزم خودکار باز و بسته شدن آن وجود ندارد) که این قسمت به طور بسیار سفت و محکمی به دستگاه متصل می باشد و در هنگام بازشدن کامل و بسته شدن آن یک صدای کلیک (تق) کوتاه شنیده می شود .

همان طور که اشاره شد ساختار صفحه کلید بسیار محکم و قابل اطمینان می باشد و نکته جالب این است که با تمام محکم بودن آن کاربر قادر است با یک دست صفحه کلید را باز کرده و با همان دست اقدام به شماره گیری با صفحه کلید نماید؛ البته شاید در نگاه اول این کار سخت به نظر برسد ولی اصلاً این طور نمی باشد !

 

image

 

وزن دستگاه تحت تأثیر صفحه کلید اضافه شده بعد از باز کردن آن ، در قسمت پایینی گوشی متمرکز می شود (وزن قسمت پایینی بیش از قسمت بالایی آن می باشد) به همین دلیل گوشی به راحتی در دستان کاربر متعادل می ماند . همچنین قادر به وارد کردن نوشته ها توسط 2 انگشت شست خود می باشید و وارد کردن نوشته ها توسط 10 انگشت (مانند صفحه کلیدهای معمولی) به دلیل کوچک بودن کلیدها عملاً غیرممکن می باشد .

همچنین باید خاطر نشان کرد که برای راحت تر کارکردن با دکمه های گوشی بهتر است که وسط آن ها را فشار دهید که دارای کمی برجستگی با قطر (mm 2) می باشد و راحت بتوانید آن را پیدا نموده و فشار دهید .

نوشته های روی کلیدهای صفحه کلید دو رنگ می باشند . مشکی و قرمز ، که برای ورود اطلاعات ، به سبک نوشته های مشکی ، باید کلید Fn (که در کناره سمت چپ صفحه کلید قرار دارد) را قبل از ورود این نوع اطلاعات فشار دهید .

کارآیی صفحه کلید بسیار بیشتر از کارآیی گوشی های متبنی بر سیستم عامل Palm می باشد که این قضیه یک امتیاز مثبت برای این گوشی محسوب می شود .

صفحه کلید گوشی در اکثر موارد شما را از استفاده نمودن از قلم دستگاه بی نیاز می کند مثلاً برای خارج شدن از برنامه ها ، فعال شدن منوی اصلی ، حرکت از یک فیلد به فیلد دیگر و...

البته وجود یک صفحه کلید امتیاز ویژه ای محسوب نمی شود چرا که کارکردن با قلم و صفحه کلید مجازی همیشه راحت تر و سریع تر از استفاده از صفحه کلید واقعی می باشد ولی با این حال سلایق افراد مختلف با هم تفاوت دارد و وجود یک صفحه کلید این چنینی برای بعضی از افراد به عنوان یک اصل مطرح است ، در عین حال که برخی نیز از و جود این صفحه کلید ناراضی می باشند .

در کل صفحه کلید این گوشی بهتر از صفحه کلید به کاررفته در گوشی سونی اریکسون P910 و یا گوشی های مبتنی بر سیستم عامل پالم (Palm) می باشد و تنها رقیب قابل رقابت برای آن گوشی شارپ مدل Zaurus C750 می باشد .

نور زمینه ی صفحه کلید آبی رنگ می باشد و در تاریکی نوشته های کلیدها به خوبی رویت می شوند ، همچنین یک هاله نورانی نیز دور صفحه کلید را قرار گرفته است که مدت زمان روشن ماندن این نور زمینه و کلاً روشن و یا خاموش شدن آن نیز قابل تنظیم است .

 

image
 
دوربین (Camera) :

همانند مدل های پیشین ، دوربین این گوشی هم از نوع VGA می باشد و غیر از این که از دوربین های مگاپیکسلی ضعیف تر  می باشد (که باید باشد) از دوربین های VGA دیگر نیز ضعیف تر است .

دوربین در قسمت پشتی دستگاه قرار گرفته است که متأسفانه درب محافظ ندارد و اگر انگشتانتان را روی آن قرار دهید سریعاً اثر آن ها برروی لنز دوربین به جای می ماند . همچنین یک آیینه نیز در کنار دوربین به منظور عکس برداری از خود شخص عکاس در نظر گرفته شده است که بسیار کارآمد می باشد .

