خانهاخبار
اپل با در اختیار داشتن تنها ۹ درصد بازار گوشی دنیا، صاحب سه چهارم سود بازار گوشی است

اپل با در اختیار داشتن تنها ۹ درصد بازار گوشی دنیا، صاحب سه چهارم سود بازار گوشی است

گروه خبری GSM: اگر در مورد بازار کل گوشی‌ها ..
۱۳۹۰/۱۱/۱۷
گروه خبری GSM: اگر در مورد بازار کل گوشی‌ها و نه فقط «گوشی‌های هوشمند» صحبت کنیم، اپل در حال حاضر اندکی کمتر از ۹ درصد بازار را در اختیار دارد و برآورد می‌شود که بعد از نوکیا و سامسونگ که ۲۶٫۶ و ۲۲٫۸ درصد بازار را در اختیار داشته باشند، در جایگاه سوم قرار داشته باشد، این شرکت به تازگی توانسته است، از شرکت LG ‌پیشی بگیرد.

عجله نکنید و پیش از دیدن نمودار زیر، در مورد میزان موفقیت شرکت‌ها قضاوت نکنید، درست است که اپل تنها ۹ درصد بازار گوشی دنیا را در اختیار دارد، اما با همین ۹ درصد، ۷۵ درصد سود ناشی از فروش گوشی را به جیب می‌زند. یعنی از هر ۴ دلاری که شرکت‌های گوشی‌ساز به جیب می‌زنند، ۳ دلارش از آن اپل است!

image


بنابر گزارش یک پزشک از theatlantic، همان طور که در نمودار بالا می‌بینید، زمانی اوضاع به کلی متفاوت بود، در سال ۲۰۰۷، هنگامی که تازه سر و کله آی‌فون می‌خواست پیدا شود، نوکیا ۶۰ درصد سود فروش گوشی را در اختیار می‌گرفت، اما حالا اگر در نمودار نگاه کنید، سهم نوکیا بسیار کم شده است.

در نمودار دوم،‌ سهم محصولات تولیدی اپل، در درآمدزایی این شرکت دیده می‌شود، همان طور که می‌بینید در سال ۲۰۰۶، بیشتر درآمد اپل از فروش مک و آی‌پاد تأمین می‌شد، اما حالا آی‌فون و آی‌پد هستند که اهمیت دارند.

image


چند وقت پیش هم اپل، آمار مربوط به سه ماهه اول سال ۲۰۱۲ خود را منتشر کرده بود که از
اینجا با فرمت PDF قابل دریافت است، بر این اساس عایدی گوگل از فروش کل محصولاتش در این سه ماه ۴۶٫۳۳۳ میلیارد دلار بوده است و سود خالص اپل در این مدت، ۱۳٫۰٫۶ میلیارد دلار بوده است.

اپل در این سه ماه، بیش از ۳۷ میلیون آی‌فون، ۱۵٫۴ میلیون آی‌پد فروخته است، که از فروش آنها به ترتیب ۲۴٫۴ میلیارد دلار و ۹ میلیارد دلار نصیب اپل شده است.

در مدت مشابه عایدی اپل از فروش مک، ۶٫۵ میلیارد دلار و از فروش آی‌پاد ۲٫۵ میلیارد دلار بوده است.

اگر موفقیت اپل را فارغ از اعداد بخواهم برایتان خلاصه بکنم، باید به این جمله اکتفا کنم، که سود اپل در سه ماه اول سال میلادی جاری، بیشتر از کل سود این شرکت در سال مالی ۲۰۰۹ بوده است!

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (17 نظر)

hosseinivana

۱۳۹۰/۱۱/۲۵
amir.ut ما خنگ.ما نفهم.تو خوبی. اصلا دوست داریم میلیون میلیون اسکناس جررر بدیم برزیم دور تا کفر شما آدم عقده ای هارو در بیاریم ... دیگه چی میگی برند ضایع...؟؟؟؟

amir.ut

۱۳۹۰/۱۱/۱۹
ای اپلی های بد بخت چقدر شما خنگین اگر اپل 9درصد بازار و 75 درصد سودو داره یعنی گرون فروشه یعنی قیمت واقعی آی فون 100 دلار هم نیست

abed1370

۱۳۹۰/۱۱/۱۹
کمپانی‏های بسیاری تصمیم می‏گیرند خودشان را کوچک کنند و شاید تصمیم درستی باشد. ما راه دیگری را انتخاب کردیم. باور ما این است که اگر محصولات فوق‏العاده‏ای را در مقابل چشمان مشتری قرار دهیم و همین روند را دنبال کنیم، آن‏ها کیف‏های پولشان را خواهند گشود. استیو جابز - بنیانگذار اپل

rik_20109

۱۳۹۰/۱۱/۱۸
آخه چرا حرف بی ربط میزنید؟؟؟ آهای مردم٬گرونی ا‍پل فقط در داخل ایران هست و اونم به دلیل انواع تحریم ها و سو استفاده برخی آدم هاست و قیمت جهانی آی-فن خیییییییلی پایین تر از ایران هست.این سامسونگی ها هم هیچی نگن بهتره love=KING apple

apple1993

۱۳۹۰/۱۱/۱۸
طرفدارای ساکسونگ پلاستیکی چرا لال شدن!! خودشونم میدونن این چندرغاز درآمدی هم که تو بازار بدست آوردن از صدقه سر اپل هستش که کپی برداری کردن در جواب اون دوستمون که گفته اپل فقط گرونه باید بگم گوشی ای که توپ باشه قیمتشم گرونه دیگه... اگه گوشی ارزون میخای بهت پیشنهاد میکنم بری ساکسونگ پلاستیکی بخری!