Panasonic A500

شرکت پاناسونیک اقدام به عرضه ی گوشی هائی با کارائی های یکسان نموده است که گوشی A500 شامل این قضیه می باشد .

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۸۷/۷/۴
  Panasonic – A500

 

آنچه در بسته ی خریداری شده ی شما موجود می باشد :

-     -  گوشی   

-     -  شارژر

-     -  بند گوشی

-     - قاب قابل تعویض به همراه پیچ گوشتی و دو پیچ زاپاس

-     - راهنمای استفاده از گوشی

 

image

 

شرکت پاناسونیک اقدام به عرضه ی گوشی هائی با کارائی های یکسان نموده است که گوشی A500 شامل این قضیه می باشد .

فرق این گوشی با مدل X400 در عدم وجود دوربین و قابلیت تعویض قاب ها در گوشی A500 می باشد . از نکات جالب این گوشی ارائه پیچ گوشتی (پیچ گشتی) می باشد که در بازکردن قاب روئی (دستگاه که مشکی رنگ و صیقلی می باشد) به شما کمک می کند . شما می توانید عکس خود و یا هر کسی که می خواهید را در پشت قاب شفاف گوشی قرار داده و قاب گوشی را به سلیقه ی خود تزیین کنید.

 

image

 

درب این گوشی از مکانیزم بازشدن خودکار بهره می برد که می توان گفت این خاصیت از برخی گوشی های سامسونگ به پاناسونیک منتقل شده است ، ولی بسته شدن درب گوشی دستی می باشد و زحمت این کار را خودتان باید بکشید . دکمه ی بازکردن خودکار گوشی در قسمت بالائی سمت چپ گوشی یعنی در زیر آنتن قرار گرفته است و تنها مشکل آن فشرده شدن دکمه و باز شدن ناخواسته درب گوشی می باشد .

 

image

 

دکمه ی باز شدن درب گوشی بعضی مواقع شما را دچار دردسر می کند ؛ از جمله اینکه بعد از فشردن این دکمه گوشی تا 90 درجه باز می شود و باید با دستان خود زحمت بقیه کار را بکشید و اگر این کار را نکنید ، گوشی به همان حالت 90 درجه باقی می ماند !

 

image

 

وقتی درب گوشی بسته می باشد ، اگر آن را در دستان خود تکان دهید ، متوجه تکان خوردن دکمه ی بازشدن خودکار درب گوشی می شوید که این مورد یکی از ضعف های گوشی از نظر مونتاژ می باشد .

جنس پلاستیک به کار رفته در گوشی در حد متوسط و معمول گوشی های این چنینی می باشد ، وجود قاب شفاف به کار رفته در پنل جلویی دستگاه باعث می شود تا این گوشی اصیل تر و  گران تر از قیمت واقعی آن به نظر برسد ، تنها مشکل شما این است که بعد از چند دقیقه استفاده از گوشی اثر انگشتانتان بر روی قاب رویی می افتد که این اتفاق غیر قابل اجتناب است .

 

image
 

 

این گوشی در سه رنگ عرضه شده است ، که فرق آن ها با هم در رنگ قاب جلوئی و پشتی می باشد . رنگ های ارائه شده به جز رنگ مشکی ، زرد و سفید می باشند .

قسمت اینفرارد (مادون قرمز) بر روی پنل بیرونی درب دستگاه واقع شده است و می توان گفت که این جای گیری نامناسب بوده و اصلاً منطقی به نظر نمی رسد و فقط مخصوص گوشی های پاناسونیک می باشد . با این حال انتقال فایل های کوچک (از نظر حجمی) با این دستگاه مشکلی به وجود نخواهد آورد ، همچنین در پائین قسمت اینفرارد نیز ، نمایشگر آنتن دهی گوشی وجود دارد .

ابعاد دستگاه 84x47x17.5 میلی متر می باشد و وزن دستگاه 84 گرم است که این وزن و اندازه ی مناسب باعث خوش دستی گوشی شده است و در کل حمل آن مشکلی به وجود نخواهد آورد .

محل اتصال هدست در قسمت کناری سمت راست گوشی واقع شده است و محل اتصال شارژ نیز در پائین دستگاه قرار گرفته است و متاسفانه محلی برای اتصال کابل ارتباطی در این گوشی قرار ندارند و تمام زحمت این قضیه به عهده ی قسمت اینفرارد (مادون قرمز) دستگاه می باشد .

بعد از بازشدن درب دستگاه به یک صفحه نمایشگر 65 هزار رنگی از نوع TFT بر می خورید که رزولوشن ( اندازه ) آن 128x128 پیکسل (28x28) میلی متر می باشد که در هنگام نوشتن SMS ، 5 خط نوشته و 1 خط اطلاعات دیگر به شما نمایش داده می شود ؛ در کل می توان گفت که این صفحه نمایشگر در سطح خوبی می باشد و تصاویر و رنگ ها بسیار شفاف می باشند .

