خانهاخبار
گزارش اختصاصی جی اس ام از مراسم معرفی و عرضه رسمی نوکیا N9 در ایران و حواشی آن

گزارش اختصاصی جی اس ام از مراسم معرفی و عرضه رسمی نوکیا N9 در ایران و حواشی آن

گروه خبری GSM: مراسم معرفه رسمی تلفن همراه نوکیا N9 امروز در ..
۱۳۹۰/۷/۱۸
گروه خبری GSM: مراسم معرفه رسمی تلفن همراه نوکیا N9  امروز در هتل اوین تهران، با حضور آقایان هنری ماتیلدا، مدیر گوشی های هوشمند نوکیا در منطقه، فروهر فروتن، مدیر نوکیا در ایران و حمیدرضا نیکدل، مدیر روابط عمومی نوکیا در ایران برگزار شد.

گزارش کامل این مراسم، به همراه حواشی آن،  در  ادامه مطلب، خدمت شما ارائه می شود.

ساعت 12:09 :
طی برنامه از قبل طراحی شده، قرار بر این بود که مراسم راس ساعت 10:30 به طور غیر رسمی و 11:45 به طور رسمی  آغاز شود اما تا کنون که چیزی حدود 25 دقیقه از زمان اعلام شده هم گذشته، هنوز مراسم شکل رسمی به خود نگرفته است! مهم ترین نکته ای که تا الآن توجه ما را به خود جلب کرده این است که هیچ گونه سیگنال وای فای در هتل اوین (یکی از مشهور ترین هتل های ایران) وجود ندارد تا ما با آن بتوانیم به اینترنت متصل شویم!

image


ساعت 12:11:
مراسم سر انجام با سخنرانی آقای نیکدیل، مدیر روابط عمومی نوکیا در ایران آغاز شد.  ایشان با توضیح درباره چند اصطلاح و ارائه توضیحاتی درباره نوع پرسش و پاسخ این مراسم، مقدمات توضیح و ارائه رسمی نوکیا N9  را فراهم می سازند.

image


ساعت 12:19 :
آقای فروهر فروتن، مدیر نوکیا در ایران به پشت میکروفون می آید. ایشان در همان ابتدا، از استیو جابز، مرد بزرگ شرکت اپل یاد می کند و متذکر می شود که نوآوری های این مرد بزرگ بود که مسیر ساخت و تولید تلفن های همراه را به طور کلی متحول ساخت. آقای فروتن می افزاید که نوکیا بعد از ارائه تلفن آیفون شرکت اپل، لازم میدید که تغییری در سیاست خود، در ساخت تلفن های همراه به وجود آورد. هر چند که تاکنون شاهد تغییری عمده از سوی نوکیا در این باره نبوده ایم و شاید این تغییرات هم  کمی دیر به نظر برسد، اما در هر صورت از هم اکنون تغییرات آغاز شده و می توانیم شاهد نوکیایی متفاوت از آنچه که تاکنون بود باشیم. او سپس شروع به صحبت درباره متفاوت ترین محصول نوکیا از ابتدا تاکنون، یعنی N9  می کند. وی می افزاید، اینکه N9  دارای فروشگاه رسمی باشد اهمیت بسزایی دارد اما آنچه که در این میان از اهمیت بالاتری برخوردار است این است نرم افزارهای مهم ، که وجود آنها برای هر تلفن همراهی ضروری است ، توسط N9  از قبل طراحی شده است.

البته سخنان ایشان درباره نرم افزارهای مهم کمی قابل تامل بود. آنچه را که می شد از سخنان ایشان برداشت کرد این بود که احتمالا فعلا نباید منتظر تعداد بالای نرم افزار، برای این تلفن همراه باشید و تنها باید از داشتن تعداد نچندان بالایی نرم افزار،  و تنها آنهایی که از سوی نوکیا "ضروری" خوانده می شوند راضی باشید.

image


ساعت 12:26 :
اینبار نوبت به آقای وحید کاظمی، مدیر بازاریابی نوکیا در ایران می رسد. ایشان نوکیا N9  را تلفن همراهی می داند برای کسانی که می خواهند متفاوت باشند !  آقای کاظمی می افزایند، برای متفاوت بودن در ایران، می توان اتوموبیل پورشه سوار شد یا نوکیا N9   بدست گرفت! ایشان  N9  را تلویحا  تلفن همراهی به اصطلاح باکلاس، برای افرادی که می خواهند متفاوت باشند توصیف کرد.

