خانهاخبار
N8 نوکیا و هنر تصویر برداری اش

N8 نوکیا و هنر تصویر برداری اش

گروه خبری GSM: گوشی N8 نوکیا بزرگترین سنسور دوربینی را دارد...
۱۳۸۹/۶/۲۹

گروه خبری GSM: معرفی نوکیاN8 در 27 آوریل 2010 خبر از گوشی داد که ورودش می تواند آغازگر عصر جدیدی در تصویربرداری با موبایل باشد. بزرگ ترین سنسور دوربینی که تا به حال برروی موبایل قرار داشته به همراه دوربین 12مگاپیکسلی با لنز کارل زایس، فلش زنون و قابلیت فیلم برداری با کیفیت HD و وضوح p720، نوکیاN8 را در تصویربرداری متمایز ساخته است. سنسور نوکیاN8 با اندازه 1/1.183  اینچ ضمن استفاده از پیکسل 1.75 میکرونی، توانسته است استاندارد ISO800 را در حساسیت سنسور به خود اختصاص دهد. دامیان داینینگ، کارشناس ارشد اپتیک نوکیا، در این باره می گوید: "ترکیب لنز جدید کارل زایس و سنسور بزرگ دوربین پلت فرمی را در اختیار ما قرار داد که بتواند در خلق کیفیتی بالا از تصاویر ثابت و متحرک در نوع خود بهترین باشد."
    اولین گوشی نوکیا مجهز به دوربین عکاسی، نوکیا 7650 مبتنی بر سیستم عامل S60 بود که با دوربین  VGAدر سال 2001 معرفی گردید. به دنبال آن در اوایل سال 2004 دومین دستاورد مهم نوکیا در این زمینه یعنی نوکیا 7610، نخستین گوشی مگاپیکسلی نوکیا، وارد بازار گردید. پس از آن، بی شک نوکیا N86 8MP را می توان کامل ترین گوشی عکاسی نوکیا تاکنون دانست که به عنوان اولین 8 مگاپیکسلی نوکیا در سال 2008 موفق به دریافت جایزه TIPA (بهترین محصولات تصویربرداری دیجیتال) شد. ویدئوهای گرفته شده توسط گوشی های سری Nدر حال حاضر در هر دقیقه بیش از 9 ساعت ویدئو را وارد اینترنت و شبکه های اجتماعی می نمایند. مطابق گفته داینینگ روند پیشرفت نوکیا در این زمینه ادامه داشته است؛ "در راستای حرکت رو به جلوی نوکیا در تولید گوشی های دوربین دار، ما با تولید نوکیاN8 خواهان ارائه چیزی متفاوت با محصولات قبلی خود، به خصوص نوکیاN86 8MP، بوده ایم که بتواند توان رقابتی ما را نیز حفظ نماید. پس راه حل را در بکارگیری دوربینی 12 مگاپیکسلی به همراه بزرگترین سنسوری که تاکنون برروی موبایل قرار داشته است یافتیم تا بتواند تصاویری زنده تر و واقعی تر از سوژه های ثابت و متحرک خلق کند." وجود فلش زنون در نوکیاN8، در مقیاسی30% کوچکتر از نوکیا N82، به همراه جدیدترین لنز کارل زایس چنین کیفیتی را در شرایط متفاوت و حتی با نور کم نیز ممکن می سازد. به علاوه، نوکیاN8 به عنوان اولین گوشی نوکیا مجهز به سیستم خودکار فوق تنظیم کننده فاصله کانونی (Active Hyper Focal Distance) می تواند از فاصله تقریبی60 سانتی متر تا بینهایت بدون نیاز به فکوس تصاویری با وضوح و کیفیت بالا را ضبط نماید. قابلیت تشخیص چهره در دوربین نوکیاN8 نیز می تواند حتی در حالتی که تعداد افراد در تصویر زیاد باشد چهره ها را از هم تمیز دهد. تصاویری با کیفیت بالا در کنار صدایی عالی و شفاف کامل تر می شوند. نوکیاN8 ضمن ضبط صدا به صورت استریو، آن را با سرعت kbps 128 نیز به فرمت AAC در می آورد. در نوکیاN8 دو میکروفون یکی در زیر صفحه نمایش و دیگری کنار دوربین تعبیه شده که می تواند کیفیت بالای صدای استریو را برای تصاویر ضبط شده تضمین نماید.
     هنر تصویر برداری نوکیاN8 در کنار 16 گیگابایت حافظه داخلی با قابلیت افزایش تا 48 گیگابایت کامل تر شده و بدین ترتیب علاقه مندان به تصویر برداری فضای لازم را در اختیار خواهند داشت تا ضمن ذخیره تمامی آثار خود، با اتصال نوکیاN8 به سینمای خانگی از طریق خروجی HDMI از تماشای آنها با صدای دالبی دیجیتال نیز لذت ببرند. در زمینه ویرایش عکس و فیلم نیز نوکیاN8 ابزارهایی پیشرفته را در اختیار کاربران قرار می دهد. امکاناتی همچون تغییر و تنظیم رنگ ها و افکت ها به همراه اضافه کردن کلیپ آرت های گوناگون در عکس ها و همچنین تغییر و ویرایش کل یا قسمت هایی از ویدئوها، تغییر مکان و چیدن آنها در کنار یکدیگر به منظور ساختن کلیپ های مختلف.
    طبق یک نظرسنجی که اخیراً نوکیا با عنوان "چگونه از تصاویر گرفته شده با گوشی تان استفاده می کنید؟" صورت داده بود، در حال حاضر بیش از 47 درصد کاربران تصاویر مورد نظر را برروی کامپیوتر ذخیره می کنند. اما با وجود امکاناتی مثل خروجی HDMI در نوکیاN8 می توان انتظار داشت که در آینده ای بسیار نزدیک کاربران به زودی تلویزیون را جایگزین کامپیوتر کرده و تصاویرشان را از این طریق به اشتراک خواهند گذاشت.

نمونه عکس های گرفته شده با گوشی نوکیا N8

image
                 
image

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

mohoro-ZO

۱۳۸۹/۶/۳۱
ensafan nokia nesbat be pooli ke babate mahsoolatesh az moshtari migire khadamat va emkanate bi naziri ham erae mide. gooshi faghat nokia

koureshirani

۱۳۸۹/۶/۳۰
میخواستم بدونم این عکسها با سایزی که خود گوشی گرفته نمایش داده شده یا کوچیکتر شده

bhwwhb

۱۳۸۹/۶/۲۹
ورود N8 نوکیا با این مشخصه های ثبت تصویر تحول جدید در جهت ارائه کیفیت خصوصا که لنز کارل زایس همیشه تو ثبت جزئیات بهترین بوده و نوکیا با بهینه تر کردن این سنسور مطمنا بهترین کیفیت عکاسی رو تو گوشیهای موبایل ارائه میده

drshahrokh

۱۳۸۹/۶/۲۹
قابل توجه سایر برندها