خانهبررسی‌ها
بررسی تخصصی i-mate JAM

بررسی تخصصی i-mate JAM

همان طور که در عکس مشاهده می شود این گوشی (اجازه بدهید تا به جای واژه کامپیوتر جیبی ، از واژه گوشی استفاده کنیم) در یک جعبه بسیار زیبا و جذاب ارائه شده است ...

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
I-Mate JAM

 

آنچه در بسته ی خریداری شده ی شما موجود می باشد :

_ کامپیوتر جیبی JAM  

_ قلم یدکی

_ شارژر

_ کابل ارتباطی Mini USB

_ هدفون (2.5 میلی متری )

_ کیف نگه دارنده

_ CD گوشی که شامل نرم افزارهای Active Sync و Out Look می باشد

_ راهنمای استفاده ی سریع از گوشی

_ راهنمای کامل استفاده از گوشی

_ اسناد گارانتی گوشی

 
I-Mate JAM در یک نگاه:

معرفی مختصر : کامپیوتر شخصی (Pocket PC) کوچک به همراه بلوتوث و صفحه نمایشگر 2.8 اینچی

امتیازات ویژه : اندازه کوچک ، استفاده از جنس آلیاژ در بدنه ، عمر طولانی باتری ، وجود پورت Mini USB ، وجود دوربین1.3 مگاپیکسلی ، استفاده از برنامه Windows Media Player نسخه 10 مخصوص موبایل ، پردازشگر (CPU) 416 مگاهرتزی شرکت Intel مدل PXA272 scale ، بلوتوث نسخه 1.2 ، شیار ورودی و خروجی (I/O) ، صفحه نمایشگر واضح و شفاف با رزولوشن  QVGA(320x240 ) با اندازه 2.8 اینچ .

صفت های بارز : ظرفیت کم حافظه های RAM و ROM گوشی ،  عدم وجود استفاده از استاندارد Wifi

 

image
 

همان طور که در عکس مشاهده می شود این گوشی (اجازه بدهید تا به جای واژه کامپیوتر جیبی ، از واژه گوشی استفاده کنیم) در یک جعبه بسیار زیبا و جذاب ارائه شده است و یکی از نکات مثبت این گوشی وجود قلم یدکی می باشد ؛ کیف نگه دارنده گوشی نیز از کیفیت بالایی برخوردار است و از جنس چرم می باشد .

 

image
 
بررسی اولیه :

بار اولی که این گوشی را در دست می گیرید بسیار احساس خوبی به شما دست خواهد داد با این که از مدل های Smart Phone شرکت I mate می باشد ، ولی با این حال از تمام (Pocket PC) PPC های موجود ، کوچک تر و خوش دست تر می باشد . آلیاژ به کار رفته روی سطح  کناره های گوشی نیز بسیار جالب می باشد و کمی براق نیز هست ، که این قصیه باعث جذابیت هر چه بیشتر این گوشی می شود .

 

image
 

 

در عکس زیر می توانید مقایسه ی ابعاد گوشی های SPV E200 و نوکیا 3650 و I Mate JAM و موتورولا MPX 220 و I Mate PDA2K را مشاهده نمایید ، واقعاً این گوشی I Mate JAM دارای اندازه ی مناسبی است .

 

image

 

مشخصات ظاهری :

قسمت رویی گوشی کاملاً متفاوت با مدل های قبلی است و همانند PDA2K می باشد که در آن از 4 دکمه کمکی استفاده شده که دور کلیدهای جهت دار قرار گرفته اند ؛ این 4 کلید عبارتند از : دکمه ی سبز (تماس) به منظور برقراری مکالمه و دکمه ی قرمز (قطع تماس) و 2 دکمه ی دسترسی به دفترچه تلفن و تقویم گوشی . البته کارآیی ذکر شده برای دو دکمه ی آخر را می توانید به دلخواه تغییر دهید و به شما توصیه می کنیم که حتماً برای یکی از آن ها قابلیت فرمان صوتی (که باید برنامه آن را خریداری کنید) را تعریف نمایید تا کارآیی و سرعت گوشی را هر چه بیشتر ارتقاء دهید .

کلیدهای جهت دار (بالا و پایین و چپ و راست) بسیار خوب کار می کنند و کلید تأیید (OK) نیز در میان آن ها قرار گرفته است .

صفحه ی نمایشگر 2.8  اینچی گوشی کمی کوچک می باشد ولی با این حال رزولوشن آن  320*240  (QVGA) می باشد و به خاطر این تقلیل سایز ، صفحه ی نمایشگر ، خط نوشته ها را کمی موجدار نمایش می دهد ، ولی تصاویر این صفحه ی نمایشگر بسیار با طراوت تر و خوش رنگ تر از مدل های قبلی می باشد و می توان گفت که فوق العاده است .

در بالای این صفحه ی نمایشگر یک چراغ کوچک وجود دارد که بسته به شرایط مختلف نور آن به رنگ های زرد و آبی و قرمز و سبز در می آید .

در این دو عکس می توانید تفاوت صفحه نمایشگر گوشی های JAM و PDA2K را مشاهده نمایید .

 

image

 

 
 

محل قرار گیری و نشستن قلم در گوشی در قسمت کناری سمت راست گوشی است که این قلم وزن مناسبی دارد و استفاده طولانی از آن خسته کننده نخواهد بود (تنها نکته عجیب قلم ، رنگ سیاه قسمت انتهایی آن می باشد که البته مطابق طراحی و رنگ خود گوشی می باشد) .