البته متأسفانه کیفیت عکس ها در حد مطلوبی نمی باشند و قطعاً شما را راضی نخواهند کرد . رزولوشن (ابعاد عکس) های موجود برای عکاسی 640x480 پیکسل و 320x240 پیکسل و 120x160 پیکسل می باشند و قادر به استفاده از توانایی بزرگ نمایی 2 برابر × Zoom) 2) نیز می باشید ؛ همچنین محل ذخیره ی عکس ها نیز قابل تعیین می باشد (در کارت حافظه یا حافظه ی گوشی) .

فیلم برداری گوشی (با صدا) فقط با رزولوشن 320x240 پیکسل و با فرمت MPEG4 صورت می پذیرد و محدودیتی از نظر زمان فیلم برداری جز پرشدن حافظه وجود ندارد .

قابلیت تنظیم گزینه هایی همانند وضوح (Sharpness) ، گاما (Gama) و رنگ و شفافیت به طور دستی برای عکس های گرفته شده وجود دارد ؛ همچنین قاب هایی (Frame) نیز برای تزیین عکس ها در نظر گرفته شده است .

در آخر لازم به ذکر مواردی هم چون تأخیر یکی دو ثانیه ای فعال شدن دوربین و البته ذخیره سریع عکس ها اشاره کرد که شما را برای گرفتن یک عکس جدید اصلاً منتظر نمی گذارد .

  

باتری (Battery) :

باتری گوشی از نوع Li – Ion و با گنجایش 1490 میلی  آمپر ساعت (mAh) می باشد که در مدل های قبل از همین نوع با گنجایش 1200 میلی آمپر ساعت استفاده شده بود ، عمر فعالیت این باتری در حدود 25% بیشتر از مدل HTC Himalayas می باشد که در حدود 160 ساعت (یک هفته) در حالت آماده باش (Standby) و حدود 4.5 ساعت مکالمه دوام می آورد (کار می کند) .

در عمل عمر واقعی باتری در حالت آماده باش بیش از 4 روز نمی باشد . این گوشی با شرایط 20 دقیقه مکالمه 1 ساعت استفاده از اینترنت و گوش دادن به Mp3 و استفاده از Wifi در حدود یک روز دوام آورد و با این حال 20% تا 30% از شارژ باتری  باقی ماند . اگر در هر روز 3 تا 4 ساعت کار جدی با این گوشی انجام می دهید عملاً این گوشی 2 روز کار خواهد کرد . در کل باتری این گوشی بسیار مناسب و قابل مقایسه با مدل های دیگر می باشد .

 

صفحه نمایشگر ( Display ) :

صفحه نمایشگر این گوشی مطابق معمول تمام کامپیوترهای جیبی می باشد که رزولوشن آن 320x240 پیکسل (در 3.5 اینچ) بوده و توانایی نمایش حداکثر 65 هزار رنگ را دارد . صفحه نمایشگر در روزهای آفتابی به خوبی دیده می شود و حتی اگر آن را در زیر تابش مستقیم نور آفتاب قرار دهید تصاویر باز هم محو نمی شوند (در حد بسیار کم) که این یک امتیاز مناسب برای این گوشی محسوب می شود . در کل 11 درجه برای تنظیم نور صفحه نمایشگر موجود است که بسته به سلیقه کاربر قابل تنظیم می باشد .

متأسفانه تنها ضعف صفحه نمایشگر گوشی این است که اگر از پایین گوشی به صفحه نمایشگر آن نگاه کنید تمام رنگ های سفید جای خود را به رنگ زرد می دهند ولی از هر زاویه دیگر که به این گوشی نگاه کنید این مشکل پیش نخواهد آمد ، که البته ما همیشه از روبرو به گوشی نگاه می کنیم و نه از پایین !

 

image
 
حافظه گوشی و کیفیت کارآیی آن :

پردازشگر (CPU) گوشی از نوع Intel Xscale PXA263 و 400 مگاهرتزی می باشد و قابلیت افزایش سرعت پردازشگر گوشی نیز به دلخواه کاربر وجود دارد . در کل نیازی به قرارگیری یک پردازشگر از نوع Xscale270 در یک کامپیوتر جیبی با صفحه نمایشگر QVGA نمی باشد زیرا از تمام پتانسیل آن استفاده نخواهد شد و استفاده از پردازشگر قدیمی (البته نه چندان قدیمی) PXA263 کاملاً توجیه پذیر می باشد .