image


ساعت 12:33 :
اینبار نوبت به آقای هنری ماتیلا، مدیر گوشی های هوشمند نوکیا در منطقه می رسد.  ایشان توصیفات خود درباره N9  را با بحث درباره صفحه نمایش این تلفن همراه آغاز می کند. ایشان اندازه بزرگ صفحه نمایش را در تلفن های همراه امروزی، نه تنها مهم نمی دانند ، بلکه باعث ایجاد نوعی راحتی، در هنگام کار با گوشی همراه می داند. هنری می افزاید جای تلفن همراهی با صفحه نمایشی لمسی و بزرگ و بدون دکمه، در میان تلفن های همراه خالی بود و N9  پاسخی بود به این نیاز مشتریان تلفن همراه. ایشان اضافه کرد آیکون ها و صفحه نمایش در N9  به گونه ای طراحی شده اند که شما در هنگام راه رفتن هم بتوانید از تلفن همراه خود استفاده کنید. او حذف دکمه های فیزیکی در N9    را عاملی مثبت ارزیابی کرد و خاطر نشان کرد که حرکت انگشت بر روی صفحه قوس دار و زیبای این تلفن همراه، نه تنها کار دکمه های فیزیکی را انجام می دهد، بلکه لذتی دوچندان از کار با تلفن همراه به شما می دهد.

آقای ماتیلا افزود  همه چیز در N9  بر اساس کار بر روی سه صفحه شکل گرفته است. یکی صفحه اصلی که شما در آن می توانید لیست تمامی نرم افزار ها و بازی های خود را مشاهده کنید. دیگری صفحه نمایش دهنده فعالیت ها و وضعیت شما که به نوعی ترکیبی است از تمام امکانات سایر سیستم عامل های جهان در استفاده از فیسبوک، توییتر، تماس های از دست رفته، ایمیل و پیامک های رسیده غیره . همه آنها تنها در یک صفحه. سومین صفحه، نشان دهنده وضعیت برنامه های باز شما می باشد (مالتی تسکینگ). هنری می افزاید که این صفحه، تاکنون در هیچ سیستم عاملی با این زیبایی و کارایی طراحی نشده است.

 هنری ماتیلا سپس درباره طراحی منحصر به فرد N9  صحبت می کند. او می گوید طراحی تلفن همراهی که در عین کارایی، زیبایی و سادگی را هم با خود به همراه داشته باشد کار بسیار مشکلی می باشد. مشکلی که طراحان N9 توانستند بر آن فائق آیند. وی سپس شروع  به معرفی رنگ های متفاوت N9 می کند و می افزاید که رنگ های مختلف این تلفن همراه، همگی رنگ های واقعی آنها می باشند و نه پوششی لایه ای از رنگ بر روی قاب ها که همین امر باعث می شود که ایجاد خط و خش های احتمالی  بر روی گوشی، مشخص نباشد. 

وی سپس درباره دوربین N9 سخن به میان می آورد و می افزاید بسیاری اعتقاد دارند  که با در نظر گرفتن دوربین N8  ، تعبیه  یک دوربین 8 مگاپیکسلی در تلفن همراه جدید نوکیا، حرکتی رو به عقب می باشد اما بهتر است بدانید که مگاپیکسل های یک دوربین، شاید در کیفیت عکس های خروجی، کمترین نقش را ایفا کند و عواملی مانند سنسور دوربین، نوع عدسی بکار رفته و .. هستند که کیفیت واقعی یک عکس را تعیین می کنند که در این مورد نیزN9 پیشرفت های قابل توجهی داشته است.

