خانهاخبار
چرا باید به جای آیفون، نوکیا N9 بخریم؟! پاسخ مقامات رسمی نوکیا به سوالات خبرنگاران در ایران

چرا باید به جای آیفون، نوکیا N9 بخریم؟! پاسخ مقامات رسمی نوکیا به سوالات خبرنگاران در ایران

گروه خبری GSM: امروز، از نوکیا N9 ..
۱۳۹۰/۷/۱۸
image


گروه خبری GSM: امروز، از نوکیا N9 به طور رسمی در ایران رونمایی شد و از فردا شاهد عرضه این تلفن هوشمند، در بازارهای ایران خواهیم بود.در انتهای مراسمی که در این باره از سوی نوکیا تدارک دیده شده بود، سوالاتی پرسیده شد که شاید پاسخ آنها از سوی مقامات رسمی نوکیا برای شما جالب باشد. به همین دلیل، در اینجا اشاره ای داریم به مهم ترین سوالات پرسیده شده به همراه پاسخ آنها.

سوال: چرا وقتی می دانیم آینده ای برای N9 و از همه مهم تر سیستم عامل Meego  وجود ندارد، باز هم باید این تلفن هوشمند را بخریم؟
پاسخ: به دلیل نوآوری های بکار رفته در N9  (از قبیل طراحی منحصر به فرد و زیبا و عدم وجود دکمه های فیزیکی) و همچنین رابط کاربری فوق العاده آن. ضمنا هر چند که نوکیا بارها اظهار داشته آینده این شرکت، با سیستم عامل ویندوز فون خواهد بود اما نوکیا تاکنون و در هیچ جا سخن از پایان توسعه Meego به میان نیاورده است.

سوال: آیا نوکیا اقدامی در جهت جبران محدودیت های فروشگاه نرم افزاری OVI برای ایرانیان انجام داده است؟
پاسخ: محدودیت های نرم افزاری در کشور ایران، مدتهاست که وجود دارد اما نوکیا سعی کرده است تا با تشویق توسعه دهندگان ایرانی، به نوعی سعی در جهت رفع این محدودیت ها داشته باشد. علاوه بر آن، نکته ای که درباره نرم افزارهای یک تلفن همراه اهمیت پیدا می کند تعداد آنها نیست (اشاره به اندروید و iOS ) بلکه وجود نرم افزار های مهم و حیاتی یک تلفن همراه می باشد که نوکیا در این باره، هیچ گونه کمبودی احساس نمی کند.

سوال: نسل جدید، عموما به دنبال تلفن های همراه هوشمند می باشند. با در نظر گرفتن این نکته، چه عاملی می تواند ما را به سوی خرید تلفنی مانند N9 جذب کند و نه تلفن همراهی مانند آیفون؟
پاسخ: اولین عامل این است که نوکیا N9 زیباترین تلفن همراه حال حاضر جهان می باشد.  دومین عامل نیز رابط کاربری ساده، زیبا و البته منحصر به فرد آن.  بر اساس تحقیقاتی که نوکیا در این باره انجام داده، این  دو عامل (طراحی زیبا و رابط کاربری ساده و زیبا)  مهم ترین عامل محبوبیت یک تلفن همراه، بین خریداران آن می باشد و معمولا مشتریان معمولی، اهمیت چندانی به سیستم عامل تلفن همراه خود نمی دهند!!


سوال: قیمیت نوکیا N9 در ایران چقدر خواهد بود؟
پاسخ: قیمت جهانی این محصول ، 450 و 560 یورو به ترتیب برای مدل های 16 گیگابایتی و 64 گیگابایتی خواهد بود (بدون در نظر گرفتن مالیات) البته قیمت ابتدایی آن در ایران، به علت سوء استفاده بسیاری از فروشندگان، قابل پیش بینی نخواهد بود!

سوال: حدف ار بکارگیری میکرو سیمکارت، به جای سیم کارت های معمولی در این تلفن همراه چه بوده است؟
پاسخ: اقتضای تکنولوژی روز و نیاز به هر چه کوچکتر و ظریف تر ساخته شدن تلفن های همراه این روزهای جهان

سوال: چرا جایی برای قرار دادن کارت حافظه در این تلفن همراه تعبیه نشده است؟
پاسخ: طبق تحقیقات نوکیا، حافظه 16 گیگابایتی، حافظه ای ایده آل برای یک تلفن همراه می باشد که نیاز بیشتراستفاده کنندگان از تلفن همراه را پاسخ می دهد. برای قشر دیگر نیز حافظه 64 گیگابایتی در نظر گرفته شده است. با در نظر گرفتن این توضیحات، نیازی به قرار دادن جای کارت حافظه، در این تلفن همراه احساس نمی شد.