گوشی در کل 128 مگابایت حافظه داخلی دارد که 125.77 مگابایت آن قابل استفاده توسط کاربر می باشد . برخلاف تصور عموم ، حافظه ی زیاد گوشی نه تنها یک امتیاز مثبت نمی باشد ، بلکه در بعضی مواقع به عنوان یک ضعف محسوب می شود ، چرا که حافظه ی زیاد ، عمر باتری را می کاهد و همچنین باعث افزایش حجم نسخه  ی پشتیبان می گردد . کارت حافظه گوشی نیز 43.26 مگابایت می باشد .

 

کارآیی اتصالات بی سیم گوشی :

قبل از توضیح هر کدام از این دو قابلیت Wifi و بلوتوث (Blue Tooth) لازم به ذکر است که این دو قابلیت هم زمان با هم نیز قابل استفاده می باشند یعنی مثلاً قادر به دیدن صفحات وب توسط Wifi و گوش دادن به موسیقی از طریق هدست بلوتوث می باشید و هیچ اختلالی در این بین به وجود نخواهد آمد (برخلاف تصور عموم) .

همچنین می توانید وقتی اقدام به مرور صفحات وب از طریق Wifi می کنید از محدوده ی تحت پوشش Wifi خارج شوید . به طور اتوماتیک استفاده از اینترنت توسط سرویس GPRS صورت می پذیرد که این امر بسیار جالب می باشد (و در برخی موارد پر خرج !) .

 

بلوتوث (Bluetooth):

پروفایل های جدیدی به نام هدست – بلوتوث در این گوشی به چشم می خورد و همه چیز خوب و بدون اشکال به نظر می رسد تنها مشکل از طرف سیستم عامل می باشد و نه کوتاهی سیستم بلوتوث گوشی و آن فقدان وجود شماره گیری صوتی Voice dialing می باشد که البته این مشکل نیز قابل حل است و می توانید از برنامه های جانبی که بدین منظور طراحی گردیده اند استفاده نمایید تا هم شماره گیری صوتی در اختیار داشته باشید و هم بتوانید از فرمان صوتی بهره مند گردید .

این گوشی با هدست بلوتوث جبرا به خوبی و بدون مشکل کار کرد . اگر تماس قطع می شد بلافاصله دوباره موجبات برقراری تماس برقرار می شد . پروفایل های دیگری نیز مانند : اتصال به کامپیوتر ، ردوبدل کردن اطلاعات ، فرستادن کارت مشخصات شخصی (Business Card) و ارتباط با شبکه در این قسمت وجود دارند .

 

سیستم Wifi :

این گوشی با بهره مندی از امتیاز استفاده از سرویس Wifi موفقیت بزرگی برای خود به دست آورده است . البته در هنگام برقراری تماس با شبکه از طریق Wifi این گوشی ، یک سیگنال متوسط را در مشخصات خود نشان می دهد در حالی که با همین شرایط ، کامپیوتر کیفی (Lap top) ، بالاترین حد سیگنال را به نمایش می گذارد .

 

سیستم GPRS :

این گوشی توانایی پشتیبانی از هر دو کلاس سیستم GPRS یعنی کلاس 10 (4 کانال دریافتی و 1 کانال برای ارسال) و کلاس 8 (3کانال دریافتی و 2کانال برای ارسال) را دارا می باشد و قابلیت تعویض بین این دو حالت نیز وجود دارد .

این گوشی قابلیت ایفا کردن نقش یک مودم جی پی آر اس (GPRS Modem) را برای کامیوتر و یا Lap top دارد و می توانید ، از طریق استفاده از بلوتوث ، مادون قرمز (Infrared) ، USB و یا پورت COM ، گوشی خود را به عنوان یک مودم برای کامپیوتر معرفی نمایید . در کل توانایی اتصالات بی سیم توضیح داده شده در حد مطلوب می باشد .

 

برنامه های جانبی (Applications) :

سیستم عامل موجود در این گوشی Windows Mobile 2003 SE مخصوص کامپیوترهای جیبی (Pocket PC) می باشد . قابلیت چرخاندن صفحه نمایش نیز به این گوشی اضافه شده است و دیگر تغییرهای این گوشی نسبت به قبل ناچیز می باشند .

