خانهاخبار
هزینه تمام شده هر دستگاه آیفون و مونتاژ آن چقدر است

هزینه تمام شده هر دستگاه آیفون و مونتاژ آن چقدر است

گروه خبری GSM: آی‌فون پول‌سازترین گجتی است که ..
۱۳۹۰/۱۲/۶

گروه خبری GSM: آی‌فون پول‌سازترین گجتی است که اپل می‌سازد، به تازگی شبکه ABC مستند جالبی به نام A Trip to the iFactory پخش کرده است که در آن اطلاعات جالبی مطرح شده است. یکی از نکات جالب در این مستند، اطلاعاتی در مورد مراحل ساخت آی‌فون از مرحله تأمین قطعات تا موناژ و بسته‌بندی و ارسال به بازار است.

به گزارش یک پزشک، قیمت متوسط یک دستگاه آی‌فون حدود ۶۵۰ دلار است و هزینه ساخت هر آی‌فون ۲۹۳ دلار است.

از ۲۹۳ دلار مصرفی، حدود ۲۰۰ دلار صرف تأمین قطعات و مواد اولیه می‌شود، پس ۹۳ دلار برای ساخت و جایگزینی دستگاه‌های معیوب و نقل و انتقال آی‌فون به فروشگاه باقی می‌ماند.

تحلیل‌گران برآورد می‌کنند که هزینه مرحله ساخت یا مونتاژ آی‌فون تنها ۱۲٫۵ تا ۳۰ دلار باشد.

جالب است بدانید که برای ساخت آی‌فون ۱۴۱ مرحله در خط تولید باید انجام شود، کامل شدن هر آی‌فون ۲۴ ساعت طول می‌کشد.

از این ۲۴ ساعت، ۶ تا ۸ ساعت، صرف نصب و تست نرم‌افزار می‌شود، پس ۱۷ ساعت برای مونتاژ سخت‌افزارها باقی می‌ماند.به کارگران خط تولید در ازای هر ساعت کار به طور متوسط ۱٫۷۸ دلار دستمزد داده می‌شود.

از ضرب ۱۷ ساعت، زمان لازم برای مونتاژ آی‌فون در ۱٫۷۸، عدد ۳۰ به دست می‌آید که هزینه کل مونتاژ سخت‌افزاری هر آی‌فون است.

اما باید در نظر گرفت که ممکن است بعضی از مراحل ساخت به صورت خودکار با دستگاه انجام شود و به علاوه ممکن است که در بعضی از مراحل کارکنان در انتظار پایان یک مرحله برای شروع مرحله بعد بمانند. تخمین زده می‌شود، که انجام هر مرحله ۳ دقیقه زمان لازم داشته باشد، در این صورت طول زمان کل مونتاژ را تنها ۷ ساعت می‌توان تخمین زد و هزینه مونتاژ حدود ۱۲ دلار می‌شود.

البته باید تأکید کنم که همه محاسبات بالا تخمینی هستند و فکر نکنید که اپل از هر دستگاه آی‌فون بیشتر از ۳۵۰ دلار به جیب می‌زند، چرا که باید هزینه تحقیقات و توسعه، طراحان و مهندسان و بازاریابی را هم به حساب بیاورید.

منبع

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (9 نظر)

Yekidoki

۱۳۹۰/۱۲/۱۰
جدا ایفون چی داره که هنوز دارند ادمای عقده ای مثل Applestan دفاع میکنند؟دارید از دزدی کردن دفاع میکنید؟واسه کلاه برداری اپل؟واسه این که برای جون انسانها هم ارزش نمیذاره؟اپل 1 برند کثیف هست.روزی خواهید دید که نابود میشود.از ته دل برایApplestan متاسفم تا چه اندازه عقده ای هستش.اپل همیشه بند بازنده بوده.

Applestan

۱۳۹۰/۱۲/۸
شماها ایفون رو با جی ال ایکس و سامسونگ دارین مقایسه میکنید واقعا متاسفم.لااقل حق ثبت اختراع اپل رو از یاد نبرید ملت ما نمیک میخورن و نمکدون میشکونن!!!

Applestan

۱۳۹۰/۱۲/۸
اقایون الکی خودتون رو ناراحت نکنیدهمین گوشی اپل رو سامسونگ خائن بخواد بسازه بیشتر از این حرفا پول میگیره.در مورد شرکت اپل تحقیق کنید بعد بیاید این شاهکار رو با یه اشغالی مثل سامسونگ مقایسه کنید.زمانی که استیو جابز تو شرکت اپل تو گاراژ خونشون بوده با اون دوستش ورزنیاک میرن دنبال طراحی مدارهای فوق حرفه ای که از ای سی و خازن و ....کمتر استفاده میشه مصرف انرژی پایین تر میاد و هزینه خیلی پایین تر میاد.مدارهای طراحی شده ی اپل بیشتر شبیه تابلوی هنری میمونه اینو از هر مهندس الکترونیک با سوادی بپرسید میدونه.در ضمن بااگر کتاب زندگی نامه استیو جابز رو بخونین از توهم دور میشید.

alikiller2012

۱۳۹۰/۱۲/۸
بعدش میگن چرا اپل انقدر پولدار شده دیگه معلومه وقتی از هر گوشی اینقدر سود داره و به غیر انسانها هم گوشی میده نباید انتظاری جز این داشت

amir.ut

۱۳۹۰/۱۲/۷
حالا باز بگین اپل خوبه با اون گوشی 200 دلاریش