در اینجا باید اشاره کرد که صفحه نمایشگر این گوشی با صفحه نمایشگر های 65 هزار رنگی دیگر قابل مقایسه می باشد و حتی می توان گفت که از آن ها بهتر است و از محصولاتی همانند زیمنس CFX65 و موتورلا V220 قطعاً بهتر می باشد .

اگر این گوشی را در زیر تابش مستقیم نور آفتاب قرار دهید با این که تصاویر کمی محو می شوند ولی نوشته ها خوانا می باشند .

 

image

 

image

 

 

جنس صفحه کلید از پلاستیک می باشد و کار با دکمه های 4 طرفه و کلید تائید (OK) که در وسط آن ها قرار دارد راحت و بی دردسر می باشد ، کلید های عدد گوشی به رنگ مشکی می باشند و با اندازه نسبتاً کوچک شان در بدنه گوشی فرو رفته اند که این موضوع در هنگام شماره گیری و نوشتن SMS شما را اذیت خواهد کرد .

 

image

 

قاب پشتی دستگاه بدون هیچ گونه لقی و لغزش می باشد و وظیفه پوشاندن باطری Li – Ion گوشی که گنجایش آن 600mAh می باشد را به عهده دارد و به گفته شرکت سازنده باتری این گوشی بین 75 تا 210 ساعت در حالت آماده باش (Standby) و از 1.5 تا 4.5 ساعت در حالت مکالمه ، جوابگوی شما خواهد بود . وقتی این دستگاه آزمایش شد در حدود 3 روز با شرایط 45 دقیقه مکالمه و 20 دقیقه استفاده از دیگر امکانات گوشی دوام آورد .

در اینجا باید اشاره کرد که نمایش دهنده باتری دستگاه به صورت خطی نمی باشد و در روز اول شارژر را به طور کامل نشان می دهد ولی کافی است که شروع به حرف زدن با گوشی نمائید آن گاه مشاهده می کنید که میزان شارژ باتری یکباره افت می کند .

در هر صورت شارژ شدن کامل گوشی 2 ساعت به طول می انجامد .

 

منوهای گوشی (Menu) :  

با فشردن دکمه OK می توانید به منوها دسترسی پیدا کنید ، منوی اصلی گوشی به صورت 3 ردیف 3 تائی از آیکن ها می باشد و زیر منوها به صورت لیست نمایش داده می شوند ، دسترسی سریع به منوها با فشار دادن کلید های 1 تا 9 میسر می باشد ولی شماره ی هر منو در کنار آن نوشته نشده که البته بعد از مدتی استفاده ی مداوم از این گوشی قلق این کار دستتان خواهد آمد ؛ در کل باید اشاره کرد که فضای منوهای گوشی جالب می باشد و کار با آن ها خسته کننده نخواهد بود .

 

image

 

همچنین می توانید زیر منوهائی را که زیاد با آنها سرو کار دارید انتخاب نموده و با فشار دادن دکمه ی بالا (از کلیدهای 4 طرفه) سریعتر به آن ها دسترسی پیدا کنید ، همچنین با فشردن دکمه پائین نیز دفترچه تلفن فعال می شود . 

 

دفترچه تلفن ( Phone Book ) :

شما قادر به ذخیره کردن 300 ورودی (نام) در حافظه ی داخلی گوشی می باشید و برای هر ورودی یک فیلد نام ( 18 حرفی ) ، یک شماره ( 41 عدد ) ، یک شماره دیگر ، یک آدرس ای میل   48حرفی و یک عکس ( از عکس های موجود در خود گوشی ) وجود دارد ، همچنین 9 گروه تماس نیز وجود دارد که هر ورودی می تواند به یک گروه تخصیص یابد .

لیست اصلی گوشی ، هم شامل شماره های موجود در سیم کارت و هم شماره های ذخیره شده در حافظه ی گوشی می باشد که همه ی آن ها به یک شکل می باشند و هیچ فرقی بین آن ها وجود ندارد و این امر یکی از نکات منفی این گوشی می باشد و یکی دیگر از نکات منفی این گوشی عدم امکان کپی کردن شماره ها از حافظه ی گوشی به سیم کارت می باشد یعنی فقط می توانید شماره های سیم کارت را  به گوشی کپی کنید و امکان کپی کردن شماره های ذخیره شده در حافظه گوشی به سیم کارت وجود ندارد . همچنین برای گروه ها نیز نمی توانید عکس و ملودی خاص تعریف نمائید . برای شماره گیری سریع می توانید از    دکمه های 2 تا  9 ( 8 شماره ) استفاده نمائید .

 

لیست مکالمات ( Call List ) :

در اینجا 3 لیست تماس های گرفته شده ، تماس های رسیده و تماس های ناموفق وجود دارد که 10 شماره ی آخر از هر کدام به همراه تاریخ و ساعت مکالمه قابل نمایش است و اگر نام و عکس شخص در دفترچه تلفن ذخیره شده باشند هر دو در این لیست به نمایش در می آیند و جالب است بدانید که ورودی های دفترچه تلفن قابل ارسال توسط اینفرارد به گوشی های دیگر می باشد .

