خانهاخبار
فشار اجتماعی مبنی بر عدم استفاده از موبایل در حین رانندگی

فشار اجتماعی مبنی بر عدم استفاده از موبایل در حین رانندگی

بسیاری از رانندگان انگلیسی از گوشی تلفن همراه خود در حین رانندگی تنها به علت عصبانی شدن دیگر رانندگان و واکنش شدید آن ها استفاده نمی کنند. شاید این محدودیت ........
۱۳۸۵/۷/۱۶
بسیاری از رانندگان انگلیسی از گوشی تلفن همراه خود در حین رانندگی تنها به علت عصبانی شدن دیگر رانندگان و واکنش شدید آن ها استفاده نمی کنند. شاید این محدودیت و فرهنگ سازی اجتماعی بسیار قوی تر از تحقیقات جدید برای قانون گذاری های خاص باشد . این در حالیست که استفاده از موبایل در حین رانندگی در انگلستان تبدیل به یک آسیب اجتماعی گردیده است. به گزارش گروه خبری جی.اس.ام، در ماه گذشته تعداد زیادی از رانندگان اعلام کردنند که لاستیک های ماشینشان پنچر گردیده و یک برگه روی شیشه اتومبیل آنها چسبانده شده که بروی آن نوشته اند: " همشهری در حین رانندگی با موبایل حرف نزن"
در این گزارش آمده است 58%رانندگان، اخطار دیگر رانندگان را مبنی بر عدم مکالمه با موبایل در حین رانندگی را بسیار مهم دانستند در حالیکه ماه گذشته تنها 38% این فشار اجتماعی را مهم می دانستند. شاید ریسک خطر جسمانی نگه داشتن مداوم موبایل کنار سر و یا امکان زندان برای رانندگان مجرم در حوادث رانندگی خیلی ما را متقاعد نساخته که حداقل از کارکیت و یا هندز فری در ماشین خود استفاده کنند. شاید با استفاده از این فشار اجتماعی متخلفین به زشتی کار خود پی ببرند!
شاید هشدارهای پیاپی پزشکان مبنی بر ضرر و زیان استفاده مداوم از موبایل و یا اخطارها و جریمه های سنگین پلیس هیچکدام نتواند به اندازه ی فشار جامعه بر متخلفین موثر باشد!
 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)