 

image

 

image
 
 

برنامه هایی که معمولاً سودمند و مورد استفاده می باشند از قبل توسط تولیدکننده برروی حافظه دستگاه اجرا شده اند .

 

آلبوم (Album) :

این برنامه به منظور پخش انواع و اقسام فایل های صوتی و تصویری bmp ، jpg ، gif ،  avi ، mp4 ، mp3 ، 3gp ، mid و wav  می باشد و قابلیت هایی نظیر نمایش پشت سرهم عکس ها (Slide show) و اضافه کردن نوشته ها به عکس ها وجود دارد و همچنین قادر به ویرایش فایل های تصویری نیز می باشید و می توانید هیستوگرام رنگ های عکس ها را نیز مشاهده نمایید .

 

برنامه های نمایش فایل های PDF و PTT :

دو برنامه Clear Vue PDF و Clear Vue PTT وجود دارند که قابلیت پخش فایل های PDF (متن های حجیم) و فایل های ذخیره شده توسط برنامه Microsoft Power Point را دارا می باشند .

برنامه های دیگر همانند GPRS Monitor SPB (به منظور نمایش میزان استفاده از GPRS) و KSE True Fax Z.O (به منظور ارسال و دریافت Fax) نیز در این گوشی وجود دارند .

 

برنامه مدیریت فایل های جاوا (NIDLET Manager) :

این برنامه به منظور اجرای فایل های جاوا (J2ME) در گوشی به کار می رود .

 

برنامه (Photo Contacts) :

در ویرایش جدید ویندوز (WM2003) که در این گوشی به کار رفته است قادر به اضافه کردن عکس به ورودی های دفترچه تلفن می باشید که آن عکس در هنگام تماس گرفتن فرد به نمایش درمی آید .

برنامه هایی نیز به منظور سامان دهی اطلاعات سیم کارت در نظر گرفته شده است ، همچنین برنامه XBackup نیز به منظور تهیه نسخه پشتیبان از گوشی و برنامه Permanent Save به منظور کپی کردن اطلاعات حافظه ی RAM ، بوده که همانند ورودی های دفترچه تلفن ، تقویم ، کارهای روزانه و اطلاعات اتصالات به حافظه ROM می باشد .

در آخر باز هم باید اشاره کرد که برنامه های موجود برروی این دستگاه بسیار جالب و سودمند می باشند .

 

و درنهایت :

کیفیت برقراری تماس ها خوب است و صدای مکالمات ، خالص و واضح می باشد و اندازه ی صدا بسیار بلند و مناسب می باشد و همین شرایط در مورد استفاده از هدست بلوتوث نیز صدق می کند . کیفیت و قدرت لرزاننده گوشی در حد متوسط است که نباید خیلی روی آن حساب کنید و اگر مثلاً گوشی در جیب کت و یا شلوارتان باشد قطعاً متوجه لرزش گوشی نخواهید شد . نوع زنگ زدن گوشی به صورت های زنگ ، زنگ از صدای کم تا زیاد ، اول ویبره بعد زنگ ، ویبره و زنگ با هم و ویبره تنها وجود دارد و البته بلندی صدای زنگ گوشی تا حد بسیار خوبی می باشد که حتی در محیط های شلوغ و پرسروصدا نیز قادر به شنیدن صدای آن می باشید .

در مقایسه با گوشی های ما قبل این گوشی ، بهره مندی از Wifi ، افزایش کارآیی بلوتوث ، استفاده از کیبورد QWERTY و طراحی جالب کلیدهای جهت دار ، تفاوت های بارز این گوشی ها با هم می باشد و عمر باتری زیاد ، از نقاط قوت و زردشدن صفحه نمایش (در صورتی که از پایین به آن نگاه کنید) و ضعف نسبی سیگنال های دریافتی Wifi از نقاط ضعف این گوشی می باشند .

این گوشی یکی از پیشرفته ترین گوشی های هم کلاس خود می باشد که صفحه کلید آن بسیار بهتر از صفحه کلید گوشی سونی اریکسون P910 می باشد ولی اندازه این گوشی از P910 بزرگ تر می باشد .

باید اشاره کرد که در سری های بعدی گوشی های I Mate انتظاراتی نظیر استفاده از پردازشگر PXA270 و بهره مندی از صفحه نمایشگر VGA و دوربین مگاپیکسلی و... می رود .

 

 

 

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)