 

image
 

 

پیغام ها ( Message ) :

 حداکثر 300 پیغام کوتاه SMS در حافظه گوشی قابل ذخیره می باشد ، متاسفانه قابلیت پشتیبانی از استاندارد EMS در این گوشی وجود ندارد و این بدان معناست که نمی توانید عکس های سیاه سفید ( Picture Message ) و ملودی های ساده را دریافت و یا ارسال کنید ولی قابلیت دریافت و ارسال MMS در این گوشی وجود دارد . محیط قسمت پیغام های MMS و ورود نوشته ها در آن کاملاً جالب و لذت بخش می باشد ولی باید توجه داشته باشید که هر MMS فقط باید تا حجم 100 کیلوبایت باشد و در کل 700 کیلوبایت حافظه برای نگهداری MMS ها وجود دارد .

 

image

 

تقویم ( Calendar ) :

در این قسمت قادر به دیدن روزهای پنج هفته در یک صفحه می باشید و می توانید برای هر روز رویداد مورد نظرتان را تعریف نمائید .

 

image

 
وپ ( WAP ) :

امکان استفاده از اینترنت توسط GPRS با برنامه کاوشگر وپ (Wap Browser) نسخه 2 در این گوشی وجود دارد .

 

برنامه های جانبی ( Application ) :

تنها می توانید از یک زنگ ساعت که در این قسمت قرار داده شده بهره ببرید و نوع و یا کمی و بلندی آن را تنظیم نمائید و جالب است بدانید که فقط زنگ را به صورت موقت می توانید تنظیم کنید و قابلیت تنظیم زنگ به صورت هفتگی ، ماهانه و سالانه در این قسمت وجود ندارد !

 

image

 

ضبط خبرنگاری ( Dictaphone ) :

این گوشی قادر به ذخیره 14 ثانیه صدا با فرمت AMR می باشد که این اصوات ضبط شده در پوشه ای به نام " Media " ذخیره می شوند .

 

image

 

ماشین حساب نیز به طور معمول و بدون قابلیت ویژه ی دیگری در این بخش قرار داده شده است . بخش مادون قرمز ( اینفرارد ) نیز از این قسمت قابل دسترسی می باشد و این گوشی قادر به دریافت عکس و ملودی از گوشی های دیگر می باشد ولی باید توجه داشته باشید که این دستگاه نمی تواند از طریق مادون قرمز ( اینفرارد ) به عنوان مودم ( Modem ) کامپیوتر شناخته شود .

 

بخش رسانه ای ( Media ) :

در این بخش تمام عکس ها و ملودی ها و مشخصات حافظه قابل رویت می باشند .

 

تفریحات ( Game ) :

 تنها یک بازی به نام Ninja Action در این قسمت وجود دارد .

 

image

 

تنظیمات ( Setting ) :

در قسمت تنظیمات می توانید به منوی پروفایل ها دسترسی پیدا کنید و از قسمت پروفایل ها می توانید تمام اصوات خروجی دستگاه را کنترل نمائید ، ( از جمله صدای زنگ ، صدای رسیدن پیغام ها و صدای کلیدها ) .

 

image

 

در قسمت تنظیمات صفحه ی نمایشگر نیز می توانید به عنوان اسکرین سیور (Screensaver) یک عکس از 4 عکس موجود را انتخاب نمائید و یا رنگ منو ها را نیز (یکی از 5 رنگ) تغییر دهید و همچنین می توانید میزان شفافیت صفحه را از این قسمت تغییر داده و میزان روشن ماندن نور زمینه صفحه نمایشگر و نور زمینه ی صفحه کلید را تنظیم نمائید .

قفل صفحه کلید در این قسمت قرار داده شده است که برای یک گوشی تاشو کمی عجیب به نظر می رسد .

 

و در نهایت :

زنگ گوشی از نوع 16 پلی فونیک می باشد و صدای آن بسیار رسا و مطبوع می باشد ، صدای مکالمه در بعضی مواقع ضعیف می شود و قدرت ویبره دستگاه بسیار ضعیف می باشد تا آن حد که در بعضی مواقع ممکن است متوجه آن نشوید ؛ از کیفیت برقراری مکالمه و همچنین صدای آیفون گوشی ایرادی نمی توان گرفت .

سیستم خودکار باز شدن درب گوشی یکی از نقاط جذاب آن به شمار می رود و ظاهر گوشی بسیار زیبا و جذاب می باشد و باید اشاره کرد که این گوشی بیشتر مورد پسند (از نظر کارائی) کسانی می باشد که فقط از تلفن همراهشان برای مکالمه و برقراری تماس استفاده می کنند و به امکانات جانبی آن توجه ندارد .

عدم توانائی ارسال برنامه های جاوا نیز یک نکته ی منفی برای این گوشی محسوب می شود .  

 

 

 

 

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مهمان

۱۳۹۲/۶/۱۲
اشغال فقط xperia z ultra