در پایان خاطر نشان می کنم، تلفن همراه نوکیا N9 از فردا، در بازارهای ایران در سه رنگ مشکی، آبی و قرمز و در دو مدل 16 گیگابایتی و 64 گیگابایتی قابل تهیه خواهد بود. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که تنها رنگ ارائه شده با مدل 64 گیگابایتی این تلفن همراه، مشکی خواهد بود.
--------------------------------
مهدی افشارها - جی اس ام



برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (8 نظر)

Only...Nokia

۱۳۹۰/۷/۱۹
با سلام، بنده به عنوان یکی از طرفداران نوکیا از مدیران و مسولان نوکیا در ایران میخوام اگر اطلاعاتشون در مورد تلفن همراه ضعیفه در کنفرانسهای مطبوعاتی آبروی برند نوکیا رو نبرند. این عزیزان بهتره به جای اینکه همایشهای اینچنینی برگزار کنند تشریف ببرند اطلاعاتشون رو تکمیل کنند. بهتر بود مسولین محترم نوکیا در ایران به جای این حرفهای غیر حرفه ای از قابلیتهای کلیدی و جزییاتی مثل سیستم عامل N9 که به صورت سوایپ هست رو عنوان کنند، سیستم عاملی که از لحاظ قابلیتهای کلیدی و زیبایی گرافیکی بی نظیره، و همچنین رزولوشن بالا و پن تایل صفحه نمایش، قابلیتهای سخت افزاری و نرم افزاری دوربین، جنس بینظیر بدنه گوشی که از نوعی کربن میباشد، حافظه رام بالا و مولتی تسکینگ زیبا و خیلی از چیزای دیگه... باور کنید نوع معرفی این گوشی فقط در ایران به این مضحکی بوده، اگر فیلمهای معرفی این گوشی در کشورهای دیگه رو ببینید متوجه منظور بنده خواهید شد. موفق باشید

Nclick

۱۳۹۰/۷/۱۹
بنابر گفته بلا گ رسمی نوکیا در ایران هم اکنون قیمت این گوشی کاذب و حبابی است. مانند قیمت نوکیا N8 که شاید به خاطر داشته باشید. بنابراین باید منتظر افت قیمت این گوشی بود. به همین دلیل نمایندگی نوکیا از اعلام قیمت آن صرف نظر کرد. یک فروشنده موبایل در تهران نیز با تایید این مطلب که قیمت این گوشی کاذب و حبابی است افزود که قیمت این گوشی تا ۶ ماه آینده به ۶۰۰۰۰۰ تومان کاهش خواهد یافت که با توجه به فعل و انفعالات بازار موبایل از جمله عرضه گوشی های ویندوزفونی نوکیا دور از ذهن نخواهد بود.

guard94

۱۳۹۰/۷/۱۹
همش به خاطر cpu که داره و همچنین سیستم عاملشه که یک گوشیه ایده آل به نظر میات

Sepante

۱۳۹۰/۷/۱۹
جدیدا هر شرکتی که از مامانش قهر میکنه میره گوشی آندروید میزنه. واقعا تنوع رو به صفر رسوندن. نوکیا بهترین کار رو کرد که سمت آندروید نرفت. حتی اگه بدترین سیستم عامل رو هم رو گوشی هاش بزنه خیلی بهتر از آندرویده. جدا" تصور کنید نوکیا هم آندروید بزنه،اونوقت بجز اپل که یا باید گوشیای قدیمیش رو بخریم یا گوشی های جدیدش که قیمتاشون سر به فلک میکشه،دیگه هیچ تنوعی تو بازار نخواهد بود. همش آندروید و آندروید و آندروید. نوکیا بهترین کار رو کرده،و با رونق دادن ویندوز فون هم دوباره به صدر جدول برند ها بر میگرده.

Parsumash1

۱۳۹۰/۷/۱۹
خیر سرش یعنی بازاریاب هستن این آقا ( توجه کنین چی گفت ) : آقای کاظمی می افزایند، برای متفاوت بودن در ایران، می توان اتوموبیل پورشه سوار شد یا نوکیا N9 بدست گرفت! ایشان N9 را تلویحا تلفن همراهی به اصطلاح باکلاس، برای افرادی که می خواهند متفاوت باشند توصیف کرد. ) . . من موندم اینو چطور بازار یاب نوکیا کردن ( دو حالت داره : 1- نوکیا مبحث بازاریابی توی ایران رو هنوز ضرورت چندانی توش نمیبینه . . 2- طرف میگرده توی علادین مغازه واسه فروش گوشیاش پیدا میکنه :دی