سوال: آیا این تلفن هراه، بیش از اندازه پیچیده و غریبه به نظر نمی آید؟
پاسخ: این تلفن همراه، برای همه نوع سلیقه ساخته نشده است . این گوشی، مخصوص کسانی ساخته شده که می خواهند متفاوت باشد اما ممکن است افرادی هم باشند که این گوشی هوشمند را دوست نداشته باشند. رابط کاربری هر چند هیچ شباهتی به رابط کاربری سیمبین نوکیا ندارد، اما آنقدر زیبا و ساده ساخته شده است که استفاده از آن را برای شما بسیار آسان و لذت بخش می سازد.

سوال: اخیرا سامسونگ و اینتل قراردادی برای تولید یک سیستم عامل هوشمند جدید بسته اند. آیا نوکیا در این باره، احساس خطر نمی کند؟
پاسخ: سیستم عامل Meego  بکار رفته در تلفن همراه N9، از سوی نوکیا،  به طور اختصاصی برای این گوشی هوشمند ساخته شده و شباهتی به نسخه ارائه شده شده از سوی اینتل ندارد. از سویی دیگر، شرکت های مختلفی در حال حاضر با اینتل کار می کنند که سامسونگ هم می تواند یکی از آنها باشد.

آیا نسخه سفید رنگی برای گوشی N9 وجود دارد؟
در حال حاضر خیر.

سوال: آیا این امکان وجود دارد که قابلیت هایی از رابط کاربری Meego  به تلفن های همراه سیمبین دار مانند n8 اضافه شود؟
پاسخ: درباره اینکه سرنوشت دقیق سیمبین بعد از Belle   چه خواهد بود، هنوز اطلاعاتی در دست نداریم و این مورد را هم تکذیب یا تایید نمی کنیم اما امکان وقوع هر اتفاقی وجود دارد.

سوال: آیا امکان اجرای بازی ها و نرم افزارهای اندروید روی Meego وجود دارد؟
پاسخ: اینکه چنین امکانی وجود دارد یا خیر، هنوز از سوی هیچ منبعی نایید نشده است. اما با توجه به متن باز بودن Meego، امکان هر چیزی وجود دارد!

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (17 نظر)

adaptorx

۱۳۹۰/۸/۲۶
اونا براشون "پول" مهمه نه مشتری. کجا بازاری از بازار ایران بهتر؟ مردم ما یا دنبال مدلهای خیلی ارزونن یا خیلی گرون (تا مثلا کلاس بذارن). شما ببین قیمت n8 میره بالا همچنان فروشش زیاده! نوکیا از ovi به ایران سرویس نمیده، تجهیزات جاسوسی به ایران می فروشه اما بازم دوستان سره نوکیا تو سر و کله هم می زنن! به عبارتی کجا نوکیا گاگول هایی به این خوبی گیرش میاد؟!

adaptorx

۱۳۹۰/۸/۲۶
"چرا باید به جای آیفون، نوکیا N9 بخریم؟!" این دیگه چه جور سوالیه؟؟ اولا همه می دونیم که آیفون مثل بقیه محصولات اپل و خدماتش رسما وارد کشور نمیشه. دوما قیمتش چندین برابر گوشی های مجاز هست. سوما سیستم عامل سیمبین دیگه به پایان خودش نزدیک شده و ... من که دلیل موجهی برای خرید این گوشی نمی بینم!

mehran98

۱۳۹۰/۷/۲۵
یعنی من 560 یورو بدم واسه قیافه ی خوشکل n9 ؟

jn_gir

۱۳۹۰/۷/۲۰
دوستان سلام. گفتین که سیسنم عامل خیلی مهمه.از این رو سیستم عامل mego سیستم عاملی است که بر مبنای linux نوشته شده.پس همین آلان که دارم تایپ میکنم تعداد برنامه هایی که برای این سیستم عامل اومده از تعداد برنامه های android و ios بیشتر هستش... و از طرف دیگه این یک سیستم عامل نو پاس که هنوز ذاره رشد میکنه و میشه گفت تنها سیستم عاملی که هیچ وقت از رشت باز نمی ایستد mego و ورژن قبلی آن یعنی: maemo که روی گوشی N900 نوکیا نصب شد.توجه خیلی ها رو به خودش جلب کرد... به طور کلی سیستم عامل هایی mego & maemo که متن باز هستند. نیازی به آپدیت ندارند. چون هر کدوم از برنامه های جدیدی که برای این سیستم ها میآیند روی تمام ورژن ها نصب میشوند.در کل چون linux هستش حتی برنامه های هک wifi وهک YAHOO ID نیز برای nokia N900 ساخته و تست شده است... ولی تعریفاتی که nokia از N9 کرده. زیاد جدی نیست و بیشترش به قول ما چاخانه...

rasool-zo

۱۳۹۰/۷/۱۹
کیه اینقدر به خودش فشار آورده این سوالو طرح کرده؟!!!n9 بجای آیفون!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! حضار یه دست مرتب بزنید بزن...بزن.... تازه میخواد برنامه های آندرویدم اجرا کنه!!! خوابشو ببینی!!