خانهاخبار
نوکیا بازنده اصلی بازار جهانی تلفن‌همراه در فصل نخست 2011

نوکیا بازنده اصلی بازار جهانی تلفن‌همراه در فصل نخست 2011

گروه خبری GSM: طی هفته گذشته ...
۱۳۹۰/۲/۱۳
گروه خبری GSM: طی هفته گذشته بیشتر گزارش‌های مربوط  به وضعیت مالی شرکت‌های فعال در صنعت تلفن همراه منتشر شد تا کارشناسان  بتوانند نگرش کلی در مورد وضعیت  این بازار در گستره جهانی داشته  باشند. در این میان اعلام شد که بار  دیگر از محبوبیت محصولات نوکیا  نزد کاربران کاسته شده و  در مقابل به سهم اپل در بازار  جهانی تلفن‌همراه افزوده شده است.

به گزارش ایستنا، شرکت تحقیقاتی  ABI research در گزارش جدیدی اعلام کرد که بازنده اصلی بازار جهانی تلفن‌همراه در فصل نخست سال جاری میلادی شرکت نوکیا بوده است و در مقابل دو شرکت سامسونگ و اپل توانسته‌اند بیشترین استفاده از از این عقب‌نشینی نوکیا ببرند.

شرکت نوکیا  در سه ماهه نخست امسال 15 درصد از بازار  گوشی‌های هوشمند خود را از دست داد  و در مجموع توانست 25 درصد بازار  جهانی گوشی‌های هوشمند را در دست  بگیرد. پیش‌بینی شده است که این  کاهش محبوبیت محصولات نوکیا همچنان ادامه یابد و در طول سال 2011 میلادی پیش از عرضه نخستین گوشی‌های هوشمند نوکیا مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز فون 7 باز هم شاهد از دست رفتن بازار  این شرکت باشیم.

در این  دوره زمانی شرکت اپل 3 درصد به سهم  خود در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند افزود تا در مجموع صاحب 19 درصد این  بازار شود. شرکت سامسونگ هم با افزایشی  قابلا ملاحظه موفق شد 13 درصد بازار  جهانی گوشی‌های هوشمند را در دست  بگیرد. گفته می‌شود که میزان افزایش عرضه گوشی‌های هوشمند سامسونگ و  اپل در مجموع برابر با میزان  کاهش عرضه محصولات نوکیا در این  دوره زمانی بوده است.

اندروید گوگل در این میزان محبوب‌ترین سیستم‌عامل برای گوشی‌های هوشمند بود که بعد  از آن به‌ترتیب سیمیبین نوکیا و  iOS اپل بیشترین محبوبیت را داشتند. پیش‌بینی شده است که تا پایان سال 2011 میلادی iOS اپل محبوب‌تر از سیمبین نوکیا شود.
گروه خبری GSM: طی هفته گذشته بیشتر گزارش‌های مربوط  به وضعیت مالی شرکت‌های فعال در صنعت تلفن همراه منتشر شد تا کارشناسان  بتوانند نگرش کلی در مورد وضعیت  این بازار در گستره جهانی داشته  باشند. در این میان اعلام شد که بار  دیگر از محبوبیت محصولات نوکیا  نزد کاربران کاسته شده و  در مقابل به سهم اپل در بازار  جهانی تلفن‌همراه افزوده شده است.

به گزارش ایستنا، شرکت تحقیقاتی  ABI research در گزارش جدیدی اعلام کرد که بازنده اصلی بازار جهانی تلفن‌همراه در فصل نخست سال جاری میلادی شرکت نوکیا بوده است و در مقابل دو شرکت سامسونگ و اپل توانسته‌اند بیشترین استفاده از از این عقب‌نشینی نوکیا ببرند.

شرکت نوکیا  در سه ماهه نخست امسال 15 درصد از بازار  گوشی‌های هوشمند خود را از دست داد  و در مجموع توانست 25 درصد بازار  جهانی گوشی‌های هوشمند را در دست  بگیرد. پیش‌بینی شده است که این  کاهش محبوبیت محصولات نوکیا همچنان ادامه یابد و در طول سال 2011 میلادی پیش از عرضه نخستین گوشی‌های هوشمند نوکیا مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز فون 7 باز هم شاهد از دست رفتن بازار  این شرکت باشیم.

در این  دوره زمانی شرکت اپل 3 درصد به سهم  خود در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند افزود تا در مجموع صاحب 19 درصد این  بازار شود. شرکت سامسونگ هم با افزایشی  قابلا ملاحظه موفق شد 13 درصد بازار  جهانی گوشی‌های هوشمند را در دست  بگیرد. گفته می‌شود که میزان افزایش عرضه گوشی‌های هوشمند سامسونگ و  اپل در مجموع برابر با میزان  کاهش عرضه محصولات نوکیا در این  دوره زمانی بوده است.

اندروید گوگل در این میزان محبوب‌ترین سیستم‌عامل برای گوشی‌های هوشمند بود که بعد  از آن به‌ترتیب سیمیبین نوکیا و  iOS اپل بیشترین محبوبیت را داشتند. پیش‌بینی شده است که تا پایان سال 2011 میلادی iOS اپل محبوب‌تر از سیمبین نوکیا شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

bhwwhb

۱۳۹۰/۲/۱۳
واقعا نوکیا خیلی کند حرکت میکنه انتخاب و اجرای ویندوزفون ۷ هم خیلی طولانی شده و اینها همه در از دست دادن محبوبیت نوکیا تاثیر زیغدی دارند