خانهاخبار
بهای تمام شده دقیق «لومیا ۹۰۰» برای نوکیا چقدر است؟

بهای تمام شده دقیق «لومیا ۹۰۰» برای نوکیا چقدر است؟

گروه خبری GSM: موسسه تحقیقاتی iSuppli در گزارشی اعلام کرد ..
۱۳۹۱/۱/۲۶
گروه خبری GSM: موسسه تحقیقاتی iSuppli در گزارشی اعلام کرد که گوشی لومیا ۹۰۰ نوکیا، ۲۱۷ دلار برای شرکت نوکیا هزینه ساخت در بر دارد که تنها ۴۶ درصد قیمت ۴۵۰ دلاری رسمی عرضه شده در فروشگاه‌ها به حساب می‌آید.

به گزارش فارنت، در تحقیقی که این موسسه تحقیقاتی بر روی سخت‌افزار این گوشی بعمل آورده است مشخص شده که این شرکت با بکارگیری پردازنده تک‌هسته‌ای ۱۷ دلاری APQ8055 کوآلکام و محدود نگه‌داشتن مقدار DRAM گوشی قادر به ارزان تمام کردن این گوشی شده است. این موسسه این موضوع را با گوشی Galaxy S II Skyrocket‌ سامسونگ که تنها در ایالات متحده توزیع شده است به مقایسه گذاشته است که بخاطر استفاده از پردازنده دو هسته‌ای APQ8060 کوآلکام ۸ دلار بیشتر قیمت دارد.

هزینه تمام شده لومیا 900 نوکیا

این موسسه در همین حال اعلام کرده است که با این وجود همچنان لومیا ۹۰۰ هزینه ساخت بیشتری نسبت به قیمت تمام شده آیفون ۴S دارد که پیش از این و در تحقیق دیگری از این موسسه قیمت تمام شده آن تقریبا ۱۹۰ دلار اعلام شده بود.

image


این موسسه در گزارش خود ادعا کرده است که نوکیا به همراه مایکروسافت و کوآلکام با عرضه گوشی لومیا ۹۰۰ به دنبال تقلید از روش اپل در «رویکرد جامع به سخت‌افزار و توسعه همزمان نرم‌افزار» هستند  و با استفاده از رویکرد احتمالا خواهند توانست در آینده در برابر بازار گوشی‌های اندروید حرفی برای گفتن داشته باشند.

این موسسه تصریح کرده است که اکنون کمترین سطح قابل استفاده در ویندوز قون ۷.۵ سری MSM7x27 شرکت کوآلکام است که تنها ۲۵۶ مگابایت از DRAM‌را درگیر می کند و این هدف‌گیری بازار را برای ویندوزفون ۷.۵ گسترش می‌دهد و به نوکیا و مایکروسافت اجازه می‌دهد تا در بازار گوشی‌های ارزان‌قیمت در برابر اندروید بتوانند رقابت کنند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

Arloxi

۱۳۹۱/۱/۲۷
age mikhayn to internet dar amad dashte bashin arlox92.blogfa.com pashimon nemishin dostan

ramindepp

۱۳۹۱/۱/۲۶
جالبه طرفداراى اپل که افتابه افتابه ميکنن دقت کنن که گوشى سامسونگ هزينه ساختش از ايفون بالاتره و البته قيمتش هم پايين تر!