در جلوی قلم دکمه خاموش و روشن کردن گوشی وجود دارد که حتی با اندازه کوچکش باز هم کارآیی لازم را دارد و گوشی را به حالت آماده باش برده و گوشی را خاموش می کند و بعید است که به طور ناخواسته فشار داده شود .

پورت مادون قرمز (Infrared) نیز در جهت مخالف دکمه روشن و خاموش کردن دستگاه قرار گرفته است .

در قسمت کناری سمت چپ دستگاه ، دکمه های فعال کردن دوربین و تنظیم صدا و دکمه ضبط صدا قرار گرفته اند که کارآیی آن ها نیز قابل تغییر می باشند .

میکرو فون ، محل اتصال پورت Mini USB به کابل ، محل اتصال هدست 2.5 میلی متری (همانند ضبط های خانگی) و دکمه Reset کردن در قسمت تحتانی گوشی قرار گرفته اند که بسیار مناسب می باشد .

محل قرار گرفتن کارت حافظه SD دستگاه در قسمت فوقانی گوشی واقع شده است و با کارت 256 مگابایتی که در دستگاه امتحان شد به خوبی جواب داد .

 

image
 

دوربین 1.3 مگاپیکسلی گوشی در پشت آن واقع شده است و در کنار آن نیز یک آینه به منظور عکس برداری از خود در نظر گرفته شده است (که بسیار لازم و جالب است) .

درب باتری که نقش قاب پشتی دستگاه را نیز ایفا می کند از نظر رنگ کمی با بدنه متفاوت است و باتری 1200 میلی آمپر ساعتی (mAh) دستگاه در زیر آن مخفی شده است .

 

image
 
مشخصات سخت افزاری و حافظه گوشی :

مقدار حافظه ی RAM قابل استفاده ، 57.4 مگابایت و مقدار حافظه ی ROM قابل استفاده ی دستگاه 7.6 مگابایت می باشد .

پردازشگر (CPU) دستگاه از نوع PXA272 Xscale شرکت Intel و با سرعت 416 مگاهرتز می باشد و تنها مشکل مقدار کم حافظه RAM (البته در مقایسه با مدل PDA2K همین شرکت) می باشد که باعث بروز پیغام های خطایی مانند Low Memory به کرات می شود .

 

مشخصات نرم افزاری گوشی :

برخی قابلیت های نرم افزاری جدید ، نسبت به گوشی های قبلی ، به این گوشی اضافه شده است ؛ همانند برنامه Smart Dial (شماره گیری هوشمند) و یا Phone Pad که قادر به تعویض نوع ورودی نوشته (عددها ، T9 و یا حروف) می شود .

 

تجزیه و تحلیل بعد از مدتی استفاده از آن :

برای امتحان کردن این گوشی برنامه هایی نظیر Voice Command ، محصولات شرکت Spb و چند برنامه دیگر را برروی آن اجرا کردیم که همه چیز بدون مشکل بود . از نظر عمر باتری نیز این گوشی فوق العاده می باشد . همچنین فایل های صوتی که روی کارت حافظه ی دستگاه بودند را با برنامه Windows Media Play Mobile نسخه 10 بدون هیچ مشکلی اجرا شدند و حتی در هنگام بازی کردن با استفاده از کاوشگر اینترنت (Internet Explorer) و برنامه Pocket World نیز ایرادی پیش نیامد .

عمر باتری این دستگاه واقعاً فوق العاده می باشد و اگر آن را مثلاً با مدل PDA2K مقایسه نمایید همین بس که بگوییم بهتر است PDA2k خود را فروخته و یک I mate JAM تهیه نمایید !

ولی به خاطر تنوع هم که شده حتماً یک کارت حافظه با حجم بالا نیز برای آن تهیه کنید .

بلوتوث این گوشی از نوع Microsoft Bluetooth Stack می باشد ، در حالی که این قضیه در مدل PDA2K از نوع Widcomm بوده و وضعیت جالبی نداشته است ، ولی در مدل JAM این مشکل حل شده و همه چیز خوب و راحت و جالب می باشد .

باتری دستگاه که از نوع mAh 1200 می باشد در حد یک باتری mAh 1590 کار می کند که اگر مثلاً در حدود 2 ساعت به  گوش کردن Mp3 بپردازید تنها 25 تا 30 درصد از عمر باتری کاسته می شود که در مدل  PDA2Kاین مقدار 50 درصد بود !

 

و درنهایت :

گوشی I mate JAM یک دستگاه فوق العاده می باشد و اگر از مقدار بیشتری RAM و  Windows Mobile 2005 و  Wifi بهره می برد ، دیگر چیزی کم نداشت و با سایز متناسبش بیشتر شبیه به یک گوشی موبایل می باشد تا یک کامپیوتر جیبی !

این دستگاه زیبا ، جالب و سریع می باشد و از یک پردازشگر و صفحه نمایشگر عالی بهره می برد . ( باید در مورد نمایش رنگ ، لغت اعجاب انگیز را برای آن به کار برد ! )

 

 

 

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

احمد حسینی

۱۴۰۰/۸/۲۴
گوشی خیلی عالی بود اگر یدونه ترو تمیزش رو پیدا کنم حتما حتما حتما میخرم اگر کسی داشت به جیمیل من پیام بده ahmadhosseini781@gmail.com