خانهاخبار
منطق سامسونگ برای نامگذاری تلفن های همراه خود چیست؟

منطق سامسونگ برای نامگذاری تلفن های همراه خود چیست؟

گروه خبری GSM: به گزارش پایگاه اینترنتی اینتوموبایل همواره این موضوع ..
۱۳۹۰/۵/۲۵
گروه خبری GSM: به گزارش پایگاه اینترنتی اینتوموبایل همواره این موضوع که شرکت‌های سازنده تلفن همراه از چه رویه‌ای برای نامگذاری محصولات خود استفاده می‌کنند جالب و قابل توجه بوده است. مثلا اینکه چه منطقی در پشت پرده نامگذاری تلفن‌های همراه سری گالاکسی شرکت سامسونگ وجود دارد؟

image


بنابر گزارش فارنت، این موضوعیست که یک پایگاه اینترنتی ادعا می‌کند توانسته تا حدودی به آن دست پیدا کند چرا که همچنان نامگذاری محصولاتی مانند گالاکسی‌فیت و گالاکسی‌مینی شرکت سامسونگ در منطق کشف شده ادعایی این پایگاه اینترنتی نمی‌گنجد!

بنا بر جدولی که توسط این پایگاه خبری منتشر شده و خودتان می‌توانید مشاهده کنید حرف S پس از نام گالاکسی برای سری خاصی از تلفن‌های همراه هوشمند سامسونگ  بکار گرفته خواهد شد. محصولاتی که از لحاظ فنی بسیار بالاتر از سایر محصولات همراه سری گالاکسی قرار خواهند گرفت.

پس از نشانه S شرکت سامسونگ از نشانه‌ها و حروف دیگری همچون R، M، W و Y نیز بهره جسته است که بنا بر این گزارش می‌تواند بیانگر موارد زیر باشد:

حرف R: برای محصولات لوکس و مجلل سامسونگ استفاده خواهد شد که حرف R  از  Royal(سلطنتی) و شاید Refined (بهسازی شده- تصحیح شده) گرفته شده باشد.

حرف W: از کلمه Wonder گرفته شده و برای محصولاتی در رده بالا و در اصطلاح شگفت‌آور این شرکت استفاده می‌شود.

حرف M: از کلمه Magical گرفته شده و برای رده متوسط (mid-tier) محصولات گالاکسی استفاده می‌شود که ارزش اقتصادی و مادی برابرتری دارند.

حرف Y: از کلمه Young بهره گرفته شده و محصولات گالاکسی با این نشانه بازار کاربران جوان‌تر این شرکت را هدف گرفته است.

البته محصولات دیگری هم هستند که علائم دیگری به نام گالاکسی آنها اضافه شده و یا خواهد شد مانند:

Plus: نشانگر محصولاتی ارتقاء یافته مدل‌های قبلی خواهد بود مانند Galaxy S Plus

Pro: این نشان برای محصولاتی با صفحه کلید استاندارد QWERTY  بکار گرفته خواهد شد.

به هر حال این تنها حدس و گمانی بود که این پایگاه اینترنتی به خرج داده و البته در برخی نشانه‌ها به واقعیت نزدیک‌تر است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

bhwwhb

۱۳۹۰/۵/۲۶
به غیر از حرف pro که تو برندهای دیگه هم هست و مشترک هستش بقیه اسامی و حروف نامگذاری سامسونگ معنا و مفهوم خاصی نداره و کاملا مزخرفه و ففط برای جذابیت توی بازار انتخاب شده کلماتی نظیر کهکشان و... توجه خیلیها رو به خوندن مشخصات گوشی جلب میکنه و دلایل تجاری و رقابتی در جلب توجه کاربران داره