خانهاخبار
راز درز نکردن اخبار موثق درباره محصولات اپل در چیست؟

راز درز نکردن اخبار موثق درباره محصولات اپل در چیست؟

گروه خبری GSM: به تازگی کتابی به وسیله ..
۱۳۹۰/۱۱/۱۲
گروه خبری GSM: به تازگی کتابی به وسیله آدام لاشینسکی به نام Inside Apple منتشر شده است که حاوی اطلاعات جالب و گاه باورنکردنی در مورد اپل و شیوه کاری این شرکت است.

به گزارش یک پزشک از گیزموندو، یکی از مطالب جالب این کتاب  در مورد شیوه خاص اپل برای جلوگیری از جاسوسی و درز اطلاعات محصولات این شرکت است.

image


عمده موفقیت اپل از دید بسیاری شناخت خوب از نیازها و سلیقه کاربران و بعد درست کردن محصولاتی بر پایه همین شناخت است. حتی گفته می‌شود روند ساخت گجت در اپل برعکس شرکت‌ها دیگر از طراحی شروع می‌شود و بعد با گنجاندن امکانات فنی و مطابقت دادن آن با طراحی پیشبینی‌شده ادامه می‌یابد، اما در دیگر شرکت‌ها معمولا ورند برعکس یا موازی را شاهد هستیم.

طبیعی است که بسیاری از شرکت‌های رقیب تشنه کسب اطلاعات در مورد محصولات اپل هستند، مثلا برای سازندگان تبلت خیلی جالب است بدانند که آی‌پد ۳ واقعا چگونه خواهد بود؟ همه شرکت‌های سازنده تی‌وی هم می خواهند بدانند که تلویزیون گوگل که احتمالا تا آخر سال میلادی جاری معرفی خواهد شد، چه چیز تازه‌ای دارد.

طبیعی است که شرکت‌های رقیب، خیلی معصومانه کار نمی‌کنند و اپل مجبور است که راهبردهای خاص خود را برای جلوگیری از جاسوسی صنعتی داشته باشد.

لاشینسکی در گفتگو با مهندسی که شش سال برای اپل کار کرده است، از زبان اون شنیده است که اپل برای اینکه به مهندسان جدید اطمینان کند، مدتی آنها را به کار روی محصولات کاذب و غیرواقعی مشغول می‌کند تا متوجه شود که درز اطلاعاتی از سوی آنها صورت می‌گیرد یا نه. مثلا در مورد مهندسی که با لاشینسکی صحبت کرده است، وضعیت به همین ترتیب بوده است.

ممکن است درصدی از اخباری که پیش از معرفی رسمی محصولات اپل می‌شنویم و تحقق نمی‌یابند، ناشی از همین فرایند باشد.

ممکن است این راهبرد در مورد همه کارکنان عمومیت نداشته باشد، اما این شیوه در نوع خود جالب است و به شیوه سازمان‌های جاسوسی ملی کشورهای مختلف شبیه است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

Gts250

۱۳۹۰/۱۱/۱۲
هرچي باشه بهتره از شركتاي ديگس كه مشخصات گوشياشون رو جار ميزنن!!!

Yekidoki

۱۳۹۰/۱۱/۱۲
hich pokhi nis iph0n ke bekhad darj k0ne ya nak0ne

alikiller2012

۱۳۹۰/۱۱/۱۲
ایول دمش گرم مبارکش باشه .آخه چه خبری میخواد درز کنه یا اپل میخواد سوپرایزتون کنه بزارین خلاصه ی خبر های اپل رو براتون بگم: .1-صحفه نمایشه 4 اینچ.2-همون طراحی قبلی خوبه فقط مانیتور یکم بزرگ تر شده3-siri از زبان های عربی و برخی لهجه های حیوانات پشتیبانی خواهد کرد4-.همچنان بلوتوث و درگاه کارت sd نداریم . 5-آیپد3 .2 نسخه دارد که اولی برای انسان ها و دومی ویژه ی حیوانات است6-استخدام متخصصانی که بتوانند ایده ی بهتری برای شکایت از سامسونگ طرح کنند7- در مورد ایران هیچ خبری وجود نخواهد داشت و ماهمچنان ایرانیان را آدم حساب نمیکنیم. آقای محترم لطفا این نظر رو تایید کن زشته.

ooodj23

۱۳۹۰/۱۱/۱۲
حالا مثلا چی میشه درز کنه.فعلن با در نظر گرفتن همین خبر که اگر بگیم اخبارش درز نکرده همیشه جلوی سامسونگ شکست خورده.حالا درز بکنه یا نکنه فرقی به نظرم نداره

big.star3000

۱۳۹۰/۱۱/۱۲
چرا داستان درست میکنید؟خب هر شرکتی اینجوری هست هی اپل لپل میکنید.اپل هرچقدرم مواظب باشه مثل این نوشته شما انجام بده باز شکست میخوره.مثل ایفن4 یا ایفن4اس که نتونست اونجور که انتظار میرفت انجام بده