خانهاخبار
باتری هایی با شارژ سریع

باتری هایی با شارژ سریع

گروه خبری GSM: دستگاه‌های الكترونیكی قابل‌حمل از باتری‌های لیتیوم یونی استفاده می‌كنند...
۱۳۸۹/۱۰/۲

گروه خبری GSM: دستگاه‌های الكترونیكی قابل‌حمل از باتری‌های لیتیوم یونی استفاده می‌كنند، زیرا این باتری‌ها می‌توانند حجم زیادی از انرژی را در خود جا دهند. اما مشكل در اینجاست كه این باتری‌ها برای شارژ مجدد به چند ساعت زمان نیاز دارند كه این مسئله می‌تواند برای كاربرانی كه در حركت هستند مشكلات فراوانی ایجاد كند و ناخوشایند باشد.
اما گروهی از دانشمندان مركز MIT به سرپرستی پروفسور "گربراند كدار " دریافتند، لیتیوم یون‌ها كه انرژی الكتریسیته را در باتری‌ها ذخیره می‌كنند اگر در تونل‌هایی كه از سطح باتری قابل‌دسترسی است در یك ردیف قرار بگیرند، می‌توانند سریع‌تری حركت كنند.
این روش پیشنهادی توسط كدار و یكی از دانشجویان فارغ‌التحصیل شده او با نام "بیونگوو كانگ " توسعه مواد به‌كار رفته در سطح باتری‌ها است كه به لیتیوم یون‌ها امكان می‌دهد تا در سطح باتری با سرعت بالاتری حركت كنند و همچنین كانال‌هایی را برای انتقال آن‌ها به داخل تونل‌ها فراهم می‌كند.
به گفته دانشگاه MIT، هم‌اكنون نسخه اولیه باتری ساخته شده كه از مواد یاد شده برای سطح آن استفاده شده است و این باتری می‌تواند ظرف 20 ثانیه یا كمتر شارژ شود و این در حالی است كه برای باتری مشابهی كه از این مواد در آن به كار گرفته نشده بود، این زمان به 6 دقیقه می‌رسید.

منبع خبر گزاری فارس

گروه خبری GSM: دستگاه‌های الكترونیكی قابل‌حمل از باتری‌های لیتیوم یونی استفاده می‌كنند، زیرا این باتری‌ها می‌توانند حجم زیادی از انرژی را در خود جا دهند. اما مشكل در اینجاست كه این باتری‌ها برای شارژ مجدد به چند ساعت زمان نیاز دارند كه این مسئله می‌تواند برای كاربرانی كه در حركت هستند مشكلات فراوانی ایجاد كند و ناخوشایند باشد.
اما گروهی از دانشمندان مركز MIT به سرپرستی پروفسور "گربراند كدار " دریافتند، لیتیوم یون‌ها كه انرژی الكتریسیته را در باتری‌ها ذخیره می‌كنند اگر در تونل‌هایی كه از سطح باتری قابل‌دسترسی است در یك ردیف قرار بگیرند، می‌توانند سریع‌تری حركت كنند.
این روش پیشنهادی توسط كدار و یكی از دانشجویان فارغ‌التحصیل شده او با نام "بیونگوو كانگ " توسعه مواد به‌كار رفته در سطح باتری‌ها است كه به لیتیوم یون‌ها امكان می‌دهد تا در سطح باتری با سرعت بالاتری حركت كنند و همچنین كانال‌هایی را برای انتقال آن‌ها به داخل تونل‌ها فراهم می‌كند.
به گفته دانشگاه MIT، هم‌اكنون نسخه اولیه باتری ساخته شده كه از مواد یاد شده برای سطح آن استفاده شده است و این باتری می‌تواند ظرف 20 ثانیه یا كمتر شارژ شود و این در حالی است كه برای باتری مشابهی كه از این مواد در آن به كار گرفته نشده بود، این زمان به 6 دقیقه می‌رسید.

منبع خبر گزاری فارس

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)