خانهاخبار
منابع اصلی درآمد شرکتهای بزرگ جهان چیست؟ + نمودار

منابع اصلی درآمد شرکتهای بزرگ جهان چیست؟ + نمودار

گروه خبری GSM: تجارت اصلی شرکت مایکروسافت ..
۱۳۹۰/۱۱/۱۸
گروه خبری GSM: تجارت اصلی شرکت مایکروسافت نرم افزار و تجارت اصلی شرکت اپل سخت افزار است، اما اگر بر این باورید که تجارت اصلی شرکت گوگل "جستجو" نام دارد، کمی دقیقتر فکر کنید.

به گزارش خبرگزاری مهر، شرکتهای گوگل، مایکروسافت و اپل از جمله برترین شرکتهای مدرن در زمینه رایانش شخصی به شمار می روند و هر یک به صورت تخصصی در زمینه های متفاوتی فعالیت داشته و درآمد هنگفتی کسب می کنند.

شرکتهای مایکروسافت و اپل به ترتیب تمرکز اصلی خود را روی نرم افزار و سخت افزار قرار داده اند، اما در حالیکه بسیاری از افراد تمرکز و هسته مرکزی تجارت شرکت گوگل را "جستجو" می دانند، نمودارهای منتشر شده در وب سایت ZDnet موضوعی دیگر را به عنوان تجارت اصلی این شرکت معرفی می کند.

در این وب سایت با اشاره به انتشار گزارش مالی SEC درباره هر یک از این سه شرکت و بر اساس اطلاعات به دست آمده از این گزارش نمودارهایی ترسیم شده اند که در هر یک از آنها بازده مالی هر یک از این سه شرکت در زمینه های تجاری مختلف با رنگهای متفاوت نمایش داده شده اند:

مایکروسافت: این شرکت به عنوان یکی از مشهورترین شرکتهای سازنده نرم افزار طی سالهای اخیر به واسطه ابزارهای سرگرمی خود یعنی کینکت و Xbox 360 به موفقیت چشمگیری دست پیدا کرده است. اکنون این شرکت به موفقیت در زمینه ارائه خدمات آنلاین چشم دوخته است.

 
image


بر اساس گزارش مالی که به تازگی بر روی وب سایت این شرکت قرار گرفته بخش بزرگی از درآمد شرکت مایکروسافت به بخش تجاری اختصاص دارد که در این نمودار به رنگ آبی تیره دیده می شود. پس از آن بخش سرورها و ابزارها به رنگ قرمز، سیستم عاملهای ویندوز به رنگ سبز، بخش ابزارهاش سرگرمی به رنگ بنفش، بخش خدمات آنلاین به رنگ آبی روشن و بخشهای متفرقه به رنگ نارنجی به ترتیب بیشترین درآمدها را برای این شرکت ایجاد می کنند.

اپل: می توان این شرکت را یکی از موفقترین شرکتهای سخت افزاری در تاریخ نامید. آی-پد و آی-فن پنج سال پیش وجود خارجی نداشتند اما در چهار ماه گذشته میزان فروش آنها به 33 میلیارد دلار رسیده است.

image


همانطور که در این نمودار مشخص شده است، بیشترین درآمد شرکت اپل با رنگ آبی تیره به محصول آی-فن این شرکت اختصاص دارد. پس از آن آی-پد، رایانه های مک، آی-پاد، دیگر ابزارهای موسیقی، رایانه های مک، نرم افزارها و خدمات جانبی، و لوازم جانبی به رنگهای قرمز، سبز، بنفش، آبی روشن، نارنجی، آبی-خاکستری و صورتی به عنوان درآمدزا ترین بخشهای شرکت اپل معرفی شده اند.

گوگل: بر خلاف باور عمومی، شرکت گوگل درآمد خود را از بخش جستجو به دست نمی آورد. بر اساس گزارش این شرکت اعلام کرده که تقریبا تمامی درآمد خود را از تبلیغات به دست می آورد و درآمد ناشی از تبلیغات 97 درصد از درآمد سال 2009 و 96 درصد از درآمد سالهای 2010 و 2011 را تشکیل داده است.

image


بر اساس گزارش ZDnet، گوگل تنها از دو منبع درآمد زایی می کند که "جستجو" هیچ یک از این دو نیست. نمودار آبی رنگ شرکت گوگل نشان می دهد که تبلیغات اصلی ترین منبع درآمد زایی این شرکت بوده و دیگر فعالیتها که جستجو می تواند یکی از آنها باشد بخش کوچکی از درآمد این شرکت را تامین می کنند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

nokia_gherafin

۱۳۹۰/۱۱/۲۰
اقایونه adib_17وnimadakhili باورکنید من در این صفحه چیزی از اسم نوکیا نمیبینم اخه چراهر چیزی رو به نوکیا ربط میدین!!بعدشم خدا نکنه که من طرفدارسامسونگ باشم حتماخودت طرفداری شو میکنی!!بعدشم خبر قسمت گوگل رو باز نگاهی بنداز.باسپاس وارادت.

shayan_996

۱۳۹۰/۱۱/۲۰
faghat tanavo kari microsoft nega konid aghayone iphone baz

omidgoogle

۱۳۹۰/۱۱/۲۰
دلیل این که گوگل بیشتر درآمدش از طریق تبلیغ هست این هست که اکثر سرویس های عمومی اش برای مردم رایگان هست ، یوتیوب ، گوگل مپس ، گوگل ارث عادی ، گوگل سایتس ، اسکچ آپ ، گوگل داکز ، جی میل ( همراه با IMAP ) , ... خوب مبنا بر سرویس رایگان و کاربر زیاد هست و درآمد از تبلیغ . کارشون و سرویس هاشون راضی کننده است .

amir.xsm

۱۳۹۰/۱۱/۲۰
یه حرکت کینکت ماکرو سافت به کل هیکل اپل و گوگل میرزه.

nimadakhili

۱۳۹۰/۱۱/۱۹
این دوستمون nokia_gherafin هم یکی مثل اون طرفدارای سامسونگه ولی با فرق اینکه این سیاهی لشکره مجانیه نوکیاس........عزیزه دلم مگه تو صاحب کارخونه نوکیا هستی که هرچی ربط به نوکیا داره رو بهترین میدونی؟نوکیا خوبه اما نه در تمامی موارد